Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Warcraft II: Beyond the Dark Portal

82
110 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.04.1996 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.cyberlore.com/warcraft.html
Orkové pod vedením Ner'zhula podnikají novou invazi na Azeroth. Jsou sice brzy zahnáni na ústup, Ner'zhulovi se však podaří ukořistit Medivhovu knihu kouzel potřebnou pro vytvoření dalších portálů. Lidé pod vedením Khadgara se rozhodnou udělat hrozbě orků přítrž a pronásledují orky na jejich svět Draenor. Ner'zhul uniká nově utvořeným portálem neznámo kam, otevřením dalšího portálu však způsobí postupné ničení Draenoru. Khadgar ve snaze chránit Azeroth uzavírá původní portál a zůstává se zbytkem vojsk na Draenoru.

Datadisk přináší do hry kromě nových kampaní a multiplayerových map, také hrdiny a zvyšuje obtížnost kampaní do celkem brutálních rozměrů.


Poslední diskuzní příspěvek

TombSpirit: No [spoiler] Jinak datadisk byl vážně velmi vydařený a přesně jak říkáš, celá původní hra pak působí spíše jako takový tutorial…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Ještě neusnulo nadšení z předešlého titulu Warcraft II: Tides of Darkness a vyšel tento datadisk, který teda převzali hoši z Cyberlore Studios, což si troufnu tvrdit je jádrem natolik zmiňované obtížnosti - pánové to prostě "přestřelili" ... Byly to fakt nervy a nejednou jsem častoval vývojáře, jestli jsou normální. Někdy nepomohly ani cheaty, ale opakované zahrání mise a napravení předešlé chyby ... (když pominu God Mode).

Nicméně jsem ji nainstaloval, abych si oživil děj a hratelnost. První kampaň za lidi mě opět naprosto dostala, ten nástup orků byl opravdu brutální. Nyní mi přijde, že rychlost orků je zde docela veliká, v porovnání se sérií Warcraft 3, kde je grunt težkopádný a pomalý.... ale berte to z rezervou.

Obtížnost mne odradila to hrát "normálním" způsobem, ale ne natolik a prolétl jsem obě kampaně, abych nostalgicky zavzpomínal.

Pro: příběh, grafika, atmosféra

Proti: obtížnost

+15
  • PC 95
Datadisk ke druhému Warcraftu jsme s bratrem sehnali jednoho dne i s původní hrou v edici Battle.net v jednou nejmenovaném obchodě při návštěvě Olomouce. Byl to spíše bonus, protože jsme edici koupili kvůli W2, ale proč bychom se za něj zlobili.

Datadisk pokračuje v zajímavém příběhu tam, kde skončila původní hra, přičemž za každou rasu je k dispozici dvanáct nových misí a pět nových hrdinů, ale největší změnou prošla obtížnost, která narostla do nevídaných rozměrů a znemožnila mi tento jinak skvělý herní kousek dohrát. Drobnou kosmetickou změnou prošly také stromy, jenž se změnily na stejně velké houby, které přece jen navozují trochu temnější atmosféru.

Herní videa jsou znovu skvěle zpracovaná, a to intrem počínaje a outrem konče, hudba je také na dobré úrovni, a tak jediné v co doufám je, že se mi Warcraft II: Beyond the Dark Portal podaří někdy dohrát až do konce.

Pro: příběh, atmosféra, nové mise a noví hrdinové, houby místo stromů

Proti: místy neskutečná obtížnost

+15
  • PC 85
S notnou dávkou radosti a sebeuspokojení, mohu říct, že jsem tento datadisk úspěšně dohrál. Prověřil moje schopnosti, sešrotoval mě a po poslední misi, mě prostě vyplivl a já pořád nevím co se stalo.

Po výborné základní hře Tides of Darkness, jsem ihned skočil do datadisku, těšíce se na další zážitky, ze světa Warcraftu. To co na mě ale čekalo se dá popsat slovy: "Co to ----- je".
Obtížnost hry na mě zapůsobila, jako dopad kovadliny na hlavu.

Ano už tu nejsou zlatem přetekající doly v příhodné pozici. Už tu není spiše pasivní nepřítel, který se z může na pár útoků a už tu nestačí využívat pouze klasických jednotek, nýbrž je potřeba využívat i těch speciálních a jejich schopností.

Tento datadisk opravdu hru posunul o kus dále. Jeho největším pozitivem je to, že nutí hráče hodně taktizovat, protože když se vylodíte na nepřátelském pobřeží (akce připomínající Den D v Normandii), nestačíte se ani rozkoukat a musíte se rozhodnout co dál. A nepřátele se jen nezastavitelně valí dál.

Někdy je ta obtížnost až příliš vysoká, misi zkoušíte stále dokola, než se vám konečně povede odolávat déle než 15 minut. A těch nadávek a vysokého tlaku co naběhne během hry. To všechno je však veselou vzpomínkou ve chvíli, kdy tuto hru dokončíte.

Pěknou novinkou je svět Draenor, který mě svojí grafikou připoměl oblíbené bažiny z prvního dílu. A další vyvedenou novinkou je množství hrdinů, protože tuto hru opravdu pozvedají (zvlášť Aleria, jednotka která je schopná sejmout dva draky po sobě, je prostě dokonalá). V souvislosti s tím, je v tomto datadisku (aspoň mi to tak přišlo) už více kladen důraz na příběh, probíhající události a jednotlivé postavy v něm.

Datadisk sice nové jednotky nepřinesl (což je škoda) ale zato prověřil v používání těch starých. Magické schopnosti Paladinů, či Deathknightů se ve hře ukazují často jako velice nápomocné, někdy i rozhodující o výsledku bitvy.

Nakonec bych řekl toto :"Pokud váháte nad hraním této hry, tak neváhejte a zahrajte si ji. Obtížnost je vysoká, levely často velice nevyvážené (srovnání finálních misí za orky a lidi), a hra je jinak (co do nervů) velice škodlivá. Ale pokud se Vám podaří toto regulérně dohrát bez cheatů, je to pocit, který za to stojí. Tak proč si nedopřát trochu tohoto herního masochismu.
85%

Pro: Pocit z dohráne hry, hrdinové, Draenor, solidní výzva, mise pouze za pár jednotek.

Proti: Nevyvážená obtížnost mezi jednotlivými levely, celková obtížnost, absence nových jednotek. Špatná hra pro kardiaky.

+13
  • PC 85
Skvělý datadisk, který si pamatuji hlavně kvůli jeho pekelné obtížnosti. Ta byla chvílemi až přehnaná, ale o to větší radost pak byla z vítězství. A také to díky tomu i déle vydrželo :-)

Pro: Hratelnost, nové možnosti.

Proti: Obtížnost byla občas přehnaná.

+9(10-1)
  • PC 90
Datadisk navazuje na konec puvodni hry a pridava hrdiny. Obtiznost hry vsak narostla do extremnich rozmeru. Dosud a ani pote jsem jeste nikdy nehral takto obtiznou RTS proti A.I.. Jeji dohrani vyzadovalo nekolik desitek restartu misi, savu, loadu a predevsim kupu trpelivosti. Dej hry se odehrava predevsim v Dreanoru, kam lidska aliance vytlacila orkskou hordu. Hra nic neztratila z predesle casti co se tyce atmosfery a chytlaveho pribehu. Naopak diky vyraznemu narustu obtiznosti se jedna o hotove peklo, ktere bych prirovnal k obtiznosti Vietcongu na vietnam. Otazka je, zdali jde o plus nebo minus.

Pro: nove mise, novi hrdinove, gradujici pribeh a atmosfera, opravdu az extremni obtiznost

Proti: opravdu az extremni obtiznost

+7