Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Snad nebude příliš mimo mísu když řeknu, že v roce 1998 se Brood War mohl klidně nazývat nejlepším datadiskem ever made. Myslím, že je to trefné, protože do té doby se snad žádné hře nedostalo tak geniálního rozšíření, jako právě Starcraftu. Singleplayerová kampaň poskytovala ještě silnější zážitek než původní hra a myslím že hlavní zásluhu na tom měl onen vzestup zla, hra konečně neměla klasický happy end, jak jsme na něj byli zvyklí.

Největším přínosem Brood Waru byl však opět multiplayer. Hra možná nepřidala v teoreticých počtech tolik nových jednotek, či upgradů, ale v praxi zavedla spoustu nových možností, strategií a už tak zběsile rychlou hru ještě zrychlila a požitek z ní zintenzivnila. Každá rasa je nyní schopna unikátního rushe, rychlého techu na letectvo, výsadku, či rychlé produkce neviditelných jednotek, proti kterým je třeba se zavčasu bránit. Člověk v každé multiplayerové hře bojuje neúprosně rychlou, epickou, vesmírnou válku ve které se musí starat o spoustu věcí, bojovat na více frontách a hlavně nezaspat dobu a vymýšlet na nepřítele neustále nová překvapení. Brood War zkrátka udělal ze Starcraftu hardcorovou strategii ze všech nejhardcorovější, jejíž hraní je pro korejce snad ještě oblíbenější činností než sex.

Pro: Starcraft dotažen k dokonalosti, silná kampaň, ale hlavně výborný multiplayer.

Proti: Nenalezeno.

+23
  • PC 70
Když jsem přemýšlel, jakou hru si zahrát a díval se na ty, které mám v plánu, žádná mi do oka nepadla. Pak jsem ale v mém profilu zahlédl StarCraft: Brood War, jakožto mou jedinou rozehranou hru a volba byla jasná. Nerad nechávám věci nedokončené a zjištění, že datadisk ke StarCraftu jsem začal hrát ihned po dohrání základní hry, což je čtyři roky, mě nenechalo na pokoji.

Hned jsem ale přišel na to, proč hra na mém disku ležela takovou dobu. Kvůli přestřelené obtížnosti mě prostě přestala bavit a i když zbývaly jen tři mise do konce, nemohl jsem ji dokončit. První dvě kampaně za Protossy a Terrany byly zábavné, ale poslední kampaň za Zergy, které zrovna dvakrát v lásce nemám, byla nesmyslně těžká a nudná. Naštěstí se zde objevila jedna bonusová mise za Protossy, která hraní trochu oživila.

StarCraft: Brood War vůbec není špatným pokračováním původní hry, které rozvíjí už tak rozsáhlý příběh a přidává nové jednotky, ale kdyby byla vynechána závěrečná kampaň, nebo alespoň snížena její obtížnost, určitě bych se u hraní tohoto datadisku více bavil a jeho dohrání by mi netrvalo tak dlouho.

Pro: první dvě kampaně za Protossy a Terrany, nové jednotky, příběh

Proti: kampaň za Zergy s přestřelenou obtížností

+20
  • PC 100
Jeden z mála datadisků, na který jsem se velmi těšil a prozatím se žádné nasledující hře nepodařilo tento vzruch zopakovat. A to ani pokračování Starcraft 2 nedokázal tak nabudit a stále váham, zda si ji pořídit.

Datadisk spatřil světlo světa téměř po roce, co vyšel StarCraft. Pokračování se velmi povedl a hratelnost byla přesně vlastnost, která udělala Starcraft mojí “srdcovou” záležitostí. Dodnes na ní vzpomínám, a opět jsem tento datadisk před několika hodinami dohrál. Poskytl mi, co jsem potřeboval, nové kampaně (jsem hlavně hráč singleplayeru) a samozřejmě nové jednotky, popř. nové schopnosti stávajících jednotek. Příběhu, který navazoval na předcházející Starcraft, mě velmi opět pobavil a hltal jsem jej ve velkých dávkách.

Hra se mi zapsala do paměti a nelze na ní zapomenout. Dokonce měla takový vliv, že vzbudila širší zájem, co se týče příběhu, historii ras atd. a tudíž měla i velký vliv na rozvoj intelektu, kdy jsem tehdy byl nucen louskat servery v angličtině.

Z dnešního pohledu mohu říct, že hra je nadčasová a lze hrát i dnes. Celkově je první sága Starcraftu a datadisk za velmi povedené dílo, které se dá zařadit do síně slávy. Je právem považována za legendární RTS vedle neméně známe Dune.

Malé minus by se přece jenom našlo, nevím jak je to u jiných starších produktů od jiných vývojářů, ale zdá se že takový kolos jako je Blizzard by se měla starat o takové tituly a obvzvlášť jakým je Starcraft. Velmi mi chybí, že nevyšel officiální patch na úpravu hraní ve vyšším rozlišení, a musím to dohánět neoficiálními utilitami.

Ale to nic nemění na tom, že sága Stracraftu je nezapomenutelná a lidem orientující se kromě hratelnosti a zábavy, ale i na herní prožitek ve formě příběhu, který hru doprovází mohu tuto ságu vřele doporučit.


Pro: příběh, grafika, atmosféra, nový jednotky

+16 +17 −1
  • PC 100
Varování: tato recenze je velmi vzpomínková.

Král zemřel a místo něj nastoupil jeho syn. Já, taktéž věren tradici, nejenže jsem dohrál datadisk opět za tři dny, ale navýšil jsem výkon obětováním svojí tehdejší přítelkyně na oltáři boha Pařana. Dodnes nelituji :-D.
Hra bere dech příběhem plným zvratů, ilustrovaným legendárními blizzardovskými filmečky. Na každého, kdo se vrhnul do hry po síti čekala, podobna třešince na šlehačkovém dortu o 30ti patrech, jiskřící bomba ultimativního a dokonale vybalancovaného multiplayeru.

Nové jednotky zapadly do hry jako přilba mariňáka do zámků bojového skafandru. Takhle má vypadat datadisk.

Ze záplavy odehraných misí s kamarády vyčnívají dvě zásadní. První - jak jsem ve free for all téměř přemohl mnou nikdy neporaženého a nikdy se nevzdávajícího kamaráda. Třikrát šel naprosto do kolen, třikrát prchal s holou zadnicí a třikrát se zvedl z prachu a pak nás loosery všechny smetl do jednoho pytle na kosti. :) A druhá - 14tihodinová noční hra zakončená pozičním bojem o vyčerpanou planetu, kde ztráta každé jedné jednotky byla ztrátou takřka rodinnou.

Psal se rok 1998, jo to byly časy.

Pro: Infarktová hratelnost multiplayeru, vyváženost, příběh, Arcturus Mengsk

+13 +14 −1
  • PC 85
Musím říct, že tenhle datadisk mě velice příjemně překvapil. Nejen, že přinesl spoustu nových misí do singleplayeru, ale také dvě nové jednotky pro každou rasu spolu s novými taktikami, jak zničit nepřítele.

Hratelnost a grafika zůstala stejná, jako v původním StarCraftu, ale přislo mi, že mise jsou mnohem víc propracovanější. Už to nebylo jenom takové to „znič nepřítele xy“, ale většinou byly mise zaměřené na nějaké konkrétní cíle (krádež battlecruiserů, obrana Xel'naga temple atd.). Samozřejmě musel hráč i v kampani vybudovat dobrou ekonomiku a postavit si dost velkou armádu ke zničení nepřítele.

Co se mi nejvíc líbilo na celé hře, byl skvělý příběh. Původní hra měla také dobrý příběh, ale tady byl mnohem poutavější a zajímavěší. Nejen, že jsem hru vnímal jako film, případně nějakou knížku díky skvělým dialogům, ale mnohdy jsem se nemohl od ní odtrhnout právě kvůli tak poutavému příběhu.

Jediná věc, která mi trochu vadila, byla nevyrovnaná obtížnost misí podle ras. Za protosy mě přišli v celku jednoduché, za terrany už o něco těžší, ale za zergy – to bylo pro mě neuvěřitelně hardcore. Hlavně si vzpomínám na jednu misi, kde jsem musel s jednou postavou dojít celkem na 5 platform a chvíli jí bránit. Na první pohled se to zdálo být jednoduché, ale s neustálým útokem protossů na mou základu a s omezenými zdroji jsem misi se štěstím dohrál.

Co se týká multiplayeru, tak k tomu nemám co dodat. Já osobně jsem si tuhle hru zahrál kvůli kampani. Multyplayer jsem hrál dřív s bráchou po síti. Snad jenom škoda, že nejde hrát přes TCP/IP protokol, ale pouze přes IPX/SPX (aspoň dřív to tak bylo).

Celkově musím říct, že mě datadisk bavil mnohem víc, než původní hra. Každopádně můžu každému doporučit, obojí stojí za to si zahrát.

Pro: Skvělý a poutavý příběh, dialogy, hudba

Proti: Nevyvážená obtížnost misí mezi jednotlivými rasami

+9
  • PC 100
Není nad dobrou hru, která dokáže pohltit. A ještě lepší je, když se přidá pokračování, které svou herní intenzitou, původní hru prostě překoná. Starcraft se svým datadiskem prostě tvoří výborný celek.

Každý byl zvědavý, jak bude hra pokračovat. Hráči jsou rozestavěni a v nastálem chaosu, záleží jen na nich, jak se zachovají. Pěkný filmeček na konci původní hry sice nadchnul ale datadisk odhaluje, že všechno už bude jenom horší.
Vše se žene dál a ten konec je správně temný..

Do hry byly přidány nové jednotky, hrdinové, schopnosti a světy. Hráč má tak šanci prozkoumat nové aspekty tohoto universa. Byla i zvýšena obtížnost (sice vůbec v porovnání s Beyond dark portal k Warcraft 2), hra je tedy větší výzvou a člověk musí kombinovat jednotky komplexněji.

Brood War je poviností pro každého, kdo hrál základní hru. Zpestřuje herní požitek a co se týká multi-playeru, nikdy nenabízel lepší možnosti. Takže proč se nenechat pohltit tou výbornou atmosférou a vést kteroukoli ze tří ras k vítězství. Ta návykovost je šílená, naštěstí už existují pokračování.
100%

Pro: Skvělé pokračování

Proti: Vzhledem k tomu, že pokračování bylo konečně vytvořeno, tak nejsou žádná negativa.

+7 +8 −1
  • PC 85
Ty kráso, tak já to dohraju a ani se s vámi nepodělím o své dojmy? Chyba!

Aneb jak jsem začal nesnášet hru za Zerlingy! V roce 2015 jsem poprvý dohrál základní kampan a dokončil i kampan za Protosse v Brood Waru. O rok později jsem si řekl, že to dohraju. Pokaždý mi celá kampan zabrala jedno odpoledne, no vlastně celej den, a ted jsem na konci s nervama každou chvíli. Nedaří se mi vyrushovat nepřátelské llinie a někdy situace dopadne tak, že mě počítač totálně zlikviduje. Prostě to nestíhám, mám na stole tři myši a není mi to nic platný! Normálně to asi nedohraju, skončím v šestý misi, protože mě to nebaví! Starcraft je navrženej k ovládání malý skupinky, proto nejradši hraju za Protosse, maji silný jednotky, co něco vydrží a nemusím je stále obnovovat. Postupovat se Zergama je trochu problém. Dalších 12 jednotek mužu donutit následovat těch prvních 12, ale kdo se s tím má srát? Prostě Starcraft je skvělá, rychlá, vyvážená strategie, ale dám mu jen 80%, protože má taky spoustu skvělejch chyb. Třeba nesnáším, když někam pošlu jednotky, a ony si zkrátí cestu přes nepřátelské uzemí, a tam je v klidu odstřelují jako kachny a jim to nevadí.

2016 11-09
Tak jsem to dotáhl do osmýho kola (použil jsem těžký letectvo – 12 Guardienu, 12 Mutalisku a Ultralisky, který jinak nestavím), kde je to teprve peklo. Sice jen dva soupeři a přehledná mapa, ale vubec se s tím neserou. Nefunguje nic. Mám těžký letectvo a za minutu se po něm zapráší. Dokonce mužu využívat v omezenym množství Templáře, nejefektivnější jednotku v celý hře, ale nemám zase zdroje a to těžím naplno ze čtyř ložisek. Asi špatnej start. (Fakt mě to nebaví.) Zerlingu tam mužu poslat kolik chci, nemá to efekt. Třeba jim tu prostřední základnu vyrubu, ale už tam nepostavím vlastní, všude jsou zakopaný Lurkeři! Atomovku na ně! Je jich moc, až mě bolí ruka (to už bude u Starcraftu asi normální)!

Tak jsem ji nakonec po menší pauze dal. Zautočil jsem svojí flotilou Guardienu na tu střední základnu a obsadil ji dřív, než se vzpamatovali. V Brood Waru musíte být strašně rychlí, mít pořádný nervy a občas změnit taktiku, abyste uspěli. Musím uznat, že to konečně v singlu nabralo spád. Vždycky jsem si stěžoval, že počítač nehraje, tak tady to neplatí. Devátá mise byla taky lahudka, ale zvládnul jsem ji za hodinku. Dobře navržená. Pochopil jsem hned princip, zabrat ložiska plynu a postavit další základnu hned u Protosu, abych je dostal pod dvě vlny utoku. Zbylo mi 13 vteřin a koukám, že ještě jedna mise, snad už poslední!

No nebyla...

- United Earth Directive
- Queen Bitch of the Universe

Pro: Multiplayer

Proti: Max označ 12 jednotek

+7
  • PC 100
Už první díl Srarcraftu jsem miloval a když jsem se dozvěděl, že je i datadisk tak jsem nevěděl co dělat dřív. Nakonec jsem vrhnul do toho a první na co jsem narazil bylo, že kampaň je mnohem těžší než v prvním díle a navíc zůstalo to, že nejde vybrat optížnost což mi vůbec nevadilo, protože tak to mám rád. Přibylo dost nových jednotek a přitom se nic z prvního dílu v základech vůbec nezměnilo co je pro znalce prvního dílu nedělá problém se přizpůsobit, ale nakonec po dlouhé době jsem i datadisk dohrál a pak jsem se vrhnul na multyplayer, kde se nic nezměnilo až na pár nových map. Rychlost, taktika, předpoklad a týmová práce je klíčem k vítěztví a tak to má být. Vždycky jsem si, ale kladl otázku. Proč by neudělali čtvrtou rasu a nakonec jsem zjistil, že to moc ani udělat nejde. tím by se narušila, křehká rovnováha ras a pak už by některá rasa byla už silnější nad ostatními. Nikdy jsem, ale nepoužíval hrdiny pokud jich nebylo třeba. Hrdina umře a nedá se oživit a navíc prohrajete a rozdíl mezi vojákem a hrdinou skoro žádný není prostě je to blíže k realitě. Akorát jsem měl nejradši hrdinu Zeratura. Sice měl málo životů a zbroj, protože to je temný templář, ale je neustále neviditelný a má překrásný damage, později se, ale nedá použít protože potom všude lítá něco na odhalování :D

Pro: Parádní grafika a svět, hratelnost, rychlost, nové jednotky, kampaň není vůbec na krátkou dobu ( neplatí pro cheatery :D)

Proti: neexistuje :D

+6 +8 −2
  • PC 100
Kampaň vynechám, moc jsem se jí nenahrál :-) Zato multiplayer, to bylo něco !!!! Takhle skvěle vybalancovaný strany snad neexistujou ani v dnešních hrách. Dá se útočit jak chcete, postupným útokem, rushem, neviditelně ... Tahle hra prostě v multiplayeru meze neklade a skvěle pobaví i dnes. Vedle datadisku k Baldur´s Gate 2 beru Broodwary jako nejhodnotnější datadisk.
+1 +5 −4