Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já bych jedničku rozhodně nevynechával, doteď je to můj nejoblíbenější díl..

A na rozdíl od Vurhora mi ty kostky sedly víc než gwent a doteď mám Zaklínače 1 nainstalovanýho, protože si v něm dám občas kostky..
Já jsem tedy docela zvědavej na ten remake. Bylo by fajn mít možnost cestovat zpět, jako ve trojce.
Český dabing s monotónním Geraltem je v tomhle ohledu plně dostačující. :-D Díky tomu dabingu je vlastně spousta legendárních hlášek.
@Zero (29.05.2025 21:50)trochu úsměvné je, že když jsou všechny ty questy vysoce kvalitní, moc jich pak nevyčnívá ještě vyšší kvalitou.  

Tohle číst někdo z CDPR, tak si fakt musí říkat něco ve smylu "Nas*at, fakt jako tyve nas*at. Příště jim tam zase dejme psí sádlo, ghoulí krev, nektar z archespory a do toho občas nějakou polednici. Hráči budou happy a my ušetříme čas, peníze a manpower."

Aneb jak říkal AB - čím víc pumpujeme, tím víc jsou lidé nespokojení :-D
@Jab (29.05.2025 20:40): Zajímavé je, že trojka má podobných questů víc, ale už to nemá takový efekt. Možná ta první polednice ve White Orchard, ale trochu úsměvné je, že když jsou všechny ty questy vysoce kvalitní, moc jich pak nevyčnívá ještě vyšší kvalitou.

V jedničce to teda není vyloženě kontrast proti méně kvalitní třetí kapitole, ale spíše to celkové zvolnění tempa a změna atmosféry. Tu má čtvrtá kapitola spolu s první nejlepší. Druhá kapitola je taková zaklínačská detektivka (na což v různých questech vlastně trojka navazuje), a třetí zas sklouzává do politických konspirací. Na to vlastně trojka taky dost navazuje, myslím, že je to dvojka, která stojí trochu bokem. A momentálně jí teda asi pokračovat nebudu – když si představím, že bych si měl dát to intro před Flotsamem, tak na to vůbec nemám chuť.
Ale Nevěsta ztracená v polích... Nej quest jedničky, ne? :)
Všechny ty pozdní setkání a rozhodování mezi frakcemi v jedničce působí amatérsky, jako z nějakého modulu Neverwinteru, který jsem si dělal jako dospívající doma.
Dohráno. Na pátou kapitolu a epilog nostalgie bohužel neplatí, ty prostě nejsou moc dobré. Znovu bažiny, ale bez městského protipólu, a ten epilog je ujetý. Zvlášť s těmi všemi bizarními mutanty. Řád bojuje proti nelidem, a nemá problém využívat takovéhle potvory... Nějak se ten příběh ukončit musel, a Velmistr = Alvin není špatný nápad, ale je to šité horkou jehlou. Těch pár snah o vedlejší questy moc nestojí za řeč, a jinak je to víceméně klasické "na závěr proti tobě pošleme hory nepřátel". Ostatně epilog má být doslov, dovětek, a přitom se v něm ještě celá dějová linie uzavře. Velmistr jako postava příliš nefunguje, jeho názory a cíle jsou velmi naivní, jako by se mentálně zasekl v Alvinově věku. Celkový dojem to úplně nekazí, protože je to naštěstí krátké, ale kvalitativní propad tam vnímám.
Ty animace boje jsou špatné ve všech dílech, nejvíce mě ale ve trojce vytáčeli ty přemety, otočky ve vzduchu a podobné, frustrovalo mě, jak to prodlužuje ten útok. Ale třeba styl proti přesila je super, ikdyž i to v reálu obstojí jen jako macho máchání.
Já se taky hlásím k týmu Zaklinač 1, ale mám rád všechny díly:)
Ratingy neznám, ale v zaklínači 1 byly oplzlejší řeči a úplně nahé postavy ne někde v cutscénách ale přímo ve hře.
@Tulareanus (27.05.2025 18:45): V jedničce byly boje mechanicky zajímavé - komba, styly (příjemná změna proti NWN). Ve trojce je fajn pohyb v otevřeném světě, ale souboje jsou vesměs jen klikání... Hrál jsem na nejtěžší "obtížnost" a mechanicky zajímavé nebo jakkoliv obtížné mi boje nepřišly - zábavné určitě. To není kritizování "špatných bojů" - jen konstatování, že jde o RPG a ne o akční hru.

Kritika formy je z mé strany hlavě ve srovnání s dvojkou - kde CDPR uhladilo hrany, jak to jen šlo (násilí, nahota atd.). Tohle je myslím objektivní pohled - ve všech směrech mi W3 přišel přístupnější a stravitelnější (na druhou stranu, být to stejné jako dvojka, tak by asi mělo dost hráčů noční můry).

Ad "odhalené sexuální scény" (aka sex ve spodním prádle) - jestli je tohle pro tebe vrchol odvážné tvorby, tak jsi asi neviděl HBO... .-) A ne, z mé strany jde o věc, která mě ve hře nezajímá a klidně bych ji vypustil (stejně jako všechny "romance"), ale když už tam je, tak ji podat uvěřitelně (nechci přímo "In the Cut", ale alespoň snahu - opět, dvojka na mě působilo mnohem lépe a těšil jsem se, jak práci s postavami a příběhem CDPR rozvede dál).

Mluvím o "normálních" věcech, které jsou ale cenzurované hloupým způsobem (např. nahota v koupeli a podobně - logicky stačí prostě zabrat postavy z jiného úhlu nebo využít stíny/páru a ne řešit všechny "problémy"). Nebo je proboha prostě nezobrazovat. Ve výsledku to působí trapně.

@Flowerpot (27.05.2025 21:06): Tak je to open world RPG s vývojem postavy, kde běháš od ukazatele k ukazateli a plníš různé úkoly, level scaling, atd. Když jsi hrál jednu, další jsou celkem intuitivní (což je také pozitivum pro široké publikum).

Jasně, že W3 má svá specifika a je to kvalitní hra (jinak by nebyl tak oblíbený) - není to kopání do nějakého outsidera, ale jednička a dvojka byly "jiné" hry víc mimo mainstream (což automaticky neznamená, že byly lepší :)).

Ad rating - pardon, tady mluvím o dvojce, takže z hlediska sekce už vlastně OT (jednička byla co se příběhu týče dost krotká, kartičky nějaké polské WTF).
@7c (27.05.2025 18:07): Viď čo píše Tulreanus, ešte mi prosím ťa spomeň jediný prípad, kde je jednotka nejak menej US-rating friendly než trojka, preboha. V erotických kartičkách namiesto plných sexuálnych scén?

Inak nech sa samozrejme všetkým páči čo chce, ja som sa pôvodne ozval hlavne kvôli náznakom, že W3 (čisto práve kvôli produkcií, si tiež myslím) je už nejaké zapredané generické fantasy RPG, čo je obvinenie, ktoré podľa mňa neprežije prvé rozkvitnuté jablone či čerešne a prvú maľovanú drevenicu v Bielom sade.
@ntz (27.05.2025 20:37): "prave uz jen ten fakt, ze W3 ziskal tak vysoke hodnoceni je samo o sobe podle meho nazoru znameni, ze to je casual hra designovana aby byla co nejvic pristupna co nejvice hracum" - alebo je to skrátka znamenie, že ide o hru mimoriadnych kvalít, ktorá dokázala učarovať ako nenáročným casualom, tak náročným fanúšikom, ktorí sú vkusom niekde inde :)
@Tulareanus (27.05.2025 18:45): me pripada, ze ty odmitas akceptovat, ze by to nekdo mohl mit jinak ... hra neni nutne dokonala diky mnozstvi obsahu a jak super bojovej system tam je, atd .. prave uz jen ten fakt, ze W3 ziskal tak vysoke hodnoceni je samo o sobe podle meho nazoru znameni, ze to je casual hra designovana aby byla co nejvic pristupna co nejvice hracum ... je to jak s muzikou a nebo filmama .. ja jako narocnej filmovej fanousek rozhodne nesdilim treba poradi nejlepsich filmu na csfd a imdb .. jsem proste jinde a moji favorite jsou uplne jine filmy, ktere neboduji v techto "vselidovych" zebriccich tak vysoko .. Jestli je W3 genericke neni na diskusi .. to je proste soukromej nazor a dojem toho kteryho cloveka .. Ja W3 oproti W1 taky soukrome povazuju za extremne generickou mlaticku prave kvuli tomu obrovskemu tahu na to, aby to bylo casual a uplne pro vsechny ...
@Phoenix (27.05.2025 17:10): Ako som písal, ja som s tým nemal problémy. Level scaling nemám rád všeobecne.

@7c (27.05.2025 18:07): Ehm, ako mohli byť boje vo W3 primitívnejšie než vo W1, kde si ani neovládal priamo nejaké špeciálne pohyby a útočenie bolo priamo statické?

@7c (27.05.2025 18:00): To, že to bolo open world RPG predsa neznamená, že to bolo generické open world RPG, čo ani nebolo v porovnaní s mnohými inými. :)

"syrovost a snaha blížit se realitě je vesměs pryč, co se mě týče, tak celý svět zaklínače byl tady spíš "fan service" a upravený, aby se vešel do US ratingu." - US ratingu, preto má hra najvyšší rating kvôli gore a odhaleným sexuálnym scénam? Hra v ktorej môžu na následok hráčovho rozhodnutia umierať deti, questy v ktorých neexistuje "dobrý" koniec, témy znásilnenia, mutilácie, mučenia atď., dialógy s postavami, ktoré sú častokrát extrémne ambivalentné (a nemyslím len obligátného Krvavého baróna). Tu mi to skôr príde ako snaha z tvojej strany to zaškatuľkovať do nesprávnej škatuľky len preto, že to má AAA level produkcie.
@Phoenix (27.05.2025 18:01): Jako boje ve W3 byly IMO primitivnější než ve W1, ale určitě vypadaly efektněji :) Pozitivní dojem byl spíš díky volnému pohybu postavy.

Ale tohle asi není přímo kritika - W3 je v tomhle směru rozhodně RPG, kde jde hlavně o vývoj a vylepšování vlastností postavy (různé školy, dovednosti, lektvary), proti třeba Souls sérii, kde záleží hlavně na hráči a "kreativním využívání herních mechanismů" (a "silná" postava spíš zrychlí proces).
@AlieN (27.05.2025 17:36): Ono to není tak že bych s tím měl nepřekonatelný problém (dohrál jsem to na třetí ze čtyř), ale odnesl jsem si z toho dojem, že všechny ty piruety jsou na efekt a boje jsou kvůli nim v zásadě neřiditelná klikačka (protože nelze ovlivnit, jaký konkrétní útok zaklínač provede). Level scaling mi vadí téměř všude (ve Witcher 3 potkáš nepřítele s lebkou a prostě jej by design nedáš a jakmile máš stejný level jako on, tak se z boje stane zázračně úplně stejnou strategií fraška). Otázkou je, jestli do hodnocení (obecně) promítat existenci modů (u Witcher 3 jsem je nepoužil). Se souboji jsem problém neměl, ale je IMHO nutné si uvědomit, že ve všech podobných hrách jsou boje spíše strategická záležitost (a ano, můžeme vést debatu, jestli by nebyly lepší komplet na tahy, když už jsou takové, ale to IMHO platí třeba i u JRPG s ATB).
@Tulareanus (27.05.2025 13:26): Trojka byla "zábavná" hra, ale osobně bych taky použil "generická" - ve smyslu standardní "open world RPG", které je v něčem lepší, v něčem horší a nejvíc záleží na tom, kolik do něho tvůrci investují práce (a u W3 to bylo fakt hodně).

Ale prostě už "trpí" limitacemi AAA žánru - musí jít o hru, která se bude líbit "všem" (aby CDPR nezbankrotoval), což nese důsledky - syrovost a snaha blížit se realitě je vesměs pryč, co se mě týče, tak celý svět zaklínače byl tady spíš "fan service" a upravený, aby se vešel do US ratingu.

Samozřejmě jde především o hráčské/osobní preference - kde ty moje můžou být prostě mimo (což nerozporuji).

Za mě je Witcher série klasický případ The Good, the Bad and the Ugly - kde každý díl má něco pro a něco proti, proto je obecně v procentuálním hodnocení vidím podobně :) Ale osobní favorit je dvojka, kvůli příběhu a postavám.
@Tulareanus (27.05.2025 14:21): Ve trojce provádí Geralt různé druhy útoků/pohybů nezávisle na hráči (stejné tlačítko pro útok provede jednou to a jindy něco jiného). Naprostý opak třeba Souls série, kde je obrovský rozdíl zaútočit dvěma různými útoky, přičemž roli hraje dosah a rychlost a hráč přímo ovlivňuje, jaký útok použije (o různých útocích různými zbraněmi samozřejmě ani nemluvě). A level scaling je jeden z hlavních důvodů, proč trojku nehodnotím výše.
@Zero (27.05.2025 14:14): Ako ľudia zvykneme podmieňovať kvalitu nášmu vkusu. :)

No mne sa toto pri boji fakt nedialo. Nemal si tam nejaké lagy? Vtedy by som to chápal.

Tak u mňa bolo hlásanie Dragon Age: Origins ako návrat ku koreňom ako prázdny marketingový ťah, pretože v podstate v ničom okrem možnosti pauzy v boji to návrat ku koreňom nebol. Ale to je napr. zas hra, ktorú ja považujem za veľké sklamanie.
Ačkoliv je The Witcher 3 fantastický (platí i pro díl druhý), tak také se mi líbí atmosféra The Witcher víc. Hra působí surověji, combat je hrozný (na pohled), ale tak nějak mám pro prvního zaklínače slabost, i přes všechny ty chyby a nedokonalosti. :)
@Tulareanus (27.05.2025 13:26): Hmm, to bych se měl zamyslet, jestli se mi nelíbí věci, které jsou generické, nebo jestli za generické označuju věci, co se mi nelíbí. :)

Mě u trojky fakt štvalo, že jsem chtěl třeba seknout do nepřítele, a Geralt udělal kotoul a sekl někde dva metry za něj. Ale to by měl řešit ten mód. Přemýšlím, jestli si dám rovnou celou trilogii, nebo jestli mi bude stačit ta jednička.

Je zajímavé, že u Zaklínače se mi líbí ta inspirace staršími RPG od Bioware, ale třeba Dragon Age: Origins (které taky hlásalo návrat ke kořenům) mě vůbec nebavilo.
@Zero (27.05.2025 13:06): Ja chápem, že sa ti páči jednotka, to ti ani nechcem vziať. Len nesúhlasím s tým, že to, čo sa ti páči menej zovšeobecňuješ ako niečo "generické". Viď. napr. to, že píšeš, že dvojka a trojka sú generické alebo, že ten súboják je generický, ale bez ohľadu na to, či sa tie hry mne alebo tebe páčia, to jednoducho nie je pravda. Dvojka aj trojka majú svoje špecifické prostredia a gameplay elementy, ktoré vlastne inšpirovali mnohé hry po nich (RDR 2, Final Fantasy VII remake + rebirth, Greedfall, atď..) a v podstate sú opakom generickosti - autori vytvorili niečo nové, čo nastolilo trend. Aj to, že by Novigrad mal byť len kulisou. Inak so súbojovým systémom v trojke som nemal problém, Geralt robil to, čo som chcel (hral som k + m). Akurát som až skoro pred koncom hry začal používať parry a zistil, že je to škoda, lebo je to fakt silné. :D

Zatiaľ čo v jednotke naopak vychádzali práve z inšpirácie staršími rpgčkami od Bioware (rozprával som sa kedysi priamo s jedným z dizajnérov questov z CDPR po vydaní jednotky a on sám spomínal, že čo im bolo inšpiráciou).
@Tulareanus (27.05.2025 12:09): Já bych řekl, že atmosféra v těch hrách je kvalitativně odlišná, čili jednička nedělá v tomto ohledu věci lépe než pokračování, ale dělá je specifickým způsobem, který mi ve dvojce a trojce chybí. Dvojka má třeba hodně epickou a filmovou atmosféru, která mi osobně příliš nesedí. Skellige je opravdu audiovizuálně úchvatné, ale... prostě "to" tam pro mě není (a teda trpí to i na late game fatigue).

Novigrad mi moc nesedl, právě v těch velkých městech šlo vidět, že to jsou z velké části jen kulisy. V jedničce se mi líbilo, že šlo často mluvit i s nepojmenovanými NPC. Obecně jsou dvojka a trojka takové víc generické, zaměřené na širší cílovku, zatímco jednička je prostě víc "svá". Líbily se mi i takové "blbosti" jako je spousta druhů alkoholu, manuální vaření lektvarů atd. Dodává to té hře vlastní xicht.

Dívám se, že ty to hodně porovnáváš s lore knih. Já to radši moc neřeším, protože to by jednička rozhodně neobstála, je to holt fanfikce vykrádající a zjednodušující děj ságy. Ale jako hra sama o sobě mi připadá i příběhově dobrá. Je ovšem pravda, že tomu odpouštím některé věci – včetně toho respawnu, prostě mezi nepřáteli proběhnu a neřeším to, ale je to objektivní problém hry. Co se týče soubojů, mě ta rytmická klikačka fakt celkem baví. Naopak mě štval generický souboják v pokračováních, a hlavně ve trojce, kde je podivný level scaling nepřátel a provádění útoků podle vzdálenosti nepřítele, které moc nefunguje, když Geralt dělá půlku času něco jiného, než chci (ale to prý opravují módy).

Co se týče jazyků, četl jsem, že do češtiny to bylo přeložené z angličtiny, a angličtina prý není moc kvalitní. Holt v té době ještě netušili, jaký z té série bude hit, tak do toho překladu zřejmě tolik neinvestovali. V polštině ty dialogy ale jsou kvalitnější a přirozenější. Ale český dabing je taky legendární. :-D
@Tulareanus (27.05.2025 12:09): souhlasím, ačkoliv jedničku mám taky hodně rád, dost to ale dělá nostalgie a to, že to bylo jedno z mých prvních RPG (stejnou slabost mám i ke svému prvnímu - Dragon Age: Origins). Souboj je opravdu jen o tom se naučit ve správný čas zmáčknout tlačítko. Witcher 3 dělá úplně všechno lépe než první díl, od souboje, přes atmosféru, scénář, postavy, hudbu, vizuál... prostě všechno. Ale i tak mám pro jedničku spešl místo.
@Zero (27.05.2025 10:54): Veď tie súboje v jednotke sú len "statické" quick time eventy, kde sa len postavíš na miesto a klikáš vtedy, keď sa objaví/zvýrazní symbol. Úplne tomu chýba nejaká witcherovská lorová mrštnosť alebo variabilita. Navyše ten spam respawnu je nekonečný a väčšinou sa ani nedá obísť.

Tá grafika imho ani nie je rozprávková ako skôr komiksová z hľadiska karikatúrnosti. Obrovské tváre s prehnanými črtami ako nos, oči, vysunuté brady, atď. Problém je hlavne tá nekonzistentnosť. Ako som písal, niečo sú karikatúry, niečo sa snaží o pseudorealizmus. Niečo o rozprávkovosť. Je to nesúrodý pastich.

Hral som to v angličtine. A to samozrejme tie dialógy v hre neospravedlňuje. :)

Ja ti btw neberiem, že sa ti hra páči, ale podsúvať jej nejaké všeobecné atribúty, ktoré nemá, tam už argumentujem proti. :) Za mňa majú dvojka a hlavne trojka určite silnejšiu atmosféru. Spomínané Skellige (aj s tou hudbou), Toussant, ale napr. za mňa určite a hlavne Velenská bažina a Trail of sweets a aj Novigrad, ktorý naozaj pôsobí ako mesto, krásne Kaer Morhen. Lesy, močiare, hory, ktoré naozaj pôsobia ako lesy, močiare a hory.

btw: ja som sa pri prvom Witcherovi napriek výhradám zabavil, ale ako písal aj Alien, keby to hrám v tej podobe znova, tak by som šiel s hodnotením len dole a pokračovania mi ukázali, ako sa dá so zaklínačskou látkou a aj hrou ako takou (dizajn, questy, príbeh, dialógy, atď.) pracovať oveľa lepšie.
@Tulareanus (26.05.2025 17:04): Ale no tak, nekaž mi tu nostalgii. :-)

Koukám, že spousta těch bodů je o vkusu. Třeba souboje mě v jedničce baví, ale ve dvojce a trojce moc ne. Zrovna tak se mi líbí ta komiksová nebo pohádková grafika - má to osobnost.

Hrál jsi to v češtině, angličtině nebo polštině? Ty nesmyslné dialogy jsou nejspíš problém překladu, v polštině všechno sedí. Ale v češtině je to skutečně někdy nesmyslné nebo jakoby useknuté.

Každopádně si stojím za tím, že jednička má nejlepší atmosféru. Souhlas s ntz níže. Ne že by dvojka a trojka atmosféru neměly, ale je to prostě něco jiného.
me jednicka strasne bavila, protoze me chytla jeste jako celkem mladeho hrace a proste v tomhle zanru strasne zabodovala, navic mela a ma atmosferu ... trojka me sice bavila kvuli pribehu a obrovskemu mnozstvi kontentu taky, je to ale jednoduche casual hack&slash (s hodne pribehem, ano, ano, ja vim) ale ze by hra mela nejakou atmosferu, ktera by cloveka chytla a pohltila, to fakt ne-ee ... prvni witcher byl jako mala plechovka opravdove Coca Coly co jsem v 90tych letech dostal jako kluk za 2000 lir kdyz jsme byli poprvy u more v Bibione - to je artefakt .. Witcher 3 je jak kdyz vyhrajes paletu baleni 6x2L Coca Coly v kauflandu, tak ti ji privezou a ty ji mas celou vychlastat ....
@Tulareanus (26.05.2025 17:04): Přesně vystižené. Ale i s tou polednicí, na tu vesnici rád vzpomínám dodnes.

Ale jen vzpomínám, W1 je přesně ta hra ke které se nechci dnes vracet protože je mi jasné že bych ji teď hodnotil ještě hůř než když jsem ji hrál naposledy (viz můj koment).
@Flowerpot (26.05.2025 18:52): Akože niektoré tie miesta atmosféru mali. Napr. tá 4 kapitola s poludnicou. Tá hra nebola zlá, ALE mala strašne veľa nedostatkov, na čom sa podpísala neskúsenosť autorov a extrémny dlhý problematický vývoj. V porovnaní s dvojkou a trojkou je to fakt veľký rozdiel.

Mňa tam vždy iritovalo, ako niektoré, najmä hl. postavy ako Geralt a Triss (ktorá sa tu btw chovala z nejakého dôvodu presne ako Yennefer a nie ako Triss) sa snažili vizuálne o akýsi náznak realizmus, ale rôzne babky, dedkovia, kňazi a tuční mešťania vyzerali extrémne komiksovo. Alebo to, že xkrát som mal počas dialógov pocit, že niekde sa stratila časť textu, kedy sa Geralt rozprával s nejakou postavou, ktorá mu dala quest o niečom ako keby to bolo známe, o čom som sa vlastne dozvedel až v nejakom ďalšom kroku questu. Prípadne ako keby vyslovene chýbali celé vety a nebolo to len občas.
Není nad to nasávat atmosféru stok, šedých bažin a zasranýho města. :)
Souhlas hlavně s tou bídnou fan fikcí. Tady byla jednička hrozná. Celkově ale ok RPG.
@Tulareanus (26.05.2025 17:04): Jako doslova nič z jednotky ma ani zďaleka neuchvátilo ako doslova prvý záber Bieleho sadu, a to už vôbec nehovorím o vstupe do Velenu (a pritom štvrtá kapitola bola pekná), takže tiež len sa neveriacky dívam a proti gustu teda dišputát.
@Zero (25.05.2025 22:45): Škoda, že to malo fanfiction zlepenec miesto príbehu, zlý pathfinding (hlavne mimo mesta) kombinovaný s otravným respawnom (archespory strieľajúce na hráča kdesi mimo obrazovky) a totálne hlúpy a nezáživný combat.

Je super, že sa na tom a z toho autori v mnohom poučili pri ich ďalších hrách, ale táto spomienková nostalgia, hoci pochopiteľná, je ďaleko od reality. A tvrdiť v podstate, že Witcher 3 nemá tak silnú atmosféru alebo ucelenú víziu je jednoducho WTF.
@Zero (25.05.2025 22:45): +1, naprosto souhlasím. Na jedničce se mi líbí hlavně to výtvarné zpracování, deník, inventář, atd.. Taky je super, že to je prostě PC záležitost dělaná na myš a klávesnici a žádnej PC port z konzolí..
Dávám si Zaklínače znova po letech. Nemůžu si pomoct, ale co se týče atmosféry, tohle je nejlepší a nepřekonaný díl. Mám pocit, že zde autorská vize ještě neustupovala snahám o co největší úspěch. Ty snahy samozřejmě nelze autorům zazlívat, ale jde vidět, že dvojka se snažila být co nejvíce epická a kinematografická, trojka zase splnit všechny nároky, co hráči obvykle mívají na hru s otevřeným světem - a obě uspěly v tom, co se snažily udělat. Nicméně jednička má zkrátka nějakou svoji nepopsatelnou osobnost, kouzlo, či bůhvíco, a opravdu je pro mě nejlepší ze zaklínačských her. A taky nejvíce RPG.

Měl-li bych to přirovnat, tak trojka je obchoďák, ve kterém si fakt každý najde zboží, které je mu po chuti; a jednička je malý zapadlý obchůdek, který sice nenabízí vše, nesplňuje ani hygienické standardy, a to zboží je trochu pochybné - ale stejně půjdu radši nakoupit tam než do obchoďáku.
Prosim pomoc. Koupil jsem si klíč na GOG verzi a pak jsem si na GOG stránkách stáhnul installer. Nechce se mi spustit, a pak zjistím, že GOG podporuje jenom Windows 8 a výš. A já skončil na 7. Zase řeším problém s Windowsem a vzhledem k tomu, že moc už nehraju a nový Windows nepotřebuju, bych si stejně rád (a legálně) tuhle hru zahrál. To už fakt se starýma Windowsama nejde pustit nic?
Já to znovu rozehrál loni v březnu a pomalu jsem si to užíval až do poslední kapitoly. Tam mě to vždycky přestane bavit. Úplně stejně jsem to měl, když jsem to hrál v roce 2020 :)
@hanak_v_exilu (komentář): gratulace k dohrání. Jestli je nějaká RPG série kterou bych rád kompletně dohrál, tak zaklínač mezi ně rozhodně patří. Škoda, že jsem to přerušil, ale nevadí, rozjedu to znovu. :)
Tak jsem ve čtvrté kapitole, v nad ránem probíhám vesnicí a jdu do pekárny kvůli jednomu z úkolů. Jsou 4:00 ráno a tak si říkám, že v tuhle dobu už by v reálu měl být správný pekař vzhůru.

A on opravdu vzhůru byl! Taková blbost, ale udělalo mi to radost :)
Doporučil by někdo nějaké fajn mody? Třeba na více zbraní a brnění, nebo tak něco? Jsem líný hledat na netu, jestli něco takového vůbec existuje :)
@Rapier (08.12.2022 12:07): jojo, přes Alkohol 120 jsem kdysi vypaloval, ale už tenkrát mi přišel Daemon Tools lepší.:-) Do teď mám některá ISO, která jsem si tehdy vytvořil. Dneska už nemám na PC ani CD mechaniku.:-D
Alcohol 120 stále existuje, také mě to překvapilo ale neumí zkopírovat všechny protipirátské ochrany, na rozdíl od Deamon Tools Ultra https://ultra.daemon-help.com/tools/grabimage/ 

V podstatě každý kdo má doma originál CD/DVD chráněný nějakou ochranou se pro backup svých CD/DVD neobejde očividně bez Deamon tools.
@Rapier (03.12.2022 10:56): Pravda, to je dobrá myšlenka. To do té doby možná i konečně stihnu dokončit několik let slibované video o dabingu... Abych pak mohla hned navázat dabingem remaku, že! Haha!