Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mixed-Up Mother Goose

1987
73
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Grafická adventura postavená na systému AGI, za kterou stála Roberta Williams. Svým zaměřením a výchovným podtextem cílila spíše na mladé hráče.

Na rozdíl od většiny předchozích adventur od Sierry není potřeba zadávat jednotlivá slova pro konání úkolů, ale ovládání je jednoduché – hráč používá čtyři klávesy pro pohyb po obrazovce a s postavami či předměty reaguje jednoduše tak, že k nim přijde, přičemž v jednu chvíli může nést maximálně jeden předmět.

Příběh je velmi jednoduchý – v roli malého dítěte usínáte v ložnici a prostřednictvím snu se přesouváte do pohádkové země, která potřebuje vaší pomoc. Všechny dětské rýmovačky se různě poztrácely po okolí a je na vás, aby se podařilo dát všechny rýmy správně dohromady.

V pozdějších letech vzniklo několik předělávek do VGA, SVGA a vyšla i verze na CD-ROM.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Když jsem při hraní Space Quest 5 několikrát zemřel, nabízeli mi dva týpci z Andromedy, abych příště volil hru lépe odpovídající mým hráčským schopnostem, například Mixed-Up Mother Goose. Challenge accepted!!! Hru jsem dohrál ve dvou verzích - původní EGA z roku 1987 a enhanced EGA z roku 1990.

Ve hře si vyberete jednu z osmi postav (holčičky i chlapci), zvolíte si jméno (Londo) a následně jste ve spánku uneseni Matkou Husou do pohádky, kde se smíchala a poztrácela dětská říkadla a písničky. Z nich jsem znal pouze Mary had a little lamb, jinak předpokládám, že ostatní říkadla budou znát pouze anglosaské děti.

Jedná se o skvělou hru pro malé děti. Je naprosto nenásilná, nelze v ní zemřít (to by bylo v dětské hře docela brutální), takže jde v diskografii rané Sierry o poměrně nestandardní záležitost. Dítě-hrdina hry má za úkol donést 18 předmětů (případně zavést ztracenou postavu) jiné postavě (či domů). Herní postava unese vždy pouze jeden předmět. Předměty se bohužel nehlásí, takže zejména v nejstarší EGA verzi vůbec netušíte, co to vlastně nesete. Při průchodu předmětem předmět vezmete do inventáře, při průchodu jiným předmětem ten původní položíte a vezmete nový. Hra neobsahuje parser, postavy na vás promluví, když k nim přijdete a řeknou, co chtějí. Následně vám ukážou i obrázek svého požadavku.

Ostřílený kozák těch 35 obrazovek a 18 úkolů (z toho jeden trojitý) prolétne cca za hodinu herního času, možná něco přes. Předpokládám, že pro děti pozdních osmdesátek byla hratelnost mnohem příjemnější než neustále umírat v King's Questu, který byl výrazně tužším soustem. Poté, co zachráníte všech 18 říkadel, udělají vám postavičky oslavnou uličku a po letu na huse se probudíte opět v posteli. V původní verzi nelze pochybovat, že jste si vše vysnili. V enhanced verzi dostanete na konci hry medaili, kterou po probuzení máte stále na krku.

Graficky původní verze působí prastaře, enhanced verze už je výrazně hezčí. Hra má s výjimkou úkolových říkadel pouze jednu melodii, která po chvíli začne být naprosto brutálně otravná. Určitě nejsem cílová skupina, ale jinak je to příjemný úlovek v rámci herní archeologie.

Pro: Hra vhodná pro malé děti, nelze zemřít, znovuhratelnost - rozmístění předmětů je pro každou hru jiné.

Proti: Otravná opakující se melodie, v původní verzi mnohdy nevíte, co jste sebrali, protože předměty se nehlásí.

+11