Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@JohnCZ (14.01.2022 15:46): Uvažuji, že bych ten Archolos také brzy rozehrál. Ale není to s tím dx11 příliš tmavé? Zkoušel jsem nějaký tento renderer na Gothic 1 a bylo to utopené v černi a šedi. To samo o sobě by mi možná až tak nevadilo, ale že pak i světlo louče působí jako nějaký mlhavý chcípáček a nedokáže tu tmu pořádně proříznout, to už tedy ano.
@Jab (15.01.2022 10:50): Chápu. Ještě nikdy jsem tak moc nesouhlasím s něčím s čím vlastně souhlasím :D Rozhodně bych byl rád, kdyby Night of the Raven tu změnu systému neměl.
@Jab (15.01.2022 10:39): Wow. Nevidím komentář. Mohl bys v rychlých bodech zkusit vysvětlit důvody pro tvé hodnocení? Tentokrát jsem vážně zvědavý. Čistě z odborných důvodů...
@Tarhiel (14.01.2022 14:09): Že by samotný mod měl v sobě build-in tenhle renderer, o tom nic nevím. Akorát jsem zaregistroval a psal to Greg níže, že na fóru doporučovali v případné použití jeho nejaktuálnější verzi.

Ten renderer jde použít i na obě dvě původní Gothic hry (a pravděpodobně i na různé jejich modifikace), takže nevidím důvod, proč ho do odkazů nepřidat. Dobrej nápad, díky!

No a na přidání hry samotné do databáze si budeme muset chvíli počkat. Minimálně do té doby, než panstvo vyřeší systém přidávání totálních konverzí. :)
@Tarhiel (14.01.2022 11:08): Na netu je k dispozici mód, který hru poupraví, aby běžela pod Dx11. Zlepšuje běh, přidává víc nastavení a mj. třeba i vylepšuje osvětlení, nějaké efekty nebo třeba LOD. Hra je pak jako celek lépe optimalizovaná a lépe vypadá, ale zároveň, pokud chceš mít vše na max, i HW náročnější. Hádám, že ten engine to nemusí úplně 100% zkousnout, je tam nějaký memory leak a zvyšuje se tak riziko, že to po delším hraní (a zejména na slabších sestavách) může padat. Ale to spíš hádám. Může to být i velikostí Archolosu, který je o dost větší a plnější, než Khorinis. Nebo i kombinací obojího.

Edit: Poslal bych i link, ale to by musel editor na mobilním zařízení fungovat normálně. :)
@Karasman (14.01.2022 09:55): Yeah, taky se zatím pohybuju převážně ve městě, maximálně někde v okolí a ze světa jsem ještě nic moc pořádně neviděl. A přesně jak říkáš, taky spoléhám na to, že mě na potřebná místa zavede v pozdější fázi příběh a questy. Ono je i fajn, že je mnoho lokací tak správně gothicovsky "uzamčených" silnějšími monstry, takže se do nich stejně v rané fázi nedostaneš (pokud se teda hru nesnažíš nějak cíleně rozbít).

Tyjo, mně anglický dabing vůbec nechybí. Ta polština mě baví, je dost vtipná a sedí i k tomu evropsky vypadajícímu settingu.

Jen teda k těm bugům ještě: doporučuju neukládat na jeden save. Může to být specifikum dx11 rendereru, ale jednou mi po delší seanci hra při ukládání crashla a poškodila uloženou hru. Naštěstí jsem zvyklej točit u her s manuálním ukládáním vícero uložených pozic, takže no harm. Ale někomu by to den (týden, měsíc, život...) zkazit mohlo.
@JohnCZ (14.01.2022 09:41): Já v tom mám nějakých 30 hodin a začal jsem 3. kapitolu. Nevěnuju se moc tomu průzkumu, pořád doufám, že se na spousty těch lokací dostanu v rámci příběhu. Ale jinak spokojenost, je to fakt paráda! Škoda, že to nedabovali do ENG rovnou a je to jen polsky. Ale to neustálý šukání a cholery jsou fakt sranda... :D
Tak co ty Kroniki Myrtany, co na to s odstupem říkáte?

Borci, já jsem z toho úplně nadšený. Mám v tom skoro 50 hodin, právě jsem stal občanem města a členem guildy a stále jsem někde v druhé kapitole (z údajných 5). Ta míra detailů a množství "random" eventů mě až překvapuje. Ze začátku mi hlavní město přišlo trochu zbytečně velké a prázdné co do questů, ale netušil jsem, že se úkoly začnou otevírat postupně a že se tvůrci zřejmě snaží vyvarovat takovému tomu klasickému počátečnímu přehlcení. Osobně nejsem zas až takový ten nostalgický nadšenec do starých her - většinou si všímám chyb a různých technických omezení, které mi v kontrastu s moderními tituly vadí. Ale tady mám pocit, že ten engine prostě výrazněji nestárne. S lehkým zásahem v podobě dx11 rendereru to naopak vypadá velmi dobře. I hratelnost je pořád stejně zábavná jako kdysi a díky tuně kvalitního obsahu a precizní designérské práci tvůrců snad ještě o fous lepší, než u původních her (a výrazně lepší, jak u posledních dvou Risenů). Hlavně ten pocit z živoucího světa, dobře napsané postavy, nelineární questy a obecně exploring a neschématické odměňování. A to celé zatím bez jediného bugu. Zkrátka, takhle jsem se u RPG hry už dlouho nebavil a normálně se aj těším, až dojdu z práce a zas to zapnu. Jak za mlada hihi. :)
já se pořád nemůžu zbavit dojmu, že je to prostě jen rozsáhlej mód dělaný amatéry...není tam ten feeling -_-
A je tam ta obtížnost z NoTR (potřeba větší investice LP na vyšších úrovních)?
@Neelixx (28.12.2021 18:47): Sice nemám ani zdaleka dohráno, ale imo zaslouženě. Mám v tom skoro 18 hodin a teprv teď jsem došel do města a zjišťuju, že mám za sebou v podstatě jen větší tutorial. :D Takhle vypiplané nejsou často ani mnohé komerční tituly.
Jak je to s obtížností? Je to jako Gothic bez datadisku, nebo s ním? Nechci se u toho zase nervovat :)
@JohnCZ (23.12.2021 09:16): skvělý určitě je, ale já si raději počkám :-)

btw, s tím modem vyžadujícím původní hru to není tak úplně pravda. je to standalone, ale člověk musí vlastnit GII, jinaxe nedostane přes checkout. předpokládám, že to je nějaká podmínka kvůli licenci nebo tak něco. hra se jinak instaluje samostatně, bez nutnosti instalovat GII.
Zatím plním questy v první vesnici a je to neskutečná pecka :-). Dabing luxusní, o OST nemluvě, úkoly s logickým obsahem. Je to i trochu sranda, zvláště pokud znáte polskou náturu. Pro mě zatím GOTY spadlá z čistého nebe :-). DX11 renderer je skvělý.
100 % mod of the year. Fascinuje mě hlavně, že ten dabing je fakt kvalitní, ne nic jako fénix dabing nebo podobné srágory, ale skutečně se jim vesměs podařilo získat profesionální polské dabéry. Kdyby tohle někdo prodával třeba za 20 éček jako 30+ hodinové oficiální DLC od PB, tak by to bylo naprosto pochopitelné.
@JohnCZ (19.12.2021 12:57): jediný validní argumenty "proč ne" jsou že se zatím neví jak to technicky udělat :) Ale imho by tohle taky nemusel být problém, jak napsal Fritol, stačilo by přidat kategorii rozsah - totální konverze a šlo by to přidávat jako normální hry. Jen by bylo potřeba upravit ty pravidla.

Já tady chci vidět tvý hodnocení a komentář tý Kroniky, dammit
@Longin (19.12.2021 12:03): Stáhni si ve steamu language pack. Pak se ti polský dabing automaticky aktivuje i v EN verzi.

@Bragi (19.12.2021 11:43): +1 Taky o ty konverze stojím a připojuji se k urgenci.

Konkrétně tady se je jedná skutečně o (neofiko) datadisk, který sice používá původní engine a assety a je od jiného týmu a zdarma vyvíjen jako modifikace, ale z praktického hlediska má produkční kvality hodné komerčního produktu - nová mapa, nový příběh i postavy a dokonce i profesionální polský dabing a vlastní soundtrack.

Ale chápu i argumenty, proč ne. Tak snad... někdy... za pár let. :)
@Fritol (19.12.2021 09:36): Budem rád, ak sa nejak dohodnete a dáte dokopy či už subprofil, alebo inú, jasne definovanú cestu, ako pridávať kompletné konverzie.

Ako už bolo povedané, nikto tu nechce mať profily s 5 farebnými podprsenkami pre hlavnú hrdinku, ani brnenie na koňa, naozaj len tie veľké, kompletné konverzie. Inak to nedáva zmysel.
ech jak dostat do toho módu kombinaci polského dabingu a anglického textu?
@Fritol (19.12.2021 09:36): Jasné, beru že se k tomu musí vyjádřit Memphis a kvituju že se o tom bavíte a chcete to řešit, ikdyž pak mi moc nedává smysl velmi definitivně vypadající Karasmanova odpověď níže. Memphise jsem se na přidání Enderalu ptal před necelým rokem, kdy odepsal že tu poptávku vnímá a zkusí najít cestu, jak totální konverze na DH dostat. Ale snad by to nemuselo být tak obtížné, jak jsi koneckonců napsal.
@Paul (19.12.2021 09:25): Jasně, ale my aktuálně nevíme, jestli je chceme přidávat jako samostatné profily a nebo to budou řešit podprofily. I jako samostatný profil by bylo potřeba přidat rozsah - modifikace, což ofc nebude složité, nicméně já tady s Karasem můžu psát co chci, ale dokud se k tomu prostě nepostaví nějak Memphis, tak to nevyřešíme.

Jakkoliv působíme, že všechno ignorujeme, tak týmová diskuze je ohledně většiny témat o změnách poměrně živá, jen prostě ten vývoj DH není tak rychlý, jak by si asi všichni přáli, když na tom dělají jen dva lidé i s jinými povinnostmi.
@Fritol (19.12.2021 08:59): každý tu snad chápe, že se bavíme jen o nových hrách (totálních konverzích), ne o modech typu skiny atd. To by se dalo specifikovat v pravidlech pro přidávání. Přijde mi zvláštní když mají hry jako Enderal či Chronicles of Myrtana samostatný profil na steamu! Ale na Databázi Her ho mít nemohou. Klidně bych ten požadavek na samostatný steam profil do pravidel přidal, aby bylo jasné, že není možné přidávat nové brnění pro koně do Oblivionu.
@Paul (19.12.2021 08:46): Nemohou tu být, protože pro ně není DH přizpůsobena. Do budoucna ani nevíme, jak je chceme řešit, ideálně asi formou podprofilů nějak. V týmu asi ani nikdo není vyloženě proti, jen je potřeba vymyslet jak je přidávat a jak je odkomunikovat s uživateli, protože nikdo tady nechce skiny mašinky tomáše a podobné blbosti. Interně to asi bude potřeba všechno posuzovat jednotlivě.

Jednoduše dokud nebudou podprofily, tak nebudou mody. Přidávat je teď by nadělalo víc škod než užitku nejspíš.
Tak jak to vypadá s tou Kronikou Myrtany? Bude samostatný profil povolen?
Však považte. Elex je dodělaný, PB mají práva na značku Gothic, dělá se na remaku prvního dílu, kupní síla a fanouškovská základna pro takovou ne zrovna megalomanskou ale zároveň poctivou produkci tady je. THQ Nordic není EA nebo Ubi. Opravdu to nechají PB a jejich vydavatel u ledu? Doufám, že ne :-).
No ale povězte, není to úžasné? Přes vánoce člověk sfoukne Archolos (to kluci z Polska udělají ještě patch 1.1) a 1. března už tu bude ELEX II. A pak snad restart Gothic série od PB :-D. Přitom ještě budu tajně doufat, že ve Španělsku neposmolí remake 1. dílu. Ale chápu, to už chci asi moc :-).

Jinak tady níže souhlasím s Paulem na 100%.
@Karasman (14.12.2021 07:04): Budu se těšit! Tyhle nový hry, co mají i dabing, vysoký produkční hodnoty a vlastní samostatný profily na steamu a jejichž jedinej hřích je využívání enginu jiných her si tu místo zaslouží :) Ikdyž by byly povolovány individuálně.