Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

Ještě doplním. Já bych prostě nebyl tak rigidní. Imo by ta soutěž byla zajímavější, kdyby vedle sebe stály hry jako Blue Prince, Despelote, Dispatch a Drifter. Nebo třeba Expelled! Vlastně bych tam zařadil asi i ten 3D remaster (nebo spíše remake) Rivena.
@Artran (07.11.2025 06:49): Despelote a and Roger jsou čistě narativní hry, které chtějí předat nějakou zkušenost, období. Blue Prince (vyzkoušel jsem zatím chvilku z PS+) má za mě blíže The Talos Principle a The Witness. Ale nechtěl bych se na tomto zacyklit, pokud se k BP dostanu více (odrazuje mě ale estetika hry), tak to možná uvidím stejně.
@Artran (07.11.2025 06:49): Takhle já vím že to není vůbec hra pro mě. Nejen protoze nemam rad az takhle uzke zamereni ciste na hadanky, ale i ze kamosi rikali ze ten oribeh neni extra silnej. A prave ten gameplay je to hlavni proc to jako hrajes.
Tá hra je super, páči sa mi, ale hlavne, že je primárne o psychológii postáv a je drámou alebo edgy tak akurát a nie príliš (ako príliš beriem the boys) a sú tam normálne 18+ scény (aj sexuálneho charakteru) a fuck je druhé najpoužívanejšie slovo postavy Jeffreyho Wrighta. A ten vizuál je naozaj super urobený a plynulý, že to fakt vyzerá ako animovaný film.
@Pluto (09.10.2025 15:40): Ako mne to osobne neprišlo o toľko horšie oproti Orient Expresu. Obom hrám som dal rovnaký rating... pričom si myslím, že po vizuálnej stránke sa hra posunula trochu oproti Expresu. Puzzlov je tu teraz viac... dokonca je tu jedna časť, keď sa budú prehľadávať kajuty a v každej sa ukrýva nejaký puzzle, ktorý treba vyriešiť... ale ako mne hlavolamy nevadia. A fakt, že sú jednoduché nie je v zásade problém, lebo si to užije každý. Ja som sa pri pár zasekol, a dá sa použiť nápoveda, ktorá funguje. A minihry sú tu tiež a rovnako nemám pocit, že by boli otravné. Vlastne mi prišlo fajn si v herni dať minihru s kockami, mahojongom alebo kartami. Prípadne si zahrať na hernom automate. Plus teraz dali tým zlatým fúzom aj nejaký význam, čo je super. Ako za mňa porovnateľné s Orient Expresom. Ideálne by som aj chcel, aby v týchto poirotovkách pokračovali, lebo je kopec ďalších dobrých príbehov, čo by som si rád zahral. Kľudne zase aj v inom čase.

Ešte k tomu extra príbehovému kontentu... áno je tu toho menej. Plus by som povedal, že sú tu dva príbehy, ktoré sa na Karnaku stretnú. Hercule Poirot bude vyšetrovať vraždu na Níle a Jane bude riešiť smrť svojej kamarátky Emmy. Prepojí sa to ale celkom dobre a dávajú tie momentky aj celkom zmysel. Plus sa veci posunú trochu ešte aj v epilógu a prinesie to dobre urobenú extra zápletku, ktorá za mňa skutočne stála za to. Ako narozdiel od Orient Expresu, kde sme mali ale po rozuzlení ešte dlhú časť príbehu pred sebou... tu máme v podstate vraždu na Níle. Spracovanú dobre a funguje. Dokonca ma bavilo, že tu Poirot odhalí veľmi zaujímavé tajomstvo hrobky. Samostatný hlavolam, ktorý bol fakt dobre spravený... trochu možno moc pre efekt ale dobre urobené. Fakt si nemyslím, že by to bolo v niečom výraznejšie horšie oproti Orient Expresu.
@Fritol (09.10.2025 15:23): Vražda v Orient Expressu nebyla špatná a co jsem slyšel, tak to nebylo špatné ani po komerční stránce. Death on the Nile jsem ještě nehrál, ale co jsem se bavil s těmi, co už to hráli, tak je to kvalitativně o dost horší. Tentokrát se tolik nepodařilo naroubovat "nově přidaný obsah" do klasického originálního příběhu, navíc puzzly jsou v principu hodně jednoduché, ale strašně dlouho trvá jejich vyřešení. A minihry u přidaného druhého příběhu jsou spíš otravné než přínosné. Každopádně si to určitě zahraju a udělám si vlastní obrázek...
@Vivaldi (09.10.2025 14:16): A funguji ty Poirotovky? Věřím že z tvého hráčského hlediska ano, ale Death on the Nile na Steamu dal peak něco přes 200. To nevypadá že by to komerčně fungovalo. Sherlock hry mají násobně víc. Abychom se taky brzy nedozvěděli, že Microids zavírá Lyon. Letos už zavřeli Paris, vývojáře Amerzone Remaku.
@Fritol (09.10.2025 13:36): Jj, s tím souhlasím. Frogwares ale prostě ty akční a střílecí pasáže neumí, prakticky ve všech jejich hrách byla tato část nejvíc kritizována. Osobně se mi nelíbil přesun Sherlocka k akčnější postavě (a to i mimo hry), z Doylových děl jsem ho vždy bral spíš jako rozvážného detektiva všechno řešící svým důvtipem a ne běháním či střílením. A ano, s Microïds to nevypadá dobře a to přesně z těch důvodů, co píšeš...
@Pluto (09.10.2025 12:21): Sherlockovi by imo nejvíc pomohlo překopání celého konceptu na normální interaktivní film ve stylu Quantic Dream her. Jako mainstream akční detektivka neuspělo ani Murdered: Soul Suspect a nemyslím si, že tenhle žánr má na ačkovém poli větší potenciál. A nebo by mohli využít té Lovecraft tematiky a udělat z toho vyloženě RPG jen s lehkými puzzle prvky.

Frogwares imo drží nad vodou jen to, že jsou z Ukrajiny, tudíž nemají vysoké náklady. A na tohle imo dojede Microids, ti si totiž s těmi adventurami taky nevědí moc rady očividně a nejspíš jim nijak zvlášť nefungují ani klasiky ani inovace do hratelnosti. Plus francouzské platy…
@jones1240 (08.10.2025 19:14): Tuhle hru jsem měl na žebříčku "nejočekávanější hra roku" už několik let. S tvůrcem jsem v kontaktu a sledoval jsem vývoj celkem podrobně. Nejvíc mě překvapuje, že hru jako takovou měl hotovou už celkem dávno, ale vychytání všech much a dokončení dalších věcí okolo (např. dabing) mu trvalo tak dlouho, že už to vypadalo, že to ani letos nevyjde. O to víc jsem rád, že se to snad nakonec podaří.
Je to tak, koukni kolik tady tzv nerdích hardcore adventuristů vůbec podporuje nové indie adventury, skoro nikdo a když už tak velmi málo.
@Pluto (08.10.2025 17:18): Neni na tom nic moc k nepochopeni. Bez open worldu a akce by prodali o par (stovek) tisíc kopií méně, Sherlock by nikdy nemohl vypadat tak, jak vypadá a nemohli by zaměstnávat stovku vývojářů.

On je to docela paradox, protože reálně kdyby se na to fakt vybodli, tak budou dělat nějakou point and click v 10 lidech a lidi zas budou frflat že je to zastaralé a majorita hráčů si ani nevšimne že něco vyšlo.

Když chceš mít áčkovou hru, tak bohužel musíš dělat ústupky casualum. Nerdi na internetech neustále zapomínají, že na nich nezáleží. Hry vznikají pro (a díky) mainstream hráče, kteří se většinou nevyjadřují.
@jones1240 (08.10.2025 14:12): No, oni se hlavně odklání od toho, v čem byli silní - od adventuření. A snaží se tam přidávat akční prvky, přímé ovládání častokrát pomocí gamepadu apod. Pamatuju si, jak Benoit Sokal trpěl, když nám ukazovali Syberii 3 a sami předvádějící ji měli problémy pomocí toho ovladače ovládat. Znechuceně dokonce z předváděcí místnosti odešel. A to samé u Tintina - předvádědli nám ho na Gamescomu a pokud šlo o adventurní pasáže, bylo to celkem OK. Ale jakmile přišlo na akci, tak to šlo hodně dolů. A vrcholem byla stealth pasáž, kterou předvádějící nebyl schopen během deseti minut projít a pořád umíral... Podobně třeba nechápu Frogwares, kteří jsou hodně silní ve vyprávění příběhů, logických puzzlech apod, ale furt se tam snaží cpát open world a hlavně střílecí pasáže, které jim vůbec nejdou...
@jones1240 (08.10.2025 13:24): Veliká škoda. :c( Pro mě jejich nejlepším počinem zůstává trilogie Runaway, u ní jsem se bavil náramně. Dva díly Yesterday rovněž nebyly k zahození, další jejich adventury mě už tolik nezaujaly.
@Pluto (08.10.2025 14:04): Je to tak, ale taky je dle mého problém že si to tvůrci dělají sami. Neuberou si na ambicízch, radši neudělají méně finančně náročný projekt atd. Kdyby se vykašlali na 3D konzolového Tintina a udělali z něj kreslenou point and click hru ve stylu komiksu, si myslím že by mnohonásobně měli větší šance na úspěch. Ten jejich překlon do 3D nefungoval moc dobře.
@jones1240 (08.10.2025 13:24): Ono je to Pendulo Studios. Komerčně se jim u posledních her moc nedařilo, Vertigo nebylo příliš kladně hodnocené ani recenzenty. S Tintinem se pokusili přidat víc akce a stealthu a zalíbit se konzolovým hráčům, ale ani s tímto neuspěli. A myslím si, že jim nepomohla ani nepříliš růžová situace u Microïds, kteří vydávali jejich hry...
Nový trailer na mnou očekávanou a velmi nadějně vypadající point and click adventuru Mesektet. Další zářez pro mrtvý žánr, ve kterém za rok vyjde jen jedna hra :(((((((((((
@Dan9K (29.09.2025 12:19): Špidla takovéto hry občas nabízel zdarma. Díky tomu jsem v hlušším období, kdy jsem se potřeboval odreagovat, ale neměl jsem mentální sílu na klasickou adventuru, pár kousků zkusil.
@Pluto (29.09.2025 03:58): to, co jsem zrovna dohrál, tam není, ale jako jo, jsou tam. Jen na tom microsoft store je to rešeno free to play modelem, takže když nejsi lama, más to zadarmo, což je fér za mě :-)
@Dan9K (29.09.2025 02:18): Díky za tip. Toho vývojáře tady opravdu máme a opravdu ho zřejmě vydával Špidla FIVE-BN Games. Chtělo by to, aby sem ty hry někdo přidával. Za mě je velkým faktorem zda hru hrát je jestli je tady na db a jestli mohu sérii hrát nějak systematicky.

Jinak v rámci microsoftu šlo stahovat zdarma třeba nějaké díly zde oblíbené klikací rpg série Hrdina království, za mě radši ten hidden object:)
Objevuju Ameriku, ale projíždím si hry zdarma v rámci Microsoft Store a objevil jsem firmu Five BN Studio (Five BN Games). Mají tam desítky adventur, které jsou lehounce hidden object, ale vlastně jsou to úplně normální adventury s příběhem, krásnou grafikou, dabingem, NPC postavami, poměrně luxusními animacemi. A vlastně to vůbec není nějak závratně trapně lehké, jak to tak bývá, protože ekonomický model spočívá v tom, že hráč bude chtít odkliknout těžký hlavolam za prachy.
Už jsem odehrál jedna a půl hry, je to všechno na jedno kopyto, ale vlastně super.
A bývá to dokonce i v češtině.
Celá hra bývá zdarma, plus je tam bonus (jakoby dlc) třeba za 59 korun.
Jako pořád je to casual game, ale už jsou to asi nejvíc hardcore adventury v rámci casual adventur, na které jsem kdy narazil :-)


Tady na DH je asi pět her od nich, takže v podstatě nic, budu to muset všechno přidat, ach jo.

btw. přijde mi, že kdykoliv příjdu na jakoukoliv hru mimo tuhle databazi, tak tady není :-)
@Red (27.09.2025 10:39): Ja mám veľmi rád pixelart, takže čiastočne je moje ťažisko tam. Z nových pixelaretov mi prišiel najkrajší Tails Noir a nedávno Kathy Rain 2: Soothsayer . Zo starých pre mieru detailu, estetiku a nostalgiu Monkey Island 2: LeChuck's Revenge , Indiana Jones and the Fate of Atlantis a Quest for Glory I: So You Want To Be A Hero .

Z kreslených adventúr sa mi najviac páčila jednoznačne Memoria pre krásne scenérie a lokácie a v závese za ňou Ken Follett’s The Pillars of the Earth .

The Longest Journey malo krásne rendery prostredí a hnusné 3D modely postáv.
@Dan9K (27.09.2025 23:59): The Last Express je skutečně unikátní dílo. Pamatuju, že jsem se k tomu taky dlouho odhodlával. Nemám totiž rád, když jsem omezován časem a nemůžu si na věci přicházet, jak chci. Nakonec ale musím uznat, že tady to má svoje opodstatnění a není to až tak o tom, že bys byl omezován časem, ale je to vlastně takový samostatný puzzle. Prostě se vydáš jednou časovou cestou a zjistíš informace, pak se vrátíš v čase zpět a tyto informace využiješ jinde. Navíc je to rozumně rozdělené do kapitol mezi jednotlivými zastávkami, takže se nemusíš vracet moc zpátky. Po spuštění mě navíc překvapilo grafické zpracování prostřednictvím rotoskopie, kdy jsem drahně dlouhých minut přemýšlel a laboroval co udělat, aby ty animace šly plynule. Až posléze jsem pochopil že je to záměr...
@Red (27.09.2025 10:39): Jo, tak na The Curse of Monkey Island rád vzpomínám. Pohříchu je to dosud jediná hra ze světa MI, kterou jsem hrál. Možná jsem kdysi v dřevních dobách nějak zkoušel i jedničku a dvojku, ale nějak si to nepamatuju.

Každopádně podle mě grafika u adventury dělá hodně. Jedna věc jsou krásně animované tituly, jako byly dříve třeba zde zmíněná Kyrandia, ale později třeba Monkey Island 3 a nebo Broken Sword. Pamatuju, jak jsem slintal u prvního Atlantisu nebo Rivena, stejně jako u živých herců třeba v Phantasmagorii nebo GK2. Naopak třeba hry od Legendu postavené spíš na textech mě nikdy moc nebraly. A nikdy jsem nepropadl "kouzlu" pixel-artu...