Stručná historie vývoje:
Rok 2003:
Rok počátku vývoje. CD Projekt došel k názoru, že nemá čas na vytváření vlastního enginu a tak zakoupil od společnosti Bioware licenci na Aurora Engine, jenž byl základem hry Neverwinter Nights. Geralt se pohyboval ve značně omezených prostorách, připomínajících hry jako Diablo či Might and Magic.. Hrdinou neměl být Geralt, ale neznámý zaklínač.
Rok 2004:
Na místo chodbiček a údolíček nastupují rozsáhlé pláně, údolí a také začíná vývoj Wyzimy, středověkého města jaké jak tvrdí tvůrci ještě nebylo v herním světě dosud k vidění. Hrdinou je stále bezejmenný zaklínač. CD Projekt zahájil spolupráci se společností NVIDIA, The Witcher by měl být údajně optimalizován pro její grafické karty.
Rok 2005:
Oproti předchozí verzi je patrný značný nárůst detailů a také kvalitnější zpracování světla a stínů. V tomto roce také CD Projekt přehodnotil své stanovisko, co se týče hrdiny. Tvůrci si uvědomili, že se jim nemůže podařit vytvořit tak silnou osobnost jakou je Geralt. K radosti fanoušků bylo rozhodnuto, že na našich monitorech se bude prohánět bělovlasý hrdina románů.
Rok 2006:
Další vývoj celé hry a přepisování Aurora Enginu. Žádné dramatické změny ve vývoji, podobné těm v předchozích letech už se nedějí. Dochází také k podpisu s distributory.
Rok 2007:
Poslední rok vývoje, po mnoha odkladech vyšla hra v říjnu tohoto roku. Dokončen je zajímavý soubojový systém. Aurora engine je na konci vývoje hry z 80 procent překopán, k nerozeznání od toho použitého ve hře Neverwinter Nights.
Rok 2008:
V září tohoto roku vychází rozšířená verze hry, která obsahuje několik vylepšení původní hry a dvě nová dobrodružství - Cena neutrality a Vedlejší účinky.
Rok 2003:
Rok počátku vývoje. CD Projekt došel k názoru, že nemá čas na vytváření vlastního enginu a tak zakoupil od společnosti Bioware licenci na Aurora Engine, jenž byl základem hry Neverwinter Nights. Geralt se pohyboval ve značně omezených prostorách, připomínajících hry jako Diablo či Might and Magic.. Hrdinou neměl být Geralt, ale neznámý zaklínač.
Rok 2004:
Na místo chodbiček a údolíček nastupují rozsáhlé pláně, údolí a také začíná vývoj Wyzimy, středověkého města jaké jak tvrdí tvůrci ještě nebylo v herním světě dosud k vidění. Hrdinou je stále bezejmenný zaklínač. CD Projekt zahájil spolupráci se společností NVIDIA, The Witcher by měl být údajně optimalizován pro její grafické karty.
Rok 2005:
Oproti předchozí verzi je patrný značný nárůst detailů a také kvalitnější zpracování světla a stínů. V tomto roce také CD Projekt přehodnotil své stanovisko, co se týče hrdiny. Tvůrci si uvědomili, že se jim nemůže podařit vytvořit tak silnou osobnost jakou je Geralt. K radosti fanoušků bylo rozhodnuto, že na našich monitorech se bude prohánět bělovlasý hrdina románů.
Rok 2006:
Další vývoj celé hry a přepisování Aurora Enginu. Žádné dramatické změny ve vývoji, podobné těm v předchozích letech už se nedějí. Dochází také k podpisu s distributory.
Rok 2007:
Poslední rok vývoje, po mnoha odkladech vyšla hra v říjnu tohoto roku. Dokončen je zajímavý soubojový systém. Aurora engine je na konci vývoje hry z 80 procent překopán, k nerozeznání od toho použitého ve hře Neverwinter Nights.
Rok 2008:
V září tohoto roku vychází rozšířená verze hry, která obsahuje několik vylepšení původní hry a dvě nová dobrodružství - Cena neutrality a Vedlejší účinky.