Shang Tsung po porážce od Liu Kanga dosáhl ušetření svého života u Shao Khana, vládce Jinozemě (Outworld), ten zpochybnil platnost předchozího turnaje a společně vyzvali pozemské válečníky v čele s pánem hromů a blesků Raidenem opět k souboji. Nabídka nesmí být odmítnuta, "záporáci" mají výhodu domácího prostředí Jinozemě, turnaj začíná.
Mortal Kombat II je pokračování úspěšné bojové hry Mortal Kombat. Herní systém jednotlivých her zůstal nezměněn, na výběr je ale více charakterů, vyměnili se bossové a k fatalitám přibyly alternativní fatality, babality a friendshipy. V některých arénách je navíc možný ještě třetí typ fatality, tzv. pit; ten využívá zvláštnosti prostředí, např. nabodnutí na hřeby nebo shození z mostu či do kyseliny. Z původní hry "se dochovalo" pět hratelných postav, celkový počet dvanácti doplňuje sedm nových. Za všechny jmenujme zubatého pána mečů Baraku, mistra klobouků Kung Laa, nevlastní sestru princezny Kitany Mileenu a ještěrčího muže z rodiny Scorpiona a Sub-Zera Reptila. Jedním ze sedmice nových hratelných charakterů je kupodivu i Shang Tsung, který se nepodobá své postavě v první hře.
Kromě toho, že rozšíření zasáhlo i počet arén, kterými jsou mj. mučírna, létající pevnost, les nebo most, grafické zpracování nedoznalo velkých změn. Je ovšem zajímavostí, že vizuální zpracování bylo založeno na fotkách a snímání pohybů reálných herců. Hra představila in-game melodie a jakožto celek nabrala svižnější spád. Osvojení všech posloupností kláves využitých pro speciální pohyby zde vzhledem ke svému počtu bylo několikanásobně náročnější než v původnímu titulu. Přičinila se o to i skutečnost, že Shang Tsung je schopen se dočasně transformovat na jakoukoliv jinou hratelnou postavu.
Série pokračuje hrou Mortal Kombat 3.
@90210 (20.04.2021 13:14): V podstatě souhlasím s tou atmosférou, ta je parádní a nový postavy nemají slabé místo. Ale hrát mě to prostě ke konci nebavilo, ten Kintaro byl neporazitelný a prostě už nemám nervy zkoušet něco 20* než se to podaří. Proto mám radši trojku, ta je vyváženější.
Pro: Více postav, více zakončováků
Proti: Obtížnost v závěru