Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Crash

Crash

 

Momentálně rozehráno


Herní výzva 2018

  1. "Tehdy to začalo" The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

  2. "Krize identity" The Operative: No One Lives Forever

  3. "Lidem vstup zakázán" Escape Goat

  4. "Hru nezastavíš!" Dreaming Sarah

  5. "Nervy z oceli" Batman: Arkham Asylum

  6. "Sousedy si nevybereš" The Witcher: Enhanced Edition

  7. "Nejen PC živ je člověk" Monument Valley
    Příjemná mobilní jednohubka dohraná za hodinku. Čekají vás hrátky s geometrií a perspektivou v nádherné grafice. Obtížnost není velká i když na chvilku se vytuhnout v některých místech dá, zvlášť pokud vám chybí prostorová představivost. Jinak ale moc hezká hra, která za tu hodinu života stojí.

  8. "V zemi nikoho" QbQbQb

  9. "Nerozbalený dárek" Call of Duty: United Offensive

  10. "Válka periferií" Flashback: The Quest for Identity


Profil


Herní životopis


1986 - První fyzický kontakt s počítačem, šlo o ZX Spectrum
1986 - 1990 - Občasné návštěvy u šťastnějších kamarádů vlastnících ZX Spectrum nebo Atari 800
1990 - První vlastní počítač - Commodore C64
1990 - 1992 - První intenzivní herní období - hry na C64
1991 - Školní pokusy na IQ151 a PC-XT/AT - první a poslední pokus o naprogramování hry (v BASICu)
1992 - 1993 - Občasná setkání s PC 286/386 u kamarádů nebo ve škole (Golden Axe, Prince of Persia, NHL)
1994 - 1997 - Intenzivní otravování kamarádů vlastnících Amigu (Worms, F-15, Hired Guns, Mortal Kombat...), 486ku a první Pentium (Settlers, Phantasmagoria, NHL 97, Doom, ...)
1998 - první vlastní PC - Pentium II 233 MHz, S3 Trio 64V2, Soundblaster 16, Monitor AOC 15''
1999 - První koupená originálka Spellcross: Poslední bitva
1998 - 2002 - Druhé intenzivní herní období (Settlers II, Diablo, Broken Sword, Starcraft, EF2000, F-22, Civilization, Transport Tycoon, NHL 99 a spousta dalších...)
2002 - 2007 - Herní útlum z důvodu zastarávajícího hardwaru (neměl jsem 3D kartu...) a hlavně jiných zájmů
2007 - Nový HW - AMD 64X2 4600+ EE, Saphire HD 6670 1GB DDR5 (původně ATI X1950 GT 256MB), RAM 4GB, HDD 320GB + 1TB, Monitor Fujitsu E20T-6 (původní Fujitsu-Siemens A19-2A po 6 letech odešel), OS Vista 32bit Home Premium
2008 - 2009 - objevil jsem Trackmanii a na dva roky jí propadl
2009 - Trackmania mě přestala bavit. Začal jsem se vracet do svého dětství a vzpomínat na Excalibur, a první čísla Score a Level - začátek retro období
2010 - objevení DJ Oldgames - spolupráce na databázi článků z časopisů a psaní herních deníků
2010 - dosud - Třetí intenzivní herní období - Hraji v podstatě vše trochu hratelné. Záměrně a pravidelně střídám žánry. Hraji celé série pokud možno od začátku.
2012 - Databáze her :-)
2012 - Android a mobilní hry
2014 - Nový HW - i5 4690K chlazený Gelid Tranquillo Rev. 3 na desce Gigabyte Z97X-Gaming 3 s dvojicí pamětí Kingston 2x4GB DDR3 1866MHz a grafickou kartou MSI R9 280 Gaming 3G na operačním systému Win 7 64bit na SSD disku Samsung 840 EVO 250GB + WD 1TB a celé to pohání zdroj Seasonic SS-500ET-T3 uložený ve skříni Corsair SPEC-01 Blue LED.

Hodnocení


Postupem času jsem si vytvořil následující systém hodnocení her. Každou hru si interně ohodnotím v následujících kategoriích:
Příběh - Příběhy ve hře jsou pro mě prostě důležité. Tam kde není příběh tak tuto kategorii nahrazuje kampaň, kariéra, sezóna, apod.
Prostředí - sem spadá jak level design, tak mechanika hry, tech. zpracování i optimalizace popř. bugy
Závislost - něco trochu víc než hratelnost, hodnotím jak mě hra baví, zda se nemůžu odtrhnout, nebo se musím nutit
Obtížnost - lehká musí být lehká, těžká obtížnost těžká a normální by měla být hratelná, pokud je to jinak body jdou dolů
Ovládání - jak mi sedělo, jak se dalo nastavit, a jak moc jsem se s tím pral
Znovuhratelnost - tedy jestli bych si hru zahrál znovu a jestli k tomu hra i něčím napomáhá
Grafika - čistě pocitové hodnocení
Hudba a Zvuky - čistě pocitové hodnocení

V každé kategorii hře přiřadím body, podle následujícího klíče:
6 bodů - byl jsem naprosto uchvácen (opravdu jen vyjímečně)
5 bodů - líbilo se mi
4 body - líbilo se mi, ale mám pár výhrad
3 body - je to tak půl na půl
2 body - nelíbilo se mi, ale bylo tu pár světlých momentů
1 bod - vůbec se mi nelíbilo
0 bodů - totální průšvih (opravdu jen vyjímečně)

A protože pro mě nemají všechny výše uvedené kategorie stejnou váhu, používám pro výsledný výpočet vážený průměr, dle následujících kritérií:
První tři kategorie (příběh, prostředí a závislost) jsou pro mě nejdůležitější: počet bodů násobim 2
Další dvě kategorie (obtížnost a ovládání) jsou stále ještě důležité ale už ne klíčové: počet bodů neměním
Poslední tři kategorie (znovuhratelnost, grafika, hudba a zvuky) jsou nejméně důležité: počet bodů dělím dvěma

Výsledek samozřejmě porovnám s maximálním možným počtem bodů a mám procentní hodnocení. Z uvedeného vyplývá, že 100% u mě nehledejte, hru která by mě uchvátila ve všech kategoriích jsem zatím ještě nehrál...

Aktuálně rozehrané série



The Elder Scrolls


Command & Conquer


Wing Commander


Grand Theft Auto


Doom


Baldur's Gate


Call of Duty



Hrál jsem v roce 2018



Hrál jsem v roce 2017




Hrál jsem v roce 2016





Hrál jsem v roce 2015




Hrál jsem v roce 2014





Hrál jsem v roce 2013



Hrál jsem v roce 2012



Hrál jsem v roce 2011