Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kwoky Kwoky

podporovatel Jan Němec / 30 let / IT support a tester / Brno (ČR - kraj Jihomoravský) / uživatel / 3193 bodů

Momentálně rozehráno


Herní výzva 2017

  1. "To je člen!" The Vanishing of Ethan Carter

  2. "Právě vychází" Uvidíme, co vyjde, zatím mě nic neláká. Jedině snad Pivo's Grand Adventures Episode 2: Redemption. Nebo Quake champions.

  3. "Only the best!" The Talos Principle

  4. "Nad Tatrou sa blýská!" State of War

  5. "Rychlovka" A Bird Story nebo The Novelist

  6. "Šedá myška" (komentář) Runes of Brennos - SPLNĚNO 13. 1. 2017

  7. "No fujtajbl!" (komentář) Crusaders of Might and Magic - SPLNĚNO 14. 1. 2017

  8. "Pokračování příště!" Že by Doom 3? Nebo dlouho vyhlédnutý Wolfenstein: The New Order

  9. "Kamarád doporučuje!" Ronik doporučil DeathSpank

  10. "Zapomenutý kousek" (komentář) Shelter - splněno 22. 1. 2017


Profil

===DH HERNÍ VÝZVA 2017===
REPORT
9. 1. 2017
Dal jsem dohromady první nástřel her, které bych chtěl ve výzvě pokořit. Zatím to vypadá dobře. Přemýšlel jsem, jestli tam nějak nenapasuju Dooma, kterého jsem rozehrál těsně přes koncem roku, ale nebudu spekulovat :)

13. 1. 2017 - Tak jsem dnes omylem splnil bod 6, tedy šedou hru. Dohrál jsem Runes of Brennos, což je hra cca na hodinu. Čekal jsem, že to bude tak třikrát tolik.
Rozehrál jsem Crusaders of Might and Magic. Po úvodních technických potížích se snad podařilo vše vyřešit a hra funguje. A není to zatím taková hrůza (protože vše pečlivě prolézám a nebloudím).

14. 1. 2017 - Teda to jde nějak rychle. Crusaders of Might and Magic mám dohrané, nakonec to nebylo tak zlé, ale ta hra má prostě svá omezení. Teď si dám od her chvíli pauzu a budu se věnovat studiu.

22. 1. 2017 - Jen tak narychlo jsem rozehrál Shelter a najednou jsem zjistil, že už jsem na konci. Mám poslední dobou nějaké "štěstí" na krátké hry.


===DH HERNÍ VÝZVA 2016===
Nesplněno :( Skončil jsem se stavem 8/10 + 2 rozehrané.

1. První písmeno - SPLNĚNO - Kraven Manor

2. 2016 - Doom
3. TOP100 - SPLNĚNO - Doom II: Hell on Earth
4. CZE - SPLNĚNO - Machinarium
5. 1 den - SPLNĚNO - Her Story
6. Retro/repeat - SPLNĚNO - World Cup Soccer: Italia '90

7. Fuj - Guild Wars 2
8. Freeware - SPLNĚNO - 2004: Vesmírná becherovka
9. <=2006 - SPLNĚNO Z
10. Prvotina - SPLNĚNO Dead Effect



Info o mé maličkosti

Dlouhá léta jsem hrál Quake 3 Arena a Counter-Strike. Hodně mě také baví závodní hry. Považuji se spíše za singleplayer hráče a jsem zarytým odpůrcem Steam early access a předobjednávek. AAA tituly rozehrávám obvykle 3-10 let po jejich vydání.

V letech 2009-2016 jsem za hry (tedy pouze software) utratil celkem cca 30.000 Kč. To je něco málo přes 10 Kč denně :)

===TURNAJE===
DH Masters 2016:


DH řežba 2015 (Quake live):

shrnutí na blogu DH

===MOTTO===
Working hard to get ahead. But the night, makes me forget.

Dlouhodobý stav mysli: NESMÍM... KUPOVAT... DALŠÍ... HRY... MUSÍM... ODOLAT... SLEVÁM... (kruci, už zase jsem utrácel...)

Permanentně rozehráno:



Jak hodnotím?
Hodnotím tak, jak jsem zvyklý z ČSFD, tedy po dvaceti procentech. Rozlišuji pouze 95% pro skvělé hry a 100% pro hry, které jsou v mých očích to nejlepší, co kdy vzniklo.

100% - Best of
95%- Skvělá zábava, nadčasový design, zahraju si kdykoliv rád znovu
80% - Zábava
60% - Zábava, která ale občas "skřípe"
40% - Nuda
20% - Nuda a frustrace
0% - Extrémní hodnocení pro extrémně špatné hry

V komentářích se snažím vystihnout to hlavní, čím na mě hra zapůsobila.

===MOJE NEJ===

Nejvíce respektuji tyto herní série:


Největší herní úspěchy:
- 1. místo v CZSK Defrag competition 2010
- Speedrun hry Project I.G.I.
- 1. místo v týmové části "Quake Live winter cup 2016" zde na Databázi.
- 2. místo v duelové části "Quake Live winter cup 2016" zde na Databázi. Záznam finálového zápasu

Nejlepší hra: Mafia, Diablo II, Quake 3 Arena
Nejhorší hra: Strašpytlík, Bikini karate babes, Fireflies
Největší herní zklamání: Battlefield 3
Nejoblíbenější herní soundtrack: Deus Ex: Human Revolution, Diablo 2, Crysis 2, Max Payne
Nejnezapomenutelnější moment: Úlek ve F.E.A.R. - žebřík
Nejvíce hodin jsem strávil u: Quake 3 Arena, Counter-strike
Nejlepší intro: NHL 98, Fallout, Witcher 2
První originálka: NHL 98
Nejdražší koupená originálka (CD): Diablo 2 + datadisk (599 Kč)
Nejdražší koupená originálka (digital): Project CARS (24,99 €)
Oblíbená herní studia: Blizzard, Remedy, Rockstar
Oblíbené herní osobnosti: John Carmack, Sam Lake
Bojkotuji: EA, KFC, Ewa Farna

===SHÁNÍM, VYHLÍŽÍM, ZNOVU ZKUSÍM===

Chystám se (asi) koupit:



Co bych fakt chtěl, aby vyšlo (a asi se hodně načekám):
Max Payne 4
Metal Fatigue remake
No one lives forever 3
pokračování Interstate 82

Hry, ke kterým jsem zatím nenašel cestu (a měl bych to ještě zkusit):
Antichamber
Bioshock
Far Cry
Morrowind
HOMAM 3
Clive Barker's Undying

===HARDWARE===

Aktuální hardware:
Core i5-3450s, 16GB RAM, GTX 680 2GB (od 28.2.2013, dříve Radeon 5770 1GB)

Historie mých bývalých herních PC
?-? Commodore 64
?-2000 386 20MHz, 4 MB RAM
2000-2005 Duron 700, 128 (později 384) MB SDRAM, Geforce 2 MX400 32MB
2005-2008 Athlon 64 3000+, 1GB DDR RAM, Radeon X550 (později 2 GB RAM a ještě později GeForce 7600GT 256MB)
2008-2012 Pentium E5200, 4 GB DDR2 RAM, Radeon 4850 512MB

Hry, kvůli kterým jsem upgradoval: Quake 4 (grafika), Crysis 3 (grafika+zdroj)
Hry, kvůli kterým jsem málem upgradoval: GTA 4 (procesor)


===HODNOCENÍ HER BEZ PROFILU NA DH===

Real world racing - 40% Koncept není špatný, ale grafika je bohužel hrozná (rozmazaná, modely málo detailní), rotující kamera nepoužitelná, hudba monotónní a nezajímavá a gameplay je jedna velká nuda. Přitom v traileru to nevypadá vůbec špatně.

Ring runner: Flight of the sages - 20% Hodně špatný pokus o vesmírného "Raptora". Hra mě nezaujala naprosto ničím. Snad jen zmateností.

Frederic: The evil strikes back - 40% Několik pokusů udělat hru zajímavou, ale hra samotná je ubíjející a cutscény, které se snaží být vtipné, spíš jen zdržují a protahují trápení. Bavil jsem se asi dvě minuty hraní, pak už ne. Technické zpracování je na vysoké úrovni.

Roogoo - 40% Malá hříčka, ve které otáčíte plošinkami a snažíte se trefit čtverečky do čtverečků a trojúhelníky do trojúhelníků. Jakkoliv jde o roztomilou a milou hru, frustrovala mě svou obtížností a těžkopádností. Často jsem dělal chyby jen proto, že jsem otočil na špatnou stranu, než jsem chtěl. A k tomu je to dost monotónní. Naštěstí jsem za to dal jen 0,3 EURa :)

Threadspace Hyperbol - 60% Z traileru to vypadá na rychlou akční řežbu. Ale ve skutečnosti je to dost taktická a strategická akce, protože zbrklé manévry mohou být rychlou cestou do záhuby. Zdá se mi, že právě tento typ hry je zralý na reinkarnaci ve formě free to play.

Armourgeddon - 60% Experimentální minihra, která obsahuje jen jednu misi na cca 30 minut. V roboobleku z pohledu třetí osoby kosíte stovky a stovky nepřátel a snažíte se zničit nepřátelské budovy. Jako jednohubka je to jedlé, ale pokud by z toho měla být seriozní hra, chtělo by to ještě vyšperkovat. Minimálně zbraně by si zasloužily trochu víc pozornosti.

Only If - 40% First person adventura, která nutí hráče přemýšlet jinak a přitom ho neustále trestá a musí opakovat stejné pasáže dokola. Některé věci se mi líbily moc (např. hlasy mluvené přes zeď), něco mi silně vadilo (absence titulků, QTE). Je to hodně psychedelické, vlastně jsem to vůbec nepochopil. Autoři mohli trochu ubrat ze šílenosti a bylo by to mnohem stravitelnější.

Labyrinthine dreams - 80% Krátká puzzle adventura (cca 1h hraní), která zaujme několika zajímavými hádankami, rozumnou obtížností a velmi dobře napsaným i nadabovaným příběhem. Zahřálo mě to na duši a nabilo energií. A takových her je potřeba si vážit.

Pressured - 20% Jednoduchý koncept, kde musíte rychle klikat a rychle sčítat. Bystří mozek a reflexy. Ale není to zábava, protože je to pořád to samé dokola a jen se zvyšuje obtížnost (příliš rychle). Jakmile se hra rozhodne, tak vám tu jedničku prostě nedá a nedá a nedá a je po vás. Dost příšerný soundtrack.

Maestro - Hudba smrti - 80% Velmi pěkně udělaná hledací klikačka. Moc pěkná grafika, dobré ovládání a povedená temná atmosféra způsobily, že jsem nadšeně odehrál hodinové demo a moc rád bych dohrál plnou verzi.

Saturday Morning RPG - 80% Chytlavá a zajímavá hra. Souboje jsou sice dost repetitivní, ale je to správná výzva a bavilo mě experimentovat s různými druhy útoků. Dobré side questy i herní doba.

Particulars - 50% Začátek hry je skvělý. Koncept kolizí částic je pěkně zpracovaný a levely jsou příjemně navržené. Jenže v šesté kapitole se to zvrhne, přibyde moc nových částic a totálně jsem se v tom ztratil. Škoda.

CHIP - 80% Zajímavá a vtipná logická hra. Pouhé dohrání levelu je často snadné, ale dohrání na čas nebo na předepsaný počet tahů už je solidní výzva. Občas jsem si musel pomoct videem na youtube. Po splnění asi 80 % žárovek jsem ale ztratil motivaci získat i těch velmi obtížných zbylých 20 procent. Právě frustrace z některých překombinovaných levelů mi zkazila jinak skvělý celkový dojem.


Další hry, které na DH nejsou (kontrolováno ke dni 28. 12. 2016). Když nějakou přidáte, uděláte mi radost :)
30 IMPOSSIBLE LEVELS
4089: Ghost Within
A fistful of gun
Aarklash: Legacy
Absconding Zatwor
ACE - Arena: Cyber Evolution
ALEA
Aperture Tag: The Paint Gun Testing Initiative
Aplowcalypse
ASRECorp - What Is Your Nightmare?
B.U.T.T.O.N.
Bloop Reloaded 
Brink of Consciousness: Dorian Gray Syndrome Collector's Edition
ClusterPuck 99
Coffin Dodgers
Collisions
Contraption Maker
CRAP! No One Loves Me
Crysis Wars
Cubetractor
Curvatron
Dark Storm VR Missions
David.
Dead bits
Devil's Attorney
Devil's Dare
Double Action: Boogaloo
Downpour
Eets Munchies
Echo Tokyo Intro
Enemy mind
Extreme Burger Defense
Fireflies
Fractured soul
Freeway Mutant
Frozen Cortex
Gear Up
Glitchrunners
Grapple
Grey cubes
Grimind
Growing Pains
Hard Room
Hellmouth
HOKY
HTR+ Slot Car Simulation
Hypt
Chip
Choice Chamber
Chompy Chomp Chomp
InCell VR
Infinity Runner
InMind
Kill the bad guy
Lethal League
Little Racers STREET
Magdalena
Man Of Prey
Marauder
Mega Sea Urchin
Minidrivers 
Monster Truck Destruction
Mount your Friends
Murder Miners
Ninelives
Not the Robots
Only If
Orbital Gear
Out of Reach
Out There
Parallax
Particulars
Pixeljunk Shooter
Polarity
Portal Stories: Mel
Press X to Not Die
Pressured
Project Temporality
Pulse: Volume One
Red Survivor
Residue: Final Cut
Risky Bison
Robot Roller-Derby Disco Dodgeball
Roogoo
Rush for Glory
Safety Driving Simulator: Car
Saturday Morning RPG
Screencheat
SHATTERED HAVEN
Solar Flux
Space Farmers
SpeedRunners
STARWHAL
Storm
STRIKE SUIT ZERO
StuntMANIA Reloaded
Survivor Squad
Sweezy gunner
Switch Galaxy Ultra
Terra Lander
Tharsis
The Collider
The Mean Greens – Plastic Warfare
The Ship: Remasted
The Sims 3 Date Night
Time Rifters
TinyKeep
TIS-100
UNHOLY HEIGHTS
Urban Trial Freestyle
Vault Cracker
Victory At Sea
Victory: The Age of Racing
Volt
Whats under your blanket !?
Wheels of Aurelia
World of Guns: Gun Disassembly
X Rebirth
Yon paradox


===PÁR MYŠLENEK NA ZÁVĚR===

TRANCE - altering consciousness, putting life into beautiful perspective and aligning me with the universe...

------

There is no shame in defeat so long as the spirit is unconquered. (Fenix - Starcraft)

------

Quake 3. Almost anyone can hop in a game and have fun. At first you're not going to be great, but if you have decent aim you can still get some kills. As you learn the maps and when to use what weapons you will become more or less average.
...then you start to discover rocket jumping, strafe jumping, plasma jumping, and map control, and realize you know almost nothing about the game and have so many skills to learn and develop.

You can put years into Quake without ever saying "this game is too fucking hard, I don't know what's going on", all while improving your skills. When it comes to learning curve and skill ceiling nothing has done it better than Quake. Always something to learn and always someone doing shit that you couldn't have imagined even after many years of playing Quake games.

In top level quake duelling, you have to almost think like a chess player while aiming like a top marksman, while keeping several items in your head to time. At a local LAN I would smash my way through newbies winning 40-1 and then lose to Fazz 0-50. My proudest moment of that game was almost getting a frag - twice! Small skill differences make for big score differences - and a close game may not appear close if you only look at the scores.

The grind is a way to keep people playing when they have no other reason to play. Quake doesn't need the grind because the progression happens with you instead of your gear: You need to actually practice to get better at this game. And that is a lot more fun than grinding to unlock the next gun in some gear tree.

There is no experience bar to fill, except for the synapses connecting in your brain. Quake is a game of hard skill thresholds. Once a player has reached certain ‘checkpoints’ in development it becomes very hard, if not impossible, for a player of lower skill to beat this person.


------

Reintroducing Quake to the wild

------

"Quake is a hobby and you can't really retire from a hobby"
John "ZeRo4" Hill

------

Citace z dokumentárního filmu "State of Play" o korejských progamerech: You have to be very smart to play these types of games, son. But you have a dumb brain. You should go to university.

------

K zamyšlení: Have games trained our brains to be lazy? Are hardcore gamers too obsessed with ‘beating’ a game to pick up on what it’s trying to say? Are players prepared to do the mental legwork only when trying to understand mechanics and systems?

------

Zásadní problém MMS (Modern Military Shooterů) - autor MartinezZ:
"Následuj, jdi, udělej, rychle, honem následuj, přestřelka, bum bum, akce, udělej, přestřelka, jdi... Cože, co se děje? Někdo střílí, mám něco dělat? Jo tamhle něco svítí, jdi tam, akce, střelba, animace, animace, mačkej myš! Ne myš, klávesu! Jinou klávesu! Animace, zpět, akce, střelba, dva tři zásahy jsem mrtvý - co? Měl jsem něco dělat? Nebo jsem něco dělat neměl? Zdlouhavá animace umírání, zdlouhavé načítání checkpointu a jsem zas o pět minut zpátky, chvíle pohybu a zase mačkej, MAČKEJ! Mačkáš pomalu! Teď mačkej něco jinýho, než pro stejnou akci předtím, teď ne, TEĎ, dělej, sleduj hru! Co děláš? Proč mačkáš? Teď nemáš mačkat, máš sledovat animaci - Ježiš, ty seš debil."

------

Když chceš být nejlepší, vždycky se najde nějaký asiat, který je lepší než ty.
Hrát s pitomci není zábava. Poslouchat zhuleného kluka na vysoké, který mi říká, jak jsem špatný, když se teprve hru učím, není zábava. Být zaseklý na 40. levelu ve World of Warcraft, zatímco všichni mí přátelé jsou na 60., a nemají čas mi pomoct, abych je dohnal, to také není zábava. Muset hrát multiplayer 25 hodin týdně, abych zůstal konkurenceschopný... to není zábava, to je neplacená práce na půl úvazku.

------

Lukaskon o bossfightech:
Každý takový souboj je založen na tom, že v okolí bosse se neustále spawnují noví a noví nepřátelé. Tohle obecně považuji za důkaz toho, že tvůrci nechápou potenciál bossfightu. To není o tom, udělat na obrazovce bordel, to je o tom vyhrát si s bossem a vymyslet ho tak, aby dokázal hráči zavařit i když půjde o boj 1vs1.

------

Z diskuze na PCTuningu:
Jsou dvě skupiny hráčů, které se strašně málo prolínají.
- Jedna jsou "casuals", kteří hrají protože je to baví, odreagovávají se. Hrají pro hru a nemají potřebu něco hledat nebo diskutovat na fórech a jinde. Maximálně o tom třeba pokecají v práci, pokud si najdou spolupracovníka co hraje taky.
- Druhá jsou "tryhards" (nebo profíci, vyberte si , která se organizuje kolem metagamingu, hledání optimálních cest, obtížnosti.
S rozšířením internetu se zvýšila organizovanost druhé skupiny a jejich hlas, protože běžný "casual" do diskusí nezavítá, a tak se jim jejich požadavky zdají legitimní. Svým způsobem jsou mimo kontakt s realitou, v horším případě ji odmítají ("Že tuhle hru hraje osmdesátiletej děda? Kdž na to nemá, ať to nehraje!") a neuvědomují si, že pokud by jejich požadavkům bylo vyhověno, může to hru zničit.


------

Hitparáda exotů na DH:
vodkasesemtexem - za spam a off-topic
KRoman47 - za vulgární a afektované vyjadřování
borqw - za projevenou debilitu: "Já jsem chtěl nějakou radu. A ne aby se mě tady někdo na něco ptal."
RudíkaBeník - za nulovou sebereflexi a (neúmyslný?) trolling

Nominace do hitparády
FildasCZ - za zmatené vyjadřování
M - za zabedněnost: "Ve hře typu Mafia je přidání větví jednoduché. Prostě by jen změnili dialogy a přidali rozhovory a animace. Jenom by si to museli nejdřív načrtnout na papír, aby se v tom neztratili. Práce by to byla zcela stejná, jen by jí bylo víc."
Bellerofontes: Nakupování her je pro zdejší "poctivě pracující" a do dospělosti přecházející jedince vcelku vzácná možnost, při níž se mohou utvrzovat v tom, že už to dělají tak, jak se to dělat má.