Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Cyborg: Episode 1

16.07.2011
72
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Na vojenské základně v blíže nespecifikované budoucnosti po jakési globální katastrofě se probouzí z umělého spánku v kryokomoře člověk. Dlouhá hibernace způsobila ztrátu paměti a zdá se, že je zároveň posledním živým obyvatelem základny. Pouze roboti, kteří byli na základně přítomní, vykazují aktivitu. Podle údajů z funkčních monitorů to vypadá, že okolní svět byl zasažen radiací, ale na základně zabíjelo i něco jiného.

Hra je 3D point and click adventura, ve které hráč ovládá hlavní postavu, s níž musí prozkoumat základnu, zjistit z dostupných zdrojů, co se tu vlastně stalo, a získat předměty a informace potřebné k úniku. Hra na první pohled upoutá grafickým zpracováním a zvukovými efekty. Ovládá se pouze klávesnicí bez použití myši.

Dead Cyborg je dílem maďarského vývojáře Endre Barátha a je vydávána formou epizod. Publikování dalších epizod je závislé na finančních prostředcích, které se tvůrci podaří sehnat. Hra byla vytvořena pomocí volně dostupného Blender Game Engine - 3D enginu pro freeware použití.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Zajímavá a na freeware poměry dost dobrá 3D adventurka. Na první pohled rozhodně zaujme grafická stránka hry, která mě docela nadchla. Příběh sice nezačíná nijak originálně, probouzíme se z dlouhé hibernace se ztrátou paměti a musíme prozkoumat kde jsme, co jsme, a co se tu ksakru stalo. Nicméně zájem ve mě vyvolal a docela rád bych věděl jak to dopadne, což se bohužel asi nedozvíme. Pokud vím autor na hře již nepracuje. Nicméně dá se říct, že ty epizody jsou vcelku ucelené, a nekončí tedy někde uprostřed věty. Potěšil mě i lehký humor, kterým čas od času autor odlehčí situaci, nicméně ho tu není zas extrémně moc, aby to nějak vážně narušovalo spíše lehce depresivní atmosféru hry.

Adventurní mechanismy jsou hlavně zaměřeny na hledání správných předmětů a informací. Místy to zavání až otravným "pixel huntingem", který by za normálních okolností nebyl až tak otravný, kdyby hru nesráželo nestandardní ovládání. Hrajeme totiž z vlastního pohledu, ale hra se neovládá myší (v druhé epizodě už to neplatí). Otáčení a rozhlížení tak máme na šipkách, což právě hledání některých lépe ukrytých předmětů trochu ztěžuje. A pokud někde něco přehlédnete a nastane zákys, tak to ovládání dokáže zvednout hladinu adrenalinu. Jinak ale úkoly mi přišly logické a problémy přinášelo jen to, že jsem prostě neprošmejdil důkladně všechny zakoutí, popř. někde něco přehlédl.

Herní doba epizody je něco kolem 2-3 hodin, samozřejmě v závislosti na tom, jak hladce či krkolomně se vám daří v postupu. Hra nejde ukládat, ale epizoda se skládá ze 4 levelů, kde po dohrání každého z nich obdržíte heslo, s jehož pomocí můžete spustit rovnou příslušný level. Já bych přeci jen uvítal "Save & Exit" funkci, ale vzhledem k herní době to není nijaký zásadní problém. Ty tři hodinky jsem si docela užil, i když dvakrát, kvůli mé slepotě a nemotornému ovládání, mi trochu tekly nervy. :)

Pro: Grafika, Celkem zajímavý námět, Dobré zpracování kromě ovládání

Proti: Ovládání, Save & Exit by se hodil

+7