Dvanáct let po vydání mimořádně úspěšného titulu Diablo II vychází jeho plnohodnotné pokračování. Jeho děj se odehrává 20 let po událostech druhého dílu a hráč v něm dostává k dispozici pětici zcela nových postav, se kterými se může vydat bojovat se stovkami unikátních nepřátel. Dostupnými postavami jsou Barbar, známý již ze druhého dílu, Monk, Witch Doctor, Demon Hunter a Wizard. Systém hraní z druhého dílu, takzvaný hack and slash, zůstal zachován, co se však změnilo je systém skillů, respektive práce s nimi. Tvůrci ze hry odstranili talentové body, kterými jste si v předchozím dílu postupně vylepšovali a zpřístupňovali nové schopnosti a nahradili je jednoduchým systémem, ve kterém se vám jednou za několik úrovní zpřístupní nová, zcela unikátní schopnost a je jen na vás, zdali ji začnete používat, nebo zůstanete u používání své aktuální schopnosti. Vlastnosti jednotlivých schopností následně můžete měnit a vylepšovat pomocí run, které se vám rovněž v průběhu hraní zpřístupňují.
Asi největší změnou oproti druhému dílu je nutnost být během hraní neustále připojen k internetu. Díky tomu nicméně můžete zcela bez problémů např. najít partu lidí, kteří plní stejný quest jako vy. Postupem času navíc budou do hry přidány PvP arény, ve kterých budou hráči moci změřit své schopnosti. Hráči mohou s postavou dosáhnout maximálně šedesátého levelu.
V roce 2014 pak pro Diablo 3 vyšel datadisk s podtitulem Reaper of Souls, na konzolích součástí edice "Diablo III: Ultimate Evil Edition" kombinující základní hru a datadisk dohromady. Tato konzolová verze nebyla vyvíjena současně s původním projektem, proto nebyla až do roku 2014 oznámena. Vývojáři se nejdříve chtěli ujistit, zda se jim podaří vytvořit autentický pocit a atmosféru z hraní i na konzolových zařízeních. Hra obsahuje všechny příběhové akty, rozsáhlý adventure mode a dokonce i sezóny, které byly započaty až rokem 2017 (na rozdíl od PC, kde první sezóna startovala již v roce 2014).
Na rozdíl od PC verze tato ultimátní edice obsahuje navíc několik věci:
- Apprentice mode: hráči na nižších úrovních mají upravené statistiky, aby se svými spoluhráči s lepšími postavami lépe zvládali obtížné prostředí.
- Herní pošta umožnující zasílání dárků.
- Nemesis Kills: Pokud je hráč zabit nějakým monstrem, tak se hráčům z friend listu zabitého hráče objeví ve hře v silnější podobě než před tím, a tak to může pokračovat dál.
- Druhy nepřátel: runner, stalker, clicker z Last of Us.
- Několik exkluzivních (včetně předobjednávky) transmogrifikačních předmětů, mj. odkazující na Shadow of the Colossus.
Další zásadnější změnou je také odlišný vzhled UI (user interface) a možnost kotoulu.
@Paul (02.10.2021 18:12): Tohle je relikvie z doby vydání D3 - tehdy to byla jiná hra, a Inferno bylo opravdu peklo.
Od pozdějších patchů (po "nerf to the ground" a přidání bounty/expert módu) je to jen o tom, nastavit si takovou "obtížnost", že nepřátele zabíjíš rychlostí, jak ti to vyhovuje (protože čím vyšší expert, tím vyšší bonusy). Obtížnost v D3 nehledej.
Vlastně - nejspíš asi stále platí tohle: @7c (30.01.2016 23:15)
Od pozdějších patchů (po "nerf to the ground" a přidání bounty/expert módu) je to jen o tom, nastavit si takovou "obtížnost", že nepřátele zabíjíš rychlostí, jak ti to vyhovuje (protože čím vyšší expert, tím vyšší bonusy). Obtížnost v D3 nehledej.
Vlastně - nejspíš asi stále platí tohle: @7c (30.01.2016 23:15)
Pro: coop, odkazy na předchozí díly série, Deckard Cain, zničitelné prvky, nekromantské rozšíření, filmečky
Proti: příliš barevné, nízká obtížnost při prvním hraní, opakování částí lokací