Diablo byl poražen a jeho duše polapena do obnoveného černého kamene, který tak obsáhl všech sedm zel. Následně bylo třeba rozhodnout, co s ním. Archanděl Tyrael se dohodl se skupinou horadrimů na zapečetění kamene uvnitř světa Sanctuary. Doufal, že se tam nebezpečný artefakt snad nadobro ztratí. Archanděl Malthael, dříve známý jako aspekt moudrosti, nyní smrti, však má s kamenem duší zcela jiné plány. Násilně se artefaktu zmocnil a chce jeho prostřednictvím vyhubit lidstvo a zastavit tak věčný svár mezi nebem a peklem. Jediný přeživší horadrim je vyslán za mocným bojovníkem z řad Nephalem, aby zabránil blížící se zkáze.
Datadisk pro Diablo III (2012) vylepšuje fungování většiny herních mechanik ze základní hry a přidává nový obsah. Přibyla třída crusader, podobná paladinovi z Diablo II (2000) a řada velkých zbraní, včetně nového typu "cepů" či řemdihů. Levelcap se zvyšuje z 60 na 70, paragon level je rozšířen o „account wide“ funkci. Pokud získáte s jednou třídou paragon level 100, stejný paragon level bude i u dalších charakterů ve vašem Battlenet účtu. Paragon levely nemají omezení, mohou být neustále zvyšovány.
V rámci nového Adventure módu můžete volně procházet světem a využívat portálů nazvaných "Nephalem rifts". V nich záleží na tom, jak silnou postavu máte. Čím dále se dostanete, tím lepší bude odměna. Dále byl do hry přidán nový řemeslník, v původní hře plánovaný a vynechaný Mystic, který za poplatek může upravit vzhled předmětu, nebo změnit jednu ze statistik tak, aby byla vhodná pro vaši specializaci a třídu.
Asi si dam po dlouhy dobe pred ctyrkou zase jednou sezonu. Vypada zajimave, jen je smutny, ze s tim prisli takhle pozde.
Pro: temnější atmosféra, Adventure mód, Mystic, trofeje, kraví level
Proti: stále příliš barevné, Malthael, hudba