Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

< >
@AlieN (20.01.2020 15:28): Ja sa bojím, že jednu otrepanú formulku nahradia druhou... len pri prvých dvoch hrách to (možno) bude zaujímavé. Z časti sa bojím aj toho, že bežní hráči nemajú toľko reflexie, aby to otrepali ubisoftu o hlavu (predsalen s assasinmi a far cry to robí už vyše 10 rokov), len sú teraz trochu odlišnejšie trendy - veľa hier sa teraz berie menej vážne, naopak bývajú parodické/karikatúrne a majú pomalšiu dynamiku a viac sandboxových prvkov a craftenia... Nevravím, že je to tak pre všetky, ale minimálne ja sa s tým veľa stretávam a aj steam mi to furt ponúka, pričom ja také hry nehrávam (obzvlášť nie tie sandbox/crafting). :) A ešte indie posledných rokov nejak spustilo boom platformerov. :)
Syphon Filter: Dark Mirro
Syphon Filter: Logan's Shadow
God of War: Chains of Olympus
God of War: Ghost of Sparta
Resistance: Retribution
Patapon
Medal of Honor: Heroes 1 & 2
Call of Duty: Roads to Victory

Tie som nehral, ale keby mám PSP, zahral by som si. :D
@raisen (15.01.2020 16:33): Naposled v Pyre, když jsem se rozhodoval koho během hry osvobodit. Ne že by za tím stála nějaká těžká morální otázka, ale bylo mi prostě líto se těch postav "zbavit", protože jsem je měl rád. Ta hra teda nabízí možnost nevybírat nikoho, ale to mi zas bylo líto, že nedostanou svůj "vysněný" život. :) No těžké to bylo. A samotný závěr pak měl poměrně nečekaně těžké rozhodnutí.

Jinak samozřejmě LiS, jednička i dvojka. U jedničky konec, jinak jsem tak během hry často u něčeho přemýšlel fakt dlouho jak se zachovat. Hlavně u dvojky teda, neb tam nešlo vrátit čas. Spousta těžkých rozhodnutí bylo i v Telltale hrách, ale už si příliš nepamatuju u čeho jsem se zapotil.
@raisen (15.01.2020 16:33): Co se týče morálních dilemat, tak se na žádné extra obtížné nepamatuju. Je to dáno asi tím, že u takových rozhodnutí jsem většinou neměl problém si vybrat a pak taky typ her, které tímhle oplývají mě jaksi míjí :) Nicméně zcela dramaticky zásadních (byť nepříběhových) rozhodnutí jsem si užil nadmíru při prvních dílech Wizardry.
@raisen (15.01.2020 19:55): Tomu rozumím. Ale když jsme věděli, že to vše vrátí, tak tohle u mě roli nehrálo. Chápal jsem to pak jako rozhodnutí okamžiku. Kde je právě důležitý samotný moment rozhodnutí, jelikož konsekvence nemá smysl řešit (nebudou - tahle realita se vymaže).
@Jab (15.01.2020 19:49): To souhlasím, ale i přesto to pro mě nebylo rozhodnutí, o kterém jsem měla hned jasno. Já si totiž představovala její rodiče a jejich žal nad ztrátou své dcery. Vždyť by ani neměli možnost se s ní rozloučit.
@Karasman (15.01.2020 19:01): Crones a jejich "máma".

Jinak u LiS jsme tam všichni věděli, že to zase můžeš přetočit. To tomu tu vážnost snížilo. Jako dilema jsem to tedy necítil. Chloe měla své přání a imho má to být vždy na svobodné vůli jedince.
Třetího zaklínače jsem dohrál, ale rozhodnutí s dubem mi nic neříká, tak mě to asi nijak nezasáhlo... :-) Může mi to někdo ve spoileru připomenout?

Jinak za mě asi Life is Strange a rozhodnutím zda provedu nebo neprovedu eutanázii chromé Chloe. Ani ne tak tou hrou, jako že jsem spíš seděl a přemýšlel, co bych z tohodle zvolil pro nejlepšího kámoše já... no, neudělal jsem to, nedokázal jsem to.
@raisen (15.01.2020 16:33): Dragon Age: Inquisition - Zvolit zda zemře Alistair nebo Hawke. Nic hlubokého, ale stejně mi dalo zabrat rozhodnout se, zda chci vidět žít jednu z mých nejoblíbenějších postav série, nebo týpka, se kterým jsem strávil celou předešlou hru a dvě DLC :)

The Witcher 2 -Zabít/nezabít Henselta. Tady už se muselo přemýšlet, jak to mimo jiné ovlivní politickou situaci Severních království.
@Jab (15.01.2020 17:35): Ano, to je asi nejtěžší a nejlepší rozhodnutí celé série.

Jinak se taky spíš kloním k W3 a stromu. Ale člověk by se jinak musel zamyslet, aby ve většině "rozhodovacích" hrách našel opravdu nějaká dilemata.
Vynechám třetího Witchera. Pak by to byl Mass Effect 2 a rozhodnutí, co s heretic gethy.
Inak by bolo fajn dávať tieto veci do spoilerov, keďže častokrát ide o tie zlomové momenty v hrách.
@raisen (15.01.2020 16:33): Volba mezi Kaidanem a Ashley z Mass Effectu, nejradši bych se zbavil obou.

I v dalších dílech jsou dobré volby, například, vypustit/nevypustit genofág, to záleží na tom, jestli hráč s rasou Kroganů sympatizuje, těch voleb je tam víc.
Jaké bylo vaše nejtěžší rozhodnutí ve hrách? Rozhodnutí, nad kterým jste dlouho váhali, protože se nevolilo jen mezi očividným dobrem a zlem?

Mně po chvíli napadl Heavy Rain a scéna, kde hráčovi nabízí únosce jeho syna, že pokud zastřelí nějakého neznámého a nevinného muže, tak svého syna může zachránit. Ale přemýšlím, jestli není nějaké těžší rozhodnutí, které si jen neuvědomuji.
@Jumas (14.01.2020 22:14): Jestli to bude znamenat, že časem vymizí klíče i z různých eshopů, tak by zájemci asi měli mrknout na české eshopy, které klíče prodávají pod 300 ještě. G2A jde nad 400.
GTA IV již nejde koupit na Steamu nejspíš kvůli skončení podpory Games for Windows Live. Předpokládám, že se vrátí, ale kdo ví. Zx Atari má určitě nějaké klíče v zásobě a ty teď značně získaly na ceně :)
@ViRus (05.01.2020 21:20): tuhle verzi jsem teda jeste v cz nevidel. Muzes prozradit, nebo mi prosim poslat foto te mapy i z druhe strany? Zda tam je bile pozadi anebo foto rodinky s textem pridej se k nam?
@kuler91 (05.01.2020 20:58): Kulere,Kulere... kdyz uz zacnes opereovat s cislama, tak pro vyvazenost by to chtelo uvest, ze tu platime za hry stejne ceny, jako na zapad od nas. No a pak porovnavej platy :) Pokud by tady ty hry staly v pomeru stejne jako tam, tak by lidi kupovali bez slev v hojnem poctu... vysolit 50 ecek+ za hru je pro prumerneho Pepika jinci spas, nez treba pro Adolfa ci Jean Luca :)
Ja kupuju vetsinou hry hned jak vyjdou. O podporu vyvojare mi jde ale az v druhe rade. Jelikoz jde casto o jrpg hry u kterych se casto stane ze se v krabicce po case mizerne schaneji a jejich cena spis roste nez upada. Co se digitallni distribuce tyce malokdy tam kupuji neco day one, ale obcas se to stane. Vetsinou z duvodu ze jsem nesehnal krabicku.
Plno jrpg digitalne ani neexistuje a existovat ani nikdy nejspis nebude. Casto jde o hry ktere meli na neco licenci a ta skoncila. Takze znovuvydani nebo remaster by obnasel znovu tu licenci ziskat, coz mnohdy ani uz nejde. Nektere tyto tituly byli v digatalni distribuci do doby dokud licence platila , jakmile ji vyprsela platnost, byli stazeny z distribuce.
Nepochybuji o tom ze nektere jrpg ktere ted kupuji krabicove za plnou cenu po case potka podobny osud.
@kuler91 (05.01.2020 20:58): Teraz veľmi generalizuješ. To, že hra stojí toľko ako pred 15 rokmi neznamená, že zarobia automaticky menej. Kedysi sa nepredávali samostatne malé DLC po kúskoch a neboli loot boxy. Ale hlavne, hráčska základňa je oveľa, oveľa väčšia ako pred 15 rokmi, čiže herný titul vieš predať oveľa viac ľuďom. Keď sa hra dostane napr. do bundlov a podobne, tak to inak znamená aj to, že daný vydavateľ dostal od predajcu nejaký obnos peňazí za várku kľúčov alebo licenciu na predaj v bundli. Ďalšia vec je, že je opäť veľmi individuálne od jedného vývojárskeho tímu k druhému, ako sú platení. V dobe keď je hra vydaná nemusia byť už platení z danej hry vôbec.

Porovnávať kupovanie v zľave s torrentami je stále zcestné. Nielen preto, že je to legálna ponuka, ktorú som ako zákazník od predajcu dostal a nie si ju vypýtal, ale i preto, že sú to stále nejaké peniaze a to, že ich je menej a je to po xy dobe po vydaní, neznamená, že si to nemá nikto vážiť. Nehovoriac o tom, že obozretnosť pri kúpe častokrát spôsobuje aj fakt, že vydavatelia skúšajú rôzne praktiky, hry vychádzajú xkrát nedokončené a zabugované, čo je už bežná prax aj preto, lebo si aj tak vydavateľ povie, že "však sa to postupne zapatchuje a nikto si to nevšimne, lebo aktualizácie sú dnes i tak automatické".

A práve nedokončenosť hry pri vydaní je jeden z dôvodov, prečo málokedy kupujem pri vydaní, aj keď sa na hru teším. Radšej si počkám. V minulosti som viackrát zažil pri novej hre gamebreaking bugy, keď som zvykol kupovať hru pri vydaní. Za to mi to nestojí. Ďalšia vec je, že nehraných a nedohraných hier mám veľké množstvo. Tak načo budem kupovať nejaký titul pri vydaní, keď ho vtedy aj tak nebudem hrať?

A k tomu tvojmu výpočtu, ak sa z nejakej hry predalo pol milióna alebo milión kusov a po cca roku príde hra napr. do humble monthly, tak si nemyslím, že by sa malo plakať nad tým, že vydavateľ/vývojár nič nezarobil. A k tým nákladom. Rovnako rastú aj náklady zákazníka. Neviem, teda aká je situácia napr. tam, kde bývaš ty. Ale náklady na život v Bratislave za posledné roky narástli niekoľkonásobne viac, než narastajú mzdy (a to som v IT sektore).

@Richmond (05.01.2020 21:00): Ja som posledný rok žiadne pc hry nebackoval, len stolovky Trial by Trolley, ktorá mi dúfam už o mesiac príde. :)
@Strady (05.01.2020 20:11): jasně, pokud nepotřebuješ hrát novinky, tak máš výhodu. osobně si raději zahraju hru hned, než čekat měsíce až roky na to, že ji budu mít zadarmo. stojí to peníze, ale ty si s sebou do hrobu nevezmu ;-) nehledě na to, že tlačit před sebou tak velký backlog pro mě nemá moc význam - vím, že se k hromadě her nevrátím a pokud si ji nezahraju hned, už si na ni čas nenajdu nikdy, protože tady vždycky budou další a další...
Kdo chce podpořit dobré hry, tak koupí v den vydání.
Kdo šetří každou korunu, tak může jít rovnou na torrenty. Hry se dostávají do výrazných slev většinou ve chvíli, kdy prodeje stagnují nebo upadají. Pokud si někdo v ČR koupí hru za 20 % cenu tzn třeba za 10 euro = 250 kč. / resp 206 Kč základ daně ze kterého si steam sežere 30 % dostáváme se na 144,2 kč. Nebudu dál kalkulovat daň z přijmu atd ... ale je celkem jasné, že vývojářům už nezbývá skoro ani na chleba.
Je potřeba si taky uvědomit fakt, že mzdy rychle rostou a další náklady spojené s vývojem her taky ( stačí se podívat na hrubou mzdu 15 let zpátky ) ale hry stojí furt stejně co stáli. Jasně, herní průmysl je asi silnější než dřív, ale za nějaký čas dostaneme do bodu, kdy už neporoste. Pokud pak lidi nebudou ochotní přistoupit na zvýšenou cenu, tak jaký blázen by investoval do projektu, který si vydělá maximálně tak sám na sebe ?
Nic ve zlém, ale pokud někdo rád hraje hry, tak bych se měl alespoň částečně snažit o jejich podporu. Tenhle přístup kupovat ve slevách mi silně připomíná generaci našich babiček ...
@Garret (05.01.2020 19:22): více méně to beru podle sebe, samozřejmě. Například tento rok jsem poprvé na Vánoce nekoupil vůbec nic. A přitom jsem získal asi nových pět her výhry v turnajích nebo prostě odhozený klíč (Shadow of Tomb Raider). Moje knihovna se rozrůstá bez útraty. V sekci Za hrát už 106her přitom si myslím, že na začátku minulého roku bylo okolo 80her.
@Tulareanus (05.01.2020 19:50): Já se přes 10€ loni dostal jen jednou a to když jsem do rozehraných Cities Skylines koupil DLC Industries , za nějakých 10,60€. A pro zajímavost jsem loni pořídil /získal 293 her v celkové ceně 8066 Kč. Průměrná cena za hru je tedy 27, 50 Kč (pro slováky zhruba 1€). Upřímně řečeno dřív jsem sledoval alespoň ty slevy na to, co mám ve wishlistu, letos už jsem nesledoval ani to. Poslední hra,po který jsem snad skutečně pokukoval, že bych jí koupil dopředu bylo KCD, nakonec ho mám z toho Humblu a stejně jsem jí ještě nehrál.
@kiwizak (05.01.2020 19:33): Ono v podstate, veľakrát stačí napr. to humble monthly subscription a ak človek nie je veľmi picky a len na určitý žáner/žánre, tak má o hry na celý rok postarané. Hlavne mne ten HB monthly neskutočne sadol hlavnými mesačnými hrami, v podstate okrem jedného mesiaca šlo vždy o niečo z môjho wishlistu.

Schválne som si teraz pozrel, že aké najdrahšie hry som si za rok 2019 kúpil a vyšlo mi to, že:
Life is Strange 2 complete season - 16€
GTA V - 15€
Assassin's Creed Syndicate - 12€
Fell Seal: Arbiter's Mark - 12€

Všetko ostatné, čo som tento rok kúpil bolo buď bundled alebo ďaleko pod cenu 10€.
Tahle debata mě v podstatě přivedla k zamyšlení, že jsem za hry utratila poměrně málo peněz. Hry se teď hodně rozdávají zdarma nebo ve velkých slevách. Nebo se dají různě vyhrát či jinak dostat. Sama si (bez slevy) nekupuju asi nic a pořád jich mám víc než zvládám hrát....
@Strady (05.01.2020 18:00): to si nemyslím, ty hry už v bundlech často všechny byly a hromada jich byla zadarmo i jinde. navíc, drtivá většina lidí si to chce zahrát hned a ne až za 3 roky, kdy to vyjde zadarmo.
četl jsem to ráno a je smutné, že ten pisálek má tak malý obzor a nedochází mu, že to vůbec není o klientu Epicu, ale o Sweenyho hovadských monopolních praktikách. kdyby Epic vydal svou vlastní hru (o kterou bych měl zájem), klidně bych si jejich klient nainstaloval.

Diskutující (15)