Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gothic II

Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
13.06.2003
Vývojáři:
Piranha Bytes
Oficiální stránky:
http://www.piranha-bytes.com/gothic2/conte…
Po zničení bariéry kolem hornické kolonie vás Xardas znovu přivádí k životu, oslabeného, ale připraveného na další dobrodružství. Čeká vás prozkoumávání ostrova Khorinidu a za horami se již k útoku formují draci...

Gothic II přichází s pompou a grácií - máte celý nový ostrov k prozkoumání a podíváte se i do staré dobré hornické kolonie (ta však ve své rozloze tvoří jen část celého celku). Připravte se na desítky hodin strávených nad promyšlenými questy a širý žijící svět propracovaný do těch nejmenších detailů. Stejně jako u prvního dílu (Gothic) i zde zažijete to zadostiučinění, když získáte první brnění a také tu euforii s první ulovenou stínovou šelmou. Můžete se stát mágem ohně, paladinem nebo žoldákem, ale nebudete úplně sami - staří známí z jedničky jsou zde také a rádi si s vámi jen tak pokecají nebo i pomohou ve vašem snažení. Mnohdy se neubráníte záchvatu nostalgie - protože brzy s úlevou a nadšením zjistíte, že tohle je prostě Gothic.

Nedlouho od vydání pak základní hru rozšířil datadisk "The Night of the Raven".

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

Tyrael
Tyrael

tak jsem to, jen tak rozehrál znova a jen samostatnou základní hru.....už jsem zapomněl jak je to o tolik lehčí. Taky jsem si našel několik…


Nejlépe hodnocené komentáře


Gothic II je jedno z nejlepších RPG co jsem kdy hrál - pro mě osobně je jeho největší síla ve velkém živém světě plném zvířat a lidí, ze kterého si po několika hodinách hraní (spíše desítkách :)) budete pamatovat každý metr a to díky jeho detailnosti - každé místo je svým způsobem unikátní. Je velký tak akorát aby jste si ho zapamatovali, ale zároveň aby nebyl moc velký a anonymní (pro mě Morrowind, Oblivion). Velmi mě potěšily odkazy na první díl v podobě přátel, ale i hornické kolonie, do které se v jednom aktu podíváte. Jelikož jsem dvojku hrál hned po jedničce, byl jsem z toho nadšený. Skvěle vyvážený je RPG systém - začátku jste jako obvykle totální nula a stále potkáváte adekvátní a těžší soupeře, málokdy narazíte při postupu vpřed na něco co si dáte levou zadní. Parádní hra.

Pro: excelentní svět a příroda, soubojový systém, narážky na první díl, detailnost, grafika

Proti: závěrečný boss je parodie na závěrečného bosse...:)

+42+43 / -1

Radost z úspěchu a chtíč. Nejlepší adjektiva pro Gothic 2. Středověk jsme nechali zničit draky a nově ještě připravili renesanci. Takže véééélmi pestrá plejáda přesně dávkovaných úkolů (když mě přijímali do zlodějský guildy málem jsem se vzrušením sesypal), skvěle koncipovaný příběh (dějově tak dobrý, až vás zamrzí, že nemá literární ambice) a kvalitně zpracovaná grafika, která mi vyráží dech hlavně krásným, ale přesto realistickým prostředím. Hratelnost (pořád to samozřejmě není o akci, ale o kecání, jak to máme rádi) vylepšena (jednoduchý, přehledný inventář a build up).

Co ale dělá sérii (a v druhém díle je to dokonale dotaženo) vyjimečnou, je perfektní rpg koncept. Každá nová zbroj, každej hiearchickej postup jsou takový vánoční dárky, který jste si přesně přáli a ještě jste k tomu celej rok měli dobrý známky i chování. Tedy vynikající souhra komplikovaných questů s náležitou odměnou pomocí důmyslné kombinace lineárního a nelineárního hraní, civilnosti (každý tady má své povolání, minulost, budoucnost, každý alespoň minimálně něco znamená) a té zpropadeně nezvyklé míry kreativity a obsahu, kterou do toho Piranha Bytes vložili. (Třídně rozdílné pykle v Khorinisu, obléhání Starého Tábora, pronásledování Pedra, pátrači, několik simultánně se odvíjejících vedlejších rovin atd. atd. ). Jistě, pořád je to jenom hra a pokročilý fantasy konzument vám tuhle skutečnost nepochybně nakydá na hlavu, ale je to tak blízko svébytnému světu, že ty obvyklé (i nadprůměrné-kam se sere Warcraft) herní worldy si náš bezejmený hrdina loupe k snídani.

Zkrátka bravo. Dospělé dílo, které místo dnešního všudypřítomného patosu a mainstreamové cool filmové dramaturgie (Skyrim) používá dialogy, propracovaný příběh, důraz na postavy a realisticky pojaté použití magie. -Jo myslim, že můj komentář o Martinovi u jedničky se tady ještě víc potvrzuje.

PS: Pokud si chcete zaslintat zkuste tenhle návod: odkaz
+37+37 / 0

Gothic...to slovo ve mě vždycky vyvolává vzpomínku na proseděné dny u počítače, kdy me totálně nezajímal okolní svět, ale jen to "kde sakra seženu skřetí zbraň aby mě kovář vzal do učení" , "co bude když se stanu mágem" a nebo "kdo bude pro mojí posádku ten nejlepší" a řešil jsem to všude a pořád.

Obrovský otevřený svět ve mně pořád vzbuzoval zvědavost prozkoumat každý kout, protože se to i vetšinou vyplatilo. Vžycky jsem narazil na něco zajimavého.

Povolání jsou vytvořena snad nejlépe, co jsem kdy u her zažil. Nebylo to jen udělej úkol a budeš jeden z nás a tak to bude do konce hry. Volba povolání je podle mě nejduležitější aspekt hry, kdy se vaší volbou změní celý postup hrou i přístup NPC. A postup kterým se postava v různých povoláních vyvijí je prostě skvělý.

Prostě, skvělá hra, se skvělým příběhem s velkou návazností na předhozí díl.
Hra se sice dnes podprůměrnou grafikou, ale pořád pro mě hezkou.
A hlavně hra, která se zapsala do TOP nejlepších RPG titulu co kdy vznikly.

Pro: Povolání, questy, příběh...

Proti: Možná to, že jsem si ji už dlouho nezahrál :-D

+26+27 / -1

První Gothic patří k mým vůbec nejoblíbenějším RPG, ale v životě mě nenapadlo, že by ho druhý díl mohl překonat. Dvojka je totiž o poznání propracovanější ve všech směrech a také daleko rozlehlejší, přičemž si myslím, že tato velikost je absolutně dostačují (ani příliš malá, ani příliš velká), takže je vidět, že navýšení rozpočtu padlo na úrodnou půdu.

Na začátku mi Xardas vysvětlil, co se stalo po porážce Spáče, zadal mi hlavní úkol a já se mohl vydat do nové oblasti s názvem Khorinis a hlavním městem Khorinis. Protože jsem mezi oběma díly měl jistou odmlku, trošku jsem pozapomněl speciální soubojový systém, ale na ovci, která se pásla opodál Xardasovi věže, jsem si vše vyzkoušel a pokračoval dále cestou k městu.

Po splnění pár banálních úkolů jsem získal svou první zbroj (farmářské oblečení) a díky ní mi byl povolen vstup do města. Tam mi bylo řečeno, že pokud se chci dostat do horní části města, kam jsem samozřejmě jít potřeboval kvůli splnění zadaného úkolu, musím se stát občanem města, čehož dosáhnu zapsáním se k jednomu z pětice mistrů. Obchodník Matteo už učedníka měl, truhlář Thorben nikoho nepřijímal, a tak mi zbýval jen nerudný alchymista Constantino, kovář Harad a sympatický lovec Bosper, kterého jsem si nakonec vybral, a který se stal mou nejoblíbenější postavou ve hře.

Další zásadní volbou, jenž po mnoha zabitých příšerách a splněných i nesplněních úkolech přišla, byla volba povolání, přičemž jsem mohl být buď městská stráž (později paladin), novic (později mág ohně) nebo žoldák (později drakobijec). Jelikož ve hrách většinou rád porušuji zákon, což bych si v reálném životě nikdy nedovolil, stal se ze mě žoldák, od kterého se nezákonné počínání vcelku čeká.

Ve hře se nachází spousta známých či neznámých postav a lokací a ještě větší množství příšer s mými oblíbenými krysokrty v čele, a i když se mnou vybité lesy při postupu do dalších kapitol oživily jen částečně a většina míst již zela prázdnotou, ničemu to nevadilo, protože byly k dispozici teleportační runy.

Nakonec ještě zmíním zápory, kvůli kterým ode mě tato téměř dokonalá hra nedostala 100 %. Je to tím, že Gothic II je opravdu jen téměř dokonalý. Když pominu videa, u kterých občas nešel obraz a slyšel jsem jen zvuk, a dále hře prominu občasné padání při načítání uloženích pozic, přijdu k jednomu záporu, který ji prostě prominout nedokážu. Je to bug, o kterém jsem si posléze přečetl v návodu. Ve čtvrté kapitole máte za úkol zabít čtyři draky, ale problém je v tom, že je musíte zabít ve správném pořadí, jinak se po zabití třetího úkol jeví jako splněný a poslední drak již zabít nejde, protože je nesmrtelný. I když se hra poté dá zcela dokončit, mrzí mě, že jsem ohnivého draka nechal nevlastní vinou na živu.

Pro: ideální rozloha, postavy v čele s Bosperem, volba povolání, příšery, teleportační runy, příběh

Proti: bugy - hlavně určené pořadí při zabíjení draků

+24+24 / 0

Gothic II, hra která bezesporu převzala všechno to dobré, co se nacházelo v prvním díle a zároveň přinesla tolik nového, že celou sérii posunula o notný kus dále. Na začátku sice zabolí, že moje pěkná zbroj a meč (se kterou jsem v (gothic 1) kolonii neměl nepřítele) vzaly za své, stejně jako většina atributů. Ale nemá smysl plakat nad rozlitým mlékem a je čas na prozkoumání tohoto světa.

První co člověka dostane je ten pocit ze svobody. Samozřejmě ostrov je obklopen mořem, takže je tu zase nějaké ohraničení, ale najednou se člověk prochází pěkným venkovem a navštěvuje farmy. Idylický obrázek však kazí množství nebezpečných monster, pohybujících se po okolí a temný les odkud jdou divné zvuky a mlha. Avšak čeká toho mnohem více.

Piranha bytes se u této hry opravdu neukázaly jako troškaři. Nabízí velké množství npc a snimi spojené questy. Z původní jedničky se i tady zachoval model tří hlavních táborů (město, onarova farma a klášter) avšak nyní je prostředí doplněno o množství menších farem a frakcí, rozesetých všude po ostrově. Hra tak nabízí mnohem delší herní čas než první díl. Nějakou chvíli totiž zabere, než toto všechno projde. Hlavně zaujmou složitější vztahy mezi jednotlivými Npc atd.

Skvěle atmosférický příběh je výborně posunován a má skvělý epický náboj - Rozdat si to s pěti draky a jejich nemrtvým pánem.. A hlavně se hodně vrací k prvnímu dílu. Nezapomenu na ten pocit, když jsem se vrátil do zpustošené kolonie, plné orků a nových monster. A to co objevujete jsou skupinky lidí, kteří se tu snaží přežít. Zeptat se tak Diega - Co je nového, působí hloupě.

Ovládání je zjednodušenější, hlavně pak manipulace s věcmi v inventáři. Styl zvyšování atributů zůstal téměř stejný, akorát zdokonalování je pomalejší (více stupňů, které musí hráč nakoupit). Pohyblivá cena za dovednost, kdy jeden bod ze sta, může stát 2 zk. body, a pouze 10 zk. bodů obdržených za level, dost zpomaluje.

Pro hráče jedničky je toto výbornou příležitostí v objevování nových monster, zbraní či zbrojí. A když mágové zkousnou, že si runy musí vytvářet sami, není zde nic, co by příznivce jedničky nepotěšilo. Novým hráčům pak Gothic II, nabízí výborný herní počin.
100%

Pro: Opravdu výborné pokračovaní

+24+24 / 0