Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diablo II: Lord of Destruction

Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
21.06.2001
Vývojáři:
Blizzard Entertainment
Oficiální stránky:
http://eu.blizzard.com/en-gb/games/d2/
Diablo II: Lord of Destruction je prvním a jediným datadiskem pro Diablo II. Poté, co hrdina v základní hře zabil Mephista a Diabla a zničil jejich kameny duše, objevuje se na scéně Baal. Ten navštěvuje Maria, který putoval s Diablem, v sanatoriu - Mariova duše je po hrůzných zážitcích silně nakažena. Právě Marius má poslední kámen duše a Baal si ho také krutě vezme zpět. Datadisk se odehrává na severu mezi hrdými Barbary, jejichž město Harrogath je právě obklíčeno Baalovou armádou. Nedaleko je posvátná hora Arreat, ve které je uložen Worldstone, kámen obsahující esenci celého světa. Pomocí Worldstonu chce Baal otevřít brány do pekel a zničit celý svět.

Datadisk přidává pátý akt odehrávající se na severu, navštívíme tak zamrzlé tundry, ledové jeskyně i samotný Arreat. Na hráče čeká šest nových questů, nové předměty - klenoty, talismany, mnoho nových unikátních zbraní, zbrojí a setových sad, class-specific předměty, éterické předměty a hlavně runy. Těch je 33, každá má jiné vlastnosti a také má vlastní level. Tu nejzákladnější runu, El, lze například použít na 11. levelu, tu nejvzácnější (Zod) až na 69. levelu. Runy lze vkládat do zbraní či zbroje a pokud vložíme správnou kombinaci run, vznikne runové slovo - předmět tak získá další vlastnosti.

Dále datadisk přidává také dvě nové hratelné postavy. Druid se může přeměnit v medvěda či vlkodlaka, vyvolat vlky či grizzlyho nebo sesílat elementální kouzla. Vražedkyně (Assassin) umí jako jediná používat zbraně jménem Claws, pokládat pasti a používat různé stínové disciplíny. Další novinkou je schopnost žoldáků následovat hrdinu do všech aktů, můžete ho také vybavit zbrojí, helmou a zbraní, popřípadě štítem. Datadisk rozšiřuje truhlu, ta je teď dvakrát větší, a přidává další dva sloty pro zbraň a štít. Lze také nastavit vyšší rozlišení, a to 800x600.

I když vyšlo Diablo II na začátku tisíciletí, je hráčská komunita stále silná a Blizzard se také náležitě o svou hru stará - stále vycházejí nové patche, které přidávají nové předměty, runová slova a opravují chyby. Milníkem se stal patch 1.10, který poprvé obsahoval synergie (zvýšením jednoho skillu se zvyšují bonusy u jiného/jiných), patch 1.13 přidává do hry poprvé Respec (přerozdělení bodů vlastností i dovedností).


Poslední diskuzní příspěvek

VMa
VMa

rikuhahl: Člověk si na to samozřejmě zvykne. Jde spíše o moment překvapení proti předchozímu dílu. Koneckonců, jak jsem napsal, Diablo II není…


Nejlépe hodnocené komentáře


Na první pohled se může zdát, že tento přídavek k původní hře nepřináší mnoho nového, dvě nové postavy a jeden level. Avšak, ti kteří tento datadisk hráli a přenesli si svou postavu z Diabla 2 ví, že opak je pravdou. Nejen, že zachovává skvělou hratelnost a atmosféru této pekelné rpg rubanice, ale jak už bylo řečeno dvě herní postavy Assassinku a Druida, nový level s novým finálním bossem Baalem (posledního z trojice ďábelských bratří) a tudíž i zakončení příběhu, nějaké ty nové předměty a monstra, ale hlavně runy a runová slova, které ve spojení s Horadric Cube vytváří neskutečné kombinace zbraní a brnění.

Grafická stránka hry prodělala také svoje obrození v podobě rozlišení vyššího 800x600 a k již tak skvělým renderovaným filmečkům přibyl zcela nový v závěrečném aktu. Po stránce ozvučení vše zůstalo při starém a pří hraní se výborně poslouchá, stejně tak hratelnost, ale i drobné chybky z Diabla 2, které byly postupně opravovány novými patchy.

Díky obrovské fanouškovské základně se toto hack and slash rpg stále hraje a netrpělivě se vyhlíží jeho nástupce Diablo III.

Pro: akt 5, Baal, runy, rozlišení, mnoho předmětů

Proti: snad jen, ještě víc předmětů:-)

+32+32 / 0

Nemá cenu se zde opakovat ve slovech a větách, které jsem již použil v původním D 2.

Datadisk, který vypiloval základní Diablo 2 k dokonalosti. Navýšení rozlišení na 800 x 600 (stále pravda málo, ale já hrál v okně a byl spokojen) , nové postavy, nová lokace a u mě začátek hraní hry online a jestliže jsem říkal u Diabla 2 o herním maratonu, zde to bylo ještě o kus intenzivnější a delší.

Právě s příchodem datadisku jsem nejprve hrál single, kdy jsem si postupně procházel hru (většinou na obtížnost normal a nightmare) za všechny dostupné postavičky, postupně po nějakém tom odehraném roku nastal přechod na online hraní.

Miliony kliků myši, statisíce zabitých monster, desetitisíce posbíraných předmětů, tisíce Baal-runů, stovky propařených dnů, desítky vyměněných myší a pouze jedna hra - D2 LOD :)

Nu a nezbývá, než se těšit na pokračování a doufat, že bude minimálně tak dobré jako 2.díl

Pro: (znovu)hratelnost, návykovost, prostě asi všechno až na ...

Proti: ... možná až přílišnou návykovost, která může ohrozit vaše zdraví

+32+32 / 0

Původní hra byla velice dobrá, ale až datadisk z ní udělal opravdu to, co je! Kouzlo starodávného domova barbarů, střežících Kámen světa v hoře Arreat, je skutečně pompézní. Pokud jsem byl kdysi velice nadšený z pouštního aktu, zde jsem nenacházel slov.

Druid a Assasin jsou vítaným doplňkem stávající party hrdinů, změny a vybalancovanost všech skupin předmětů posunula hru ještě daleko výš, než byla i možnost vkládání run do výbavy a vytváření předmětů v Horadricově kostce obohacují významně hratelnost, hlavně na Bnetu.

I když se čas od času dostaví únava z věčného lovu bossů, nekonečného expení na lvl 99, než vyjde Diablo III, nemá tahle hra konkurenta ve své třídě.
+24+24 / 0

Nedlouho poté, co jsem se dostal k původní hře Diablo II, si mě našla i tato rozšířená verze, která dokonala vše co ona původní hra započala. A sice to, že mě ještě více pohltila, čemuž jsem ani nemohl uvěřit. Ono rozšíření o pátý akt, další dvě postavy a nepřeberné množství nových zbraní a příšer hru zdokonalilo natolik, že ji hraji s přestávkami dodnes a dohrál jsem ji již nesčetněkrát. Opravdu se mi to u jiné hry (kromě Czech Soccer Manager 2002 FE) nestalo, a to jsem jich hrál již víc než dost (samozřejmě za těmi největšími pařany zaostávám).
Znovu jsem hrál hlavně za Nekromanta a znovu platí, že tuhle hru prostě musím mít nainstalovanou v počítači.

Pro: sedm charakterů postav, ještě více předmětů. neuvěřitelná délka o pěti aktech. zábavnost a hlavně znovuhratelnost

Proti: opět zde platí možnost vytvoření závislosti

+22+22 / 0

Nikdy bych nevěřil, že z kusem železa v ruce se dá zažít to co jsem zažil při hraní tyhle pecky. Měl jsem to štěstí, že verzi bez datadisku jsem nestihl a plný herní zážitek jsem si užil v plný verze.

Popisovat hru by bylo asi zbytečné, nevěřím tomu, že někdo by se tady našel kdo to nehrál, ale zkusím se podívat proč právě Diablo II je taková návyková sekačka, která nemá konce.

Hlavní pozitivní rysy vidím v úžasném prostředí, které se 5x diametrálně změní a tým je hra stále zajímavá k tomu když přičteme náhodně generované mapy, tak dostaneme prostor v kterém se nemuže stát, že pohyb v něm by nudil.
Velké plus tomu dá multiplayer, cooperative mod je neskutečně zábavný a když vás kamarádíček na.ere mužete mu vysvětlit ručně stručně jak se věci mají.

Zatím nejlepší akční RPG všech dob. Už se chystám na trojku s datadiskem.

Pro: multiplayer, náhodní generace mapy, obrovské množství itemov, hledání sad brnení

Proti: nemám co napsat

+21+22 / -1