Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gothic II

88
521 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
13.06.2003 PC
Vývojáři:
Piranha Bytes
Po zničení bariéry kolem hornické kolonie vás Xardas znovu přivádí k životu, oslabeného, ale připraveného na další dobrodružství. Čeká vás prozkoumávání ostrova Khorinidu a za horami se již k útoku formují draci...

Gothic II přichází s pompou a grácií - máte celý nový ostrov k prozkoumání a podíváte se i do staré dobré hornické kolonie (ta však ve své rozloze tvoří jen část celého celku). Připravte se na desítky hodin strávených nad promyšlenými questy a širý žijící svět propracovaný do těch nejmenších detailů. Stejně jako u prvního dílu (Gothic) i zde zažijete to zadostiučinění, když získáte první brnění a také tu euforii s první ulovenou stínovou šelmou. Můžete se stát mágem ohně, paladinem nebo žoldákem, ale nebudete úplně sami - staří známí z jedničky jsou zde také a rádi si s vámi jen tak pokecají nebo i pomohou ve vašem snažení. Mnohdy se neubráníte záchvatu nostalgie - protože brzy s úlevou a nadšením zjistíte, že tohle je prostě Gothic.

Nedlouho od vydání pak základní hru rozšířil datadisk "The Night of the Raven".


Poslední diskuzní příspěvek

Vurhor: Ajo, na ten ostrov si matně pamatuju, díky :) Já ten datadisk nemám rád právě kvůli té (podle mě) přemrštěné obtížnosti. Chci si tu…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Gothic II je jedno z nejlepších RPG co jsem kdy hrál - pro mě osobně je jeho největší síla ve velkém živém světě plném zvířat a lidí, ze kterého si po několika hodinách hraní (spíše desítkách :)) budete pamatovat každý metr a to díky jeho detailnosti - každé místo je svým způsobem unikátní. Je velký tak akorát aby jste si ho zapamatovali, ale zároveň aby nebyl moc velký a anonymní (pro mě Morrowind, Oblivion). Velmi mě potěšily odkazy na první díl v podobě přátel, ale i hornické kolonie, do které se v jednom aktu podíváte. Jelikož jsem dvojku hrál hned po jedničce, byl jsem z toho nadšený. Skvěle vyvážený je RPG systém - začátku jste jako obvykle totální nula a stále potkáváte adekvátní a těžší soupeře, málokdy narazíte při postupu vpřed na něco co si dáte levou zadní. Parádní hra.

Pro: excelentní svět a příroda, soubojový systém, narážky na první díl, detailnost, grafika

Proti: závěrečný boss je parodie na závěrečného bosse...:)

+46
  • PC 100
Radost z úspěchu a chtíč. Nejlepší adjektiva pro Gothic 2. Středověk jsme nechali zničit draky a nově ještě připravili renesanci. Takže véééélmi pestrá plejáda přesně dávkovaných úkolů (když mě přijímali do zlodějský guildy málem jsem se vzrušením sesypal), skvěle koncipovaný příběh (dějově tak dobrý, až vás zamrzí, že nemá literární ambice) a kvalitně zpracovaná grafika, která mi vyráží dech hlavně krásným, ale přesto realistickým prostředím. Hratelnost (pořád to samozřejmě není o akci, ale o kecání, jak to máme rádi) vylepšena (jednoduchý, přehledný inventář a build up).

Co ale dělá sérii (a v druhém díle je to dokonale dotaženo) výjimečnou, je perfektní rpg koncept. Každá nová zbroj, každej hierarchickej postup jsou takový vánoční dárky, který jste si přesně přáli a ještě jste k tomu celej rok měli dobrý známky i chování. Tedy vynikající souhra komplikovaných questů s náležitou odměnou pomocí důmyslné kombinace lineárního a nelineárního hraní, civilnosti (každý tady má své povolání, minulost, budoucnost, každý alespoň minimálně něco znamená) a té zpropadeně nezvyklé míry kreativity a obsahu, kterou do toho Piranha Bytes vložily. (Třídně rozdílné pikle v Khorinisu, obléhání Starého Tábora, pronásledování Pedra, pátrači, několik simultánně se odvíjejících vedlejších rovin atd. atd. ). Jistě, pořád je to jenom hra a pokročilý fantasy konzument vám tuhle skutečnost nepochybně nakydá na hlavu, ale je to tak blízko svébytnému světu, že ty obvyklé (i nadprůměrné-kam se sere Warcraft) herní worldy si náš bezejmenný hrdina loupe k snídani.

Zkrátka bravo. Dospělé dílo, které místo dnešního všudypřítomného patosu a mainstreamové cool filmové dramaturgie (Skyrim) používá dialogy, propracovaný příběh, důraz na postavy a realisticky pojaté použití magie. -Jo myslim, že můj komentář o Martinovi u jedničky se tady ještě víc potvrzuje.

PS: Pokud si chcete zaslintat zkuste tenhle návod: odkaz
+38
  • PC 85
Není Drakorozený, zato je Bezejmenný. Nemá řev, zato má hubu plnou slov. Nemá nekonečný inventář, zato... moment... no inu, draky zabijí tak jako tak skvěle!

Stejně jako druhý díl Vetřelce, tak i Gothic dvojka je jiná, než byl její předchůdce. A vůbec mu nedělá ostudu, naopak, je velice příjemné se opět vrátit do role sympatického nonšalantně se vyjadřujícího hrdiny, který dokonce změnil v anglické verzi dabéra. A osobně myslím, že to byla změna k lepšímu. Je radost za něj hrát. Už jen proto, že ze všech dílů je právě tady absolutně nejvýřečnější a nejzajímavější. A to ať už se vydáte jakoukoliv cestou.

To, co Gothic má, je opět úžasný svět, který je do detailu přeplněn nejrůznějšími charaktery, tajemnými lokacemi a úctyhodných soupeřů, kteří vám mohou pořádně nakopat, pokud se zatouláte příliš hluboko do divočiny. Takže pokud jste v jedničce měli rádi prozkoumávání a hledání bizarních lokací, Gothic dvě si zamilujete, protože svět je fakt velký. A hezký. A je toho v něm zatraceně mnoho. A dá se v něm ztratit, což je úplně fantastický! To, co ale Gothic 2 FAKT nemá, je ona temná a depresivní atmosféra, kterou považuji za jeden z největších plusů minulé hry. Ale neberete to jako zápor, ono je to vlastně zcela pochopitelné. Už nejsme v drsné trestanecké kolonii, která byla prosáklá zločinci a vrahy, teď jsme na místě, kde jsou farmičky, ovečky, městečko s lidičky atd. Proto je pochopitelné, že atmosféra bude jiná. Ale i tak funguje velice dobře. Perlou hry však považuji základní město Khorinis. Na svou dobu to bylo jedno z nejmajestátnějších měst, jaké žánr RPG kdy viděl. Je tam toho spoustu - úkoly, postavy, zajímavá místa, je i dokonce hezky zkonstruované a fakt vypadá jako město, což je něco, co následující díl docela pohnojil. Co se týče progresu, tak je to v podstatě to samé, jako u předešlého dílu. Na začátku jste bábovka, a postupem času se z vás stává drsan. A jelikož svět Gothica dvojky je fakt velký, ten progres půjde pomalu, ale i tak ho budete vnímat. A bude se vám to líbit. Hudba je pěkná. Už jsem ani nebyl (na rozdíl od jedničky) připosranej strachy ze základní hudby hrající v přírodě, což považuji za jeden z největších úspěchů mého života.

Příběh je bohužel velice průměrný. Draci jsou vždycky fajn. Ale oproti zápletce z předchozího dílu? Pff... Dále mi přijde obrovská nevyrovnanost v obtížnosti bojů s některými postavami. Když mi nakopal zadek, nějaký kopáč ve Starým táboře, tak to ještě pochopím, asi to byl nějakej rváč, ale když mi ho nakope, mírně retardovanej mladičkej farmář nebo obyčejní měšťané a měšťanky ve městě, začnu si připadat trochu jako dement. Jinak nadále i zde se tu lze střetnout s nepříjemnými bugy, mezi které také patří ohýbání zákonů fyziky, což byla výtka i v předchozím dílu.

Gothic 2 je však úctyhodné pokračování bohužel nedoceněné RPG série, která toho s sebou do hráčského světa přinesla mnoho. Bitky jsou super, dialogy taky a prozkoumávání světa na vlastní pěst jakbysmet. V jistém ohledu by se mi i dvojka zdála lepší než jednička, ale přesto si nakonec vzpomenu na tu geniální atmosféru a zápletku, který tento díl bohužel tolik neměl. Ale i tak se to skvěle hraje. A je to radost.

P.S. Předabovali Diega :'(

Pro: Bezejmenný hrdina, větší svět a o to víc možností, grafika zkrásněla, bojový systém, postavy a dialogy, uspokojivě dlouhé

Proti: Moc průměrný příběh, nerovnováha v některých soubojích, bugy a fyzika

+28
  • PC 100
Gothic...to slovo ve mě vždycky vyvolává vzpomínku na proseděné dny u počítače, kdy me totálně nezajímal okolní svět, ale jen to "kde sakra seženu skřetí zbraň aby mě kovář vzal do učení" , "co bude když se stanu mágem" a nebo "kdo bude pro mojí posádku ten nejlepší" a řešil jsem to všude a pořád.

Obrovský otevřený svět ve mně pořád vzbuzoval zvědavost prozkoumat každý kout, protože se to i vetšinou vyplatilo. Vžycky jsem narazil na něco zajimavého.

Povolání jsou vytvořena snad nejlépe, co jsem kdy u her zažil. Nebylo to jen udělej úkol a budeš jeden z nás a tak to bude do konce hry. Volba povolání je podle mě nejduležitější aspekt hry, kdy se vaší volbou změní celý postup hrou i přístup NPC. A postup kterým se postava v různých povoláních vyvijí je prostě skvělý.

Prostě, skvělá hra, se skvělým příběhem s velkou návazností na předhozí díl.
Hra se sice dnes podprůměrnou grafikou, ale pořád pro mě hezkou.
A hlavně hra, která se zapsala do TOP nejlepších RPG titulu co kdy vznikly.

Pro: Povolání, questy, příběh...

Proti: Možná to, že jsem si ji už dlouho nezahrál :-D

+26 +27 −1
  • PC 95
Hodnotím Gold Edici, která obsahuje datadisk Night of Raven. Původní verzi jsem nehrál.

I druhý díl se odehrává v otevřeném světě omezeném přírodní bariérou. Cestování na širokých cestách kolem hlavního města je relativně bezpečné, ovšem mimo ně jsem umíral co pár minut, protože vývoj postavy začal znovu od nuly. Pro autory hry to bylo určitě pohodlnější, ale já jsem jejich rozhodnutí neocenil. Gothic II (s datadiskem) je totiž hodně těžká hra.

Zvlášť první úrovně jsou pekelně náročné. S výjimkou těch úplně nejslabších nepřátel jsem šel v soubojích od porážky k porážce. Po čase mrchožrouti došli a já jsem běhal od ničeho k ničemu a pokoušel se splnit alespoň nějaký úkol. Když mě vývoj příběhu přivedl zpátky do bývalé Kolonie, ani po několika frustrujících hodinách jsem se nedostal ze břehu řeky a nakonec jsem musel zbaběle utéct. Hra umožňuje několik triků, díky nimž jsem zkušenosti přece jenom nasbíral, ovšem nepřemožitelný jsem se nikdy nestal.

Stálo za to zatnout zuby a počátečních deset hodin silou vůle přetrpět, protože odměnou mi bylo skvěle napsané epické dobrodružství v chytlavě vymyšleném a překrásně vymodelovaném světě. Všechno co bylo v jedničce skvělé, je ve dvojce ještě lepší. Dokonce i kritizované a nenáviděné ovládání se zlidštilo. Bojový systém mi přišel propracovanější a variabilnější. Zvěřinec se rozrostl, prostředí je pestřejší a paleta možností širší. Příběh je přísně lineární a výběr frakce ho ovlivní jen málo. K dispozici jsou tři, dvě válečné a jedna magická.

Datadiskový svět Jarkhendar je téměř samostatná hra. Dá se úplně ignorovat, ale byla by to věčná škoda, protože obsahuje unikátní nepřátele, charismatický svět s monumentálními stavbami a exotickou atmosférou. Navíc slouží jako zdroj cenných zkušeností a umožnil mi vycvičit postavu na úroveň, s níž jsem se odvážil vrátit do Kolonie a přežil tam. Po splnění tamního stěžejního questu skončila druhá kapitola a hra dostala nový náboj.

První dvě kapitoly je Gothic II výborná hra, ovšem v té třetí kvalita vystoupala do nebes. Nikdy bych neřekl, co pár strategicky rozmístěných nepřátel udělá s už docela známým a relativně přívětivým světem. Atmosféra znatelně zhoustla a potemněla. Paranoidní pocit neustálého ohrožení se stal mým nerozlučným společníkem a já jsem jenom zíral, co si pro mě Piranha Bytes připravili. K jednomu z důležitých úkolů, kdy jsem čelil skupině smrtelně nebezpečných protivníků, jsem se shodou náhod dostal v noci a i proto na něho dlouho nezapomenu. Protahovaný souboj s dynamikou - udeř, uteč a potom zírej s otevřenou pusou na tu skvělou grafiku, byl opravdu nervy drásající a strašidelný.

Chyb je jen málo. Vadilo mi pořád ještě trochu toporné ovládání, nebo zneužitelné bugy hry. Na druhou stranu, občas jsem jim ze srdce poděkoval. Jistou chybou je i obtížnost, které mě často pořádně zaskočila. Vyloženě zlomyslná je násobně se zvyšující náročnost na učební body při překonání určité hranice dovednosti. Část posilujících předmětů jsem vyplýtval už na začátku, místo abych je syslil pro podobné případy a pak jsem toho hořce litoval. Původně jsem chtěl zkritizovat i závěrečný dungeon, ale v pozdějších oblastech se vyrovnal svému protějšku z prvního dílu a možná ho i předčil.

Pro: atmosféra, dotažené mechaniky, skvěle vymyšlený svět, epický příběh, nekompromisní obtížnost

Proti: bugy, ovládání je stále toporné

+26