StarCraft: Brood War je datadisk k legendární real-time strategii StarCraft, který vyšel v roce 1998 a na jeho vývoji spolupracovali Blizzard Entertainment a Saffire. Hra přímo navazuje na události původního dílu a přináší pokračování epického příběhu tří znepřátelených frakcí: Terranů, Zergů a Protossů. Fanoušci se mohou těšit na tři nové kampaně s hlubším příběhem, dramatickými zvraty a novými postavami, které obohacují již tak komplexní svět. Z hlediska hratelnosti Brood War rozšiřuje původní mechaniky a posouvá herní zážitek na vyšší úroveň.
Každá ze tří ras získala nové jednotky a technologie, které zásadně mění strategické možnosti. Terrani dostávají například Medika léčícího pěchotu a Valkýru, která je velmi účinná proti vzdušným silám. Zergové získávají Lurkera útočícího z podzemí a Devourera - podobně efektivního jako je terranská Valkýra. A Protossové mohou konečně přivolávat permanentně neviditelné Temné templáře a technologicky silného Korzára, která je efektivní proti vzdušným cílům. Navíc se dva Temní templáři po spojení přemění na Temného archona a potom nastává protivníkům hotové peklo. Tyto novinky přidávají na komplexitě a umožňují nové taktiky, které oživují multiplayer i singleplayer.
Atmosféra hry je temnější a vážnější než v originále. Nové světy a mise se odehrávají na rozmanitějších planetách s unikátním vizuálem a stylizací. Hudební doprovod i zvuky prošly vylepšením – soundtrack lépe odpovídá náladě misí a dodává na intenzitě. Výrazně vyšší obtížnost kampaně je jedním z nejzásadnějších rysů Brood War. Zejména mise za Terrany a Zergy představují velkou výzvu: AI je agresivnější, útočí častěji a ve větších, lépe složených armádách. Navíc velmi brzy nasazuje pokročilé jednotky s upgradovanými technologiemi, což nutí hráče přemýšlet strategicky od první chvíle.
Ani Brood War se ale nevyhnul určitým neduhům – především technickým omezením. Hra se nevyvarovala zastaralosti a nemožnost označit více než 12 jednotek ve hře pořád je. Zůstala i nutnost stále každého workera ručně navádět, což zbytečně komplikuje mikromanagement. Hra pořád běží pouze v rozlišení 640×480, což snižuje přehlednost a komfort. I přes tyto nedostatky však Brood War patří mezi nejlepší datadisky všech dob a původní Starcraft posunul o výš.
Každá ze tří ras získala nové jednotky a technologie, které zásadně mění strategické možnosti. Terrani dostávají například Medika léčícího pěchotu a Valkýru, která je velmi účinná proti vzdušným silám. Zergové získávají Lurkera útočícího z podzemí a Devourera - podobně efektivního jako je terranská Valkýra. A Protossové mohou konečně přivolávat permanentně neviditelné Temné templáře a technologicky silného Korzára, která je efektivní proti vzdušným cílům. Navíc se dva Temní templáři po spojení přemění na Temného archona a potom nastává protivníkům hotové peklo. Tyto novinky přidávají na komplexitě a umožňují nové taktiky, které oživují multiplayer i singleplayer.
Atmosféra hry je temnější a vážnější než v originále. Nové světy a mise se odehrávají na rozmanitějších planetách s unikátním vizuálem a stylizací. Hudební doprovod i zvuky prošly vylepšením – soundtrack lépe odpovídá náladě misí a dodává na intenzitě. Výrazně vyšší obtížnost kampaně je jedním z nejzásadnějších rysů Brood War. Zejména mise za Terrany a Zergy představují velkou výzvu: AI je agresivnější, útočí častěji a ve větších, lépe složených armádách. Navíc velmi brzy nasazuje pokročilé jednotky s upgradovanými technologiemi, což nutí hráče přemýšlet strategicky od první chvíle.
Ani Brood War se ale nevyhnul určitým neduhům – především technickým omezením. Hra se nevyvarovala zastaralosti a nemožnost označit více než 12 jednotek ve hře pořád je. Zůstala i nutnost stále každého workera ručně navádět, což zbytečně komplikuje mikromanagement. Hra pořád běží pouze v rozlišení 640×480, což snižuje přehlednost a komfort. I přes tyto nedostatky však Brood War patří mezi nejlepší datadisky všech dob a původní Starcraft posunul o výš.
Pro: nový příběh a kampaně, dvě nové jednotky pro každou rasu měnící způsoby hraní, temnější atmosféra a propracovanější mise, vyšší obtížnost představující reálnou výzvu, multiplayer
Proti: zastaralé technické zpracování původní hry bohužel přetrvává