Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

StarCraft: Brood War

85
217 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
freeware (dříve placená hra)
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.11.1998 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://classic.battle.net/scc/
Příběh datadisku Brood War přímo navazuje na události původní hry StarCraft dalšími třemi epizodami za každou ze známých ras. Stejně jako předchůdce se odehrává v odlehlé části galaxie. Úvodní kampaň vypraví o dalším osudu Protossanů, jejichž civilizace ve válce téměř zanikla. Druhá epizoda ukazuje nově příchozí lidskou armádu pod záštitou United Earth Directorate, které se rozhodlo nad oblastí převzít kontrolu. V poslední části se pak známá Sarah Kerrigan pokusí podrobit nejen celou rasu Zergů, ale srazit na kolena i všechny ostatní.

Z herního hlediska datadisk přidal každé straně dvě nové jednotky v zájmu lepšího vyvážení sil (především všechny rasy obdržely leteckou jednotku specializovanou na boj proti jiným vzdušným cílům). Samozřejmostí jsou nová prostředí i hudba. Technické zpracování však žel zůstalo téměř nedotknuto (jediným možným rozlišením hry zůstává 640x480). Datadisk nicméně díky svým herním kvalitám získal nejen přízeň kritiků, ale především hráčů a valnou měrou se tak podepsal na popularitě StarCraft série. V dnešní době je považován za v podstatě nedílnou součást hry.

StarCraft patří dodnes mezi nejhranější RTS v multi-playeru.

V roce 2017 vydal Blizzard graficky vylepšenou verzi StarCraft: Remastered obsahující jak StarCraft tak StarCraft: Brood War. Původní verze obou her uvolnil zdarma je stažení pod názvem StarCraft Anthology.


Poslední diskuzní příspěvek

Koho by to zajímalo, tak zde je Kickstarter pro Stay Awhile and Listen: Book II:…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Snad nebude příliš mimo mísu když řeknu, že v roce 1998 se Brood War mohl klidně nazývat nejlepším datadiskem ever made. Myslím, že je to trefné, protože do té doby se snad žádné hře nedostalo tak geniálního rozšíření, jako právě Starcraftu. Singleplayerová kampaň poskytovala ještě silnější zážitek než původní hra a myslím že hlavní zásluhu na tom měl onen vzestup zla, hra konečně neměla klasický happy end, jak jsme na něj byli zvyklí.

Největším přínosem Brood Waru byl však opět multiplayer. Hra možná nepřidala v teoreticých počtech tolik nových jednotek, či upgradů, ale v praxi zavedla spoustu nových možností, strategií a už tak zběsile rychlou hru ještě zrychlila a požitek z ní zintenzivnila. Každá rasa je nyní schopna unikátního rushe, rychlého techu na letectvo, výsadku, či rychlé produkce neviditelných jednotek, proti kterým je třeba se zavčasu bránit. Člověk v každé multiplayerové hře bojuje neúprosně rychlou, epickou, vesmírnou válku ve které se musí starat o spoustu věcí, bojovat na více frontách a hlavně nezaspat dobu a vymýšlet na nepřítele neustále nová překvapení. Brood War zkrátka udělal ze Starcraftu hardcorovou strategii ze všech nejhardcorovější, jejíž hraní je pro korejce snad ještě oblíbenější činností než sex.

HW: Minimum: Pentium 90 MHZ, 16 MB RAM / Doporučeno: 233 MHZ CPU, 32 MB RAM, 8 MB VGA

Pro: Starcraft dotažen k dokonalosti, silná kampaň, ale hlavně výborný multiplayer.

Proti: Nenalezeno.

+24
  • PC 70
Když jsem přemýšlel, jakou hru si zahrát a díval se na ty, které mám v plánu, žádná mi do oka nepadla. Pak jsem ale v mém profilu zahlédl StarCraft: Brood War, jakožto mou jedinou rozehranou hru a volba byla jasná. Nerad nechávám věci nedokončené a zjištění, že datadisk ke StarCraftu jsem začal hrát ihned po dohrání základní hry, což je čtyři roky, mě nenechalo na pokoji.

Hned jsem ale přišel na to, proč hra na mém disku ležela takovou dobu. Kvůli přestřelené obtížnosti mě prostě přestala bavit a i když zbývaly jen tři mise do konce, nemohl jsem ji dokončit. První dvě kampaně za Protossy a Terrany byly zábavné, ale poslední kampaň za Zergy, které zrovna dvakrát v lásce nemám, byla nesmyslně těžká a nudná. Naštěstí se zde objevila jedna bonusová mise za Protossy, která hraní trochu oživila.

StarCraft: Brood War vůbec není špatným pokračováním původní hry, které rozvíjí už tak rozsáhlý příběh a přidává nové jednotky, ale kdyby byla vynechána závěrečná kampaň, nebo alespoň snížena její obtížnost, určitě bych se u hraní tohoto datadisku více bavil a jeho dohrání by mi netrvalo tak dlouho.

Pro: první dvě kampaně za Protossy a Terrany, nové jednotky, příběh

Proti: kampaň za Zergy s přestřelenou obtížností

+20
  • PC 100
Jeden z mála datadisků, na který jsem se velmi těšil a prozatím se žádné nasledující hře nepodařilo tento vzruch zopakovat. A to ani pokračování Starcraft 2 nedokázal tak nabudit a stále váham, zda si ji pořídit.

Datadisk spatřil světlo světa téměř po roce, co vyšel StarCraft. Pokračování se velmi povedl a hratelnost byla přesně vlastnost, která udělala Starcraft mojí “srdcovou” záležitostí. Dodnes na ní vzpomínám, a opět jsem tento datadisk před několika hodinami dohrál. Poskytl mi, co jsem potřeboval, nové kampaně (jsem hlavně hráč singleplayeru) a samozřejmě nové jednotky, popř. nové schopnosti stávajících jednotek. Příběhu, který navazoval na předcházející Starcraft, mě velmi opět pobavil a hltal jsem jej ve velkých dávkách.

Hra se mi zapsala do paměti a nelze na ní zapomenout. Dokonce měla takový vliv, že vzbudila širší zájem, co se týče příběhu, historii ras atd. a tudíž měla i velký vliv na rozvoj intelektu, kdy jsem tehdy byl nucen louskat servery v angličtině.

Z dnešního pohledu mohu říct, že hra je nadčasová a lze hrát i dnes. Celkově je první sága Starcraftu a datadisk za velmi povedené dílo, které se dá zařadit do síně slávy. Je právem považována za legendární RTS vedle neméně známe Dune.

Malé minus by se přece jenom našlo, nevím jak je to u jiných starších produktů od jiných vývojářů, ale zdá se že takový kolos jako je Blizzard by se měla starat o takové tituly a obvzvlášť jakým je Starcraft. Velmi mi chybí, že nevyšel officiální patch na úpravu hraní ve vyšším rozlišení, a musím to dohánět neoficiálními utilitami.

Ale to nic nemění na tom, že sága Stracraftu je nezapomenutelná a lidem orientující se kromě hratelnosti a zábavy, ale i na herní prožitek ve formě příběhu, který hru doprovází mohu tuto ságu vřele doporučit.


Pro: příběh, grafika, atmosféra, nový jednotky

+17(17-1)
  • PC 100
Varování: tato recenze je velmi vzpomínková.

Král zemřel a místo něj nastoupil jeho syn. Já, taktéž věren tradici, nejenže jsem dohrál datadisk opět za tři dny, ale navýšil jsem výkon obětováním svojí tehdejší přítelkyně na oltáři boha Pařana. Dodnes nelituji :-D.
Hra bere dech příběhem plným zvratů, ilustrovaným legendárními blizzardovskými filmečky. Na každého, kdo se vrhnul do hry po síti čekala, podobna třešince na šlehačkovém dortu o 30ti patrech, jiskřící bomba ultimativního a dokonale vybalancovaného multiplayeru.

Nové jednotky zapadly do hry jako přilba mariňáka do zámků bojového skafandru. Takhle má vypadat datadisk.

Ze záplavy odehraných misí s kamarády vyčnívají dvě zásadní. První - jak jsem ve free for all téměř přemohl mnou nikdy neporaženého a nikdy se nevzdávajícího kamaráda. Třikrát šel naprosto do kolen, třikrát prchal s holou zadnicí a třikrát se zvedl z prachu a pak nás loosery všechny smetl do jednoho pytle na kosti. :) A druhá - 14tihodinová noční hra zakončená pozičním bojem o vyčerpanou planetu, kde ztráta každé jedné jednotky byla ztrátou takřka rodinnou.

Psal se rok 1998, jo to byly časy.

Pro: Infarktová hratelnost multiplayeru, vyváženost, příběh, Arcturus Mengsk

+14(14-1)
  • PC 85
Musím říct, že tenhle datadisk mě velice příjemně překvapil. Nejen, že přinesl spoustu nových misí do singleplayeru, ale také dvě nové jednotky pro každou rasu spolu s novými taktikami, jak zničit nepřítele.

Hratelnost a grafika zůstala stejná, jako v původním StarCraftu, ale přislo mi, že mise jsou mnohem víc propracovanější. Už to nebylo jenom takové to „znič nepřítele xy“, ale většinou byly mise zaměřené na nějaké konkrétní cíle (krádež battlecruiserů, obrana Xel'naga temple atd.). Samozřejmě musel hráč i v kampani vybudovat dobrou ekonomiku a postavit si dost velkou armádu ke zničení nepřítele.

Co se mi nejvíc líbilo na celé hře, byl skvělý příběh. Původní hra měla také dobrý příběh, ale tady byl mnohem poutavější a zajímavěší. Nejen, že jsem hru vnímal jako film, případně nějakou knížku díky skvělým dialogům, ale mnohdy jsem se nemohl od ní odtrhnout právě kvůli tak poutavému příběhu.

Jediná věc, která mi trochu vadila, byla nevyrovnaná obtížnost misí podle ras. Za protosy mě přišli v celku jednoduché, za terrany už o něco těžší, ale za zergy – to bylo pro mě neuvěřitelně hardcore. Hlavně si vzpomínám na jednu misi, kde jsem musel s jednou postavou dojít celkem na 5 platform a chvíli jí bránit. Na první pohled se to zdálo být jednoduché, ale s neustálým útokem protossů na mou základu a s omezenými zdroji jsem misi se štěstím dohrál.

Co se týká multiplayeru, tak k tomu nemám co dodat. Já osobně jsem si tuhle hru zahrál kvůli kampani. Multyplayer jsem hrál dřív s bráchou po síti. Snad jenom škoda, že nejde hrát přes TCP/IP protokol, ale pouze přes IPX/SPX (aspoň dřív to tak bylo).

Celkově musím říct, že mě datadisk bavil mnohem víc, než původní hra. Každopádně můžu každému doporučit, obojí stojí za to si zahrát.

Pro: Skvělý a poutavý příběh, dialogy, hudba

Proti: Nevyvážená obtížnost misí mezi jednotlivými rasami

+8