Wings of Liberty je první ze tří částí, do nichž byl StarCraft II rozdělen.
V kampani pro jednoho hráče se vžijeme do role Jima Raynora, který 4 roky po skončení událostí ze StarCraft: Brood War bojuje po boku dalších rebelů proti terranskému Dominionu. Mezi jednotlivými misemi se může hráč pohybovat po palubách terranského battlecruiseru Hyperion, kde si může za získané kredity verbovat další spolubojovníky, popř. pořizovat vylepšení stávajících jednotek či technologií.
Kromě kampaně přináší hra ve hře jednoho hráče tréninkový mód, který má hráčům zjednodušit pronikání do multiplayeru a další samostatné scénáře proti PC.
V multiplayeru přes Battle.net soutěží hráči pomocí tří zcela odlišných a dobře vybalancovaných ras v několika ligách prostřednictvím nového systému přidělování zápasů, který by měl zaručit, že bude hráč vždy hrát s protihráčem o podobných schopnostech jako on sám.
Hra přináší výzvu v podobě získávání širokého spektra achievementů a také propracovaný level editor, umožňující tvorbu krátkých scénářů i delších kampaní.
Ke hře postupně vyšly zbývající dvě epizody: StarCraft II: Heart of the Swarm a StarCraft II: Legacy of the Void. Poté následovalo vydání DLC StarCraft II: Nova Covert Ops.
Na podzim 2017 změnil Blizzard hru StarCraft II: Wings of Liberty z placeného modelu na free-to-play model (ten zahrnuje pouze tuto první epizodu, multiplayer a v omezené míře i Co-op mód Commanders, nikoliv zbývající epizody).
@mazar1234 (06.11.2024 14:40): Clem předvedl nejlepší Terran play, co zatím byl spatřen, to je pravda. Ale rozdíly jsou minimální. Rozdíl je třeba 1 missclick za 10 minut. Ovšem na vyrovnané top úrovni i tohle může stačit na 5:0
Pro: příběh, hrdinové, hudba, hratelnost ...
Proti: abstinenční příznaky po dohrání