Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

Tak tři hodinky jsem už v Machinariu zvládl, je to fajn, příjemná hra, ale úplně jsem zapomněl, jak jsem na tyhle adventury tupej :), ale docela se dá... naštěstí je ve hře impementovaná nápověda, takže nějaké větší záseky tu nehrozí... no i když :D
@M.a.t.t. (21.07.2021 22:41): Mám to s oblibou jednotlivých dílů v podstatě stejně, s tím ale, že každý díl mi přijde trochu odlišný atmosférou a tím se mi dost obtížně některý jednoznačně vyzdvihuje nad ty ostatní. A hodnocený mám zde jen zlomek odehraných titulů, navíc velmi chaoticky.

@Tulareanus (21.07.2021 22:42): Nesmíš vše brát tak vážně a ve všem se hnidopišsky nimrat. Ty adventky mají za cíl hráče pobavit a odreagovat, trocha toho infantilního humoru se jim dá s grácií odpustit. ;c) Série Broken Sword je obecně laděna více do seriózna, byť úplně vážně se taky v žádném případě nebere. Od toho jsou zde jiné hry. Runaway je pak čistá legrace.
@samorost (21.07.2021 22:34): Mne to napríklad vôbec nesadlo, tretí Runaway som prešiel so sebazaprením a humor mi prišiel tak infantilný, ako keby nebol písaný ani dospelou osobou.

Broken Swordy, primárne prvé dva, mám rád, ale humor je tam skôr doplnok a nestavia to na tom. Možno okrem štvorky, kde je humoru viac, ale je to v podstate jediný diel, od ktorého by som človek radšej odrádzal ako mu to odporúčal. :)
Tak díky za doporučení, mám z čeho vybírat, ale nejsem vůbec zběhlý v adventurách, takže to tak rychle nepůjde, navíc to není můj primární žánr... ale na pár z těch kousků se kouknu, dost mě lákají ty starší kousky jako právě Space Quest nebo King's Quest... ale určitě si dám i nějakou Telltalovku, Deponii či Brokne Sword :)
@S4TW (21.07.2021 19:06): Ešte mi napadla mysteriózna a jemne strašidelná, ale i vtipná oddychovka Oxenfree . Ono inak celkovo tie staršie adventúry od Lucasarts sa dajú odporúčiť ako veľmi zábavné a humorné, možno s výnimkou The Dig , ktorá bola dobrá, ale asi ako jediná aj vážna.
@S4TW (21.07.2021 14:28): Ak si ešte nehral, tak odporúčam The Secret of Monkey Island: Special Edition a potom dvojku v special edícii. To sú modernizované herné klasiky s pohodou atmosférou, fajn humorom a super hudbou a plne nadabované. Night in the Woods má v sebe plno situačného ale i hláškového humoru, ale paralelne sa veľmi pekne a citlivo venuje aj vážnym témam, no väčšinu času je to humorne ladené a hra je naozaj písaná dosť citlivo na to, aby sa vážnosť a humor nebili, ale naopak umocňovali. The Darkside Detective je síce silne retro, čo sa týka technickej stránky, no je to jeden z najvtipnejších herných zážitkov, ktoré som mal za posledných 5 rokov, hlavne ak ťa bavia paranormálne detektívne zápletky a popkultúrne odkazy a častokrát vďaka prostrediu až absurdné situácie ako z Červeného trpaslíka. A ak si nehral výborný komediálny mindfuck The Stanley Parable , tak to je priam občianska povinnosť.
@S4TW (21.07.2021 18:17): Pokud jsi nehrál nic, tak hodně veselá je Botanicula a super je i trochu vážnější Machinarium, které je také na mnoha místech protkáno humorem. Ze Samorostů je nejlepší trojka, ale tam bych doporučoval hrát všechny postupně a dohromady to ani nebude tolik hodin (jednička 15 minut, dvojka asi 2 hodiny a trojka tak 4 - 5). Pilgrims je skvělá jednohubka, která je dělaná na opakované hraní a Creaks jsem ještě nehrál, ale tam toho humoru asi moc nebude a taky to není adventura.
Chci si zahrát nějakou fajn, veselou adventuru, rok mi je úplně jedno. Co by bylo vaše první doporučení? Žádné vážné téma, spíš humor...
Tohle bude trapas, protože jsem se na to tady už tuším před lety ptal, bohužel jsem od té doby tu hru zase ztratil a prostě si nemůžu vzpomenout opět na název.

Jedná se o 3D adventuru. Měla také český dabing, ale tuším, že to nebyla česká hra. V hlavní roli byl cestoval v čase. Tuším, že hlavní součástí stroje času bylo něco jako zářivá, velká, ulita - ta tuším byla také součástí loading obrazovek. Skrz tento stroj času se dostal do budoucnosti, což byla myslím taková dystopická sci-fi společnost, přičemž ale většina populace neměla asi k technologii přístup. Pamatuji si hodně písku :D V této budoucnosti byl nějaký přístroj času, který vypouštěl vlny, a měnil věk hlavního hrdiny - na začátku byl proměněn v dítě, později ve starce. Vím také, že ve hře byli zvláštní jeskyně kterou obývala bytost, co mohla dát hlavnímu hrdinovi "magické" schopnosti.
@musa (31.05.2021 22:25): Ty artbooky jsou hodně podobný a v podstatě se lišej jen ty bonusy. Brány Skeldalu: 7 mágů maj super látkovou mapu a zajímavou záložku, Feudal Alloy mělo samolepky, a pokud ten artbook chceš, tak si pospěš (poslední dva kusy na pobočkách) a nejvíc toho mělo Someday You'll Return - mapa, turistickej deník, nášivka, pohled,... Určitě je to super kolekce a už neudělám stejnou chybu, jako v případě Someday a hned to předobjednám. Nedávno jsem tu psal (asi ne v této diskuzi), že jsem si pořídil i knížku The Art of Creaks, která je taky super. Podobně jako The Art of Kingdom Come: Deliverance, která už není k sehnání. Tady těch peněz rozhodně nelituju.
Souhlas s Tulem. Ale už se posuňme jinam...

Co říkáte na tuhle edici? Většinou mě tyhle věci nechávají chladným, ale tohle si asi ujít nenechám.
@Tulareanus (31.05.2021 17:17): o vysmívání nebyla řeč, ale v den smrti vzpomenout na dotyčného vyjmenováním toho, co se mu v životě nepodařilo, je těžké faux pas. Pokud tohle nedokážeš zohlednit, jak píšeš, bez ohledu na to, zda je živý nebo právě zemřel, je za mě projev nedostatku empatie.
@musa (31.05.2021 15:43): Aby sme sa rozumeli. Ja sa jeho smrti ani nevysmievam a vždy ma mrzí, keď niekto tak zomrie predčasne. To je ľudská tragédia. Ale zároveň sa snažím bez ohľadu na to, či je autor živý alebo mŕtvy triezvo pozerať na jeho videohernú tvorbu, kde je za mňa len jedna kvalitná hra, ktorá i tak bola zbytočne natiahnutá na dve časti.
@Tulareanus (30.05.2021 23:22): já ti tady nějak nerozumím. Tvoje vyjádření "škoda ho, ale vydal jen jednu kvalitní hru, do všeho vrtal a byl to mizerný scénárista" mi jako reakce na zprávu o úmrtí přijde docela nevhodný. A to bez ohledu na to, jak kvalitního výtvarníka jsi ho vnímal.
@samorost (30.05.2021 23:50): čo je na sinking island originálneho? Veď je to len bežná detektívka cez kopírku. A to detektívka, ktorá má plot holes a absurdity. A graficky to pôsobilo zastaralo a strašne už v čase vydania.
Syberia 1 a 2 jsou adventurní skvosty, osobně je spojené v jeden celek vnímám jako jednu geniální hru. A to po všech stránkách. V Paradise bylo dost špatné ovládání toho levharta a jednou jsem se hned z počátku zasekl, při vycházení schodů. Nakonec jsem se zpět do patra nějak dostal, ani jsem nemusel použít návod (stejně by mi v tomto nepomohl), bylo to ale docela nepříjemné. To jsou ale malé věci. Nebýt mírně slabšího závěru, hodnotím opět velmi vysoko, takto vnímám tuto hru „jen” jako hodně dobrou. No a Sinking Island je svým stylem vyšetřování poměrně originální, dějem pak i grafikou opět vynikající. Vytknout této hře snad mohu jen běhání po stále stejných lokacích, holt se vše odehrává na jednom ostrově, resp. spíše v jednom hotelu. Jako komorní detektivka ovšem bezchybné. Benoît Sokal byl prostě mimořádná adventurní persona a bude mi v herním světě opravdu hodně chybět. :c(
Ono to tu jetě nepadlo, tak aspoň v souhrnu - Benoit Sokal byl významný belgický komiksový tvůrce, který se poprvé prosadil již na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let, kdy byl přispěvovatelem do prestižního komiksového magazínu À Suivre. Asi nejznámější z komiksové tvorby je jeho Inspector Carnado, kterážto série vychází až doposud. Dalším ze známých komiksových děl je historický příběh z období třicetileté války s názvem Sanguine, na kterém se podílel společně s Alainem Populairem. Na pole počítačových her poprvé vtrhnul v roce 1994, kdy začal vytvářet Amerzone, které vyšlo v roce 1999. Následovalo asi nejlepší dílo jeho herní tvorby - Syberia a její pokračování Syberia 2. Poté přišlo Paradise, Sinking Island a Syberia 3, z jejíhož výsledného vzezření a zpracování byl sám osobně hodně rozmzrzelý. O návrat reputace sérii se pokusil v nově připravované Syberia: The World Before, která však vyjde až po jeho smrti. Byl to uzavřený, ale charismatický člověk, který za sebou nechal spoustu odvedené kvalitní práce. Navíc měl rád Česko (a hlavně české pivo).
@Fritol (30.05.2021 20:26): On bol bývalý výtvarník. V microids a potom vo svojom už vlastnom druhom štúdiu bol leader, ktorý sa vŕtal vo všetkom od dizajnu cez scenár až po grafiku. A takto aj vyzeralo, výtvarník mohol byť dobrý, ale dizajnér a scenárista mizerný. Mne sa prvá Syberia veľmi páčila pre svoj magický realizmus, ale s každou jeho ďalšou hrou to bolo horšie a horšie. Veľa hluchých miest, divné ovládanie, kde sa postavy zachytávali pri chôdzi o objekty, mizerný scenár, kopec logických faux pas.... A v podstate pri hrách ako sinking island aj mizerná grafika, kde sa ešte autori rozhodli, že budú pri rozprávaní zoomovať na tváre postáv, ktoré vyzerali ako po porážke.
@Tulareanus (30.05.2021 12:50): Já teda dodnes nevěděl, kdo to je, ale pokud správně čtu, tak je to výtvarník, tudíž za to, jak se ty hry hrají hádám nemůže? A minimálně Syberia je teda po výtvarné stránce jedna z nejzajímavějších adventur vůbec, tudíž mi nepříjde, že by měl nafouknuté zásluhy. Jasně, další hry už výtvarně tolik neosloví, ale tady se trefil. Někdy to stačí. Je i spousta spisovatelů, kteří vydali jen jednu knihu a nesmazatelně se zapsali do historie, případně se proslavili jen jedním dílem a zbytek jejich práce je opomíjen.
Hoci jeho smrt zamrzi, ako kazdeho, kto umrie predcasne. Jeho zasluhy su znacne nafuknute, kedze za zivot urobil len jednu dobru hru a kopec ppdpriemernych.
@adam.kulhanek (30.05.2021 08:17): Psal jsem to už ve Všeobecně o hrách, pro adventurní svět je to velká ztráta. Syberia: The World Before je předpokládám už z jeho strany hotová a byla by škoda, kdyby tahle hra nevyšla. Je trochu symbolické, že jeho poslední hrou bude zrovna Syberia. Já od něj dohrál vše, kromě Amerzone: The Explorer's Legacy a Nikopol: Secrets of the Immortals, na kterém se ale asi úplně nepodílel. U Amerzone mě štve, že nemá titulky (ani anglické), takže bych přišel o část příběhu. Opravdu je to ztráta, zas tolik mu nebylo, ale prý byl dlouhodobě nemocný.