Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Datadisk NotR je jedna z mála her, která si svých 100% opravdu zaslouží.

Proč?

Zkrátka se vymyká. Gothic 2 jako základní hra, byl pro absolventa prvního dílu, pouhou formalitou. Znajíce postupy, rukopis piranha bytes - bylo možné již v první kapitole disponovat docela silnou postavou. Ostatně, takto lze postupovat v prvním díle. Splnění většiny vedlejších questů již v první kapitole, buildování postavy, hromadění movitého majetku. Střet s pokročilejšími nepřáteli tak limituje pouze zbroj a damage zbraně. I tak lze improvizovat a s trochou šikovnosti, likvidovat i nebezpečnější monstra.

A právě datadisk NotR tuto možnost ukončil. Nejenom, že přidal nové questy, lokace a zbraně... On přidal ten nepřijemný pocit, to že i když jsem na vysoké úrovni, tak že je stále čeho se bát, nebo alespoň obávat. Nejenom Jharkendar, který přinesl nové nepřátele a nutnost aplikovat nové postupy, ale i z Khorinidu se stala past. Je vtipné, jak jednoduše se uzavřelo několik lokací, jenom tím, že na křižovatku nebo do lesa, přibylo pár mocnějších monster. Z původně průchozího koridoru se stala sebevražedná stezka.
Typickým příkladem je úkol "Banditi v Jackově majáku", původně triviální záležitost, která při zvýšení rezistencí a dmg luků, přichází v úvahu nejdříve v třetí kapitole.

Osvěžující rozšíření, které udrží hráče až dokonce.

Pro: Vyšší výzva, nový obsah a hlavně exotický Jharkendar

Proti: Počáteční zmatenost (postupy ze základní hry nefungují) -hráč pobíhá od ničeho k ničemu, ve snaze získat level up

+34
  • PC 95
Datadisk vylepšuje už prakticky nevylepšitelné. Už tak velká rozloha se ještě zvětšila, velké množství questů se ještě zvětšilo, ke spoustě questů přibyla další možnost jejich splnění, nový kontinent skýtá další grafiku, monstra, předměty, postavy apod. Datadisk se zkrátka povedl a z obrovské hry dělá hru gigantickou. Pamatuji si, že když jsem na G2+datadisk psal podrobný návod, hrál jsem hru dva týdny cca osm hodin denně. Velkou část na tom ale měl fakt, že obtížnost krutě narostla a situace, které jsem dřív řešil několika máchnutím svého obouručáku, bylo nutno řešit s rozvahou a pomalým postupem. Paráda!

Pro: Dokonalost ještě zdokonalena, vše je prostě ještě lepší.

Proti: Stejně jakou G2 - závěr.

+26
  • PC 100
Gothic II: The Night of the Raven je tak citlivě zasazený datadisk do původní hry, že kdybych nevěděl, že tam je, ani bych si toho nevšiml. I když, možná i jo, protože prostředí datadisku má opravdu pěknou grafiku. Z enginu ždímá snad maximum. Už jenom pohled na vodopády je úžasný (novodobý hráči se mi asi budou smát, ale pro mě je to až dost).

Prostředí datadisku má v některých částech dost bujnou vegetaci. Pokud si ujíždíte na různých rostlinkách či houbách, tady se dost nasbíráte. Nekonečný inventář přeci jenom potěší sběračovu duši. Hra přináší spoustu nového i do původní hry, a hlavně obtížnost. Ta hodně vzrostla. Platí tu pravidlo, že na začátku si musíte dát pozor před každým ptákem. Ač je to s podivem, tak právě tento aspekt zvedá nejvíc hratelnost původní hry. Hráč nemá nic zadarmo a musí se mnohem více snažit.

Příběh je skvělý. Připravuje hráče na jakési starodávné zlo. Jharkendar je hodně mystické a vzdálené místo. Atmosféra neznáma je doslova pohlcující. Nic složitého, ale je to paráda. Každý postup jsem si užíval. Dostal jsem fantastický herní zážitek, který původní hru posunuje do zlatého herního fondu.

Pro: zvýšená obtžnost, grafika, skvělá atmosféra, příběh

Proti: to, že si další díl neudržel kvalitu

+26 +27 −1
  • PC 100
Night of the Raven dokazuje, že Piraně jsou schopné něco úspěšného vzít a ještě více to pozvednout. Původně jsem se tohoto datadisku bál, protože datadisky které nejsou samostatné a jsou do hry vloženy jako nová lokace (například místo původního lesa, nebo hor) mohou vše pokazit. Zatímco u samostatnějších datadisků, které navazují nakonec plné hry, toto hrozí méně (a když tak je prostě nebudu hrát a nepokazí původní hru).

Ovšem tento datadisk je do hry vložen s chirurgickou přesností a ten kdo si nezahrál samostatně původní hru, tak nic nepozná. A je to opravdu zábava procházet již známým prostředím, které je však plné nových věcí.

Night of Raven dělá z původního Gothicu 2, hru mnohem pestřejší a zábavnější.
Nově přidaný svět a frakce solidně natahují herní dobu, a člověk se seznámí se spoustou nových Npc setkání s osádkou starého tábora bylo velice nostalgické. Thorus, Raven, Grim....., dostane množství nových questů a získá hromadu nového vybavení.

Datadisk také vyplnil mnoho míst z původní hry, které před tím byly prostě pusté, z toho důvodu se můžete těšit na živější Khorinis, než kdykoli před tím.

S novými frakcemi hra ještě více ožívá a to nejde jen o piráty, kteří tropickému ostrovu dávají dojem exotičnosti. Fakt, že na člověka ve zbroji banditů, bandité neútočí ale všichni ostatní zase ano

S datadiskem se však zvyšuje i obtížnost hry. Podle mého sledování se síla většiny protivníků zvedla o třetinu, někde i o polovinu Hlavně draci, kterým se tentokrát obnovují životy (aspoň mám zato, že v původní hře to tak nebylo)
Hra je tedy drsnější, což není na škodu (stále je prostor, kde sehnat dostatek zkušeností). Ale u některých úkolů, které šli v základní hře na pohodu, si musíte chvíli počkat a více se vytrénovat. Popravdě jeto zábavnější ale začátky tak jsou celkově krušnější.

Zkrátka výborný datadisk, nastavující novou obtížnost, nové možnosti, jehož jedinou chybou je změť questů z Khorinidu, Jhakendaru a kolonie - bohužel deník je tak nepřehledný, že se v tom špatně hledá. Ale určitě stojí zato, prubnout si Gothic 2 i s tímto rozšířením.
100%

Pro: Jeden z nejlepších datadisků vůbec.

Proti: Jen nepřehlednost mezi úkoly základní hry a těmi datadiskovými - je v tom trochu guláš

+26
  • PC 100
Sérii Gothic řadím mezi nejoblíbenější hry vůbec. V dětství jsem hru mnohokrát hru rozehrál, ale na vysoké obtížnosti si vylámal zuby a hru pokořil až v roce 2010.

Příběh druhého dílu navazuje na konec jedničky. Po porážce Spáče je hlavní hrdina zavalen a téměř rozdrcen pod sutinami nebýt starého známého mága Xardase, který mu zachrání život. Nebylo by to RPG bez vylepšování postavy a jejích schopností. On totiž ten zával hrdinu nejenže téměř zabil, ale také ho připravil o všechny zkušenosti (jak průhledné). Takže vlastně všechno začíná nanovo, nové dobrodružství, nové stoupání v hierarchii. Gothic to začal a teprve až Gothic 2 s datadiskem to dotahuje do naprosté dokonalosti.

Začněme obtížností. Pokud jste u G1 remcali, že je to hardcore hra, tak G2 ani nezkoušejte. Což o to, ona základní dvojka je obtížnostně na úrovni G1, ale to hlavně ten datadisk, co se týče obtížnosti zvedá úroveň rapidně vysoko. O mě je známo, že já rád jednodušší hry, ale u G2 mi obtížnost z jakéhosi důvodu vůbec nevadila. Souboje mají šťávu a není to jen o uklikání nepřítele. Je to o taktice a hlavně expení. Pamatujete na skřety? V základní hře G2 si je Bezejemnný hrdina dával docela v pohodě už v druhé kapitole. Hra celkově prošla velkým rebalancem, který se dle mého názoru fakt povedl! Než se vydáte do Hornického údolí, musíte nejdřív splnit datadiskový příběh, který mě vyloženě uchvátil. Jharkendar je tajemné a velice atmosférické místo, o kterém si můžou jiná RPG jen zdát.

Něco málo jsem napsal už v sekci Gothic 2 a zde jsem stejného názoru. Svět je neskutečně živý a rozlehlý - tuhle stojí prodejce a prodává lektvary, támhle je hradní stráž, tady je jeskyně a v ní nějaké poklady (a hromada nakorbených ještěrek), támhle je zase chlápek, kterej potřebuje pomoct. Opravdu, všechny tři oblasti jsou velké, ale zaroveň opravdu vyplňené a členité (fuck you Bethesda!). Na sérii Gothic oceňuji jednu věc: žádné dungeony. Ano, jsou tu občas jeskyně a nějaké kobky většinou v závěru hry. Ale vše působí velmi přirozeným dojmem a hlavně KAŽDÁ je jiná a na konci KAŽDÉ je slibná odměna. A vůbec, Gothic 2 je jednou z nejchytlavějších her, co jsem kdy hrál. Často trpím syndromem, že mě většinou v půlce hraní hra přestává bavit a už se těším na konec. Zde tomu tak není. Gothic mě, podobně jako třeba Assassins Creed 2, baví stejně jak na začátku, tak i na konci a možná ještě více. Tak to má být a zvládne to jen pár vyvolených.

Jelikož je oproti G1 v G2 o hodně více NPC, nedostatkem questů hra skutečně netrpí. Gothic je byl se dal označit jako lehký sandbox. Ale v tom dobrém slova smyslu. Máte určitou volnost, ale ta zase nepřekračuje meze jako u následovníka série, G3. Úkoly jsou velmi nápadité. Od klasických: zabij, dones až po vyšetřování pokusu o vraždu a dalších zajímavých nápadů. V G2 ještě musím pochválit vyšší kvalitu rozhovorů - oproti předchozímu dílu je jich mnohem víc a jsou ještě promakanější. Sice nejsou na úrovni takového Zaklínače, ale to vůbec nevadí.

Grafické zpracování je velmi pěkné i dnes. Příroda Khorinidu je malebná, Kolonie je opět drsná a Jharkendar je takovým mixem všeho až mi tím mi i trochu připomínal novější Risen. Bohužel musím vyčíst špatnou kompatibilitu obou dílů na Win7, v podobě grafických artefaktů a shazování grafických driverů. Naštěstí v nedávné době vyšla Complete edice, která tyto problémy odstraňuje. A i na nepatchlou verzi se dá najít na netu jednoduchý fix.

Když to shrnu: Gothic 2 NotR je dalším špičkovým RPG od Piraní, které by neměl fanoušek žánru minout a jehož atmosféra je opravdu neopakovatelná. Někoho může odradit vysoká obtížnost bojů, ale pro mě je to právě ten velký klad, který dělá tohoto Gothica tak nezapomenutelným.

Statistiky: Doba hraní - více jak 60 hodin (+ hra nezapočítává loadování, takže bych možná ještě 10 přidal)

Na závěr snad jen dodat: „May Adanos protect you!“

Pro: atmosféra herního světa, hratelnost, hromady questů, mnoho ukrytých pokladů, zajímavější charaktery, setkávání se starými známými a také možnost jít do lokací z jedničky, živoucí svět, vyšší obtížnost, datadisk celou hratelnost dotahuje k dokonalosti

Proti: špatná kompatibilita starších verzí s Win7, questové předměty lze prodat, nemrtvej drak je těžce overpowered

+24 +25 −1
  • PC 100
The Night of the Raven tak obměňuje a vylepšuje původní hru, že jsem si ji s chutí střihl několikrát celou znovu, protože jestli jsem se u hraní původní hry výborně bavil, tak u datadisku jsem se bavil přímo královsky. Dalo by se říct, že datadisk dělá z Gothic 2 Gothic 2 a půl:). Samozřejmě přináší spoustu nových questů, NPC, zbraní a kouzel, ale největším přínosem datadisku je rozhodně nový svět - Jharkendar. Jeho pestrost a exotičnost skvěle doplňuje drsnost Kolonie a malebnost Khorinisu. Z těchto tří světů je můj favorit Jharkendar - zdejší fauna je parádní a na okolní prostředí je radost pohledět. Skvělou atmosféru nového světa ještě podtrhuje výborná opakující se hudební smyčka, která se jen tak neoposlouchá. The Night of the Raven je podle mě to nejlepší ze série Gothic. Opravdu unikátní datadisk.

Pro: Vylepšení starého světa, nový svět, vyšší obtížnost.

Proti: Snad jen, že Kolonie zůstala nedotčena, ale to asi ani není proti:)

+22
  • PC 90
,,Pokud si vezmeš tyhle byliny s tím, že jsi učedník místního alchymisty, stráže tě pustí dovnitř."
,, A vypadám snad na to že chodím po lesíku a sbírám kytičky?"

Gothicu... ty to prostě umíš. Datadisk Noc havrana uspěl především v té věci, že do celého příběhu vnesl absolutně odlišnou atmosféru, než na jakou jsme byli doposud zvyklí. Kombinace aztécké kultury s exotikou karibské oblasti zní jako poněkud nepravděpodobný recept úspěchu, ale hra se toho zhostila velice dobře. Jharkendar je boží. Jeho velikost je přiměřená, hraje tam parádní hudba a je především velice krásný, což hráče podněcuje k tomu, aby ho komplet celý prozkoumal. A piráti! Gothic má konečně piráty! Sám si pamatuju, že se mi ze základního tábora těch mořských krys vůbec nechtělo odcházet, protože jsem se tam cítil hrozně dobře. Asi nějaká moje úchylka, na piráty si potrpím.

To, za co jsem ale hře opravdu strašně vděčný, je především onen fakt, že vrátila staré známé postavy z jedničky. Nerdy a inťoše mágy vody a především členy Starého tábory, kteří mi hrozně chyběli. Oceňuji i změnu v jejich sociálním postavení - kdysi to byla uspořádaná banda v kolonii, teď jsou z nich prach sprostí bandité. Bylo fajn je zase vidět. I když občas kroutím hlavou nad tím, jak mě sakra mohl poznat kovář, se kterým jsem v jedničce mluvil jednou jedinkrát, ale už ne Thorus, za kterým jsem běhal skoro furt. Ale hra tohle nemůže vědět, tak jí to asi těžko můžu dávat za vinu, že jo.

Příběh datáče není špatný, především ale jeho atmosféra vládne na bojišti. A taky si lze povšimnout, že s tímto přídavkem se hra stála o něco těžší, ne nějak zvlášť extrémně, ale chvilku vám potrvá, než si seženete dost bodů síly na to, abyste mohli používat nějaký ten kvalitní meč. Hru to ale příjemně prodlužuje, stejně se eventuelně tím husťákem stanete, tak co. Noc havrana je parádní přídavek, bez kterého si základní Gothic 2 už ani nedokážu představit. Furt mě ale trápí jedna taková otázka...

Kde je Gomez?
+22
  • PC 95
Takhle přesně si představuju datadisk pro nějakou hru. Mraky nového obsahu, vylepšení stávajících nedokonalostí a oprava bugů. Gothic II: NotR považuji za jedno z nejlepších rozšíření ve videoherním průmyslu. K tomu jsou 3 hlavní důvody.

Za 1. doplňuje příběh původního G1 a G2 - vrací se spoustu starých známých a vysvětluje spoustu věcí, které v původním G2 nebyly vyřčeny.

Za 2. vytváří zcela nový příběh - ten je velmi kvalitní, nové úkoly jsou promyšlené a skvěle pasují do původních lokací a k původním postavám. Nic nepůsobí násilně a vše je přirozené, jakoby to jinak ani nikdy nebylo.

Za 3. přidává krásný nový svět. Ten je velmi detailní a kvalitně zpracovaný, objevují se v něm nové frakce a nestvůry. Ty sice většinou nejsou větším problémem (i když takový strážci dokázaly na začátku hry pěkně zatopit, ale přesně pasují do nového světa.

Jedinou menší výtkou tak může být zvýšená obtížnost. Nelze uplatnit postupy z původní hry a je třeba se ke spoustě věcí postavit jinak a jak jsem psal u původního G2, je nyní ještě důležitější zaměřit na nějaký styl postavy a ten rozvíjet. Potvory (a hlavně skřeti) totiž zesílily a G2 Vám tak nic nedá zadarmo.

PS. Pro věrné fanoušky a hráče, kterým ani tento G2:NotR nepřijde náročný doporučuji najít mód Návraty 2.0. (pokud je již neznáte).

Pro: nový svět, ucelený příběh, staré znamé postavy, ideální obtížnost

Proti: závěr je pořád slabý

+21
  • PC 90
Ještě více Gothicu 2 a to jen v tom nejlepším, bylo zřejmě heslo Piranhí, když tvořili tenhle kousek. Jen málkody se stane, že se datadisk nejen vyrovná původní hře, ale dokonce ji ještě posouvá o stupeň výš. Noci Havrana se to podařilo bezezbytku. Kdo si jednou zahraje G2 s tímhle přídavkem, už nikdy ho asi nebude hrát samostatně, protože po instalaci addonu dostává hra úplně jiný rozměr.

NoR přináší do již tak rozsáhlého světa další rozlehlou lokalitu Jarkhandar, kde na hrdinu čeká spousta nových úkolů a bojů na život a na smrt. Mnoha vylepšení se dočkal i Khorinis samotný, dříve nevyužité postavy teď nabízejí nové questy, přibyla nová frakce a to, co je asi nejzásadnější, rapidně vzrostla obtížnost hry, jak po stránce bojové, tak po stránce vývoje postavy.

Nigh of Raven je jeden z nejlepších datadisků, se kterým jsem měl tu čest a nebojím se tvrdit, že i jeden z nejlepších datadisků vůbec. Nezbývá, než vzát Piranhím hold a poděkovat za tenhle skvělý zážitek.

Pro: Vše co bylo dobré je ještě lepší

Proti: Vím, že to zní divně, ale teď mě nic nenapadá.

+20
  • PC 100
Noc havrana je pro mě nejlepší (nebo jeden z nejlepších) datadisků co jsem kdy hrál. Tenhle skvělý datadisk do hry přidává několik nových věcí ( předměty, nové možnosti plnění úkolů, nové postavy), ale hlavně novou část herního světa - Jhakendar. V tomto novém tropickém světě potkáme spoustu zajímavých postav, nové frakce (bohužel se k nim nemůže napevno přidat) a také zde potkáme naše nové nepřátele - jak zlého bývalého rudobarona Ravena a jeho pomocníky, tak hromadu nových monster - přerostlé kudlanky, luční mrchožrouty, břitvy. Herní krajina je úchvatná a působí nádherným pohádkovým dojmem.
Škoda je, že po splění naší ,,mise" v Jhakendaru se zde již nic nového nestane a my už nemáme důvod se sem vracet.
Do starého herního světa přibyli vodní mágové a záhadný kruh vody, nové cesty k splnění úkolů, nové postavy, předměty, ale původní herní svět i herní děj zůstal stejný, ,,jen" si hru spestříme výletem do exotiky. Datadisk zvyšuje obtížnost hry, nyní hodně dovedností a atributů stojí více dovednostích bodů, ale zase získáme o hodně více zkušeností díky Jhakendaru.

Pro: Jhakendar, nové vychytávky, nové možnosti plnění úkolů

Proti: zase to dlouhé běhání tam a zpět

+14 +15 −1
  • PC 40
Gothic 2 som považoval za relatívne dobre vybalancovaný bez nutnosti využívania každého glitchu enginu či debilnosti designu ešte v dobe kým vyšla táto expanzia. Po rokoch som sa rozhodol znovu rozohrať G2 aj prvý krát s NOTR. Z hry za mága som ešte stále v miernom šoku. Obtiažnosť nastolená touto expanziou hru neumožňuje hrať, bez toho že by človek nemusel neustále kalkulovať a počítať s každým LP, každým blessingom, ktorý zvyšuje manu, každou shrine, každým potionom a rastlinkou, či neustále nasledovať gamefaqs a budovať mana pool v takom poradí aby sa nevyčerpal po dvoch spelloch (hallelujah! Áno v poradí -- kedže hra nepočíta koľko kráť ste už trénovali manu za LP, ale aký máte aktuálny manapool. Ak ste teda na začiatku vypili potion of permanent mana, tak vedzte že ste prišli o 5 LP v konečnom dôsledku, keďže vám to zdražie neskoršie trénovanie many).

Je naprosto šialené aby som ubral priemernému nepriateľovi polovicu života a z plnej many išiel na nulu za mága, ktorého by som inak udolal na rovnakom levely za fightera bez väčších problémov.

K tomu je tu totálne nefunkčný, frustrujúci design postranného vylepšovania postavy pomocou donations a blessings. Ako príklad uvediem: ak čakáte s Daronovými Donations do druhej kapitoly, tak už nie je možné získať 85 hit pointov, 10 many a 2 LP za cca 1000 goldov. To platí len pre mága, za iné gildy "samozrejme" stále môžete dávať donations až do konca hry. Malá chybička, obrovská strata, 85 HP je približne pri vtedajších 120 extrémne vylepšenie. V hre kde je treba počítať každú 1 manu či hitpoint, pri takto nastavenej šialenej "obtiažnosti" za mága prísť o 85 hitpointov a 10 many je malá tragédia. Obtiažnosť hovorím v úvodzovkách, pretože hodiť tri spelly - ubrať orkovi tretinu života, utiecť, doplniť manu a takto dokola pre každého z 250 orkov na mape Valley of Mines nie je ani tak náročné ako skôr frustrujúce. Takto podobne fungujú aj shrines, ktoré v nejakom momente prestanú vylepšovať kľúčové atribúty čo nemáte ako zistiť, ak si dopredu neprečítate gamefaqs.

Keby to už pre lásku božiu aspoň celé fungovalo, po cca 40 hodinách čistého kitovania a pozerania sa na postavu ako pije jeden mana potion za druhým, som na začiatku tretej či štvtej kapitoly zistil, že hru nedokončím kvôli bugu s Laresom, ktorému pri zlom poradí vyberaní dialógu ešte v prvej kapitole zmizne neskôr možnosť vybrať "let's go", ktorá je nutná pre pokračovanie v hre. Bravo! No problemo, ide sa odznovu.

Nepochybujem, že samotná nová lokácia z NOTR je fantastická. K nej som sa však nedostal. Možno keď zo mňa odpadne frustrácia z tejto malej hernej katastrofy tak hru rozohrám za obyčajnú bojovú postavu a to skóre prehodnotím. Predpokladám, že nikto z tých borcov čo tu dali cez 90% NOTR nehrali za mága, ktorý si pamätám, že bol v pôvodnej hre dobre vyváženým classom.
+14 +18 −4
  • PC 70
Datadisk ke druhému Gothicu zaplňuje prázdná místa a přináší spoustu nových postav, příšer, ale hlavně také předmětů, které mi pomohly poprat se s vyšší obtížností, která je zde nastavena opravdu vysoko. Nejdříve jsem jí tolik nevnímal, ale když jsem se dostal do kolonie ke drakům, musel jsem si vzít na pomoc Biffa, jinak bych asi zabil jen toho bažinného, protože mi s ním pomohl Cipher s Rodem.

Největší změnou oproti původní hře je ale samozřejmě nová oblast Jharkendar, která přináší do Gothicu mix džungle a pouště. Džungle mi zde chyběla, a tak jsem rád, že se objevila a jak poušť nemusím (třeba v Diablu II), tady krásně zapadla do celého světa. Přesto si myslím, že ideální velikost, kterou měl původní Gothic 2 byla přidáním Jharkendaru překročena a ke konci se začínal dostavovat stereotyp.

Jelikož je také přidána spousta úkolů, které se mísí s těmi původními, je v nich, zvlášť ze začátku, vcelku velký zmatek. Sečteno a podtrženo Gothic 2: NotR je jistě hodně kvalitní datadisk, který ještě vylepšuje už tak skvělou hru, ale pro mě nepřináší tolik pozitivů, abych si ho zahrál znovu, takže jsem asi jeden z mála lidí, jenž si při novém rozehrání Gothicu 2 vystačí bez datadisku.

Pro: Jharkendar, zaplněna prázdná místa, nové postavy, příšery a předměty

Proti: ideální velikost je již překročena, zmatek ve velkém množství úkolů

+12 +13 −1
  • PC 100
Nejlepší RPG ever jsou pro mě první dva díly serie Gothic. Věčná škoda, že se tvůrci hry vydali od třetího dílu, skrze trilogie hry Risen ( snad s vyjímkou prvního Risen) a hry Elex ku mainstreamu, kdy přidali companiony a podobná zjednodušení hry, ale to odbíhám od tématu hry - Gothic.

Gothic 2 působí zezáčátku jako datadisk ke Gothicu 1, jak byl původně také zamýšlen. Po čase se to ale zvrtl ov obrovské RPG, Gold Edition obsahuje datadisk Night of the Raven, který rozšiřuje příběh ve hře a obtížnost velmi znatelně zvedá. Původní Gothic II byl velmi jednoduchý.

Hře nemám co vytknout, snad krom komplikovanějšího nastavení češtiny do hry, podobně jako u prvního dílu.

Pro mě nejlepší RPG.

Pro: datadisk přidal na obtížnosti

Proti: zakončení hry

+11 +13 −2
  • PC 85
Gothic 2 je už sám o sobě opravdovým zážitkem a mnoho lidí jej nazývá klasikou žánru. Já se k NotR dostal relativně pozdě, ale o to více jsem si datadisk vychutnal. Ve hře poměrně přituhne, ale na to člověk ani nemyslí, když se mu do cesty staví zbrusu nová NPC a po průchodu portálem do země za zrcadlem... ehm, tedy kamsi, tedy v momentě, kdy by datadisk měl teprve pořádně ukázat zuby, už má hráč jasno... Gothic2 už jedině s NotR. Už pro ten Claw of Beliar ;)

Pro: Nová NPC, questy, překopaný systém vývoje postavy, Claw of Beliar...

Proti: Člověku to nestačí projít jen jednou... zase :(...

+10 +14 −4
  • PC 100
Skvělý doplněk pro už tak vynikající G2. Nový herní svět je úžasný (zejména oblast propastí), hra také přitvrdila, což je jedině dobře. Hráč zase pocítí každý nový level, novou zbraň, ... Vodní mágové rozhodně nezklamali.

Pro: nový herní svět

Proti: zdlouhavé přesuny

+7 +10 −3
  • PC 90
na svou dobu nejlepší hra. strávil jsem u ni spostu času a určitě toho nelituji. Máme tu spoustu zbraní a skvělý příběh. určitě mě to bavilo více než třeba the elder scrolls 3. o grafice moc mluvit nemůžu ale na tu dobu je to ASI dobré. Hudby tam moc neni ale ke hře se určitě hodí. svoji postavu můžete vylepšovat a to lepším šermem sílou obratností a dalšími různými způsoby. u boje musíte přemýšlet není to jen bezhlavá klikačka kde náhodně zkolíte draka. tady vás může zabít i malý neškodný vlček a nebo přerostlá krysa. velký svět z gothicu 2 je ještě 2x větší a jsou tu i piráti který jsem si náramně užil a hned jsem pro ně plnil úkoly jako zběsilý. hra jo hodně hodně dlouhá už gothic 2 byl dlouhý ale tenhle datadisc to prodloužil ještě tak o dobrých 20 hodin plus mínus. hodnotím to 90% protože tato hra si to určitě zaslouží.

Pro: příběh, délka hry,piráti, zbraně, atmosféra hry nemohla být lepší,

Proti: bugy ale je to přece rok 2003

+7 +10 −3
  • PC --
Gothic je velmi tezkou hrou pro nezkusene hrace kdyz jsem hral poprve 2 vubec mi to neslo nejsem moc dobry ,ale zatim jsem se dostal tak 10x dal nez predchozi hru nejvic me bavi hrat za ohniveho maga.Po case vam dojde ze vas to v Khorinidu nudi jste moc silny .A proto je zde datadisk, ktery obsahuje zpousta ukolu, novych zvirat a ruznych jinych vylepseni. Je to prijemne, protoze hra sama o sobe po case zacina nudit.Hra neni jen o hrube sile , ale hlavne o premysleni.
-1 +7 −8