Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Witcher


Diskuze

< >
Jde o to, jestli daný engine je schopný poskytnout nějakou formu prostoru pro rpg prvky... A jak je rozvíjí
@Maugh (06.01.2019 16:07): Rozumím, ono jak mazar píše, není engine jako engine a ty omezení tam prostě jsou. Já těď něco podobného řeším v MC, kde se překřikuji s týmem jak vybalancovat náš RPG server, a tam v podstatě jen řešíme matematiku toho jak rozdělit kategorie zbraní. Ale engine na právě ten balanc nemá žádný vliv. A pokud v ME nepočítá fyzika s létájícím hráčem, tak se skutečně musí upravit engine aby ta abilita byla možná, to ale není přece případ Witchera, kde je ard damage spell, který má třeba příliš vysokou hodnotu demidže.
@Gordon (06.01.2019 15:54): proč? Je velký rozdíl mezi prvním zaklínačem, ktereho blokují neviditelné překážky.... Monstra uctivě čekají, až hlavní postava dokončí rozhovor s npc.

A Enginem, který neřeší rozhovory... Nebo definuje jakýkoli pohyb mimo prostor, jako automatickou smrt. Těžko ze statického ME 1 uděláš Andromedu, kde si poskakujes ve třech rozměrech, jen tím že přidáš k několika "abilitam" jiný čísilko. Engine jako takový tu možnost musí poskytovat.
@mazar1234 (06.01.2019 16:04): Jasný, Ono Fallout je pořád RPGčko, ale ten engine to má fakt na nic. Původní myšlenka ale byla ve spojitosti s tím, jak vybalancované jsou ty ardy oproti mečům, a to podle mě fakt s enginem nesouvisí. protože to je doslova otázka několika čísel.
@Gordon (06.01.2019 15:54): Asi to nie je tak uplne jednoduche, zober si opacny pripad - Gambryo robene primarne na rubacku (Oblivion) ako dopadlo v FPS typu Fallout.... a to to uz aj nejako modifikovali/upgradovali a stale je v tom shooter shitny.

Cryengine je asi tak dobre napisany, ze pokryje sirsiu paletu vyuzitia, ale nie je engine ako engine teda urcite.

@Charllize (06.01.2019 15:19): Tak mne znie smiesne uplne vzdy a vsade...
@Gordon (06.01.2019 14:21): záleží.... Cryengine neznám.... Ale pro příklad, unrealengine3 použitý pro Me3..... Není adekvátní pro hru stylu baldurs gate. V Me3 je řada možností ale v samotném gameplayi je zaměřen na rychlou akci.

Ve zkratce.... Engine modifikovaný pro akčnější hru, je problematický statictejsi rpg..... Kde se bere v potaz paleta odolností.... Výhod..... Které hráč nastavuje kombinaci různých kouzel, schopnosti či stimulantů
@Crash (komentář): Dát přednost českému dabingu před polským? Kacíř! Podle čeho máš dojem, že se ti polský Geralt pokusí střelit levné autorádio? :D
@Tarhiel (05.01.2019 22:38): ono je v tom vidět klasickéj infinity engin a věci k tomu..... V klasickým balduru/icewind dále - rozsáhlý a promakany možnosti.... Kouzla, elixír.

Witcher prevzal engin.... Upravil ho a je dynamičtější. Takže zachovali možnosti pro povolání typu druid.. Mág....... Ale meče se zkrátka více nabízí

Jink souhlas..... V dalších dílech vytvořili lepší syntézu znamení a boje mečem. Zlepšili celkovou dynamiku
@Tarhiel (05.01.2019 21:41): já hrál zaklínače zaměřeho na kombinaci znamení quen a igni, v kombinaci s elixír. Na třetí obtížnost docela sranda. Hlavně objevíš možnosti, jak udělat ze znamení mnohem smrtonosnejsi zbraň, než jsou meče
@Crash (komentář): Inak najviac OP v jednotke bolo igni sign, neskutočne nevybalancovaná a silná abilita. To bolo vlastne zas jediné sign, ktoré som pri mojom hraní používal.
Začínám na YT natáčet kompletní komentovaný gameplay, se všemi questy, všemi kartičkami, čtením knih a rejstříků, ukázkou různých zajímavostí atd. Vizuálně to sice není zrovna super, holt možnosti mám poněkud limitovaný, ale třeba by to někoho tady mohlo zaujmout.
Pro zaklínače veterány to nebude, ale kdo hrou proletěl třeba jen jednou a zajímalo by ho, co všechno minul, tak má možnost to vidět :)
https://www.youtube.com/watch?v=YB4_cnHRBGU
Tak jsem si to po dočtení všech knížek rozehrál znovu a musím uznat, je to opravdu něco jiného. Když vím, o čem všem je tam řeč a znám lépe ty postavu, je to hned mnohem lepší atmosféra :)
@SyLeBROs (komentář): zajímavě pojatý komentář.... Je fakt, že je to kultovka.... Určitě to není jen o meči.... Doporučuji hru na třetí obtížnost a vyzkoušet si více lektvary, kombinace se znamením. Pokud hráč nemá vymaxovaný meče, tak už musí užít úskoky.... má to najednou jiný rozměr..... Teprve při posledním hraní jsem začal využívat místa moci. I když zaklínač není správně vybalancovan. Jinak to chození.... To nevidím jako negativum....spíš mi přijde blbý, jak jsme si zvykli na rychlé cestování /portály..... Měl jsem rád to rozmýšlení... Co všechno chci splnit na cestě do bažin... Na co nesmím zapomenout... Atd.
Dávám +

Moje nejnovější zkušenost asi při třetí hře na Hard jsem se soustředil jen na znamení..... Užíval jsem puštíka, dále petriho filtr... Který zesiluje sílu znamení.... Do toho jsem si vždy zaběhl k místu moci, které zvýší účinnost daného znamení o 100%.....vysledek byl takový, že úkol - lov divokého Honu" jsem splnil během 10 sekund. Moje znasobené igni dávalo dmg kolem 1000+....než jsem vypotreboval veškerou energii... Měl jsem ji doplněnou a byl konec. Všichni si jistě pamatujeme na ten opruz,, kdy geralt v bojovém kombu opustí kruh druidske kapličky a je v háji. Takto jsem vše vyřešil, aniž bych udělal krok.
Ten interface se mi nelíbí. Interface prvního Zaklínače měl svůj styl, tak trochu pohádkově vypadající. Tenhle se přiblížil dvojce a trojce, kde je generický a víceméně zaměnitelný s jinými hrami.

Ale jinak to vypadá zajímavě. Až budu hrát Zaklínače znovu, tak to asi vyzkouším.
Doporučuju hru rozehrát s modem Rise of the white wolf a Scabbard.

Nové interface, lepší textury a spousta další úprav a oprav, lepší modely zbraní a pochva na meče aby to nebylo tak do oči bijící ( to měla mít už původní hra). Dají se sehnat instalačky těchto modů a lehce doinstalovat.

https://youtu.be/5Wmo8rCZpmU
@ViRus (12.04.2018 10:54): Ja jsem si mezi jednickou a dvojkou dal par let pauzu, chce to mensi oddech. Bohuzel me trochu zklamal import postavy, Raven armor a dalsi ultimatni equip z jednicky stal po importu do dvojky za prd a byl skoro na urovni zableseny zbroje, kterou Geralt vytahl z prvni truhly.
No totok, ta Adda je pěkná ludra, no ještě že je Magistr fuč. Jinak břehy asi nej místo zatím, hudební doprovod lahůdka.

Jinak jsem si zatím moc nehověl v lektvarech, asi jsem moc macho bělovlasý :-)
No tak jsem koukala, že jsou špatně všechny sejvy. Tamto jak jsem se zkoušela vrátit, jak jsem psala, jsem zřejmě načetla rovnou tu jeskyni, která je v pohodě. No a pro zajímavost jsem to zkusila pustit úplně od začátku a nádvoří hradu celé černé. Je to už delší doba, co se to stalo, mezitím nám odešla grafická karta, máme novou a nepomohlo to, tak ovladačem to asi taky nebude :(
Pri podobných raploch mi častokrát pomohla inštalácia iného ovládača grafickej karty, v Divine Divinity dokonca šesť rokov starého..
@JohnCZ (18.02.2018 12:07): Ještě se na to podívám, až se k tomu zas dostanu, už je to přece jen nějaký čas, co jsem to řešila, nicméně úplně zahodit to nechci, ráda bych se k té hře ještě někdy vrátila. A hrát od začátku by se mi taky nechtělo, obzvlášť když nemám jistotu, že se to nestane znova. Už jednou jsem měla špatný sejv, to se mi načetla akorát černá obrazovka, tak jsem se taky musela vracet.
Restart hry nepomohl, už se to tak blbě uložilo. Zkoušela jsem načíst starší pozici, odehrát tu jeskyni znova, no a venku pak zas to stejné. Nastavení jsem taky zkoušela měnit, taky nic... :(
@včelka (18.02.2018 10:46): Restart hry nepomohl? Mně se často u té hry stávalo, že mezi loadingy spadla nebo vypadly textury přesně tak, jak popisuješ. Doporučuju v té chvíli hru neukládat, většinou to akorát stejně spadne a rozbije to sejv.
Mám takový technický problém - stalo se mi, že po vylezení z jeskyně téměř všechno na zemi zčernalo, asi textury, nerozumím tomu zas tak... Prostě zem je černá, sem tam trčí trs trávy nebo nějaký předmět, trochu jsou vidět cesty, ale i přes ně problikává černá, téměř se to nedá hrát. V interiérech se to neděje. Nemáte někdo nějaký nápad, jak to vyřešit?
Po cca 16 hodinách třetí akt, no řeknu Vám, že pár postav jsem trochu podcenil. I některé aktivity jsem měl více proklikat... Ale jinak je super to dospělé vychcané a hlavně svůj zájem sledující konání :-)