Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Warcraft II: Tides of Darkness

Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
09.12.1995
Vývojáři:
Blizzard Entertainment
Oficiální stránky:
http://eu.blizzard.com/en-gb/games/legacy/
Příběh Warcraftu II navazuje na děj původního Warcraftu o šest let později. Orkové se v Azerothu pěkně zabydleli a pomalu jim dochází místo, rozhodnou se tedy rozšířit na sever do Lordaeronu, kam se po První válce stáhly zbytky lidských vojsk. Nastává tak Druhá válka.

Na to, že Warcraft II od prvního dílu dělí jen necelé dva roky, druhý díl přináší četná vylepšení. Na první pohled zaujme kreslená SVGA grafika, ovládání je více komfortní, najednou lze označit až devět jednotek, a to i bez nutnosti použití klávesnice. Obě rasy jsou od sebe více rozlišeny a jako další novinka je hra dodávána s editorem map. Hra oproti prvnímu dílu nabrala vyšší tempo, které je podpořeno válečně laděnou in-game hudbou.

Bitvy se nově svádějí nejen na pevnině, ale také na moři a ve vzduchu a na bitevním poli už se nesetkáme jen s lidmi a orky. Orkská Horda naverbovala ogry a lidská Aliance elfy. Vedle toho hra značně přibrala na počtu kouzel a upgradů, jednotky se některými vylepšeními dokonce přejmenovávají. Námořní bitvy poskytly prostor pro zavedení nové suroviny - ropy.

Sólového hráče čeká kampaň o délce 14 misí rozdělená do 4 dějství za lidi a stejně dlouhá kampaň za orky. Jednotlivá dějství jsou proložena animacemi, každé misi předchází poutavý brífink. Multiplayeru se může účastnit až osm hráčů a k dispozici je i skirmish.

Ke hře byl vydán datadisk Beyond the Dark Portal, který navazuje na vítězství lidské Aliance, na jejímž konci je orkská Horda rozprášena a arcimág Khadgar ničí Temný portál, bránu mezi Azerothem a domovským světem orků - Draenorem. Trhlina mezi oběma světy však není uzavřena zcela, možnost příchodu další invaze tak zůstává otevřená.

V roce 2002 přibyl do série třetí díl, líčící události třetí války - Warcraft III: Reign of Chaos.

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Zatímco v dnešní době je hnacím finančním motorem Blizzardu WoWko, a my věrní se již asi těžko dočkáme pokračování parádní RTS, nedalo mi to a vyzkoušel jsem opět Warcraft 2 jestli všechny vzpomínky jsou jen obyčejná nostalgie či je opravdu hra tak parádní. Moudří už vědí že druhá možnost je správně.

Příjemným překvapením je, že u hry se dá zaseknout na několik hodin a ztratit pojem o čase, a až v nočních hodinách si uvědomit že za pár hodin musí jít člověk opět do práce. Hra se nebála využít plně potenciál bojiště(jiné RTS by se od ní mohli učit) a hráče vrhla na zápolení jak na zemi, ve vzduchu a na moři.

Dala vzniknout takovým napjatým situacím kdy se odehrávali střety útočných flotil podporovaných letci a ponorkami, kdy se hráč snažil prolomit protivníkův břeh, který střežili dělové věže s jednotkami střelců a obléhajícíh strojů, kde do toho často i zasáhli mágové. Právě tyto kombinace a situace které se odehrávali dávali možnost taktizovat a plánovat, i přesto že hráč nemusel mít desítky různých jednotek.

Kampaň se po několika misích solidně rozjela, a nabídla slušnou výzvu a pestrou paletu misí kterým nechyběli zajímavé nápady, proložené pěknými animačkami, nádherným hudebním doprovodem, stylovou grafikou a excelentním dabingem.

Nevím jestli je to tím že naše generace zažila tu éru která již je neopakovatelná, ale i dnes ke konci roku 2011 se s Warcraftem 2 dají strávit nezapomenutelné chvíli a pobaví skvěle. Tento závan starých časů nezklame.

Pro: Unikátní herní zážitek, skvělá hratelnost, hudební doprovod, dabing

Proti: Kdo by mohl mít něco proti této hře

+30+30 / 0

Pokračování z dob, kdy se hráč u Blizzardu ještě nemusel třepat celou dekádu, aby se dočkal rozšíření své oblíbené hry o další díly. A že šlo v tomto případě o parádní porci RTS fantasy není ani pochyb.

Graficky se nám hra překulila do pohádkového SVGA pláště a nabídla patřičná uživatelská vylepšení, přispěchala s bojišti na vodě i ve vzduch a rozšířila řadu těžitelných surovin (jen o ropu, v prvních demoverzích bylo ale ještě počítáno s těžbou kamene). Jednotky jsou sice na obě strany prakticky zdublované (určitá variabilita týká se pouze kouzel), svým výzorem (nebo hlavně díky němu) hráče od zábavy neodradí – má smysl projít si celou kampaň jak za lidi tak orky. Při hře se vyplácí jednotky vhodně kombinovat, protože ač počítač neoplývá žádnou geniální inteligencí, zareagovat na produkci jednotek jednoho druhu dokáže.

Hra vhodně rozšiřuje dění prvního dílu, příběh nabírá na epičnosti a je šperkován zajímavými postavami... Inu, Blizzard se rychle naučil, jak hráče ke svým produktům přikovat.

Pro: grafika, hudba, příběh, hlášky jednotek

Proti: ještě ne úplně vychytané ovládání (do jedné skupiny nelze vzít více jak devět jednotek, skupiny nelze ukládat do paměti)

+27+27 / 0

Warcraft II je první mojí hrou, kterou jsem svého času považoval za nejoblíbenější. Z této pozice jej sesadil [dh-hra]might-and-magic-vi-the-mandate-of-heaven[/dh-hra], ten překonal až [dh-hra]deus-ex[/dh-hra].
Warcraft II jsem s oblibou hrával u Velkého Tučňáka dlouho před tím, než jsem měl vlastní počítač. Dodnes miluju tu malovanou grafiku a jen lituju toho, že znám všechny mise v kampaních nazpaměť a už si je tedy v opakovaném hraní neužiju. Hudbu z nějakého hraní jsem si kdysi nechal u kamaráda nahrát na kazetu a přehrával si ji před spaním. Byla to moje první originální hra. Warcraft II mi prostě přináší spoustu nezapomenutelných nostalgických vzpomínek.

Pro: Atmosféra, malovaná grafika, hudba, již tehdy výborné Blizzardí filmečky

Proti: ehm :-)

+24+24 / 0

Přenádherná grafika posunující atmosféru do astronomických výšin, kterou ještě podbarvoval velmi podmanivý soundtrack je opravdu k nezapomenutí. Dalšími vlastnostmi je již zmiňováná selection 9 jednotek, ale také do tehdy neznámá vlastnost "fog of war", neboli viditelnost mapy byla omezena na viditelnost jednotek, což je dnes již běžná záležitost. Samozřejmě nové jednotky a to nejenom pozemní, ale i námořní ...

Pojmout tak široký příběh do jednoho souvětí je nemožné, ale hra nabídla dvě kampaně, a to za lidi a orky, a každá z nich o 4 dějství. Příběh vypráví o vzbouření orkských kmenů, kde obávaný Orgrimem Doomhammer sjednocuje jednotlivé kmeny se spojenci Orgy a Gobliny pod jeden celek - Hordu, která se vydává napadnout království Azeroth (ve WoW známé jako svět anebo kontinent) včetně okolních králostvích, aby zničila Allianci lidí, elfů a trpaslíků - a tak začala Druhá válka.

Blizzard Entertainment byla vůbec první vývojářská firma, kterou si dodnes pamatuji. Tohle se v mém měřítku povedlo zopakovat pouze Valve Corporation.

Pro: Grafika, Hudba, Příběh, nové jednotky

+24+24 / 0

Warcraft II společně s blbnutím v pražských Havlíčkových sadech jsou hlavní aspekty mého dětství:). To tak úplně ne, ale v těch 10ti letech nebo kolik mi bylo, jsem ho spolehlivě žral.

Až WarCraft 2 byl první z velkých úspěchů Blizzardu a položil základ těch dvou největších (StarCraft a WoW - myšleno hlavně komerčně).

Čím to, že mě tak vzal? Těžko říct, když si zpětně promítám vlastnosti hry, dostávám se hlavně k technickým aspektům - roztomilé SVGA grafice, nádherné atmosférické hudbě (viz. tady např.ingame lidská, zde za orky, hudba z briefingu před misí - ještě teď mi evokuje klid před přicházející bouří a prostě celkově) a samozřejmě namluvení... "Yes my lord", "Ay captain!" a kultovní "Stop poking me":). Hlášky postav jsem vždycky pamatoval nejvíc právě z her od Blizzardu (+nesmím opomenout Baldur's Gate)... 2 rasy sice nebyly nijak zvlášť odlišné hratelnostně, ale opět ztvárnění bylo precizní a tak byly jasně odlišitelné (v tom možná tehdejší CnC vedlo).

Takže co hratelnost? Docházím k tomu, že přestože se nejednalo o revoluční počin, WarCraft II měl prostě všechno na svém místě a herní mechanismy byly vybroušené do dokonalosti - funkční jednotky, kouzla a upgrady, k tomu nevídané 3 suroviny (v betě nebo shareware dokonce 4, pamatujete?:)), boje na zemi, na vodě i ve vzduchu... Dohromady s multiplayerem, map editoren a výše zmíněnou prostě nekompromisní fantasy atmosférou dostávám jednu z největších klasik všech dob.

Pro: atmosféra fantasy světa, různorodé jednotky, grafika a hudba, 3 suroviny, kouzla, multiplayer

Proti: v té době? asi nic...

+24+24 / 0