Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Bragi (06.02.2025 13:59): Jako whisky v lednici nesnáším, takže je mi to podobné, na druhou stranu si vůbec nepamatuju, že bych přivezl whisky mezi takovou bandu barbarů... :D Každopádně odpuštěno... :D

@Dan9K (06.02.2025 15:51): Tvoje chrápání bylo v pohodě, horší to bylo s Indianem a jeho třiceti budíky... :D
@Kunick (06.02.2025 15:15):mého i jiných :-)

ale i na sobě teď čím dál víc objevuju, jak když je člověk pod vlivem, tak je v noci hlučnější (během spánku i mimo něj), a na srazech to jde blbě nebýt pod vlivem no...

mám za to, že je to tím, že pod vlivem usnu v jakékoliv poloze a skoro hned a mnohem hlubším spánkem, tudíž mnohem spíš chrápu, kdežto střízlivej se zachumlám a asi spím i lehčeji

@Tulareanus (06.02.2025 13:31): Skutočne, už je to 5 rokov. A keď už spomíname na Nové Heřminovy, tak sa touto cestou dodatočne (a hlavne oneskorene) ospravedlňujem Karasmanovi, že som mu pri spratávaní neporiadku niekedy po polnoci odložil fľašu whisky do chladničky. Ráno bol z toho značne rozladený. Po piatich rokoch konečne spozná vinníka. :)
@mazar1234 (06.02.2025 12:32): Nn, tvůj první sraz v Praze byl 2015, ten další byl v Magdaléně, což pro změnu bylo kousek od Brna. :)

A Karlovice právě byl ten první zimní sraz 2017. Ale druhý sraz po covidu byl na chatě jen 15km od té z Karlovic. Takže oboje Bruntál a je zcela pochopitelné, jestli se některé vzpomínky pomíchaly.
@mazar1234 (06.02.2025 12:21): Guláš pamatuju jen z letního srazu V Magdaléně, asi ten 2016, který jsme dělali s Lauronou na otevřeným ohni. Už si ale nepamatuju, že by ho někdo nějak vyžíral v noci. Stejně jako si nepamatuju, že by ses tehdy toho srazu účastnil. :D Možná to byl ten předchozí zimní sraz 2017, tam sice taky žádný guláš nepamatuju, ale na tom předcovidovým jsme se chodili stravovat do té nedaleké knajpy.
@HolyMeatball (06.02.2025 12:16): To sa stalo a bola to iba čisto hetero debata, teda viac hovoril on, lebo ja som introvert. Ale tá chata bola mega, fakt luxus, to bolo tam, čo ste v noci zožrali guláš a ja už som mal iba šťavu (ale zase poctivý vývar takže OK)?
Ja sa ospravedlňujem za +- offtopic diskusiu s Jabom s hypotékami, ale je to dosť dôležitá vec v živote človeka, možno to niekomu pomohlo v rozhodovaní, áno je to offtopic, ale zase nie sme úplne anonymní, boli sme na zrazoch sem tam a ten zimný pred lockdownon kvôli korone bol krásny zážitok, len tá cesta tam, chceli sme ísť vzdušnou čiarou a zrazu prídeme k oplotenému pozemku, kde je varovanie "Sanácia geologického zlomu" takže 10 kilometrov plus šľapania - ale spätne je to vlastne krásny unikátny zážitok - Bragi a Tulareanus to zažili so mnou a iba vďaka DH zrazu a to nehovorím o Časopriestorovej kozmickej anomálii menom Bruntál, kde nás nakoniec v mieste "Karlovice brod či čo to bolo" v tmavej noci zachránil Crash so svojím autom, ktorému dĺžim toľko peňazí, že si z toho robíme srandu.

A to všetko som zažil v nejakej súvislosti s DH,
@Gordon (06.02.2025 02:30): úpadek pokračuje. Smutné. A že odchází lidé, kteří tady mají profil třeba 16 let je asi nejsmutnější a o něčem to také vypovídá...


@Red (05.02.2025 21:28): Tež jsem o to přišel ale to je fuk. Též čtu každou diskusi ve volné chvíli, člověk se občas dozví zajímavé věci.
@Red (05.02.2025 23:43): Uživatelé se členy DH týmu stávají primárně proto, aby schvalovali nově přidané hry a editace herních/vývojářských profilů. To, že se současně stanou i moderátory je spíše vedlejší produkt. Ale aby se moderátorem nestal troll nebo flamer existuje nepsané pravidlo, že daný uživatel má být NEKONFLIKTNÍ. Reálně se ale toto pravidlo posuzuje pouze při přijímání nových členů týmu.
@Jab (05.02.2025 22:13): Tak od obou jsem už četl horší věci. Co jsem byl třeba někde jinde s dobrým moderátorstvím tak to bez problému funguje (například civfanatics). Moderátor příspěvek problémovou pasáž zcenzuruje (přidá nějakou tu hvězdičku) a napíše v závorce za tím červeně v čem je problém. Chápu, že je to pracnější. Když by chtěl někdo vylepšit současný stav s minimem námahy, tak by tady klidně mohla být sekce koš kam by se vymazané příspěvky přesouvaly. To že někoho třeba pošlu do prdele je moje vizitka. Druhou věcí je samotný systém moderátorství. Popravdě nevím jak se člověk na DH stane moderátorem, ale já bych viděl jako nejsnadnější a potenciálně výnosnou kapitalistickou možnost to dát do tieru Patreonu, samozřejmě bych si jako Memphis ponechal plné právo to oprávnění revokovat. No a ideálně další trier by byl třeba nahlédnout do kódu z čehož by mohl vyvstat třeba nějaký potenciální spoluprogramátor. A pokud má vedení nějaké zásady, podle kterých chce DH vést a moderovat, tak by v případě problému bylo dobré dávat rovnou link na ty stanovy.
Jak se smazala O všem a zároveň o ničem tak to jde ke kopru.
Obecně jsem odpůrce bezdůvodného mazání příspěvků uživatelů, vůbec nechápu proč to někdo dělá.

Jinak to vnímám podobně jako AlieN. Z těch strohých reakcích jsem to pochopil tak, že není zájem DH rozvíjet, není zájem tu moc delegovat a není zájem se o vývoji nějak bavit (z tohoto pohledu ty popisy vyššich trierů na Patreonu působí jak špatný vtip).

Proto se už o tom nějak dlouze nerozepisuju. Právě že je tu nás jen pár, tak každá ztráta bolí a já osobně pročítám každou diskuzi, i když zrovna ty klíčové příspěvky Adieu, Musy a Pipboye jsem minul a jak je smazali, tak ani nevím o co šlo.
@Flowerpot (05.02.2025 09:31): já myslím, že u těch 20 aktivních uživatelů DH je to fakt jedno. Jako všude, i tady (už před dávnými věky) vzniklo klasické pravidlo "já jsem moderátor, já jsem bůh", které dříve či později vznikne VŠUDE (na forech, ve fb skupinách, je to jedno). Ta touha si hrát na bohy v nás je téměř ve všech, jen ne všichni mají tu možnost (což ty, kteří tu možnost mají, ukájí). Což je vlastně i citát z Mafie - "člověk by se musel stát bohem, ale to, bohudík, nejde" - je krásně ironické, že Memphis má jako avatara zrovna autora těchto slov. Až biblické, nebál bych se říci.
"Bojovat" proti tomu je boj proti větrným mlýnům. I proto, že je to jejich web a mohou nás tu klidně smazat všechny a nikdo by nemohl říct ani popel.

Já myslím, že tohle zase jednou ukázalo, proč internetové diskuze ničemu nepřispějí (kromě HW sekce!), a člověk by se jim měl věnovat pouze při kakání nebo ovíněn. 

@Strady (05.02.2025 20:10): nebo všichni budeme mít stejný.
@Jab (05.02.2025 13:35): Já spíš myslím, že tady je k dispozici málo smajlíků :( A popravdě i threadů, tyhle megadiskusní vlákna byly vždycky za trest (co se týče diskusí v tématu, když se nedá vyčlenit nově vzniklá OT diskuse ad-hoc).

Ale to už se tu myslím víckrát probíralo, že diskuse nejsou cílem ani nějak vyloženě žádoucím obsahem dh.cz. Obecně na dh.cz spíš čtu, protože většina témat je pro mě okrajová nebo se probírá jen zběžně. A co se týče her, tak mě zajímá hlavně "theorycrafting" a různé optimalizace/strategie, na což jsem tu (alespoň u "mých" her) nenašel moc kolegů/"sparring partnerů" (kde jsou časy Tactics a Velehala/CrowX/tebe a dalších :).

Navíc u úzce zaměřených témat nějak zvlášť nevadí, když je některý účastník, ehm, kontroverzní/arogantní/asshole/konfliktní/pasivní, hlavní je, když je expert na problematiku (aka Silverbow, heh, myšleno v dobrém). Největší zabiják diskusí není IMO konflikt nebo kontroverze, ale když se v penále nahromadí takové ty tužky, které, ehm, moc dobře nepíšou.
Byl proto abychom si každý týden měnili avatary, alespoň to bude vypadat, že tu jsou stále nový uživatelé!
@Peach (05.02.2025 10:45): Škoda, papa ze zámoří mi má zanedlouho poslat kapesné a obojí se zdálo jako zajímavá investice. Ten zbytek ke štěstí ti ale přeju, abys mohla být v životě šťastná.

@Memphis (05.02.2025 09:13): Já bych si situaci dovolil zneužít k širšímu problému, který se k ní pojí - tzv. diskuze o politice. Je pochopitelné, že o půtky příznivců protilehlých stran a hnutí, kteří by na sebe štěkali, zájem nemáte. Nicméně, ať už se před tím strká hlava do písku sebedéle, hry politické jsou. Mají ta témata v sobě, využívají je k reklamě nebo kontroverzi… Teď se to má v zásadě tak, že je na sebe necháváme působit, cítíme je, nezřídka i vidíme - avšak musí se o nich mlčet. Sám potřebu vrtat se v nich nemám, jejich relevance mi ovšem připadá nesporná, stejně jako zapálení druhých je diskutovat, jež měl třeba Adieu, aniž by to z něj dělalo experta na stáčení diskuze k "politice či kulturním válkám". A jako že jsem si povšiml, že se tu diskuze kvůli přechodu k politice nejednou utínala zbytečně záhy. To je můj názor, u něhož mi připadá vhodné, aby alespoň zazněl.

@NikoCZ (05.02.2025 14:10): Klaun určitě není nadávka, to mohu potvrdit. Horší je dostat jako ti dva banánem.
@Red (05.02.2025 10:19): já jsem chtěl zařadit tituly, které jsou méně známé a vlastně byly mezi prvními v rámci simulátoru. Třeba jeden z prvních vlakových simulátorů, nebo leteckých. Bohužel řada těch her je abadonware a nevím jestli by to takhle prošlo.
@NikoCZ (05.02.2025 13:53): Nadávat moderátorům do klaunů asi nebude úplně ideální cesta, jak se domoct toho, aby ti Memphis nebo kdokoliv věnoval pozornost. Jestli takhle chceš začínat svý příspěvky, tak se s jejich psaním namáháš, řekl bych, úplně zbytečně.
@BUMTARATA (05.02.2025 13:12): Mohli by začít třeba tím, proč pipboy obdržel okamžitě ban? Příspěvek mohl být malinko méně útočný, uznávám, ale nemyslím si, že by šlo o něco tak zásadního, aby hned dostal kladivem.
@Memphis (05.02.2025 09:13): Nepřijde mi úplně fér nechávat na pozici moderátora, člověka který vyvolává konflikty pokud s ním někdo nesouhlasí. Schovávat to, že jedná s požehnáním celého tvůrčího týmu DH.

Pokud nechcete vidět tento problém, na který ostatní upozorňují je něco tady špatně.
Já nevim, jestli to nedokáže napsat bez osobních invektiv vůči moderátorům (nebo komukoliv btw), tak what's the point? Jak se takhle chcete bavit o čemkoliv?

Ale fakt by bylo moudrý, kdyby moderátoři tu moderaci jasně označovali, protože tyhle silent kills taky nejsou úplně šťastný. A kdyby se k tomu navíc zmínil důvod, tak to může bejt poučný i pro ostatní diskutující.
[neexistující příspěvek]: Velmi trefně napsáno. I když osobně nemám s žádným konkrétním moderátorem problém, s obecným duchem textu souhlasím.

Pokud mají uživatelé pocit, že jsou tu cenzurováni, nedivím se, že jich diskutuje poměrně málo. A také si stále myslím, že DH nemá novým uživatelům v současné podobě co nabídnout. Někdo níže už poznamenal, že je to tady jako klub herních důchodců, což mi přijde nadmíru padnoucí.

A nakonec se budu opakovat - podle mě si sem někteří jedinci chodí vzájemně potvrzovat své herní elitářství. Tomu je těžké rozumnět, natož do toho proniknout a diskutovat.

EDIT: Aha, tak už jsi taky smazanej...
@Bellerofontes (05.02.2025 01:30): Onlyfans a kryptoměny byl vtip, ke kterému právě nejčastěji dojdeme v hospodě jako k jedinému řešení, když někdo (čím dál častěji já) fňuká, že mu ke štěstí chybí 3+1 v Brně s dětským pokojíkem.

Ale já tu teda nechtěla rozpoutat diskuzi nad bytovou krizí, byť mě to mohlo napadnout, protože to lidi fakt pálí. Jen jsem chtěla pro představu definovat moji sociální bublinu a ukázat, že pro videohry je to ráj. A nejen pro videohry. Přijde mi, že ještě před pár lety jsem byla divná nerdka, když jsem někde zmínila, že hraji Dungeons&Dragons. Poslední dobou (možná to zlomil Covid?) to má spíše nadšené ohlasy, že to někde taky viděli a chtěli by to zkusit.

Mladí lidé (v Brně) zkrátka mají až moc peněz na koníčky, ale zase moc málo na hypotéky, a když ti majitel bytu naznačí, že ti smlouvu neprodlouží ani se psem, natož s dítětem, tak koupit si PlayStation a občas se potkat s přáteli ve Forgotten Realms není špatná varianta, jak naložit se životem.

Ale s DH to vypadá blbě, aktuální stav spíše odrazuje i mě, natož aby přilákal. Mrzí mě, že jsem tu nestihla období, kdy se budovalo a zaváděly se novinky, které sami o sobě, nehledě na jejich užitečnost, vždy vyvolají diskuze uživatelů. + mi samozřejmě také chybí Charllize, který se mne hned ujal a rád se mnou diskutoval o Final Fantasy.
@Ross (05.02.2025 05:02):  Já při nějakém návratu z hospody zvažoval, čím hodnotným bych mohl přispět a zvažoval zda nenapsat článek o fotbalových manažerech, kterých jsem před lety vyzkoušel hafo. Potom co jsem se podíval po internetu tak jsem si uvědomil jak náročný je najít konkrétní titul, protože se všechny jmenují podobně a vzdal to:) Jinak jiné simulátory čehokoliv bych si sám asi nepustil, ale klub může být právě dobrým důvodem se na to podívat víc.
@Memphis (05.02.2025 09:13): Tohle nebylo to nejlepší uvážení. Čímž se dostávám znovu k tomu, že moderátor, který jej pro vlastní angažovanost do diskuze není schopen, by ani moderovat tu konkrétní diskuzi neměl. Domnívám se, že je lepší volit diplomacii a nevyhánět si tak dlouhodobé uživatele vytvářející obsah (tj. DH). Ještě jednou není to poprvé, kdy dotyčný moderátor k flamu přispěl a pak se jej jal moderovat. Viz diskuze Chuchel. Domnívám se, že jej (ani další moderátory) neurazí, když dostanou pokyn, že mají moderování dané diskuze, kde jsou angažováni, nechat na moderátorovi jiném. Stačí přece jen požádat.

Viz i co psal 7c http://dbher.cz/dp371632

Ten výsledný dojem teď není nejlepší. A je vhodná klidná a zralá úvaha, jak to příště udělat lépe.
@Memphis (05.02.2025 09:13): Pardon, ale to nie je záver, to je zmätenie tej námietky zo stola a jej ignorácia. Zopakujem, absolútne nešlo o to, aby si užívateľ vyberal, kto ho moderuje (to si teraz prvý krát ako slameného panáka postavil tu ty), ale o reflexiu, aby v momente, kde je moderátor v nejakom konflikte osobne zainteresovaný, z tej pozície tú debatu zároveň nemoderoval.
@Jab (04.02.2025 20:37): Závěr je takový, že budeme i nadále diskuze moderovat dle svého nejlepšího uvážení, a uživatel si opravdu nebude vybírat, kdo jej moderovat může a kdo ne. Slušně vyjádřit nesouhlas s postupem danému moderátorovi nebo mně poštou je naprosto v pořádku, a určitě to vezmeme v potaz, ale začít daného hned v diskuzi osobně napadat, je něco co tolerovat nebudeme. Adieu už za své konfliktní příspěvky dostal upozornění v minulosti, teď už to po shodě týmu vyústilo v týdenní diskuzní ban. Za mě žádný katastrofický postih, že už jej katastroficky vzal on, je jeho věc. Toť za mě vše k tomuto tématu.
V Karviný úplně v pohodě, to už mi větší paskvil přijde psát hrůzy typu "sem pražák" a prostě tam to J nenapsat, což je úplně jiný význam slova. a "přijdu dýl" používám úplně běžně... :D

@Ross (05.02.2025 05:02): Jakýkoliv článek si rád přečtu, ale obávám se, že zrovna tyhle žánry tady moc velkou fanbase nemají.
@Peach (04.02.2025 13:01): A Onlyfans a kryptoměny ti něco vydělaly, nebo byl ten údaj džouk?

Jinak neadresně k diskutovanému problému bych podotkl, že co slýchám a čtu všude možně, kvalita veřejných diskuzí jaksi obecně upadá a převážně je ovládá zlá krev. Tady to nebylo jiné. Přestože se s úctou vzpomíná Charllize, což je pochopitelné a správné, zároveň on se svou potřebou kontrovat, i když kolikrát neměl čím, a Tulareanovy dlouhé, grafomanské texty s nádechem paternalismu vnímám jako symptom krize zdejšího diskutérství. Ta u mě osobně vedla k tomu, že jsem diskuze přestal z větší části byť jenom rozklikávat. Do té doby jsem se jich účastnil alespoň pasivně.

@Jab (04.02.2025 20:37): Zavítal jsem na jeho profil a přidávám se, aby tvůj dotaz nazanikl. Dosud jsem měl za to, že mu jen někdo zbytečně mazal příspěvky v diskuzi, což je blbé, ale stává se to. Důvod k banu by mě zajímal.
@Dan9K (04.02.2025 20:12): A všiml sis, že já jen upozornil na slůvko "v Karviný" a ty se tu dokola rozčiluješ a píšeš o tom traktáty a neustále to vylepšuješ a vytváříš na jedno mé upozornění storky o tom, jaký jsem to padouch? Jestli mě teda něco rozčarovává, tak ty pohledy do vlastního zrcadla některých, které tady někteří promítají na druhé a vyvozují o nich, jaké mají asi pocity a jak co berou a co jsou vlastně zač. Vytvoříš z jednoduché věty boj, v kterém se snažíš popsat, jaký jsem hajzl, protože se mi nelíbí otřesný výraz "z Karviný", ale hodíš to na mě, že vedu války a napadám lidi.

Všimni si, že jestli to někdo vzal smrtelně vážně, jsi to ty, já si z toho dělal prdel. Jestli někdo vyskočil jako čertík z krabičky, jsi to ty, koukáš do zrcadla a snažíš se popsat mě, ale popisuješ fakticky sebe. A o jaké kadenci to mluvíš?Je to tu černé na bílém, kdo chrlí hafo vět na tu blbost.

Tímto bych offtopic uzavřel, ty se v tom klidně bahni dále:-)
Ste ako naznačil Pluto offtopic, toto už dlhší čas nemá nič spoločné s Všeobecne o DH.
Jak tak sleduju, tak už se to tu fakt změnilo na "vo všem a vo ničem"...
@Ross (04.02.2025 19:28): já po naszymu rozumím plynně, je to skoro pro mě mateřština.



@Ringo (04.02.2025 19:45): to je přesně důvod, proč jsi tak často z debat na DH rozčarovaný. Jsi nesmyslně intenzivní, osobní, napadáš, točíš se na blbostech a jsi to ty, kdo to začal. Poznámka o učitelství je teda hodně mimo.
Ale když to někdo pak udělá tobě, tak vyletíš jak čertík z krabičky. Fakt by mě zajímalo, kdyby někdo tobě psal stylem a kadencí, jakou teď píšeš mě, jak bys na to reagoval. (jako tuším). Bereš diskusi obvykle smrtelně vážně, tak se nediv, že jsem vůči tobě paranoidní.
Tak zjevně za to bojuješ, když mi napíšeš tři příspěvky, kde píšeš furt to samý a já se přitom o tom vůbec bavit nechci.
Já mám (teda měl jsem, než se uchlastali) půlku příbuzných v KarvinÝ. A je to ta část, co mluví po naszymu.
Strávil jsem tam tak dva roky čistého času, takže tuším jak to je.
Oni tu spisovnou češtinu používají jako cizí jazyk. Proto mluví spisovně. Jejich skutečná mateřština je to po naszymu.
Moje skutečná mateřština je obecná čeština, tak tak mluvím.
Tady na diskusi je to pro mě ekvivalent, jako když s někým mluvím osobně. Do komentářů píšu spisovně, to už je něco jinýho.
Tahle diskuse patří stejně maximálně tak do cestování a koníčků nebo možná do vědy.
Ale už úplně ne sem.
@Ringo (04.02.2025 18:17): Tak argumenty jsou i proti samozřejmě. Lokalita může začít být postupem času méně vhodná pro život (znečištění, kriminalita atp.). A pak více než polovina manželství končí rozvodem. Ale ono je to jedno. Jakmile koupíš, tak téměř nikdy postupem času peníze netratíš. Problém je jen v tom, že prostě velká část lidí už na hypotéku nedosáhne. I ze střední třídy. Chvála bydlení v nájmu může být i zpětná racionalizace z nouze.
@Richmond (04.02.2025 19:31): Tak bacha! Na "Oni vijou" a "Oni jíjou" mi nesahej! U nás f okolí Třebíčka se takhlenc normálně mluví a beztak je to i ten nejspisovnější tvar těchto sloves. Ještě řekni, že se ti nelíbí kabela místo taška a hodím ti rukavici a vol zbraně!
@Dan9K (04.02.2025 19:21): Ty jo jaké bitvy? Nebuď paranoidní:-) A učitel že jsi, říkáš? :-)

Ad po našimu - víš v čem je rozdíl? Že takhle si babky třeba vykládají někde spolu na vesnici, ale nikdo tak veřejně snad nepíše, oficiálně se tady tak nemluví, že bys někoho tímto oslovil na ulici nebo s tímto jazykem jdeš jako nakoupit třeba do obchodu, pokud to není vesnická "Jednota", kde se všichni znají i s prodavačkou a pod.;-)
@Richmond (04.02.2025 19:31): Já nemám rád jazyk na Plzeňsku. "Přijdu dýl" a další perly :D A nejhorší je stejně Pardubština a okolí. Tamní lidé mluví extrémně pomalu a dlouze. To i Pražák mluví rychleji :)
@Ringo (04.02.2025 18:17): bráško :D  v Karviný, Orlový, Břídličný, Čeladný, a mnoho dalšího... Prostě na západě neví jak se to správně skloňuje :D A my z východního severu jim máme co vyčítat. Pro nás je to prostě Prágl :D

@Dan9K (04.02.2025 19:21): Přesně tak. "Po našimu" též nikdo nerozumí. Viz můj profil psaný ostravski :D A to více na východ ke Třincu je to ještě horší. Tam ani rodilý ostravak má problémy rozumět :)
@Ringo (04.02.2025 18:26): prosimtě...

bojuješ nějaký bitvy, který nejdou vyhrát a hlavně je to úplně zbytečný a jo, schválně teď píšu nespisovně :-)
obecně v Čechách se obecně mluví obecnou češtinou. Na Moravě a ve Slezsku si obvykle mluví těma absolutníma paskvilama typu "po našimu" nebo hantec a pak, když se jednou za rok střetnou s pražákem, tak dělaj jak strašně mluví spisovně a jak to těm pražákům asi strašně nandaj, nebo co :-) V Čechách je "v Karviný" skoro to nejhorší, co jsme schopni vyplodit.


a opravdu nechápu, že mě tady někdo "jebe" za nespisovštinu. Já jsem to bral jednou jako vtip, ale teď už se na tom točíš několikátej příspěvek a přestává to bejt sranda. To není žádná gramatická chyba nebo něco takovýho.
@Dan9K (04.02.2025 18:24): U nás sa hovorí spisovne v Banskej Bystrici a to je dosť zlé, HOAXY a tak. Ale spisovne, dokonale slovensky, mäkčene vo slovách ako "Motýľ, Kľúče..." to by som nikdy nevyslovil, ale idem zabíjať kumánov, už je čas.

A trošku ma nasrala Default Angličtina, ako rodený Čechoslovák... ale jasne trh sa zmenil a sme cudzí jazyk, čo sa mi vôbec nepáči, ale chápem že sa tak zmenila realita, je to smutné.
@Dan9K (04.02.2025 15:25): Tvl. "v Karviný", co to je za obludný paskvil. Snad v Karviné.

@Jab (04.02.2025 15:58): Mimochodem je to jeden z těch žádaných progresivních kroků dnešní doby - žít v podnájmu a kočovat. Kdo má vlastní byt či barák a nechce se stěhovat, tak je dnes zpátečnický Čech, ve světě se přeci kočuje z města do města a je to moderní-) Musím se vždycky smát nad těmi články, v kterých lidem hustí do hlav, že naše mánie po vlastním bydlení je nějaká anomálie. Do toho hodí rozhovor s nějakým developerem nebo realiťákem, který radí lidem zbavit se domů a vlastních bytů, dokud to jde, protože údajně budou brzy neprodejné, protože nikdo se nechce uvrtat na jednom místě. Samozřejmě jejich motivace je jasná:-)
@Jab (04.02.2025 16:57): Nedávno jsem četl, že třeba Japonsku už vyměřili, kdy vymře poslední Japonec a je to někde okolo roku 2700 :-)

ale tak je jasný, že se do tý doby ještě stane X věcí
@mazar1234 (04.02.2025 16:13): Četl jsem kdysi článek, že v Jižní Koreji to dotáhli až na úroveň, že "velký byt" je ve městě okolo 35 m2. Dostupný jen od vyšší střední třídy. Jen s tím máš cca na to založit rodinu. Úplnou shodou náhod mají nejnižší porodnost na světě. Jejich politici stále přemýšlí, jak to zvrátit. Prý situací na bytovém trhu ani brutální mírou přesčasů to není...

Každá společnost umí najít svou evolučně stabilní cestu ke zkáze. My už ji máme. A víme, kam míříme. :)
@Jab (04.02.2025 15:58): Jo toto už sa stalo napr. v ospevovanom raji menom Kanada, kde väčšina populácie (to u nás nie je ani zdaleka tak vyhrotené, tým myslím CZ/SK) žije v pár mestách a práve sa stalo to, že skupinka bohatých vlastní tisíce nehnuteľností, ktoré sú väčšinou prázdne (investícia) a stredná vrstva je už v podstate chudobná, lebo nemá šancu kúpiť si domček/byt za 750 000/1 000 000 CAN, ani takú hypotéku im žiadna banka nedá.

Ale oni sú demograficky fakt nahustení v pár mestách, ale napr. aj v Austrálii toto začína byť veľký problém, mizne tzv. "stredná vrstva", mám spolužiačku zo základnej, ktorá sa tam vydala za Ausíka a občas chodí za otcom na SVK tak mi poreferuje.