Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@S4TW (21.10.2021 16:03): Za mě je to vždy jedna "hlavní" hra, kterou se nechávám hodně unášet, věnuju jí páteční/víkendové večery a je to prostě takový hlavní tahoun. A pak tam mám 1 - 2 vedlejší hry, na které se nemusím tolik soustředit, hraju je třeba trochu i v týdnu po kouskách, je to takový doplněk :)
@S4TW (21.10.2021 16:03): Já se to snažím taky držet do tří. Obvykle jedna je příběhová (momentálně Zaklínač), jedna "bez konce" (ještě nedávno hodně Forza Horizon 4, teď už Cities: Skylines) a poslední rok jedna ve VR (teď už je to dlouhé měsíce Half-Life: Alyx; nějak se nemůžu rozhoupat, abych to dohrál). Ale taky se obvykle nejradši soustředím na jednu věc.

@BUMTARATA (21.10.2021 18:32): Vždycky když tohle někdo říká, tak mám nutkání to upravit z "pokud tě to nebaví" na "pokud ti to nic nedává". Už ani nevím kolikrát jsem hrál hru, sledoval film nebo četl knížku, u které jsem se fakt nebavil, ale nakonec jsem byl hodně rád, že jsem to hrál, viděl nebo přečetl. Některé takové kousky patří i k mým nejoblíbenějším. Asi nejextrémnější příklad, který mě momentálně napadá, je Hodina býka, knížka od Ivana Jefremova. Poměrně béčkové sovětské sci-fi z padesátek nebo šedesátek, dneska už dost úsměvné, přehnaně popisné, občas tam proběhne nějaký ten zvrat, ze kterého má člověk chuť otočit oči v sloup. Ale zároveň má několik skvělých socio-politických myšlenek a ve výsledku na to mám docela dobrou vzpomínku. A naopak pár měsíců zpátky jsem četl detektivku od Sofi Oksanen, kterou jsem kdysi dostal, celé to bylo dobře napsané, mělo to takovou tu moderní svižnost a tak, ale ten žánr a prostředí pro mě byli tak nezajímavé, že jsem na to už nechtěl plýtvat životem. A z her - mezi mé nejoblíbenější hry patří Pathologic, což je vyloženě utrpění hrát :).
Já většinou hraju jednu velkou která vyžaduje plnou pozornost, jednu vedlejší (typu budov.strategie, fotbal.manažer, hidden object, puzzle,...) kterou můžu hrát k nějaký přednášce, konverzačce, vidcastu a potom menší kdy si můžu odpočinou od hlavní hry/práce na čtvrthodiny denně.
@S4TW (21.10.2021 16:03): vzhledem k tomu, že hraji především závodní a letecké simulátory je dost obtížné soustředit se na jednu hru a dohrát ji. :) Navíc mám rád pestrost takže rád střídám žánry.
Nicméně, pro dobro věci, a abych něco vůbec někdy dohrál aplikuji metodu, že příběh nebo kampaň hraji jen v jednom RPG, FPS, RTS, tahové strategii, a nebo automobilovém/leteckém simulátoru současně. Zbytek je MP nebo time trial, free play, apod.
@S4TW (21.10.2021 16:03): Momentálně 8, ale to je spíš extrém. Aktivně teď z nich hraju jen 3 dalo by se říct, zbytek čeká, jestli je časem smažu nebo se k nim vrátím. :D Ideální stav je u mě jedna hra na PC, jedna na konzolích a jedna na handheldu.

Ale záleží vždy na tom, o jaké hry jde. Když mám rozehrané něco echt příběhového co mě pohltí, tak se soustředím jen na to a nic dalšího do toho nezapínám.
Kolik máte tak v průměru rozehraných her? Já jsem dřív vyloženě hrál jednu hru a pak jsem šel na další, až když jsem tu předchozí dohrál, to se mi ovšem již nedaří zdaleka držet, ale i tak toho nechci mít moc rozehráno. V současnosti to je 6 her (z toho některé - konkrétně 3 - jsou již měsíce/roky rozehrané :))... Ale ideálně se to snažím držet do tří her... ale mám trochu obavu, že do budoucna se to bude kupit ještě víc...
@ZaneHomenick (21.10.2021 13:40): Steam si dopředu alokuje potřebný prostor pro stažení požadované hry. Pokud máš na disku málo místa, tak se lajna v uživatelském rozhraní Win zabarví červené. A v tvém případě to místo asi ani nestačí, proto ti to nejde stáhnout. V momentě, kdy vyskočíš z instalačního procesu, se alokované místo zase uvolní.

Pokud ti nejde smazat složka Windows Update ručně, vyťukej do vyhledávání na dolní liště "Vyčištění disku." Je to klasická systémová aplikace. Vybereš příslušný disk a bude tam něco ve smyslu "předchozí instalace systému windows." Zatrhni a ok. Ona ta složka umí docela bobtnat, což je např. pro nás lidi s malým SSD docela vopruz. Promazáním nic nezkazíš. Jen mám teda akorát dojem, že tím zlikviduješ případné body obnovy.
Dobrý den, přátelé,

Jsem na tomto fóru nový a toto je můj první příspěvek. Nedávno jsem narazil na vážný problém. Když se pokusím stáhnout a nainstalovat Counter-Strike na svůj počítač, můj disk C zčervená. Nechápu, proč mám takový problém. Ale když zruším instalační proces, disk C se stane normálním.

Nechápu, co mám dělat, po malém průzkumu jsem našel toto řešení, kde bylo diskutováno o složce Windows10upgrade, kterou tam není nutné ukládat. Jsem trochu zmatený, když smažu tuto složku, bude v budoucnu nějaký problém s mým počítačem? Tato složka je blízko 20 GB, a proto pokud tuto složku odstraním z jednotky C, získá místo pro instalaci jakéhokoli softwaru nebo her.

Ale moje otázka je, bude bezpečné odstranit složku Windows10upgrade z jednotky C? Má někdo nějakou představu o této složce? Plzzzzz pomozte mi,
@Rapier (19.10.2021 16:04): Haha, je to tak. Svého času jsem se asi rok a půl živil psaním a je to, jak říkáš. Spousta práce, neplatí to skoro nic, stejně člověk musí dělat nějaké šolichy bokem, aby to aspoň za něco stálo, a nakonec z toho člověk nemá takovou radost, jako když si prostě píše, co chce a kdy chce :).
@Charllize (19.10.2021 16:31): akorát je dost něco jinýho psát, protože musíš, nebo psát, protože chceš.
Cokoliv, včetně mých největších koníčků, co se stane prací, přestávám dělat ve svém volnu a přestávám z toho mít radost.
@AiMLEzZz (19.10.2021 14:39): psát recenze pro jakýkoliv plátek je za "trest". Možná je to slušný job pro studenta SŠ, VŠ co nemá prachy, chce se zviditelnit, a nechce se mu na brigádě makat rukama. :) Případně pro nerdy a workoholiky. Kombinacím se meze nekladou. :)

No a pak je tu pár bláznů co to dělají jako hlavní job. Možná je to lepší, než makat u pásu v továrně. :)

Vzhledem k tomu jak jsou u nás recenzenti placeni nemůžeš čekat zázraky.
@Tulareanus (19.10.2021 11:37): Ty cheaty nebo ulehčovací DLC můžou být rarita, nevím, možná už se to nedělá. Snad ještě v Levelu někdo psal o tom, že používal cheaty v Might and Magic. V pár recenzích jsem o tom viděl zmínku, ale netrvám na tom, bylo to dávno, možná si to špatně pamatuju. Ale mnohem víc mi vadí ta laickost novinářů. Nedávno se tu (v jiném threadu) Adieu rozčiloval, že se u uměleckých děl moc vážně berou dojmy laiků, a to je přesně to, co mi na nich vadí a proč je nečtu (ještě pár let zpátky jsem hodně četl např. Rock Paper Shotgun, předtím všelicos, včetně starých Levelů, Score a Gamestarů, což byla z dnešního pohledu vyloženě do očí bijící amatéřina). Když mi recenzent řekne, že hra vypadala fakt hezky, byla náročná na hardware, pocit ze střelby byl dobrý a příběh ho rozplakal, tak to má pro mě asi takovou hodnotu, jako mají ty recenze na Steamu.

Mimochodem, co se týče recenzí na Steamu, tak je mi samozřejmě jasné, že většina z nich je odpad. Ale člověk je musí "umět" číst a vytáhnout si z nich to důležité. Jak hra vypadá, zjistím z traileru a screenshotů, pak si přečtu pár dojmů od uživatelů a vyfiltruju takové ty one-linery, lidi, co to hráli 0,25 hodiny, ranty apod. a dostanu za zlomek času zhruba stejně informací, jako kdybych četl dlouhou recenzi od jednoho člověka.

Dobrou recenzi si představuju tak, že mi novinář nejen řekne, jak hra vypadá a co se v ní dělá, případně jaké z ní má povrchní dojmy (o tom všem si můžu více méně udělat obrázek, aniž bych hru hrál), ale nabídne taky nějaký vhled, který mi jakožto laikovi může zůstat skrytý i po dohrání. Pokud je hra těžká, tak proč přesně? Byl to záměr? Je to chyba balancování? Snažil se tím designer něčeho konkrétního docílit? Dobrý recenzent z vlastního researche ví, jak daná hra funguje, co se autoři snažili udělat, jak asi může fungovat daná mechanika, které prvky hry byly náročné na implementaci, co všechno za ní je za práci, z jakého backgroundu hra vychází, jak si stojí proti ostatním hrám v daném žánru a hlavně co dělá jinak... V případě příběhu je pak vyloženě důležité vědět, jaký má autor vkus, protože co je pro jednoho top strop, pro druhého může být nezajímavé béčko.
@AiMLEzZz (19.10.2021 10:34): Ako píše Tul, v tejto oblasti sa pohybujem a o niečom takom počujem prvýkrát. On to vlastne napísal veľmi dobre, pretože kľúče, ktoré dostávajú recenzenti sú klasické plné verzie danej hry, akurát sú občas inak pomenované. To platí aj v prípade kópií, ktoré je možné si aktivovať ešte pred vydaním a tam je rozdiel jedine v tom, že v deň spustenia plnej verzie ešte môže byť zapracovaný finálny patch. Plus, samozrejme, na recenzie občas vydávatelia sprístupňujú Deluxe edície a tam teda občas môžu byť zapracované aj uľahčovacie DLC (dobrým príkladom je napríklad Sleeping Dogs, ktorý ich má, no neviem posúdiť, v akej podobe sa hra posielala na recenziu).

Neviem odkiaľ teda máš podobné informácie, no skutočne neviem o tom, že by realita fungovala podobným spôsobom. Reálnejším problémom je, ak sa hry chopí niekto, kto nepochopí jej koncept a vyčíta jej veci, čo k nemu patria, alebo ak ju zrecenzuje po extrémne krátkom čase a vôbec nezachytí tie podstatné aspekty. Lenže niečo podobné máš aj pri Steam recenziách a trúfam si povedať, že v ďaleko väčšej miere.
@AiMLEzZz (19.10.2021 10:34): Profesionálne som recenzoval hry v rokoch 2006 - 2011 a žiaden cheat mód som nikdy nezažil, ani neviem o nikom, kto by niečo také mal. Počujem o tom po prvý raz. Odlišnosti zvyčajne boli skôr v tom, že sme niekedy dostávali na recenzie hry v bete alebo preview code verziu, ktoré bývali zabugovanejšie než retail verzie, prípadne boli neoptimalizované a tým pádom HW náročnejšie. Alebo neskôr, keď už nešlo o fyzické médiá obsahoval novinársky kľúč aj prístup ku všetkému ďalšiemu bonusovému contentu ako DLC a podobne. Ale to je celé.

Inak ako vieš, aké erudované sú herné recenzie, ak ich nečítaš? :) To sa trošku vylučuje. Je to určite veľmi individuálne ako pri všetkom. Aj pri steam recenziach máš väčšinou dobrú s výpovednou hodnotou možno tak 1 z 20.
@Rapier (18.10.2021 16:36): Co jsem tak pochopil z některých recenzí, tak v některých případech chodí novinářské verze s předpřipraveným cheat modem. Což na jednu stranu chápu. Pokud má člověk zrecenzovat 20 superdlouhých RPGček za rok, tak se mu asi nechce dávat si na čas a powergamersky je dohrávat na 100%. Na druhou stranu mi přijde více vypovídající recenze, která je hraná tak, "jak to autoři zamýšleli", protože např. balancing v pozdní fázi hry člověk v cheat modu asi těžko zhodnotí. Každopádně recenze na hry čtu minimálně, protože nemám o herní novinařině velké mínění. Ne kvůli zatahování politiky do her, jako to vadí některým, ale protože si nepamatuju, kdy naposledy jsem četl recenzi někoho, kdo by na mě působil, že má v oboru trochu přehled, nemluvě o nějaké designerské nebo technické erudici. To už si spíš přečtu komentář tady nebo recenzi na Steamu, protože tam aspoň nečekám víc než laický názor.
@H34D (18.10.2021 13:53): To je fakt. Zrovna GTA IV ze série dost vybočuje, neustále se tam něco děje a asi jediné, co se ve větší míře opakuje, jsou telefonáty a následná dostaveníčka s kamarády. Taky ten větší důraz na realističnost je fajn a už se netočí zbraně nebo balíčky s penězi v bublině ve vzduchu, ale zbraně jsou opřené o zeď, pilíř mostu,... a místo balíčků se střílí holubi. I když jsou tedy přilepení k místu, kde sedí a ani, když jsem těsně vedle nich naboural, tak se nezvedli :)

Letos snad ještě stihnu Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City, kde prý kámoši už tolik neotravují a je tam rádio Vice City FM, takže se těším dost.

Jinak k tomu článku, některé hry prostě jsou delší, ale musí si svou délku obhájit, jako třeba ta GTA série a řada RPG, která prostě nemohou mít pod dvacet hodin. To, co tvoří Ubisoft mě ani moc neláká a tam bych to nadávání na délku asi chápal. Své fanoušky si to ale jistě najde, a pokud ne, další díly už nebudou.
@Garret (18.10.2021 13:21): díky za přesnou definici. :) Článek jsem četl, uznávám vzbuzuje jisté kontroverze.

@H34D (18.10.2021 13:53): to jsi řekl moc hezky, a zároveň to @Tulareanus: pěkně doplnil.

@Charllize (18.10.2021 15:26): dobrá intuice! :) Tak určitě, fps může být kratší, u RPG nejspíš každý očekává více hodin. Upřímně? Pochybuji, že ti co píšou recenze na 100+ hodinové RPG jej dohrají v době publikování recenze. Možná se najdou výjimky, ale moc tomu nevěřím.
@Rapier (18.10.2021 08:29): Ještě než jsem na ten odkaz položil prst věděl jsem ze to povede na GamesCz, tam jsou na podobne články experti :)
Delka hry asi podle žánru. 7-15 hodin třeba u nějaké fps je až dost ale třeba u rpg mi to přijde žalostně málo. Vždyť za tu dobu není moc prostor rozvést příběh, postavy. Mechaniky rozvoje postav, soubojak se třeba až po 10ti hodinách dostane do krve a hra odhalí všechny možnosti a už by měl být konec?
Trofeje a achievmenty na tom takhle byli vždycky a je plno her které mají par hodin a taky tam nejsou žádné vysoké procenta dokončení hry.
Třeba Valhalla má cca 13% na ps4 a Witcher 3 23%. Vzhledem k tomu ze Zaklinac vyšel dřív to je cca tak nastejno. Délka hry není moc podstatná v tomhle případě, si myslím, spis jestli to lidi baví. Mě třeba těch 23% jen na ps4 u Zaklinace nepřijde málo. Proste si myslím ze když je hra dobra a populární má ty procenta vyšší. Ok, možná na to nějaký vliv ta délka má ale sepsat kvůli tomu článek a tvářit se ze to je hlavní důvod mi přijde trochu mimo.
Ale chápu ze psát recenzi na 100+ hodin dlouhou hru je problém, ale co je mi po tom, pane Makal :D
@Rapier (18.10.2021 11:36): @Garret (18.10.2021 13:21): Já bych řekl, že problém her není v tom, když jsou dlouhé, ale když se opakují a nedokáží přinášet neustále něco nového, pak jsou pocitově dlouhé. Pamatuju na drobnou rozepří na toto téma, kterou jsem měl s Pipboyem u GTA IV. To je totiž přesně ono, ta hra zabere hodně hodin, ale příběh se neustále posunuje, lokace prozkoumávají a nevím, jak ostatní, ale já bych nechtěl, aby byla kratší. Je to v podstatě open-world hra, ty jsou delší už ze své podstaty, protože malý open-world, který by někdo dohrál za 20 hodin, by působil blbě. Neznám hry jako Kingdom Come nebo Witcher 3, ale tipuju, že jsou oblíbené, protože dokáží hráče i po 80 hodinách bavit tím, jak se vyvíjí.
@Rapier (18.10.2021 11:36): Krátká hra je taková hra, která není dlouhá. :-)

předně, něco mi v tom článku nesedí - přijde mi to jako překlad s kvalitou spamové emailové výzvy. některé věci tam zapomněli přeložit a vůbec si to po sobě nečetli (třeba to, o které hře zrovna mluví, když se zmiňují o konkrétních achievementech).

v tom článku se autor sám vyšachuje, když zmiňuje nejen open-world hry, ale zároveň kratší hry, které také moc hráčů nedohrává (v tomto případě Firewatch, který jsem teda osobně dohrál na jeden večerní zátah), takže nadpis je klasický click bait a s délkou to zase tolik společného nemá.

nakonec to uzavírá tím, že celý problém je složitější, protože hráči mají hodně her levně nebo zadarmo. takže tesat budeme do kamene akorát to, že noví hráči nejsou dorážeči ;-)
@Garret (18.10.2021 10:37): definuj pojem krátká hra. Narážíš na Half-Life viď? Ta hra mě dala solidně zabrat! :)

@Ringo: @Richmond: wow, tiše závídím Voodoo 1 v 98, já ji měl později a obratem prodal, v okamžiku kdy jsem zjistil, že na rozdíl od ATI, 3Dfx Voodoo 1 neumí zobrazit kokpity v tehdejší závodní modle: Need for Speed III: Hot Pursuit. :)
Incubation hráli kamarádi, mě spíše oslovovaly v té době RTS strategie. První, kterou jsem kompletně dohrál na nové stroji byla Warcraft II: Tides of Darkness ( @Garret: no vidíš, dohráno cca za necelý měsíc, a to jsem prosím musel tahat na disketách od kamaráda!), no a samozřejmě oba Doomy, Duke Nuken 3D, a pokud se nepletu tak později i Quake 1 GL patchem.

@Tulareanus (18.10.2021 11:19): je mi jasné, že žádná metrika není ideální, ale o něčem to vypovídá.
@Rapier (18.10.2021 08:29): Posudzovať podľa steam trofejí je ťažké. Samozrejme, je to aspoň nejaké info, ale je množstvo ľudí, ktorú hru len vyskúša s tým, že sa k nej dostane neskôr a tí už skreslujú percentá. Aj keď ide o zapnutie na minútu.
@Rapier (18.10.2021 09:17): Taky jsem na malou chviličku podlehl hypu a pořídil si tenkrát 3Dfx voodoo. Ale no to, že Battle Isle jsou parádní strategie, to nemělo u mě žáden vliv. Jedině snad že Incubation běhala trochu rychleji (nevím už jestli nebyla 3dfx karta podmínkou).
@Rapier (18.10.2021 09:17): No jo, no, asi je to tím, že já nikdy tomu 3D nepřišel na chuť a vždy se mi více líbily 2D obrázky :-) Navíc jsem nehrával a v podstatě nehraji 3D střílečky, takže mě to 3DFxování úplně minulo. Lidi ulítávali na Quaku a já nechápal, co na tom vidí a raději proháněl a trénoval nadšeně své 4 panáčky v Dark Sunu nebo postavičky v Albionu a když už chodbařina, tak to byl v tom čase např. Stone Prophet:-)

Co se týče strategií, tak mě stylově ten Battle Isle 2 uchvátil. Mám to tak, že co sem i graficky líbilo tehdy, líbí se mi i teď. Uměl jsem si to představit jako modýlek deskovky na stole. Age of Empires 2 jsem si takto představit neuměl.
@Ringo (18.10.2021 08:31): podívej se na to takhle: nějaký Pavel si právě pořídil své první PC po dlouhých letech snění. Píše se rok 1998 (má dcera říká minulé století), na trhu je 3Dfx akcelerátor Voodoo 1 s 4MB VRAM (na který nemá ani kdyby udělal banku peníze) co dokáže rozhýbat hry akcelerovaně. Na trhu jsou i jiné akcelerátory od Nvidia (TNT 1), nebo od ATI (Rage II), nebo Matrox (G 200). A další se v krátké době řítí na trh...
Pavel má sice na svou dobu velmi slušné CPU (AMD K6 233 MMX) ale mizernou grafiku S3 Virge GX/DX 4MB VRAM. Čte SCORE, Level, Gamestar, atd. všude na něj útočí obrázky z 3D akcelerovaných her alá Quake, Quake 2, Jedi Knight II, Half-Life, Unreal, Need For Speed ...
Ve strategiích se to hemmží pojmy jako Age of Empires 2 (to byla pecka), Commandos, Starcraft, Dune 2000 a chystá se vydání C&C Tiberian Sun a System Shock 2.  Battle Isle nemělo šanci ....
@Rapier (17.10.2021 20:30): Grafika překážkou? Pro mě to byla od prvních obrázků ve Score grafická modla, dodnes to považuji za nejhezčí zpracování tahových bitviček na compu :-)



@Karasman (17.10.2021 22:15): Já dohrál kdysi History Line 1914 - 18, Battle Isle 1, teď mám dohraný i Battle Isle 2, kdysi jsem do 10 mise dojel Battle Isle 3 a pak jsem měnil comp a omylem přišel o savy. Takže to musím dát někdy od znovu. Incubation jsem dojel k jakési královně a tu jsem nedal a vypadalo to, že to je neprůchodné, že jsem asi ne úplně rozumně rozdával skilly postavám a byly slabé. Takže někdy mě taky čeká repete, škoda, že je tak málo času.
Tohle zamyšlení odkaz by měli vývojáři brát v úvahu. Kéž by se tím nové hry řídily. Tesat do kamene!
@Karasman (17.10.2021 22:15): Incubation mělo naprosto geniální atmosféru, zejména díky božímu soundtracku. Jedna z mála turnbased strategií co jsem dohrál. A pamatuju si jak jsme to hráli s kamarádem v multiplayeru na jednom kompu :)
@Ringo (16.10.2021 21:36): To já zase dvojku a trojku zkoušel několikrát a nikdy mě to nechytlo tolik, abych u toho vydržel déle. Zato Incubation byla neskutečná pecka. Je to ale už řadu let a dnes bych na ty hry možná koukal jinak...
@Rapier (17.10.2021 20:30): To já jsem nikdy nebyl na tahové strategie, nebylo jich mnoho, které by mě zaujaly. Ale Battle Isle 2 jsem si zahrál a celkem jsem u ní i celkem dlouho vydržel. Ani nevím, jak jsem se k ní tehdy dostal. Co ale naopak vím přesně, tak že mě ke třetímu dílu nalákal trailer se soundtrackem od Still Patient.
@Ringo (16.10.2021 21:36): skvělé! O Battle Isle sérii vždy ve Score a Levelu básnili. Bohužel mě ve své době tahle strategie totálně minula. Věděl jsem o ní, respektive o jejich kvalitách, ale nikdy jsem ji nehrál. Hlavní překážkou v mém případě bylo grafické zpracování.
@Jumas (16.10.2021 20:24): No jo, výzvu mám už v polovině za sebou, jen se nevím ještě pro zbytek rozhodnout. Pokud mě hra nezaujme do prvních 3 hodin tak ji skoro nikdy nedohraji. A jo, já ztratil dost času na online hrách.
@Naginata (16.10.2021 19:38): to je úplně normální. Osobně jsem třeba takový Half-Life rozjel poprvé v roce vydání, ale reálně dohrál až v roce 2020 (pouhých 22 let do vydání). Nebo můj vele-oblíbený System Shock 2 rozehraný v roce 99 na AMD K6 233 + ATI Rage II C 4MB AGP , rozehraný opakovaně asi 2-3x poté a nedohraný dodnes - vždy jsem skončil po dokončení nejtěžší úrovně hry - skladů (dojde na něj řada v příštím roce, to abych dodržel rozestup 22 let :) ). No a co teprve svého času má absolutní jednička Hidden & Dangerous ? Z té hry jsem byl úplně v transu. Rozehraný opět v roce vydání, dostal jsem se do mise kde jsem zachraňoval sestřelené letce bombardéru v Německu.
Dune 2000 rozehraná v době vydání, stejně jako Command & Conquer , první dokončena až v roce 2018 (celá hra ta všechny 3 rody), druhá rozehraná a snad i letos pokořená.
SWAT 3: Close Quarters Battle rozehraný v době vydání. K dokončení mě chyběly možná 2-3 absolutně nejtěžší mise...

Důvody byly různé, od slabého HW, třeba na AMD K6 233 + ATI Xpert Work 8MB AGP byl Hidden & Dangerous později nehratelný (fps padaly hluboko pod 20, více méně většinu hry ale tady jsem nebyl schopen v baráku vyřídit nacisty a ztratil tak nervy), v té misi výše jsem to prostě zabalil, a ačkoliv později koupil nový HW, už nikdy na hraní nenavázal. :(
U SS2 to bylo bůh ví čím, ta hra je dokonalá v každém ohledu, sám se divím, že jsem to za tu dobu nedohrál, ale napravím to.

Nakonec i ten oblíbený letecký simulátor F-22 Total Air War mě trval dohrát 2 roky, respektive dohrát kompletně výcvik a jednu (netěžší) z deseti dynamickou kampaní dostupných ve hře na hard obtížnost.

Nevidím v tom nic špatného. Stačí se držet na uzdě, nekupovat novinky, naopak kupovat po letech ve slevách, dát si klidně pár let pauzu, ona se ta chuť vrátí časem sama. Není třeba se do ničeho nutit. Běžně dělám i několikaleté pauzy.

Svého času jsem třeba jen kvůli Forza Motorsport 6 koupil svou první velkou konzoli (Xbox One S), abych zjistil, že je to tak hardcore simulátor, že jsem úplně ztratil chuť tu hru hrát. Dal jsem si okamžitě nejvyšší obtížnost simulace (jen bačkory přece hrají na easy ne, a arkádové nastavení ne?) a dostal tak na prdel, že jsem to nerozdýchal. Trvalo mi cca +/- 2 roky, než jsem našel ztracenou chuť, překonal sám sebe, všechny ty předsudky co jsem měl vsugerované, a zvítězil poprvé v kvalifikaci! A pak nastala jízda co pokračuje dodnes...

A to nemluvím o celoživotní lásce k Falcon 4.0 . Ten byl tak hardcore letecký simulátor, že jsem v době vydání na něj jednak neměl HW (na K6 233 s ATI Xpert Work 8MB to fakt nejelo moc dobře), jednal neuměl pořádně anglicky, a jednak mě úplně děsila a zároveň fascinovala obtížnost simulace. 550 + stránkový manuál, kompletně v AJ, složitá avionika F-16, ovládaní zbraní, milion věcí co pilot musí zvládat za letu v reálném čase, to byl masakr. Nakonec jsem si k němu postupem času cestu našel a v jeho pokračování, respektive modifikacích z niž poslední je Falcon BMS 4 utopil v MP moře času. Zbývá už je jediné, jednou to dám. Překonám se, pak až nastane ten pravý čas, pak pokořím dynamickou kampaň. Jednou! A pak si otevřu šampaňské a půjdu to oslavit.

Ale možná je to tím, že jsem prostě od přírody soutěživý jako @H34D:  :) Ačkoliv zas tak moc ne. Jen trošičku, malinkatou trošičku..... no nechal jsem se unést. Dobrou noc.

PS: dobrá hra si Tě najde a Ty si časem najdeš cestu k ní.
@Naginata (16.10.2021 19:25): Já zas tak moc her v plánu nemám, ale s výběrem, co zrovna teď hrát, mi pomáhá výzva. Když se do jedné kategorie hodí více her, zahraju si tu, na kterou se nejvíc těším a většinou se dobře bavím. Já ale dohrávám i věci, co mě tolik nebaví, protože nemám rád nedokončené tituly. To je taky jeden z důvodů, proč nehraju nekonečné online hry :)
Máte často problém, že máte veliký backlog a nevíte co hrát? Já jsem na to narazil posledních pár měsíců, něco rozehraji na par hodin a pak to nedokončím a zahraji si něco jiného.
Draken... jeho gezicht mě provázel celé dětství v Levelu a nyní je to jeden z nejbohatších Čechů. mj. si ten Level nakonec i koupil. jako celý Level, ne jeden časopis. kdo by to byl do něj řekl...
@Fritol (12.10.2021 21:16): Ja si myslim ze PS konzole z ktery dokazali nekteri vyvojari vytriskat nejvic byla PS2. Je to pekne videt kdyz si clovek pusti nejakou hru na emulatoru a muze ji tam dat vyssi interni rozliseni. U PS3 a 4 me vylozene zadna hra graficky nesokovala, tak jako se to stavalo u PS2. Mozna FF13 v dobe vydani na PS3.
@Rapier (12.10.2021 19:27): Já to hrál na Slimce a měl jsem stabilních 30fps. Ta hra je perfektně optimalizovaná. Na té grafice jsou zajímavé i různé detaily a hlavně mimika, která u AAA her nemá obdoby. Myslím, že z původní PS4 vytřískali maximum tehdá.
@Rapier (12.10.2021 19:27): To, že třeba v devadesátých letech byl u PC poměr cena vs. plat mnohem horší, je jasná věc, z dnešního pohledu šlo doslova o vražedné částky. Později naopak přišla doba, kdy i hodně našlapané herní PC stálo vcelku rozumné peníze (především v roce 2008, kdy byl i velmi výhodný kurz vůči dolaru, cca 14,50 za dolar). Dnes by jen obdobná grafická karta stála v podstatě tolik, co tehdy celé PC (bez monitoru).

Mám to podobně, kdybych pořizoval herní PC dle svých představ a při dnešních cenách, pod 50 tisíc bych se zcela určitě nedostal. Právě proto mám konzoli... :c)
@Fritol (12.10.2021 17:58): je fakt, že v případě titulu co vyjde primárně na konzoli a později vznikne port na PC tomu tak bývalo, bývá a bude. :) Nejspíš máš pravdu, že celá řada multiplatformních titulů vzniká primárně na konzole. Čest PC výjimkách kterých už moc není.

Jistě GPU zastarávají rychle. Všiml jsem si za ty roky co mám PC. :)

TLOU2 jsem naživo neviděl, nemohu posoudit, z videí na YT těžko říct. Otázka zní jak dobře na obyčejné PS4 hra běžela. Co se tak registroval jak v táboře modrých, tak zelených jsou běžné na základních konzolích propady pod 30 fps u nových a náročných titulů.

@H34D (12.10.2021 18:08): s tím se dá souhlasit. Více méně to platilo především do dnešní krize s nedostatkem GPUs. :) Pamatuji časy kdy jsem kupoval PC komponenty za šílené peníze v poměru ke mzdě kterou jsem tenkrát pobíral. Brr. Hrozné časy.

@samorost (12.10.2021 19:04): mám kamaráda pro něhož je herní PC od 50k nahoru. :)
@Rapier (12.10.2021 17:27): Právě naopak herní HW je levnější než v minulosti. Před 20+ lety musel dát člověk do nového PC třeba 1,5 průměrného platu a PC bylo za 2-3 roky zastaralé. Dnes koupíš herní PC za méně než 1 průměrný plat, klidně i za polovinu a vydrží ti 5+ let.
@Rapier (12.10.2021 17:27): Většinou se PC hry podřizují výkonu konzolí ale. Jasně, můžeš si tam pozapínat nějaké efekty navíc, ale ten rozdíl není nikdy tak markantní, aby si člověk řekl, že to na konzoli vypadá zastarale.

Vem si jen takové Last of Us 2, což byla bezkonkurenčně nejkrásnější hra roku 2020 napříč platformami a to běžela na 7 let staré konzoli, která se v tom roce běžně prodávala ve slevách pod 6k. To je na PC něco nemyslitelného. Sám jsem do mého PC před více jak čtyřmi lety vrazil 30k a o výkonu jako na PS5 si mohu nechat jenom zdát. A i kdyby byly ceny grafik apod dnes v normě, tak stejně ten PC neutáhne celou generaci hry na ultra. Pozdější roky už ani na vysoké nastavení ne, zatím co konzolové verze budou optimalizované furt stejně dobře po celou dobu životnosti.
@Fritol (12.10.2021 14:39): když to podáš takhle souhlasím, že pořízení konzolových her vyjde levněji. Levné není naskočit do rozjetého vlaku, konzole je jen začátek. Bez PS Plus (online) + druhého ovladače (min. - lépe více) a her je to jen těžítko vedle TV. Myslel jsem to spíše takhle.
Už jednu konzoli od konkurence mám (a s pár výjimkami alá FM na ni novinky nekupuji), takže mám trochu představu co vše to reálně obnáší. Je fakt, že mě osobně by cca 2-3 novinky za rok stačily obecně bez ohledu na platformu.

PS: jasně, že při současných cenách RTX 3060 Ti (cca 26k) máš XSX + PS5 s mechanikou s +/- stejným výkonem, respektive vyšším. Těžko říct zdali ta grafika vystačí na dalších 8 let na full detaily, nejspíš ne. Na druhou stranu hry na konzoli co vyjdou řekněme za pár let také nepoběží na full detailech, nebo v 60/120 fps, apod. Vývojáři to logicky někde musejí osekat aby hráči měli pocit, že hra běží plynule. S výrokem zahraješ si na tom hry na full detailech bych byl opatrný. Pokud nemáš přímé srovnání tak je Ti to asi jedno, nejspíš si ničeho nevšimneš.

Ceny PC HW udělali paradoxně konzolové hraní levnější.
@Strady (12.10.2021 16:43): Budoucnost to bohužel je, ale dokud hry vychází fyzicky, tak je konzolové hraní levnější prostě. Navíc pokud opravdu Sony nebo MS vydají další generaci bez mechaniky, tak jsem si jistý, že Nintendo se tomu trendu tak brzy nepodřídí a pak se teprv ukáže, zda lidi o krabice nemají zájem. Protože bych si tipl, že tu furt bude základna několika milionů hráčů, kteří krabice budou chtít a někdo z toho může udělat konkurenční výhodu. Pravděpodobně Nintendo.

Nicméně Microsoft digitalizaci už kompenzuje velmi levným game passem a funkčním cloudem. Sony zatím žádnou kompenzaci nemá. Pokud digitalizace bude znamenat nějaké předplatné za 2,5k ročně kde si zahraju všechny exkluzivity day one, tak budiž, ale pokud digitalizace bude znamenat nákup her za 80€ na storu, tak děkuji nechci. :D

Ono to pak ve výsledku i povede k větší míře pirátství na PC a nižším prodejům konzolí. A aby se vyhlo pirátství, tak to povede k větší a rychlejší míře slevových akcí. Navíc to i zničí trh se speciálními edicemi, protože málo který sběratel bude chtít sběratelku za několik tisíc, kde nebude hra. Což bude další finanční rána pro vydavatele. Nemyslím si, že výsledek musí být pro vydavatele nutně pozitivní ohledně zisku. Ale uvidíme. :)
@Strady (12.10.2021 16:43): No když to teď vedou americani tak na to dojde. Leda ze by se už nějaký samuraj konečně nasral a vzal PS tam kam patří.
Ale reálne si myslím ze to bude až třeba ps7. Pokud se to cele nepreleje někam do cloudu a konzole nebude vůbec. NetflixSony zní tak hezky, lol



@rikuhahl (12.10.2021 16:46): Ale to není proto ze to je lepší, to je proto aby se na PC min kradlo :) Ale hrajte si klidně na PC :)
@Fritol (12.10.2021 14:39): Máš pravdu ale je tu jedno velké ALE čož je digitalizace. Konzole bez mechaniky je budoucnost, ať se vám to libí nebo ne.
Další generace už bude bez mechaniky.
Sony už dala dávno najevo, že přeprodávaní se jí nelíbí a není se čemu divit.
@Fingon (11.10.2021 20:45): Nádhera!

Brzy myslíš, že ji přidáš, nebo že já? :D
Jinak na DH už mám také "svůj" titul - Drol!

@Charllize (12.10.2021 14:44): No zarámovat...

Já už jsem tedy (i) konzolista, i si platím ten proklatý Pass, a do toho na Steamu 1000+ her a na Epice 150+ her, a nakonec hraju v prohlížeči Immoral Study Scenario 3: Asakura Manami. Jasný syndrom zahlcení tím, jak jsou videohry jako koníček relativně levné a dostupné a člověk neví kam dříve skočit.
@Fritol (12.10.2021 14:39):  S tím nejde než souhlasit PC si vykopalo hrob s nutností všechno na něco vázat a každý velký vydavatel si vymýšlí ještě svého klienta. A že se vyflákli už dávno na pěkné edice a sběratelky to už je jen poslední hřebíček do rakve.
@Charllize (12.10.2021 14:44): Jasně no, kor když se z ní časem stane raritní kousek. :D Ale aktuálně jsem chtěl řešit jen tu finanční stránku. Ono stejně když ti hra zůstane v digitální podobě, tak to je v podstatě jak kdybys ji neměl ani... :D
@Rapier (11.10.2021 23:31): Konzolové hraní je naopak velmi levná záležitost, akorát na to musíš nahlížet jinak.

PS5/XSX 13,5k + ovladač 1,5k/2k - to samé je to i na PC ale, když chceš hrát ve dvou, tak ovladač potřebuješ, tzn koupíš Xboxový za 1,5k pokud nechce nějakouš noname sračku, kterou vývojáři nepodporují.

Pokud mluvíš o hrách v té 1+1 akci teď, tak ty jsou aktuálně pro majitele PS5 zdarma s předplatným PS Plus většinově. Pokud si je chceš kupovat v krabici, tak na bazarech kolem 200 běžně. Nicméně počítej to tak, že ne každý hraje hry opakovaně (prakticky nikdo co tak znám majitele konzolí pokud se nebavíme o sportovních sériích) a krabičku následně prodá. Tzn zatím co na PC máš sice AAA hru někde na autorizovaných prodejcích steam klíčů za 900Kč třeba, tak na konzoli ji máš za 1,5k sice (mnohdy i díky polskému dovozu méně), ale následně ji prodáš na bazaru téměř za plnou cenu. Z mé zkušenosti lze poměrně lehce následně prodat PS hry o 300Kč méně, někdy i o 200Kč.

Z toho vyplývá, že když si koupíš 5 nových AAA her ročně, tak za ně na konzoli zaplatíš 1500Kč, zatím co na PC za ně zaplatíš 4500Kč, což už je teda pořádný rozdíl imo. Samozřejmě pokud čekáš 3 roky na bundle nebo 75% slevu, tak můžeš namítat, že PC hraní vyjde takhle levněji, což opět není pravda. Během těch třech let totiž klesne cena krabičky na konzoli na 400Kč třeba a rozdíl ceny bazarového kousku se ještě snižuje. Nově pořízenou hru za 400 běžně jde prodat za 300Kč. Na PC neprodáš nic, zaplatíš 300 za hru v akci, která ti sice zůstane na vždy, ale peníze už neuvidíš.

Nehledě na to, že konzole ti průměrně vydrží 8 let za pouhých 13,5k. PC za 13,5k ti herně nebude stačit už od samého začátku. PC za 30k jednu konzolovou generaci přežije také horko těžko. Zatím co na PS5 pojedou hru stále ve vysoké kvalitě, na PC budeš muset dělat kompromisy. Vůbec jako nejlevnější varianta hraní je XSX + Gamepass, které pokryje AAA novinky i indie hry a ve výsledku vyjde levněji než bundly.

Pokud to berem tak, že to člověk s hrami myslí vážně a kupuje nové hry, tak PC se šíleně prodraží. Pokud někdo hraje 5 let staré AAA hry z bundlů za dolar, tak mu asi ten PC za 20k stačí i na 8 let no.

Ale to já jen tak. Kupujte konzole prostě, Steam je mrtvý, Phil ftw.
Konzolové hraní není zrovna levná záležitost: PS5 13,5k, druhý ovladač 2k (!), PS členství pro online 1,5k (v akci o vánocích nejspíš za 1k), pár her v krabičkách (6ks) nyní v akci 1+1 dalších 1,5k = 18,5k suma sumárum. Je fakt, že v tom PS Plus členství je pár exkluzivních titulů digitálně, takže teoreticky nejsou ty krabičky třeba.

Hmm, Alza říká, že GTX 1660 Ti se dá koupit okolo 11,5-13,5k dle chlazení a značky. :)

Z čistě PS5 titulů mě lákají: Returnal + Gran Turismo 7 co vyjde.

@AiMLEzZz (10.10.2021 14:40): jj taky to tak dělám. Pokud není jiná volba.
odkaz
Následující titul bych chtěl (i když nevím proč vlastně;-) doporučit Drolinovi. Už asi deset let jej chci přidat na DH a periodicky na něj zapomíná.

Hra se jmenuje.... .... ... Rollin.

Tak snad brzy...
@Rapier (10.10.2021 09:12): Tak jestli ti nedělá problém stáhnout si crack, tak by ti nemuselo dělat problém ani stáhnout si to ilegálně, ne? :) Já jsem si třeba svého času koupil GTA V, ale "chytrý" instalátor měl problém to nainstalovat na Linux, tak jsem to nakonec vyřešil v šedé zóně, stáhl si torrent a použil pirátský instalátor. Vzhledem k tomu, že jsem za hru zaplatil, jsem s tím neměl morální problém.
Tak jsem si chtěl přečíst, co se na DH píše o MMO od Amazonu New World - a nepíše se nic, není ještě ani přidaná;)
@Garion: + @Paul: v tom případě mé nejhlubší omluvy <span class="GRkHZd w8qArf">Gabe Newelle. Neměl jsem tušení, že za tím stojí kravaťáci z EA. Shame on them!
Miluji digitální distribuci (ironie). Je normální aby mě Steam u Crysis při spuštění řekl, že jsem překročil limit počítačů na který mohu nainstalovat hru a tudíž si ji mám zakoupit znovu?! Takovou hlášku jsem dosud neviděl.
To si snad dělají prdel ne?! Steamu má být přece ukradené na kolik PC v rodině si osobně naistaluji hry ze svého účtu, i kdyby to bylo ihned na 5+ PCs. Zaplatil jsem za hru? Zaplatil.

Zlatá éra krabiček. Člověk si hru naistaloval kde chtěl, a s příslušnou disketou, plackou, atd. (případně crackem když jednoho štvaly ty protipirátské ochrany) spustil.
Koupil jsem si hru Gold Rush: The Game. Tu na DH zatím ani není. Ale to je jedno. Na Steamu je napsáno, že čeština není podporována a přitom tam skutečně čeština je. Autoři by si to měli opravit v obchodě :) Hra je nyní ve slevě 50%. 9.99€.
Jako jedno číslo pro nostalgiky asi dobrý, ale kolik by mohlo u nás být pravidelných kupců? To je tak do tisícovky ne? A to možná přeháním :/