Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Han22 Han22

Martin Halilovič / 36 let / Brno (ČR - kraj Jihomoravský) / uživatel / 277 bodů

Profil

Mé srdce zaplesalo, když jsem v ve svých 35 letech objevil tuhle herní variaci ČSFD. Hry spolu s filmovým/televizním světem a hudbou tvoří větší část mých zájmů celý můj život a dosud jsem netušil, že je možno je i někde hodnotit a komentovat.

Hrám jsem propadl v roce 1994 ve formě arkád. Počítač nebo konzole v té době bylo finanční sci-fi, ale pár korun do automatů bylo vždy. Videoherny se staly na pár let centrem mého života a hry jako Cadillacs and Dinosaurs, Aliens vs. Predator, Street Fighter, Mortal Kombat, R*Type, Knights of the Round a spousty dalších věčnými vzpomínkami.

Pak přišlo období Family Games, neboli vietnamských rip-offů NES a nesmrtelné záležitosti jako Little Ninja Brothers, Battletoads (dohrával jsem celé prázdniny 1998), Jurrasic Parc, Dracula, Kick Master, Power Blade, Time Lord...
Už v té době jsem občas u někoho hrál na počítači, občas zkoušel někde v obchodu něco na Playstationu či Nintendu 64 a samozřejmě četl Score s nezapomenutelnou skvadrou redaktorů v čele s Andrewem a Icem.

Někde v roce 1999 přišel první počítač, nejprve stará 486ka, později Pentium 100 a teprve s nastoupením do práce jsem si mohl dovolit slušnější kompl. Zpětně jsem tak měl možnost projít a dohrávat hry od těch nejklasičtějších až po relativně moderní a to cca do roku 2010, přičemž hry jsem hrával vždy pár let staré dle doporučení Score/webů, oblíbených žánrů a všeobecné známosti. Později už jsem na nové hry neměl čas, chuť, moderní stroj a nakonec ani ty reflexy. Proto moderní hry nehraju, ale přesto si občas projdu nějakou klasiku anebo doženu letitý restík.

V průběhu let mě vykrystalizovaly žánry, které miluju (3D akce, third person akce, RPG/dungeony, adventury, akční adventury), žánry které mě nikdy až na pár výjimek nebavily (sporty, závodní, simulátory, logické, stavěcí strategie) a pak ten zbytek - z arkád a bojovek jsem vyrostl, strategie u mě skončily někde se sérií Command and Conquer, Warcraft a Heroes.

Hry budu subjektivně, nebudu hledat objektivní kvality ani rozpitvávat technické stránky, ale prostě co mě bavilo a nebavilo. V mým věku a na mým starým křápu už je mi nějaká grafika, zvuky nebo technologie ukradená a zajímá mě hratelnost a příběh. Stejně v mém hodnocení bude hrát roli nostalgie, ale i současná kvalita po případném nedávném dohrání.