Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gothic II: Night of the Raven

Gothic II: Die Nacht des Raben, Gothic II : Noc Havrana

02.11.2005
29.11.2023
88
301 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Bariéra padla a hrdinu nyní čeká průzkum ostrova Khorinis - nyní kompletně celého, i s pradávným městem Jharkendar, k němuž vám umožní přístup mágové vody a které skrývá artefakt, jenž Beliarovi umožní hrozné věci - tedy pokud jej nezískáte dřív.

Night of the Raven nenavazuje v příběhu na Gothic II, ale pokračuje tam, kde skončil Gothic a upravuje tak původní hru novým způsobem. Nepřináší tedy jen novou lokaci ve stylu aztéckých staveb, ale upravuje celý obsah druhého dílu, doplňuje skuliny, o kterých jste ani nevěděli a přináší po celém světě nové úkoly. Bonusem je ještě rapidní nárůst obtížnosti, takže pokud bylo dříve pro začátečníka těžké porazit i základní krvavou mouchu, tak teď se to teprve stává tou pravou výzvou.


Poslední diskuzní příspěvek

@JohnCZ (14.01.2022 15:46): Uvažuji, že bych ten Archolos také brzy rozehrál. Ale není to s tím dx11 příliš tmavé? Zkoušel jsem nějaký tento renderer na Gothic 1 a bylo to utopené v černi a šedi. To samo o sobě by mi možná až tak nevadilo, ale že pak i světlo louče působí jako nějaký mlhavý chcípáček a nedokáže tu tmu pořádně proříznout, to už tedy ano.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Datadisk NotR je jedna z mála her, která si svých 100% opravdu zaslouží.

Proč?

Zkrátka se vymyká. Gothic 2 jako základní hra, byl pro absolventa prvního dílu, pouhou formalitou. Znajíce postupy, rukopis piranha bytes - bylo možné již v první kapitole disponovat docela silnou postavou. Ostatně, takto lze postupovat v prvním díle. Splnění většiny vedlejších questů již v první kapitole, buildování postavy, hromadění movitého majetku. Střet s pokročilejšími nepřáteli tak limituje pouze zbroj a damage zbraně. I tak lze improvizovat a s trochou šikovnosti, likvidovat i nebezpečnější monstra.

A právě datadisk NotR tuto možnost ukončil. Nejenom, že přidal nové questy, lokace a zbraně... On přidal ten nepřijemný pocit, to že i když jsem na vysoké úrovni, tak že je stále čeho se bát, nebo alespoň obávat. Nejenom Jharkendar, který přinesl nové nepřátele a nutnost aplikovat nové postupy, ale i z Khorinidu se stala past. Je vtipné, jak jednoduše se uzavřelo několik lokací, jenom tím, že na křižovatku nebo do lesa, přibylo pár mocnějších monster. Z původně průchozího koridoru se stala sebevražedná stezka.
Typickým příkladem je úkol "Banditi v Jackově majáku", původně triviální záležitost, která při zvýšení rezistencí a dmg luků, přichází v úvahu nejdříve v třetí kapitole.

Osvěžující rozšíření, které udrží hráče až dokonce.

Pro: Vyšší výzva, nový obsah a hlavně exotický Jharkendar

Proti: Počáteční zmatenost (postupy ze základní hry nefungují) -hráč pobíhá od ničeho k ničemu, ve snaze získat level up

+34
  • PC 95
Datadisk vylepšuje už prakticky nevylepšitelné. Už tak velká rozloha se ještě zvětšila, velké množství questů se ještě zvětšilo, ke spoustě questů přibyla další možnost jejich splnění, nový kontinent skýtá další grafiku, monstra, předměty, postavy apod. Datadisk se zkrátka povedl a z obrovské hry dělá hru gigantickou. Pamatuji si, že když jsem na G2+datadisk psal podrobný návod, hrál jsem hru dva týdny cca osm hodin denně. Velkou část na tom ale měl fakt, že obtížnost krutě narostla a situace, které jsem dřív řešil několika máchnutím svého obouručáku, bylo nutno řešit s rozvahou a pomalým postupem. Paráda!

Pro: Dokonalost ještě zdokonalena, vše je prostě ještě lepší.

Proti: Stejně jakou G2 - závěr.

+26
  • PC 100
Gothic II: The Night of the Raven je tak citlivě zasazený datadisk do původní hry, že kdybych nevěděl, že tam je, ani bych si toho nevšiml. I když, možná i jo, protože prostředí datadisku má opravdu pěknou grafiku. Z enginu ždímá snad maximum. Už jenom pohled na vodopády je úžasný (novodobý hráči se mi asi budou smát, ale pro mě je to až dost).

Prostředí datadisku má v některých částech dost bujnou vegetaci. Pokud si ujíždíte na různých rostlinkách či houbách, tady se dost nasbíráte. Nekonečný inventář přeci jenom potěší sběračovu duši. Hra přináší spoustu nového i do původní hry, a hlavně obtížnost. Ta hodně vzrostla. Platí tu pravidlo, že na začátku si musíte dát pozor před každým ptákem. Ač je to s podivem, tak právě tento aspekt zvedá nejvíc hratelnost původní hry. Hráč nemá nic zadarmo a musí se mnohem více snažit.

Příběh je skvělý. Připravuje hráče na jakési starodávné zlo. Jharkendar je hodně mystické a vzdálené místo. Atmosféra neznáma je doslova pohlcující. Nic složitého, ale je to paráda. Každý postup jsem si užíval. Dostal jsem fantastický herní zážitek, který původní hru posunuje do zlatého herního fondu.

Pro: zvýšená obtžnost, grafika, skvělá atmosféra, příběh

Proti: to, že si další díl neudržel kvalitu

+26 +27 −1
  • PC 100
Night of the Raven dokazuje, že Piraně jsou schopné něco úspěšného vzít a ještě více to pozvednout. Původně jsem se tohoto datadisku bál, protože datadisky které nejsou samostatné a jsou do hry vloženy jako nová lokace (například místo původního lesa, nebo hor) mohou vše pokazit. Zatímco u samostatnějších datadisků, které navazují nakonec plné hry, toto hrozí méně (a když tak je prostě nebudu hrát a nepokazí původní hru).

Ovšem tento datadisk je do hry vložen s chirurgickou přesností a ten kdo si nezahrál samostatně původní hru, tak nic nepozná. A je to opravdu zábava procházet již známým prostředím, které je však plné nových věcí.

Night of Raven dělá z původního Gothicu 2, hru mnohem pestřejší a zábavnější.
Nově přidaný svět a frakce solidně natahují herní dobu, a člověk se seznámí se spoustou nových Npc setkání s osádkou starého tábora bylo velice nostalgické. Thorus, Raven, Grim....., dostane množství nových questů a získá hromadu nového vybavení.

Datadisk také vyplnil mnoho míst z původní hry, které před tím byly prostě pusté, z toho důvodu se můžete těšit na živější Khorinis, než kdykoli před tím.

S novými frakcemi hra ještě více ožívá a to nejde jen o piráty, kteří tropickému ostrovu dávají dojem exotičnosti. Fakt, že na člověka ve zbroji banditů, bandité neútočí ale všichni ostatní zase ano

S datadiskem se však zvyšuje i obtížnost hry. Podle mého sledování se síla většiny protivníků zvedla o třetinu, někde i o polovinu Hlavně draci, kterým se tentokrát obnovují životy (aspoň mám zato, že v původní hře to tak nebylo)
Hra je tedy drsnější, což není na škodu (stále je prostor, kde sehnat dostatek zkušeností). Ale u některých úkolů, které šli v základní hře na pohodu, si musíte chvíli počkat a více se vytrénovat. Popravdě jeto zábavnější ale začátky tak jsou celkově krušnější.

Zkrátka výborný datadisk, nastavující novou obtížnost, nové možnosti, jehož jedinou chybou je změť questů z Khorinidu, Jhakendaru a kolonie - bohužel deník je tak nepřehledný, že se v tom špatně hledá. Ale určitě stojí zato, prubnout si Gothic 2 i s tímto rozšířením.
100%

Pro: Jeden z nejlepších datadisků vůbec.

Proti: Jen nepřehlednost mezi úkoly základní hry a těmi datadiskovými - je v tom trochu guláš

+26
  • PC 100
Sérii Gothic řadím mezi nejoblíbenější hry vůbec. V dětství jsem hru mnohokrát hru rozehrál, ale na vysoké obtížnosti si vylámal zuby a hru pokořil až v roce 2010.

Příběh druhého dílu navazuje na konec jedničky. Po porážce Spáče je hlavní hrdina zavalen a téměř rozdrcen pod sutinami nebýt starého známého mága Xardase, který mu zachrání život. Nebylo by to RPG bez vylepšování postavy a jejích schopností. On totiž ten zával hrdinu nejenže téměř zabil, ale také ho připravil o všechny zkušenosti (jak průhledné). Takže vlastně všechno začíná nanovo, nové dobrodružství, nové stoupání v hierarchii. Gothic to začal a teprve až Gothic 2 s datadiskem to dotahuje do naprosté dokonalosti.

Začněme obtížností. Pokud jste u G1 remcali, že je to hardcore hra, tak G2 ani nezkoušejte. Což o to, ona základní dvojka je obtížnostně na úrovni G1, ale to hlavně ten datadisk, co se týče obtížnosti zvedá úroveň rapidně vysoko. O mě je známo, že já rád jednodušší hry, ale u G2 mi obtížnost z jakéhosi důvodu vůbec nevadila. Souboje mají šťávu a není to jen o uklikání nepřítele. Je to o taktice a hlavně expení. Pamatujete na skřety? V základní hře G2 si je Bezejemnný hrdina dával docela v pohodě už v druhé kapitole. Hra celkově prošla velkým rebalancem, který se dle mého názoru fakt povedl! Než se vydáte do Hornického údolí, musíte nejdřív splnit datadiskový příběh, který mě vyloženě uchvátil. Jharkendar je tajemné a velice atmosférické místo, o kterém si můžou jiná RPG jen zdát.

Něco málo jsem napsal už v sekci Gothic 2 a zde jsem stejného názoru. Svět je neskutečně živý a rozlehlý - tuhle stojí prodejce a prodává lektvary, támhle je hradní stráž, tady je jeskyně a v ní nějaké poklady (a hromada nakorbených ještěrek), támhle je zase chlápek, kterej potřebuje pomoct. Opravdu, všechny tři oblasti jsou velké, ale zaroveň opravdu vyplňené a členité (fuck you Bethesda!). Na sérii Gothic oceňuji jednu věc: žádné dungeony. Ano, jsou tu občas jeskyně a nějaké kobky většinou v závěru hry. Ale vše působí velmi přirozeným dojmem a hlavně KAŽDÁ je jiná a na konci KAŽDÉ je slibná odměna. A vůbec, Gothic 2 je jednou z nejchytlavějších her, co jsem kdy hrál. Často trpím syndromem, že mě většinou v půlce hraní hra přestává bavit a už se těším na konec. Zde tomu tak není. Gothic mě, podobně jako třeba Assassins Creed 2, baví stejně jak na začátku, tak i na konci a možná ještě více. Tak to má být a zvládne to jen pár vyvolených.

Jelikož je oproti G1 v G2 o hodně více NPC, nedostatkem questů hra skutečně netrpí. Gothic je byl se dal označit jako lehký sandbox. Ale v tom dobrém slova smyslu. Máte určitou volnost, ale ta zase nepřekračuje meze jako u následovníka série, G3. Úkoly jsou velmi nápadité. Od klasických: zabij, dones až po vyšetřování pokusu o vraždu a dalších zajímavých nápadů. V G2 ještě musím pochválit vyšší kvalitu rozhovorů - oproti předchozímu dílu je jich mnohem víc a jsou ještě promakanější. Sice nejsou na úrovni takového Zaklínače, ale to vůbec nevadí.

Grafické zpracování je velmi pěkné i dnes. Příroda Khorinidu je malebná, Kolonie je opět drsná a Jharkendar je takovým mixem všeho až mi tím mi i trochu připomínal novější Risen. Bohužel musím vyčíst špatnou kompatibilitu obou dílů na Win7, v podobě grafických artefaktů a shazování grafických driverů. Naštěstí v nedávné době vyšla Complete edice, která tyto problémy odstraňuje. A i na nepatchlou verzi se dá najít na netu jednoduchý fix.

Když to shrnu: Gothic 2 NotR je dalším špičkovým RPG od Piraní, které by neměl fanoušek žánru minout a jehož atmosféra je opravdu neopakovatelná. Někoho může odradit vysoká obtížnost bojů, ale pro mě je to právě ten velký klad, který dělá tohoto Gothica tak nezapomenutelným.

Statistiky: Doba hraní - více jak 60 hodin (+ hra nezapočítává loadování, takže bych možná ještě 10 přidal)

Na závěr snad jen dodat: „May Adanos protect you!“

Pro: atmosféra herního světa, hratelnost, hromady questů, mnoho ukrytých pokladů, zajímavější charaktery, setkávání se starými známými a také možnost jít do lokací z jedničky, živoucí svět, vyšší obtížnost, datadisk celou hratelnost dotahuje k dokonalosti

Proti: špatná kompatibilita starších verzí s Win7, questové předměty lze prodat, nemrtvej drak je těžce overpowered

+24 +25 −1