Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Han22 (komentář): Ten konec je podivnej z konkrétního důvodu. A jak to vypadá, tak se jej nikdy nedozvíme. Ron Gilbert, autor hry, původně napsal The secret of Monkey island jako trilogii, ale po druhém díle odešel z LucasArts. Licence zůstala ve firmě a ta s ní naložila po svém. Momentálně ji vlastní Disney. A tam je malá šance, že by zamýšleli ji zpátky Gilbertovi prodat.
Já se na tu čtyřku ani nedíval. A Tales from Monkey island měli jeden moc pěknej nápad. soud se všema, ktery jsi v minulých dílech nějak napálil. Stan a sapol tě žalují. Ale provedení pro mě nevkuzny a ani příěh se mi nelíbil.
Ale však jo. Je to diskuze a každej to vidíme jinak. Mně se prostě líbila nejvíc dvojka a dál mě to moc nebralo. Viděl jsem trojku a Tales from Monkey island jako gamesplay. A skoro nic si z toho nepamatuju. Nebralo mě to. I když z té trojky si něco asi přece jenom pamatuju.
@Pelikán (22.01.2017 22:21): Jako hra byla trojka asi lepsi, nez prvni 2 dily, byt byl humor samozrejme min rafinovanej. Grafika byla moc hezka a dodnes vypada dobre, je nestarnouci, samozrejme s vyjimkou samotnyho Guybrushe, kterej vypada priserne a ten jeho trapnej look se bohuzel uchytil i dal.
@90210 (22.01.2017 14:31): Já trojku už nehrál. Mně se to graficky nelíbilo. Ale toto sám řekl Ron Gilbert. Momentálně se snaží z Disneye vymámit práva na MI a udělat ji. Po svém ji udělat.
http://www.pcgamer.com/ron-gilbert-still-wants-to-buy-the-monkey-island-ip/
Kéž by se mu to povedlo. Ale možná je to takhle lepší. Třeba už by podruhé nevstoupil do stejné řeky. Uvidíme, jak dopadne Thimbleweed park, kterej právě dokončuje s Garry Winnickem. Třeba to bude sranda a zase velká zábava.
@Pelikán (21.01.2017 22:48): Ide o kúzlo, ktoré LeChuck vyslal na Guybrusha, aby ho zmiatol. Odkazuje na to aj sćena po skončení titulkov - The last in-game screen, after the credits, shows Elaine standing outside the Big Whoop excavation site, saying "I wonder what's keeping Guybrush? I hope LeChuck hasn't cast some horrible SPELL over him or anything"
[neexistující komentář]: Závěr? Ten měl původně nalákat na třetí díl. Ron Gilbert původně psal trilogii, ale ke třetímu dílu už se nedostal. Proto je to takhle divně ukončeny. Ale třeba se někdy dočkáme "pravé" trojky.
[neexistující komentář]: Díky ukázce ve spoileru jsem zase dostal chuť si Monkey islandy zahrát. Asi vytáhnu tu HD reedici s dabingem :)
[neexistující komentář]: Ten záver som naprvýkrát nepobral ani ja stále si nie som istý, či ho chápem presne tak, ako bol zamýšľaný.V zásade to treba brať tak, že ide o kúzlo, ktoré vyslal LeChuck na Guybrusha, ale i tak...,
Tvrdí to několik lidí na fóru (celkem asi 3) a nepředpokládám, že by všichni lhali. A vzhledem k tomu, že většina lidí kupujících si SE2 bude již vlastnit první díl, tak by tahle předobjednávka byla jinak poměrně zbytečná.
popkec: První díl jsem jen zkoušel, ale ve druhém mi přišel dabing Guybrushe o mnoho lepší.
Mě přijde, že ano, minimálně podle hlasu.

Každopádně tady jsem dokonce rád, že mě Monkey Mánie před těmi 10-15 lety zcela minula... Teď si je totiž mohu vychutnat s plnou parádou a hlavně s geniálním dabingem, který tu hru prostě posouvá o celou kategorii výše ;)
tak mne dvojka sedela viacej aj humorom aj grafickou štylizáciou viacej (bol podobný, ale prepracovenejší). Celkovo tá rozťahanosť mi umožnila v hre sa viacej udomácniť, prvý dielom som na vlastné počudovanie doslova preletel a tým pádom sa vo mne neuchoval tak silný zážitok. Viacej zaujímavých postáv a tak. V adventurách je vždy VIAC výrazné +, pretože sa nejedná o nič tak generické ako nové skilly, zbrane, mapy z napr. FPS alebo RPG.
misadlouhy - taketo hry vacsinou dnes uz vychadzaju len ako freeware produkty, party nadsencov - bohuzial. Avsak, ja by som bol kludne za to, keby dnesne niektore adventury vyzerali ako treti Monkey Island. Ten sa mi graficky pacil asi najviac z celej serie (nie ze by predchadzajuce MI boli zle, to v ziadnom pripade). Ostatne podobny graficky styl slubuje Vampyre Story - pokial sa vydari... Ale to uvidime za vyjde, ak vyjde :)
vůbec nechápu, proč se takovéto adventury nedělají dneska - krásně kreslené a 2D. Vždyť kromě toho všeobecného příklonu k 3D modelování (ve hrách i animovaných filmech) tu máme pořád kreslené Miyazakiho filmy které berou dech i přesto, že nejsou dělané na počítači. ždyť nakreslit takové pozadí po kterém chodí kreslená postavička, s rozdílem, že dnes to pozadí by bylo v nějakém vyšším rozlišení, nemůže být tak těžké. Vývojáři a vydavatelé si asi myslí, že jen to co je 3D je moderní, ale kdyby udělali něco pěkného v 2D, něco na způsob Monkey Island 2, tak by jim lidi utrhali ruce. Máme tu rok 2008, a že by se objevila hra na způsob MI, v té samé grafice, jen detailnější, to se neobjevila. Taková hra je uměleckým dílem, a oni furt mají za vrchol počítačové tvorby brak typu Fallout 3 + Starcraft 2 + Diablo 3 .. a nikde žádná výpravná adventura z kresleného prostředí. Jsem zvědavej, jestli se někdy dožiju spojení tvorby animovaných filmů a adventur - ono to nemusí být z pirátského prostředí aby to bylo dobré. Jakýkoliv Miyazakiho film, kdyby vznikl jako hra, by byl neskutečná bomba. Jenže oni nejsou lidi, a nejsou záměry dělat takové hry. Je to smutné, je to nevyužitý potenciál PC zábavy.