Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

85
77 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
01.12.1991 PC
1992 Amiga
únor 1994 FMT
Vývojáři:
Pokračování hry The Secret of Monkey Island se stalo již šestou hrou využívající SCUMM engine. Novinkou je použití systému iMUSE, jehož cílem je synchronizovat zvukovou stránku hry s děním na obrazovce, což dříve nebyla samozřejmost jako dnes.

Opět se ujímáme Guybrushe Threepwooda, který v prvním díle porazil ďábelského LeChucka a stal se opravdovým pirátem. Od té doby se ale mnoho věcí pokazilo, Guybrush se mimo jiné rozhádal se svojí láskou Elaine a jeho historka o poražení LeChucka se stala tak provařenou, že už každého nudí a hodně lidí jí vlastně ani nevěří. Guybrush se proto rozhodl, že je čas na nové dobrodružství a vytyčil si neskromný cíl - najít slavný poklad jménem Big Whoop.

Guybrush se během hry podívá na několik ostrovů - začne na Scabb Islandu, na který pirát Largo LaGrande, LeChuckova pravá ruka, uvalil embargo a postupně se dostane na Phatt Island, kde potká "trochu" tlustého guvernéra Phatta, na Booty Island, kde se pokusí udobřit Elaine a nakonec se, i přes všechny lapálie, dokáže dostat na Dinky Island, kde je Big Whoop ukryt.

Monkey Island 2 dodržuje "LucasArts Game Design Philosophy", tudíž hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici. Účelem je hráče bavit a ne ho trestat za chyby. Neobvyklá byla také nabídka dvou stupňů obtížnosti, přičemž ta lehčí, nazývaná "Monkey 2 Lite" vynechává řadu puzzlů a je vtipně doporučována pro recenzenty. Chybí zde Insult Swordfighting známý z prvního dílu.

Hra byla v roce 1991 vydána ve VGA grafice na floppy discích a později (pravděpodobně v roce 1997) byla součástí CD kompilace The Monkey Island Bounty Pack. Hráči byla nadšeně přijata díky vytříbenému humoru, detailní grafice a skvělému soundtracku.


Poslední diskuzní příspěvek

Han22 (komentář): Ten konec je podivnej z konkrétního důvodu. A jak to vypadá, tak se jej nikdy nedozvíme. Ron Gilbert, autor hry, původně…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Mnozí tvrdí, že druhý díl je lepší než první. Mě to tak nepřijde. Je fakt, že MI2 má detailnější grafiku, lepší OST a hlavně je delší, ale příběh mi moc nesedl. Navíc je hra roztahaná na tři ostrovy, na kterých je několik lokací, což ve spojení s pixelhuntingem (párkrát jsem se ošklivě zasekl) dosti zvyšuje obtížnost. Vyřešíte jednu hádanku a najednou nevíte jak dál, nezbývá než chodit pořád dokola přes tři ostrovy a doufat, že vás něco napadne - dosti nepříjemné.

Bohužel hře se nevyhnulo i několik nesmyslností, třeba zhypnotizování opice pomocí banánu a metronomu a následné použití ztuhlé opičky na hydrant, lístek do prádelny schovaný za dveřmi, apod. . Zamrzelo mě taky, že slavný "Insult swordfighting" z jedničky tu chybí. Humor a výborné dialogy tu ovšem zůstávají, stejně tak různé narážky na Indiana Jonese a Star Wars.

Pro: HUMOR, grafika, soundtrack, dialogy

Proti: místy vyšší obtížnost spojená s pixelhuntingem a nelogickými hádankami, chybí Insult Swordfight

+12
  • PC 75
Tak jsem konečně dohrál Monkey Island 2 a ehm, mám pocit, že jsem to hrál nějak dlouho - je to snad celý měsíc a půl, co jsem to rozehrál. Každopádně jsem se docela dobře bavil. Hra je poměrně rozsáhlá. Většinu hry má člověk k dispozici až tři různé ostrovy, mezi nimiž se může (a musí) libovolně přesouvat - a každý ten ostrov má ještě desítky různých lokací.

To celé dost zvyšuje obtížnost hry, která je na poměry dnešní doby dost šílená. Myslím, že bez návodu bych na některé věci nikdy v životě nepřišel - ani kdybych se 6x posral, tak prostě ne. Např. co všechno je potřeba udělat, abych vyhrál závod v plivání je prostě úlet. Když na to hráč přijde, může si užít to Swish-swish, hoooooock, chwwwwwk, ptooooe!!!

Návod je však dvojsečná zbraň. Sice je s ním hra mnohem zábavnější, ale zároveň není, neboť člověka nutí co nejrychleji splnit, to, co má a nevychutnat si vše, co hra nabízí - tj. mluvit s každým (i s těmi, se kterými se mluvit nemusí) a prozkoumávat to, co prozkoumáno být nemusí. A ono stojí i tohle za to, protože je to dost prdel - hlavně možnosti, které rozhovory nabízí jsou fakt úlet. Jen Guybrush je schopný se v době, kdy mu jde o život a visí svázaný na řetězu, se zeptat, odkud se berou děti…

Ovšem nejvtipnější je pochopitelně úplně jiný rozhovor:
(tento:
Do you think you could let me have this bucket?
No.
Please.
No.
Pretty please?
No.
Pretty pretty please?
No.
Pretty please with sugar on top?
No.
Pretty please with sugar and a cherry?
No.
Pretty please with sugar, nuts and a cherry?
No.
Pretty please with sugar, nuts, a cherry and chocolate sprinkles?
No.
I really need it.
No.
I really really need it.
No.
I really desperately need it.
No.
It's a matter of life and death.
No.
If you don't give it to me i'll never speak to you again.
No.
I'll be your best friend.
No.
I'll be your best friend forever and ever.
No.
Aw, come on, be a pal.
Oh... Alright.)


Humor mi ale připomíná, že je vlastně často recyklován z prvního dílu, což ho sice nedělá o nic méně humorný, ale přecejenom. Ne pro všechny lidi bude opakovaný vtip vtipem. Objevuje se i celá řada postav z předchozích dílů a kupodivu ty nejzábavnější. Např. pošuk Sten, nebo ten šílenec, co žije sám na ostrově.

Jsem rád, že se mi podařilo dostat až nakonec, který je ovšem trochu WTF. Nějak jsem ho nepobral. Co to vlastně mělo být? Celá hra byla představou dvou dětí?

Takže na závěr - fakt dobrá adventura a dokonce mi přišla o něco méně frustrující, než první díl a o chlup více vtipná. Ovšem místy hodně obtížná, což ve své době asi bylo ok, ale v době dnešní, uspěchané, už to asi nebude bez návodu uhratelný. Současný hráč už nebude trávit celé týdny zjišťováním, jak zkombinovat nějaké dvě věci. Je to takových krásných 75% =))
+11
  • PC 100
Druhý díl Monkey Islandu vyšel pouhý rok po jedničce a nepřinesl zdánlivě nic moc nového. Ale to staré, co fungovalo v prvním díle je vyladěné k dokonalosti. Co se tedy změnilo? Grafika je trošku detailnější, zmizely krásně ručně kreslené obrazy ale pár působivých scenérií zůstalo, například prostřihy na působivou ostrovní pevnost. Z ovládání zmizelo pár nepotřebných příkazů a předměty v inventáři už jsou vidět jako obrázky a ne jen jako textový popisek.

Příběh navazuje na první díl - Guybrush je slavný a bohatý pirát, ale jeho historky o zabití LeChucka lezou všem na nervy a o jeho bohatství ho obere na Scabb Islandu lump jménem Largo Lagrande, který drží celý ostrov v šachu. A tak pouštíme do nelehkého úkolu - vyrobit jeho voodoo panenku a zbavit se ho. Jenže díky Guybrushově chvástání se podaří oživit jeho nemesis - LeChucka. Jeho duchovní podstata byla sice zničená, ale LeChuck ožívá jako znilá, zelená zombie a je pekelně naštvaný, tím spíše že Guybrush hledá 4 části mapy k legendárnímu pokladu Big Whoop.

Příběh je rozjet parádně, od druhé kapitoly dostáváte na průzkum další dva obrovské ostrovy, přičemž na každém z nich je zhruba 5-6 lokací a hra se stává opravdu obrovskou. Autoři naštěstí zachovali hratelnost z jedničky - zmizely sice souboje na meče, ale jinak je tu všechno stejné. Žádné podrazy, žádné limity, žádné dead endy, jen tuna možností co udělat a občas nějaké ty nelogické úkoly či pixelhunting. Nějaké ty největší prasárny jsem si ještě pamatoval použití opice na pumpu, lístek za dveřmi, na jiné věci se dá přijít, když zapojíte vlastní škodolibost krysa v polívce, uřezaná dřevěná noha, ale i tak jsem se párkrát do návodu podívat musel. Soutěž v plivání, nebo závěrečný voodoo souboj bych asi bez návodu nevyřešil.

Naštěstí jinak zůstalo všechno jak v jedničce, takže je tu opět spousta humoru, hlášek, gagů (plivání ve vězení, Hermanova zkratka), vrací se staré dobré postavy - voodoo čarodějka, trojice pirátů s krysou, Herman je trosečník na jiném ostrově a Stan prodává tentokrát použité rakve :) Vrací se i Elaine, který se sice s Guybrushem rozešla, ale stále pro něj má slabost. Každý ostrov na který se podíváte je trošku jiný, hra má bezvadný dobrodružně-komediální feeling. Zkrátka dokonalá zábava, která jen trošku vázne ke konci.

Ano Monkey Island obsahuje jeden z nejdivnějších konců co jsem ve hrách viděl. Nejprve je celý poklad jen lístek. Pak se Guybrush doví, že LeChuck je jeho bratr a když ho zabije, ten si sundá masku a ukáže se, že je to tak. A nakonec jsou z obou malé děti a rodiče je odváží ze zábavného parku. Jsem zvědavý jak to vysvětlí v třetím díle.

Každopádně bez ohledu na podivný konec je dvojka stále stejně dokonalá dobrodružná zábava jako první díl, jen mnohem mnohem delší a větší a pro mě jednoznačně adventurou roku 1991.

Pro: Stejné jako jednička, jen delší, vyladěnější, spousta humoru, trošku hezčí grafika, návrat starých postav

Proti: Podivný konec

+11
  • PC 95
Hnilobný zloduch Le Chuck se vrací a to díky nešikovnosti jednoho individua... Ano je to náš starý známý nešika Guybrush Threepwood který je teď v domění že je to vvvelký pirát a proto po večerech otravuje u táboráku dva piráty a pořád dokola je otravuje příběhem o tom jak porazil Le Chucka.

Celá hra začíná na Scabb islandu který má pod palcem Largo Lagrande což je takový mini padouch s úchylným tajemstvím. No jak už sem říkal díky Guybrushovi nešikovnosti je Le Chuck vyvolán zpět na náš svět bohužel pro něj jen jako páchnoucí zombie.

A tak začíná další poutavé dobrodružství nesmrtelného Guybrushe. Pokračování je věsměs stejné jako předešlí díl. Obsahuje hromadu kvalitních a zábavných dialogů,velkou porci humoru a hlavně zase spoustu skvělých postav. Oproti minulému dílu také naštěstí zmizeli šermířské souboje za co sem docela rád aspoň vás nic nevyrušuje od příběhu.

Takže nemá cenu to dále rozepisovat... Líbil se vám první díl ? Pokud ano tak tento díl je prostě povinnost.


NEPODSTATNÉ! :
Jelikož tohle je můj poslední díl Monkey Islandu který mi zbýval okomentovat tak bych chtěl dodat že tahle adventura je opravdu srdcovka a je hezké vidět jak se postavy postupně vyvíjejí ať už je to Stan nebo Le Chuck (který jak už sem psal je jeden z nejlepších herních záporáků který bohužel hodně prostoru dostal až v Tales of Monkey Island).

Pro: Příběh,humor,délka

Proti: zase nelogičnosti

+8