Xzone.cz – Vyhrajte luxusní PlayStation herní koutek v hodnotě 250 000 Kč!
Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gothic II

88
487 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
13.06.2003 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.piranha-bytes.com/gothic2/conte…
Po zničení bariéry kolem hornické kolonie vás Xardas znovu přivádí k životu, oslabeného, ale připraveného na další dobrodružství. Čeká vás prozkoumávání ostrova Khorinidu a za horami se již k útoku formují draci...

Gothic II přichází s pompou a grácií - máte celý nový ostrov k prozkoumání a podíváte se i do staré dobré hornické kolonie (ta však ve své rozloze tvoří jen část celého celku). Připravte se na desítky hodin strávených nad promyšlenými questy a širý žijící svět propracovaný do těch nejmenších detailů. Stejně jako u prvního dílu (Gothic) i zde zažijete to zadostiučinění, když získáte první brnění a také tu euforii s první ulovenou stínovou šelmou. Můžete se stát mágem ohně, paladinem nebo žoldákem, ale nebudete úplně sami - staří známí z jedničky jsou zde také a rádi si s vámi jen tak pokecají nebo i pomohou ve vašem snažení. Mnohdy se neubráníte záchvatu nostalgie - protože brzy s úlevou a nadšením zjistíte, že tohle je prostě Gothic.

Nedlouho od vydání pak základní hru rozšířil datadisk "The Night of the Raven".


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Gothic II je jedno z nejlepších RPG co jsem kdy hrál - pro mě osobně je jeho největší síla ve velkém živém světě plném zvířat a lidí, ze kterého si po několika hodinách hraní (spíše desítkách :)) budete pamatovat každý metr a to díky jeho detailnosti - každé místo je svým způsobem unikátní. Je velký tak akorát aby jste si ho zapamatovali, ale zároveň aby nebyl moc velký a anonymní (pro mě Morrowind, Oblivion). Velmi mě potěšily odkazy na první díl v podobě přátel, ale i hornické kolonie, do které se v jednom aktu podíváte. Jelikož jsem dvojku hrál hned po jedničce, byl jsem z toho nadšený. Skvěle vyvážený je RPG systém - začátku jste jako obvykle totální nula a stále potkáváte adekvátní a těžší soupeře, málokdy narazíte při postupu vpřed na něco co si dáte levou zadní. Parádní hra.

Pro: excelentní svět a příroda, soubojový systém, narážky na první díl, detailnost, grafika

Proti: závěrečný boss je parodie na závěrečného bosse...:)

+43+44 / -1
  • PC 100
Radost z úspěchu a chtíč. Nejlepší adjektiva pro Gothic 2. Středověk jsme nechali zničit draky a nově ještě připravili renesanci. Takže véééélmi pestrá plejáda přesně dávkovaných úkolů (když mě přijímali do zlodějský guildy málem jsem se vzrušením sesypal), skvěle koncipovaný příběh (dějově tak dobrý, až vás zamrzí, že nemá literární ambice) a kvalitně zpracovaná grafika, která mi vyráží dech hlavně krásným, ale přesto realistickým prostředím. Hratelnost (pořád to samozřejmě není o akci, ale o kecání, jak to máme rádi) vylepšena (jednoduchý, přehledný inventář a build up).

Co ale dělá sérii (a v druhém díle je to dokonale dotaženo) výjimečnou, je perfektní rpg koncept. Každá nová zbroj, každej hierarchickej postup jsou takový vánoční dárky, který jste si přesně přáli a ještě jste k tomu celej rok měli dobrý známky i chování. Tedy vynikající souhra komplikovaných questů s náležitou odměnou pomocí důmyslné kombinace lineárního a nelineárního hraní, civilnosti (každý tady má své povolání, minulost, budoucnost, každý alespoň minimálně něco znamená) a té zpropadeně nezvyklé míry kreativity a obsahu, kterou do toho Piranha Bytes vložily. (Třídně rozdílné pikle v Khorinisu, obléhání Starého Tábora, pronásledování Pedra, pátrači, několik simultánně se odvíjejících vedlejších rovin atd. atd. ). Jistě, pořád je to jenom hra a pokročilý fantasy konzument vám tuhle skutečnost nepochybně nakydá na hlavu, ale je to tak blízko svébytnému světu, že ty obvyklé (i nadprůměrné-kam se sere Warcraft) herní worldy si náš bezejmenný hrdina loupe k snídani.

Zkrátka bravo. Dospělé dílo, které místo dnešního všudypřítomného patosu a mainstreamové cool filmové dramaturgie (Skyrim) používá dialogy, propracovaný příběh, důraz na postavy a realisticky pojaté použití magie. -Jo myslim, že můj komentář o Martinovi u jedničky se tady ještě víc potvrzuje.

PS: Pokud si chcete zaslintat zkuste tenhle návod: odkaz
+37+37 / 0
  • PC 100
Gothic...to slovo ve mě vždycky vyvolává vzpomínku na proseděné dny u počítače, kdy me totálně nezajímal okolní svět, ale jen to "kde sakra seženu skřetí zbraň aby mě kovář vzal do učení" , "co bude když se stanu mágem" a nebo "kdo bude pro mojí posádku ten nejlepší" a řešil jsem to všude a pořád.

Obrovský otevřený svět ve mně pořád vzbuzoval zvědavost prozkoumat každý kout, protože se to i vetšinou vyplatilo. Vžycky jsem narazil na něco zajimavého.

Povolání jsou vytvořena snad nejlépe, co jsem kdy u her zažil. Nebylo to jen udělej úkol a budeš jeden z nás a tak to bude do konce hry. Volba povolání je podle mě nejduležitější aspekt hry, kdy se vaší volbou změní celý postup hrou i přístup NPC. A postup kterým se postava v různých povoláních vyvijí je prostě skvělý.

Prostě, skvělá hra, se skvělým příběhem s velkou návazností na předhozí díl.
Hra se sice dnes podprůměrnou grafikou, ale pořád pro mě hezkou.
A hlavně hra, která se zapsala do TOP nejlepších RPG titulu co kdy vznikly.

Pro: Povolání, questy, příběh...

Proti: Možná to, že jsem si ji už dlouho nezahrál :-D

+26+27 / -1
  • PC 90
První Gothic patří k mým vůbec nejoblíbenějším RPG, ale v životě mě nenapadlo, že by ho druhý díl mohl překonat. Dvojka je totiž o poznání propracovanější ve všech směrech a také daleko rozlehlejší, přičemž si myslím, že tato velikost je absolutně dostačují (ani příliš malá, ani příliš velká), takže je vidět, že navýšení rozpočtu padlo na úrodnou půdu.

Na začátku mi Xardas vysvětlil, co se stalo po porážce Spáče, zadal mi hlavní úkol a já se mohl vydat do nové oblasti s názvem Khorinis a hlavním městem Khorinis. Protože jsem mezi oběma díly měl jistou odmlku, trošku jsem pozapomněl speciální soubojový systém, ale na ovci, která se pásla opodál Xardasovi věže, jsem si vše vyzkoušel a pokračoval dále cestou k městu.

Po splnění pár banálních úkolů jsem získal svou první zbroj (farmářské oblečení) a díky ní mi byl povolen vstup do města. Tam mi bylo řečeno, že pokud se chci dostat do horní části města, kam jsem samozřejmě jít potřeboval kvůli splnění zadaného úkolu, musím se stát občanem města, čehož dosáhnu zapsáním se k jednomu z pětice mistrů. Obchodník Matteo už učedníka měl, truhlář Thorben nikoho nepřijímal, a tak mi zbýval jen nerudný alchymista Constantino, kovář Harad a sympatický lovec Bosper, kterého jsem si nakonec vybral, a který se stal mou nejoblíbenější postavou ve hře.

Další zásadní volbou, jenž po mnoha zabitých příšerách a splněných i nesplněních úkolech přišla, byla volba povolání, přičemž jsem mohl být buď městská stráž (později paladin), novic (později mág ohně) nebo žoldák (později drakobijec). Jelikož ve hrách většinou rád porušuji zákon, což bych si v reálném životě nikdy nedovolil, stal se ze mě žoldák, od kterého se nezákonné počínání vcelku čeká.

Ve hře se nachází spousta známých či neznámých postav a lokací a ještě větší množství příšer s mými oblíbenými krysokrty v čele, a i když se mnou vybité lesy při postupu do dalších kapitol oživily jen částečně a většina míst již zela prázdnotou, ničemu to nevadilo, protože byly k dispozici teleportační runy.

Nakonec ještě zmíním zápory, kvůli kterým ode mě tato téměř dokonalá hra nedostala 100 %. Je to tím, že Gothic II je opravdu jen téměř dokonalý. Když pominu videa, u kterých občas nešel obraz a slyšel jsem jen zvuk, a dále hře prominu občasné padání při načítání uloženích pozic, přijdu k jednomu záporu, který ji prostě prominout nedokážu. Je to bug, o kterém jsem si posléze přečetl v návodu. Ve čtvrté kapitole máte za úkol zabít čtyři draky, ale problém je v tom, že je musíte zabít ve správném pořadí, jinak se po zabití třetího úkol jeví jako splněný a poslední drak již zabít nejde, protože je nesmrtelný. I když se hra poté dá zcela dokončit, mrzí mě, že jsem ohnivého draka nechal nevlastní vinou na živu.

Pro: ideální rozloha, postavy v čele s Bosperem, volba povolání, příšery, teleportační runy, příběh

Proti: bugy - hlavně určené pořadí při zabíjení draků

+25+25 / 0
  • PC 85
Není Drakorozený, zato je Bezejmenný. Nemá řev, zato má hubu plnou slov. Nemá nekonečný inventář, zato... moment... no inu, draky zabijí tak jako tak skvěle!

Stejně jako druhý díl Vetřelce, tak i Gothic dvojka je jiná, než byl její předchůdce. A vůbec mu nedělá ostudu, naopak, je velice příjemné se opět vrátit do role sympatického nonšalantně se vyjadřujícího hrdiny, který dokonce změnil v anglické verzi dabéra. A osobně myslím, že to byla změna k lepšímu. Je radost za něj hrát. Už jen proto, že ze všech dílů je právě tady absolutně nejvýřečnější a nejzajímavější. A to ať už se vydáte jakoukoliv cestou.

To, co Gothic má, je opět úžasný svět, který je do detailu přeplněn nejrůznějšími charaktery, tajemnými lokacemi a úctyhodných soupeřů, kteří vám mohou pořádně nakopat, pokud se zatouláte příliš hluboko do divočiny. Takže pokud jste v jedničce měli rádi prozkoumávání a hledání bizarních lokací, Gothic dvě si zamilujete, protože svět je fakt velký. A hezký. A je toho v něm zatraceně mnoho. A dá se v něm ztratit, což je úplně fantastický! To, co ale Gothic 2 FAKT nemá, je ona temná a depresivní atmosféra, kterou považuji za jeden z největších plusů minulé hry. Ale neberete to jako zápor, ono je to vlastně zcela pochopitelné. Už nejsme v drsné trestanecké kolonii, která byla prosáklá zločinci a vrahy, teď jsme na místě, kde jsou farmičky, ovečky, městečko s lidičky atd. Proto je pochopitelné, že atmosféra bude jiná. Ale i tak funguje velice dobře. Perlou hry však považuji základní město Khorinis. Na svou dobu to bylo jedno z nejmajestátnějších měst, jaké žánr RPG kdy viděl. Je tam toho spoustu - úkoly, postavy, zajímavá místa, je i dokonce hezky zkonstruované a fakt vypadá jako město, což je něco, co následující díl docela pohnojil. Co se týče progresu, tak je to v podstatě to samé, jako u předešlého dílu. Na začátku jste bábovka, a postupem času se z vás stává drsan. A jelikož svět Gothica dvojky je fakt velký, ten progres půjde pomalu, ale i tak ho budete vnímat. A bude se vám to líbit. Hudba je pěkná. Už jsem ani nebyl (na rozdíl od jedničky) připosranej strachy ze základní hudby hrající v přírodě, což považuji za jeden z největších úspěchů mého života.

Příběh je bohužel velice průměrný. Draci jsou vždycky fajn. Ale oproti zápletce z předchozího dílu? Pff... Dále mi přijde obrovská nevyrovnanost v obtížnosti bojů s některými postavami. Když mi nakopal zadek, nějaký kopáč ve Starým táboře, tak to ještě pochopím, asi to byl nějakej rváč, ale když mi ho nakope, mírně retardovanej mladičkej farmář nebo obyčejní měšťané a měšťanky ve městě, začnu si připadat trochu jako dement. Jinak nadále i zde se tu lze střetnout s nepříjemnými bugy, mezi které také patří ohýbání zákonů fyziky, což byla výtka i v předchozím dílu.

Gothic 2 je však úctyhodné pokračování bohužel nedoceněné RPG série, která toho s sebou do hráčského světa přinesla mnoho. Bitky jsou super, dialogy taky a prozkoumávání světa na vlastní pěst jakbysmet. V jistém ohledu by se mi i dvojka zdála lepší než jednička, ale přesto si nakonec vzpomenu na tu geniální atmosféru a zápletku, který tento díl bohužel tolik neměl. Ale i tak se to skvěle hraje. A je to radost.

P.S. Předabovali Diega :'(

Pro: Bezejmenný hrdina, větší svět a o to víc možností, grafika zkrásněla, bojový systém, postavy a dialogy, uspokojivě dlouhé

Proti: Moc průměrný příběh, nerovnováha v některých soubojích, bugy a fyzika

+25+25 / 0