Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Asi problem vyresen zkusil jsem stahnout W3 reforged primo ze stranek Bnetu a stahl a nainstaloval a normalne je mam v klientovy a muzu hrat samozreme bez reforged upravy takze to chapu tak ze moje stary W3 TFT proste odstranily z knihovny a nahradil to Reforged ale pokud sem ho chtel nainstalovat primo z klienta tak to neslo chtelo to po me ho koupit fungovalo to jen kdyz jsem ho stahl a nainstalovat ze stranek Bnetu
@H34D (08.01.2023 13:54): Ona je to trochu složitější problematika než "vyšel update a je to nehratelné".
Týká se to totiž pouze české verze a ty zkrátka nejsou s novým updatem podporovány, čert ví, jestli mají odlišné CD-klíče, které tudíž potom znemožní stáhnutí a byly tedy z knihovny odebrány, politiku B-netu neznám (samozřejmě bych jinak považoval za samozřejmost, že to v knihovně zůstane, ale stáhne se anglická verze). Ty české verze jinak nehratelné nejsou, pouze je třeba si je nainstalovat z CD a ručně opatchovat (ale hraní po battle netu je nepřístupné, neboť se nedají aktualizovat na nejnovější verzi a vyhodí chybovou hlášku).

Navíc pokud jsi četl pozorně, má hlavní rada nezněla "kup si hru znovu", ale aplikuj patch 1.27B (co já vím, jestli mu stačí hrát po LANU, VPN, single etc.), takže si nech své zkreslování od cesty;) (rozhodně mi přišlo v dané chvíli lepší poradit toto, čili zprovoznit hru alespoň bez možnosti hrát na battle-netu, než vůbec nic).
A samozřejmě jsem předpokládal, že pokud mu hra zmizela z knihovny, tak nejspíše už support v prvé řadě kontaktoval (což mimochodem, jak sám psal, udělal- bezvýsledně).

Koneckonců nebyla by to první ani poslední hra, která byla "zprasena" vydavatelem bez nabídnutí dodatečného řešení- viz. různé protipirátské ochrany, já takhle byl nucen znovu kupovat již několik her, které prostě nejdou zaboha (bez nějakého složitějšího obcházení, úpravu registrů atd.) na novější OS nainstalovat (viz. krabicovka CZ Bioshocku, české Icewind Dale 2 od CDprojektu aj.). Nedávno třebas i ta aféra s Might and Magic X... kterou tedy nakonec po několika dlouhých měsících vyřešili. Takže mi ta situace nepřišla úplně zcestná.
@Isair (07.01.2023 17:06): Ty jo, to jsou rady jak dědek - "bude třeba si hru koupit znovu", není lepší radši nic nepsat, než takový nesmysl? Samozřejmě neexistuje, aby si člověk musel nějaký software kupovat znovu jen proto, že vyšel update. Pokud @Helikon (07.01.2023 15:07): hry skutečně zmizely z battle.net účtu a je si naprosto jistý, že si je tam měl, pak určitě kontakt supportu.

Ale je to zvláštní, já mám taky klasické české CD verze z doby vydání, tedy rok 2001 a 2003, v nějakém bodě jsem si klíče do battle.net účtu přidal a mám je tam dodnes. I samotná instalace by měla fungovat tak, že pokud člověk nainstaluje staré české verze a klikne na "battle.net", hra by měla stáhnout 30 GB update, změnit jazyk, ale normálně fungovat. Každopádně už samotný popis problému "to hlasi chybu" nevybízí moc ke konstruktivní debatě a naleznutí řešení...
a kdy to bylo mas CZ lokalizaci ? ja uz je mam nekdy od roku 2010 mozna mozna i driv celou dobu jsem je tam mel a ted proste zmizely :D na podporu jsem psal ale zadna odpoved
@Helikon (07.01.2023 15:07): To bude asi ten problém, po vydání Reforged verze není cz lokalizace podporována a při snaze nainstalovat nejnovější patch při připojení k Bnetu to vyhodí chybovou hlášku... pokud si vystačíš bez hraní na Bnetu, čili čistě single-player či nějaké LAN (popř. VPN) hry v mp, doporučuji hru nainstalovat z CD a stáhnout patch 1.27B (což je nejnovější podporovaná verze pro češtinu, odkaz v zajímavostech).

Pro hraní na bnetu bude potřeba hru koupit nejspíše znovu.
Docela se ale divím, že to takhle natvrdo odebrali uživatelům z knihoven a nestáhne to třebas tu ENG verzi.
Ahoj potreboval bych poradit delal jsem format pc a po nainstalovani Bnetu jsem zjistil ze nemam vubec v knihovne muj W3+TFT mel jsem ho tam normalne zaregistrovany pomoci CDklice a vzdycky jsem ho i z Bnetu instaloval ale proste uz tam neni zkousel jsem pridat pomoci skenovani novych her ale nic se mi nenajde i kdyz jsem ho nainstaloval z CD na Bnet se pripojit nejde to hlasi chybu muzete nekdo poradit jak mam postupovat? mam ceskou lokalizaci
@Kunick (18.10.2022 10:37): z mé zkušenosti z literárního prostředí je to u nás tak, že všichni rozumí anglicky, ale málokdo (jakože totální menšina) umí česky. Jestli je to v republice 20 lidí, tak je to hodně. Proto ty překlady vypadají tak jak vypadají.

A hlavně - ti co překládají si často myslí, že jejich nářečí je spisovná/obecná čeština. Proto je potřeba mít kvalitního redaktora (což už je u nás lepší, máme jich spoustu šikovných).

Přidej si k tomu dřevní dobu ve které W3 vyšel a je to jasný :)
@Brasikona (18.10.2022 11:35): To chápu, spíš by to hezky osvětlovalo vývoj toho samotného příběhu. Nakolik měli jasnou představu činů jednotlivých postav nebo zda byla kvůli možnostem hry/dramatickým zápletkám měněny i v pozdějších fázích vývoje. Prostě principialní vliv media na to, že lore světa je takový jaký je.
@Kunick (18.10.2022 10:37): V některých případech tam skutečně zůstávaly nějaké pozůstatky a naráželo se na to pak při dabingu. Ale celkově těžko říct... Známý původně taky hodlal psát práci na toto téma a pokusil se kontaktovat některé z překladatelů, ale skončilo to na mrtvém bodě. Ale též by mě to zajímalo.
@H34D (18.10.2022 08:56): Tak pořád je to překlad, pořád se dá rozebrat, proč by ne. To samé rozbory hudby na hudební vědě, herní principy na filmové a tak podobně. A já osobně bych byla ráda, kdyby se hry dostávaly více do akademického prostředí. Myslím, že zrovna u nás by mohl mít obor herní vědy potenciál, ale to už odbíhám od analýzy překladu. Aspoň se dá tou prací názorně ilustrovat, jak úzká spolupráce s Blizzardem neznamená ošéfovaný překlad:D
@Brasikona (18.10.2022 08:38): Hele já to myslel s určitou nadsázkou. Samozřejmě nikdo nepotřebuje číst dlouhé mudrování určitého uživatele o tom, že vědecká práce vlastně může být o čemkoli, pokud správně použije vědecké metody. Ale víš jak, je to vtipné. Když jsem studoval, měli jsme na výběr jedno nudnější téma než druhé (vlastní témata byla povolena, ale málokoho by napadlo přijít s něčím takovým). Dnes si uděláš titul rozborem počítačových her. Příjemné...
@Clorky (16.10.2022 20:18): Zrovna nedávno jsem to četla, ale původně jsem hledala jiný text, který tuším vznikl na UK. Ale už pěkných pár let dozadu. Bohužel si nepamatuju, kdo to psal, ani název práce, ale tohle bylo rovněž zajímavé počtení.

@H34D (16.10.2022 20:59): Moje bakalářka je třeba o propojování divadla a videoher... :)) A docent už by z toho nejraději viděl i diplomku, ale to asi nehrozí. U nás vlastně ocenili, že to není další analýza Hamleta, ale něco, co tam běžně nemívají. Toliko k výběru témat a co dnes projde, heh.
Ale veď všeobecný účel bakalárskej práce je schopnosť pracovať s textom - zdrojmi, logicky vyberať a triediť informácie a vedieť ich interpetovať a písať tak, aby cieľový čitateľ pochopil, čo jemu hovorené. Veď sa stačí pozrieť na abstrakt a obsah tej práce, aby bolo jasné, že je to normálna analýza nejakého diela a je jedno, či je to Warcraft 3, kniha Jane Austen alebo dabing MASHu. Ten proces analýzy tam byť musí. A úplne chápem a je fajn, že na bakalárku si dotyčná osoba vybrala tému, ktorá je jej pravdepodobne blízka, miesto toho, aby analyzovala niečo, k čomu nemá vzťah.
@Walome (14.04.2022 08:18):  "Doporučené jednotky k výrobě: rolník, válečník"

Heh, tohle mě dostalo v A Year of Rain, dlouho jsem žádnou novodobou RTS nehrál (nejnovější byla asi AoE 3), takže nejsem na tyhle novodobé RTS zjednodušováky zvyknutý, tady ti vyloženě vyskakoval seznam kolik kterých jednotek máš pro začátek vyrobit, to už jsem si jako říkal "ty vole, WTF", naštěstí to šlo tedy vypnout.

Na druhou stranu ty herní tipy (někdy podobně fádní) byly už ve Warcraftovi 2 na začátku každé mise :) (byť šly tedy jedním klikem vypnout, aby se už nikdy nezobrazily).

Každopádně že nikdy nevyšel Warcraft 4 a pokračovalo se už pouze WoWkem pro mě tehdy bylo jedno z největších překvapení, srovnatelné s nevydáním Epizody 3 k Half-lifu. Oboje byly hry, které jsem čekal do pár let od vydání posledního dílu a dodnes čekám marně :p.


Ale za sebe ani nevím, jestli bych dnes pokračování chtěl či nikoliv... i kdyby to měla být klasická base builder RTS bez větší debilizace, tak už tam určitě bude pěkný bordel v příběhu a lore, které bylo nějakým způsobem mezitím budováno ve WoWku... čili by příběh pravděpodobně nepokračoval v kolejích Frozen Thronu. Pro nehráče WoWka by se z toho tak asi stal solidní mišmaš (nemluvě o stylizaci apod., která mi příliš nesedla už v trojce a WoWko jí posunulo ještě dál...).
Asi snad ani nechci vidět RTS od Blizzardu pro dnešní hráče.



Šipky po stranách obrazovky ukazující kde jsou suroviny k těžení. 

Herní tip: zaútoč na sousední základnu co nejrychleji než nepřítel stihne vyrobit příliš velký počet jednotek.

Skutečně chceš postavit kasárna ještě před tím, než začneš těžit?

Doporučené jednotky k výrobě: rolník, válečník
Musel by na to být jiný tým, než na Reforged. :) A určitě by se to zaplatilo, kdyby to bylo aspoň lehce nadprůměrné. AoE 4 prodal prej 25 milionů kopií, takže RTS žánr není úplně mrtvý. Ale Blizzard má asi jiné plány. Podobně Half-Life 3 by se určitě zaplatil a přesto se na něj čeká už přespříliš dlouho.
@DEU (10.09.2021 20:58): Opravdu už není žádná šance že výjde Warcraft 4? Ani vidina velkého a snadného zisku by lidi z Blizzardu nepřesvědčila, že mají udělat pokračování Warcraftu 4? Protože to by byl trhák hned potom co by tu hru vydali.
Stači táto diskusia, aj tak je to tu mŕtve, takže tieto komentáre poslužia ako zaujímavosť :)
@emxd (06.04.2022 19:04): Nejsou, widescreen je fajn, ale že by mi to nějak trhalo žíly, že ho 1.27B nemá, to zase také ne :) (hrál jsem to tak už dlouho před vydáním onoho patche a taktéž mi to nevadilo, takže bych z toho nedělal drama).

Šlo mi o to, že jsem nechtěl do zajímavostí dávat kdovíjaké obskurní řešení... prostě mám original hru, chci si jí zahrát, aniž bych to hrál s Reforged obsahem... tj. jediné řešení je stáhnout si 1.27B, pokud chci mít maximální podporovanou verzi bez toho, aniž bych stahoval nějaké PTR verze či to někde warezil... jednoduché :). A nebo jsem vlastníkem CZ verze a tam ani nemám jinou možnost, pokud si to chci zahrát v originálním znění (což sice není žádné terno:), ale tak každý podle jeho chuti).

Jak říkám, klidně ale tu zajímavost můžeš obohatit o tyhle PTR informace či přidej ještě jednu, proč ne, smysl výše zmíněného jsem popsal :).
@Isair (06.04.2022 18:55): Tak na tých starých verziách widescreen nie je, takže...:) Hral som TFT kampaň. Na internete sú nejaké thready s bug kompiláciami, bugy v zmysle v misii 6 v 12 cutscéne má Arthasov dabing 1 sekundové opozdenie. To sú pre mňa drobnosti. Na hiveworshope majú pôvodné PTR verzie a patche a etc. -> link. "Oficiálne dostupné" už nie sú. Z Blizzardu už len Reforged...
@emxd (06.04.2022 18:51): Jasně, chápu.
Klidně tu informaci přidej do mé zajímavosti (či zvlášť), je to určitě docela informačně hodnotné... jak píšu, šlo mi především o oficiální řešení pro majitele originálek, kde je prostě 1.27B finální patch bez reforged kravin (pro majitele CZ verze jediný možný finální patch).
Nějaké stahování PTR verzí apod. jsem neřešil (btw, jak je na tom vůbec ta PTR verze, je ok bezproblémově hratelná?).
A navíc už asi stejně nejsou oficiálně dostupné, což?
@Isair (06.04.2022 18:41): PTR nie je warez, normálne sa dal stiahnuť z Blizzard serverov, ale potrebuješ naň CD klúče. Určite existujú na nete nejaké cracknuté verzie PTR, ale sú aj normálne necracknuté.
A áno, 1.27 je posledný standalone patch balíček. 1.28 sa už sťahoval z Blizzard serverov. Ja len že ak by to niekto chcel hrať dnes offline v starom kliente, v tých starých verziách nemáš widescreen. V PTR widescreen je. Takisto veľa custom kampaní funguje na PTR. Tá chronológia je cca:

po 1.27 starý klient standalone -> 1.28 starý klient online update -> 1.29 PTR (a widescreen) -> 1.32(Reforged 30GB)
@emxd (06.04.2022 18:38): Hmm, jde mi vyloženě o originální verze.... když někdo vlastní CD s Warcraftem 3 + FT, jde tam "oficiálně" tuším aplikovat pouze patch 1.27B (od 1.28 to chce toho bnet klienta a stáhne to reforged obsah).... zbytek už jsou nějaké ojebávky, které se dají sehnat někde warez (vím že to jde), ale na original se mi je zprovoznit tedy nepodařilo (alespoň ne bez nějakých složitějších postupů, pokud máš nějaký konkrétní, doporučuji přidat klidně další zajímavost, mě šlo vážně hlavně o oficiální řešení bez nějakých větších složitostí, proto jsem hned na úvod dal to slovo "oficiálně").
@Isair
Posledná verzia bez Reforged, čo ešte beží na klasickom kliente je 1.31.1. Tá bola vydaná v Public Test Realm fáze, keď bol vyvíjaný Reforged. Posledná verzia pred PTR je 1.28.5. Widescreen bol pridaný v 1.29.0 (teda PTR). Netuším, ktorá je posledná kompatibilná CZ verzia , ale na PTR by som si už čestinu asi nedával... čiže skôr 1.28
@Londo Mollari (komentář): Doba, kdy byl svět ještě jakž takž v pořádku. Hry vycházely především pro starou hráčskou školu a ne jako dnes primárně pro infantilní zdegenerovance. Warcraft 4 už jako RTS těžko vyjde. Stačí se podívat, jak dopadl Starcraft II. RTS jsou a dnešní dobu už přehnané těžké a hrají je jen fandové žánru.
@Cathan (10.09.2021 11:51): Tato zátěž byla smyslem mise, to nerozporuji. Jen nesmí být samoúčelná, musí být obhájena příběhem (viz úmyslné oslabení vojska krvavých elfů Garithosem ve druhé misi Aliance nebo snižování Arthasova levelu v důsledku oslabení Krále Lichů). V misi Bratři Stormrageovi je i druhé omezení, které mi přijde samoúčelné, a to zákaz leteckých jednotek. Přitom mít tam ptákovce, to by se to čistilo... Jinak hledám pecičky na skvostném dortu a i mise Bratři Stormrageové je skvělá, jedna z nejlepších v datadisku.

K WoWku nemám co říct. Ve své době mne minulo a dnes už to asi nedoženu :)
Rozehrál jsem bonusovou kampaň a připadám si jak v Diablu :) Vylepšování postavy, kouzla, questy, více map... fakt zajímavé.
@player (18.05.2013 18:11): Samozřejmě jsem to bral tak, že by jsi se bránil dokud by nevyplácal doly na ty útoky a až pak by jsi zaútočil. Takhle je zajištěno, že ty útoky budou pokračovat neustále (nepředpokládám, že by se někomu chtělo to hrát třeba 10 hodin aby využil všechny peníze).
@player (18.05.2013 17:46): Tak to je jen opatření, aby se nestačilo v každé misi jen bránit dokud si nepřítel nevyplácá doly. Takhle by to zabralo daleko víc času. Samotná AI se ale chová normálně jako při hře na vlastní mapce.
@Abel (18.05.2013 11:17): Ale jo AI podvádí. Všimni si v kapani jak ubývá AI z dolu zlato. Normálnímu hráči ubývá po 10, ale počítači jen po jednom. Proto dokáže z jedoho dolu žít díl než hráč.
"Věřím, že všechna kola až na poslední bych byl schopen po drahných pokusech dohrát na nejtěžší...ale poměr zábavy ku vytočenosti už byl moc nakloňen v neprospěch zábavy. " - ano, v tu chvíli je třeba přiznat si, že to takhle nejde, snížit obtížnost a užít si hru.
Grafika se vylepšení samozřejmě nedočkala, maximálně přibyly nové efekty pro nové kouzla, jednotky apod.
player: "podstatného vylepšení se dočkala grafika"? že o tom nevím :D
@Elf (31.03.2012 22:14): Nehrávam vôbec. Chcel som trochu, ale mám tam vlastne len zaregistrované rôzne hry od Blizzardu a nikdy som sa k tomu nedostal (hrávali sme len kedysi v herni s kamarátmi). Ak narážaš v tom, že tom mám v položke rozohraných, tak to som si chcel len po rokoch zopakovať kampane, ale nejak mi to tam už dlhšie stagnuje, lebo som si na to nenašiel čas alebo chuť.
@Elf (31.03.2012 21:33): Ja by som asi zrušil aj vetu "WC3 je od počátku ve 3D prostředí.". Predsalen trademarkom datadisku je to, že využíva rovnaké technológie a engine ako hra, ku ktorej je vyrobený a aj pôvodná hra bude sotva meniť nejak 2D na 3D (pokiaľ hra nemá prerozdelené časti na izometrické a first person ako napr. Albion).
@Tulareanus (31.03.2012 14:37): Pamatuju si ještě vydání SCORE, kde psali, že to je první 3D strat a ani já jsem do té doby jinou realtime strategii ve 3D nepoznal, tak se omlouvám jestli se pletu.. aspoň mi řekněte co bylo předtím ať jsem v obraze..
Elf: "WC3 je od počátku ve 3D prostředí (u strategií taky novinka)." / to vážne nie je novinka WC3. .)
Mě nejvíc baví po Battle.netu mapa "Island Defense". Je tam zvolen titan a ten má chytat buildery, kteří se skrývají v lese a staví si tábory. Perfektní akce, doporučuju.
Obecně nic proti tomu. Jen nechápu v čem byl takový rozdíl mezi Vanilla,resp.Reign of Chaos a Frozen Throne.
Jo, souhlasim. Ocenit obsah je vzdy dano zkusenosti jedince, neco podobnyho bude pravdepodobne platit i tady s onou obtiznosti. Nerikam, ze vsechny strategie mi prijdou tezke, nebo ze obecne automaticky tezke hry strhavam (mam rad treba Steel Panthers a to je teprve kus k premysleni), holt zkratka Frozen Throne mi zrovna nejak nesedl.
Či ťa to baví alebo nie, je samozrejme tvoja osobná vec, včetne toho prečo ťa to nebaví, otázne je ako je to zdôvodnené a či to má opodstatnenie. Ale Warcraft 3 vo všeobecnosti rozhodne nepatrí medzi ťažké hry, preto je relatívne, hovoriť, že je to moc ťažké. Veľa ľudí ti povie na väčšinu RPG pred cca rokom 2002, že sú ťažké, ale pritom na vine si môžu byť sami buď obrovskou ležérnosťou až lenivosťou alebo neskúsenosťou pre to, akým smerom sa herný priemysel vybral (normal je teraz easy, hard je normal etc...) a čo všetko pozjednodušoval. Preto som napísal, že problém nemusí byť vždy v hre, ale aj v publiku. Tak ako to býva pri filmoch či hudbe, to že sa ti bežný divák nezasmeje na Monty Pythonoch, nemusí byť chyba Monty Pythonov, rovnako ako je to pri nemainstreamovej hudbe.
Zebricek hodnot zabavnosti je u kazdyho dost specificky a v zivote bych se neodvazil hodnoceni na zaklade nej nazvat "problemem v sama sobe" :D

Aneb jinou hru muzu davat levou zadni, zatimco druzi ne.

Zapocitaji ti druzi tu obtiznost do hodnoceni? Kdo vi. Nekdo ma rad tezke hry, nekdo ne.

Jestli se do hodnoceni zapocita i obtiznost je veci dojmu z cele hry. Pro me. Pristi Warcraft muze byt pro me jeste obtiznejsi a ja to pritom ani nezapocitam do hodnoceni. Jiny aspekty hry tuhle vrasku pro me prebiji. Treba.

Imho komentar neni recenze, takze hodnoceni muze byt opravdu silne a bez obalu subjektivni.

Pardon za wall of text!
tl;dr - Co me bavi, dostava lepsi znamku. Co me nebavi (i treba kvuli obtiznosti), ma smulu.

To Hydr0gen: Puvodni W3 miluju, i z nostalgickych duvodu. Mise (cile, rozhlehlost, vetveni ukolu) v puvodni hre mi prislo jeste fajn, v datadisku mi to prislo sileny. Najednou 10x vic ukolu, podukolu, rozhlehlosti a me to proste otravovalo, protoze jsem si pokazdy uvedomil "narocnost" cele mise hned zkraje a totalne me to "unavilo" predem.

Coz souvisi s tim, ze jsem asi casual hrac (aka lama!), na easy jsem pocitac skutecne nedaval, teprve po x hrach. Z toho plyne hodnoceni. Bavi / nebavi. Nehodlam prihoumrit oko jenom proto, ze to nekdo dava levou zadni.

Jinak 60% je OK, zvlast kdyz se podivas jak kruty v hodnocenich tady jsem :)
Nadávaním do lám na internetovom fóre (oh to tu ešte nebolo) skôr zosmiešňuješ seba.
haha:).

No pokud je to proto, že někdo nedá easy compa(!) a má problém se orientovat v misích (přičemž u původní hry to jaksi šlo a najednou to nejde?! - dyk je to datadisk), tak jo.
PERKMan: Hmmm, dávat hře nízké hodnocení, protože si lama? Ale prosím tě:).
Kostěj: Počkejme až bude databáze podporovat modifikace - ale v nejbližší době to nebude.
Umm...nepřemýšleli jste o možnosti založit specielní profil pro DoTA? Když už je tady pro CS? Vím že zrovna CS je samostatná hra, ale nebylo to tak vždycky a myslím že co do gameplaye nemá DoTA s W3:FT zrovna moc společného...