Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Warcraft III: The Frozen Throne

Warcraft III: Ledový trůn

86
507 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
01.07.2003 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://classic.battle.net/war3/
Datadisk The Frozen Throne do Warcraft universa přidává děj po konci třetí základní hry, každé hratelné straně po jednom hrdinovi, pět neutrálních hrdinů, nové jednotky, upgrady a mapy pro volné hry. Středobodem zápletky je duch orkského šamana Ner'zhula, zvaný Král lichů, s jehož osudem Pohroma nemrtvých po porážce lorda Archimonda v bitvě u hory Hyjal spojuje svou další existenci. Příběh je, stejně jako v případě Reign of Chaos, vyprávěn převážně renderovanými sekvencemi, které jsou na hranicích jednotlivých kampaní zastoupeny animovanými.

Děj hry navazuje na ty části příběhu, které v kampaních Reign of Chaos měly zjevně vedlejší charakter, nebo které se odehrály dlouho před jejich vrcholem. Kampaně, stejně jako je tomu v základní hře, v dějové lince stojí v pevném pořadí; hrát je lze jen postupně. V první řadě misí – za temné elfy – se hráč pokouší dostihnout desperáta Illidana, jenž po posílení Gul'danovou lebkou naverboval novou rasu nagů. Druhá kampaň – za lidskou rasu – mapuje osudy krvavých elfů, odnože lidské Aliance, jež se znelíbili vůdci zbytku lidského odporu Garithosovi. V závěru druhé posloupnosti misí si hráč zahraje i za Illidana, řady jehož nagů právě krvaví elfové nakonec vyztuží. Třetí kampaň – pod vlajkami nemrtvých – je především o cestě krále Arthase za obranou Ledového trůnu, v němž je uvězněn Král lichů. Několik misí za Pohromu připadá také na vzpouru dřívější elfky Sylvanas Windrunner pánům děsu, kteří vykonávají dozor na Lordaeronem – lidským královstvím, jež nemrtví dobyli v Reign of Chaos. Děj poslední kampaně – za orkskou Hordu – je zasazen do alternativní historie po bitvě u hory Hyjal; věnuje se rutinním starostem se zabydlováním orků v novém útočišti, načež líčí jejich další boj s odvěkým rivalem – lidmi. Vedle nesouvislosti děje s ostatními kampaněmi je orkská kampaň specifická tím, že spadá do žánru RPG.

Novými jednotkami jsou například taurský přízračný chodec se schopností oživovat padlé taury, u nějž lze přepínat mezi fyzickou a éterickou formou, horský obr, který na sebe může stahovat pozornost nepřátel a zvýšit si útočnou sílu vytrhnutím stromu, jenž následně používá jako kyj, nebo obsidiánová socha, doplňující zdraví nebo manu spřáteleným jednotkám, jež se může proměnit v létající bytost. Mezi neutrálními hrdiny i mezi novými hrdiny patřícími k hratelným stranám jsou ti, kteří vystupují v kampaních; např. temnou střelkyní je Sylvanas. Mimo ve skirmishi a multiplayeru nehratelné nagy, kteří mají obojživelné jednotky, se ve hře vyskytuje také rasa draenejů, charakteristická trvalou neviditelností.

Kromě vyvážení ras menší změny prodělal celý herní systém: limit jídla byl přenastaven z 90 jednotek na 100, mez malé údržby zvýšena na 51 jednotek a práh velké údržby posunut na 81 jednotek. Jinou znatelnější změnu představuje zavedení obchodu s artefakty do budov každé hratelné strany.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Jeden z nejlepších datadisků, který kdy spatřil světlo světa. Konečně přidal další typy útoků a armorů, čímž přidal na důležitosti u flexibilnosti strategie, tedy už nestačilo jen dělat pořád dokola vaše oblíbené jednotky, museli jste více scoutovat a reagovat na protivníka, abyste dosáhli vítězství... Teprve tento datadisk udělal Warcraft Warcraftem a rozběhl tu pravou multiplayerovou extázi. Ovšem ani singleplayer nezůstal na ocet, máme tu opět příběhově hutnou a silnou kampaň s naprosto strhujícím závěrečným videem, které bych označil jako jedno z nejlepších herních videí vůbec (Artas při mocném výstupu na ledový trůn slyší všechny dríve známé a pro příběh podstatné hlášky z předchozích kampaní).

HW: Minimum: 400 MHZ CPU, 64 MB RAM, 8 MB VGA / Doporučeno: 800 MHZ CPU, 192 MB RAM, 32 MB VGA (GeForce 2MX)

Pro: Naprosto vychytaný multiplayer s pár chytrými inovacemi, silný příběh v kampani.

Proti: Singleplayerová kampaň mohla být i delší a mohla mít více videí.

+20+19 / 0
  • PC 90
Moje naivita opět utržila těžkou ránu. Po dohrání základní hry jsem se pustil i do datadisku a čekal jsem, že budu mít za dva dny dohráno. Ani v nejmenším jsem nečekal, že s hrou strávím měsíc a většinu herních seancí "na dvě hodiny" budu končit hluboko po půlnoci. Protože "ještě jednu misi a jdu spát"..., no znáte to.

Je zajímavé, že všechny mise jsem si užil. U některých jsem hned na začátku brblal a nadával, ale po dohrání jsem musel uznale kývnout hlavou a uznat, že to v Blizzardu udělali fakt dobře. Autoři se snažili z dostupného žánru a enginu vyždímat maximum, takže jsou zde mise "standardní" - postav a znič, hodně dobré prolézací mise (s omezeným počtem jednotek) a pak pár misí, které se úplně vymykají, jako je dobývání Lordaeronu, což je v podstatě DOTA, nebo diablovková kampaň za orky. Zatímco původní hra byla v mých očích v podstatě "přeskinovaný Starcraft", FT vnímám mnohem barvitěji, vícevrstevnatě, což je důvod, proč hodnotím tak vysoko. Hlavním tahounem je příběh, ve kterém mě opravdu zajímalo, jak to bude dál.

Paradoxem pak je, že finálový souboj působí ploše, jednoduše. Celou dobu to vypadá, že Illidan je největší bourač široko daleko, oddělá kdejakého silného soupeře. A nakonec dojde Arthas trochu se s ním "pomečuje" a pak ho jedním říznutím sundá. Ten souboj měl trvat aspoň o dvě minuty déle.

Frozen throne ve mně zanechal pocit, že i když jsem ho dohrál, stejně to není konec. Takový jako svíravý pocit v břiše, že tu hru musím nějak pokořit, zneuctít... něco jako když jsem speedrunoval Project I.G.I.. Jenže tam se to stalo tak nějak samo. Tady mám chuť to udělat naschvál :) Tak dobře je Frozen throne vymyšlený a vybalancovaný, že v tom chci najít nějakou chybu :) Možná bych se toho zbavil, kdybych strávil pár set hodin ve World of Warcraft :)

Velmi dobře jsem se bavil a jen jednu misi jsem musel opakovat 4x, protože bych potřeboval 4 kompletní armády a měl jsem jen dvě. Jinak byla obtížnost nastavená tak akorát stylem "těžké, ale aby se z toho hráč nezbláznil". I po tolika letech od vydání má tento (zatraceně dlouhý) datadisk stále co nabídnout.

Pro: Různorodé mise, zajímavý příběh, výborně nastavená obtížnost

Proti: Závěrečný souboj

+19+19 / 0
  • PC 90
Protože byl datadisk Warcraft III: Frozen Throne přiložen k původní hře, pustil jsem se do něj ihned po jejím dohrání a nakonec jsem se u něj bavil ještě více, než jsem předpokládal.

Temní elfové, kteří mě svými misemi ve W3 příliš nenadchli, zde již mají mise zábavnější a mají také k dispozici dvě nové jednotky (vílí drak a horský obr), jenž se mi hned zalíbily. Kampaň za alianci také dostala nový náboj v podobě krvavých elfů a jedné tajné úrovně a i mise za nemrtvé byly okořeněny novými jednotkami a budovami. Všechny rasy také mají k dispozici nové hrdiny a vlastní obchod, kde se mohou nakupovat a prodávat artefakty.

Zvláštní kapitolou je bonusová kampaň za orky, kde se mění žánr RTS na speciální RPG a kde můžete postoupit až na patnáctý level. Vyšší hodnocení jsem chtěl dát už po dohrání tří základních kampaní, ale toto tažení mě donutilo jít s konečným hodnocením ještě o stupínek výše.

Další novinkou jsou runy, které obnovují životy a manu nebo na chvíli zvyšují rychlost pohybu či obrané číslo jednotek. Spouštějí se kliknutím na ně, podobně jako knihy síly, obratnosti, inteligence nebo zkušeností, které se nově již neukládají do inventáře hrdinů. Při svém putování jsem občas nalezl i různé poklady, které mi poskytly určitý finanční obnos nebo zvýšily mou zásobu dřeva.

Z nových hrdinů se mi nejvíce zamlouval pandarenský pivovarník, jenž měl vůbec nejlepší hlášky ve hře, kterou jsem opět hrál s českým dabingem. Všiml jsem si také zvuku, jenž vydávala jedna příšera, který se velmi podobal zvukům polního škůdce z Gothicu II. Nakonec musím ještě zmínit excelentní videa a kvalitní hudbu, jenž jsou u těchto vývojářů samozřejmostí a nechybí ani v tomto titulu.

Pro: všechny kampaně včetně bonusové, runy, poklady, pandarenský pivovarník, český dabing, hudba, herní videa

Proti: závěr kampaně za nemrtvé

+18+18 / 0
  • PC 95
Tak hned na začátek se musím trapně vyznat ze svých hříchů. Dušoval jsem se, že The Frozen Throne dokončím na nejtěžší obtížnost. Bohužel, moje schopnosti nebyly dostačující. Ve skrytém levelu jsem použil cheat doplňující peníze, v levelu se Sylvanas jsem použil asi na pět vteřin God Mode a v posledním a před-předposledním kole za Undead jsem si snížil obtížnost na Normal. Věřím, že všechna kola až na poslední bych byl schopen po drahných pokusech dohrát na nejtěžší...ale poměr zábavy ku vytočenosti už byl moc nakloňen v neprospěch zábavy. Dám si za to 30x "Lich Kingu, jenž dlíš na trůně" a budu tuze smutný.

The Frozen Throne je pekelně dobrý datadisk. Kampaň za kteroukoliv rasu můžu s klidem nazvat skvělou. Příběh prostě nedělá ostudu původní hře, ba ji možná v některých částech ještě převyšuje. Do hry přibylo pár nových jednotek a hrdinů; všichni pečlivě vybalancovaní a zajímaví. Některým stávajícím jednotkám přibyla sem tam nová schopnost, či je lze nějak vylepšit. A samotné mise se vyznačují opravdu velkou úkolovou variabilitou, takže se nebojím říct, že tahle hra dokázala vyždímat z žánru rychlé strategie první, poslední.

Když pominu také několik nových budov, nemohu zapomenout na "skoro plnohodnotnou" nehratelnou rasu Naga, která mi svými nechutně silnými jednotkami totálně kazila plány skrz naskrz celou kampaní. A pak, když jsem za ně hrál, jsem zjistil, že jsou vybalancovaní také. Ostatně všichni, proti komu jsem hrál mi přišli nechutně silní a pak se ukázalo, že jsem prostě špatný stratég, hráč a vůbec všechno.

Přibyla rovněž spousta nových creepů, artefaktů, run, vedlejších questů v misích...tak si říkám, že tohle by měl být vzor pro datadisky k čemukoliv. Vylepšit to staré a přidat spoustu nového. Co mi tam trochu nesedělo, byla bonusová kampaň za Orky. Ne, že by byla špatná, jen mi přišla jako nějaký trénink na World of Warcraft.

Jediná věc, která mě štvala, byla dost velká nevyrovnanost obtížnostních stupňů. Na nejtěžší obtížnost pro mě byly některé mise skoro nehratelné a na normal mi zase přišly jako dětská hra. Také trochu zamrzí, že jsou přítomny pouze dvě CGI animace...to ale vyvažuje fakt, že jsou kulervoucí až vstávají vlasy na hlavě.

Takže Warcrafte, tvůj třetí díl jsem si naplno užil a tvůj čtvrtý díl už určitě dohraju na nejtěžší obtížnost i s datadiskem. Takže už aby ses ukázal...

Pro: Nutnost strategického myšlení, nové jednotky, nové...všechno!, super příběh, vyváženost jednotek, zkratky

Proti: Snad jen moc velký skok mezi obtížnostmi

+18+18 / 0
  • PC 90
Co to sakra bylo :-D Taky jste na konci nechápavě kroutili hlavou, jak mohli sjetí blizzardíci škrtnout plán na CGI závěrečného souboje mezi Illidanem a Arthasem a místo toho dali jako animačku "nudný" pochod Arthase a nasazení helmy? Jo, bylo to dost dobrý, ale mohli to udělat ještě lepší! Anebo tu ingame animačku udělat pořádně. Tak a teď, aby byla zachována sendvičová metoda, bych měl uvést nějaké klády. Třeba ta moje má velký klad.

Mise za Maiev byly fakt hustý. S jejím blinkem (teleportace) se dají dělat skutečně psí kusy a někdy na jeho dobrém použití závisí i splnění nepovinných úkolů - třeba nalezení skrytých ostrovů, sbírání úlomků mocného artefaktu a další. Obecně kampaň za (temné) elfy mi přišla nejnápaditější a nebál bych se říct, že jsem si ji užil nejvíc; pak tedy přijde kampaň za (krvavé) elfy, která je ale spíš lidská (tady je právě vidět počátek blizzardí zhulenosti, o které jsem mluvil na začátku). Ta je docela v pohodě, člověk sem tam hraje za Illidana, kterej se občas může díky své ultimátce proměnit na největší bestii pod sluncem. Teda s výjimkou Arthase, ten je nejlepší. Jo! No a poslední kampaň za nemrtvé v čele s Arthasem je skoro tak dobrá, jako za Temné elfy. Ono sledovat další osudy bývalého člověka, jak zápasí se svým vlastním tělem a postupnou ztrátou moci (velice dobré využití snižování úrovně hrdiny), to by zamávalo i s Darth Vaderem. Možná by pak měl Luke ještě dalšího sourozence. Star Wars Ep VII comming soon. Škoda, že v poslední misi se mi hlavní enemy Illidan bugl, takže s armádou Nagů jen chodili v kruhu a stačilo se mu vyhnout, jinak by mi asi dala víc zabrat.

K dokončení sendvičové metody musí zákonitě přijít kritika. Málo CGI! Proč Reign of Chaos mohl mít 7 animaček a Frozen Throne jen 2? No jo, já vím. Hledám chyby na prdeli ryby.

S příjemným pocitem "tam dole" chci ještě vyzdvihnout přidanou hodnotu jednotlivým rasám v singleplayeru. RTS mi moc nejdou a Frozen Throne i na normální obtížnost pro mě byla občas pekelně těžká, protože můj styl hraní se orientuje na dělání těch nejsilnějších jednotek, přičemž než se k vůbec první dostanu, tak už jsem kaput. Nejlepší jsou mraziví wyrmové, hehe. S 3/3 upgradem. Jo a s mrazivým dechem, ten dělám napřed. Asi abych si sám sobě mohl, než mě vykostí první emzák, zastavit na pár vteřin produkci následujícího wyrma. Pointa je v tom, že se mi líbí upgradovat jednotky. Všem všechno, upgrady budov, nošení dříví do lesa (teda z lesa), štíty pro pěšáky, třebaže jsem rekrutnul tak možná deset pěšáků celkem a počet zapnutí tohoto štítu se rovná průměru ročního počtu koitů uživatelů samozřejmě jiné databáze + 2 (jednou jsem se překliknul, no), tak jsem byl fakt nadšenej. Upgradů od původní hry dost přibylo, jedna dvě jednotky pro každou rasu, + rasa Nagů (dodělaná asi jako obličej Michaela Jacksona pět let před jeho smrtí, budiž mu země lehká) a jeden nový hrdina.

Frozen Throne představuje pro mě jednoho z posledních zástupců pravých datadisků, kdy datadisk byl datadiskem a ne jen větším DLC, kdy vydavatelé nebyli krutí a nestíhali hráče útrapami. Neklidem nezmítaní Blizzardi zrodili hrdinu. Byl jím Frozen Throne. Mocný datadisk, zocelený v žáru Mrazivého smutku. Síla, vášeň, Arthas. Jeho intenzivita změnila svět.

Pro: Nové upgrady, Illidan, Arthas, příběh, grafika, ovládání, pocit z hraní

Proti: Prostě konečná CGI, proč Blizzarde? :'(

+15+15 / 0