Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Piranha Bytes

Německo
Založeno 1997
Piranha Bytes se do povědomí herní komunity, zapsali sérií Gothic. Během prvních devíti let zaznamenali úspěch v podobě tří vydaných titulů (a jednoho datadisku). V současnosti už mají na kontě šest samostatných her a další rozšiřující materiál. Nově už pracují na nové, třetí herní sérii Elex.

Historie Společnosti:

1997 - Tým Piranha Bytes se začal formovat v roce 1997, na jeho začátku byli čtyři zakladatelé: Mike Hoge, Alex Brüggemann, Tomu Putzki a Stefan Nyul. V současnosti v týmu zůstal jen první jmenovaný, Mike.

2001 - Na trh se dostává první titul Gothic. Vzhledem ke komerčnímu úspěchu, se Piranha Bytes rozděluje na dvě části, první pracuje na datadisku k základnímu Gothicu. Druhá polovina rozpracovává nový projekt.
Po několika měsících však představenstvo rozhoduje o předělání potenciálního datadisku na plnou hru -Gothic 2, druhý projekt je plně zrušen, některé materiály však použity pro pozdější datadisk Night of the Raven.

2003 - Světlo světa spatřuje Gothic 2, hra se těší velkému úspěchu, je oceněna tzv. "zlatým CD" za 100.000 prodaných kopií v rámci několika měsíců.
-Piraně po krátkém odpočinku začínají pracovat na datadisku Night of the Raven, i přes jejich požadavky JoWood prozrazuje tento fakt veřejnosti. Koncem srpna tohoto roku, je datadisk vydán.
-Druhá část týmu už pracuje na, v té době mýty opředeném, Gothicu 3 který má údajně nabídnout kolem 20 živých měst a s obrovským náskokem předehnat předchozí díly. Následující tři roky se objevují novinky kolem vývoje této hry.

2006 - I přes nesouhlas Piranha Bytes, je Gothic 3 vypuštěn do prodeje. JoWood kvůli nedostatku financí, ve snaze se zahojit, vydává Gothic 3 o celý rok dříve. Hra má značné množství nedostatků - nenaplněná snaha o implementaci koně, nedotažený engine, množství bugů atd. Gothic 3 má v počátku také dosti vysoké nároky na HW. Přesto přese všechno, však JoWood během krátké doby, prodá přes 150.000 kopií hry. Jedná se tedy o do té doby největší komerční úspěch, zároveň ale i o jednu z nejrozporuplnějších her.

2007 - V květnu tohoto roku se objevují informace o rozluce Piranha Bytes s firmou JoWood. Prímárními důvody jsou okolnosti kolem vydání Gothicu 3, který musel být uspíšen a rozpory v dalším pokračování série. Piranha Bytes by ráda v rámci Gothicu IV opravila i celý Gothic 3. JoWood ale plánuje jiný rozvoj. Datadisk ke třetímu Gothiku zadává úplně jinému studiu Trine Games. Piranha Bytes se alespoň snaží vyjednat práva na čtvrtý díl série, které ještě v té době má pronajaté JoWood.
- V průběhu dalších dvou let se Piranha Bytes snaží o vytvoření nové hry.

2009 - Piranha Bytes vydává, ve spolupráci s vydavatelem Deep Silver, hru Risen. Hra v sobě obsahuje prvky, původně zamýšlené pro Gothic IV, běží na dodělaném a opraveném enginu Gothicu 3. Zaznamenává komerční úspěch, fanoušky je pak brána jako pokračovaní po Gothicu 3, ačkoli nepochází ze stejného herního světa.

2012 - Nová série "Risen" se úspěšně rozrůstá o další díl se třemi dalšími rozšířeními. Vydavatel Deep silver očekává vysoké prodeje - zhruba kolem 1 milionu kopií. Dále se spekuluje o dalším projektu. Chronologicky by to měl být poslední díl Risen 3, který má uzavřít celou trilogii. Avšak vzhledem k tomu, že dočasný majitel Gothicovských práv, vydavatel JoWood, zkrachoval nic by nebránilo aby mohli Piranha Bytes navázat Gothicem V, popřípadě rebootovat čtvrtý díl vytvořený Spelboundem.

2014 - V únoru tohoto roku je v herním časopise Eurogamer, oznámeno že oním očekávaným produktem je Risen 3. Jakékoli práce na dalším Gothicu jsou odloženy na neurčito. O šest měsíců později vychází Risen 3, následně pak další dvě DLC. V tomtéž roce zakládá bývalý člen Piranha Bytes Sascha Heinrichs, který společnost opustil v roce 2011, vlastní studio Piranha Bytes Red a ke spolupráci si přizve několik dalších bývalých kolegů, včetně Mikea Hoge. Společně začínají pracovat na sci-fi RPG Spacetime.

2015 - Se zdá býti přelomovým rokem, Piranha Bytes totiž spojuje síly s vydavatelem Nordic Games (jedná se o vydavatele, který odkoupil práva na herní tituly zkrachovalého JoWoodu). Spekulace o pokračování Gothicovské série jsou brzy vyvráceny, následuje informace o připravované nové sérii s názvem Elex. Piranha Bytes si slibuje od této hry velké věci, protože se konečně dočkali spolupráce s vydavatelem, kdy mají volnost, dostatek finančních prostředků a hlavně rozsáhlé zkušenosti.

2019 - v květnu tohoto roku oznamují THQ Nordic převzetí studia se všemi právy na značky Gothic atd. Piranha Bytes jsou tak začlenění do skupiny THQ Nordic.

Nejlépe hodnocené hry