Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mortal Kombat 3

79
132 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > bojová *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
15.04.1995 Arcade
07.10.1995 PS1
13.10.1995 SNES
listopad 1995 GB
1995 PCSegaMDSegaGG
prosinec 1996 SegaMS
Vývojáři:
, (PC verze, SegaMD verze, SNES verze), (GB verze, SegaGG verze, SegaMS verze), (SegaMS verze), (PS1 verze)
Shao Kahn, unavený neustálými porážkami v turnajích, přistoupí k 10 000 let starému plánu, jehož součástí je oživení jeho chotě, královny Jinozemě (Outworld) Sindel. To lze jen na Zemi. Je tím překročena hranice, oba světy se částečně spojí a miliony lidí zemřou. Přeživší zachrání Raiden, patron Země. Ten však více udělat nemůže, v Jinozemi jeho nadpřirozené schopnosti nefungují. Shao Kahn na Zemi vysílá své vyhlazovací čety, Raiden naproti tomu žene do útoku lidi. Pohroma musí být odvrácena za každou cenu…

Třetí Mortal Kombat staví na základech položených v Mortal Kombat a Mortal Kombat II. Herní koncepce se vůbec nezměnila, přírůstkem se stala komba a k fatalitám, babalitám a friendshipům přibyly animality. Počet hratelných postav byl rozšířen na čtrnáct. Facelift prodělal Sub-Zero, comeback zažili Kano a Sonya Blade. Představeni byli roboti Sektor a Cyrax, své místo si vydobyla čtyřruká Sheeva, zástupkyně rodu Shokan, a do role subbosse se postavil kentaur Motaro. Ze všech postav už nestříkala jen "červená", nýbrž i "zelená" nebo olej.

Teprve až v tomto díle se ve hře objevilo klasické hlavní menu, dřívější díly si nezadaly s automatovým ovládáním. Novinkou byla hra po síti, podporován byl protokol IPX. Komba se stala účinným nástrojem v rukách učenlivých hráčů. Animality bylo možné uplatnit jen ve třetím kole a jen poté, co vítěz dal poraženému ještě jednu šanci, "vyťukal" tzv. mercy a znovu soupeře dorazil. Mortal Kombat 3, spolu s jeho později vydanými reedicemi, byl poslední 2D mlátičkou v sérii.

Série pokračuje dílem Mortal Kombat 4.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Mortal Kombat 3 je obecně považován za nejvyspělejší a tedy asi „nejlepší“ díl série. Rozdíl oproti MKII je opravdu znatelný, graficky hra ždíme MS-DOS na maximum (úsměvná fráze), takže dárci krve budou mít opět radost.

Počet postav se zvětšil jen malinko, kupodivu oblíbený Scorpion dostal padáka, ale žádný strach, hlavní vylepšení čekají v samotném systému souboje. Jedním slovem: „combo“! Zpropadená kombíčka mi dělala velký problém, již nestačilo zapamatovat si prosté „dvakrát od něj, nízký box“, komba byla tvořena sekvencí 5-7 kláves, které bylo třeba namačkat ultra rychle a naprosto přesně, aby váš charakter udělal devastující kombinaci pěstí a kopů, které byly schopny nepříteli vzít 20-30% života, aniž by s tím mohl cokoli udělat. Myslím, že MK3 kvůli tomuhle začal opravdu separovat zkušené a kvalitní hráče od těch příležitostných. Na jednu stranu to dalo smysl trénování proti PC, abyste pak kamarádovi mohli pořádně vyprášit kožich, ale na stranu druhou pak vznikaly mezi klukama nežádoucí hořké situace, kdy někdo byl prostě o třídu výše a jiní s ním už nechtěli hrát. I po letech se mi na kombách nejvíc líbí to, že vypadají opravdu skvěle, už i stará DOSovská hra dokáže v několika málo momentech připomínat stylový akční film.

Mezi další inovace v hratelnosti patří ještě pár dalších drobností, jako jsou např. animality, jinak ale nejde už o nic světoborného. Co hodnotím jako obrovský přínos, který jsem však ve své době nemohl využít, je možnost hry po síti. Když si představím, že již v roce 1995 se Mortal Kombat dal pařit po LANu, říkám si, zda jsem o něco nepřišel. Hodilo by se to zejména proto, že MK3 měl poměrně komplikované specialitky a komba, které vyžadovaly držení např. i 3 kláves zároveň. Pokud jste takto drželi klávesy dva na jednom PC, výsledkem bylo akorát pípnutí speakeru, přičemž na obrazovce se odehrálo velké kulové a to jste ani nemuseli mít Raidena…

HW: Minimum: 486DX 66 MHZ, 8 MB RAM / Doporučeno: Pentium 90 MHZ, 16 MB RAM
+9
  • PC 85
Treti dil Mortal Kombatu jsem proparil asi nejvic ze vsech. Ne protoze bych ty ostatni zanedbaval, ale protoze po mi hratelnostni strance prisel proste nejlepsi. Spousta postav, detailni a skvele rozanimovana grafika, spousta pohybu, kouzel, fatalit a dalsich kravinek, proste parada. Jen snad tu absenci Scorpiona bych obrecel.

Pro: Spousta postav, grafika, hratelnost.

Proti: Chybi nektere klicove postavy.

+7
  • PC 95
Mortal Kombat 3 je plnohodnotným dalším dílem série Mortal Kombat. Nelze říci, že by navazoval příběhem či dějem, ostatně tyto položky jsou v této sérii vedlejší, ale zůstal zachován osvědčený herní systém. Jak se asi dalo čekat, hra se oproti předcházejícímu dílu rozrostla hlavně do šířky, čímž mám na mysli samozřejmě nové postavy, arény a ukončovací „-ity“, nicméně rozhodně nelze mluvit o nějakém expansion packu.
Tento díl je prvním, který má plnohodnotné main menu. V předchůdcích žádné nebylo; hra se startovala nakonfigurovanými klávesami pro ovládání a do nastavení ovládání se vstupovalo F10 (AFAIK).

Co se týče herních módů, singleplayer nedostoupil zásadního přepracování, akorát nyní je volitelná jeho délka. Hráč si vybere jednu ze tří vygenerovaných posloupností protivníků, z nichž každá již tradičně končí dvěma bossy – „starým zlým“ Shao Kahnem, kterého tentokrát chrání kentaur Motaro. Čtyřnohá postava je přitom v sérii úplnou novinkou.
Jiný herní režim je Tournament, ve kterém si hráč, či hráči vyberou jeden až devět charakterů (jeden klidně několikrát) a po vyčerpání energie je nasazován další a další bojovník.
Za zmínku stojí také možnost síťové hry. V lokálních IPX sítích je možno vyzvat hráče u jiného počítače v síti, který zrovna má spuštěn Mortal Kombat 3 (a současně síťovou hru nemá zakázánu). Zdá se, že tato možnost je nadbytečná, když jsme si přeci již zvykli hrát na jedné straně klávesnice, ovšem osobně právě v tom umožnění hrát na stejné straně klávesnice dvěma protihráčům spatřuji ten přínos. Je však velká škoda, že takto nelze hrát i mód Tournament.
Nově je možné hru kdykoli pozastavit klávesami LCtrl a Pause/Break (ne však síťovou hru). Do ovládání přibyl běh, prostřednictvím nějž je možné přiblížit se k nepříteli v kratším čase.

Zcela novým herním prvkem jsou tzv. komba. Jedná se o posloupnosti pohybů a úderů, kterou bránící hráč nedokáže přerušit, pokud ji útočící hráč provádí správně. V momentě, kdy bránící hráč již může reagovat, se zobrazí text s počtem úderů a odebraným počtem procent ze zdraví bránícího hráče, přičemž jako kombo se uznává i část možné delší takové sekvence. Čili další věc, kterou se hráč musí naučit, aby byl v boji dobrý.

V základním režimu je k dispozici čtrnáct postav, což je při posouzení v kontextu série nárůst jen mírný, ale tím více vynikají ostatní herní inovace, čímž autoři dávají jasně najevo, že jim nešlo jen o rozšíření. Po odpočinku se vrací Sonya Blade a Kano, své pevné místo prokázal Liu Kang, nevyzpytatelný čaroděj Shang Tsung i ikonický Sub-Zero, který odhodil masku. Ve „dvojce“ představeného Jaxe a Kung Laa doplňuje vlasatá Sindel, čtyřruká Sheeva, ženista Striker, Indián Nightwolf, bojovník se zahnutými holemi Kabal a duo robotů SektorCyrax. Hra je podle zavedeného standardu plná krve, ovšem ne ze všech teče červená. Ze Sheevy zelená a z robotů olej…
Stran bojišť jsou k dispozici tři tzv. pity – lze provést stage fatalitu, stejně jako v Mortal Kombat II za předpokladu osvojení zvláštní sekvence v ovládání –, z nichž zvlášť libové je uvržení oponenta do kolejiště metra a shození sedmipatrovou věží, kdy při proražení každého patra poražený charakter krátce zařve bolestí a následně dlouze, jakmile dorazí do suterénu, kde je jeho pád zabrzděn bodci. Novým prvkem je jednosměrné propojení některých arén – jedná se o nižší a vyšší patro. Jakmile někdo ze soupeřů v nižším patře dostane hák, boj se přesune o patro výše.

V dřívějších dílech neexistující možností destrukce protivníka je animalita – proměna vítěze v zástupce zvířecí říše a zasazení smrtícího úderu v kůži tohoto živočicha. Tento typ konce střetnutí je přitom k dispozici jen po použití tzv. mercy – další novinky, kterou je navrácení části zdraví poraženému a jeho znovuzapojení do boje. Uplatnění či neuplatnění mercy je plně v kompetenci (původního) vítěze.

Grafické zpracování je zase o něco lepší než u předchůdce a uživatel dostal do rukou možnost potlačit hudební doprovod. Ten se pak objevuje jen ve fázích „finish him“/„finish her“, a atmosféra, která byla do série tímto dílem vrácena, tak může ještě nabýt na intenzitě.

Co do nedostatků a chyb, vedle přílišné jednoduchosti porazit hlavního bosse se Sub-Zerem (neustálým zmražováním) a Cyraxem (neustálým chytáním do sítě) a rozsekání těl robotů na krev a kosti při některých fatalitách jsem se potýkal s jedním velkým nedostatkem při hře dvou hráčů na jednom počítači, a sice přerušením boje (odchodem do hlavního menu), které musela vyvolat nějaká kombinace kláves. To se stalo snad v každém jednotlivém kole. Možná by to pominulo překonfigurováním ovládání, ale to už jsem měl zažité od „jedničky“, takže můj herní dojem to dost zkazilo. Ne ale zase moc, protože hře jsem svůj čas věnoval hlavně kvůli „-itám“.

Pro: atmosféra, zajímavé nové postavy, komba, mód Tournament

Proti: drobné chyby v boji s hlavním bossem, pády hry více hráčů na jednom PC

+7
  • PC 85
Kvalitní nástupce a pokračování MK2, přibylo pár "cool" postav, každá se svou výraznou a drsnou "image" jako třeba Nightwolf. Dobrý nápad bylo i zakomponování běhu a řetězových komb, která byla vě většině případů zdrcující a smrtící a vše celkem efektní. Dobré je taky probourávání se do dalších kol, takže to neni takový stereotyp v jedné aréně. Hlavní boss Shao kahn je opět správě drsný a další boss Motaro má taky hodně co nabídnout za podívanou, ovšem pro mě bude vždycky víc prďáckej Goro:)

Sice chybí skalní charaktery jak je psáno v popisu, což mě taky štvalo, ale aspoň, že to napravili v Ultimate MK, ale co jsem nikdy nepřekousnul byl překopaný design ninjů a jejich klasického hábitu, to jak je předělali se spíš hodí na pláž, podle mě už neměli takový šmrnc, hlavně mě to štvalo u mýho oblíbence Scorpiona:( na druhou stranu se mi moc líbilo jak udělali nově Liu Kanga, kterej vypadá o hodně akčněji a drsněji.

Vytknul bych asi jen příliš velké množství kouzlení, které bych spíše uvítal jen jako zpestření v malém množství při boji holýma rukama a nohama.

Doporučuji MK3 si zahrát na emulátoru MAME, kde je vychytaná grafika, která je oproti všemu neporovnatelná a nemá skutečně chybu.

Pro: nové charaktery, nová komba a běh, lepší design Liu Kanga

Proti: absence starých dobrých postav, přílišná koncentrace na kouzlení místo souboje

+5
  • PC 100
Tředí MK beru jako návrat k temné atmosféře prvního dílu této legendy. Barvičky zmizely, herní prostor se zvětšil, přibyly opět nové charaktery a ne ledajaké. Bohužel některé staré zmizely a to je věčná škoda, radši bych 100x měnil přiblblýho Jackse za kohokoli vyškrtlého z prvního MK. Objevil se zde ale nový fenomén, a to jsou přátelé COMBA!! A tady začíná opravdová řežba, protože když se člověk naučil postup, stačilo zasáhnou jedinkrát správně protivníka a ten už se vezl, zakončení fatalitou povinnost. Prostě maso!!!!! Mým oblíbencem se stal Cabal a jeho háky a ozubená kola vynořujíc se z podlahy, znova maso!!! Tady je živoucí důkaz, že i ze starého titulu se dá vytěžit a vymyslet SUPER HRA!!!! Asi nejlepší díl série, ale těžko poměřit s prvním dílem-takže nejlepší jsou oba, ale každý svým způsobem. Jednička za vše co jsem už psal v komentáři k MK, trojka za rozvinutí bojového systému o další dimenzi a syrovost.

Pro: Syrovost, brutalita, chlad, zvuky, hektolitry krve, nové postavy.

Proti: Jacks-prostě ho nemám rád a do MK mi vůbec nesedí, úbytek starých postav.

+5