Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

« Novější Starší »
Bylo by mozno presne specifikovat, co si teda pod tim pojmem kultura, presne predstavujete, Kefalin? :)

To jsem mel napsat, ze pri vystoupeni hudebniho telesa, sebou zacala jedna ucastnice skubat a nikdo ji nepomohl? To poradatele nezvladli... Treba by to pak cenzor nechal bejt... S politikou ten muj prispevek nemel vubec co delat.
@SilentWolf (15.06.2019 09:53): Výzva prijatá!

"A collaboration between George R.R. Martin, New York Times best-selling author of Game of Thrones, and Hidetaka Miyazaki, creator of the DARK SOULS video game series, brings you Elden Ring.

Heralded as a new dark fantasy action RPG, it revolves around the Elden Ring, which holds the power to command the stars and life itself, until it was shattered by someone... or something. Now the world is at war, and the sky burns. The main character represents the will, or ambition, of mankind"

The game is open world. The scale of the world and its narrative, as well as the depth and freedom of exploration have increased dramatically.
FromSoftware's biggest title yet in terms of sheer volume. Areas are intricately designed, multi-layered castles and such.
Sekiro put focus on action elements, Elden Ring puts more focus on RPG elements.
Elden Ring is not shying away from the fun of responsive melee-based combat.
Variety of unique and horrifying bosses for players to look forward to, FromSoftware style.
This title will include a wide variety of weapons, magic, and ways to engage enemies, that make it possible to provide users with a style of gameplay and strategy that suits them. This variety will be greater than the Dark Souls series.
Character Customization confirmed
Elden Ring features a game Mythos developed jointly by Hidetaka Miyazaki and G. R. R. Martin.
Elden Ring is the name given to a mysterious concept that defines the world itself.
That theme is the will, or ambition of mankind."


S Babylon's Fall je to pravda horšie, ale to je zase úplný extrém, akých nie je až tak veľa :)
@Jumas (14.06.2019 21:04): Cyberpunk už je nějaký pátek oznámený, takže už o něm víme skutečně dost, a fakt nehodlám dohledávát jaké informace byly při jeho oznámení. Ale na takové Baldur's Gate 3 bych aktuálně nechtěl popis psát ani schvalovat a o takovém TES 6 nevíme vůbec nic. A přitom obě to jsou hry, u kterých po tom profilu a hlavně samostatné diskuzi je velká poptávka.

Aby nedošlo k mýlce, já nejsem příznivcem profilů bez popisu, nicméně si myslím že u těch čerstvě oznámených her fakt nemůžeme čekat finální popis na první dobrou.
@Jumas (14.06.2019 21:04): s tím úplně nesouhlasím. Sice pár informací o hře máš, ale kolikrát je to info tak do dvou vět (rozhodně ne dva odstavce). A za další, hromada fičur se odkrývá postupně až do samotného releasu, takže i když někdy sepíšeš 2 odstavce, hromada zásadních informací k té hře chybí..

Já bych třeba povolil popisek typu 1 - 2 vět a byl by označený třeba jako "beta" popisek a text by byl viditelně šedý (nebo prostě jakkoliv méně výrazný), aby se rozlišil od hotového profilu. To potom každého na první pohled trkne, že je třeba ten profil ještě upravit.. A byla by to i možnost pro sběratele ačívů, protože předpokládám, že přepis popisku by se mohl hodnotit 3 body do započítávání ačívu. (a beta popisek by se nesměl upravovat až do releasu hry následně, aby se z toho schvalovači nepo..)
@Crash (14.06.2019 20:38): Vždy je při oznámení o hře dostatek informací na krátký popisek. Za tím si stojím. Příklad z fleku Cyberpunk 2077:

"RPG z nedaleké kyberpunkové budoucnosti od polských vývojářů CD Projekt RED, kteří mají na svědomí sérii Witcher. Nechybí zde jak futuristické zbraně, tak i vozidla, budovy a další aspekty, jež dané prostředí obnáší.

Hra je z pohledu vlastních očí, hráči v ní narazí na desítky NPC a o přestřelky i souboje s chladnými zbraněmi zde není nouze. Mimo PC vyšla i na PlayStation 4 a Xbox One."

Všechny tyto informace byly známy již při prvním oznámení. Že se bude pohled z vlastních očí moci změnit na ten z třetí osoby už není tak podstatné a určitě jsem pro, uvádět že hra již vyšla a ne vyjde, právě kvůli tomu, že se musí počítat s tím, že popis již nikdo neupraví. Tohle se podle mě dá vytvořit u jakékoli oznámené hry a úplně to stačí. Samozřejmě, že by to šlo i lépe, ale o to teď nejde. Když tu hru chce někdo přidat, musí si o ni zjistit dostatek informací, aby mohl vytvořit popisek. Domněnky by se měly vynechávat a doplňovat až po potvrzení právě kvůli tomu, aby nebylo třeba popis v budoucnu editovat.
@Jumas (14.06.2019 20:20): Ano zatím to většinou šlo, protože u většiny her ve chvíli, kdy bylo oznámeno datum vydání už bylo těch informací dostatek. To ale teď odpadne a po prvním oznámení nové hry často toho moc nevíš. A rozhodně ne tolik, aby se dal vytvořit "finální" popisek. Zároveň tu ale u těch áčkových her bude poptávka po tom, je přidávat co nejdřív, nejlépe hned po oznámení. Takže podle mě ta interní debata bude muset proběhnout, jak se k tomu budeme stavět.
@Crash (14.06.2019 16:16): Já si myslím, že dva krátké odstavce není problém napsat i u nevydaných her. Při oznámení vývojáři sdělí dostatek informací (textem, trailery, screenschoty,...), aby bylo možné ten krátký výcuc vytvořit. Určitě jsem proti přidávání her s pár slovy nebo dokonce bez popisu. Je třeba počítat s tím, že prvotní profil je finální a nikdo ho již nedoplní.
@SilentWolf (14.06.2019 14:23): A přesně z těchto důvodů se má odehrát toto a doufám, že to nebude už moc dlouho trvat. ;-)

EDIT: Aha, sorry teď jsem si všiml, že už si na to reagoval, a že teď jde spíš o ty stručné popisky. No myslím, že nějaké "uvolnění" pro ty ještě nevydané hry možná přijde, ale tohle si budeme muset ještě v rámci Dh týmu ujasnit a určitě to po té aktualizaci budeme ladit a hledat tu optimální formu.
@rikuhahl (14.06.2019 14:02): mluvíme o hrách, u kterých není známé ani datum vydání.. natož si je zkusit zahrát.. :D a nemyslím zrovna noname tituly. Třeba vezměme si Elden Sign. Vše kolem něj se bude řešit u Sekira apod.. nějaké zapadlé kousky u kterých si nikdo povídat nechce, to se řešit nemusí.. :D

Jako nevadí mi ani tak, že to tu není, ale že pak k té diskuzi slouží předešlé hry od daného tvůrce. Je to samozřejmě lepší než aby tu ta diskuze nebyla, tak to vítám, ale nepřijde mi to šťastné. :D toť vše.

O Baldurech 3 se toho taky zatím moc neví a než to tu bude tak budou plné diskuze předešlých dílů.
@SilentWolf (14.06.2019 09:50): pokud hru přidáváš, tak o ní něco víš a měl bys být schopen aspoň ty 2 odstavce dát. Pokud o hře nic nevíš, tak ti těžko bude vadit, že není na DH, případně tě to donutí si hru zahrát a tím získat informace, které by se do popisku mohly hodit. Takže okleštění popisků prostě ne. Nikdo by to nedoplňoval, určitě ne u titulů, které nemají dostatek hráčů, tj. zhruba hry, které nedosáhly a nikdy nedosáhnou reprezentativního hodnocení.
Co se týče remaků, tak je v tom hokej obecně a je tady spousta dilemat, zda to či ono je opravdu remake, nebo jen remaster, nebo ponechává vše stejné a mění jen grafiku, nebo překopává celý systém....každopádně záleží, jak to DH strukturují, zda platformy u hry jsou uvedeny z toho důvodu, že tatáž hra vyšla na více platformách v +/- stejné podobě (např PC a Amiga verze se lišily jen málo, pořád šlo o tutéž hru jedné generace) a nebo mají spíše odrážet odlišnosti jednotlivých verzí vydávaných, remasterovaných či remakovaných v různých časech. Přišlo by mi přehlednější, kdyby každá hra měla dle názvu prostě jeden profil a pod tím profilem by byly zvlášť hodnoceny verze. Jenže to tu tak zjevně nechodí a třeba Final Fantasy IV má DS profil a SNES/PSP profil (zatímco FF3 má NES i DS verzi v jednom profilu). Přitom ta PSP verze FF4 se v lecčems taky dost oproti té SNES liší, takže by měla asi mít taky svůj profil a nebo všechny tři verze hozeny do jednoho. Ono je totiž i PS1 verze, což je však ne úplně dokonale fungující port ze SNESu. Takže asi jde o to, jak bude hra odlišná oproti orignálu a kdo to bude vlastně posuzovat, zda už je to odlišné dost nebo ještě málo. (jinak třeba Star Ocean, taky v jednom profilu PSP i SNES a ty hry se liší docela zásadně.)
@Jab (14.06.2019 10:13): Odpoviem ti jednoducho - ten rozdiel oproti originálu je u Resident Evil 2 obrovský. Určite väčší ako v prípade Shadow of the Colossus, lenže tam je to taktiež v rámci pravidiel, nakoľko autori tú hru vytvárali úplne od nuly a nejde len o to, že pôvodné textúry pretiahli kvalitnejšími.
@M.a.t.t. (14.06.2019 10:02): Zrovna u RE2 jsem si také říkal, jaký je rozdíl proti remasterům Lucas Arts adventur, které vlastní profil nemají. Naopak leckteté enhanced edice přidávají dosti nového obsahu a profil také nemají. Ale nechci do takové diskuze zabřednout, neb nemám potřebné informační zázemí stran stávajícího systému přidávání výše uvedených. O RE2 a jeho remaku tolik také nevím (jen jsem teď kouknul na jeho profil a případné změny usoudil podle něj). Podobně původní FF7 jsem hrál chvíli a k remaku toho tolik nečetl (a informací k němu také není tolik). A nakonec mi přijde, že je jedno, zda remaky/remastery/enhanced edice mají svůj vlastní profil či nikoliv. Na jejich sledovanosti a oblíbenosti to imho nic nemění. A jak jsem uvedl níže, je to na vás. Jen mě to trochu zarazilo, byť pravděpodobně páč do toho (z uvedených důvodů) tolik nevidím.
@Memphis (14.06.2019 09:45): to je velké plus. Taky by bylo dobré být benevolentnějši u popisu hry. Jasně - nějaký základ ano, ale toho infa občas fakt moc není, tak bych toleroval i velmi strohé popisky. Však to tam pak vždycky někdo doplní.
@Jab (14.06.2019 09:31): Další update DH umožní přidávání oznámených her i bez data vydání, tj. už nebudeme potřebovat výjimky. :)

Remake FF7 jsem nesledoval, snad se vyjádří někdo povolanější.
"Na E3 se oznámilo pěkných pár dat vydání AAA nebo jinak očekávaných her. Časem se to tu samozřejmě všechno objeví, ale kdyby se někdo nudil nebo nevěděl, co má přidávat, tak tady je pár návrhů her, o kterých určitě bude zájem diskutovat :)"

Gears 5 - 10.9.2019
Grid - 13.9.2019
The Surge 2 - 24.9.2019
The Outer Worlds - 25.10.2019
Call of Duty: Modern Warfare - 25.10.2019
Ori and the Will of the Wisps - 11.2.2020
Final Fantasy VII Remake - 3.3.2020
Watch Dogs Legion - 6.3.2020
Marvel’s Avengers - 15.5.2020

Díky @Ronik za seznam.
@90210 (14.06.2019 00:03): Časáky byly z počátku pro mě naprostou součástí herního světa a kolikrát jsem se snad těšil na nové číslo Excaliburu a Score více než na nějakou hru, kolikrát jsem více četl, listoval, prohlížel si obrázky, než hrál. Tohle u mě přetrvávalo až do momentu, kdy se z časáků vytratila pařanská atmosféra a už to ani nebylo ve stylu "pařani sobě", ale už se začalo dohadovat, kdo je šéfredaktor, kdo to dělá a nedělá dobře, kdo kde má jaký kšeftík....a to vše šlo ruku v ruce právě tím, co popisuješ, změna žánrových preferencí, cílové skupiny, jenže vynucena tím, jaké hry vycházely. Někdy po Score č. 30 jsem najednou cítil, že už mě ty další čísla nebaví číst, že tam v drtivé většině jsou recenze na hry, které bych nehrál. Andrej přestal být hlavním recenzentem, Ice odešel a už nebyl moc nikdo, kdo by i na hru, kterou bych nehrál, napsal recenzi tak zábavnou, že by mi stálo za to si ji přečíst, stačilo už jen kouknout na žánr, hodnotící tabulku a jede se dál. Pak přišla taková ta doba - přetáhneme všechno, co se stihlo vyprofilovat po Andrew - Ice éře v Excaliburu a prvním ročníku Levelu. Score jakoby ztratilo specifickou tvář časopisu pro hráče, nakonec přišel Papík a udělal z toho suchou novinařinu, kde z redaktorů vyčníval už jen Michal Rybka, který navíc psal o tahových strategiích, což je po RPG můj druhý nej žánr. Takže na chvíli jsem se ještě chytl, ale už jsem toho četl méně a méně. Euforie však ještě jednou přišla, když se Andrew a Ice vrátili a atmosféra do časopisu s nimi, rázem to bylo jiné, o to větší naštvání přišlo, když to trvalo jen 10 čísel a Andrewa sestřeili. Pak jsem tak nějak pendloval mezi Score a Levelem, zjišťoval, že Level je stále k uzoufání nudný, Score mi přišlo, jako by jej vedla banda břídilů a já zhruba kolem roku 2002 přestal definitivně jakékoliv herní časáky kupovat a navíc jsem se zbavil všech do té doby pečlivě sbíraných čísel, které už mě nebavily.
Score prostě zacílilo doslova snad na základoškolskou skupinu hráčů, jejich humor, snažící se napodobit ten Andrejův, byl křečovitě trapný a dětinský.... No a ve Score, které jsem kritizoval na MAGEO, pak i v jisté mailové výměně se Zvelebilem, krásně zneužili mé zmínky, že Level je nudný a nikdy mě nebavil, mou kritiku Score krásně poupravili, aby nevyzněla tak kriticky a naroubovali jí celou na Level a ještě mi za to poděkovali. Tož tak k tomu. ale co bylo, bylo, dneska jsou časáky mrtvé, byť se občas snaží vylézt ze záhrobí nějakou vzpomínkovou akcí nebo nějakým STEAM kódem na hru, která je u nich o kapku levnější, než když si ji člověk koupí na STEAMu rovnou :-) Herní úpadek :-D
@Ringo (13.06.2019 08:26): @Ringo (13.06.2019 09:28): Nojo, na tvuj prispevek si vzpominam, ale jinak je to treba vnimat pragmaticky, ty casopisy tehdy mely velkou prodejnost a ctenost, sefovali tomu 20-ti leti kluci, penize tam byly bezvadny a specialne Score, ktery tehdy s nastupem Zvelebila radikalne zmenilo hracskou cilovku, pote az dodnes jelo v urcity linii, bez predchozich turbulenci. Specialne Zvelebil o hrach umel psat, wtz, co me ale sralo byl fakt, ze Score se do te doby profilovalo jako casopis podporujici mensinovy zanry jak RPG a adventury, to pak zcisnajasna skoncilo. Proto jsem s temi casaky tehda taky skoncil a to mi bylo asi jen 16 let nebo kolik, uz tehdy jsem byl oldskool.

@Laurona (13.06.2019 23:32): S kym, s Ugrem? Sem s tim!

@Charllize (13.06.2019 09:24): Tebe nekdy musim vytahnout na pivo. Skoda, ze se spravne po nerdovsku stranis.
@Charllize (13.06.2019 09:38): Tak tam to je těžko soudit, tam tu auru má tolik lidí, že člověk neví. Andrew má taky auru všelijakou a mě u něj vždycky zajímalo jedno, jestli mi jeho práce přinese radost a já budu mít doma časopis, který mě sakra bude bavit číst. Přes to se někteří utápěli v takové nenávisti vůči němu, že na něj kreslili a psali i posměšné komixy, z popudu takového toho napoleonského syndromu :-)
@Ringo (13.06.2019 09:28): me prave ze ho znam osobne vzdycky prekvapovalo ze byl takovy zvire v ty praci, nerekl bych to do nej. Ale ono nezavaznej pokec při nakupování a znat ho pořádně je rozdíl. Ale i tak mívám občas pocit jestli ta jeho aura svině není přehnaná.
@Charllize (13.06.2019 09:24): Tak víš jak to je někdy s lidmi, kteří nikdy nezapomněli slušně pozdravit :-D Andrew ho kdysi sám do Score pozval a ještě jej velebil, megarozhovor s novou posilou do Score a jak to dopadlo.
@Ringo (13.06.2019 08:26): Tomik Zvelebilu k nám chodil nakupovat, vždycky se schanel po nějakých raritnejsich hrách na PC. Vždycky se choval hodně slusne a bylo na něm vidět že ho ty hry opravdu zajímají. I na pokec byl fajn. Holt asi jen v ty práci měl ostřejší lokty. To takový ICE který bydlí kousek od obchodu kde pracuji ani kolikrát nepozdravi. Ale je fakt že už tu léta tu nebyl ani jeden z nich.
@90210 (09.06.2019 20:03): Já si z diskuse Score vs Level vs čtenáři vysloužil i nevyžádanou účast ve Score v rubrice kudly v zádech :-) Zkritizoval jsem Zvelebilovu bandu na MAGEO tak nevybíravě, že si to tam do toho sloupku otiskli a to samozřejmě hlavně proto, že jsem zkritizoval zároveň i Level :-) A docela jsem jim tam nadal i jako odvetou za to, že jeden můj mail, co jsem napsal Zvelebilovi jako kritiku, ve Score otiskli a celý ho upravili a překroutili, aby vyzněl v jejich prospěch. Tehdy se mi potvrdilo, že je Zvelebil neskutečný křivák :-)
@Richmond (09.06.2019 13:26): na Mageo jsem také chodil do sekce letecké simulátory. :) To už je ale let, tak přibližně 15+.

PS: už k 10 letému výroči konečně hraješ legendárního a opěvovaného Falcon 3.0?! Diskuze nějak zeje nekonečnou prázdnotou. Kde je herní deník z misí? :) Polepši se. Nemám co číst, všude akorát samé ár pí gí.
@Richmond (09.06.2019 20:07): Ja jsem chodil hlavne do ruznych hudebnich for, ale sledoval jsem i tamejsi vtipny zalezitosti typu Mageo parnik, kde se strilelo, nebo kauza Musil. Mageo je mozna nejdulezitejsi strankou z historie ceskyho internetu, urcite je to stejna kategorie jako Seznam. Byla tam legrace, nulova cenzura a lidi jako Samir Hauser nebo treba Fuka, coz byl vlastne pokud se nepletu puvodni Cistic. Skoda, ze se to zaseklo v roce 2000, ale i doba se pak zmenila, Mageo jeste jelov dobach, kdy mel internet malokdo.
@90210 (09.06.2019 20:03): nene, měl jsem tam nick fotrik, protože se mi v té době pokud si pamatuju narodil syn :) Jako aktivně jsem chodil do auditka pro kryptomily, na skvělé slovní přestřelky v auditku "Score vs. Level vs. čtenáři" jsem chodil spíš na čumendu :)
@Richmond (09.06.2019 13:26): Jj Mageo, tam jsem byl taky, to bylo prvni a zaroven posledni opravdu free forum jakozto takovej 90s pozustatek, ale chodil jsem i na Cyberspace, ale pozdejsi fora jako Okoun uz ne, ty byly ve srovnani s vyse zminenymi priposrany az za usima, jak je tomu ostatne u internetovych diskuzi s oblibou v bonzovani a banovani dodnes.

Na Mageu byla legendarni diskuze "Score vs. Level vs. čtenáři", kde se dohadovali Maly s Rybkem, Dobrovsky Zvelebil nebo ta kunda Draken, ze zdejsich uzivatelu si tam vybavuju Ringa a mam pocit, ze tam chodil i MCZ (vyraznej nick a furt stejna ikona s Bowiem), i kdyz konkretne do tyto debaty asi ne. Tys tam byl jako Richmond?
@Jumas (09.06.2019 13:15): CSFD ani knihy urcite ne, Zatrolky samozřejmě ano (víc jak 11 let), BGG (přes 15 let), oldgames (za 13 dní to bude taky 10 let). Vůbec nejstarší registraci (i když to není db) mám asi na Mageu (bývalá Mamedia), to jsou léta tuším 95/96 nekdy, tam chodívaly tenkrát i celebrity z herního světa, určitě si budou někteří zde tu dobu pamavat :) RPGHry už bohužel jsou v pekle, tam nezjistím nic.
@Richmond (08.06.2019 17:17): Gratulace. Jedna z posledních databází? A kde všude jsi. Vím o Zatrolených hrách, pak předpokládám na ČSFD a možná na Databázi knih, já sám jinde registrovaný nejsem, pokud vím.
Díky všem :) Ovšem kdybych věděl, že to čte i Rapier, tak bych si to oznámení odpustil! :)
Hm dneska 10 let...přijde mi to relativně nedávno (přeci jen DH byla jedna z těch posledních, kde jsem se registroval).
@Memphis (04.06.2019 15:31): Klasik :D Mohl bych navrhnout nějaký nový Patreon level, kde bych dostal možnost sledovat interní diskuze o banování uživatelů? Takhle jenom přes oznámení je to takový nenaplňující teasing :)

PS: Už se těším na zavedení již dojednané Esport diskuze))
Ten pocit, keď Vám na mobile vyskočí "Databáze-her.cz asked to join XBOX ONE CZ/SK LIVE". Myslím, že som nemusel ani rozmýšľať, či to odklepnem. Máte to tam. :D
Já to označují taky průběžně, mám seznam svých her, kde mám zaškrtnuto co je a není na DH, takže až budu mít záchvat, přidám si ty chybějící
Přidávání vlastněných her jsem vzdal již při založení účtu. Dohrané hry ještě pod kontrolou mám, ale z vlastněných bych se už zbláznil :))
@Tulareanus (24.05.2019 16:51): Poprvé jsem to zkoušel dát do kupy před dvěma lety. Od té doby se to snažím tak nějak dělat průběžně, ale bohužel pomaleji, než by bylo potřeba.

Mě takovéhle věci vždycky přimějou se zdravě naštvat a vymyslet to nějak univerzálně, abych si příště ušetřil práci. Dokonce jsem dostal i takovou myšlenku, že když budu procházet 3000 položek z Atariho tradelistu, tak bych to rovnou mohl projít úplně všechno. Pak jsem zjistil, že je na Steamu přes 70000 položek, tak mi trochu spadla brada :) Víc jak 200 denně jich nezvládnu, takže bych to procházel nejméně rok :D
Potřeboval bych nějakého otroka, co by mi doplnil na DH všechny vlastněné hry a rozhodl, které si chci zahrát :)
To bude náročnej víkend...
Jaka je +- navstevnost DH, pokud to neni tajne? Kdyztak klidne do PM, rad bych to vedel kvuli mensimu pokusu, ktery by vedl pro nejake ty steam klice pro uzivatele DH :)
@Drekt (12.05.2019 12:53): Když už se teda nikdo nevyjádřil ke smysluplným návrhům na nová diskuzní vlákna, tak bych prosil aspoň "Dank Memes & Shitposting". I když to je možná zase jenom anglický překlad "O všem a zároveň o ničem"... :D
Všiml jsem si, že ač přibývají na databázi i hry primárně na mobil, tak většina (všechny co jsem viděl) nemá v odkazech digitální distribuce google play. Je nějaká politika okolo toho, nebo se mohou odkazy na googleplay (nebo applestore(?)) normálně přidávat?

Diskutující (14)