Blizzard Entertainment je dceřinou společností firmy Activision Blizzard se sídlem v Irvine v Kalifornii, zabývající se vývojem a vydáváním počítačových her. Studio vzniklo v dubnu roku 1994, kdy distributor Davidson & Associates zakoupil vývojářský tým s názvem Chaos Studios, který následně přejmenoval právě na Blizzard Entertainment. Původním názvem studia založeného 8. února 1991 byl Silicon & Synapse a název Chaos Studios se používal jen dva měsíce. Společnost se za ta léta stala předním vývojářem počítačových her se ziskem převyšujícím 1,1 miliardy USD a téměř 5 000 zaměstnanci.
Nejvýznamnější osobnosti společnosti:
- prezident Michael Morhaime,
- viceprezident Frank Pearce,
- viceprezident Rob Pardo,
- viceprezident vývojářského oddělení Chris Metzen,
- bývalý prezident Allen Adham.
Historie společnosti:
1994: Vznik studia, distributor Davidson & Associates zakoupil vývojářský tým s názvem Chaos Studios za méně než 10 miliónů USD, který následně přejmenoval právě na Blizzard Entertainment. Krátce na to vydává Blizzard svou první hru Warcraft: Orcs & Humans.
1996: Blizzard mění vlastníka, CUC International kupuje Davidson & Associates. Téhož roku kupuje Blizzard společnost Condor, jež vyvíjela akční RPG Diablo, které je o devět měsíců později vydáno pod zcela novou značkou s názvem Blizzard North. Měsíc před vydáním Diabla 30.11.1996 je spuštěna služba Battle.net.
1997: Vlastník Blizzard CUC International se spojuje s HFS Corporation a tvoří společnost Cendant.
1998: Podezření, že CUC se dopustilo ještě před fúzí účetních podvodů. Cena akcií Cendantu klesla o 80% za šest měsíců. Cendant prodává divizi spotřebitelského softwaru Sierra On-line (zahrnující i Blizzard) vydavateli Havas. Krátce na to je Havas odkoupen společností Vivendi.
2002: Blizzard znovu získává práva na tři hry, které vyvinul ještě jako Silicon & Synapse, od Interplay Entertainment a vydává je na Game Boy Advance.
2004: Blizzard otevírá kanceláře v Paříži, zodpovědné za technickou podporu k World of Warcraft. 23. listopadu 2004 začíná Blizzard nabízet World of Warcraft.
2005: 16. května 2005 Blizzard ohlašuje získáni Swingin' Ape Studios, které pracovalo na konzolovce StarCraft: Ghost, jejíž vývoj byl odložen na neurčito. 1. srpna 2005 Blizzard ohlašuje fúzi s Blizzard North spojenou s přesunutím sídla do Irvinu v Kalifornii. Blizzard North je zrušen, jako důvod je uveden nedostatečný přístup k vývoji Diabla III.
2008: Vivendi Games se spojuje se společností Activision a vzniká Activision Blizzard. Blizzard získává ocenění na 59th Annual Technology & Engineering Emmy Awards za vývoj World of Warcraft. Ve stejném roce se World of Warcraft s 12 miliony hráči, zapisuje do Guinnessovy knihy rekordů, jako nejoblíbenější MMORPG.
2012: Po dvanácti letech od vydání Diabla II vychází třetí díl, na kterém původně pracovala již zaniklá divize Blizzard North.
2014: 22. dubna 2014 se Activision Blizzard vymaňuje ze zadlužené struktury, krachující firmy Vivendi Games. AB tak vykupuje 429 milionů akcií v celkové hodnotě 5,83 miliardy dolarů. Stávající prezident a minoritní akcionář Blizzardu Robert Kotick a předseda jeho představenstva Brian Kelly, vložili do této transakce kolem 100 milionů dolarů z vlastních kapes. Blizzard tak získává nezávislost.
2015: Na začátku listopadu 2015 Blizzard Entertainment vytvořil filmové a televizní studio pod názvem Activision Blizzard Studios, pod jehož značkou se plánují filmové verze herních hitů jako Call of Duty či Skylanders. Sídlo studia je v Santa Monice s příjmy ve výši 4,9 mld $ za poslední rok. Hlavou celého nového projektu je bývalý výkonný Disney viceprezident Nick Van Dyk.
2017: Blizzard získal televizní studio The Burbank Studios, které přetvořil na Blizzard Arena Los Angeles, kde se pořádají eSports turnaje v multiplayerových hrách, vytvořených právě Blizzard Entertainment.
Publikace:
Stay Awhile and Listen: Kniha popisující vznik hry Diablo a založení firmy Blizzard North formou rozhovorů s klíčovými vývojáři.