Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gothic II

88

Diskuze

« Novější Starší »
Víte jak se tady psalo o Steam Award? A víte jak to dopadlo?

Steam Awards
"Není se za co stydět“
"Tohle ocenění patří hře, kterou milujete až za hrob. Má nějaké chyby? Možná. Nechápou ostatní, co na ní vidíte? Stoprocentně. Ale to je fuk, pro Vás je speciální a není se za co stydět."

Tak Gothic nakonec nevyhrál, vyhrál Zaklínač...
@DonSnake (01.01.2018 23:14): Ruku do ohně za to nedám ale myslím že tě to kouzlo musí nejdřív někdo naučit i když máš ten svitek ale jistě to fakt říct nemůžu. Možná tu ještě zkus projet diskuzi jestli to tu už někdo neřešil dřív.
@DonSnake (01.01.2018 23:14): Co si pamatuju, tak spánek nemusí nutně fungovat na všechny. Plus pokud jsi šikovný, do toho skladu se můžeš proskákat. Vylez na tu polorozpadlou zeď za Matteovo obchodem a zkoušej doskočit na jeho střechu, může to chvilku trvat, ale určo to jde.

Lidi, ono v týhle hře nefunguje kouzlo spánek? Člověk si tak koupí jeden svitek tohoto kouzla s tím, že si do začátku hry přijde na nějakou tu pěknou výbavičku a on ten strážce u Matteova skladu nejde uspat! Dokonce ani normální obchodník nejde uspat. Manu na to mám, dokonce i víc, než je potřeba (potřeba je 10 many, já mám 15). Nevíte, čím to je?
@CrocoRay (30.12.2017 13:15): Ano, prostě zneužíváš nedostatky nebo vyložené chyby hry. To pití lektvaru pod útokem, je ukázkový případ. Je to bug, který nikdo neopravil, protoře nerozbijí hru.
Já třeba jako prvního zabil draka v bažině a přišel mi celkem lehkej ale ty ostatní už byly o dost horší. Nakonec ale pomocí nějakých těch démonů jsem je přece jen skolil. Nicméně pořád je to jedna z největších výzev co jsem ve hrách zažil.
@Bodkin (30.12.2017 13:02): Jo, ten výraz jsem už někde zaslechl, ale přesně takhle jsem ho neznal. Ale tak exploitování se dá chápat jako cheatování bez cheatů :-) Řekl bych, že ten výraz exploitování jsem někde zahlédl při konverzaci ohledně speedrunů. Tam se toho hodně využívá a bez toho to ani nejde.

Ale u samotného Gothicu II už to pak teda byla nuda, jak jsem všechny dal na jednu ránu, takže jsem si tím pak vždy vypomohl jen lehce.
A jinak kdyby někdo nevěděl ve hře se dá aktivovat quicksave, a pití potionů se dá nabindovat na klávesu, takže člověk nemusí lézt do inventáře.
@Vurhor (30.12.2017 11:24): Tak ještěranu je hodně, ale dají se nalákat po jednom či dvou a neměli by být takovým problémem. Tak jasně když jich na tebe naběhne 5 tak můžeš masírovat quickload.
A tak v Gothicu II šlo dobře využívat chyb hry a svým způsobem tak cheatovat jako bez cheatů :-) Nevím, jak datadisk, ale ve dvojce šlo najít lektvar na sílu a vypít ho tak, aby vás kousl třeba nějaký polní škůdce, co rád útočil častěji a síla přibyla, ale lektvar nezmizel. Pak se sílou okolo 1000 šlo sundat draka na jeden úder. Ale upřímně mě to už moc nebavilo, bo to bylo zase až moc lehké. Já to spíše tak ze srandy zkoušel mezi těmi 7 dohráními.
Draci? Problém? Pokud jste jako já a nedokážete je usekat, zkuste použít kouzlo Strach nebo Ohnivý déšť :D To zaručeně pomáhá.
Jinak datadisk je těžký za bojový charakter (žoldák/drakobijce, milice/paladin), ale za mága je to celkem v pohodě.
@Lario (29.12.2017 23:08): Mně přijde, že s tou obtížností tu hranici přeci jen maliličko překročili, třeba 4. kapitola, kde si to Bezejmenný jde vyřídit s draky, je docela tuhá. Orkové i ještěrané jsou ve skupinkách furt dost tuhými protivníky, a to i přes paladinskou nebo drakobiječskou zbroj. Bez tuny lektvarů bych to nedal. Tam to už zavánělo frustrací.
...
(Nebo jsem jen lama)
@JohnCZ (27.12.2017 22:44): Hrál jsem i datáč (a bavil), ale tady se bavíme o základní hře ;)

Mě osobně obtížnost datadisku nevadila, ale zase ani vyložené nebavila. Spíš byla tak akorát - nepřekročila hranici frustrace a zároveň moc neprodlužovala hru (díky svižných soubojům)

Datadisk mě bavil, protože do Gothicu 2 přidává část aspektů, které základní hra nepřevzala z jedničky

(trestance, tajemný svět, žebříky :D atd.)
Souhlas. TNotR zprasil původní hru. Věřím, že datadisk je to jinak docela ucházející, ale tohle prostě neodpustím.

První Gothic má super nápad. Bez té atmosféry vězeňské kolonie je pak navíc dvojka jen další generický fantasy svět.
@JohnCZ (27.12.2017 22:44): Presne, ja som to hral v tej "complete" verzii a keď som si čítal rozdiely v spotrebe skillpointov a retardovaná regenerácia drakov...... až vtedy som pochopil do akého hovna som šľapol.
@Vurhor (27.12.2017 16:18): Tak jednička není tak známá. Dvojka je přece jenom o dost populárnější, protože je hezčí, barevnější a hlavně o dost lehčí :D

Na vítěze v téhle kategorii bych tipoval mount and blade, protože módy a modeři.
Witcher bude asi druhý, protože tvrdé jádro Witchera moc nekamarádí se Steamem
Ale kdyby vyhrál Gothic, tak by to byla úžasná haluz a lidi by asi reagovali stylem - "WTF, co je to sakra za hru!?"



@Zero (27.12.2017 16:24): +2
@Vurhor (27.12.2017 16:18): Přesně tak. Dvojka je taky super, ale už tam jsou ty klasické klišé, že hrdina je jediný vyvolený, musí bojovat s draky, atd. Jednička má unikátní atmosféru.
@Lario (27.12.2017 15:33): Kdyby tam byla ta jednička, tak by to bylo dojemnější. :) Dvojka je krásně rozlehlá a bohatá na možnostech, ale setting a atmosféra jedničky jsou fakt jedinečný, proto ji mám taktéž raději.
@Lario (27.12.2017 15:33): Jo už ta věta "Nechápou ostatní, co na ní vidíte?" vystihuje můj vztah ke gothicu. Znám jen jednoho dalšího člověka, který gothic žere tolik jako já, možná i víc :D
Tak tohle mě upřímně překvapilo a trochu i dojalo. (ikdyž mám přece jen radši první díl Gothicu)

Steam Awards
Hlasujte v dnešní kategorii
"Není se za co stydět“
"Tohle ocenění patří hře, kterou milujete až za hrob. Má nějaké chyby? Možná. Nechápou ostatní, co na ní vidíte? Stoprocentně. Ale to je fuk, pro Vás je speciální a není se za co stydět."

Upřímně bych nečekal, že někdy najdu Gothic nebo Risen na jedné z předních stránek Steamu. Navíc je to nejstarší hra z nominovaných - o 5 let starší než Witcher a o 8 let starší než Mount and Blade: Warband.
@Jab (19.06.2017 08:43): jo to je fakt, na druhou stranu nebezpečnější svět disponuje drsnější atmosferou...náročnější postup ...pěkná změna oproti čisté základní hře, kde dokážu sejmout až tři skřety ke konci druhé kapitoly....ale samotná základní hra působí konzistentněji s jednickou....zkrátka třeba v dovednostech....zvýšení rozsahu atributů a ceny skill bodů...to datadisk opravdu rozsekal..

@John Mirra (19.06.2017 18:38): ale ten pocit na konci :-)

No jhakendar za tu obtížnost stojí
Já to právě poprvé hrál s datadiskem... to jsem si dal, nadával jsem u toho jak špaček :)
@Tyrael (19.06.2017 08:02): Mně přišlo, že datadisk rozbil logiku hry. Lovec tě jde naučit, jak lovit a během tří sekund si jej namaže první vlk, na kterého narazí.

Ale tak... Já nejsem fanda ani samotné dvojky. Atmosféra a dobře zvládnutý setting šly do kopru a místo toho vznikl jen další RPG hamburger.
Stou obtížnosti asi ano, na druhou stranu bych doporučil na první hru verzi bez datadisku..hold obtížnost, lehká nepřehlednost...mohou vzniknout solidní zakysy
U mě taky, a ani moc né na těsno. Ten Jharkendar je prostě jeden z nejlepších přídavkových světů, co jsem u her viděl. Vyložená slast ho prozkoumávat. Plus ta větší obtížnost mi vlastně vyhovuje, člověk si ke konci hry připadá, že si to všechno pěkně do krve vydřel.
Asi první hra, u které mně baví hrát ji i bez datadisku....

Verze a datadiskem nabídne skvělý nový svět, takový memorial jednickovskych postav...

Verze bez datadisku, zase nabízí příjemnou/relaxační obtížnost....celkově hru, která se gothicu 1podobá nejvíce....

Opravdu stoji zato vyzkoušet oboje..
@Jab (30.04.2017 09:20): nevím, zrovna v případě gothicu 2'mi skoro ve všem vyhovuje takový jaký je (jako celek)...asi bych některé prvky hodnotil negativně,být u jiné hry. Zkrátka, gothic 2 je jedna z her, které hraji průběžně posledních osm let...a ačkoli už znám postupy, vychytavky atd. nazpaměť...stale mně to baví...
@Wolverine (30.04.2017 09:32): Tomu rozumím. Nicméně tohle právě komentáře zde moc nedodržují, páč pod devadesát šly snad jen tři a nějakou hodnotu z těch tří má jen ten Vurhorův.
Imho mohli byste dvojce dát někdo alespoň trochu na prdel. Fajn je ten Vurhorův komentář, který ztrátu původní atmosféry jedničky zmiňuje podobně jako trapný příběh.

Ale tedy dokázal bych si celkově představit i kritičtější komentáře. Chápu, že hratelnost je dobrá, ale zbytek hry postrádá špetku originality. A soubojový systém vypadá směšně. Nechápu ty ódy na něj snad v žádném díle. Nemluvě o tom, že zejména s datadiskem nepřiměřeně zvýhodňuje mága před válečníkem.

Opřete se do G2 taky někdo v pěkném komentáři. Těch 20+ devadesátkových a stovkových postrádá smysl.
Tak přemýšlím, nebylo v jedničce maximální bojové schopnosti na oněch 10%, se kterými postava začíná ve dvojce?

Aspoň mám ten dojem, že první výuka u scattyho zvedala skill u jednorucniho meče nejdřív na 5%a druhá na 10%....nevzpomíná si nekdo?
tak jsem to, jen tak rozehrál znova a jen samostatnou základní hru.....už jsem zapomněl jak je to o tolik lehčí. Taky jsem si našel několik odlišností ve srovnání s verzí datadisku,.

Ve výsledku ale samostatná hra působí moc chudě, málo živě (ve srovnání s NotR - o kolik je tam více úkolů, postav...)....takže vyšší obtížnost za kvality datadisku, určitě stojí..
Gothic 2 je na datum vydani az prekvapive dobre. Velky vyber zbrani, hodne monster , byliny a hlavne hodne npc postav i z jednicky. A datatisk ,,Noc havrana" je prijemny doplnek k teto hre a musim tez priznat ze je to jedno z nejlepsich RPG co jsem kdy hral. Jen sledovani postav ve meste je uzasne a co teprve klaster magu ohne vyborna stavba vyvojari si s tim museli dlouho hrat. Hornicke udoli je fascinujici svet kde na vas ceka dalsi mnozstvi priser. A nektera mista jsou tak verohodna ,ze si obcas myslite ze stojite napriklad pred azteckou piramidou. Je to jedna z nejlepsich her.
@mazar1234 (14.01.2016 14:02): Já myslím, že jen pro samotný Gothic II. Mě se při hraní Night of the Raven taky neprojevil a taky jsem asi neměl to správné pořadí. Možná už je to ale opravené nějakým patchem i v původní hře. Každopádně jsem hrál verzi z LEVELu a jestli budu Gothic II hrát někdy znovu, raději zabiju draky v daném pořadí bažinný, ohnivý, ledový a kamenný.
@Jumas (14.01.2016 13:51): A to platí aj pre verziu s datadiskom, alebo tam je to opravené?

Ja som to hral už rovno s datáčom (GOG verzia) a bug som nemal, žeby som len tak náhodou trafil poradia je pomerne nepravdepodobné.
hele, lidi, ellfové a všechny nadpřirozené bytosti, dospěl jsem k závjeru, že bych si rád zkusil nějaké crazy RPG, ale vubec nemám přehled, byli byste od té dobroty a napsali mi seznam toho nejlepšího, co se (tak mezi lety 2000 - 2010) dalo dohromady? znám VTMR, ale to je spíš výjimka, kterou jsem dohrál (celou) už dvakrát a - logicky - mě fakt bavila, nicméně bych rád zkusil třeba i něco jiného. klidně to muže bejt barevný (Spellforce 2004, GODS 2006), je mi to jedno, beru to jako ulet, protože mi docházej nápady a klidně zkusím všechno. Gothic už stahuju...
Nevěděl byste někdo stránku, kde sehnat savy do hry? Omylem jsem o savy přišel a nechce se mi to rozjíždět úplně od znova. Konkrétně bych potřeboval save někdy po vstupu k mágům.
Gold verze za 4 éčka an GoGu (a jiné díly za stejnou cenu).
@Phoenix (25.05.2014 17:48): Sakra, ten mod jsem odsoudil nějak rychle.
Vždyť ten mód obsazuje všechno, co jsem si kdy v G2 přál (v oblasti hratelnosti) a navrch ještě spoustu dalšího.
Ty známé bugy tam navíc postoval sám autor.
Tak sleduju toto video a ťukám se do hlavy, že jsem o víkendu nekoupil celou vrácenou sérii Gothic na GoGu=(