Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diablo II

29.06.2000
82
612 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Příběh Diabla II navazuje na závěr prvního dílu. Hrdina, který porazil Diabla, si ve snaze potlačit ho vložil kámen duše do své hlavy. Diablo byl však silnější a hrdinu ovládl. Protože ještě neměl tolik síly obnovit ihned svou pravou podobu, putuje krajinou jako Temný poutník (Dark Wanderer) a zanechává za sebou zlo. Diablova moc se poprvé projeví v jedné krčmě, kterou vyvraždí a zapálí. Přežije jen vypravěč příběhu Diabla II, Marius, který s Pánem Teroru začne putovat. Nakonec se ukáže, že Diablo hledá své dva bratry - Baala, Pána Zkázy a Mephista, Pána Nenávisti. A tak se na scéně musí objevit nový hrdina, který musí zlo zastavit a s Diablem jednou pro vždy skoncovat.

Pokračování Diabla přináší do hry mnoho vylepšení a novinek. Hra je rozdělena na čtyři akty, na konci každého čeká finální boss. První akt se odehrává v mírném pásmu v okolí Tristamu a naší základnou bude Tábor tuláků, ve druhém vyrazíme do pouští kolem města Lut Gholein, ve třetím do Kurastu a přilehlých bažin a naposledy do Pevnosti Pandemonium a samotných hlubin pekelných. V každém městě můžete obchodovat či vyzkoušet Gamble - hráč při koupi nezná vlastnosti ani kvalitu předmětu. V prvních třech aktech na hráče čeká šest úkolů, ve čtvrtém pak tři. Ne všechny jsou povinné, jejich plnění se ale doporučuje, zkušeností není nikdy dost a za jejich splnění hráč dostane vždy zajímavou odměnu. Dále hra obsahuje tři obtížnosti - normal, nightmare a hell, jež se kromě normal odemykají vždy po dokončení té předchozí. Můžete tak pokračovat ve vývoji svého hrdiny. Je zde také možnost hrát hardcore - smrt znamená konec hry.

Na výběr je z pěti charakterů - amazonka, necromancer, barbarian, sorceress a paladin. Herní postavy mají čtyři atributy - sílu, obratnost, vitalitu a energii, každá má však vlastní strom dovedností. Amazonka se specializuje na boj kopím či lukem, nekromancer sesílá kletby či vyvolává nemrtvé, barbar je mistr v rozličných zbraních, čarodějka v elementální magii a paladin jako svatý bojovník používá mocné aury.

O rok později vyšel datadisk Diablo II: Lord of Destruction, který přidal pátý akt a dvě nové hratelné postavy. Po delším vývoji nakonec v roce 2012 spatřil světlo světa i třetí díl.


Poslední diskuzní příspěvek

Profil resurrected stále nic? Anyway, super dojmy z alfy
https://www.youtube.com/watch?v=ecwYrinfvdM

Na controlleru se mu to hraje líp než na myši..
A jak tam zmiňuje že ten novej artstyle mu atmosférou připomíná víc diablo 1, že je to ještě temnější než původní dvojka...super

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Jednoho dne přišel můj bratr domů a říká:"Byl jsem u kamaráda a hrál u něj skvělou hru. Máš tam panáčka, kterýho si vybereš z pěti charakterů a potom si ho vylepšuješ věcma a zkušenostma ze zabíjení monster".Já jsem řekl, že je škoda, že nemáme počítač, protože tohle by mě určitě bavilo, ale naštěstí jej měl můj strýc, a tak jsme si vypůjčenou hru na vypůjčeném počítači mohli nainstalovat. Když jsem ji pak spustil poprvé, nevěřil jsem vlastním očím. Se svojí postavičkou, kterou si opravdu mohu vybrat z pěti různých charakterů, mám možnost dělat, co se mi zlíbí: mohu jí oblékat, měnit jí zbraně, chodit s ní kam se mi zachce… a po zabití hlavní příšery na konci aktu postupuji do dalšího s úplně jiným prostředím.

Po zjištění těchto skutečností se to náhle stalo. Nechtěl jsem jíst, spát, chodit do školy a psát si úkoly (spíše jsem na to všechno neměl čas). Tato hra mě natolik chytla, že jsem nemohl prostě dělat nic jiného než ji hrát. Vybral jsem si Nekromanta, jenž se stal mou nejoblíbenější postavou a se kterým šlo dokonce i vyvolávat kostlivce a golemy. Ostatně se stal i mým avatarem zde na DH.

Diablo II společně s jeho datadiskem hraji s přestávkami už skoro 9 let a stále mě to baví. Mít ho nainstalované v počítači je pro mě povinnost.

Pro: výběr z pěti postav, sposta předmětů, neuvěřitelná délka o čtyřech aktech, zábavnost a hlavně znovuhratelnost

Proti: možnost vytvoření závislosti

+38
  • PC 90
Jedného dňa Blizzard hlási, hru tu máme novučkú,
nechajte už jednotku spať, pripravte jej rozlúčku.
Dvojka Diablo nový výtvor, pôrod to bol veliký,
čakanie sa vyplatilo, nastal koniec paniky.

Intro zbadám, silno dýcham, srdce bije v ošiali,
s rešpektom len konštatujem, "Týmto ste ma dostali."
Grafika jak sviňa dobrá, hrateľnosť je vysoká,
príšeriek je riadne veľa, všetky ihneď rozsekám.

Moje kroky vedú všade, cez púšť aj do pralesa,
Diablo 2, to treba uznať, veľmi dobre hraje sa.
Chytám kŕč do oboch rúk, čas už ani nevnímam,
mám za sebou 7 hodín, hru na chvíľu vypínam.

Každým dňom je koniec bližšie, v pekle bijú na poplach,
postavička s menom ghost už rozširuje všade strach.
Ruky sa mi rýchlo hýbu, dnes to asi nestihnem,
nezaškodí mi oddychu, veď aj zajtra bude deň.

Posledný deň scenár istý, klikám klikám ako drak,
prišiel Diablo, jednu udrel, padám na zem, traf ho šľak.
Healingy mi dochádzajú, v Tristrame sa rodí strach,
koho sme to tam poslali, veď rozmetajú ho na prach.

Boj už nemá konca kraja, myslím iba na koniec,
zrazu Diablo k zemi padá, víťazstvo je moja vec.
Outro badám, ťažko dýcham, konštatujem ospalý,
bravo Blizzard, len tak ďalej, "TÝMTO STE MA DOSTALI !"

Pozn. Túto báseň som napísal v roku 2008.

Pro: prvý dojem, prvý akt, ústredná melódia prvého aktu, cgi videjká (D2 má vlastne príbeh), bossovia a ich smrť

Proti: od 3.aktu to ide trošku dolu vodou, bez datadisku LoD je max. rozlíšenie iba 800x600

+36
  • PC 95
Když jsem se tehda dozvěděl informaci, že se připravuje pokračování Diabla, moje reakce (radost), která následovala byla jedna z nejintenzivnějších a největších. S každou další novinkou, preview, s novýma obrázkama jsem se na tuto hru těšil víc a víc.

Většinou, když se na něco těším moc a dlouhou dobu, tak můj zájem opadne a na závěr už nejsem tak zapálenej, nebo čekám od dané věci více a jsem třeba i zklamanej. V tomto případě tomu tak rozhodně nebylo. Čekání bylo dlouhé, nicméně se vyplatilo :)

Jakmile jsem se stal majitelem této hry, začal maraton probděných nocí, snaha o simulování nemocí za účelem zůstání doma (místo chození do školy), zvětšování kruhů pod očima, minimum vycházek ven na čerstvý vzduch s kamarádama, ... tak mě tato hra ovlivnila (do té doby to byla moje první velká závislost na PC hře).

Diablo 2 nezklamalo, opět se zde konají klikací orgie, návykovost postupovat dál a dál ve hře, touha zahrát si za všechny postavičky, zkoumat skilly postav, hledat lepší a lepší vybavení pro své postavičky. To vše opět při skvěle odvedené audio stránce hry. Grafická stránka je opět dle mého pokulhávající. I na tehdejší dobu rozlišení hry 640 x 480 bylo žalostně málo. Být Diablo 2 dokonalejší po grafické stránce, člověka jako jsem já by to asi u toho počítače zabilo (zapomněl bych jíst, pít, spát, ... :D ). Ovšem co musím smeknout, intro hry a sekvence mezi aktama byly superní, to se Blizzarďákům povedlo, Diablo by byl perfektní film :D

Multiplayer hry jsem nehrál, začal jsem jej hrát až s příchodem datadisku.

Mou nejoblíbenější postavou byl Barbarian (díky tomu jsem si i zvolil svůj první nick na Internetu - do různých xchatů apod. :D ) , Diablo 2 jsem s Barbarianem prošel i za hell obtížnost a udělal si tehda maximální 99 level postavičky. Škoda, že nemám zdokumentován výsledek.

Pro: hratelnost, návykovost, audio stránka hry

Proti: hra je nebezpečná vašemu (reálnému) životu :D , rozlišení hry

+34
  • PC 95
Komerční hity měly, mají a vždy budou mít dva tábory fanoušků. Pro první skupinu to bude perfektní hra se vším všudy a pro druhou vždy jen „hra“. U Diabla 2 jsem členem té první skupiny, ač je pravda, co se píše a říká, a to, že Diablo 2 je jen obyčejný klik-fest, pro mě je to náramně zábavná a do detailu vytvořená RPG hra. Rpg je další slovo sváru mezi těmito tábory příznivců. Já si osobně myslím, že to rpg je, jsou zde zkušenostní body za zabití stvůr a dokončení úkolů, které jsou rozdělovány do 4 vlastností (síla, obratnost, zdraví a mana) a do skillového stromu o 3 typech.

Jedná se o důstojné pokračování Diablo , jak v atmosféře hry, tak i po stránkách grafiky, hudby, zvuku a hratelnosti. Na výběr je z pěti postav a svým zařazením si je z čeho vybírat, kdo preferuje boj z blízka a hrubou sílu, může si vybrat Barbara a Paladina, kdo rád bojuje z dálky, či kouzlí vybírá mezi Nekromancerem, Amazonkou a Kouzelnicí. Příběhem se také dostáváme o další hutný kus dopředu, kde Diablo z jedničky byl jen začátek. Jak už jsem psal, nejvíc co mě na dvojce uchvátil hudební doprovod, grafické ztvárnění a variabilita prostředí, kde se mění den i noc. Prostředí se mění od pralesů s věčně otravnými pigmony ve 3. aktu přes všemožné kobky a podzemí po pouště a peklo, kde jsem narazil na výborně nadesignované nepřátele všeho druhu (nejvíc mně dávali pokouřit tzv. E-on týpci s elektřinou) a hromadu zbraní, za pomoci kterých je sprovodíte ze světa. A to se dostávám k části, která mně oproti jedničce docela vadí, a to obrovská spousta předmětů (zbraně, zbroj, prsteny, amulety atd.). Abych stále něco porovnával a nechával si u sebe nebo v truhle ve městě s pocitem, že se to bude v pozdějších fázích hry hodit, či se rozhodoval, zda nějaký ten kámen vložit do toho správného předmětu, který mně snad někdy vypadne. Další výtky, které již zmiňují jiní, jsou o hodně slabší třetí akt a to hlavně džungle s pigmony, kteří jsou pro postavy zaměřené na blízko špatně zasáhnutelní, a zbytečně mnoho skillů, kde ze začátku nevíte, kam cpát body, abyste později zjistili, že jste je mohly narvat někam jinam.

Samostatnou kapitolou Diablo 2 je velmi dobře udělaný a ve větším počtu hráčů zábavný multilpayer, kde se musí opravdu dobře rozvrhnout strategie na boj s bossy pro každou ze 4 kapitol, protože se mně zdá, že jsou daleko více odolnější než v singlu a mají kolem sebe větší množství nepřátel.

Pro: hudba, závěreční bossové, grafika, zvuky, skilly, mnoho předmětů

Proti: mnoho předmětů a skillů, 3. akt

+30
  • PC 100
Diablo podruhé a opět 100%. Druhý Diablo je něco jako Terminátor 2. Je větší, bombastičtější, velkolepější, nabízí nepřeberně nových možností a přesto v určitých ohledech mám radši syrovější jedničku. Třeba proto, že se dá dohrát za jeden den, což u dvojky nehrozí ani náhodou a bez nemocenské/dovolené to ani nezkoušejte.

Diablo 2 nabízí konečně pořádný příběh. On byl sice i v jedničce, ale člověk ho musel hledat. Tady se mu nevyhnete - samozřejmě je to o tom, že mocný hrdina musí skolit tři primární zla - Mefista, Diabla a Baala. Ale tvůrci to obalili do spousty proroctví, řečí o vyvoleném, v každém městě které navštívíte si postupně získáváte důvěru lidí. Navíc příběh provází naprosto bombastické animace, které to berou trošku z jiného pohledu. Šílený stařec Marius vypráví tajemné postavě o svém putování s Poutníkem (hrdina prvního dílu), který se obětoval aby vstřebal esenci Diabla, ale ta získává navrch. Konec původní hry přinesl cliffhanger a nečekaný zvrat, který se naštěstí vyřešil v datadisku.

O grafice nemá cenu se rozepisovat, ono těch 800*600 nevypadá na dnešních monitorech nijak úchvatně, ale ve své době to byla určitě bomba a co se týče všech efektů, kouzel či některých úchvatných lokací, stojí za to i dnes.

Nejpodstatnější je samozřejmě hratelnost. Nic se nezměnilo na principu - posekat tisíce potvor, probít se pláněmi či dungeony, vybrat co se dá, sbírat stále nové a nové vybavení a na konci nakopat prdel Diablovi (či Baalovi v datadisku). Jinak se změnilo úplně všechno. Je tu 4+1 aktů, v každém máte startovní město se spoustou postav, které Vás vyléčí, prodají vám lektvary, svitky, zbraně i zbroj a především vám zadají úkoly, opraví Vám vybavení, můžete s nimi pokecat a budou Vás podporovat (psychicky, reálně nikdo nehne zadkem).

Hra je opravdu obrovská, každý akt nabízí spoustu venkovních lokací a k tomu menší, větší či několikapatrové dungeony. Poslední datadiskový akt mi zabral prakticky celý den hraní. Každý akt se odehrává v jiném prostředí (příroda, poušť, džungle, peklo a ledové pláně). A především jsou tu spousty možností. Zbraně a zbroje se rozšířily na různé typy (obyč, magické, unikátní, setové, neopravitelné), některý části vybavení mají sockety, do kterých můžete vložit drahokam či runu a vylepšit je. Sbíráte drahokamy, které mají pět úrovní kvality, sbíráte runy. S pomocí Horadricovy kostky si skládáte nové runy, předměty i drahokamy (možností je nepřeberně). Identifikace je zdarma, penízky už nezabírají místo v inventáři, na town portály máte knihu. K dispozici je skvělá truhla, do které naskládáte to co teď nepotřebujete, ale mohlo by se hodit. Dají se tu ukládat i prašule, takže o ně při úmrtí nepřijdete (vřele doporučuji). Když získáte trochu důvěry, můžete si nabírat pomocníky. Nostalgiky potěší krátký návrat do Tristramu z prvního dílu.

A samozřejmě je to o budování postavy. Těch je tu spousta, já sáhl tradičně po bojovém charakteru - barbarovi, protože nejlepší magie je pořádná rána mečem po palici. Novinkou v budování je strom schopností, který si odemykáte postupováním na vyšší úrovně. Za každou level získáte skill point, který investujete do jedné vlastnosti. Já se vykašlal na různé bojovné pokřiky nebo speciální komba. Zvolil jsem mistrovství meče a sekery, silný úder a v pozdějších fázích jsem posiloval obranu a resistence. V kombinace s předměty jsem měl ke konci resist all na max a v soubojích s různými mágy se to sakra vyplatilo.

Z jedničky zůstalo povyšování 4 základních vlastností a sbírání tuny a tuny předmětů a hledání toho nejlepšího. Tady přišlo první zklamání - 99.99% lootu je naprosto k ničemu, stejně jako nabídka obchodníků. Takže jsem sbíral, prodával a ke konci měl kolem 2.4 milionů zlaťáků, které nebyly za co utratit (podotýkám že jsem negrindoval a neprocházel nic opakovaně).

Na rozdíl od většiny jiných her tu má smysl i datadisk, který do základní hry přidává spoustu možností, přidává 2 charaktery a především uzavírá celý příběh.

A tak bych mohl pokračovat a chválit dál a dál (naprosto vymazelá monstra, hudba), ale zbytečně. Diablo 2 je téměř bezchybná záležitost. Mě osobně štve pouze nemožnost ukládání. Při save se uloží pouze postava, ale zároveň se ukončí hra. Tím dojde k obnovení všech monster na již projitích územích. Ano jsou tu sice waypointy, ale i tak se nevyhnete čištění již vyčištěného, což mě nebaví. Všeobecně je spousta RPG postavena na grindování a proto se do nich nerad znovu pouštím, nemám prostě chuť 14 dní zabíjet stále stejné potvory abych měl ve finále vůbec šanci (Dungeon Master, Albion)

Jinak bez chyby, Diablo 2 je velkolepá, stoprocentní záležitost.

PS: Nejtěžší monstrum/boss je už na konci Act II, jmenuje se Duriel a moc jsem ho nepochopil. Zatímco primární zla jsou víceméně zabitelná, Durielovi dáte 1-2 rány a jste mrtví.

Pro: Příběh, animace, spousta nových možností se zachováním staré hratelnosti.

Proti: Chybí mi možnost ukládat.

+29