Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Během vývoje byly ve hře talismany. Na základě zkušenosti z předešlého dílu bylo na talismany vytvořeno samostatné místo v inventáři, aby nezabíraly hráči většinu místa. Byly plně funkční, tzn. přidávaly statistiky (+6 strength), měly své ikonky, ale na finální podobu hry byl tento systém vynechán.
V oficiálním teaseru (odkaz) jsou záběry města Ureh. Tato lokace byla ze hry odstraněna, protože nezapadala do hry jako celku. Je možné, že tyto materiály budou použity do budoucích datadisků. Záběry lze vidět od 0:46.

Mimo to existují artworky i na lokaci zvanou ostrovy Skovos, o kterých se vede nějaký kratší dialog i v aktuální verzi hry, což by se dalo ze zkušenosti ze základní hry brát jako takové malé naznačení toho, co bude příště. Tvůrci toho jistě mají dost, s jistotou se nedá určit, co vynechají a co přidají.
Na vydání hry byly připraveny obtížnosti po vzoru z druhého dílu, tzn. Normal, Nightmare a Hell. Kvůli ohlasu lidí přidali tvůrci ještě Inferno. Tato obtížnost byla skutečně těžká a vydržela ve hře pouze jeden měsíc. Patchem 1.3. se zlehčila tak, aby byla hratelná pro více než naprosté minimum hráčů. Zabít v této fázi hry posledního bosse na Inferno bylo skutečně těžké. Později se přidal ke klasickým možnostem systém monster power 1-10 - další libovolně nastavitelná obtížnost. Ke změnám datadisku Diablo III: Reaper of Souls se vše předchozí odstranilo a vznikly obtížnosti normal, hard, expert, master a torment I-VI. V nastávajícím patchi se torment rozšíří na I-X.
Ve starém Infernu a obecně celé hře byla uplatňována zcela jiná filosofie ohledně toho, jak mají různé aspekty fungovat. Předměty určené pouze pro konkrétní postavu mohly mít statistiky, které tato třída nijak nevyužila (např. kouzelnický orb se sílou). Dále nemohly předměty potřebné k úspěchu v Infernu spadnout nikde jinde. Musely být získány v Infernu. Myšlenkou byla dlouhá životnost hry skrze obtížnost a randomizaci. To vedlo k nekončícímu farmení váziček nebo goblinů a následně změnám ze strany Blizzardu.
Herní postava Demon Hunter měla před svou finální podobou ke zveřejnění několik předchozích konceptů. Nejprve to byl Woodland Ranger, ale nepůsobilo to dostatečně dobře. Z toho důvodu se do arzenálu přidaly krátké meče a dýky, jenže tím se eliminoval koncept postavy na dálku. Další transformací postavy byl proto hratelný démon, který je sám lovcem démonů. To také nevyšlo, protože hráči by měli hrát za lidskou postavu, aby se lépe ztotožňili. Dalším krokem bylo vytvořit napůl člověka, který má démonskou ruku, se kterou bude moct sekat zblízka. Transformování pokračovalo, přidáváním zbroje, pláště a temného feelingu vznikla finální podoba.
Do hry byl také přidán systém Nephalem Valor, který k datadisku zanikl. Systém měl řešit end game a aktivoval se na 60. levelu. Pokud jste zabili raritní či elitní skupinu nepřátel, hráč dostal jeden stack nephalem valoru, díky kterému byla navýšena šance získat nějaký předmět. Hráč musel pokračovat dále a získavat i udržovat tyto stacky. Částečným účelem bylo eliminovat jiné obkročné způsoby hraní, proslulý návyk z bossů Diablo II: Lord of Destruction a soustředit se na běhání za moby.
Male barbarian není stejnou postavou z druhého dílu, i když tomu jeho vzhled dost napovídá. Na začátku vývoje tvůrci zamýšleli mít stejného barbara, ale poté přešli na myšlenku, že by každá z herních postav měla být ve třetím díle unikátní.
Jay Wilson prohlásil, že s výběrem postav do Diabla 3 nebylo spoustu lidí z týmu vůbec spokojeno a sám zpětně přiznává, že první roky pracovali velmi pomalu.
Resource barbara měl být podle inspirace z WoW rage. Za útoky by se jeho hladina navyšovala, čímž by rostl i damage, ale skilly to nijak neovlivnilo. Tento nápad padl, jelikož bylo třeba x-krát do někoho bouchnout, než hráč získal vyšší hladinu resourcu a tím pádem i damage.
Chris Metzen na bonusovém videu ze sběratelské edice řekl, že když ostatním oznámil, že udělají z Diabla ''holku'', tak někteří ve zlosti bleskurychle odešli. Prý to neproběhlo vůbec hezky.
Barbarian se původně měl jmenovat úplně jinak, pravděpodobně měl nést název Old Gladiator. Spousta vývojářů ho i přes to nazývala Barbarem, jeho ability přirovnávali k Barbarovi, tak ho tak nakonec pojmenovali a vytvořili.
Nezrealizované nápady v Diablu 3
Scroll of Identification - svitek určený k identifikování magických věcí. Blizzard svitek odstranil ze hry a dal všem postavám schopnost identifikovat věci bez pomoci svitku. Lze jej vidět v herní kopii Diabla III
Torchlight.

Nephalem Cube - měl rozložit jakýkoliv předmět na základní suroviny a z těch pak mohl hráč vyrobit u kováře jinou věc.

Cauldron of Jordan - měl přeměňovat jakékoliv věci na zlato. Předmět byl odstraněn kvůli rapidnímu
získávání goldů.

Stone of Recall - měl sloužit jako teleport do města. Blizzard však tento kámen odstranil ze hry a nahradil ho kouzlem "Town Portal".

Runy jako předměty - runy již nebudou předměty, které by se dalo nacházet. Funkcí run bylo měnit mechaniky a vlastnosti skillů. Tyto modifikace skillů se budou nyní odemykat hráči automaticky při postupu na potřebnou úroveň.

Areny - Blizzard původně chtěl implementovat do Diabla III také arény, ale vzhledem k co nejrychlejšímu vydání hry se arény rozhodl do hry zatím neimplementovat.
Spoustu hráčů a fanoušků zajímalo, kdo jsou bezejmenní démoni z filmečku, ve kterém ve vizi promlouvá Azmodan k "Leah". Bývalý producent projektu Nathan Lutsock se na Redditu rozpovídal o tom, že původní myšlenkou bylo, aby tam byly zastoupeny všechny hlavní démonské entity (Andariel, Baal atd.), ale nezbyl na to rozpočet.
Vývoj hry je popsán v knize Krev, pot a pixely od Jasona Schreiera, konkrétně ve čtvrté kapitole. Český překlad knihy vydalo nakladatelství Host v roce 2019.
jvempire, 11.06.2023, zdroj: Krev, pot a pixely
+1

Tvůrci

Od počátku roku 2016 se Blizzard potýkal se stížnostmi, ohledně cheatujících hráčů. Řada hráču totiž využívá podvodných programů, které za ně automatický hrají. Dochází tak k nepoctivému růstu v rámci žebříčku dané sezony.

9. února vše započalo tzv. Tripwire event. Jedná se o anticheatovou kontrolu, která každého hráče s aktivním bootem, chytila a udělila ban. Následné snahy booterů o vylepšení, přišly také vniveč, protože 3.4.2016 se Blizzard chopil tzv. "Banhammeru". Dle odhadů bylo v první vlně zabanováno několik tisíc hráčů - pročištily se žebříčky na US a EU serverech. Zabanován byl také téměř celý klan SOS (22 ze 30 lidí).

6. a 8. 4. 2016 pak došlo k druhé a třetí vlně Banhammeru. Tyto, prozatím poslední dvě vlny, už se řádově týkaly pouze stovek hráčů.

Banhammer bohužel postihl i hráče, kteří využívali různých nastavitelných maker i v rámci hardwaru, jako herní klávesnice... - vůči těmto stížnostem, se Blizzard ohradil tím, že jakákoli automatizace hry, nezavisle na tom zdali je softwarového nebo hardwarového charakteru, je v rozporu s Terms of Use/End User License Agreement, tudíž může oprávněně vést k zabanování účtu.

Příběh

Diablo III čerpá hodně z prvního dílu serie, díky čemuž došlo k dovypravění některých detailů a prvků. Například byla příběhově, pevně stanovena postava prvního dílu.
Podle Diabla 3 byl hrdinou, který porazil samotného pána Teroru, válečník a princ země Aidan. Příběhově je tak pevně stanoven Válečník. Aidan se vrací do tristramu po neúspěšné válce a nalézá ho polorozpadlý.

Dozvědet se lze mnoho o samotném rytíři Lachdananovi, arcibiskupu Lazarovi, či čarodějce Adrie:

Např. že Lachdanan zabil svého krále až ve chvíli, kdy zjistil že Leoric ve svém šílenství nechal popravit vlastní ženu...
Další info k Lazarovi, jeho konspirace a zneužití králova mladšího syna Albrechta
Samotná role Adrie, jako odvěké služebnice Diabla, která do Tristramu přicestovala, jen kvůli němu. Aby po zdánlivé porážce svého pána, zplodila s posedlým Aidanem, Leahu
Kousek podél cesty z nového Tristramu můžete zjistit osud Warriva, postavy z Diablo II, která hráče doprovázela z tábora v Khandurasu do pouštního města Lut Gholein. Warriv a Necromancer spolu s Kel'Thuzadem a Utherem z Warcraft univerza jsou dabováni stejným člověkem.
Po cestě světem Sanctuary, můžete narazit na npc, které nějak odkazují či mluví o herních postavách Diabla 2 (například potulný nekromant, který se učil u postavy nekromanta, za kterou šlo v Diable 2 hrát).

Pokud si zahrajete za mužskou verzi Barbara, tak hrajete za totožného barbara, jako v Diable 2.

Hardware

Spuštění Diabla III na notebooku se dvěmi grafikami (integrovanou a nvidia).

Pokud se vám Diablo spouští s integrovanou grafikou a v Ovládacím panelu NVIDIA nemůžete vybrat výkonnější grafiku, použijte následující postup:
1. Spusťte Ovládací panel NVIDIA, v horním menu jděte do Plocha a zaškrtněte Přidat možnost "Spustit s grafickým procesorem" do kontextové nabídky.
2. Vytvořte si na ploše zástupce souboru Diablo III.exe (Pozor: Ne souboru Diablo III Launcher.exe).
3. Otevřete vlastnosti zástupce a na kartě Zástupce do pole cíl přidejte za uvozovky parametr -launch, Tím přeskočíte launcher.
4. Hru spusťte pravým klikem na zástupce a z kontextového menu vyberte možnost Spustit s grafickým procesorem > Procesor NVIDIA s vysokým výkonem.
Minimální konfigurace:

CPU: 2.8 GHz Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2 4400+
RAM: 1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista/Windows 7 users)
OS: Windows XP/Windows Vista/Windows 7/Windows 8 (Latest Service Packs)
Video Card: NVIDIA GeForce 7800 GT or ATI Radeon X1950 Pro or better
Free Disk Space: 12 GB

Doporučená konfigurace:

CPU: 2.4 GHz Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8 GHz
RAM: 2 GB
OS: Windows XP/Windows Vista/Windows 7/Windows 8 (Latest Service Packs)
Video Card: NVIDIA GeForce 260 or ATI Radeon HD 4870 or better
Free Disk Space: 12 GB

Easter eggy

Ve hře jdou nalézt stránky z knihy The Black Rock Ledger. Jde o stránky 4, 8, 15, 16, 23, 42. Což je odkaz na seriál Lost, kde tato čísla označovala jednotlivé ztracené:

4 - Locke
8 - Reyes
15 - Ford
16 - Jarrah
23 - Shephard
42 - Kwon
Způsob získání itemů na odemknutí tajné úrovně:

Musíte vyrobit Staff of Herding, jejíž recept náhodně padá z Izuala ve čtvrtém aktu. K jejímu zhotovení je potřeba
- Wirt's Cowbell (ke koupi za 100.000 na náměstí v Caldeu)
- Black Mushroom (najdete v katedrále cestou k Leoricovi)
- Liquid Rainbow (padá z Mysterious chest uvnitř Mysterious cave v Dahlgur Oasis ve druhém aktu - předtím je potřeba zachánit starce, který jeskyni otevře)
- Gibbering Gemstone (padá ve třetím aktu z Chiltary uvnitř Caverns of Frost - tam, kde zničíte balistu)
- Leoric's Shinbone (na konci prvního aktu uvnitř ohniště v Leoricově sídle)
- 50.000 zlatých za samotnou výrobu hole.

Následně hůl vezměte do ruky a vraťte se na cestu mezi starým a novým Tristramem, kde najděte roklinu s duchem mrtvé krávy.


thx to Giovanni Antonio Kekelli
V aktu II ve městě Caldeum je možné narazit na bílého králíčka, což mi připomnělo první díl Matrixu, kde je Neovi řečeno: "Follow the white rabbit". Tak jsem toho králíčka následoval... nakonec se zastavil před stráží a dvě děti se k němu rozběhly šťastné jak blechy, pak už přišla jen rána od stráže, která zabila králička a děti pelášily s brekem pryč :-)
Začátkem prvního aktu v lokaci zvané The Weeping Hollow se může objevit dungeon, který je pojmenovaný Den of the Fallen. S největší pravděpodobností se jedná o referenci na jeskyni Den of Evil z Diablo II. Napovídá tomu lokace, název a především kostry padlých šamanů.
Ve hře se nachází místo s názvem Development Hell, kde pobývají "zombíci" se jmény podle vývojářského teamu. Na konci se pochopitelně nachází jedna tvrdší příšera, která je game director. Dřív to býval Jay Wilson, dnes je to Josh Mosqueira. Hráči si v dobách největších krizí čas od času vtipně pojmenovali postavu podle hry a nechali se Jayem zabít. Hra poté psala zprávu "Diablo III was slain by Jay Wilson".
Na odemknutí tajné úrovně je potřeba tyto itemy:

- Black Mushroom
- Liquid Rainbow
- Leoric's Shinbone
- Wirt's Cowbell
- Gibberig Gemstone
- Recipe of Staff of Herding

Předměty jsou svázány s účtem, takže nejsou ani obchodovat ani vyměnit, všechny je musíte nalézt sami.
Mimo tajné úrovně Whimsyshire (případně Whimsydale) s jednorožci, plyšovými medvídky a květinami, která byla vytvořena jako reakce na kritiku příliš barvené grafiky, byl u příležitosti třetího výročí od vydání do hry přidán také kraví level s názvem Not The Cow Level. Ten se podobá kravímu levelu z druhého dílu a na hráče v něm útočí spousta kravích bojovníků, kteří chodí po zadních. Portál do tohoto levelu lze otevřít pomocí přeměny legendární sekery Bovine Bardiche v Kanai's Cube nebo se portál může objevit při zabití goblina s pokladem.

Ostatní

V den vydání se prodalo 3,5 miliónu kopií her, což byl absolutní rekord v historii v PC segmentu, dalších 1,2 miliónu kopií se navíc rozdalo zdarma v rámci propagace hry World of Warcraft. Obrovský zájem o hru ovšem přinesl problémy s jejím spuštěním, neboť i singleplayer vyžadoval připojení k internetu. Pod náporem miliónů hráčů snažících se hru spustit kolaboval battle.net a spousta frustrovaných hráčů na celém světě tak místo hry obdržela chybovou hlášku o nemožnosti se připojit k síti s označením Error 37. "Error 37" se tak stal jednou z nejpopulárnějších chybových hlášek herní historie a dokonce začal pronikat i mimo obor do běžné řeči.
V srpnu roku 2012 vydal Blizzard paragon systém, který je dnes aktualizován na verzi 2.0 a funguje naprosto jiným způsobem. Tehdy bylo maximum dosažitelné úrovně 100, přičemž každá z nich dala hráči 3% k magic a gold find, 3 hlavní statisky a 1 ke všem vedlejším. Prvním hráčem, kterému se povedlo dosáhnout maximálního paragonu, byl Alkaizer. Zvládl to za pouhé dva týdny. Z jeho trasy s nejefektivnějším ziskem zkušeností se stal pro všechny známá ''Alkaizer run''.
V roce 2009 byl prezentován jakýsi knihovník jako nová hratelná postava. Šlo samozřejmě o apríl.
Problém s Battle.net launcherem

Pokud v launcheru musíte dvakrát kliknout, abyste mohli překliknout mezi jednotlivými hrami nebo do zpráv (news), tak je to pravděpodobně způsobeno aplikací "Intelligent Touchpad", kterou na své notebooky předinstalovává Lenovo. Stačí jí zakázat spouštění po startu a po příštím restartu počítače by Battle.net měl zase fungovat správně.
K nejvyšší obtížnosti Hell bylo ve hře přidáno Inferno, které muselo být ve španělské verzi přejmenováno na Averno. Infierno je totiž španělsky peklo (Hell).
David Brevik (člověk, který stál za prvním a druhým dílem série) se v sprnu 2012 během rozhovoru vyjádřil ve smyslu, že není šťastný s tím, jak je část komunity Diabla III nespokojená a že by některá rozhodnutí ohledně hry učinil jinak. Na to reagoval Jay Wilson, tehdejší game director Diabla III na svém facebooku (který nebyl dostatečně zabezpečený), slovy ''fuck that loser''. To vyvolalo neuvěřitelné horko po celém světě. Jay Wilson se po tomto skandálu veřejně na fórech dlouhým příspěvkem omluvil, ale jeho vlastní slova ho nekonečně pronásledovala. Prvním měsícem následujicího roku rezignoval.
Hlavní programátor Jason Regier je jeden z mála lidí, kteří pracovali přímo i na Diablo II. Většina ostatních jsou buď fanoušky nebo hráči.
Pro ostřejší obraz, redukci mlhy a zvýšení FPS (2-5) změň v souboru D3Prefs.txt (Win7: C:\Users\<user>\Dokumenty\Diablo III)hodnoty těchto položek:

Disable Trilinear Filtering "0" na "1"
MipBias "0.000000" na "-1.000000"
Volně stažitelná Starter edition obsahuje možnost hry za všech pět původních charakterů. Hráč se může dostat k prvnímu velkému bossu SKELETON KINGOVI - tedy zhruba do první čtvrtiny aktu.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 53 minut a 41 vteřin.
Jay Wilson, bývalý game director a poměrně kontroverzní osoba okolo hry, který po půl roce od vydání hry rezignoval a přestoupil na projekt Titan a později WoW Legion, opouští po 10 letech Blizzard. Jeho cílem je věnovat se psaní, což podle jeho slov je činnost, kterou opustil během přechodu do herního průmyslu.
David Brevik, otec Diabla, okomentoval dotaz ohledně smrti Deckarda Caina "I think it sucks.. and it's a shame they went that way..".