Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

« Novější Starší »
Chápem prečo chcete originálne popisiy hier do dh, ale pre mňa je hrozne otravné ich písať a preto mám aspoň 50 nepridaných konceptov hier.
@Kwoky (15.10.2019 13:09): Ano, toho jsem si vědom. Jinak já to opravdu nijak násilím neprosazuji. :c)) Jen se mi už prostě párkrát stalo, že se mi popis hry mimořádně líbil a říkal jsem si, že je škoda, že člověk nemůže autora/y nějak viditelně pochválit. Nic víc v tom není. Předpokládám, že za založení profilu hry, či případné úpravy už dotyční beztak obodováni jednou byli, tudíž by ony plusy mohly mít pouze symbolický charakter. Pokud je to ale úplná kravina, tak to klidně nechte plavat, o nic zásadního nejde. ;c)

@rikuhahl (15.10.2019 14:15): Viz. výše. Asi máte pravdu, že by to bylo zneužitelné, já to spíše myslel jen jako prostý projev poděkování za fajn práci, než podporu nějakého přihlouplého „bodohoničství”. Ale realita by zde zřejmě byla opravdu taková, jak píšeš, tak na to klidně zapomeňte. ;c)
@rikuhahl (15.10.2019 19:22): a) par sem jich pridal, bohuzel nemam literarni nadani, neni problem s technickymi daty, ale sesmolit smysluplny popisek je neco jineho
b) kdyz sme u tech zrusenych her, okolo roku 2000 sem ve Score v pripravuje se videl fotku neco jako zenska s robotem myslim, melo to byt neco jako odpoved na Drakan, vi nekdo nazev? a to me privadi k
c) tomuto by pomohlo podrobnejsi vyhledavani, jako na csfd, napr. chci najit vsechny hry z roku 2000 s hodnocenim od-do
Jo a simulátory (hlavně ty letecké, námořní, vrtulníkové) jsou zde značně opomíjeny. Tam když nasbíráte 10+ tak můžete otevírat šampaňské. :) U závodních her, automobilových simulátorů je o to o chlup lepší.
@samorost (15.10.2019 12:58): chápu tvůj nápad, ale když to někdo přidá, tak tomu pak často dá komentář a ten už hodnotit lze. Je samozřejmě jasné, že geniální komentář k neznámé hře dostane těch plusů jen pár, narozdíl třeba od průměrného komentáře k tý Mafii, ale tak by to bylo i s těma popiskama, jsou hry, kam nikdy nikdo “nepáchne”, ať jsou sebezajímavější. Komentáře to podle mě řešej dostatečně ;)
@MCZ (15.10.2019 12:38): Byl to jen nápad. ;c) Popravdě mi šlo spíše o jakýsi druh pochvaly autorovi za snahu a parádní práci, ono mínusování by tam ani být nemuselo. Některé popisy her se zde opravdu hodně vymykají z průměru a občas jsem si prostě v duchu směrem k autorovi říkal: „Človíčku, tak toto se ti tedy vážně povedlo, to je opravdu radost číst.” Jistě, že zneužít se dá vše a každý by k možnosti hodnotit přistupoval nejspíš jinak, tak to nejspíš samozřejmě bude.
@samorost (15.10.2019 10:13): Hodnocení popisů her by bylo popravdě naprosto nicneříkající, protože těžko zabránit špatnému užití tak, aby popis Mafie neměl nejvíce plusů tak nějak automaticky. Pokud se ti nějaký popis hry nelíbí, tak je nejlepší cesta navrhnout jeho úpravu (a nebo na něj můžeš upozornit někde tady a někdo se toho třeba chopí).
Hodila by se možnost přidělit obsahu hry plus, či klidně i mínus. Už mě zde několik popisů tak nadchlo, neboť bylo na první pohled znát, že dotyčný opravdu onu konkrétní hru popsal s láskou, naprosto zevrubně a barvitě, že jsem měl obrovskou chuť nějak ohodnotit onen samotný popis. Naopak někdy ona nechuť z vynucené povinnosti něco zbastlit doslova čiší a výsledek tomu také zpravidla odpovídá.
@Fingon (14.10.2019 20:46): S popiskami súhlasím.

Osobne mi to príde, že ak by hry na dh nemali popis, tak mi to neponúka nič ohľadom hier, ktoré som ešte nehral a to info mi veľakrát pomôže vytvoriť si o hru záujem a tých informácii už ďalšími spôsobmi získať viac (napr. videami v odkazoch). V prípade, že to nemá popis, neexistuje nič, čo by a vedelo upozorniť alebo zaujať okrem žánra (príliš široké) alebo vývojárov (príliš špecifické, ak ich nepoznám).
Dotazník jsem vyplnil, nicméně bych měl ještě následující návrhy:

- popisky ke hrám nechat, i když je někdy otrava je psát. To samé s obrázky, ty jsou ale naštěstí jednodušší, než před lety.
- notifikace, když někdo odpoví na můj komentář/příspěvek v diskuzi. Rozdodně nesleduji všechny diskuze (u jednotlivých her), ke kterým jsem někdy diskutoval.
- zobrazení uživatelem udělených hodnocení i v seznamu her určitého vývojáře.
@SilentWolf (14.10.2019 12:56): Souhlas, ale zase když si to člověk nepřidá... tak to skoro jistě nemá.

Přidávání mě na rozdíl od komentářů také moc nebaví (jak píšeš, něco nastudovat, pak to sepsat... do toho nově i dny vydání pro proklaté konzolové verze :)), ale jednou za čas proč ne (koukám mám 384 přidaných her, což se mi ani nezdá).
@BUMTARATA (14.10.2019 11:12): 3) To překopávání popisků ze strany moderátora jsem tu též jednou řešil. Ve zkratce: přidal jsem profil, čudlal se s popiskem, nahodil obal a když jsem posléze viděl hru ve schválených, vypadalo to, jako kdyby hru přidal někdo úplně jiný. Bez nějaké zpětné vazby. Z mé původní verze nezůstalo vůbec nic, což mě v první chvíli docela rozhodilo. Ne že bych to chtěl zpětně nějak rozpitvávat, s dotyčným jsme se o tom po mé rejpavé poznámce v diskuzi pobavili, a je fakt, že dotyčný ten popisek obsahově i stylisticky řádně potunil (byť prakticky zcela změnil). Jsem rád, žes to zmínil, protože jsem z toho měl i přesto obdobně negativní pocit. A říkám si, jestli by nebylo možné nějak ošetřit, třeba nějaká možnost poslat úpravy moderátora zpátky k uživateli, protože pravidla nepravidla, tohle imo od další snahy něco přidat dost odradí.

Ale obecně jsem pro to neustupovat kvalitním popiskům. To je imo jedna z věcí, která jako první kopne (nejen) nově příchozího do očí. Že to není jen další generická poloprázdná databáze.
Mě popisky spolehlivě odradily od přidávání. Prostě lenost, mnohdy jsem přidával něco, o čem jsem věděl kulové, takže nutnost nastudovat si z několika stránek o čem to vlastně je, pak něco sepsat, nechat si to opravit jak ve škole. Nah.. budu se na DH už asi jen přiživovat. :D
@Fritol (14.10.2019 12:48): Jo, mne tam tiež minule niekto niečo arogantne zamietol, hoci moja zmena mala rozhodne väčší zmysel (editoval som nie príliš reprezentatívnu fotku jednej herečky) a na istý čas ma to vyložene odradilo od toho, aby som do toho zapájal... čo beztak robím málo.

Samotný web, samozrejme, generuje obrovské zisky, ale čo viem, platených ľudí je tam iba zopár a inak sa vedenie spolieha vyložene na to, že obsah mu budú dopĺňať do veľkej miery uživatelia... čo občas funguje, občas nie, pretože pri tak obrovskej kvantite uživateľov to tých pár administrátorov, čo sa týmto veciam venujú vo voľnom čase a zdarma, nemá chuť riešiť.
@M.a.t.t. (14.10.2019 12:40): Mně pro změnu admini na csfd náhodně zamítají třeba tagy nebo návrhy na podobné a související filmy. Když pak řeknu někomu ať tam pošle to samé co já, tak mu to schválí. Asi záleží jak se vyspali :) Banda idiotů a nejhorší přístup ke komunitě co jsem kdy viděl. O to zarážející je fakt, že ten web musí sypat nehorázné prachy, tak by POMO těm pitomcům mohl zaplatit ať to dělají pořádně.

V tomhle je DH zlatá i vzhledem k tomu, že to tu dělají moderátoři zadarmo.
Tiež sa mi tie popisky občas nechce písať :), ale súhlasím s Fritolom, prispieva to k väčšej dôveryhodnosti. Minule som na CSFD zase musel riešiť obsah jedného seriálu, ktorý som videl a popis bol absolútne mimo, pretože tam administrátori bezmyšlienkovite odklikávajú všetko.
@BUMTARATA (14.10.2019 12:24): U her co mě zajímají je čtu. A za mě kvalita > kvantita. Že jsou některé popisky špatné je chyba moderátorů, nemají je schvalovat. Bohužel to občas dělají. No a že je někdy popis nepřesný, tak od toho je tu úprava. Když si to přečte někdo kdo hru hrál a něco se mu nezdá, tak to může přepsat.

Troufám si tvrdit, že možnost odeslání návrhu bez popisku by vedla jen k zahlcení databáze.
@Ronik (14.10.2019 11:29): Díky. Fakt. Přesto si kladu otázku, jestli by to nemělo být obráceně, obzvlášť jde-li o stylistické, nikoliv gramatické úpravy (tam se není na co ptát).

@Fritol (14.10.2019 11:51): Dobrý popis je lepší jak žádný a žádný je lepší jak špatný. Trvat na dobrém popisu může jednak snadno vést ke špatnému popisu (administrátor nemusí hru znát, konec konců ji nemusí znát ani ten kdo ji popisuje, co já vím), jednak odrazuje od přidávání. Samozřejmě je na DH, je-li její prioritou co nejobsáhlejší databáze, nebo databáze, kde každá hra má popis. Samotného (jakožto někoho, kdo sám pár her přidal) by mě ale zajímalo, kolik lidí je čte a přijdou jim přínosné.

@Eru (14.10.2019 11:57): Já vím. Z behaviorální psychologie víme, že se lidé drží defaultních nastavení. Nejde tedy jenom o mě. Spíš je mi líto, že mnohé komentáře příliš rychle zapadnou. Ale vlastně nevím, na kolik jsou komentáře pro DH prioritní.

@BINGMAN (14.10.2019 11:58): Možná. Nevím, jak přesně to funguje. Možná jsem nic nedostal, protože jsem upravoval hry, které jsem sám přidal?
@Eru (14.10.2019 11:57): Bumtarata spíš rozporuje to nízké nastavení defaultu, s čímž souhlasím..alespoň 10 bych na default dal.
Pak ta diskuzní notifikace, do dotazníku jsem to zapomněl zmínit, ale byla by supr.
@BUMTARATA (14.10.2019 11:12): Není to samozřejmě na mě, ale musím se postavit za popisky u her. Spousta lidí tu má stejný názor jako ty, že vlastně nejsou potřeba, ovšem dle mě dělají z DH tak kvalitní databázi. Stačí se podívat na vyloženě odflakle popisky třeba na csfd nebo na konkurenčních databázích, které vypadají jako velmi nedůvěryhodné zdroje, právě kvůli absenci nějakých stanovených požadavků na tvorbu profilu.

Popisky dávají databázi ten pocit určité kvality a důvěryhodnosti a rozhodně bych nároky nesnižoval.
Vyplněno, ještě se s dovolením rozepíšu tady:

Chybí mi notifikace, když někdo zareaguje na mě nebo můj komentář, jak jsem zde již jednou zmiňoval. Časem se to bude jenom zhoršovat. Byla by to skvělá fíčura.

Na DH jsem necelý rok, líbí se mi tu (asi), ale vadí mi hned několik věcí:
1) Mínusy; jsou-li udělovány bez vysvětlení, a ony jsou, tak jen demotivují. Udělování mínusů uživatelům, kteří zveřejnili svůj první komentář, považuji za výjimečně asociální.
2) Aktuální komentáře na home page (defaultně jich je vidět pět – předpokládám, že takhle to má nastavené většina uživatelů); myslím, že by si zasluhovaly více prostoru, uživatelé, kteří zveřejní více komentářů najednou odrolují ostatní do zapomnění (shlukování?).
3) Přidávání her; nevím, proč DH trvá na popisech her (čte je někdo? jejich kvalita je rozkolísaná), myslím, že to jen odrazuje od dalšího přidávání, dále mi vadí, že administrátoři do těchto popisů samovolně zasahují (např. můj popis k Disco Elysium, který je po úpravě stylisticky horší), aniž by změny diskutovali s uživateli, kteří popis namáhavě vypotili – je to takové… neuctivé?
4) Úpravy her; běžně ohodnocené nula body, myslím, že každá pozitivní akce by měla být pozitivně ohodnocena, když už to hodnocení máte, proč ho nevyužívat?
U "Využíváš DH k rozhodnutí, zda si hru koupíš či ne?" by se hodila i nejaka neutralni moznost jako "prilezitostne". DH u me neni jednim z hlavnich faktoru, ale obcas zdejsi informace (uzivatele) pomohou.
Tak já to bral tak, že teprve poté to začne být to pravé peklo, nevyspalost, boj o každou sekundu volného času - tak se to tak nějak.. inu.. povleče. :D
@Karasman (11.10.2019 16:01): Přesně toto jsem chtěl napsat. :c) Mně se zdá, že s narozením dětí někdo musel čas násobně zrychlit. Nejen, že kluci rostou doslova před očima, navíc můj volný čas od té chvíle počítám doslova na minuty. ;c)
Taky jsem to zazil :) Prolejzani u znamejch krabice disket, i kdyz jsem to prolezl uz 100x v nadeji, ze najdu neco noveho :)

Pak jsem si tyhle navstevy zopakoval s prichodem netu a vypalovacek. Kamos mel net a palirnu, tak jsem v patek nebehnul a celou noc stahoval vsechno mozny pres DC++ a rano si to nechal vypalit a jel domu spat :D
@SilentWolf (11.10.2019 15:37): Omlouvám se za OT, ale jestli si myslíš, že zaděláním na děti se zpomalí čas, tak jsi na šeredném omylu... :D Přijde mi jako včera, když jsem vedl staršího kluka poprvé do školky a najednou jsem v teď v září vedl mladšího do školy... :D
@strejdafido (11.10.2019 15:31):

@rikuhahl (11.10.2019 15:35):
Shareware verze duke3d má, co jsem teď koukal, něco přes pět mb.
Moje první setkání bylo v primě na gymplu (1997) a měli tam jen osekanou verzi bez animací a bůhví čeho.

Když jsem pak viděl kdesi v gamepage ty cutsceny, tak jsem se hodně divil (a pak si spolužák tukal na čelo, když jsem si koupil gamestar, kde byl Duke jako plná hra... A ještě víc, když jsem řekl, že to chci i s "filmy" :)
@Guldy (11.10.2019 15:06): Tak jako se 3 disketama bych se neodvážil ke "kámošovi" jít :) Člověk musel taky něco přinést, nějaké svoje hry. Disketa stála cca 30 -50 kč, prostě postupně člověk přikupoval, formátoval na větší kapacitu, komprimoval apod. Konexe nebyly, prostě inzeráty (Annonce, Excalibur).
@Guldy (11.10.2019 15:06): sice jsme OT ale jen navazuji, tak snad moc nevadí..

ohledně vnímání času jsem zrovna včera vzpomínal, jaká je to strašná doba, kdy jsem si zahrál P.T. a říkal jsem si "Škoda, že ten nový Silent Hill hned tak nebude." A v podstatě už je to asi dvojnásobek doby, kterou jsem tehdy považoval za extrémní čekání - a vychází Death Stranding a uběhlo mi to skoro jako lusknutím prstu. Jak to do pr** může být 5 let. To je šílené. To už mě čeká zbytek života srovnatelný s jednou jízdou z tobogánu? Asi je na čase zadělat na děti, ať to plyne zas trochu pomaleji :D :D takže je divné, že doba před cca 14 lety je tak strašně vzdálená a přitom je to jen trojnásobek toho lusknutí prstu které se odehrálo za posledních 5 let.

Měření a vnímání času je fakt potvorstvo.. :D
@SilentWolf (11.10.2019 13:23): Na tohle taky rad vzpominam, ale neni to zase tak davno. Zalezi teda asi jak vnimas cas a etapy. Pamatuju, kdy nebylo bezny mit vypalovacku a ten, kdo ji mel, byl v neuveritelny pozici. Pujcovaly se hry za hry, jeste ani nefrcelo nejaky stahovani, takze to bylo o znamostech nebo seznamech, ktery ruzny lidi nabizeli na vypaleni za poplatek. A pak si clovek delal vlastni napodobeniny originalek, tzn. do plastovych krabicek si tiskl obaly. Mam jich jeste nekolik doma.. z nostalgie a jako vzpominku ne tuhle fazi, ktera u nas probihala..

@Richmond (11.10.2019 13:49): Na tohle taky pamatuju. Kdyz bylo stesti, prisel nekdo s disketou, kde byly hry. Ale bylo to neskutecny stesti a nahoda. Jinym zpusobem nebylo mozny pro me ziskat hru. Zadny konexe jsem nemel. Ale ty zminujes situace s 30 disketama :D to je jako kdybych dneska rekl, ze mam dva poršáky :D V ty dobe ty ceny byly prepaleny. Nas prvni pocitac stal v hodnote asi 40 platu (byla k tomu tiskarna i modem, kterej byl dost mozna prvni nebo jeden z prvnich v celym meste) a neslo si tyhle veci poridit jinak nez z financi za nejaky nemovitosti. Sileny..
@SilentWolf (11.10.2019 13:23): Skvělé bylo, když si člověk nesl 30 disket s hrama, o kterých nic nevěděl, protože v Excliburu o tom ještě (nebo vůbec nikdy) zmínak nebyla a tvůj "kámoš" ti jen ukázal intro nebo jen se zeptal, chceš tuhle hru? Jo chci :) A pak samozřejmě rozhodovala informace, že ta hra je na neuvřetelných 4 disketách, což znamenalo, že to musí bejt mega bomba hra! Např. Elviru, když jsem si nesl domů, tak jsem málem nedošel ukázky mě úplně odrovnaly :) A co teprve, když někdo měl hru, o které člověk četl v Excaluburu! :)
(vynechávám záměrně osmibity, to byla zas jiná ještě starší doba, tam jsem měl pouze jeden zdroj, kam jsem chodil s emgetonkama :))
Já si pamatuji hlavně na pálení her, kdy jsme chodili přes půl města do úplně nepřátelské čtvrti (takový náš Bronx) za spolužákovým kámošem a vždycky jsme čekali na schodech v paneláku než nám něco vypálí. A jít jako takový malý smrad domů třeba s GTA:SA nebo Gothicem 2 to byl tak neskutečně skvělý pocit.

Pak, jak jsem si tu pásku nasadil na oko sám, už to nebylo vončo.
@Charllize (11.10.2019 11:14): Já si pamatuju, když jsem v pátý třídě přišel do úplně nový školy. První otázka spolužáka v lavici za mnou byla: "Hrál jsi někdy Hidden & Dangerous?" O velký přestávce si sedl ke mně a začal neunávně mluvit o tom, která postava je dobrá v jaký misi a ať si to taky zahraju. Každý den následovala vždy stejná otázka "Už si hrál hidny?" :D Třetí týden už jsem to vzdal a tu hru jsem zkusil. A byla parádní :)
Já si ještě pamatuju když se o hrách diskutovalo na živo třeba v parku na lavičce, a bez registrace !
Do scorpiona jsem dokonce i jako kluk něco přídal, nějakej tip na ruské turn-izometrické-rpg.
It was good times.
Může být, vím že na games.cz byla o DH zmínka. :) Je fakt, že jsem také přestal chodit na jiné weby. Tady se ve finále člověk dozví vše. Sem tam se mrknu na games.cz.
@Rapier (10.10.2019 12:20): Díky tiscali games se většina zdejších přežívajících kmetů o DH vůbec dověděla, napsali tam o DH v bleskovce, tak jsem se šel regnout :) Od tý doby nic moc, ale jak píšete..DH je konkurenční projekt.
DH je mamut stran různých pohledů na populární hry. A ten formát komentářů nesvádí k popisování základních mechanik, jak často činí recenze. Zbytečné chodit jinam, když se tady toho člověk dozví o hře více.
@Rapier (10.10.2019 12:20): Zrovna Games.cz dělali reklamu DH až až. Nechci kecat, ale nebyl tam snad i Memphis pozvaný do Fightclubu?

Každopádně ta konkurence bude hlavní imo. Taky když mě zajímá nějaká hra, tak mrknu na DH nebo na Steam recenze. "Profi" recenzi někde na herním webu jsem nečetl už pěkných pár let. Stejně tak Level jsem naposled koupil snad před rokem a nějaký herní pořad v tv na tom bude podobně.
@Všivák (10.10.2019 11:54): s tou konkurencí to vidím podobně. Pokud jsem to dobře pochopil duo Dobrovský+Ojelník se nehodili games.cz do krámu. Tyhle webe chtějí mít své čtenáře co se na web vrací, ne aby chodili někde na DH nebo jinde. :)
@90210 (09.10.2019 18:15): Já bych řekl, že se o DH nezmiňují také proto, že v tom vidí konkurenci. Pro mě osobně je profil zdejší hry releventnější, než pohled jednoho člověka v jakékoliv recenzi. Od té doby, co jsem našel tenhle web, přestal číst recenze jak ve Score tak v Levelu.
@90210 (09.10.2019 18:15): Oldgames má zas ale jednu fičuru pěknou a to deníčky. Sice nemám tušení, jakou to má sledovanost, ale v delším časovém horizontu věřím ,že to může pár lidem pomoc nebo inspirovat k zahrání. Bludr vím, že cRPG nehraje, ale adventury jsou jeho šálek kávy, i když asi už ne ty starý.
@Richmond (09.10.2019 18:09): Jo, oldgames.sk si vlastne ceni taky vic, nez DH, ten web jsme taky zminovali. Rikal, ze tamejsi obsah je vic ucelenej nebo neco podobnyho, mozna proto, ze to jede ciste retro, ale podle me tam podobni uzivatele chodi predevsim kvuli tem scanum starych Excaliburu nebo Score, protoze obsahove je oldgames.sk slaba a je to web jen pro par lidi, specialne v poslednich letech. Bludr je kazdopadne typ hrace, kteryho samozrejme stary RPG a adventury absolutne nezajimaj, takze DH mozna ani nebude pro nej, ale chlapci jako Dobrovsky s Olejnikem by podle me meli komentare a diskuze k stare hre na DH sledovat pred tim svym hranim povinne.
@90210 (09.10.2019 09:26): Dobřes mu to řekls! :) JE fakt, že to se tejče cRPG a adventur z 80. a 90.let, tak to moc nemá konkurenci, navíc tady jsou často ty komentáře těsně po dohrání v "moderní" době. Ale ve Score zjevně sledujou i Oldgames.sk !
@leebigh (08.10.2019 22:05): To je nejspis proto, ze jsme nedavno byli ja, Ugra a Bludr na pivu a o DH jsme se bavili, ptal jsem se Bludra, jestli DH zna, protoze DH vsichni herni "novinari" odjakziva celkem ostentativne ignoruji. Vedel, ze DH existuje, nicmene mel DH za dalsi malej web s pratelskou komunitou (bohuzel bejvavalo), DH jsem tam dost propagoval v tom smyslu, ze co se tyce napr. obsahu tykajiciho se starych her, tak na ceskym internetu absolutne nema konkurenci, zejmena u adventur, ale i RPG, dalsi niche zanry tady uz tolik pisicich fanousku nemaji.

Diskutující (16)