The Sims
(Ve hře by se měla dát Simíkovi uvařit káva.)
Martin Lindner • 50 let • ČR - kraj Středočeský
Momentálně rozehráno
-
Coffee Break
-
Tenkrát na ZápaděDesperados: Wanted Dead or Alive
(Odehrává se v 19. století v Novém Mexiku) -
Zvířecí dušeBad Mojo
(Hlavní protagonista se na začátku promění ve švába a cílem hry je, tuto proměnu zvrátit.) -
Byl jednou jeden životAssassin's Creed II
(Ezio by měl ve hře viditelně stárnout - potvrzeno v diskuzi, že hra plní základní variantu) -
Zase práce!Airport Madness 4
(Arkádové řízení letového provozu) -
Nekonečné čekáníDiablo III
(Vyšlo v roce 2012, předchozí díl Diablo II v roce 2000.) -
Bdím, či spím?Dreaming Sarah
(Celá hra by se měla odehrávat ve snu dívky, která je v kómatu.) -
Zločin a trestUnreal
(Hlavní protagonista je označen jako vězeň č. 849, který na začátku hry uprchne ze své cely.) -
Na život a na smrt
-
CrashCompany of Heroes
(V druhé misi Vierville se část mise odehrává okolo trosek letadla. Pravděpodobně se zde trosky objeví i ve více misích).
Profil
Herní životopis
1986 - První fyzický kontakt s počítačem, šlo o ZX Spectrum
1986 - 1990 - Občasné návštěvy u šťastnějších kamarádů vlastnících ZX Spectrum nebo Atari 800
1990 - První vlastní počítač - Commodore C64
1990 - 1992 - První intenzivní herní období - hry na C64
1991 - Školní pokusy na IQ151 a PC-XT/AT - první a poslední pokus o naprogramování hry (v BASICu)
1992 - 1993 - Občasná setkání s PC 286/386 u kamarádů nebo ve škole (Golden Axe, Prince of Persia, NHL)
1994 - 1997 - Intenzivní otravování kamarádů vlastnících Amigu (Worms, F-15, Hired Guns, Mortal Kombat...), 486ku a první Pentium (Settlers, Phantasmagoria, NHL 97, Doom, ...)
1998 - první vlastní PC - Pentium II 233 MHz, S3 Trio 64V2, Soundblaster 16, Monitor AOC 15''
1999 - První koupená originálka Spellcross: Poslední bitva
1998 - 2002 - Druhé intenzivní herní období (Settlers II, Diablo, Broken Sword, Starcraft, EF2000, F-22, Civilization, Transport Tycoon, NHL 99 a spousta dalších...)
2002 - 2007 - Herní útlum z důvodu zastarávajícího hardwaru (neměl jsem 3D kartu...) a hlavně jiných zájmů
2007 - Nový HW - AMD 64X2 4600+ EE, Saphire HD 6670 1GB DDR5 (původně ATI X1950 GT 256MB), RAM 4GB, HDD 320GB + 1TB, Monitor Fujitsu E20T-6 (původní Fujitsu-Siemens A19-2A po 6 letech odešel), OS Vista 32bit Home Premium
2008 - 2009 - objevil jsem Trackmanii a na dva roky jí propadl
2009 - Trackmania mě přestala bavit. Začal jsem se vracet do svého dětství a vzpomínat na Excalibur, a první čísla Score a Level - začátek retro období
2010 - objevení DJ Oldgames - spolupráce na databázi článků z časopisů a psaní herních deníků
2010 - dosud - Třetí intenzivní herní období - Hraji v podstatě vše trochu hratelné. Záměrně a pravidelně střídám žánry. Hraji celé série pokud možno od začátku.
2012 - Databáze her :-)
2012 - Android a mobilní hry
2014 - Nový HW - i5 4690K chlazený Gelid Tranquillo Rev. 3 na desce Gigabyte Z97X-Gaming 3 s dvojicí pamětí Kingston 2x4GB DDR3 1866MHz a grafickou kartou MSI R9 280 Gaming 3G na operačním systému Win 7 64bit na SSD disku Samsung 840 EVO 250GB + WD 1TB a celé to pohání zdroj Seasonic SS-500ET-T3 uložený ve skříni Corsair SPEC-01 Blue LED.
2016 - zorganizován první ročník Herní výzvy
Hodnocení
Postupem času jsem si vytvořil následující systém hodnocení her. Každou hru si interně ohodnotím v následujících kategoriích:
Příběh - Příběhy ve hře jsou pro mě prostě důležité. Tam kde není příběh tak tuto kategorii nahrazuje kampaň, kariéra, sezóna, apod.
Prostředí - sem spadá jak level design, tak mechanika hry, tech. zpracování i optimalizace popř. bugy
Závislost - něco trochu víc než hratelnost, hodnotím jak mě hra baví, zda se nemůžu odtrhnout, nebo se musím nutit
Obtížnost - lehká musí být lehká, těžká obtížnost těžká a normální by měla být hratelná, pokud je to jinak body jdou dolů
Ovládání - jak mi sedělo, jak se dalo nastavit, a jak moc jsem se s tím pral
Znovuhratelnost - tedy jestli bych si hru zahrál znovu a jestli k tomu hra i něčím napomáhá
Grafika - čistě pocitové hodnocení
Hudba a Zvuky - čistě pocitové hodnocení
V každé kategorii hře přiřadím body, podle následujícího klíče:
6 bodů - byl jsem naprosto uchvácen (opravdu jen vyjímečně)
5 bodů - líbilo se mi
4 body - líbilo se mi, ale mám pár výhrad
3 body - je to tak půl na půl
2 body - nelíbilo se mi, ale bylo tu pár světlých momentů
1 bod - vůbec se mi nelíbilo
0 bodů - totální průšvih (opravdu jen vyjímečně)
A protože pro mě nemají všechny výše uvedené kategorie stejnou váhu, používám pro výsledný výpočet vážený průměr, dle následujících kritérií:
První tři kategorie (příběh, prostředí a závislost) jsou pro mě nejdůležitější: počet bodů násobim 2
Další dvě kategorie (obtížnost a ovládání) jsou stále ještě důležité ale už ne klíčové: počet bodů neměním
Poslední tři kategorie (znovuhratelnost, grafika, hudba a zvuky) jsou nejméně důležité: počet bodů dělím dvěma
Výsledek samozřejmě porovnám s maximálním možným počtem bodů a mám procentní hodnocení. Z uvedeného vyplývá, že 100% u mě nehledejte, hru která by mě uchvátila ve všech kategoriích jsem zatím ještě nehrál...
Aktuálně rozehrané série
The Elder Scrolls
















Command & Conquer





Wing Commander




Grand Theft Auto


Doom






Baldur's Gate




Call of Duty


Gabriel Knight

The Witcher


The Walking Dead


















