Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

« Novější Starší »
@Fritol (23.01.2018 12:33): to nemusíš hrát RPG. Já teď hraji adventure Layers of Fear a abych plně porozuměl psanému textu formou dopisů a vzkazů a měl tak co nejlepší zážitek ze hry (který navíc jak věřím je klíčová pro pochopení kdo jsem, co jsem a co se vlastně stalo/děje), tak mě nezbývá nic jiného než si překládat doslova každé slovo (nebo frázi) které neznám. Což je někdy opruz, protože jakmile tam začnou rozvíjet teorie o schyzofrenii, apod. tak vůbec neznám slovní zásobu a překlad dopisu mě vezme klidně 15-20 min. Doba hraní se mi tak značně prodlužuje (mám za sebou 3 levely a asi 8 hod hraní ale zase já se všude kochám) ale beru to jako příležitost jak si rozšířit slovní zásobu. Samozřejmě nestává se to pokaždé ale už jsem narazil na min. 5-7 dopisů kde jsem se téměř nechytal a pro plné pochopení znění jsem musel použít slovník. Někdy přečtu dopisy úplně v pohodě ale jakmile začnou jít do hloubky není to vůbec ale vůbec snadné....ale jak říkám beru to jako výuku AJ.
@Gordon (23.01.2018 17:11): ja na psane slovo moc nejsem.Obvzlast na to komunikacne osobni. Prijde mi to jako internetova zoufalost. Kdysi kdyz clovek neco chtel tak vetsinou musel za tim druhym dojit a rict mu to. Takze mluveni mi jde lip a vsichni me hned pochopi. Jsem se to tak za mlada naucil :)
@Drolin (23.01.2018 14:41): Takhle lidi prolézají ze statisky na E, něco jako když tě z lítosti vezmou do chráněné dílny.

Mě to strašně bavilo, nejdřív jsem ze statistiky trpěl, pak jsem si jednou v lednu vzal všechny skripta, úlohy, laptop, jel na chalupu na samotu na pár dní a vrátil se ne už jako žák, ale učitel :))
(což vydrželo pár měsíců, jak jsem to pak zas nepoužíval, tak to někam trochu zmizí. Ale jakmile to jednou umíš, tak je pak snadné si to zase vzít do ruky a velmi, velmi rychle se to opráší)
@Shoggot (23.01.2018 14:22): tak ja slovo statisticky pouzivam jakoby hovorove jako podtrhnuti nejaky myslenky,neco jako kdyz reknes za vetou ty vole:) A vubec s tema statistikama zacal gordy ja tam vubec nechtel, a jak to funguje je nad ramec toho co mam zapotrebi:)
@Shoggot (23.01.2018 14:22): Podle mě by to vyšlo na stejno, jen rok zaberou všechny ty t-testy, centrální limitní věty a chi kvadráty... to už je lepší (snažší) udělat tabulku v SPSS a nahazovat data a posléze spustit s pomocí bootstrapu nějaké ty testy :).

Ale jako protřelý obchodník a kalkulátor by to Charllize dal!
@Charllize (23.01.2018 11:17): Však já tomu dojmu věřím, ale jen bych ho takhle statisicky nepodpíral, neboť: není to statistika.

Ale jinak nemám důvod tomu nevěřit, souhlasím s tebou. Angličtina je u nás u lidí na docela špatné úrovni, hráče her nevyjímaje (ačkoli si často sami o sobě rádi myslí opak).

@Drolin (23.01.2018 12:23): Posadit člověka poprvé k SPSS bez skript je vražda a zas já mám Charllizeho rád.
@Drolin (23.01.2018 12:23): Já tohle nechci odsuzovat. Sám raději počkám na češtinu než abych hrál některé hry anglicky. Třeba u RPG mě ta angličtina unavuje, je to příliš textu. Já se spíš pozastavuju nad tím, že někteří mí kamarádi požadují češtinu i u lineárních akcí jako CoD. Takže věřím, že lokalizace má silný vliv na prodej jakékoliv hry.
@Charllize (23.01.2018 11:54): no ja řešil reakce na Steamu. a při nich konzolisty pominout jde.

A obecně platný je přístup, že konkrétní připad nemusí nutně reflektovat chování celku. A tohle je pravda v tolika oborech, že je pochopitelné, proč na to tolik lidí reaguje.

O tom že konzolisté jsou majorita zákazníku nepochybuju. Ale zrovna u nich těch lokalizací až tolik nikdy nebylo. I na PC bylo víc komunitních překladů než profesionálních lokalizací od vydavatele.

@Drolin (23.01.2018 12:23): Možná to je uplně jiný svět, nicméně jeho relevantnost i na poli konzolí, klesá - předloni to snad bylo 70%, loni již jen 60% fyzicky prodaných nosičů ( týká se jen konzolí).
@Fritol (23.01.2018 11:59): Nejen to, aneb kolik jen hráčů (i HC) odmítá hrát hry s důrazem na anglický text právě kvůli angličtině a nechuti v ní více číst (viz nový Torment nebo Umineko a jiné VN).

A do obchodu se hry je vhodné se dívat - zcela jiný svět (než zde). otec se synem, matky, nebo teenageři, a to je velká skupina. Charllize, zařiď jim ty neplacené brigády .).

@Shoggot (23.01.2018 11:12): Skripta, raději mu ukaž rovnou SPSS a at si zapisuje případy a pak z té domněnky možná nějaká zajímavá data vylezou :).
Charllize má pravdu ohledně těch lokalizací. Nemusíte ani pracovat v obchodě, stačí mít kamarády hráče casualy.
@Kunick (23.01.2018 11:33): konzolisty pominout nelze. Protoze to oni drzi kamenne obchody nad vodou. A hlavne od nich posloucham narky na nelokalizovane hry.
A ja nevim co furt mate. Uz jsem nekolikrat uznal ze jsem s tema recenzema byl mimo tak co mi to porad dokola vysvetlujete. Ja to chapu:)
Jen obracim oci v sloup ze kazdej je tady desnej odbornik a pritom situaci v hernim obchode videl jen z rychliku. Ale je na to odbornik protoze ma internet. Lidi proberte se a prestante se chovat jak kreteni :)
@Charllize (23.01.2018 11:17): A přesně v tom je ten problém - tvoje práce. To znamená, že to jsou lidé kteří, nejspíš nenakupují na netu, pomineme konzolisty - tam jde o něco jiného a ti stejně recenzi na steam napsat nemohou. Ale dnes i tihle lidé ve většině případů musí hru aktivovat v nějakém klientovi - pro zjednodušení uvažujme pouze Steam. Takže na Steamu jsou 2 ruzné typy českých uživatelů (pomineme marginální překryv). Ti kteří, hru potřebuju probrat s odborníkem fyzicky - a tedy jim něco, domnívám se že jazyk či neznalost oboru, brání v dohledání relevantních odpovědí na netu - budou něčím jistě specifičtí. Už to je jasný znak toho, že jde o nestandardní výběr.
@orromis (23.01.2018 09:54): Ono by to trošilililinku dávalo smysl, kdyby Gordon myslel, že všichni v populaci jsou stejní, ale on tvrdil, že populace navzájem jsou stejné, což je zcela jiný předpoklad, než se kterým ve vé úvaze pracuje Charllize.
Vzhledem k populaci nemůže být vybraný vzorek z obchodu s hrami nikdy vypovídat o populaci, a to nejspíš ani aproximačně.
@Gordon (23.01.2018 09:12): statistiky se vzdycky delaji ze vzorku populace a i kdyz nejsou stoprocentni vzdycky o danem problemu neco vypovidaji. A kdyz jsme teda vsichni stejni, tak vzorek naseho obchodu je akuratni. Meles blbosti.
Za tech 20 let sem zazil tisice lidi co maji problem s tim ze hra neni cesky coz je dost na to udelat si nazor. A moc se to nemeni. Prestan rozumbradovat nad necim ceho se neucastnis a vis o tom jako ja o atomovy fyzice:) A pokud porad remcas na konto ze se u nas rado hraje zadarmo, tak tam sem ti snad podekoval za korekci a uz klidne muzes zavrit zobak:)
@Fritol (22.01.2018 23:58): me treba prekvapilo ze se vybodli na cz lokalizaci u Horizonu. Sony teda vetsinu her do cz nedava, ale tyhle mega tituly jako Uncharted nebo last of us ano. U Horizonu jsem cekal ze bude.

Jinak jo, cestinu ma treba na konzolich prvni dil Darksiders (PS4) nebo Van Helsing a nikdo o tom ani nevi. Samo ty cestiny byli uz hotove predtim, ale to i u jinych her a ty cestinu nemaji. Treba darksiders pro PS3 cestinu nema a druhy dil ji nema na ps3 ani na ps4, pritom ta cestina existuje a je oficialni.
Bylo taky zajimavy u Original Sin kdyz se prekladatele snazily cestinu protlacit i na konzole, tak jim rovnou Lariani rekli ze to nepujde, na PC zadnej problem ale konzole ani nahodou. Proste ten schvalovaci proces aby mohla nejaka hra na konzoli vyjit je mnohem slozitejsi a prisnejsi nez u PC a tudiz nejaka amaterska prace nemuze byt pripustena. Co na tom ze je kolikrat mnohem lepsi nez ta oficialni.
@Gordon (22.01.2018 23:37): asi mam, diky za korekci. Tak snad to s nama nebude tak spatny:)



@Fritol (22.01.2018 23:43): i kdyz jsme se jednou ci dvakrat chytli tak s tebou vicemene souhlasim az na to zvysovani urovne anglictiny, aspon u nas, myslim ze to je stale na tak spatne urovni ze skoda mluvit. Stale u nas v obchode chce 8 z 10 lidi hru v cestine a kdyz neni strasne se divi jak si to ten vydavatel vubec mohl dovolit.
@Charllize (22.01.2018 23:09): F2P model je populární všude, ve východní Evropě samozřejmě populárnější než placené hry. To neznamená ale, že češi za hry neplatí, protože nepíší recenze. Nevím na jaké hry si koukal, ale u mainstream her mam české recenze všude. Netvrdil bych tolik, že jsme mrzácký národ, jelikož prodeje her v česku stoupají (Odkaz). Naopak bych tvrdil, že jsme národ ignorantů. Indie hry jsou kraviny s trapnou grafikou, Nintendo hry jsou pro děcka, Japonské hry jsou po blbečky a úchyly. Tohle je spíše důvod, proč na steamu u tolika her nevidíš české recenze.

A že chceme všechno zadarmo? Možná. Na západě je nejpočetnější skupina hráčů kolem 30 let. Nemám to nijak podložené, ale troufám si tvrdit, že jsme v tomhle ještě nevyzráli a v české společnosti stále převládá názor, že hry jsou něco jako drogy. Takže nejpočetnější skupina u nás bude 10-15 let. Tedy warezáci bez peněz.

Krabičky jsou mrtvé, k tomu se nebudu víc vyjadřovat.

Lokalizace má víc problémů. Mainstream hry od Ubisoftu, kterým se u nás daří asi nejlepe, vychází v češtině stále. EA češtiny jsou výsledkem zrušení české pobočky a herní casual trh táhne silně k multiplayeru, kde není lokalizace třeba. Taky se zvyšuje počet lidí mluvících anglicky celosvětově. Chybějící lokalizace není problém jen češtiny. Naštěstí máme stále kvalitní a aktivní (možná i rostoucí?) komunitu překladatelů.
@Gordon (22.01.2018 23:27): a jakej je mizi tim rozdil jestli je placena nebo ne, ohledne recenze? Mas treba Mobius final fantasy zdarma, tu hru ma steamu 1.1 milionu lidi a je zaplevelena ceskejma recenzema. pak mas final fantasy 7 kterou ma 1.3 milionu lidi a vyjede mi tam jedna cz recenze.
@Charllize (22.01.2018 23:26): Ty snad každou hru recenzuješ?

Vem si také to že půlka těch "recenzí" jsou brekoty lidí kteří to neumí spustit nebo dohrát. Navíc to Steam filtruje i časově takže se ti starší recenze už nezobrazují, nevím jestli to nemáš nějak rozbitý ale já vždy když kliknu na nějakou placenou známější hru, tak tam mám tucet českých recenzí.

Diskutující (9)