Xzone.cz – Vyhrajte luxusní PlayStation herní koutek v hodnotě 250 000 Kč!
Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Witcher

Zaklínač, Wiedźmin

86
369 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
26.10.2007 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://thewitcher.com/witcher1
Zaklínač je fantasy RPG vytvořené podle románů Andrzeje Sapkowského a je volným pokračováním jeho ságy. Zhostíte se v něm role Geralta z Rivie, zaklínače - geneticky mutovaného lovce příšer. Geralta se ztrátou paměti naleznou staří kolegové zaklínači v lesích a je přiveden do jejich pevnosti Kaer Morhen. Za nedlouho je však pevnost napadena neznámým mágem a největší zaklínačská tajemství jsou ukradena. Zaklínači, včetně hráče, se proto vydávají po stopách zloděje.

Ani ne za rok vyšla Rozšířená Edice, která vylepšuje řadu aspektů a je pro majitele původní verze ke stažení zdarma. Druhý díl s názvem The Witcher 2: Assassins of Kings vyšel o další 3 roky později.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Z RPG žánru jsem moc her nehrál, ale Zaklínač stál rozhodně za to. 100% jsem mu dal hlavně kvůli tomu, že jsem hru dohrál celkem už 2x (pokaždé s jiným zakončením) a klidně bych si ho rád zahrál znovu. Takže příště až ho budu hrát tak sáhnu rovnou po Rozšířené edici, abych vyzkoušel v čem je lepší.

Ve hře mě nejvíc bavil soubojový systém spolu s různými styly, který je velice jednoduchý a mě neomrzel po celou dobu hraní. Na rozdíl od Zaklíneče 2, kde mě nový soubojový systém dělal, hlavně ze začátku než jsem se ho naučil, problémy.

Další dobře propracovanou věcí je příběh s mnoha možnostmi voleb a dobrými charaktery postav, kde hodně vašich rozhodnutí ovlivní, jak se bude dále příběh odvíjet. Český dabing hře jenom prospěl a hráč se tak může více soustředit na příběh a okolní prostředí.

Boj s bossy byl pokaždé zábavný a v něčem trochu jiný a hlavně vyžadoval použití různých kombinací lektvarů, které trochu pomáhali v boji.

Jedna z věcí co mohla být ve hře lépe zpracována je znamení kde jsem z pěti používal za celou hru pouze dvě (Aard a Igni). Ty ostatní tři jsem prostě neměl důvod za celou dobu použít.

Načítání lokací bylo sice delší, ale to mi zas tak jako ostatním lidem nevadilo.

Svět Zaklínače mám rád a do budoucna si plánuju přečíst i knihy od A. Sapkowského. Doufám že CD Projekt bude pracovat i na třetím pokračování hry.

Pro: Soubojový systém, příběh, dabing, lektvary

Proti: Znamení jsem používal jenom dvě z pěti

+31+33 / -2
  • PC 100
Parádní RPGčko, fakt že jo. Děj má hlavu i patu a nenudí. Stále vás něco napíná. V některých místech jsou však takové, papírem šustící dialogy, ale jinak fakt povedený!

Hodně oceňuji odvahu autorů, že vůbec dokázali Sapkowského svět převést do herní podoby. Určitě to s sebou neslo spoustu rizik, ale... POVEDLO SE! Kdyby byl zaklínač RPG, ve kterém byste si postavu tvořili sami, hodně by to snížilo herní zážitek. Protože co se mi fakt na Zaklínači líbí je to, že jsem se s Geraltem dokázal sžít, vnímal jsem jeho příběh, jeho vlastnosti a podle nich se rozhodoval.

Zajímavým zpestřením je možnost tvorby vlastních lektvarů, bez kterých je v pozdější fázi hry fakt těžké přežít. RPG prvky jsou také fajn. Stupňování schopností má svůj smysl a není to tam jen tak a stejně i vylepšování znamení.
A abych nezapomněl, ztvárnění žen, zejména Triss.. WOW!

Potěšil mě český dabing.. bohužel, to opakování stejných hlasů bylo naprd. Je celkem paradox, že poláci mají v tomhle lepší dabing jak češi, což bývá normálně naopak. I tak jsem rád, že dabing byl.

Zaklínač je hrou, kterou by každý RPG hráč neměl propásnout. Hodně mě potěšilo, že zrovna Poláci stojí za jednou z nejlepších her všech dob!

PS
Jediný s čím mě fakt štvou je, že už mě nebaví čekat na trojku! Fakt se na ni těším.

Pro: ztvárnění světa, děj, RPG prvky, nahá Triss, dabing, souboje, příšery, SUPR hra

Proti: chci trojku!

+24+24 / 0
  • PC 100
10 ROKOV

- Dnes by to malo byť presne 10 rokov, čo spatrila svetlo sveta vynikajúca, kvalitná a poctivá hra Zaklínač 1.

- Rozmýšľal som pôvodne to len tak, spomenúť alebo pripomenúť v diskusii, ale potom som si povedal, aaa seriem na to, keď je to takéto herné výročie, zaslúži si to napísať krátky komentár v presný deň, napriek tomu že som ho už na hru ( rozšírenú edíciu ) napísal. Nič viac.


- Všetko to začalo niekedy v roku 2006, keď som šiel dole ku priateľskému susedovi niečo sa dohodnúť, tuším ohľadom cesty do lesa alebo niečo obdobne. Chvíľu som tam pobudol, keďže mal u seba jedného pána, ktorého som nikdy dovtedy ani odvtedy nevidel, nalial jeden pohárik zo zdravotných dôvodov. Na konci mi požičal, ako každý mesiac časopis LEVEL ( Vtedy som ho čítal radšej ako dnes ). Bolo to v dobe keď vychádzali hry tipu Oblivion, Gothic 3 či Two Worlds atď.


- V časopise bol článok o hre podla akejsi knihy, vtedy sa ta hra javila trošku nenapadne v porovnaní s vyššie menovanými. Ale čo ma zaujalo najviac bolo to, že sused kamarát o tej hre vie, respektíve že ma byť podla jednej knižnej ságy, ktorú zhodou okolnosti on aj vlastni a ma ju dokonca aj prečítanú, čiže ešte pre samotným vydaním hry. Čo sa týka časopisu Level, tak vlastnil cez 10 ročníkov. Keď si to spojím aj s inými časopismi, ako boli History Revue, Vojensky, Chip či Záhradkár ktoré čítal, alebo mi ich občas požičal, bolo toho uňho naozaj dosť. Raz sme sa zasmiali, že keď mu to raz všetko tresne v izbe, tak ho to zahluší či zasype.


- Prešiel zhruba 1 rok, a pre-objednaná hra zrazu došla. Ako to bolo ďalej, to už všetci vieme. Čiže aspoň táka menšia vďaka, zanieteným tvorcom hry v CD Projecte.
Áno všetci máme možno nejaké problémy, možno sa to javí už zbytočne, ale práve kvôli tomu odpútaniu, ktoré nám hra dala, lepšie povedané herné dielo, som si spomenul, ja viem sú aj dôležitejšie veci, ale čo už. Tvorcom a hráčom za to díky.


Na záver to, na čo človek v hre nikdy nezabudne, je to už také nostalgické. Rád spomínam:

- Na večne upršanú atmosféru Podhradia.

- Snáď moja najobľúbenejšia lokácia, čo som v hrách videl spolu s okolím Khorinisu.

- Na stredoveku Wyzimu, na jej prehnité úzko-krivolaké uličky, pochybne štvrte s pajzlami, cintorín, špitál, prístav, ale aj jej výstavnejšiu časť s trhmi a radnicou s námestím.

- Pre mňa asi najlepšie na designované dobové mesto, spolu s Khorinisom (Gothic 2).

- Na búrku v bažinách.

- Na pozorovanie nočnej oblohy na brehu jazera.

- Na túlanie sa po poliach a lesíkoch, následne koštovanie malín v okolí Bahnic.

- Na výhľad z chladnej pevnosti Zaklínačov.

- Na noc s Triss.

- Na ožratie sa so Zoltanom Chivaiom a následne filozofické kecy o dianí za rohom.

- Na hudbu ktorá sa menila každou kapitolou, a všemožne zvuky.

- Ale najradšej spomínam na posedenie v hospodách pri ohníku keď vonku pršalo, následnú degustáciu Kaedwenskeho černého, a počúvanie feudálnej spoločnosti naokolo.

- No a nakoniec na asi najlepšiu skladbu v záverečných titulkoch.....
- Hru by si patrilo asi rozohrať znovu. Diky, Všetko dobre s pozdravom....

Pro: Hra nám začína dozrievať.

Proti: Hra nám začína starnúť.

+20+20 / 0
  • PC 90
Pro mě byl zaklínač opravdu velmi příjemné překvapení. Čekala jsem průměrnou šedivou fanstasy, kde se akorát sem tam objeví nějaká ta polednice nebo jiná pro germánské fantasy neobvyklá potvora.
Ovšem od prvního spuštění bylo jasné, že to tak není. Už v prvním aktu se ukázalo, že svět Zaklínače rozhodně není černobílý a žádné vaše rozhodnutí není uplně dobré nebo úplně špatné.
Moje obavy týkající se soubojového systému byly taky zbytečné - nejedná se monotónní klikání, souboje mají svůj rytmus, nejsou ani příliš těžké, ani triviální, alchymie je rovněž zajímavě řešená. Zrovna tak mě potěšilo, že boss fighty nejsou nijak frustrující, snad až na bosse v prvním aktu.
Příběh je docela propracovaný, i když má taky své slabší momenty (které ale popisovat nebudu, nechci zbytečně spoilovat).
Nelze opomenout úžasné a nápadité lokace, které vypadaly naprosto úchvatně, hlavně venkovské prostředí IV. aktu mi úplně bralo dech.
Taktéž byla příjemná variabilita vedlejších questů, které rozhodně nepůsobily jako dělané přes kopírák, jak to v jiných hrách bývá.
Jako jediná tady jsem asi Zaklínače zbaběle hrála v angličtině, protože polština je mi jako jazyk nepříjemná a vůbec jí nerozumím. A ačkoliv podle toho, co jsem slyšela, je anglický dabing co se týče nadávek a sprosťáren dost okleštěný, rozhodně není nevydařený.

Pro: příběh, hlavní hrdina, úžasné lokace (hlavně lokace v polích), dobře řešený soubojový systém, možnost volby, neobvyklá monstra

Proti: občas otravné nahrávací obrazovky

+18+18 / 0
  • PC 90
Zaklínače jsem v první řadě přehodil z češtiny do polštiny, protože CZ dabing je otřesný, kdežto PL prvotřídní.
Zaklínač mě hodně potěšil tím, že je to docela dospělá hra. Není to žádné hrdinské fantasy ve stylu "hurá na draka" a připomíná kvalitní fantasy povídku jako málo co. Jazyk je hezky přirozený a přirozeně sprostý, stejně jako postavy, které jím mluví. I ty jsou valmi lidksé a přirozené - pomlouvají, podvádějí, lžou a kradou a přesto stále fungují jako společnost - málokdo je bez poskvrnky.
Vývoj postavy není úplné dokonalý, pár kazů by se našlo i na hře (třeba hledání questových postav které se v herním světě objevují jen v určitý čas na určitém místě a vy nevíte kdy je docela otrava).
Systém soubojů je poměrně jednoduchý, ale efektní i efektivní. Kosená monstra jsou prakticky samé slovansnké originály, graficky je hra vyvedena na výbornou.
Všechny chybky pak spolehlivě zamete pod koberec perfektně podaný příběh s výborně napsanými dialogy, které jsou (tedy v polské verzi) opravdu profesionálně namluvené.

Nejlepší RPG od vydání Vampire Bloodlines, v rámci fantasy od vydání Gothic 2. Nemůžu jinak než doporučit.

Pro: mistrovsky napsaný příběh a dialogy, polský dabing, uvěřitelná atmosféra, původní svět inspirovaný slovanskými pověstmi, délka

Proti: český dabing, některé vedlejší aspekty se zdají být nedomyšlené, nějaký ten bug

+17+19 / -2