Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mortal Kombat II

79
151 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > bojová *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
1993 PC
duben 1993 Arcade
1994 SegaMSSegaGGAmiga
září 1994 GBSegaMD
28.09.1994 SNES
28.03.1996 Saturn
02.08.1996 PS1
Vývojáři:
, (Amiga verze, GB verze, PC verze, SegaGG verze, SegaMS verze, SegaMD verze, Saturn verze, PS1 verze), (SNES verze)
Shang Tsung po porážce od Liu Kanga dosáhl ušetření svého života u Shao Khana, vládce Jinozemě (Outworld), ten zpochybnil platnost předchozího turnaje a společně vyzvali pozemské válečníky v čele s pánem hromů a blesků Raidenem opět k souboji. Nabídka nesmí být odmítnuta, "záporáci" mají výhodu domácího prostředí Jinozemě, turnaj začíná.

Mortal Kombat II je pokračování úspěšné bojové hry Mortal Kombat. Herní systém jednotlivých her zůstal nezměněn, na výběr je ale více charakterů, vyměnili se bossové a k fatalitám přibyly alternativní fatality, babality a friendshipy. V některých arénách je navíc možný ještě třetí typ fatality, tzv. pit; ten využívá zvláštnosti prostředí, např. nabodnutí na hřeby nebo shození z mostu či do kyseliny. Z původní hry "se dochovalo" pět hratelných postav, celkový počet dvanácti doplňuje sedm nových. Za všechny jmenujme zubatého pána mečů Baraku, mistra klobouků Kung Laa, nevlastní sestru princezny Kitany Mileenu a ještěrčího muže z rodiny Scorpiona a Sub-Zera Reptila. Jedním ze sedmice nových hratelných charakterů je kupodivu i Shang Tsung, který se nepodobá své postavě v první hře.

Kromě toho, že rozšíření zasáhlo i počet arén, kterými jsou mj. mučírna, létající pevnost, les nebo most, grafické zpracování nedoznalo velkých změn. Je ovšem zajímavostí, že vizuální zpracování bylo založeno na fotkách a snímání pohybů reálných herců. Hra představila in-game melodie a jakožto celek nabrala svižnější spád. Osvojení všech posloupností kláves využitých pro speciální pohyby zde vzhledem ke svému počtu bylo několikanásobně náročnější než v původnímu titulu. Přičinila se o to i skutečnost, že Shang Tsung je schopen se dočasně transformovat na jakoukoliv jinou hratelnou postavu.

Série pokračuje hrou Mortal Kombat 3.


Poslední diskuzní příspěvek

Red: Body Blows jsem hrál taky, ale to mělo naprosto šílený (a myslim že i nepřenastavitelný) ovládání.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
I když jsem s Mortal Kombat začal až po vydání Mortal Kombat II, po „dvojce“ jsem měl pořádný hlad (byl problém to sehnat a „nadisketovat“ domů) a dokáži si představit, že takových nás bylo hodně. To, co „jednička“ začala, zde bylo rozvinuto do šířky. Ale vezměme to po pořádku.

V „jedničce“ jsme měli dva až tři speciální movementy a jednu fatalitu na postavu a sedm hratelných postav, ve „dvojce“ vybíráme ze dvanácti postav, které mají po dvou fatalitách (Shang Tsung má dokonce tři), jednom „přátelství“ a jedné babalitě. Toť rozšíření, které bylo takřka samozřejmé. Také se ale válčí ve větším počtu arén, nemalé procento jichž disponuje vlastností zvanou pit. To není novinka, nové ale je, že i k vyvolání pit fatality (nebo stage fatality) již je třeba znát speciální sekvenci v ovládání.
V Mortal Kombat II už tedy bylo mnohem těžší naučit se všechny speciality všech postav, což ještě ztěžovaly unikátní schopnosti Shang Tsunga (pomocí kombinace ovládání dokáže na určitý čas v řádu sekund fungovat jako kterýkoli jiný hratelný charakter), který se stal hratelným. Ono to s ním vlastně bylo takové WTF, ale atraktivitu a hratelnost hry to nepochybně pozvedlo.

Ze dvanácti postav je pět původních hratelných, do zbývající sedmice se rekrutoval v „jedničce“ nehratelný Reptile. A zrovna ten má tuze krásnou fatalitu… sežrání hlavy. Roli ultimátního záporáka převzal Shao Kahn, jemuž předchází pěkně houževnatý Kintaro, který si s Gorem nezadá v počtu horních končetin. Zastoupení něžného pohlaví na straně hratelných charakterů se ujaly nevlastní sestry Kitana a Mileena a roli Reptila z „jedničky“ si zde střihla jejich vzdálenější příbuzná Jade. Jiným tajným charakterem, objevujícím se v singleplayeru, je Smoke, designově vycházející ze Scorpiona a Sub-Zera.

Celá hra pojala rychlejší spád, dynamičtější hudební doprovod, svěžejší grafiku, ale trochu ztratila atmosféru. Dále si osobně nedokáži vysvětlit začlenění babalit. Jestli to byl pokus o získání obliby této krvavé hry u žen, tak za mě teda mínus. A už vůbec mi není jasné, proč součástí nadále není mezihra Test your might

Pro: nové postavy s rozmanitými vlastnostmi, nová ukončení, rozšíření pitu

Proti: babality, Kintaro

+12
  • PC 85
K Mortal Kombatu II jsem přišel jako slepý k houslím, tak urputně jsem sháněl pro svoji novou 486 Mortal Kombat 1, až se ke mně dostalo 7 disket s druhým dílem. Nadšení bylo tedy dvojnásobné a důvodů, proč k sobě zvát kamarády bylo taky rázem víc.

Charakterů bylo rovnou 12, počet jejich specialit se v podstatě zdvojnásobil, takže před tehdejším hráčem se rozprostíral celý bojový svět plný různorodých možností, jak vybarvit monitor zevnitř načerveno. Kombinace úderů jsem si poctivě zapisoval, a i když hra stále nepodporovala comba, dalo se již v základu taktizovat jaký sled úderů a specialit je asi nejlepší. Celkově hra mi přišla krapet svižnější než její předchůdce, takže bitky začínaly občas i docela cool vypadat.

Mortal Kombatem II jsem z celé série strávil asi nejvíc času, hratelnostní pokrok od jedničky byl znatelný a jelikož MK3 jsem dlouhou dobu na své 486 nějak nemohl rozchodit, byla MKII jedna z mála her, kterou jsem z disku nikdy nesmazal a ke které jsem se vždy po čase vrátil…

PS: Až po letech jsem se dozvěděl, že hra vlastně měla i něco jako babality. :) Pamatuju, že jednou se mi chaoticky podařilo namačkat friendship, což mě spíše zklamalo, protože jsem se těšil na nějakou pořádně brutální fatalitku. Např. Reptile měl „lahůdku“, kterou 10 letý kluk z hlavy jen tak nevymaže…

HW: Minimum: 386 33 MHZ, 4 MB RAM / Doporučeno: 486 50 MHZ, 8 MB RAM
+10
  • PC 60
Panebože, tak tady je ta AI snad ještě debilnější jak v jedničce, sice tu už na jednu stranu trochu funguje nastavení obtížnosti, jenže na very easy je hra zase až příliš snadná a nepřítel se dá v podstatě udolat klidně pouze uppercutama (až na ty 2 přehnaně hardcore bosse v závěru), ale už od nastavení „easy“ se podobně jako v jedničce příliš nemění a později je AI stejně neomylná a reaguje na každý váš pohyb snad ještě dříve, než jej použijete. Největší fail je, když použiji scorpionovo kopí těsně před ksichtem nepřítle a on zareaguje ve zlomku vteřiny skrčením...fakt naprostá strojová přesnost v každém jeho pohybu. Je tu sice několik spec. pohybů, které moc dobře vykrývat neumí (například Kitanin "Fan lift" a další), ale pak se boje dost často zvrhávají opět jen ve spamování jednoho, či několika málo pohybů.
Navíc AI nemá problém cheatovat, jeho "grab" pohyby jsou tak nějak účinnější a s větším dosahem jak ty vaše (AI nedělá problém vás grabnout klidně i během kopu, když ležíte na zemi apod.), prodlevy mezi speciálními útoky u něj neexistují, takže spamuje projektily, aniž by byl byť jen chvilku zranitelný. Gameplay se tak mnohdy zvrhává spíše v hledání exploitů v AI, než k standardně vypadajícímu souboji (nejvíce na hlavu je pak souboj s Shang Tsungem, kde již AI dosáhla určitého "vrcholu", neboť se jedná vždy zpravidla o poslední souboj před boss fighty). Zkrátka a jednoduše ta AI působí opravdu hrozně lacině a ani nemám kvůli tomu moc chuť to hrát dál.
Zde je třebas hezký, podrobný popis, jak AI na arcade automatech a v PC verzi (kterou aktuálně hraji) funguje. Zde je zase názorně ukázána AI grab priorita.

Ano, oproti jedničce už to vypadá lépe, je tu více bojovníků, více pohybů, více backgroundů, více fatalit, více babalit a kdečeho, souboje už se nezvrhávají v pouhé spamování základních úderů, je to o něco vyváženější, zkrátka a jednoduše, jedná se o mnohem propracovanější hru, která toho nabízí mnohem více jak první díl snad ve všech ohledech. Ale ta AI to prostě naprosto zabíjí, to nechť se na mě nikdo nezlobí.... snad se zadaří do třetice, jinač to s tou Mortal Kombat sérií moc růžově nevidím. Byť u dvojky už si alespoň dokáži představit, že může být poměrně dost zábavná alespoň ve dvou hráčích, když už ne v singlu.

Hmm... možná tomu věnuji ještě trochu času, ale opět, nejedná se o žádnou hitparádu, byť tentokrát to boří už asi jen ta AI, která je vážně ještě otravnější jak v jedničce (na tu teď po téhle zkušenosti ještě vcelku rád vzpomínám :p) a hra se kvůli tomu stává opět nepříliš dobře hratelnou, alespoň co se týče single-playeru. Jinak tu ten pokrok od prvního dílu ale znát je, o tom žádná. A vlastně by to ve výsledku ani nebyla vůbec špatná hra, nebýt té laciné AI či absence větší diverzity v nastavení, resp. funkčnosti obtížnosti.

Pro: Oproti prvnímu dílu jistě větší rozmanitost a pokrok prakticky ve všem.

Proti: Opravdu hodně laciná AI.

+10
  • PC 90
Pokračování brutální bojovky může v očích osoby neznalé nepřinášet nic nového. Opak je ale (částečně) pravdou. Samotný koncept, či přímo základní stavební kámen, zůstal nezměněn. Stále je to ta výborně hratelná, krvavá záležitost, plná useknutých končetin (ne zřídka i té koule na krku), a stále jde také o nepokořeného krále tohoto žánru. Také je to jedna ze dvou her, okupující ve své době 7 (!) kusů disket (a běda, jestli měla některá z nich chybu integrity dat).

Ke změnám tady patří líbivější grafika a o něco lepší zvukové podaní. I animace pohybu doznala změny k lepšímu a celkově je hra stabilnější. Příběh, rozehraný v předchozím díle, tady pokračuje, i když v době mého prvního hraní této hry byl pro mne zbytečnou složkou, které jsem začal věnovat pozornost snad až se stejnojmenným filmem.

Z mého pohledu bylo zde nejzajímavější změnou přidání nových postav. Hlavní devizou hry potom ovšem zůstávají fatality, ke kterým přibily ještě babality a friendship.

Hra si svou zábavnost zachovává i dnes. Chuť, zahrát si za mou oblíbenou postavu Sub-Zera opět pár kol, zůstává prakticky konstantní.

Pro: postavy, hratelnost, brutalita, stabilnější

Proti: brutalita a pár maličkostí v podobě disket jako medium

+9
  • PC 80
Nevim proc, ale na rozdil od ostatnich shledavma dvojku jako nejslabsi dil serie (po ctyrce). Ne ze by byl spatny, to rozhodne ne, jen mi proste nejak nesedl. Temna atmosfera byla super, ale i tak jsem se radsi stale vracel k jednicce a pak preskocil az na trojku. Nove postavy (hlavne ty zenske) me moc nechytly (snad jen Baraka byl megaborec), Kintaro mi prisel neuveritelne tezkej a vsechno to bylo takovy tezkopadny. No ale i presto se to hralo dobre a "par" zapasu jsem odehral ;-)

Pro: Temna atmosfera, brutalita, hratelnost.

Proti: Neni to zapor, ale jednicka me proste bavila vic.

+5