Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Pouštní kaňon ze světa datadisku byl původně vytvořen vývojáři pro prototyp jiné hry (než Gothic).

Pouštní kaňon byl ve skutečnosti prototyp pro jiný projekt, na kterém jsme pracovali po ukončení prvního Gothica. Ten se ale nikdy nedokončil, a tak abychom nezahodili všechno to vynaložené úsilí, rozhodl jsem se dát kaňon do nového světa. Byl to takový "kaskadérský kousek", ale nakonec to nějak fungovalo.
Datadisk vyvíjela pouze polovina z asi dvacetičlenného týmu. Zbylý členové tou dobou už pracovali na Gothicu 3.

Příběh

Když se tvořila oblast s pyramidou ze světa základní hry, tak se neuvažovalo o tomto datadisku. Později při jeho vytváření přišla vývojářům vhod. Svým způsobem tedy byla pyramida inspirací pro příběh datadisku.

Hm, Noc Havrana, ... no, můžu vám říct o pyramidě, vstupním místě do datadiskového světa. Tu jsem do světa základního G2 přidal jen z toho důvodu, že jsem nevěděl, co s tou konkrétní oblastí udělat. Ta oblast neměla žádný návrh, tak jsem tam prostě dal pyramidu... Architektonicky je to prvek, který nezapadá do ničeho dalšího, co ve hře bylo, a ani se o tom snad nevede žádný dialog, pokud vím.

Naštěstí jsme pak vytvářeli datadisk, a tak nám přišla pyramida opravdu vhod :-).

Easter eggy

V datadiskovém světě Jharkendar lze v poušti v nepřístupné oblasti nalézt vrak auta se zprávou : Víte, vždycky jsem chtěl udělat hru s auty.

Ostatní

S rapidním nárustem obtížnosti se statistiky jednotlivých monster zvedli o 50%, někde až o 100%, některé odolnosti až 300% - Např: monstra, která původně neměla odolnost vůči ohni, získali odolnost +150 atd. .
Všichni draci se pak velice rychle regenerují, v původní hře tuto schopnost neměli.

Proto je nově velice důležité systematicky vybijet celé lokace nestvůr, protože v každé nové kapitole dochází k doplňení - následná likvidace je téměř nemožná.
2. kapitola - doplňují se základní typy šelem, které se již vyskytovaly v první kapitole
3. kapitola - objeví se pátrači, v okolí Khorinidu se zvedne počet skřetích psů a nově se objeví i dračí chnapavci, v hornickém údolí jsou nově ještěří bojovníci.
4. kapitola - v hornickém údolí se zvedne počet skřetů, doplnění monster v okolí khorinidu o větší četnost dračích chňapavců
5. kapitola - Okolí Khorinidu je propěchováno skřetími oddíly + doplnění některých základních monster (dračí chňapavci...)


Pakliže v druhé kapitole zavedete Diega na Místo výměny, obdržíte "Nostalgický bonus" 500 zk..