Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

« Novější Starší »
@Jab (17:42): ne tvl, kdyz to otevreš vyvalí se zelenej mrak a vyletí babiny spodary. Jasně že to musí působit dobře, kdyz za to někdo zaplatil. A tahat do toho zase ty deti..ach jo.
@Psyx (14:39): Žádná tragédie to nebyla, to fakt ne. Mě to spíš napadlo jako jediný příklad z toho, co jsem hrál, kde nejde jen o čistě kosmetické prvky.
@Shoggot (17:36): Plus problém je i v přístupnosti. Mraky mobilních her se prodává i přes silné pay-to-win mechaniky bez ověřování věku. Níže zmíněný Battlefront 2 má PEGI 16. U již regulovaného hazardu platí že prostě pod 18 je "ne". Lootboxy ale často takové omezení nejen nemají, ale jako mechanika se na nedospělé přímo zaměřují (viz jejich otevírání plné cool animací a zvuků).
@Kwoky (17:23): No proto se to teď legislativně teprve zkoumá, protože to "výhra je jistá" v kontextu investice reálných peněz do možné výhry v něčem, co může splňovat definice podle loterijních zákonů právě případ loterie, je tak trošku na vodě vzhledem k problematice value, který se řeší i v tom redditu. Proto ani nikde nejde o UPLNÝ ZÁKAZ lootboxů jako takových a totální komunismus, ale o to, aby v nejzazším případě fungovaly tyto mechaniky v souladu s loterijními zákony této země.

Velice podobně se totéž řešilo u nás, když se "výherní automaty" přejmenovaly na videoloterijní automaty a součástí jejich interfacu se stal zábavný kvíz jako součástí hry. Díky tomuhle mohli na čas obejít loterijní zákon a obcházet tak vyhlášky o obcích, které obcím umožňují terminály v oblasti své působnosti zakázat.
Jde jen o to, aby fungovaly v mezích zákona toho, co umožňuje loterijní zákon. Vzhledem k tomu, jak vývoj jde dál a jaké nové výzvy se vyvrbují každý rok, vznikla zkrátka potřeba tyto nové systémy, které neexistovaly nebo nebyly tak rozšířené v době psaní loterijních zákonů, přezkoumat a případně je do toho nějak legislativně zařadit nebo ošetřit, pokud budou splňovat definici loterijní hry.

Už více jak rok a půl už funguje i druhá část protihazardního zákona u nás.
@Kwoky (17:23): Tak to můžou nechat přirozeně vyplynout. Lidi se naučili sázet sportku a další tyhle soutěže jednou za měsíc za třeba dvě stovky a roky nevyhrát ani hovno, tak se můžou naučit koupit jeden loot box za mesic a vyhrát taky hovno:)
Lootboxy nejsou z legislativního pohledu hazardní hra, protože odměna je jistá. Jen je často na prd, ale z pohledu zákona je to postačující. Debata je o tom, jestli to takhle stačí, nebo je třeba definici gamblingu (hazardu) změnit.
@Shoggot (16:35): porad te ale nikdo nenuti to kupovat, stejne jako te nikdo nenuti sazet sportku nebo na konicky, kde je vyhra jeste min jista nez u tech lootboxu.Je jedno jestli nezodpovednej dospelej prosere peníze za hraní, chlast nebo cokoliv dalšího. Pak jsou tu ty deti, ale tam je to na rodicich, kdyz umeji vysvetlit aby si deti nehrali se sirkama ve stohu, mohli zvládnout i tohle. Evidentne to jde jak níž popsal ringo. Zakazama se to akorát posunuje blíž k tomu komunismu, protože lidí co ty peníze mají a chtějí si to kupovat nebudou moct. A co pak bude jako další, kdyz tohle vyjde?
@Sadako (16:03): Říkal jsem si, že právě přesně ten klíčový rozdíl bude v tom value.

Tam bude určitá garance, že i když v booster packu nebudou karty které chceš, mají určitou hodnotu (která není náhodná, je tam třeba vždy jedna "prémiová" karta, i když zrovna ne ta, kterou jsi chtěla). Tím pádem jde stále o nějaký obchod.
Pokud ale koupíš klíč k lootboxu za nevím, třeba 5 euro a jeho obsah je textura, jejíž cena na Steam marketplace je 0,17 euro (ale může to být klidně i skin za 350 euro), je to zkrátka loterie. To, že to má cenu 0,17 euro je jen berlička, aby se nedalo říct, že člověk prohrál (prostě ti nějaký cynický idiot řekne, že to cenu má, takže cajk, o nic nejde).
V tu chvíli se to stává pochopitelně loterií, gamblem. Je to sázka, kde místo toho, že v případě prohry nevyhraješ nic, tak vyhráváš něco, co má hodnotu 0,17 euro a nelze to bez třetí strany směnit za reálné peníze. Tedy je to prakticky nic, to prostě každý prohlédl, je to evidentní. A policymakers už to holt taky prohlédli.
@jvempire (08:21): Tady se k tomu někdo rozepsal.
https://www.reddit.com/r/ExtraCredits/co ... _packs_are_not_loot/
TLDR: Magic packs have value, loot boxes don't. You can buy just the cards you want, while loot boxes typically prevent this. Magic has formats that use the randomness of booster packs as a gameplay mechanic, loot boxes are just stuff. Magic doesn't have a start-up fee, AAA games are clinging to theirs. Magic is also way more pay-to-win than any video game should aspire to be.

@Crash (13:53): Já jsem si třeba v Hearthstone nekoupila nic za reálný cash. Na všechno (nákup packů, odemykání dungeonů) používám herní měnu, kterou dostávám za dailies. Případně se dají karty demontovat a craftit. Nicméně, rozhodně taky nemám všechny karty (a je mi to jedno).
@Steve (14:25): Ok, jen mi to nepřišlo fér označit TF 2 jako pay to win, když tu existují věci jako třeba Artifact (když počítáš karetní balíčky jako lootboxy). Ano, nějaký kraftovací/idlovací systém mají snad všechny tyhle hry, ale zrovna TF 2 mi přišla dost vstřícná.
@Jab (13:35): To třeba vůbec nevím, jak tam bylo pořešeno. Co v těch boxech bylo?

@Crash (13:53): Jo to je pravda. Z těch pár kartičkových her, co jsem zkoušel, jsem měl vždy pocit, že bez peněz to dlouho nepůjde.

@Psyx (14:13): Pravda, ale stejně, když si to můžeš rovnou koupit a nějak to ovlivňuje gameplay, tak už je to celkem blbý. Ostatně co tam ty lootboxy přibyly, tak to pro mě začalo být neúnosný a pomalu jsem přestal hrát. Btw ten craftovací systém je všude možně, třeba v těch kartičkových hrách, ale i v těch hrách co jsem zmiňoval. Často jen taková náplast, abys měl pocit, že nějak využiješ ty blbosti, co nechceš, nebo máš vícekrát.
@Steve (13:33): V TF 2 ale byl craftovací systém, takže sis všechny zbraně mohl vyrobit, pravda většinou to spolklo hodně materiálů, bylo tak jednodušší prostě vyobchodovat s hráči za harampádí. Těch pár co sis vyrobit nemohl, byly jen reskinované zbraně a neměly žádné bonusové vlastnosti.
@Steve (13:33): Když o tom tak přemýšlím, tak je to vlastně případ kartiček. Já teda můžu mluvit jen za TES Legends, ale předpokládám, že Hearthstone nebo Magic to mají podobně. Já jsem se např. u TES Legends ani po dvou letech poměrně intenzivního hraní F2P nedostal do stavu, že bych měl všechny karty. A zvlášť pokud naskočíš do hry, která už nějaký ten pátek jede, tak si s nějakým tím startovním balíkem moc neškrtneš a jsi rád za cokoliv, co ti padne. Tam to skutečně svádí k utrácení za další balíčky.
@Steve (13:33): já nedávno po 3 letech hraní objevil loot boxy ve Wildlands, nějaké tam byly zdarma, a vůbec nechápu jak tenhle model mohl uspět, protože tam padaj hrozný nesmysly (skiny, záplaty na batohy apod.) A to jsem člověk, kterej už pár stokorun vrazil do mobilních her!
Mimochodem někdo tu zmínil pay-to-win mechaniky v souvislosti s lootboxy. Z mé zkušenosti jsou ale většinou v lootboxech jenom čistě kosmetické doplňky (CS:GO, Overwatch, Apex Legends, PUBG,...). Jediná výjimka, co mě napadá je asi TF2, kde v tom byly i zbraně s jinými vlastnostmi. Tak mě zajímá, jak je to časté, že jsou v lootboxech nějaké vyloženě pay-to-win hračky. Ve kterých hrách to je?
Já tu teda žádnou pořádnou argumentaci nevidím ani z jedné strany. Jen proudy slov.
@Jab (08:11): Tak urcite, je to na internetu tak to tak musi byt. A nauc se cist, ja nepsal ze nikdo takovy neexistuje ale ze nikoho takoveho ja osobne neznam. Na internetu jsem o podobnych pripadech cetl vickrat, treba ten rusak co zaloval Bethesdu ze mu znicila zivot protoze hral mesic v kuse Fallout 4 a podobne, eh, proste internet.
Obecne z toho delas strasne velkou tragedii, lidi z penezma zahuci i do jinych veci aniz by pri tom uvazovali co bude dal. a nikdo kolem nich ochrane site nerozhazuje.
Jinak jeste k tvemu predchozimu prohlaseni ze mas sanci ze ti vypadnou nejake penize. To mas u tech boxu taky, sanci ze ti vypadne neco co chces.



@Gordon (01:22): Treba Diablo. U trojky to bylo i oficialne kdyz vysla, sam sem tam utrzil kolem 300 euro. jinak neoficilani aukce predmetu z Diabla budou asi fungovat dodnes, i kdyz tezko rict jak to bude frekventovane, preci jen uz to tolik lidi nehraje. U her kde jdou predmety prehazovat mezi hraci to tak obcas byva .
@Kunick (10:36): Právěže vše takto zpeněžit nejde. Na steamu máš ty směnitelné itemy, ale třeba v Overwatch bys asi musel prodávat celý účet.
@S4TW (09:02): no možná jsi dostal peníze do Steam peneženky. Což reálné peníze nejsou, protože s nimi můžeš manipulovat jen v omezené míře. Prodej skinu na jiném serveru je pak proti pravidlům. Takhle jde ale zpeněžit vše.
@orromis (08:12): ale já se přece nebavím o tom, jestli to je nebo není hazard... tady padl dotaz, jesti jdou ty itemy prodávat za reálné peníze, což jdou... a řekl bych, že CS není jediná hra, jen mě napadla jako první, páč jsem sam získal nějaké skiny, které jsem obratem za pár centíku prodal :-)
@S4TW (07:47): Taky to je hazard a Valve (a různý third party aukce) s tím měli nedávno velký problém.

Pokud lze item z lootboxu prodat, tak to je regulérní hazard (alespoň pro většinu právních systémů). Proto ve většině her nelze předměty z lootboxu prodat/vyměnit s jinými hráči (maximálně se to dá směnit za směšný množství nějaké herní měny).

Jinak lootboxy nemusí být automaticky zlo, třeba Overwatch je má naimplementované docela dobře protože je hráči získávají za obyčejné hraní celkem často a lze si tuším koupit jakýkoli předmět za peníze rovnou (ale měly by tam být i nějaké parental ochrany, což tuším battle.net má naimplementované také, podobně jako to popisoval Ringo).
@Charllize (23.06.2019 23:24): Podívej... Tys toho neviděl. Až se naučíš zacházet s internetem, tak si to vygoogluj. Já na takové články narážím (zadlužení se kvůli lootboxům) několikrát do měsíce. A ano, i případ ze svého okolí znám.

A teď mi řekni... Fakt tě nenapadlo, když si to psal, že meleš zase kraviny? Alespoň jeden malý paprsek reality nedopadl?

https://www.theguardian.com/games/2018/m ... ideo-game-loot-boxes

“I am currently $15,800 in debt. My wife no longer trusts me. My kids, who ask me why I am playing Final Fantasy all the time, will never understand how I selfishly spent money I should have been using for their activities.”
@Gordon (01:22): ja teda do takove miry problematice nerozumim, ale treba skiny v csgo jsou taky pres lootboxy, ne? A ty se casto prodavaji za slusne penize...
Každopádně pokud někdo řekne, že pomůže daň, tak ne, nepomůže, daň zlegalizuje každý zločin.

A tak, jako děckám vštěpuji, co je a není dobré, tak jim vštěpuji, že hrát třeba kdejakou sračku na mobilech je outsiderství, jestli si chtějí kvalitně zahrát, když už jim povolím hry, tak jim koupím pořádnou gamesu na 2DSko.
@Jab (23.06.2019 23:19): mno, bezdomovce kvůli loot boxum jsem ještě neviděl, ale bezdomovce co všechno prosral na automatech mockrát. Tolik k tomu že máš šanci že ti něco vypadne.

Ty urážky na konci ti promijim, slíbil jsem že tě už nebudu napadat :)



@Shoggot (23.06.2019 23:18): máš s tim nějakou reálnou zkušenost? Že ty věci jsou k ničemu a je to jen klička?

Ještě je taky dobře zmínit že loot boxy se dají pořídit v mnoha hrách i za speciální herní menu která se získává různými činnostmi ve hře. Samozřejmě to bývá často nastavené že to trvá dost dlouho a nutili to investovat peníze, ale s trochou trpělivosti a šikovnosti když jinak hra baví to zas nebývá nepřekonatelný problém vydělat si na to co člověk chce obyčejným hraním.
@Charllize (23.06.2019 23:16): Jo. U automatů máš alespoň nějakou šanci, že ti vypadnou reálné peníze. Navíc standardní hazard je vázán zákony.

Hele víš co, di se vycpat. Mám teplotu, není mi dobře. A u tebe platí, že co ti člověk přímo neřekne, to tě nenapadne. Vždyť je to už čirá zoufalost...
@Jab (23.06.2019 19:49): Je to samozřejmě zcela jasné zkopírování behaviorálních mechanik gamblingu zacílené na děti a na pracující rodiče, kteří ani s nejlepší vůlí nedokáží sledovat trendy a tak kupují, aby děti nebyly za outsidery. Poměrně chytré z jejich strany je, že garantují, že vždy aspoň něco drobného padne a NĚJAKOU cenu to má. Byť všichni víme, že naprosto mizivou, nesměnitelnou za něco opravdu hodnotného. Je to ale jen klička a každý to vidí a věc je, že to začali vidět i policy/lawmakeři.

Stejně jako se všichni shodnou, že Joe Camel by neměl říkat dětem, že kouření je OK, tak by EA nemělo dětem podsouvat, že gambling je vlastně docela fajn.
@Jab (23.06.2019 23:11): ja to jen psal v porovnání s opravdovým gamblingem na výherních automatech a podobně. Není to to samé. Když už to teda někdo tak klasifikuje.
Z loot boxu se dělá najednou mega strašák a přitom tenhle zpusob ve hrách je dlouhý roky. Mě prostě jen přijde že někdo na tom začal vydělávat moc okatě balík a někomu to začlo vadit. Myslet si že jde o dobro a o lidi je hovadina, jde jen a zase o prachy, na obou stranách.
@Charllize (23.06.2019 22:58): No, kde jsou ty časy, kdy jsi koupil hru, která byla daná od A - Z, dokončená a tím to prostě haslo. Další prachy jsem utratil pak za jinou jasně danou hru od A -Z. Dneska člověk koupí jeden titul a aby jej živil jak auto na servisech.
@Ringo (23.06.2019 22:43): Přijde ti krabice (ce hře). Tu ve hře otevřeš a je tam jeden z mnoha možných předmětů. Jedním z nich může být i ta tvou ratolestí požadovaná figurka. Ale šance, že se objeví zrovna ta, je malá. Nadto reálně ji nikdy neuvidíš. Stále zůstane jen v té hře.

@Charllize (23.06.2019 22:58): Prodáváš to v ingame měně. A koruny už zpět nikdy neuvidíš. Že tam tedy něco má tu cenu za ty koruny je logický nesmysl. Koupíš to a tím "likvidita" končí.
No ono se i v těch loot boxech něco garantuje. Není to určitě tak že si za 200 korun koupíš box a v něm máš čistě nasrano, jako se to může stát u vyherniho automatů kde te skutečně oskubou a nemáš vůbec nic. Minimálně v tom boxu je něco co plus minus hodnotu těch 200 korun má, samozřejmě problém je v tom že to není často to co ten člověk chtěl. Na druhou stranu se ty věci co hráč nechce dají třeba vyměnit s jiným hráčem či třeba prodat za herní menu.

Pak třeba hry jako diablo, to je jeden obrovskej loot box v době vydání za 1500 korun. Ta hra je na surprise efektu založena. Samo je tam další přidaná hodnota takže to úplně tak nevyzni ale je to prostě šiška co jen padla krapet dal od loot box stromu.
@Jab (23.06.2019 22:39): Ok, pak tedy díky za vysvětlení. Žiji ve starém naivním světě platícího zákazníka a prodávajícího obchodníka, který za svou platbu dostane od obchodníka to, co poptával.

Pochopil jsem tedy správně, že u těch her fungují praktiky typu: dítě chce postavičku Avengera, já mu ji tedy objednám, ale přijde mi obrázek a nabídka, zaplať ještě jednou, příště třeba přijde i ta figurka?
@Jab (23.06.2019 22:27): Tak mě je jasné, jak to funguje, na tomhle stojí každá třeba facebooková herní pitomina. A běží to už tak dlouhou dobu, že mě překvapuje, že si najednou dnes někdo všiml. A je jediná cesta, buď si rodič nechá utratit prachy a nebo je dítěti na to nedá. Jiná cesta je podle mě docela nebezpečná a vede k nenápadnému řízení každého prdu. Pokud to je shledáno natolik škodlivé, tak jedinou cestou je omezení věkem jako je to u alkoholu. ale nějaké zákazy nebo danění, obzvláště to danění, to je cesta do pekel, daně to zlegalizují, státu z toho vznikne příjemný příjem a možná to začne ještě podporovat a rozvíjet a bude to pak úplně nenapadnutelné.



@Kunick (23.06.2019 22:29): Jo takhle, ono je to kupování šancí? Pro mě je to natolik cizí svět, že jsem žil stále v představě, že jde o takové to - dokoupím si za prachy lepší meč do Skyrimu. Pokud je to tak, že připlatíš a bonus ti přijde jen občas a možná, tak to je tedy na úrovni těch možná spadnuvších tří stejných na automatu. Tak to potom ok. Ale to potom jednoznačný zákaz jako podvod a klamání zákazníka, jak jsem psal Jabovi, daň to jen zlegalizuje.
@Ringo (23.06.2019 22:16): rozdíl by nebyl pokud bys za ty prachy na obed dostal jednou třeba super hru a v 99% případů třeba obrazek té hry vystřižený z časopisu.

rozdíl je náhodnost. Pokud bude kupovaný předmět deklarovaný, není v tom problém a je to takžka jistě chyba rodičů, že to nechali zajít tak daleko. Ale pokud to bude šance na výhru, pak je tady reálný problém protože pamět je selektivní a spousta lidí, a děti obzvláště, nedokáží reálně ohodnotit šanci výhra/ztráta.
@Ringo (23.06.2019 22:16): Ten systém funguje tak, že tě hra nechá "čuchnout" a vše je pro všechny stejné. Po čase tě ale platící začnou předbíhat a pokud chceš dále hrát na jejich úrovni a s nimi, tak musíš platit také. Od hry v obchodu je to rozdíl a jsem se jist, že na vymýšlení systému se pár behaviorálních psychologů podílelo.
@Jab (23.06.2019 22:05):

@Kunick (23.06.2019 22:04):

No, v pohodě to není jako spousta věcí není v pohodě, ale nevím, jestli a na kolik je to starostí druhých. Rozhodně je na místě kriminalizovat drogy a gamblerství, hlavně jejich distribuci, protože to přináší rychlé prachy jednomu a zmar druhému. Nicméně nakolik je prodej loot boxu už nabídkou ke gamblerství, to je stále otázka. Kde vytyčit, že prodáváš hru a její obsah a kde už je to v rovině - slíbím ti stonásobek za tři trefené znaky, když do mě hodíš dvacku. Za chvíli bysme si mohli vzít na paškál datadisky a DLC. Lidi po tom jdou jako po uzeném, ale třeba i já tady mám daný jakýsi blok a nikde jsem nešel po datadiscích a po DLC už vůbec ne. Ne, že bych si někdy nějaký nekoupil, ale spíše mě to otravuje a obtěžuje a bylo to cílené, protože jsme do té hry chtěl tu konkrétní vlastnost, kterou prodávali až posléze. Ale pořád mě to jaksi ještě nepřesvědčilo o zločinnosti takového prodeje.

A co se týče těch peněz - na studia a podobně - dítě nerozhází peníze, které mu nedám do ruky nebo na konto. To je jedna věc. Druhá věc, pokud bude jako já, bude měsíc hlady bez obědů, protože já jsem třeba za peníze na obědy kupoval v devadesátkách hry ve slevách u Visionu v Ostravě :-) Jaký v tom byl rozdíl?
@Ringo (23.06.2019 21:53): To sice píšeš dobře a určitě je super, když to mají ošetřeno rodiče. Ale shodneme se na tom, že by to i tak neměla dělat/nabízet nějaká firma, ne? Btw nepřijde mi ani v pohodě, když dvacetiletý rozfrcá své peníze na studium VŠ hraním onlajnovky. Podobně se to teoreticky může stát i náctiletému, pokud jej pošleš v patnácti na internát nějakého gymnázia.

Plus... A to je třeba zdůraznit... Surprise mechanika? Jako kindervajíčka? Z toho to korporátní zlo teče na všechny strany.
@Ringo (23.06.2019 21:53): Gratuluju, zdá se, že jsi je vychoval dobře.

To že se problem medializuje přes případy, kdy dítě utratí částku několika výplat je věc jedna. Že jde ale o problém který škodí hlavně psychyce a osobnosti toho dítěte je věc daleko závažnější.

Gambling je stejně problematicky jako jakékoliv další závislosti a mladý člověk k nim má o to větší sklony.
@Jab (23.06.2019 21:46): Asi je to jiný svět, než žiji já a mé děcka. Děcka by nikdy nenapadlo něco přes mobil kupovat. Jo, je jim 8 a 11, ale ten starší je dost schopný na to, aby to zvládl, ale naštěstí vždy se mnou konzultuje, co smí a nesmí za hru nainstalovat a jestli to nebude chtít platby, sám něco takového odmítá. Podle mě za veškeré ty problémy prostě mohou rodiče. Nikdy nemají dát dítěti přístup ke svému kontu v jakékoliv podobě. No a pokud to udělají, jsou to prachy pořád rodičů a ne těch děcek a rodič má udělat s dětmi pořádek.

A od 15 jsou pak už tedy zletilí a pokud si na brigádě vydělají a rozfrnkají to za blbosti, to už je jejich zodpovědnost. Lákadel, jak kde utratit prachy bylo, je a vždy bude hodně.

Mimochodem tohle má parádně ošetřeno Nintendo. Děcka mají 2DSka a už jsem jim přes to kupoval hry i digitálně. Vzhledem k tomu, že mají Nintenda zaregistrované na sebe s datem narození, tak to vyžaduje rodičovskou kontrolu a kdykoliv na to chci něco koupit, musím tam já zadat rodičovský PIN.
@Ringo (23.06.2019 20:56): Účty s kartou jsou od patnácti. Loot boxy aj. jsou i záležitostí mobilů. Máma/táta koupí nějakou aplikaci a karta už třebas zůstane v telefonu uložená (tohle se imho děje často). Obé mi přijde relevantní. A dá se tak pěstovat "vesele" závislost.

P. S. Ještě mě napadlo, že některé srandy ti vždy mohou přijít jako přirážka při vyúčtování za tarif.
@Cobot (23.06.2019 19:46): jinak ten výrok o neviditelné ruce trhu se takřka vylučně uvádí bez další části, která mluví o společnosti s pevnými morálními hodnotami. Ale ta se vetšinou mluvčím nehodí do krámu.
Jojo. Zaměřovat gambling na děti je úplně v pořádku. A vůbec to není superevil. :)

Btw naznačovat, že když je někdo proti, tak je komunista, je na okamžité ukončení diskuze. Páč to není argument. Jen narážka.
@Charllize (23.06.2019 19:19): Tak ano hlavní vinu nesou rodiče, ale tohle není o nějaké vině. Je to prostě hnusnej způsob jak vydělávat prachy a pokud zanikne ať už na vyšší zdanění nebo na cokoliv jiného nikdo jinej než prodejce brečet nebude. A co z pohledu hráče je fortnite humus, kterej by taky nikomu chybět neměl :) Mimochodem všichni rodiče jsou dokonalý a pokud nemaj dítě pod 100% dohledem tak vybočujou z průměru.

@Fritol (23.06.2019 19:22): Jak nás historie naučila, spoustu věcí ona neviditelná ruka nevyřřeší. Nabízí se srovnání třeba s úvěrama, který v týhle zemi frčej o stošest. Jasně ti lidi jsou kreténi a zasloužej chcípnout v kanálu. Jen proto, že to stát umožnil tu má 1/10 obyvatel existeční problémy a spousty z nich neřešitelnou exekuci. Ale jasně proč trh omezovat? Vytahovat rudou? Realy?
@Charllize (23.06.2019 17:13): +1

Veškeré zákazy a omezování trhu ohledně lootboxů se mi nehorázně příčí a jediní zodpovědní jsou zde rodiče. Přeji EA a všem dalším, aby si prosadili svoje a nikdo je nedonutil s tím přestat. Hráči to nemusí kupovat, kdyby to nechtěli a rodiče by se měli víc start. O nic víc nejde.

A každý, kdo je v tomhle proti EA, by si měl zkontrolovat, zda náhodou nerudne.
@Cobot (23.06.2019 18:56): Podobně modely má kde kdo. Když dítě nesomruje loot box tak somruje novej mobil nebo cokoliv dalšího, protože to pusobi že to je nutné..
Podle mě v tom bude něco jiného, a O děti a peněženky rodičů vůbec nepůjde, jak už to tak bývá, to je jen aby byl důvod buzerovat, realita ale bude určitě jinde. Treba v tom jak tyhle výdělky lepe zdanit, nabalit na ne podminky a zákazy aby z toho měl prospěch někdo důležitější a podobne. A veřejnost bude slintat blahem jaká že je tem dětem věnována pozornost :)
@Charllize (23.06.2019 17:13): a proč by měl bejt tatínek idiot.? Nemusí to znamenat, že se nechal dítětem okrást. Prostě dítě somruje lízátko. Ten business model je svinstvo. Nejdřív firma vytvoří poptávku tím že skin je něco nutného bez čeho nemůžeš žít a pak že za to zkasne.

Jasně tohle bylo vždycky, ale točí se v tom tolik peněz, že je z toho jen a pouze kalkul. Děcka jsou lehce manipulovatelna a utrata za digitální nic je přecijen jednodušší než zvednout zadek a jít koupit třeba kartičky. Pochybuju, že někdo třeba zrovna na kartička h vydělal tolik co epic ve fortnite nebo ea ve fife. Už ty jejich zoufale trapný výmluvy při tom slyšení jen dokazujou co jsou zač .
@Charllize (23.06.2019 17:13): Přesně. Kdybych jako dítě bez dovolení utratil peníze rodičů na podobnou kravinu, tak bych měl pak hodně zmalovanej zadek.
Když ono to "Uložit kartu pro snadnější platbu" je tak lákavé :)
@Cobot (23.06.2019 11:00): Díky za odkazy, jinak bych to nezaznamenala (ne takový detail).

Wow, to je na palici... Sledovat to jejich kličkování je možná vtipný, ale zároveň jako wtf? To myslí vážně?
Zaznamenali jste "Surprise Mechanics"? Celkem vtipný jak se tak obrovský korrporace jako EA a Epic obhajujou. Je fakt, že dřív mi to nepřišlo jako problém a měl jsem jen pocit, že to kurví hry, ale dneska už to beru jednoznačně jako gamble a pěkně zvrácený dojení zaměřený na děti.

https://www.vice.com/en_ca/article/xwnk7 ... t-surprise-mechanics
https://parliamentlive.tv/Event/Index/0b ... 4a0879d4#player-tabs
Nevíte, jestli ta aplikace Xbox (beta), kde se dá pořídit game pass, má snahu někde ukládat uložené pozice? Ukončila jsem hru, následně mi aplikace hru sama od sebe odinstalovala a po opětovné instalaci hry nemám uložené pozice. Už jsem byla na konci hry, tak to vcelku zamrzí. Už jsem prohledala pár složek, ale nikde nic.

A hra se tváří, že mě přihlašuje, ale nic to stejně nedělá.
Co se stane podle Vás nejdříve z mnou nabízených možností?:

1.) Vyjde HALF-LIFE 3
2.) Artifact se stane populárnějším než MTG: Arena (to znamená, dle mě, že ho bude hrát více lidí než dosud hraje MTG: Arenu)
3.) Vyjde TES: VI

Diskutující (11)