Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Gothic II

  • PC 90
První Gothic patří k mým vůbec nejoblíbenějším RPG, ale v životě mě nenapadlo, že by ho druhý díl mohl překonat. Dvojka je totiž o poznání propracovanější ve všech směrech a také daleko rozlehlejší, přičemž si myslím, že tato velikost je absolutně dostačují (ani příliš malá, ani příliš velká), takže je vidět, že navýšení rozpočtu padlo na úrodnou půdu.

Na začátku mi Xardas vysvětlil, co se stalo po porážce Spáče, zadal mi hlavní úkol a já se mohl vydat do nové oblasti s názvem Khorinis a hlavním městem Khorinis. Protože jsem mezi oběma díly měl jistou odmlku, trošku jsem pozapomněl speciální soubojový systém, ale na ovci, která se pásla opodál Xardasovi věže, jsem si vše vyzkoušel a pokračoval dále cestou k městu.

Po splnění pár banálních úkolů jsem získal svou první zbroj (farmářské oblečení) a díky ní mi byl povolen vstup do města. Tam mi bylo řečeno, že pokud se chci dostat do horní části města, kam jsem samozřejmě jít potřeboval kvůli splnění zadaného úkolu, musím se stát občanem města, čehož dosáhnu zapsáním se k jednomu z pětice mistrů. Obchodník Matteo už učedníka měl, truhlář Thorben nikoho nepřijímal, a tak mi zbýval jen nerudný alchymista Constantino, kovář Harad a sympatický lovec Bosper, kterého jsem si nakonec vybral, a který se stal mou nejoblíbenější postavou ve hře.

Další zásadní volbou, jenž po mnoha zabitých příšerách a splněných i nesplněních úkolech přišla, byla volba povolání, přičemž jsem mohl být buď městská stráž (později paladin), novic (později mág ohně) nebo žoldák (později drakobijec). Jelikož ve hrách většinou rád porušuji zákon, což bych si v reálném životě nikdy nedovolil, stal se ze mě žoldák, od kterého se nezákonné počínání vcelku čeká.

Ve hře se nachází spousta známých či neznámých postav a lokací a ještě větší množství příšer s mými oblíbenými krysokrty v čele, a i když se mnou vybité lesy při postupu do dalších kapitol oživily jen částečně a většina míst již zela prázdnotou, ničemu to nevadilo, protože byly k dispozici teleportační runy.

Nakonec ještě zmíním zápory, kvůli kterým ode mě tato téměř dokonalá hra nedostala 100 %. Je to tím, že Gothic II je opravdu jen téměř dokonalý. Když pominu videa, u kterých občas nešel obraz a slyšel jsem jen zvuk, a dále hře prominu občasné padání při načítání uloženích pozic, přijdu k jednomu záporu, který ji prostě prominout nedokážu. Je to bug, o kterém jsem si posléze přečetl v návodu. Ve čtvrté kapitole máte za úkol zabít čtyři draky, ale problém je v tom, že je musíte zabít ve správném pořadí, jinak se po zabití třetího úkol jeví jako splněný a poslední drak již zabít nejde, protože je nesmrtelný. I když se hra poté dá zcela dokončit, mrzí mě, že jsem ohnivého draka nechal nevlastní vinou na živu.

Pro: ideální rozloha, postavy v čele s Bosperem, volba povolání, příšery, teleportační runy, příběh

Proti: bugy - hlavně určené pořadí při zabíjení draků

+26