Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

« Novější Starší »
@Drolin (31.05.2019 14:40): Tak ony paradoxně ty první Legendovky byly složitější než hry s příkazovým řádkem od Sierry. Legendovky sice nabízely seznam slov, jenže vyžadovaly přesnou gramatiku v předložkách. Jak jsi naklikal posloupnost slov blbě a ještě si spletl třeba in s at, tak prostě chyba a teď jsi nevěděl, naklikl jsi slova jen blbě nebo tudy řešení hry nevede?

U příkazového řádku Sierra stylu ti hra vezme příkaz vždy, když použiješ dvě správné slova. vystačíš si přesně s tím, co později Sierra dala do ikon- Look, Get (take, pick up), Talk. Do příkazového řádku ti tedy vždy stačilo napsat dvě slova. Get něco, look něco, talk někoho. Nic složitého. Když někdo napíše, že by tohle nedal pro složitost, tak se usmívám, je to totiž naprosto stejně snadné jako s kurzorem, kde člověk místo vypsání dvou slov klikne myší na dvě věci, příkazovou ikonu a daný předmět. A argument, že se někomu nechce psát neberu, to by nikdo nepsal ani tady, ne?
Já bych tedy adventuru s parserem také nedal, respektive možná dal, ale hrát ji nechci. Mě vadí i překlikávání různých činností (mluvení, sběr předmětů, chůze,...) u starších Point And Click titulů. Pokud ale v dnešní době nějaké hry s parserem vycházejí, nemám s tím sebemenší problém a je dobře, že i pro milovníky těchto mechanik vycházejí nové hry.

@Drolin (31.05.2019 14:40): Ještě také hidden object.
Důležité je zkusit vše, tedy FMV, point n click, parser, IF, VN, mystovky, macventure...

Za nejhorší gamedesign u adventur považuji první hry Legendů, kdy je interface velmi nepřehledný a komplikovaný. Na druhou stranu ale prezentuje možné pokyny, což je někdy u textovky velký problém, aneb co má hráč napsat dle tvůrce hry.
Point`n`click ovladani u adventur je neco, pod co v ramci historicky vyvoje nejdu, tzn. parser nehraju a ani hrat nebudu, osobne mam problem i s adventurami bez dabingu, tzn. vydanych jeste na disketach.
Dřív mě parser nikdy nebral (nejspíš hlavně kvůli neznalosti angličtiny) a později jsem si k němu už cestu nenašel (proč taky, kdy PnC není tak otravné a je pohodlnější).
Osobně parser (u Sierrovek) preziju, ale když u adventury existuje point and click remake, sáhnu po remaku. U her od Legendu mi parser vyhovuje ve srovnání se Sierrou pvíc.
@Tulareanus (30.05.2019 12:23): Řekl bych že hlavní rozdíl v našem pohledu činí ten dopad parseru na "rychlost" a "obtížnost". Jenže toto jsou kategorie, který ale může hráč vnímat v úplně opačném gardu. To, co Ty považuješ za zdržování, může jiného bavit, protože preferuje pomalejší tempo hraní. Zvýšená obtížnost opět může řadu hráčů odradit a naopak jiné přitáhnout. Stačí si vzít naše topky v rpg, důvod proč já nemám ty tvoje kanditáty a ty zas moje bude nejspíš i v tom, co v těch hrách hledáme. Já nemám moc rád spád ve hrách a obtížnost mám docela rád vyšší. Takže pokud bych měl hrát QfG1 bez nebo s parserem, dycinky volím parser, protože to je větší ZÁBAVA (pro mě). A ano, asi bych to dohrál později než druhý hráč, který by současně hrál VGA verzi s myší.

Nechce se mi už opět copypastovat mé plusy a mínus s tvými dovětky a k nim zase připisovat další. ale nemáš pravdu v tom, že se vše dá nahradit myší. Nedá. Šáhnutí do vlasů se myší asi bude aplikovat tak, že klikneš na postav s nějakou akcí...jenže to není to samé přece. textový pokyn v tomto musí být přesnější, musíš přímo ty vlasy specifikovat. A to je, co mě baví, to je co mi umožňuje parser a nikoliv myšoidní ovládání. Já si chci taky užít puzzly a hádanky a právě tohle mi parser nabízí především (chápu ale, že tobě a ostatním ne). Pořád píšeš o frustraci a já ji pořád nikde v těch hrách, které jsem s parserem hrál a dohrál, nenašel...Tak kde je?

Prostě je to adventurní prvek, který nabízí jiný typ hraní, ale srovnání s pixelhuntingem je naprostej nesmysl, to odmítám.
Já jsem rozhodně zastánce toho, že parser přináší rozdílnou kvalitu a nejedná se jen o nižší a obtížnější stupeň současného ovládání. Ty pocity jsou opravdu trochu jiné, tím neříkám, že jich třeba nelze teoreticky point and clickove dosáhnout...jen jsem zatím nic takového zatím nehrál, možná spíš u některých puzzle/logických her, u učení se novému jazyku (cizího či program.) atd.
Ono to bude asi o tom rozdílném vnímání toho, co komu prostě napsaní příkazu, který postava pak provede, přináší. Kdo považuje za fajn prvek gameplaye, že postava poslechne a udělá něco na základě napsaného příkazu, tak o tom marně přesvědčí někoho, který v tom nevidí rozdíl oproti tomu, že klikne na danou část obrazovky kursorem a postava tam něco provede. Kdo ten rozdíl nevnímá, tak vidí jeden a tentýž úkon, jen v případě kursoru se snadnější cestou provedení a proto nevidí důvod si to komplikovat psaním příkazů typu "get knife", ale raději klikne kurzorem na ikonu vzít a najde si ten nůž na obrazovce a klikne na nůž. Pokud mi radost přináší to, že na obrazovce vidím předměty a když postavě napíši, ať některý z nich vezme, logicky mě na tom baví ta cesta, to napsaní příkazu a očekávání, jestli to postava provede.
@Tulareanus (30.05.2019 12:23): To je těžké, ano klikání je rychlé, ale musíš obvykle čekat na provedení akce takže téhle rychlosti nikdy nedosáhneš.
Co se týká obtížnosti tak v parserovkách příkaz např. look často dá nějakou nápovědu nebo jsou zmíněny aktivní předměty, čímž se hezky zamezuje p&c pixel-huntingu a otravnému zkoušení na co jde kliknout. Ale jak říkám je to asi dost individuální.

V diskuzi o FPS se dost řešilo ovládání pouze klávesnicí a pro mě je to u starých her prostě zvyk a je to pro mě pohodlnější(alespoň v singlu).

Ovládání myší například ve Windows je také mnohem horší a pomalejší než dobrá příkazová řádka - Unix nebo třeba i Powershell ve Win.
@Richmond (29.05.2019 20:12): Aby sme sa chápali, ja si nemyslím, že si hráč, ktorý to bude hrať len vďaka parseru, len pôvodne diskusia vznikla na základe toho, že ostatné elementy chápem (retro grafika a retro adventure štylizácia) , ale parser je pre mňa no go. Na základe čoho si ty začal hájiť parser, že je to jeden z dôvodov, prečo ťa hra láka. Takže nemyslím si, že by si to hral len kvôli tomu.

+ zvyšuje obtížnost ok, o tomto sa nemusíme ďalej baviť
+ přináší větší uspokojení nad postavou provedeným úkonem (animace, body, cokoliv) podľa mňa sa primárne uspokojenie odvíja od toho, ako sa podarí programátorom urobiť animácie a ich skripty, bez ohľadu na to, či sa daná vec spustila parserom alebo kliknutím, zadanie na to nemá vplyv
+ umožňuje autorům vložit do hry někdy vtipné reakce na hráčovy pokyny toto funguje aj pri point & click, klikneš na niečo, alebo použiješ nesprávny predmet / akciu a postava ti vynadá a podobne, je tam toho myslím viac a lepšie to funguje i preto, lebo málokto bude skúšať a hlavne málokto trafí "správny nesprávny výraz", zatiaľ čo pri point and click hráč nemá ako "netrafiť", len to môže odignorovať. Z toho vyplýva aj ďalšia nevýhoda parseru oproti point and click - človek má väčšiu tendenciu zmeškať alebo si nevšimnúť nejaký obsah. Keby mal napr. Monkey Island 2 parser, hráč by sa pripravil tak o 25% vtipných interakcii.
+ umožňuje detailnější pokyny postavě, na které prostě nestačí předvolené menu s příkazy nebo akce spojené s myší a to mám na mysli i třeba možnost interkace s předmětem/částí těla nebo s čímkoliv, na co nejde kliknout, protože to je malé, schované anebo to logicky není vidět, ale přitom může být z herního pohledu zřejmě, že se takový akce nabízí čiže one time only prekombinovaný príkaz? ok, toto beriem, že môže byť zábavné, ak sa podarí, ale otázka je, koľko hier to využíva, ako veľmi (viď vyššie) to zbytočne zvýši obtiažnosť a vo výsledku predsa ide aj tak o to, aký skript sa po správnom príkaze spustí, nie? V tom je ale tým pádom oveľa efektívnejší point and click, lebo možno ti neklikne na konkrétnu časť tela (chvalabohu), ale oveľa ľahšie sa dopracuješ k danej interakcii.

+/- dopad na dynamiku hry (tohle bude subjektivní stoprocentně, já se nikd nepřistihnul u toho, že bych nadával na probléme s parserem, že se jako nemůžu posunout v ději dál. V QfG 1 jsem si dynamiku užil i s parserem) Tak tu úplne stačí, keby si vedľa seba postavil dvoch hráčov, jeden nech hrá qfg 1 s parserom, druhý nech hrá remake point and click a teraz komu sa to ľahšie ovláda a hlavne komu hra viac odsýpa.

- někdy může být až frustrující přijít na správné kombinace slov a v tomto je to porovnateľné s pixel huntingom, hra ťa nechá tápať a priveľmi sa spolieha na to, že si nejak domyslíš, ako to mysleli autori. V prípade pixel huntingu si to tiež bohužiaľ niekedy musíš domyslieť, že aha tu by mohli niečo užitočné umiestniť
- vyžaduje nápaditost autorů, dobrý odhad možného chování hráčů, takže se může stát, že se to celé nepovede toto beriem, že je v podstate problém akejkoľvek hry, akéhokoľvek žánra a ovládania :)

Ja si jednoducho chcem v hre užiť príbeh, postavy, hádanky a podobne a nechcem, aby mi niekto hádzal polená pod nohy archaickými obskurnosťami typu parser, hlavne ak bol ten ovládací prvok úspešne nahradený niečím efektívnejším, ako je point and click alebo mouse/keyboard. Daj vedľa seba dvoch ľudí, čo tú hru ešte nehralo, ako píšem vedľa seba a jednému parser a druhému point and click, komu to pôjde intuitívnejšie a bude spokojnejší... Inak práve vďaka point and click (a toto bolo spomínané v nejakom audio commentary, už neviem ku ktorej lucasarts hre) sa otvárajú autorom nové možnosti, pretože mohli zohľadniť a pridať väčšie množstvo odlišných interakcii, bez toho, aby frustrovali hráča parserom, pretože príkazy by boli priveľmi odlišné alebo prekombinované. Čiže parser forma kazí možnosti obsahu. :)

@jvempire (29.05.2019 20:12): Človek priemerne urobí 4,5 - 5 kliknutí za sekundu, takže mi to s tou myšou nepríde až tak namáhavé, práve naopak jednoduchšie, než napísať nejaký dlhší príkaz než dva krátke anglické výrazy (use map napr. ktorý je v starých hrách ten viac obvious). Alebo aj pri rozmýšlaní ako ďalej, je jednoduchšie urobiť pár klikov pri zákyse, než rozpísať román cez parser. :)
Příkazový řádek přináší určité kouzlo v tom, že hráč napíše nápad a když vyjde, tak je to tak nějak řekl bych větší odměnou, než když všechno proklikává pixel po pixelu kursorem. V podstatě je to pro mnohé součást gameplaye, který vyhledává a má rád, stejně, jako třeba kroky v dungeonu.

Jinak takovou napodobeninou sierrovek s příkazovým řádkem byl v ranných devadesátkách Hugo Who Dunit a další jeho dvě pokračování. asi to byly béčka, ale já ten první díl hrál a bavil mě, dokud jsem nenarazil na otázky asi z manuálu, který jsme neměl :-)
Tak jsem shlédl intro a odehrál kousek dema Crimson Diamond. Hraje se to docela dobře, ale z grafiky moc nadšený nejsem. Některé kousky jsou hezké, ale hodně toho působí hodně amatérsky, snad to ještě zlepší.
@Tulareanus (29.05.2019 19:49): Já jsem třeba zkoušel Kings Quest v VGA i EGA verzi a nakonec jsem VGA ani nedohrál, především kvůli horšímu ovládání. Čistě klávesnicový parser se mi zdá rychlejší a hratelnost tak naopak plynulejší. Nejhorší varianta je klikání na příkazy, interaktivní kurzor už je pochopitelně příjemnější. Ale s parserem hry dobře odsýpají, možná jeto o zvyk, obecně hodně preferuju klávesnici(samozřejmě né na strategie, ale adventury, RPG a staré FPS). A když je parser propracovaný a jedním rychlým příkazem nahradíš 5 kliků, tak je to paráda. Snad je to srozumitelné :-)
@Tulareanus (29.05.2019 19:49): Zkusím popsat můj vztah k parseru (čili budu psát jen za sebe, nejsou to žádné objektivní pravdy).
+ zvyšuje obtížnost (to jsi psal a já ti dávám v tomto za pravdu, ale pro mě to je spíš plus)
+ přináší větší uspokojení nad postavou provedeným úkonem (animace, body, cokoliv)
+ umožňuje autorům vložit do hry někdy vtipné reakce na hráčovy pokyny
+ umožňuje detailnější pokyny postavě, na které prostě nestačí předvolené menu s příkazy nebo akce spojené s myší a to mám na mysli i třeba možnost interkace s předmětem/částí těla nebo s čímkoliv, na co nejde kliknout, protože to je malé, schované anebo to logicky není vidět, ale přitom může být z herního pohledu zřejmě, že se takový akce nabízí

+/- dopad na dynamiku hry (tohle bude subjektivní stoprocentně, já se nikd nepřistihnul u toho, že bych nadával na probléme s parserem, že se jako nemůžu posunout v ději dál. V QfG 1 jsem si dynamiku užil i s parserem)

- někdy může být až frustrující přijít na správné kombinace slov
- vyžaduje nápaditost autorů, dobrý odhad možného chování hráčů, takže se může stát, že se to celé nepovede

Osobně nevím, proč to stavíš tak, že vypadám jako hráč, který bude hrát tu hru jen díky parseru. To je pro mě bonus (včetně té EGA grafiky). Já se budu primárně těšit na mysteriozní příběh, atmosféru i na tu ženskou postavu. Samozřejmě to vše se může podělat a vyjít z toho jen trapná napodobenina starých her. Vše je možné.
@Richmond (29.05.2019 19:42): Grafika, ale má určitý estetický aspekt. Hyperrealizmus, resp. v našom textúry vo vyššom rozlíšení a snaha o realizmus je pokrokom po technickej stránke, no nie je automaticky lepšia po tej estetickej, preto by som grafiku vôbec teraz neriešil.
Parser ale komplikuje hru a znižuje kadenciu hráčovho posunu, aký má pozitívny prínos? Bolo to tu síce už spomenuté dvakrát, že parser je pozitívny, ale ešte nebolo vôbec čím. Je to z hľadiska hrateľnosti zastaralá a komplikovaná featura. Jasné, že tá hra je len pre pár nadšencov, ale práve parser je jeden z dôvodov, prečo je to na okraji - takmer nikto si parser dobrovoľne nevyberie. Ja mám rád množstvo starých hier, ale kvôli postavám, príbehu, hádankám a lokáciam, nie kvôli tomu, že tam bol parser alebo, že som v hre musel vyberať z 8/9/12 príkazov dole na obrazovke typu give, take, push, pull.... To sú tie negatívnejšie elementy tých hier, ale vtedy nebolo veľmi na výber, lebo lepšie možnosti ešte neboli vymyslené. Teraz ich už máme, tak načo sa vracať do slepej vetvy vývoja?
@Tulareanus (29.05.2019 19:32): No grafika v Lands of Lore je vlastně taky oproti Grimrockům zastaralá, což ale neznamená (pro některé) lepší :) Naprosto chápu, že to dost lidí může odradit (v kombinaci s EGA grafikou navíc). Jenže podle mě autoři to pro tyto lidi netvoří, dělají to přesně pro ty nadšence, kterým se líbila první Laura Bow (taktéž parser a EGA) a obecně sierrácké adventury té doby. Ale srovnání s pixelhuntingem je dle mého úplně mimo. Neznám nikoho, kdo by jej měl rád a vyhledával ho. Pixelhunting nepřináší nic pozitivního na rozdíl od parseru. Tady už máš ale 2 lidi, kteří DOKONCE parser preferují před point-and-clickem a řekl bych, že tu bude i dost dalších, kteří jej možná nepreferují, nicméně si hry s ním užili.
@Richmond (29.05.2019 19:27): Ok, prehodil si to správne až po tom, čo som odpovedal, takže odpovedám znova na tú inú správu:

Ja predsa hovorím za seba. Každopádne, to, že je to technicky zastaralá herná mechanika je v podstate fakt a nie môj názor. Je to niečo, čo existovalo predtým, že autori plne presedlali na point & click alebo mouse and keyboard. Ale to samozrejme vieš. Z používateľského hľadiska je parser nielen zvyšujúci náročnosť, ale je i otravný kaziaci akúkoľvek dynamiku deja. Je rozumné a logické, že sa také hry už bežne dnes nerobia, lebo je to technologický prežitok. Je to ako tešiť sa z pixel huntingu - niekto sa tomu potešiť môže, no to nespraví z pixel hunting menšiu hlúposť, než je.
@Richmond (29.05.2019 19:20): Když je hra dobrá, nevadí mi ji si zahrát (s určitým časovým odstupem) podruhé či dokonce poněkolikáté. Navíc je pořád velké množství her, které jsem ještě nehrál (a to i těch, o kterých vím, že jsou dobré).
@Pluto (29.05.2019 19:15): Takže budeš hrát pořád dokola stejné hry? :)

@Tulareanus (29.05.2019 19:15): Mluv za sebe. Mně se tedy parser nikdy neomrzel (speciálně první Quest for Glory byl díky němu špičkový) a x let brečím, že tuhle fičůrku už nikdo neoprášil. Pokud bude příběh a hratelnost stát za to, tak budu šťastnej. To samé s připravovaným rpgčkem Nox Archaist, taky bys mohl říct, kdo proboha může přijít s oprášením stylu první Ultimy. Naštěstí jsou lidi, co tohle mají rádi :)

@jvempire (29.05.2019 19:17): Přesně tak. Naprosto každou adventuru s parserem jsem si užil.
@Richmond (29.05.2019 19:00): No, nevím. Když bych si chtěl zahrát něco v EGA grafice, tak sáhnu po některé z legendárních a lety odzkoušených adventur. Proč v roce 2019 vytvářet něco vizuálně podobného?
V době tak do roku 2000 jsem taky hrál skoro všechno. Ale už tehdy jsem si vyprofiloval, že mě akční hry neberou (stejně jako letecké simulátory) a skončil jsem někde u Duke Nukem 3D.
@Ringo (16.05.2019 18:39): 93-2000 jsem taky hrál všechno, k čemu jsem se dostal (doma jsem pc neměl), no a i když jsem pak pc měl, tak jsem pro změnu neměl peníze (ne, že bych je předtím měl) a taky jsem hrál všechno, co jsem doma měl (Hexplore nebo Gunlok nebyly dobré investice).

Z pohledu dostupnosti mi víc vyhovuje dnešek...
@Ringo (16.05.2019 19:46): Tak Crime Wave bola vtedy bomba urovne TZAR, ja si pamatam ako som mal este C64 a spoluziakova mam kupila (robila uctovnictvo) vtedy nejake PC (386-rada) a on mi hovoril aku super hru tam ma, ze ides vystrelis raketu a ruky nohy lietaju po obrazovke.... o rok na to sme mali PC aj my a CW isiel rychlo na disk, specialita tej hry bola, ze to robil Access, ktory pouzival sample takze aj na PC speakeri hrala popici hudba v intre, podobne mali adventuru Count Down, kde tiez obetovali vtedy nesmierne cenne megabajty dat na sample a ta hra rozpravala ludskym hlasom aj na PC-speakri....
@Richmond (16.05.2019 19:07): Jo, Crime Wave, to byla řezba, to hrávala i moje mamka tehdy :-D Hrála v životě jen dvě hry, Crime Wave a Simcity 1. to byl takový její krátký záblesk co se týče her, než zjistila, že to vyvolává závislost a raději toho nechala :-D
@90210 (16.05.2019 14:44): jo, taky jsem hrál všechno, vůbec mě tehdy nenapadlo se na Dunu dívat nějakými selektovními pohledy, jestli je to adventura, strategie či co. Prostě to byla a je hra, suprová hra.
@Ringo (16.05.2019 12:08): Kombinace lehke strategie a "adventury", ale mas pravdu v tom, ze driv se zanry prakticky neresily a peknej bordel v nich meli v 90. letech i tehdejsi herni "novinari", viz. muj komentar k Anatema: Legenda o prekliatí.

Vim, ze jsem jako dite hral uplne vsechno od leteckych simulatoru, po treba tehdy prekvapive rozsireneho Panzel Generala, coz je z dnesniho pohledu HC jako prase, sporty, ale i 3D strilecky. Tehdy se proste hralo co prislo pod ruku, v pripadne Duny je to opravdu nenarocna hra a jedna z prvnich her, kterou jsem dohral a to jeste nekdy na prvnim stupni zakladky bez toho, aniz bych vubec objevil Liet Kynese. Jsem tam zmatene poletoval, anglicky neumel a stejne to dohral s obcasnou pomoci Irenina koutku zoufalcu, ktery resil nektere zaseky zpusobene jazykovou barierou (opustit Harah ve svem puvodnim sietchi apod.).
@90210 (16.05.2019 12:02): Otázka čeho mix s čím. V době, kdy hra vyšla, tak byl vlastně žánr jedno, každý to bral jako hru a jako hru ji hrál a bylo mu jedno, jestli teď je to adventura a tady tohle teď už vypadá jako strategie. Určitě není dobrý nápad jít do hry s tím, že jde někdo hrát point and click adventuru, tohle ta hra určitě není. Stejně tak do toho nelze poslat člověka, který vyhledává strategii, protože spousta strategie spočívá hlavně v adventurním verbování Fremenů a v podstatě adventurním získaní strojů a zbraní tím, že je prostě najdeš a naklikneš do akce. Tahle hra asi v podstatě nesnese škatulku, každopádně jde o hru dobrodružnou :-)
@Pluto (16.05.2019 11:14): Tak já bych Dunu ani nenazval mixem, určitě to není RTS jak by si mohl někdo představovat, vesměs veškeré úkony, včetně posílání armád probíhají více méně adventurním způsobem. Je to snad nejlépe provedena kniha do počítačové podoby.
Já právě takovéto žánrové hybridy moc rád nemám. A to si rád zahraju jak adventuru, tak i strategii. Žánr si vybírám podle nálady, momentální chuti. Ale mix žánrů, navíc ještě takto odlišných, je spíš na naštvání.
@Fingon (16.05.2019 09:12): To jsi tehda skoncil na te uvodni adventurni casti, kdy nasledujes pokyny postav, ale velmi brzy to ten strategicky element prevazi.

Skvela hra, ani ten real time mi tam nevadil. Dohral jsem ji odhadem tak 7x.
@Drolin (16.05.2019 09:17): pokud to alespoň trochu jde, snažím se hry dohravat, alespoň v posledních letech. Nevadí mi vypomoci si cheaty, trainery, hex editací nebo cizími savy. Když to ani potom nejde, tak na to kašlu a odinstaluji, to samé, když dojdu k přesvědčení, že je další trávení času s danou hrou jeho ztrátou. Což nic nemění na tom, že mě každá taková nedohrana hra štve.

Nicméně mám přes sto her, které chci zahrát a přes dvě stě takových, které jsem kdysi rozehrál, nedohrál a dohrát chci. To se mi teď celkem daří, jen dh nechává datun původního hodnocení. King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow i Dr. Šílenec mě bavily a dohrál jsem je, Lost Eden ušlo, Příhody z Galské země byl opruz, ale dohrál jsem to.
@Fingon (16.05.2019 09:12): Proč zůstáváš u adventur (a strategii) co tě nebaví? Co jsem koukl tak si ještě nehrál hodně kvalitních adventur (Normality, Bad Mojo...). Prostě dej na vše uninstall a zkus nové.
@90210 (16.05.2019 08:58): Čekal jsem adventuru:) když jsem to před cca 15 - 20 lety rozehrál, moc daleko jsem se nedostal (tuším jsem tehdy ani nepřišel na to, jak najimat Fremeny), takže mě to poměrně nepříjemně překvapilo.

To uz mam radši textovky/interactive fiction, než tyhle hybridy (Inca, Oil Empire atd.) jsem rád, že alespoň v Lost Eden se Cryo umoudrilo:)

@Red (16.05.2019 09:00): k Cognition se snad brzy vrátím, ale nejdřív si musím pořídit delší hdmi kabel.

U mně nejde o herní krizi, ale o frustraci z nevyhovujiciho game designu (mimo Cognition). Holt se to teď nakupilo...
@90210 (15.05.2019 23:49): telepatie pořádně funguje až od napiti se vody života, což jde (bezpečně) až v pozdější části hry.

Na mapě savovat nejde, bohužel.

Ono je potřeba neustále se vracet do paláce a posilat Shaddamovi spice. Je potřeba prospektovat nove seeche, jinak Fremeni nebudou těžit. Koření v každém seechi vysychá, takže je nutné fremeny presouvat. Musí se jim dát vybavení a zbraně, to je potřeba najít nebo koupit. Platit paserakum se nedá přímo, ale zase se musí do paláce. Navíc co chvíli útočí harkonenni. Prostě opruz.

Kdyby byla strategická část pojatá jako Jagged Alliance 2 nebo aspoň Jagged Alliance, tak neřeknu (nemluvě o cheatech).
@Fingon (15.05.2019 23:01): Ovladal jsi ty fremen troopy v pokrocile casti hry na dalku?

Saveovat tam slo jednak v palaci, ale i normalne na mape, podle me ti neco z toho uniklo.

Mikromanagement me tam bavil a neprisel mi prehnany, na zacatku vsichni tezi koreni, pote jednotky nad 2000 fremenu trenujes na boj a nepotrebne zbytky se venuji ekologii, ktera ani neni nutna k dohrani hry.
Jsem pěkně naštvaný, v krátké době jsem musel vzdát několik her po sobě :

Final Cut (part 6): Fade to black - ta série ho sla tak rychle z kopce, že v posledním díle už mi bylo vyloženě líto času, který bych hraním ztratil.

Dune - strategická složka bohužel nabyla vrchu poté, co jsem zavedl Chani do pouště a ta mně na oplátku zavedla ke Kynesovi. Mikromanagement fremenu mi leze krkem, naprosto dementní systém ukládání mi sebral chuť hrát dal. Konec jsem dokoukal na YouTube a nemám pocit že bych o něco přišel.

Mean Streets - další dementní hybrid, ve kterém mě vytáčí pomalost letu speederem, epileptický záchvat vyvolávající blikání po přistání, ukládání pouze ve speederu, neohrabané ovládání (myš citelně chybí), priposraná chůze Texe a především ty střílecí pasáže, během třetí jsem to už fakt zalomil, zlomil nad hrou hůl a šla z disku. Tohle je uz moc staré i na mně, navíc jsem už dohrál remake.

Nejvíc mě ovšem mrzí Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 1: Hangman, tu jsem musel odložit z technických důvodů. Přechody mezi hraním a cutscenami trvaly strašně dlouho a nechci si kazit zážitek hranim na slabem stroji (ten hnusný vizual postav bych ještě přežil).

Brrr, tohle mě nebaví...
@musa (08.05.2019 16:36): Podhoubí bylo v RPG hrách, kde Richmond psal o anketě na jedné zahraniční stránce a zalíbily se mu kritéria - 25 bodů, jedné hře max 5 bodů a vyjmenovat své nejoblíbenější a přidělit jim body. Tak anketu Richmond vyhlásil ve vlákně RPG her. No a na to se pak nabalily ostatní žánry, lidi začali hlasovat i o hrách v dalších žánrech. Krásná spontánní akce, kdy se až na pár rýpalistů lidi na DH věnovali chvíli normální pohodové diskusi a vzpomněli si, že jsou hráči :-)
@musa (08.05.2019 16:36): 5 let byl nástřel. Přece nemá smysl opakovat podobnou anketu každý rok. To chce nějaký časový odstup, třeba právě těch 5 let, možná míň, ale 2 roky je podle mě taky málo. Aby vyšly novější hry, aby bylo více uživatelů :)
@Richmond (08.05.2019 16:14): což je škoda, když už se to navzdory jistému utajení rozjelo a potenciál pak zůstal trochu nevyužit. A těm pěti letům nerozumím, evidentně mi podhoubí této akce uniká.
@Pluto (08.05.2019 16:02): Organizované to nebylo, ani to nebyl záměr :) To bylo jen hnutí mysli, věř tomu. Jenže se to přelilo do všech žánrových diskusí a nějak se to i ukončilo. Za těch 5 let, kdy by se to mohlo reprízovat, by to mohlo už mít nějakou štábní kulturu.
@Jumas (08.05.2019 00:03): já teda nepostřehl to vyhlášení ankety, pak jsem se do vyplnění nedokopal a kdy bude uzávěrka jsem teda opět nezaregistroval - vůbec nevím, kde se to psalo.

Diskutující (11)