Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

« Novější Starší »
@Coldplaz (01:31): když si někdo kupuje lootboxy, tak se mi to sice nelíbí, ale moje prachy to nejsou. Jeho věc. Ty si kupuj a podporuj koho chceš, studií a her je spousta.
Samozřejmě, problém s lootboxy je jinde, a to v učení dětí/teenagerů "oblíbit si" principy gamblingu. Takže tam bych se rozumný regulaci nebránil. Škoda že často maj podobný "good intentions" regulace i negativní neviděný následky, snad by to nebyl zde ten případ.
@Coldplaz (01:31): Já zrovna stealth a horor úplně ignoruju, takže jsem se poslední roky nezajímal jestli něco solidního vyšlo, ale co třeba Deus Ex série, Dishonored, Plague Tale nebo Alien Isolation (splňuje i horor). Z menších mě napadá třeba Echo nebo Invisible Inc. Něco se v těch Indie hrách ještě najde. A třeba nový Breakpoint jde taky hrát dost stealth co jsem viděl nějaké gameplaye. Stejně tak na tom bude i chystaný Death Stranding a Last of Us 2 určitě.

No a horory třeba nové Blair Witch, Outlast, SOMA... Tam toho je hodně hlavně co se Indie her týče, stačí projet Steam tag horor.

Neviděl bych to tak černě zas. Ač je pravda, že stealth žánr zažil i lepší období, ale tak není se čemu divit. Restart Thiefa dopadl špatně, poslední Deus Ex selhal komerčně a podobně na tom bude i poslední Splinter Cell. Po selhání tak velkých značek se do toho nikomu nechce no.
@Kunick (14.10.2019 21:57): Indie hry sú fajn, ale teraz je naozaj príliš veľa tých retro plošinoviek a medzi mnohými sú nepodarené kickstarter projekty a ten Star Citizen bude asi najväčší podvod storočia ak to už nevydajú.
No možno existujú a predtým ich bolo viac a mnoho z nich bolo odkúpených. Deep Silver ani ja moc nesledujem
Neviem či sprístupnenie hrám prospelo, v minulosti boli hry len zábava pre nerdov, teraz sa z toho stal veľký biznis.
No ja hry posledných 5 rokov ani tak nesledujem a skôr som len občas hral staršie veci.

@Paul (14.10.2019 21:57): Tieto praktiky sú len ukážkou že slobodný neregulovaný trh nefunguje. Aký má význam voliť s vlastnou peňaženkou keď nejaký závislák minie na lootboxoch v hre tisíce eur?

@Fritol (14.10.2019 22:07): Steam vďaka svojim veľkým zľavám a výberu hier tiež rozhodne pomohol a bez neho by PC gaming v súčasnosti zanikol. No to je pravda, že o rok vyjdu kompletné edície, ale predtým ak si kúpil hru tak bola väčšinou kompletná a nepotreboval si sťahovať ďalšie patche a namiesto krátkych DLC boli plnohodnotné rozšírenia (neviem teraz či ich má nejaká moderná hra okrem Witcher 3). Väčšina ľudí čo poznám aj tak kupuje hry po zľave a nie hneď po vydaní.

Ja som si hlavne posledné roky všímal tie veľko rozpočtové a indie hry, takže tie stredné som až tak nevidel. Je pekné že sa veľké spoločnosti snažia financovať aj zaujímavejšie tituly,ktoré až tak nezarábajú, ale to nie je pre tie veľké firmy veľa oproti tomu koľko zarábajú z veľých hier.

Dobré hry stále vznikajú ale žiadny z posledných 10 rokov sa nedá porovnať s rokmi 1998, 2004 a 2007 keď vzniklo množstvo klasických hier jedna za druhou.
Napríklad moje obľúbené žánre sú stealth a horror a okrem Hitman a Resident Evil skoro nič zaujímavé s obidvoch žánrov za posledné roky nevyšlo. Je stále smutné koľko milovaných herných sérií a talentovaných štúdií zaniklo.
@Charllize (14.10.2019 22:47): To samozřejmě nepopírám. Mám to uplně stejně a ten dolar za 4 hry mi příjde taky moc v 99% případů. Dřív jsem bral na steamu každou 75% slevu, dnes je mi 90% málo. A bundly jsem bral všechny, dnes vemu dva za rok. PC je v tomhle platforma na prd totálně a všechny hry jsou bezcenné, nemám vůbec radost že na PC něco vlastním.

Teď radši skáču po bazarových krabičkách na konzole na ebayi. :)
@Fritol (14.10.2019 22:43): Tak tam to zase bylo tim ze slo na PC o propadaky :)

hele, ja to pozoruju an sobe, kdysi kdyz byla nekde levna hra pro steam nebo nekde nekdo daval hru zdarma tak jsem po tom skocil jak hladovej pes, ted poslednich 3-5 let me to vzasade prestalo zajimat...hra zdarma? No a co? Deset her za 5 ecek..hmm..tak at. Proste to takhle driv nebylo, je toho moc a snadno dostupne..



@Paul (14.10.2019 22:44): Tak oznamene hry by se vydali samo..ok..10 let je mozna moc...stacilo by 5 :)
@Charllize (14.10.2019 22:21): když koukám na množství her co si chci zahrát, tak by mi pauza taky vyhovovala. Ne 10 let, ale třeba na dva roky by si mohli dát voraz. Jen co vyjde Cyberpunk a Bloodlines 2 :)
@Charllize (14.10.2019 22:34): To řekni třeba hasičům, ať jdou kopat chodníky když zrovna nemají co hasit. :D

Jinak si taky vzpomínám, že jsem na základce často objednával ze surtepu hry za 40Kč třeba. Krabičky. A to už je taky dobrých 10 let minimálně. Sehnat velké množství her legálně a levně prostě šlo...
@Charllize (14.10.2019 22:30): Vývojáři by pošli hlady, protože by je vydavatelé neměli z čeho živit, kdyby "promýšleli další kroky". Buďme realisté :) Ne každý má za prdelí Bakalu a kickstarter aby mohl dělat hru 10 let. Všechno je to o penězích.

A za 30 korun určitě ne, ale budgetů za 150kč bylo v supermarketech spousta. A to nebyla zas taková pálka. Jako děcko jsem takhle hry nakupoval často.
@Kunick (14.10.2019 22:26): Hmm, ja jen ze porad neco slysim o fronte, poradniku, backlogu a ze z koupi pocka protoze ma dalsich dvacet her co by si mel zahrat :)

Ono by to vsem jen prospelo. vyvojari by meli dostatek casu promyslet dalsi kroky, byl by klid na odladeni technologii a hardwaru, hraci by si her vic vazily a hlavne by konecne zklaply vsechny ty herni komunity ktery vsechno delaji jen horsi :)



@Fritol (14.10.2019 22:28): No nevim, nejak si nevybavuju ze bych nekde za 30 korun koupil pet her co vysli pred rokem :) A ty hry v Albertu kdysi byvali za 150 nebo 300.
@Charllize (14.10.2019 22:21): To nevím o kterých dřívějších dobách mluvíš, hádám o 80-90. letech. :D 5. a 6. generace konzolí měla neskutečnou spoustu her, nejspíš víc než měla 7. a aktuální 8. Nebo minimálně co se PlayStation konzolí týče. A pokud jde o PC, tak to dřív taky bývalo lepší, když nebudem počítat indie hry. Budgetům se dařilo, každý týden si v Albertu našel vedle chleba desítky jiných her, poláci a rusáci to jeli ve velkém, vývoj byl levnější tak vznikala spousta těch "AA" her.
@Fritol (14.10.2019 22:07): Vetsina pravovernych hracu by mozna ocenila kdyby se tak na 10 let prestaly vyrabet nove hry, Aspon by si dohrali vse co maji, kazdy ma stovky her vsude mozne. Je to neskutecnej rozdil oproti drivejsim dobam. Dostupnost her obvzlast na PC je na urovni nakupu rohliku.
me osobne by to vubec nevadilo, ta 10ti leta prestavka :) (ano ano, klidne si ji muzu udelat, jasne, nemusite mi to pripominat)
@Coldplaz (14.10.2019 21:49): Mně se to nezdá. Praktiky jako DLC, preoder bonusy a mikrotransakce tu sice jsou, ale na druhou stranu jsou tu taky masivní slevy ještě před vydáním. Takže se to nějak vyváží. Navíc v podstatě každá AAA hra dostane za rok nějakou complete edici a pak si ji koupíš v bundlu za 12 dolarů. A nebo ještě líp, hned po vydání je v Gamepassu nebo Origin Accessu za dolar. Za mě ok.

AA studia nezanikly, naopak v posledních třech letech dejme tomu imo zažívají rozkvět hlavně díky hře Hellblade. Vydavatelé jako Focus, Bigben nebo částečně THQ jsou v podstatě AA vydavatelé. A že se jim náramně daří poslední dobou, což se snaží kopírovat i Microsoft (Outer Worlds, akvizice Ninja Theory), Sony (Medievil, Concrete Genie) a dejme tomu i nenáviděná EA (Way Out) či Ubisoft (Trials Rising, Transference, Starlink). Což imo popírá i to, že hry dnes postrádají variabilnost, ta hrám v závorkách rozhodně nechybí.

A dobře napsaných a zábavných her taky jenom přibývá imo. Jakožto člověk, který vyhledává hlavně příběhové hry si nemůžu stěžovat. Stávající generace je na tom rozhodně ze všech nejlépe. Že někdy podléhají politické agendě je možná pravda, ale to se týče spíš opravdových AAA velikánů.

Samozřejmě to můžeš cítit jinak, což ti neberu. Sto lidí, sto chutí, ale dle mě je herní období od vydání Hellblade to vůbec nejlepší, protože se vyrojila spousta menších her co se snaží vypadat áčkově a indie hry už nejsou jen pixelartové plošinovky.
@Coldplaz (14.10.2019 21:49): je sice pravda, že někteří publisheři dělají bullshity (DRM, mikrotransakce atd), ale pořád vychází spousta skvělý her AA i AAA jež tím infikovány nejsou. Ale samozřejmě prakticky cokoliv od EA a Activisionu je marný, to jo.

Ale Focus Home, THQN, Deep Silver, Bigben..je furt dost publisherů co se nechovají zparchantěle. A i ten MS se začíná chovat solidně.
@Coldplaz (14.10.2019 21:49): myslím, tvoje vývody jsou ovlivněné, že automaticky vyloučíš všechny indie hry.

AA studií je spousta - co třeba Warhorse? V podstatě celý Deep Silver je plný AA studií.

Hry jsou médium, jejich zpřístupněním se rozšiřuje jejich využívání pro jakékoliv cíle.


Obecně mám pocit, že namísto toho, aby sis vybral tu část herního trhu, která by tě mohla bavit, se snažíš omezit všechny ostatní části. Myslím, že bys měl tolerovat nárok ostatních na hraní takových her jaké chtějí.
Tiež si niekedy niekto občas želá aby nastal ďalší herný krach? Zdá sa mi že za posledných 12 rokov nielen klesla kvalita a variabilnosť hier ale prudko narástol počet anti-konzumentských praktík od DLC, preorder bonusy, mikrotransakcie až po doslova gambling. A to začalo len nejakým brnením pre kone. Väčšina hier ktoré nie sú indie sú veľmi jednoduché, lebo sú robené pre masy a nie nadšencov, ktorí majú väčšiu trpezlivosť. Skoro všetko je teraz open world alebo multiplayer a mnohé žánre ako napr. RTS sa skoro úplne vytratili.

AA štúdi viacmenej zanikli a všetko je teraz len indie alebo big budget AAA hra s obrovským marketingom. Spoločnosti ako EA a Activision sa absolútne odmietajú poučiť zo svojich chýb napriek obrovskému množstvu kritiky lebo im ide o peniaze a ľudí čo kupujú FIFA a NFL to netrápi.

Stále viac je tiež hier, ktoré namiesto toho aby aby boli zábavné alebo dobre napísané, tak sa len snažia tlačiť lacinú politickú agendu.
@Zx Atari (14.10.2019 18:14): Kašli na strílačky a zahraj si Civilizáciu. Zotročíš pár Saladinovych nevoľníkov, vyhladíš nejaké mestá, zdecimuješ turecké armády, pošleš na Mekku ICBM a deň je hneď krajší! ^^
@Sadako (14.10.2019 15:26): O té "velké části hráčů" se dá také říct mnoho dalších věcí, které to vlastně vysvětlí, jestli mi rozumíš.

I mně to v těch hrách přijde velmi k nepřežití, byť i právě ta gameplay z pekel aspoň jaksi úlevně narušuje tu nekonečně žvanivou sebehanu.

A někdy to je i velmi dobré. Furt jsem přesvědčený, že MGS3 je velmi, velmi dobrá hra a bavilo mě to.
@Shoggot (14.10.2019 15:23): Mně to přijde dost k nepepřežití i v těch hrách, nadto je tam k tomu ještě ten gameplay z pekel.
Ale opět mě fascinuje, jak se na to velká část hráčů nadšeně chytá a cokoli od Kojimy má automaticky punc něčeho děsně očekávaného a kvalitního.
@Solidor (14.10.2019 15:07): na druhou stranu, ty opravdu známý hry si dlouhý popis zaslouží a komunita si je chtě nechtě vynutí :) Ale pro indie věc, kterou tu bude hrát 5 lidí stačí 2 pěkně napsané odstavce, kde se člověk dozví vše podstatné.

S těmi většími možnostmi při přidání hry souhlasím, protože přidávající ví v daný okamžik o hře dost a nebojí se to napsat. Zároveň by to byla i taková odměna, že ho nepředběhne žádný aktivista, který je sice líný hru přidat, ale má načteno a následováno tolik věcí, že už čeká jen na to, kdy se hra objeví na DH ;)
@Sadako (11.10.2019 15:01): Jeho tvorba jako film negarantuje totiž vůbec nic. Nekonečně dlouhé pasáže vyplněné sebelibým monologem o banalitách, bez špetky smyslu pro nenápadnost společně s bombastickými obřími roboty, to prostě nezní jako něco, na co by rád někdo vsadil peníze.

Filmy zjevně dělat chce a má je rád. Z jeho filmových částí her je ale zřejmé, že vlastně ani neví, jak dobře něco filmového udělat. Ve hrách se to odpustí.
@BUMTARATA (14.10.2019 14:28): Tak zrovna Control mi po koukání na gameplay u kamaráda přišel fajn. Ale hysterii kolem The Last of Us jsem naprosto nepobrala, přišlo mi to jako jeden z případů, kdy hra mlátí hráče po hlavě cedulí s nápisem EMOCE!!! (to k té céčkové soap opeře). V druhém díle s lesbickým feelingem navíc, oh yeah, všichni opuštění čtyřicátníci (na které je to cíleno) si ho urvou. A ještě se je podařilo všechny přesvědčit, že dělají umění - jako v jistém smyslu považuju Naughty Dog za velmi schopné studio, takový produkt debil nestvoří.
Nápvěda:
Optimální délka popisku činí 2-3 odstavce (každý jen o několika větách). Pro lepší představu, jak by měl popisek vypadat, se podívejte na popisky u známějších her.

Podívám se na čtyři nejnavštěvovanější hry a vidím zbytečně dlouhé popisky, kde by se dost informací dalo dát do zajímavostí. Nikdo přece nechce aby v popiscích byla popsána každá jedna mechanika hry a kdejaká maličkost. To možná dost lidí odradí.

Osobně jsem dlouhé popisky her nikdy nečetl a dávám přednost pár větám. Když už mě zaujme, tak si pustím třeba video.

Btw. návrh ke zlepšení: při přidávání her umožnit rovnou přidat videa, zajímavosti atd.
Díky Bohu, že Kojima vytváří hry a ne filmy. Tam by to působilo přeci jen přepísknutě.

Navíc, jeho hry jsou založené na gameplay detailech, takže by jiný formát ani nedával smysl.
@Sadako (11.10.2019 15:01): To bych ani neřekl. À propos, sepsout Naughty Dog a Remedy, že to lepší mají z filmů, je zrovna od něho takové… blbé. Konec konců, no a co? Ten zbytek, já nevím, pár urážek; „céčková soap opera“, „repetetivní srágora“, „příběhově naprostá bída“. Moc se s tím nedá polemizovat, protože se není o co opřít. Takové štěky. Ale chápu, že ten útvar má spíš vířit emoce… A říct, že TLoU je vraždění, vraždění, vraždění prokládané fňukáním postav, že musí vraždit, vraždit, vraždit, přeci také není pravda.

ad Kojima: Právě proto jsem rád, že dělá hry. Chybí to tu. :)
@Paul (10.10.2019 16:03), @Red (10.10.2019 19:52): No, poměrně zásadní rozdíl je v tom, že sportovní kluby, národy nebo strany sledujou nějaký "vyšší" cíl (tj. zvítězit, prosadit se atd.), který je dopředu víceméně čitelný. U nadnárodních firem je tím vyšším cílem zisk, nicméně tohle samozřejmě otevřeně žádná nepřizná, ale vyjde to najevo skrze tyhle fuck-upy. A proto mi fanouškovství v těhle případech připadá jako naprostá blbost.

Jak to naznačil Shoggot - nic proti tomu mít v oblibě menší firmu nebo značku (spíše lokálního typu), kde se netočí tak velké peníze a nefigurují nějaké politické zájmy. To bych přirovnal k nákupu v oblíbené pekárně.

Nicméně všichni ti oddaní fanouškové Blizzardů, Bethesd, Applů, Valvů a podobných si skoro říkají o to, aby je jednou dotyčná firma hodila přes palubu, až se jí to bude hodit. Nutně se to udát nemusí. Ale neměli by se divit, jestli to jednou přijde. (Jakože už se tak nejednou stalo.)

Ale tak klidně si tu tvrďte, že je to korporace od korporace, že nemůžu generalizovat a firma X nebo Y tohle určitě nikdy neudělá. Já vám to pak rád připomenu...
@Red (10.10.2019 19:52): Mně fandění přijde jako chorý koncept tak nějak obecně.

Btw. mám sice telefon jablečného typu, ale že bych pociťovala něco jako brand loyalty, to je dost komická představa. Nadto, že by mi ten design přišel nějak kulervoucí, je to prostě smartphone, co na tom chceš vymýšlet. Leda si přikoupit pouzdro s jednorožčím pyjem nebo podobnou blbost, na což mě taky neužije.
Brand loyalty je celkovo dosť hlúpy koncept, chápem, keď niekto podporuje firmu a kupuje oblečenie alebo potraviny z toho istého obchodu, pretože má osvedčenú kvalitu, ale nemá na to nejaké hlbšie dôvody. Normálny človek si nerobí ilúzie, že firmám na ich zákazníkoch naozaj záleží a väčšina chce len zarobiť. Keby sa firma začala politicky alebo nejak angažovať ako Gillette a Nike, tak by ju normálny človek prestal podporovať.

A Apple hipsteri, to sú čistý kult, už som o tom asi predtým hovoril, ale korporatizmus a konzumerismus naozaj je nové náboženstvo západu.

btw nečakal som, že mi Tiananmen Square Copypasta zmažete tak rýchlo :)
Ono trochu to k té věrnosti jedné značce občas láká. Z těch důvodů, aby třebas nějaký komplet vypadal lépe a byl i případně více funkční. Tohle má zrovna Apple vymyšlené geniálně.

Mám monitor Dell, myš Steelseries, klávesnici Logitech, sluchátka Audio-Technica, notebook Asus. A minimálně ze začátku jsem měl touhu to sestavovat od jedné značky, aby komplet vypadal lépe. Zastavil mě samozřejmě poměr ceny a výkonu. Ale když by mi k tomu jeden výrobce přidal ještě pobídku ne nepodobnou tomu, jak to dělá Apple... Už bych asi hůře odolával.
@Red (10.10.2019 19:52): Tak jsou různé stupně a nuance. A malým firmám, no to je milé. Ale mezinárodnímu korporátu? To už asi chce celého člověka, aby se jeden necítil trapně přece.
Já jsem s iphonem spokojenej. Vím, kdo byl Steve Jobs a nesleduju kolem Applu vůbec nic, ani nevim, jestli už je nějakej další mobil :) Snad ještě nejsem ztracen a nepudu do pekla :)
No nevím proč nefandit firmám, když se fandí sportovním klubům, národům nebo politickým stranám. Mně to přijde jako úplně totéž.
@Tulareanus (10.10.2019 19:36): Taky poměrně dost, Apple je snad první společnost, u které se okamžitě vybaví sektářské a fanatické následování brandu. Těch lidí není málo. Stačí taky vzpomenout na konzolové války, kde rozhodně racionalita v mnoha debatách a sporech nebyla ani vidět ani zdálky. Nově je to Disney a zase Star Wars, kde nehledě co za kus hovna vyplodí ven, najde se silná skupinka lidí, co tomu bude tleskat za každou cenu.

Značky to chtějí a snaží se to vybudovat. Sekta je vždy nejlepší a jisté odbytiště, vytváří buzz.
@Paul (10.10.2019 19:31): No ja som ich stretol bohužiaľ pomerne dosť. Hlavne v bývalej práci. Dokonca dvaja až tak, že pozerávali tlačové konferencie Apple v priamom prenose a keď prišiel nejaký nový produkt, tak hneď ako mohli, predobjednávali.
Firmám můžeš fandit, když jsi akcionář :) A tak se spíš orientuju na výrobky, když mi nějaký vyhovujou, tak je šance, že si koupim někdy v budoucnu další se stejnou značkou. Ale že bych zkoumal vnitřní strukturu firmy a čekoval Twitter jejich špiček, to fakt ne :)
@Paul (10.10.2019 16:03): On tím myslí, že obecně fandit korporátu a jeho brandové identitě na nějaké i sentimentální úrovni jako třeba fotbalovému týmu a brát je jako "naše" je opravdu úchylné.

A má pravdu. Dodal bych jen, že fanboyovství k velkým firmám je nejen úchylné, ale vyloženě hloupé.
@MCZ (10.10.2019 15:53): to je zas generalizace. Firmy jsou tvořené lidmi. Některé jsou assholes. Jiné ne. Blizzard se projevil jako asshole a dostává zaslouženou sodu. Navíc, člověk může fandit firmě, protože její lidé dělají něco dobrého. Nemusí souhlasit se všemi jejich politickými názory. To by byla skutečně úchylnost.
K tomu Blizzardu. Pobavilo.

Myslím, že už je konečně načase přestat "fandit" firmám a to nejen vývojářským, ale těm větším obecně. Vždyť je to hrozná úchylárna.

To, že si vzaly vaše peníze a vyrostly z nich, ještě neznamená, že s vámi budou sdílet světonázor. Nebo v tomto případě - že vám jej vůbec dovolí projevit.
Já Vávrovi hry vlastně miluji, ale jeho moc nedávám... co si budem, KCD není zase taková pecka, ač mě osobně chytla dost, ale má minimálně tolik nedostatků, kolik jich on sám vyčítá ostatním hrám... ale jak tu někdo zmiňuje, pokud ho zrovna tohle posunuje v jeho tvorbě, tak ať si, ale stejně jsem dost zvědavý na jeho další kousek, ta motivace už tam může být všelijaká...
@Shoggot (09.10.2019 21:27): Vzpomínám si na jednu televizní reportáž z doby, kdy vyšlo Nintendo Wii. Vávra se v Jámě zděsil, jaké nesmysly tam o tom mleli, vůbec tomu nerozuměli, a povzdechl si, jak asi reportují o jiných tématech, kterým pro změnu nerozumí on. Často na to myslím, když si čtu třeba jeho posty o suchu.

Myslím, že to, co píšeš, v jeho případě platí obecně. I když dojde na hry. Akorát má v téhle oblasti, pochopitelně, lepší gut feeling, a tak to tak často nepraští do očí.

Diskutující (8)