Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Risen

80
308 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
02.10.2009 PCX360
Vývojáři:
Bohové opustili svět. S jejich odchodem, ale zmizely i magické ochrany věznící titány. Ti se dostávají na svobodu a neznají slitování. Svými bouřemi pustoší pevninu i ostrovy. Některá území ale zůstávají nedotčena. Jedním z nich je i tropický ostrov Faranga. Donedávna obývaný pouze bandity vykořisťující přístavní město, farmáři a mágy ve svém klášteře na úpatí sopky. Nedotčenost ostrova zaujme inkvizici natolik, až se to vydá prošetřit. Jako černý pasažér jste na jedné z inkvizičních lodí i vy. Přestože většina dopluje v pořádku, vaše to štěstí nemá. Je napadena titánem a potopena. Malátní, ale živí se probouzíte na pláži.

Studio Piranha Bytes se proslavilo vývojem série Gothic, temných fantasy RPG s důrazem na detailní prostředí světa. Po vydání Gothic 3 se však vývojáři nepohodli se svým tehdejším vydavatelem JoWoodem a vydali se vlastní cestou - vyvíjet svůj "Projekt RPB" (později přejmenovaný na Risen). JoWood si na vývoj čtvrtého Gothicu najal tým Spellbound.

Risen se tedy snaží vrátit k původní atmosféře Gothicu. Hráč si může vybrat jednu ze tří zmíněných frakcí, věnovat se cvičení dovedností se zbraněmi či magií, bylinkaření, lovu zvěře či vaření a to vše na detailním členitém ostrově plném fauny i flory. Zbývá jen vstoupit do nového temného dobrodružství a věnovat se prozkoumávání světa kolem sebe.


Poslední diskuzní příspěvek

Eru: To mi došlo že to tak bude. Stejně mě ale mrzelo, že hra neumožnila opatrnou infiltraci tím zadním vchodem, zatímco by se nepřítel…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
První věc, na kterou přijdete po chvilce hraní je fakt, že Risen je STRAŠNĚ podobnej Gothicu 2. Ne nadarmo po internetu kolují krátké verdikty typu "Risen je Gothic 2 s grafikou Gothicu 3" a já s tím musím souhlasit. Bohužel, z G2 si toho Risen vzal až trochu moc, některé questy jsou téměř identické, stejně tak rozdělení frakcí (mágové, rebelové z bažin a nejvlivnější strana, tentokrát zastoupená inkvizicí), kouzla, potvory a mohl bych pokračovat. To je na jednu stranu výborné, protože vše co jsme měli rádi je zpátky, na druhou stranu přichází zklamání a pocit "tohle už jsem někdy hrál".

Grafická stránka a atmosféra hry je typicky "gothická", taková, kterou umí vykouzlit snad jen Piranha Bytes. Nejsou to sice žádné orgie a takový tři roky starý Gothic 3 vypadá leckdy lépe, ALE... díkybohu je tentokrát, narozdíl od G3, všechno odladěné a Risen se dá hrát i na průměrném stroji se stabilními fps na max. detaily. Stejně tak bugů je minimum a nenašel jsem v podstatě nic zásadního, kvůli čemu bych musel hru vypnout a netrpělivě čekat na patch. Hudba je výborná, neumím si představit nic jiného, co by sem lépe pasovalo.

Velkou předností je soubojový systém, který se mi opravdu líbil velice. Hrál jsem za inkvizici, takže jsem měl k dispozici jako zbraň hůl (samozřejmě můžete přesedlat na meč, luk, atd.) a 3 základní krystaly - frost, fire, magic bullet, které jsem zezačátku testoval a vybíral, co se mi vlastně líbí nejvíce. Zamiloval jsem se do frostu, protože frostball, jenž vyčarujete zmrazí protivníka, který pak jen nehybně čumí a vy máte dvě možnosti - počkat až rozmrzne a napálit to do něj znovu (což jsem dělal nejčastěji - pak v podstatě nemá šanci), nebo vzít zbraň a dokud je zmrzlej do něj začít mlátit. Samozřejmě to není tak snadné, nepřátel je většinou víc a je nutno je zmrazit třeba 5x než umřou. I zbylé dvě větve mají co nabídnout - fireball má později plošný účinek a magic bullet má zase výhodu, že se kouzlí velice rychle a je velmi přesný. Všechny tři větve jsou tedy použitelné, za což má u mě hra plusové body.

Mlácení na blízko je kapitola sama pro sebe. Většinou nejde protivníka jen uklikat, musíte se krýt, provádět protiútoky, uskakovat. Navíc každá potvora, které se postavíte, má unikátní styl boje - ghoulové do vás zběsile bijí, ogrové mají obrovský kyj, se kterým vás během okamžiku rozdrtí v prach, ale zase nejsou nejrychlejší, gnomové jsou malí mrštní a zákeřní, navíc jsou vždy ve skupině a zatímco bojujete s jedním, ostatní na vás z dálky házejí různé věci ze svých kapes. Okrajově jsem zkoušel střelbu z luku a i ta je zpracována na jedničku.

Ostrov, na kterém se pohybujete, je velmi členitý, má tropický ráz, najdeme tu sopku, klášter, město, lesy, řeky a hlavně spoustu dungeonů, ve kterých na vás čekají truhly s cennými předměty, ale také spousta pastí a zákeřné potvory. Občas jsem si připadal jako Indiana Jones, když jsem hledal sošky, přeskakoval přes bodáky a čuměl na podlahu, abych zase nešláp na nějaké "propadlo". V dungeonech více než kde jinde budete využívat kouzla typu telekineze, levitace, proměna ve šneka, atd. Bohužel trochu mě zklamalo, že Piraně do hry zakomponovali jakési krystaly, v jejichž blízkosti nelze kouzlit, čímž se zdánlivě jednoduchá cesta občas mění v noční můru. Tenhle způsob jak hru stížit se mi nelíbí. Jinak likvidace pastí a hledání cesty dál je činnost zpočátku zábavná, ale postupem času zjistíte, že vás už nemá co překvapit = je to furt stejné, dostavuje se stereotyp a to je špatně.

Samozřejmě nechybí věci jako alchymie, kovařina, psaní svitků, těžba zlata, kopání pokladů, vaření, můžete si sednout k vodnici, lehnout do vany, odpočinout v bordelu, vlízt někomu cizímu do postele (už by to konečně mohlo bejt uděláno tak, že vás majitel postele vyhodí, je to nerealistické! :) ) a další "vedlejší činnosti". Zklamala mě alchymie. Sice během hry seberete obrovské množství různých kytek a bylinek, ale asi vám nezbude nic jiného, než je sežrat samotné, protože k výrobě i toho nejzákladnějšího lektvaru potřebujete další suroviny, mezi kterými je největší problém víno. Možná ho prodává nějaké NPC, které jsem nenašel, každopádně za celou hru jsem dokázal shromáždit asi 20 vín (a to jsem vykradl i sklípek v Monastery), tzn. udělal jsem si 20 lektvarů. A já vůl si alchemy vylepšil až na třetí úroveň.
/edit Víno prodává novic u prasat v Monastery, ale jen po jednom, navíc někdy ve třetím aktu tato možnost zmizí.

Příběh není nijak zázračný, ale o průser se také nejedná. Důležité je, že hra je rozdělená na 4 kapitoly, přičemž na konci třetí už to trochu smrdí koncem hry, nakonec však příběh pokračuje. Bohužel 4. kapitola mě už ukrutně nebavila, hlavně kvůli tomu, že v ní nejde o nic jiného než o neustálé zabíjení hromady nepřátel, kteří se vyskytují na každém kroku a o prolejzání dungeonů, což vás v té chvíli už asi bavit nebude (viz. zmínka o stereotypu výše).

A ted nášup negativ. Pečlivě jsem si zapisoval vše co mě naštvalo, většinou jde o prkotiny, některé může lehce opravit patch. Takže ve zkratce:

nesympatický hlavní hrdina; podivné skákání; ošklivé a opakující se modely postav; nic moc dialogy + občas chyby v nich; kouzla občas proletí potvorou, přestože jí evidentně zasáhnete; při zobrazení mapy se pohybuje i kamera; v některých jeskyních, i když jste hluboko uvnitř, je slyšet déšť a jsou vidět světelné záblesky když uhodí blesk; v ohništích hoří oheň i když široko daleko nikdo není + oheň nezranuje; NPC se při dešti neschovají a klidně dřepí v silném slejváku; divné rozložení inventáře - pod alchemy je i jídlo; potvor je na ostrově obrovské množství a je divné když partička vlků v klidu stojí vedle pštrosů, ježků či jiné potencionální potravy; některé questy nejdou dokončit a hra vám neřekne proč (donáška pro Dona Estebana, Report to druid quest, atd.); bodáky zranují i když se k nim jen přiblížíte ze strany (dá se využít na zabíjení silných potvor); hra nepodporuje antialiasing; řada nesmyslností (když vezmete sošku z podstavce, mříž za vámi zapadne. Když si ale stoupnete před mříž a sošku vezmete pomocí telekineze, tak mříž spadne až poté co jí máte u sebe, i když by měla zaklapnout hned co se soška vznese; o ješterácích nikdo nic nevěděl i když na ostrově byli kdovíjak dlouho, hráč se celou dobu k ještěrákům dobývá kurevsky zabezpečenym hlavním vchodem, aby poté zjistil, že existuje mizerně hlídaný zadní vchod, kudy lze bez problémů projít).

Risen představuje pro fanoušky Gothicu jasnou volbu. Je podobný výborné dvojce, ale přeci jen je o dost slabší. K lepšímu hodnocení mu chybí nějaká zásadnější novinka, uvítal bych ještě jednu (kvalitní) kapitolu a vylepšil bych tu čtvrtou, která je pro mě nejslabší. Zbývá dodat, že mi dohrání trvalo něco přes 40 hodin, což je (i přesto že jsem nespěchal a prošmejdil každej kout) velice slušné číslo. Věřím, že vyjde druhý díl, na kterém autoři máknou a předvedou nám nějaké osvěžení herního systému, protože jestli to bude zase stejné, tak už to bude na pováženou.

A pozor, Risen obsahuje i ZLO (=achievementy) - když tak koukám kolik jich mám ještě nesplněnejch, mám chuť rozehrát to znovu :)

Final stats

Pro: hodně podobné Gothicu 2, soubojový systém, rozmanité potvory, těžké souboje, atmosféra, akorát velký ostrov čekající na prozkoumání, hudba, bez bugů, Patty

Proti: hodně podobné Gothicu 2, slabá 4. kapitola, skákání, opakující se modely postav, systém dialogů, pozadu běháte stejně rychle jako normálně, alchymie

+51
  • PC 85
Poslední save hlásí něco přes 41 hodin a je na čase psát dojmy.

Risen se opravdu hraje jako Gothic 2 v lepší grafice - je to cítit z rozhovorů, questů, hudby, atmosféry - prostě tohle je Gothic, jen trochu jiný.

Už v demoverzi mě naštvalo několik věcí - nesympatický hlavní hrdina, tropické prostředí, mizerné textury. Teď už můžu říct, že hlavní hrdina nemá charakterově k tomu z Gothicu daleko, takže jsem si na něj docela zvyknul, ale stejně vypadá tuctově.

Tropické prostředí... ono mi v zásadě nevadí, ale klasické fantasy bych prostě uvítal spíš - palmy a tropická verbeš pro mě nějak postrádají tu romantiku lesů mírného pásu :)

No a i ty textury jsem nakonec odpustil, bo díky řadě extra efektů hra i tak vypadá moc hezky (jen se člověk nesmí moc dívat do dálky :)) a hlavně engine dokáže držet stabilní fps. Ale rýpnul bych si do nemožnosti zapnout V-sync, bez něj je to při 1080p + GTS250 místama celkem hnus.

Čím jsem si v demu nebyl moc jistý, ale co mě v plné verzi až ohromilo, je zpracování soubojů. Ze začátku se to sice moc nezdá a tváří se to víc jako nedomrvená klikačka, ale jak se člověk snaží vyzrát na potvory silnější než on a zároveň vylepšuje bojové schopnosti, ukáže se, že ten systém je překvapivě komplexní a umožňuje na nepřátele aplikovat různé taktiky boje, které na ně taky třeba aplikovat je, pokud nechcete zbytečně často umírat - za to opravdu tleskám.

Vůbec celkově vývoj postavy se vyloženě povedl - ono vlastně jde o systém z prvních Gothiců, tak ještě aby ne. Skilly boje se zbraní jsou rozděleny na 10 stupňů, což je dobrý kompromis mezi systémem G1 a G2 a každý bodík je opravdu znát - rychlejší šerm, delší kombo, nové údery, možnosti. V rámci kovářství je teď možné vytvářet magické amulety a prsteny, obvykle silnější, než ty, co běžně nacházíte (což platí i pro kované meče).

Trochu rozpačité dojmy tady mám jen z lockpickingu - nějak mi přijde, že nápověda a skutečnost, že pohybů vlevo a vpravo je v sekvenci vždy stejně (i to, že víte, jak dlouhá sekvence bude), páčení zámků dost ubírá na napínavosti.

Zlodějina je doprovázená rozhovorem, který je často zajímavý, jen mě mrzí, že hrdina nenechá oběť doříct vtip :)

Co jediné mě v souvislosti s vývojem postavy vyloženě štvalo, jsou kamenné tabulky a různé knihy. V původních Gothicích knihy dávaly XP a tabulky zlepšoval různé skilly. Tady to všechno dává body do wisdom. Hru jsme končil se sílou, na kterou jsem se soustředil, něco přes 100, ale Wisdom jsem měl na 200, aniž bych do ní investoval jediný LP, což je prostě zhovadilost.

Questy a hlavně rozhovory jsou taktéž typicky Gothicovské. U questů mi ale chyběly nějaké specialitky, které by ozvláštnily všechny ty donáškové a prokecávací questy - tady jsou všechny tak nějak na jedno brdo. Rozhovory mají ten lehce humorný nádech, ale nemáte v nich moc na výběr. Tady bych si postěžoval na závěr hry: Poslední kapitolu nebo dvě je vám naznačováno, že budete v závěru muset učinit velké rozhodnutí, ale fakt je, že nerozhodnete vůbec nic - na výběr jsou dvě možnosti, obě říkají prakticky to samé jinými slovy a obě taky stejně skončí. U dialogů se taky občas stává, že postavy říkají něco jiného, než je v titulcích, nebo taky neříkají vůbec nic.

Bugů je ve hře relativně dost, víc než bylo v prvních dvou dílech Gothicu, ale žádné kritické mezi nimi nejsou a proti zápalavě bugů v Gothicu 3 snad ani nestojí za řeč.

Hra je rozdělená do 4 kapitol, z nichž nejdelší a nejzajímavější je ta první - z oněch 40 hodin tipuju že se v ní dá strávit tak třetina až polovina času a spočívá hlavně v seznamování se s jednotlivými frakcemi a poměry na ostrově, plnění drtivé většiny vedlejších questů a levelování z totální lamy na docela schopného dobrodruha. Druhá kapitola už se nese v duchu "přines 5 těhlenctěch", ale každý "tehlencten" má na sebe vázaný jedinečný quest, i jsou doprovázeny nějakými vedlejšími, takže ještě dobrý.

Třetí kapitola je takový jeden velký quest spočívající už prakticky jen v rubání potvor a čtvrtá kapitola je cca to samé, ale ještě nudnější a pětkrát. Tam už jsem se ujistil že tohle na 90 prostě nebude. Možná by hře prospělo zpřístupnit jeden nebo dva další menší ostrovy a s nimi novou várku vedlejších questů, ale to tak možná ve dvojce.

Ostrov mi svojí rozlohou přijde poměrně malý - cca bych ho přirovnal k údolí z G1, i když minimálně dojem z nějak mám takový, že ve skutečnosti je ještě o něco menší - vzhledem k tomu, že z tropického prostředí radostí neskáču, mi to ale nijak zvlášť nevadí.

Když to shrnu - hraje se to jako Gothic 2.Má to tu atmosféru, ale ta je svým způsobem okleštěná - ať už prostředím, primitivnějšími questy a dialogy, vzhledem hrdiny, nebo i tím, že skoro všechna NPC vypadají tak nějak stejně. Na druhou stranu vývoj postavy a souboje se opravdu povedly. Taky je škoda, že dvě ze čtyř kapitol (poslední čtvrtina hry) už jsou vyloženě rubací dokolečka se opakující nuda, ale i tak těch prvních 30 hodin za to stojí - takovéhle RPG prostě nikdo jiný než Piranha Bytes nedělá.

Pro: povedený systém soubojů a vývoje postavy, humor, atmosféra - je to Gothic.

Proti: 3. a 4. kapitola jsou už prakticky jen tupé rubání, nějaké ty bugy, mizerné textury, pytel dalších maličkostí které srážejí atmosféru

+37
  • PC 80
Cywe... chjo :( Sem se celý den už těšil na to, jak tady "chytře" začnu zmiňovat, že Risen je v podstatě předělaný Gothic 2, a koukám, že už to kolegové komentátoři důkladně zmínili. No tak co... poseru se z toho? Neposeru.

V prvé řadě je strašně super, že Risen už nemá onen dementní bojový systém z G3, tedy kdy při souboji můžete pouze klikat levé tlačítko tlačítko myši a přitom se klidně koukat na novej díl Hry o trůny. Nepřátelé, jak lidští, tak i nestvůrní, jsou opět ve formě, směle připraveni hráčovi znamenitě nakopat prdel, jako za starých dobrých "old school" gothicovských časů. Hráč bude opět vděčný za každý nový kus brnění či nové čepele, přičemž to hned vyrazí otestovat na nestvůry do té lokace, kde mu původně hrozně natrhly zadek. Nemáte ani ponětí (!!!) jak strašně osvěžující pocit to po té trojce je. Soubojový systém je fakt pěkný. Donutí vás nepodceňovat ani viditelně slabší soupeře, plus pokud uděláte nějakou zásadní chybu nebo se soupeři poštěstí, hra vám to dá pěkně sežrat. Super!

Hlavní hrdina byl takový nijaký a ze začátku mi byl i trochu nesympatický, nicméně postupem času mi přišel v pohodě a hraní za něj mi přišlo v cajku. Některé jeho dial. možnosti byly vcelku vtipné, což je u mě vždycky plus. Bohužel kvalita dialogů celkově od posledních gothiců celkem klesla, většinou jsou na úrovni - "oukej", čas od času "nadprůměr", občas zase "slabé". Risen si opravdu vzal většinu dobrého z Gothica 2 a dodal tomu poněkud modernější kabátek. Máme zde velké, živé a pěkné město, kde se hráč kvůli všem těm rozhovorům a questům na chvilku zasekne, ale zážitek to byl i tak pěkný. (Lepší než všechny ...ehm..."města" v G3 dohromady.) Khorinis je sice stále o něco lepší, ale i tak klobouk dolů. Nejvíc doma jsem se však cítil u banditů v bažinách. Byla tam naprosto vynikající atmoška, pěkná hudba, plus většina místních plantážníků mi přišla Ok, nebylo proto divu, že jsem se k nim následně připojil. Příběh docela ušel, ale rozhodně bych o něm neřekl, že to je silná stránka hry. Ta souvisí opravdu s oním starým dobrým prozkoumáváním neznámého světa, kde je na začátku téměř 80% nepřátel silnější než vy.
A konečně se vrátily ženský!

Ze záporů, se zmíněnými průměrnými dialogy, musím zmínit i úděsně otravnou poslední příběhovou třetinu hry, kdy se hlavní hrdina primárně probijí nezáživným podzemím s velkou škálou opravdu dost tuhých nepřátel. Tam jsem se fakt dost vztekal. Plus celkově jsem od PB očekával nějaké originálnější pojetí, když už teda s tím Gothicem sekli, neboť svět Risenu je sice pěkný na pohled, ale i tak je natolik generický, že jeho obdobu budete moct nalézt v každém druhém fantasy RPG. Takže určitá neoriginálnost v tom určitě také hraje roli.

Risen se mi však jinak velmi příjemně hrál, především jsem velikým fanouškem prvních dvou Gothiců a mám rád, když se s hráčem takové hry neserou. Risen sice hráče nešikanuje tolik jako třeba dvojka s datáčem, ale i tak se bude muset snažit. Easy Peasy cestička jako ve trojce to nebude. A zaplať pánbů za to.

Pro: soubojový systém, elementy starých gothiců, pěkná grafika, město

Proti: dialogy na průměrné úrovni, poslední třetina poděs, málo originální

+36
  • PC 90
Pipboy a ugra to vystihli moc pěkně, takže už se nemusím tak moc rozepisovat (pokud se chcete dozvědět více o hře, zavítejte k nim). :)

Jen bych si chtěl lehce obhájit těch 90%, tedy ode mě stejné hodnocení jako u Gothicu I a II (souhlasím s tím, že Risen je opravdu více nástupce těchto her, než nová hra či pokračovatel Gothic 3). Všechny tři hry spojují hlavní poznávací znaky v podobě krásného detailního světa (který je radost prozkoumávat a pokud to děláte opravdu důkladně, autoři vás za to neustále odměňují), drsného prostředí plného divokých zvířat (které vás při troše nepozornosti během chvíle roztrhají na kusy), jednoduchého a účinného RPG systému a dalších, pro fanoušky série tak oblíbených prvků. I přes tato pojítka si však u mě každý díl vysloužil toto hodnocení něčím jiným: Gothic hutnou atmosférou těžební kolonie, dvojka asi nejlépe nadesignovaným prostředím včetně ultimátního návratu do údolí z jedničky a Risen jednoduše proto, že se mi zdál po herní stránce nejvíce dotažený.

Risen má především skvělý soubojový systém, kde se dá opravdu taktizovat - na nižší úrovni mi souboj se smečkou vlků zabral i několik minut: musíte se neustále krýt, uhýbat, léčit se, útočit v pravý moment. Také mě potěšilo, že členové smečky spolupracují a zatímco jeden útočí, další se vás snaží obejít a dostat se vám do zad. Každé zvíře má jiný styl útoku, takže tupá klikačka ze trojky vás přivede leda tak do hrobu a to pekelně rychle.

Vydal jsem se cestou síly (meč a kuše) a připojil se k Donu Estebanovi, spíše než o volbu příběhových preferencí jde o volbu zaměření (rebelové = bojovníci, inkvizice = mágové). Nevadilo mi ani akčnější pojetí posledních dvou kapitol, protože jsem si užíval každý souboj, nicméně je pravda, že ostrov a svět v nich už hrají druhé housle a to u Gothicu nikdy není úplně dobře. Rozhovory jsou často vtipné a hlavně "rozptylovací" volby při kapsářství jsou opravdu vytříbené. Co se týče grafiky, možná není tak precizní jako u Gothic 3, ale vynahrazuje to naprosto famózní hrou světla a stínu (noční bouřka s blesky je opravdu zážitek) a umně využitým HDR. O dechberoucí přírodní scenérie není nouze.

Když to shrnu, Risen je důstojným nástupcem série Gothic a budu se těšit na další díl. Piranha Bytes to zvládli a opět vytvořili jedinečné RPG, které je sice úplně stejné, jako předchozí díly, ale tím pádem úplně jiné než cokoli, co vychází v dnešní době.
+34
  • PC 75
Být tohle G3 tak napíšu že je to dobrej nástupce série. Bohužel G3 se nepoved ale risen ho skvěle nahradil. První co mě zaujalo bylo že i přes to že má grafiku o něco lepší (zvlášt efekty světla se povedly vidět jak proudí světlo skrze listy je nádhera) tak je méně náročnej. Loady trvají jen několik vteřin a save trvají asi tak sekundu. Hra jde naprosto plynule bez žádného sekání (ani například když rozsvítíte louč). Navíc jsou ve hře nádherné efekty kouzel.

Co bych ale chtěl vyzdvihnout je bojovej systém, kterej se prostě poved. Neni nějak super reálnej, ale při hraní na nejtěžší obtížnost se musíte dobře krýt/uskakovat a dělat různá komba abyjste vyhráli v boji. Inteligence nepřátel je také velmi dobrá, ale párkrát se mi stalo, že když po mě šla skupinka nepřátel tak občas jeden z nich zůstal stát a dokud sem do něj nesek nebo všechny neporazil se vůbec nehýbal.

Další věc je příběh, který sice neni nějak super originální, ale určitě patří k těm povedenějším.

No nakonec musim říct, že Risen rozhodně splnil mé očekávání a je tím co jsem očekával že bude Gothic 3.

Pro: relativně malá náročnost, slušná grafika, skvělé boje, velkej svět k prozkoumání.

Proti: krátkost hry

+32(35-3)