Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

No v metru bych opravdu rozdělil ten feeling proti lidským protivníkům a proti mutantům. Proti těm potvorám jsem měl stejný pocit jako Nix, jako že střílím a s nimi to ani nehne.
@Nix (25.07.2024 13:15): No práveže tie zbrane mali spätný ráz a neboli tak precízne ako keby si bol 20 rokov sniper, hlavne keď veľa z nich bolo "podomácky" vyrobených. Ja som napr. brokovnicu rád používal, len bolo potrebné si tých nepriateľov fakt pustiť v Metre doslova pred xicht častokrát.
@Tulareanus (23.07.2024 20:54): Střelba u Metra není dobrá, obecně ta hra mne moc nebaví... ale zrovna třeba u toho Battlefieldu je daleko lepší, aspoň dle mého názoru, možná je to i mým neskillem, protože v Battlefieldu jsem byl i úspěšnější, ale v Metru když chci třeba i do příšery vypálit z brokovnice tak mi přijde, že první dvě rány ji nic neudělaj, možná je to i tím, že prostě se neumím trefit :D ale obecně to chování zbraní v Metru je fakt podivný, hlavně až po vylepšení zbraně je to trochu lepší, ale celkově na mne ta hra nepůsobí kladně ani u zbraní a ani u jiných aspektů tý hry...takže mne to jen potvrzuje, že to není moc hra pro mne

Ale já jsem divný, mne berte s rezervou :) mám dost zvláštní vkus, mne ani nebavil Wolfenstein New Order např. a většinou když to lidi haní, mne se to líbí a naopak :) ale někdy se s ostatními názory setkám, jak kdy no... ale nechci tím se nikoho dotknout :) jen můj názor
Ještě bych chtěl zmínit Jurassic Park: Trespasser . Nejen, že to byla jedna z těch prvních FPS vůbec s mouselookem, ale obecně unikátnost tamního ovládání dělá něco, co je poměrně blízko realitě.
Když má člověk crosshair a pevnou ruku namakaného svalovce, to se to střílí. V Trespasseru je ale pocit ze střelby poměrně dost autentický, ale asi úplně jinak, než jak na to jdou ty ostatní hry. Člověk by se v reálu asi taky jen tak netrefil do pobíhajícího zvířete a v Tresspasseru je to skoro stejně těžké jako v realitě :-)
To ovšem nic nemění, že onen "pocit" ze střelby, jak ho většina vnímá a chce, je v téhle hře neskonale na hovno, ale o to více svůj :-)
Nej pocit ze střelby jsem měl v UFO Enemy Unknown, v závěsu je hned potom Jagged Alliance 1.
Nejlepší pocit ze střelby jsem měl v Disco Elysium když jsem sejmul kunu:))
@Paul (24.07.2024 11:57): Je fakt, že díky tomu vysokému damage, kdy to člověk nepižlal po pár hitpointech, fungovaly jako v FPS, a s Johnnyho bouchačkou jsem prostě musel každému dát heaďáka, skvělý pocit moci.

Mně nejlepší gun feel přijde v Ready Or Not, ostatně i v duchovním předchůdci SWAT 4, když člověk použil nějaký ten samopal či útočnou pušku, působilo to brutálně jako vražedné nástroje. Armu 3 jste zmiňovali, tam se mi líbí rovněž ta pohyblivost zbraně, oddělitelná od pohledu. Dále pak výborně ozvučené Insurgency: Sandstorm. Radost střílet hodně retro je pak samozřejmě v Hunt: Showdown či trochu méně retro v Hell Let Loose, kde jsem nedávno nadšeně řádil s stgéčkem. Obdobně Red Orchestru jste už zmiňovali, tu však ještě výše vytáhla fantastická totální konverze Darkest Hour: Europe '44-'45, s láskou neustále vyvíjena již 15 let. Tamní MG-42, to je jinačí pila.

V singlu jsem si z dosud nejmenovaných užíval bouchačky v nových Wolfensteinech. A jak jste zmiňovali Vietcong, tak snad mě nenapadá gunplay, který by zestárnul lépe.
Cyberpunk 2077 má naprosto fantastisch gunfeel. Ty brokárny, nebo ten Johnyho kanón..
Novej Robocop taky moc dobrej.
Ty jo, když se zamyslím, u které hry jsem měl nejlepší pocit ze střelby, tak vážně nedokáži říct. Hodně na mě fungoval třeba Call of Juarez: Gunslinger, Cod jsem měl vždy rád (po nějaký Black Ops nebo MW3, nevím, co bylo později), ale tam mě vždycky hrozně štvalo, že člověk nemůže postupovat takticky, protože je tam nekonečný resp nepřátel...

Vlastně ten Vietcong, je pravda, tam ten pocit byl skvělý, člověk musel mít i na mysli trochu náboje, postup, obezřetnost, fungovalo to velmi dobře. Obecně české střílečky uměli tu imerzi dobře přenést, Hidden & Dangerous 2 je další skvělý příklad. Nicméně, kde jsem zažíval úplně největší pocit vojenského dobrodružství, že jsem vyloženě součást toho konfliktu, tak je za mě jednoznačně Operation Flashpoint: Cold War Crisis.

Čili kol a kolem, české hry to absolutně drtí :)
@Rapier (24.07.2024 00:09): Pozri, ja sa s tebou hádať nechcem. Nemá to zmysel ani pre jedného z nás. Ale ty si reagoval na mňa, keď som diskutoval o SP časti CoD/BF a zlom leveldizajne. MP neriešim, nehrávam ten MP, nechcem hodnotiť. Odpísal som ti slušne, že pocit zo streľby je subjektívna vec, že lazy level dizajn je problém vývojárov a nie limit settingu.

A na tvoju otázku a zároveň odpoveď, kde si rovno dal aj verdikt, som ti odpovedal príkladmi. "Je hezké, že tu máme primárně single-player designové střílečky, ale ukaž mi jedinou které stojí za to a nabídne podobný pocit ze střelby. :) S výjimkou Half-Life: Alyx mě nenapadá žádná, no možná ještě tak poslední díl Metro série.
Asi se shodneme na tom, že s pohledu military stříleček je COD a Battlefield na tom tak nějak politicky/diplomaticky řečeno nejlépe. :) " . To, že si sa urazil ma mrzí, ako som vopred napísal, nebolo to mojim cieľom, ale žiadne nemiestne výrazy som nepoužil, ale ako ti inak slušne napísať, že táraš nezmysly? Ja chápem, že sa chceš zapojiť do diskusie v téme, ktorá ťa zaujíma, ale robiť veľké vyhlásenia o tom, ktoré FPSky majú najlepší pocit zo streľby a ktoré sú top military na základe pár hier, ktoré si hral, je hlúposť. A pritom by stačilo napísať, čo ťa baví a prečo ťa to baví, bez toho, aby si neustále bilansoval nad tým, čo je to najlepšie a že je to náhodou práve tá hra, ktorú si hral ty.
@Tulareanus (23.07.2024 20:54): jen stručně, pravděpodobně nejsi military positive, a mám pocit, že jsi mě nepochopil. To se stává, od toho je to diskuze.

""Kluci v terénu" WW2 asi nemali autoheal, cestu vpred a úlohu zastreliť tak 500 náckov na osobu." Konečně jsi odkryl karty! Nyní vím co ti vadí na WW2 COD, proč jsi to nenapsal ihned.

1. HL: Alyx má velmi slušný non-VR mód, hrál jsem zatím jen na VR, a pocit ze střelby je fajn. Porovnávat to samozřejmě lze. Pochopitelně působí realističtěji když musíš zvednou ruku a zamířit na cíl, než když jen držíš myš/ovladač v ruce. To je přeci jasné úplně každému.
2. bod za  "Kluci v terénu". to bylo fakt hezký. :) RTCW je reálně koridorovka, dejme tomu místy máš hřiště jako v BF, pravda nácků zabiješ výrazně méně, bod proto, že to je má oblíbená WW2 hra.
3. souvisí s bodem 2. Nicméně porovnávat COD/Battlefield s tzv. realistickými střílečkami asi nemá smysl, nemyslíš? Četl jsi vůbec co jsem psal? Ne? Nevadí! Opakování je matka moudrosti: "Pro realistický a opravdu zajímavý zážitek tu máme Operation Flashpoint a Arma sérii"
4. No dobrá, já zmiňoval primárně military fps, a né sci-fi a další běžné fps hry ale budiž! Point více méně validní. Ostatně @Dan9K: se vyjádřil trefně. :)
5. Ze zmiňovaných her, které mají lepší pocit ze střelby bych mohl souhlasit jedině s Red Orchestra, jejíž WW2 Stalingrad verzi jsem svého času hrával. CS GO, a CS obecně ani omylem, říkám ne! Stejná (realisticky se tvářící) arkáda jako COD a Battlefield, s tím, že Battlefield je proti CS o level výše. CS GO/CS je v mých očích zhruba na úrovni Quake Arena, pokud se bavíme o celkovém pocitu ze hry. Nevadí, nemusíme se shodnout, to je život! :)

Domnívám se (doporučení), že bys jako moderátor diskuze neměl některé výrazy na DH používat, a už vůbec se snažit lidi shazovat. Přeber si to jak je libo, lépe řečeno se nad tím zamysli proč jsem to napsal. Není to poprvé co to u tebe registruji. Dobrou noc.

@Malignus (23.07.2024 22:11): Vietcong byl super. Taky mě bavil. Česká studia umí dělat military střílečky.
@Rapier (23.07.2024 17:06): Nejlepší pocit ze střelby jsem měl u Vietcongu, kde jsem testoval všechny zbraně, který se mi dostaly do ruky. M16 jsem měl rád, ale AK-47 jsem si oblíbil zvlášť v misích, kde jsem byl sám s nepřáteli. Bylo to muničně výhodnější. :-D
@Adieu (23.07.2024 20:48): každopádně díky za tip



jinak pocit ze střelby, to nemá vůbec cenu řešit. Od tý doby, co jsem střílel z BFG 9000, tak jsem nikdy neměl srovnatelný pocit ze střelby :D

ale asi by mohla být zajímavá studie, v čem jako vězí to, když je dobrý (respektive "hustej") pocit ze střelby. Asi to bude kombinace hutného zvuku, kadence, podoby, vizuální odezvy, reálné efektivity vůči protivníkům, balistiky a projevů do samotného pohybu hráče. Skoro bych tuhle alchymii přirovnal k mixu zvuku, když už o něm je řeč. Když mixujete víc zvuků dohromady nebo hudbu, taky máte tendenci začít dávat každou složku víc a víc a víc, než zjistíte, že to úplně přestalo fungovat. Tak tyhle jednotlivé aspekty střelby taky by člověk řekl, že čím víc, tím všechno líp a taky se to pak rozpadne a nefunguje to a chce to promyslet, vyvážit a nebát se taky někde ubrat :-)
@Rapier (23.07.2024 17:06): "Kluci v terénu" WW2 asi nemali autoheal, cestu vpred a úlohu zastreliť tak 500 náckov na osobu.

"Je hezké, že tu máme primárně single-player designové střílečky, ale ukaž mi jedinou které stojí za to a nabídne podobný pocit ze střelby." Pocit zo streľby je predsa úplne subjektívnana vec. 99% hráčov, či už vo svete alebo na DH nikdy nestrieľalo zo zbrane. A aj keby niekto strieľal napr. na strelnici z 9mm pištole, tak bude sotva vedieť, aký pocit zo streľby automatickej pušky, sniperky, či guľometu. Pre hráča stačí ten wow efekt (ten je opäť individuálny, pre niekoho je WOW streľba vo WW2 hre, pre niekoho Quake, Doom, Unreal).

Half-Life: Alyx mimochodom takmer vôbec nie je o streľbe a porovnávať VR s neVRhrami sú hrušky a jablká.

A za mňa lepšia streľba? Určite S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl , Day of Defeat, Red Orchestra: Ostfront 41-45, Half-Life 2 , Counter-Strike: Global Offensive , Metro 2033, Redux, Titanfall 2, Call of Juarez, dokonca aj niektoré zbrane prvého Half-Life mi prídu na tú dobu dobré, napr. RPG.

MP rozoberať nebudem, lebo sme ho ani neriešili. Ale tvrdiť, že preto, že hra nie je scifi/fantasy, tak nemôže mať dobrý leveli dizajn je absurdná. Práve to, že niekam viedla vo vojne, kde sú zákopy, budovy prekážky, len jedna kľukatá cesta je to fantasy na tom. Je to jednoducho lenivé a absencia dobrých dizajnérov alebo budgetu na to, Stačí sa pozrieť napr. na Dishonored, kde by 90% dizajnu mohlo fungovať aj v prípade, že to nemá fantasy a scifi prvky. Return to Castle Wolfenstein mal výborný leveldizajn, ktorý by fungoval aj bez paranormálnych elementov, ktoré neboli zas neboli v úplne celej hre.

"Asi se shodneme na tom, že s pohledu military stříleček je COD a Battlefield na tom tak nějak politicky/diplomaticky řečeno nejlépe. :)"
Nezhodneme. Na to slúžia úplne iné hry ako Verdun, Tannenberg alebo Rising Storm 2: Vietnam a podobne. Od toho ako je to zvládnuté, majú popkorňáky ala BF/COD fakt extrémne ďaleko. 

Hoci to nie je účelom, ale asi sa ťa to dotkne, ale neviem ako to inak napísať - možno by stačilo neviesť diskusiu zas do superlatívnych extrémov (nikto ju tam neviedol, kým si nenapísal), hlavne ak máš limitované skúsenosti na 1 a pol FPS série. Ani ja nebudem robiť rebríček TOP 10 leteckých simulátorov, ak som hral 1.
@Dan9K (23.07.2024 20:27): Ještě jsem se k tomu sám nedostal, koupil jsem to ve slevě a čekám kdy na to budu mít vhodnou náladu. Každopádně z toho, co vím, se ta hudební tematika vyloženě promítá do hry a veškeré zvuky by měly nějakým způsobem zapadat do jednotného jazzového kontextu.
@Adieu (23.07.2024 15:56): neznám :-) je to jen hudební tematika, nebo se to nějak projevuje i do hry?

@Tulareanus (23.07.2024 16:01): o ano, Battlefieldy jsem nehrál, jen jejich kopie, tak jsem jen tušil, že jim půjde spíš o tu jakoby realitu no :-)
já se snažím mít právě tu zkušenost co nejširší, abych tím biasem trpěl co nejméně, to ale taky znamená, že u máločeho jsem u vytržení :D

a jasně, můj vkus je v jádru takový, že mám vždycky radši věci temnější, komplexnější, smutné a na dřeň, než světlejší, prosté, radostné a načančané :-) ale myslím, že snad jsem schopen přehodit tu výhybku a ocenit cokoliv, pokud to jde :-)
@Tulareanus (23.07.2024 16:01): jako člověk jenž relativně nedávno rozehrál a dohrál single-player COD2/3/WaW (první COD rozehráno), a hrál single-player BC1, BC2, BF3 a BF4 (plus strávil stovky hodin v MP v posledních 3 titulech v minulosti) musím konstatovat, a to jsem ještě prosím nehrál COD: Modern Warfare 1-3 + Black Ops 1-2, že SP je u COD série tak nějak pocitově lepší, byť v Battlefieldu je v SP pocitově širší hřiště pro hraní a více hraček na hraní. Akorát, že to lépe funguje v MP, než v SP, což je nemilé.

Na SP WW2 COD sérii se mi líbí, že můžeš jako hráč prožít "zhruba" to co ti kluci v terénu tenkrát, nebo o čem jsi četl v knihách, případně viděl ve filmech. Jo, je to koridorovka ale od COD víc nečekám, taková fajn oddychová zábavička. Pro realistický a opravdu zajímavý zážitek tu máme Operation Flashpoint a Arma sérii, ne?!

Jedinou výjimkou, která může plus mínus COD konkurovat, z celé Battlefield série je odnož: Bad Company 1 a Bad Company 2, ty mají slušný příběh a hlavně nechybí patřičná porce napětí, ironie a humoru. :)

Je hezké, že tu máme primárně single-player designové střílečky, ale ukaž mi jedinou které stojí za to a nabídne podobný pocit ze střelby. :) S výjimkou Half-Life: Alyx mě nenapadá žádná, no možná ještě tak poslední díl Metro série.
Asi se shodneme na tom, že s pohledu military stříleček je COD a Battlefield na tom tak nějak politicky/diplomaticky řečeno nejlépe. :)
S dodatkem, že v MP Battlefield/Bad Company válcuje COD na celé čáře, nemusíš souhlasit ale je to tak vzhledem k tomu, že v BF je to bojiště se vším všudy co se na bojišti skutečně nachází, nikoliv jen pěchotní zbraně a pár lehkých vozidel.

S efpéeskama je to poslední dobou bída. Mám strach, že až dohraji výše zmíněné CODy nebudu mít co hrát. Ačkoliv to u mě nebude tak horké, stále mám dost nedohraných fps z dávné a nedávné minulosti.

Upřímně, co bys čekal od level designu COD/Battlefield, když se snaží na monitory přenést "realitu"? Tohle není Bioshock, Duke Nukem3D, Blood, Shadow Warrior, Half-Life, Unreal, apod. kde mají tvůrci nekonečné možnosti realizovat se.
@Dan9K (23.07.2024 15:33): Tak to by si moc v Battlefielde neocenil, lebo ten realizmus tam fakt nie je. :D

Každopádne chápem, čo sa snažíš povedať, že chceš ku hre pristupovať nezaujato a neutrálne, ale bohužiaľ všetci máme väčšiu, či menšiu mieru biasu a naše predošlé skúsenosti a preferencie do toho podvedome aj vedome vždy kričia viac, než sme ochotní si priznať.

Podľa mňa sú tie Battlefield a CoD singleplayerovky príbehovo vyprázdnené, až parodicky hrdinské veci s absentujúcim zaujímavým level dizajnom. CoD sú on rail strieľačky skoro ako zo starých arcade automatov v lepšej grafike a Battlefield pôsobí ako janky man vs army v pseudootvorenejších leveloch, kde vlastne dizajnovo nič nie je. Svetlou výnimkou mi prišlo Battlefield: Bad Company 2 , ktoré malo svoje zaujímavé momenty, ale zas tento spinoff je úplne iný než hlavná séria.

V podstate @Nix: keď si chcem dať dobrú singleplayer fpsku (MP fpsky už roky nehrávam okrem vianočného CS 1.6 s kamošmi raz za rok), tak si vyberám takú, ktorá bola primárne vyvíjaná ako singleplayer a je niečím špecifická a zaujímavá. Tam, kde je to doplnok k MP, som asi nikdy nezažil, že by to oproti iným hrám vôbec stálo za to. Nemusí to byť vždy katastrofa, ale načo to hrať, ak existuje tak extrémne množstvo dobrých hier?
@Nix (23.07.2024 12:30): já nemám žádnej vkus

ke každý hře se snažím přistupovat tak, jak by asi potřebovala. Když bych hrál Battlefield, tak ocením realističnost a immersi, ale třeba taky chci někdy od her, aby nebyly jen virtuálním zprostředkovatelem nedosažitelné reality, ale aby zanechaly i nějakou stopu na umělecké duši a pak jsou zase ty nároky jiné.
@Dan9K (22.07.2024 19:33): Chápu, že každý má jinej vkus. Mne to zas tolik nevadí, já nejsem tak náročný a právě tady ty nezávislé tvorby nevyhledávám, ale věřím, že na tom něco je. Ale můj šálek to opravdu není.
Mně třeba trochu vadí, když slyším neustále ty samé zvuky všude dokola, protože sound designéři používají pořád ty stejné banky, a tak si cením i jedinečnosti zvuků, i jejich nějaké umělecké spolupráci s vizuálem a celkovým pojetím.
Vybavuji si třeba českou nezávislou hru Dark Train, která mě přesně tímhle zaujala. Charakteristické zvuky, které si člověk zapamatoval, nějak na něj emocionálně působily, v podstatě takové leitmotivická práce se zvuky,  a významně se tahle složka podílela na celkovém zážitku. Asi za tím bylo i to, že si ta hra taky dobře hrála s tichem, a cokoliv zaznělo, tak upoutalo nejvyšší pozornost.
@Tulareanus (22.07.2024 14:26): Jasné, díky. Hele Baldurs gate mne určitě láká, jen vzhledem k delší herní době si to musím správně načasovat abych na to měl víc času, co jsem slyšel, tak se to trochu protáhne :) A zní to lákavě. Super, jsem rád, že to není žádná mega výzva.


@Fritol (22.07.2024 14:27): Díky moc :) hele bez sluchátek nehraju, na prostorovej zvuk nemám dobrý prostor a proto si zakládám na lepších sluchátkách a bez nich ani ránu :)



@Rapier (22.07.2024 16:04): Jo musím uznat, že simulátory jsou zvukově trochu jinde, ale mne nikdy simulátory nelákaly. Ale na podívání proč ne :) 

@MCZ (22.07.2024 14:51): Mrknu, díky :)
@Nix (22.07.2024 14:22): Hmm, myslím, že Hellblade souboják nabízí trochu víc imerze a nedá se tam nijak přeexpit jet yolo kouzlo sem kouzlo tam bum bum :D. Vyloženě tam imo cítíš to máchání mečem a ohrožení. U Witchera jsem ten pocit nikdy neměl. On je u Hellblade i dost spojený právě s tím zvukem. Tím, že Senua slyší hlasy, tak ty hlasy nahrazují HUD. Když na tebe útočí nepřítel zezadu, tak ti šeptají "Behind you" apod. Proto říkám, že je to bezkonkurenční, ta hra stojí na zvuku jak žádná jiná. Bez sluchátek nebo dobře rozmístěného ozvučení po místnosti to nemá smysl hrát.
@Nix (22.07.2024 14:15): Jasné, chápem, ale tak to audio za zmienku stálo. Inak dobrý sound design má aj minuloročné Baldur's Gate III alebo Final Fantasy VII Remake . Mám veľmi rád priestorový zvuk a aj intenzitu hlasu, čo napríklad BG 3 dosť využíva a pôsobí to prirodzene - myslím tým šepot, normálne hovorené slovo, krik a rôzne odfrknutia a iné neverbálne zvuky.

A Hellblade boj je celkom oddychovka, nepriatelia dosť telegrafujú útoky a na boju sú vlastne tuším tri alebo štyri tlačítka/akcie, kedy každá má jasne daný iný účel.
@Fritol (22.07.2024 14:20): jo nebudu, já dycky když chci něco hrát moc nestuduju a nechávám se překvapit :) ok, to zní dobrě, to ještě zvládnu :D souboják něco třeba jak ve Witcherovi když bojuješ s obludama?
@Nix (22.07.2024 14:17): Vůbec. Je to víc walking sim než akční hra. Ten souboják sice není jen o náhodném mačkání tlačítek, je trochu tuhý a ta atmosféra spolu s tím může evokovat Dark Souls, ale rozhodně to není těžká hra. Oni se tvůrci jen snaží jistým způsobem hráče vystresovat. Nic si o tom nečti. :)

Jinak jak si zmiňoval Battlefield, tak ve své době mě v tomhle směru úplně ohromil Battlefield 3. To byla zvukově neskutečná paráda. Nevím, jak to mají novější díly.
@Tulareanus (22.07.2024 14:09): Hele dark souls hry věřím, ale to já hrát nemůžu :D jednak na to nemám nervy a musel bych si nakoupit zásobu ovladačů a pc protože rychlo by to letělo z okna :D a ani mne to moc neláká, já na tyhle žánry moc nejsem.. a Half Life 2 na svou dobu je fakt super a na RE jsem zapomněl. Dvojku remake jsem moc nehrál, ale i taková 7čka byla moc fajn
@Nix (22.07.2024 11:17): Okrem toho, čo si spomínal a Hellblade, ktorý spomenul fritol, tak medzi top patrí za mňa napr. remake Resident Evil 2 kvôli binauralnému audio (ako aj ten Hellblade). Z iných vecí mi prišlo, že výborne mal na svoju dobu zvládnutý sound design a mixing Half-Life 2 a z neskorších rokov Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Prey a Elden Ring . Podľa mňa málo hier pracuje dobre s tichom, resp. ho využíva, hoci práve ten kontrast medzi tichom, hudbou a inými zvukmi je to, čo vie extrémne ovplyvniť zážitok. To, že napr. v Dark Souls nehrá žiadna hudba okrem súbojov s bossmi a na pár príbehových miestach na jednej strane zvyšuje intenzitu zážitku toho, kde hrá a na druhej strane, tam kde nehrá, prehlbuje atmosféru zmaru a melanchólie.

Ešte mi napadlo, že pri tom RDR 2 ma prekvapilo a potešilo, že to podporovalo 7.1 zvuk v sluchátkach, čiže sa dalo pekne navigovať podľa vzdialených zvukov výstrelov, čo sa týka nejakých tých vedľajších úloh a náhodných stretnutí. A príjemné bolo počúvať aj prírodu (nielen vtáctvo) z rôznych uhlov tak ako naozaj alebo keď ešte tie vtáky leteli nad hlavou.
@Nix (22.07.2024 11:17): hmm, věru obtížná otázka. :) Z běžných her bych zmínil: Thief 1-2 a System Shock 1-2.
Z žánru kterému se dlouhodobě věnuji, tzn. leteckým, námořním, ponorkovým a automobilovým simulátorům bych určitě zmínil: Forza Motorsport a Forza Horizon sérii, EF2000, F-22 Total Air War, Falcon 4.0: Allied Force, Falcon BMS 4 a všechny ponorkové-námořní simulátory od Sonalysts studia. A pochopitelně Tom Clancy's Splinter Cell sérii.

Řada žánrů je postavena na zvucích, jako např.: simulátory, stealth hry, COD/Battlefield série, atd.
Ahojte, mám otázečku :) které hry podle Vás mají nejlepší audio desing, může zahrnovat i soundtrack. Já mám zvukově hrozně rád Battlefield, Half Life 2 a Witchera 3 :) ale i hry od Rockstaru jako je GTA 5 či Red Dead Redemption 2 jsou skvělý či Cyberpunk pro mne. Ale četl jsem, že i takový Alien Isolation má skvělý zvuky. Tak mne to jen zajímá a snažím se načerpat další inspiraci. Díky za případné další tipy :)
@Sadako (13.07.2024 18:10): Tyhle texty mají zásadní problém, kdy ne jednu stranu vytýkají polidštění a na stranu druhou přenášejí pojmy lidské psychologie na zvířata. Autor na jednu stranu píše, že nechce hodnotit, na druhou používa emočně zabarvené pojmy.

Stejně tak u oddílu věnovaného farmám popíše inseminaci a která je typická u velkofarem, ale klidně přihodí i ostatní farmy, kde je běžné připouštění, které probýhá tak, jak je v přírodě běžné. Takže tvrzení je zavádějící, ale hlavně, že sedí k autorovu závěru.


A větu "Videohry a jejich vztah ke zvířatům je ovlivňován kapitalistickou logikou, pro niž se každá věc stává využitelnou komoditou." asi ani nejde popsat jinak než bulshit.

Obecně, zajimavé téma ale zpracování pokulkáhá. Snad budou další díly lepší