Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

DEU DEU

uživatel / 557 bodů

Komentáře

« Novější Starší »

Warcraft III: The Frozen Throne


Nestava se prilis casto, ze datadisk prekona puvodni hru. U Blizzardu jde az na svetle vyjimky o pravidlo. Frozen Throne posunul Warcraft v singlu i v multiplayeru o level vys. V singlu jste dostali ke kazde rase dve nove jednotky (stejne jako ve Starcraftu) a doslo k vyraznemu navyseni obtiznosti, kdy jste prakticky od nejake treti mise disponovali vsemi jednotkami. Dale doslo k navyseni odvodu udzby na 50 a 80 a celkovy pocet jednotek se zastavil na 100. Nejprve jste z pozice strazkyne Maiev stopovali Illidana a snazili se ho za kazdou cenu vsadit zpet do cely. Pote jste pod vlajkou lidi prchly z Lordaeronu a spojili se prave s Illidanem a jaho rasou Nagu a uplne na zaver jste za Nemrtve bojovali za Arthase, ale rovnez za jeho "podrizene", ktere zanechal v Lordaeronu. Uplne posledni kampan za Orky, ktera je ve stylu RPG, byla predzvesti a defakto mustkem k pro nekoho dnes legendarni DOTe. Orkska kampan se po case dockala i pokracovani zdarma (dnes nevidana vec), kdy byly pridany dve dalsi mise s podobnym rysem. Datadisk Frozen Throne je stejne jako predchudce Reign of Chaos kompletne v cestine.

Pro: ctyri nove kampane, orkska RPG kampan, nove jednotky, nove mapy, vyssi obtiznost, kompletne v cestine

Proti: RPG orkska kampan nemusi potesit vsechny

+5+5 / 0

Warcraft III: Reign of Chaos


Dlouho ocekavany treti dil Warcraftu prinesl kyzenou 3D grafiku a zejmena dve nove rasy - Pohromu Nemrtvych a Temne Elfy. Dej se toci okolo navratu Plamenne Legie, ktera se vraci do Azerothu za ucelem jej naprosto pohltit. Hra vas vede pres zoufalou snahu lidi o odvraceni pohromy v Lordaeronu, vyvrazdeni Elfu v Quel Thalasu Pohromou Nemrtvych az pres zabydlovani Orske Hordy v Kalimdoru k porazeni Plamenne Legie Temnymi Elfy s pomoci Aliance Lidi a Orku. Hra skrz ctyri na sebe navazujici tazeni dokonale zabavi na desitky hodin. Na vyber mate dve obtiznosti, z nichz druha je v zaverecnych misich hotove peklo. Zejmena posledni mise braneni postupu Legie vstric Stromu zivota byla serii nekonecnych loadu. Kazda rasa dostala po vzoru Starcraftu unikatni a odlisne schopnosti kazde jednotky. Pribyl odvod surovin na udrzbu armady od 40, respektive 70 jednotek. Za velkou chybu povazuji vyrazeni boju na vode, ktere mi pri hrani chybely. Oproti tomu mate za kazdou rasu az dva hrdiny, kteri na rozdil od Starcraftu mohou zemrit a ozivite si je v Oltari bouri. Hra dostala paradne zpracovany cesky dabing s ucasti znamych ceskych daberu (napr. Martina Stranskeho nebo Jana Stastneho). Samozrejmosti je multiplayer pres LAN a battle.net. Suma sumarum dustojny nastupce predchozich dilu, ktery ale zklamal odklonem k pozdejsim hram typu DOTA.

Pro: lepsi grafika, dve nove rasy, najimani zoldaku, zvraty v pribehovych liniich, paradni profesialni cesky dabing, hrdinove

Proti: vyrazeni boju na vode, odklon z RTS smerem k MOBA

+8+9 / -1

Kingpin: Life of Crime


Po Outlaws ma druha nejoblibenejsi FPS z hlediska pribehove single kampane. Nejde jen o cistou FPS, ale okorenenou adventurnimi prvky, prvky hry RPG. Ve hre je kvanta zbrani od olovene trubky pres pacidlo, pistoli, brokovnici, tommy gun, tezky kulomet, granatomet a bazuku. Nepratel je cela rada od klasickych poulicnich vandraku s pistolemi az po zuby ozbrojene, brneni nosici a tezke zbrane drzici drsnaky. Role penez ve hre je alfou a omegou vaseho putovani. Za penize si kupujete lepsi zbrane, upgrady, lekarnicky, brneni, ale predevsim najimate zoldaky na svou ochranu. Muzete jim udelovat prikazy a sledovat stav jejich zivota. Prostredi je spravne spinave, nechutne az depresivni. Autori se inspirovali nejvetsimi shitholes v New York City a podobnych americkych mestech. Zaplivane dvorky okoli ruin baraku, vsude spina, strach, drogy, alkohol. Spisovna slova v konverzaci s postavami byla spise vyjimkou. Soundtrack z dilny Cypress Hill do hry skvele zapadl. Hru jsem dohral na nejtezsi obtiznost a bylo to hotove peklo. Vetsinou jsem se kryl za bodyguardy, po kazde vetsi bitce nekolik minut cekal, az se uzdravi, savoval, loadoval a pokracoval dale. Nejhorsi cast byla predposledni mise, kde jste celou dobu byli sami. Protivnici totiz mirili neuveritelne presne a jakmile jste neměli minimálně Tommy Gun, mohli jste jít akorát lovit krysy.

Hlavni hrdina se probouzi zmlaceny ve spine. Nevi kde je ani jak se jmenuje. Vi vsak moc dobre, kdo ma na svedomi jeho stav a vydava se ihned za pomstou. Nebyl jim jikdo jiny nez samotny kral mistniho podsveti - Kingpin.

Pro zacatek si hlavni hrdina (dale "Thug") nasel alespon olovenou trubku. Po zjisteni, ze jej vetsina lidi v teto ctvrti nema prilis v lasce planuje presun do jinych koncin. Zaplati si tedy jednoho na rohu postavajiciho typka, aby mu kryl zada. Projdou do stoky, kde bohuzel v radiovce odeny ochrance jiz padne pred presilou Kingpinovych nohsledu. Jiz s pistoli v ruce, prostrili se hlavni hrdina pekne potichoucku za asistence tlumice az do mistniho baru. Zde si najme dva rezniky, kteri odvedou poradny kus spinave prace. Po dalsim putovani ctvrti Skidrow nakonec Thug nalezne baterii do chopperu a konecne se vyda na ztec za Kingpinem.

Jeho dalsi zastavkou je Poisonville, kde mistnimu mafianskemu kapovi Louiemu chlapci Nikky Blanca "prevzali" jeho sejf i s cennymi dokumenty v ramci vyrizovani uctu. S kasarem se tedy Thug vydal sejf vyloupit. Po prostrileni se skrz armadu Nikkyho chlapcu a po vyhozeni pojistek bylo dilo uspesne dokonceno. Jako argument pro dohodu se strazi dostatecne poslouzila brokovnice. Za odmenu se k vam pridali pekne drsni Louieho chlapci, oba dva ozbrojeni Tommy Guny. Pout skrz cisticku odpadnich vod rozhodne stala za to. Vsude cihalo plno nepratel a ve sladkem zaveru sam Nikky Blanco, ktery behal jako sileny a palil plamenometem vse, co se hybalo. Nakonec vsak stejne ujel svym nadupanym bourakem pryc.

Po presunu do pristavu a zajimave interakci se ridicem kamionu, ktery vas vzal stopem, byl Thug rychle vtazen do mistniho velkeho prusvihu. Williemu nekdo jednak vyrazne upravil vizaz a navic unesl jeho holku. I pres maximalni snahu se vam ji nepodarilo zachranit celou. Prinesli jste tedy Williemu alespon jeji kousek, coz ho vyrazne rozrusilo a pridal se k vam na ceste za tim parchantem. Pote, co jste jej v kajute jeho lodi vlastnorucne zlikvidoval jse si zajistil Willieho nehynouci dik.

Nasledoval Steeltown, kde vas pohledna Bambi poprosila o zachrani jejiho bratra Davida. Toho odvedl Moker jako otroka pracovat do slevarny. Cestou slevarnou jste potkali jeste nekolik detskych otroku a po vystrileni snad pulky zamestnancu ucinili pritrz Mokerovemu byznysu. David vas pote doprovazel az k zeleznicni stanici za samotnym Mokerem, ktery rozpoutal hotove raketometove peklo, ale ani to mu nebylo nic platne.

Cesta vlakem nakonec skoncila vykolejenim a putovanim stokami, tunely az k zastavce metra. Byla to pekna fuska, ale slova jako grilovani, opekani a BBQ tou dobou nabyla naprosto novych vyznamu. Plamenomet je skvela vec, ale je u toho zbytecna spousta revu a smradu.

A prisel vrchol - Radio City. Ve stanici metra se k vam pridali zdarma clenove mistniho gangu Jokers. Museli jste ale projit testem - vymlatit stoky metra od bezdomovcu bez pouziti strelne zbrane. Jokers vedli boj proti Dragoos a prohravali. Vy jste ale jejich pozici vyrazne vylepsil a Dragoonum vypaloval rybnik za rybnikem. Cesta vedla az k samotnym Central Towers, k obrovskemu mrakodrapu, k sidlu samotneho a velkeho Kingpina. V baru vam chlapek prodal listek na Skytram a slo se na vec.

Ani smecka vernych psu rabiatu, ani patolizalove s raketomety vas od konfrontace s Kingpinem nezastavili. Mnohem sladsim soustem se nakonec stala jeho partnerka Mary, ktera po jeho zabiti vydesene prchla na strechu a ulitavajici ve vrtulniku prisahala pomstu. Hra konci animackou, ve ktere z drive Kingpinovy zidle prepocitavate penize ve spolecnosti krasnych zen. Bravo, stali jste se mafianskym bossem!

Pro: unikatni FPS z gangsterskeho prostredi, role penez ve hre, vylepsovani zbrani, najimani poskoku, obchody se zbranemi, bary, soundtrack, paradne zpracovane az nechutne prostredi, sprostota na kazdem kroku

Proti: ultimatni obtiznost a chirurgicky presni nepratele, hranate textury nepratel

+13+13 / 0

Warcraft II: Beyond the Dark Portal


Datadisk navazuje na konec puvodni hry a pridava hrdiny. Obtiznost hry vsak narostla do extremnich rozmeru. Dosud a ani pote jsem jeste nikdy nehral takto obtiznou RTS proti A.I.. Jeji dohrani vyzadovalo nekolik desitek restartu misi, savu, loadu a predevsim kupu trpelivosti. Dej hry se odehrava predevsim v Dreanoru, kam lidska aliance vytlacila orkskou hordu. Hra nic neztratila z predesle casti co se tyce atmosfery a chytlaveho pribehu. Naopak diky vyraznemu narustu obtiznosti se jedna o hotove peklo, ktere bych prirovnal k obtiznosti Vietcongu na vietnam. Otazka je, zdali jde o plus nebo minus.

Pro: nove mise, novi hrdinove, gradujici pribeh a atmosfera, opravdu az extremni obtiznost

Proti: opravdu az extremni obtiznost

+6+6 / 0

Warcraft II: Tides of Darkness


Malokdy se stava, ze pokracovani predci sveho predchudce. V pripade druheho dilu sagy Warcraft vsak doslo k posunu ve vsem. SVGA grafika, lepsi zvuky, hudebni doprovod, pocet jednotek, druhy krajin, pocet map a jejich editor - vse uvedene bylo vyrazne vylepseno. A nic nevadi, ze se u jednotek jedna defakto o zrcadlovy obraz opacne rasy s drobnymi odchylkami. Zejmena hratelnosti predci druhy dil i sveho nasledovnika, dil treti z roku 2002. Hru vyrazne obohatili boje ve vzduchu a na vode, kde jste tankery tezili i novou surovinu - ropu. Toto vyzadovalo vybudovani flotily lodi pro jejich obranu. Dalsi novinkou byla vodni transportni jednotka, vzdusni pruzkumnici idealni pro skautovani, schopnost utocit s workery a moznost vzit do skupiny devet jednotek. Mise byly rozmanite a jejich obtiznost stoupala jak dej pribehu psal svoji cestu. A mohli jste hrat i custom games. Suma sumarum druhy dil se povedl po vsech strankach a zabavil na dlouhe hodiny.

Pro: lepsi grafika, zvuky, hudba, vic jednotek, pocet map, jejich editor a druhy krajin, boj ve vzduchu, na vode, nova komodita - ropa, lodni transport, pruzkumnici, workeri utoci,

Proti: grafika na dnesni dobu, jinak nic

+8+8 / 0

FIFA International Soccer


Jojo, toto byl muj uplne prvni fotbalek na PC. Co jsme si s kamaradem tehdy uzili srandy pri jeho hrani. Podvodne goly s obiranim golmana jsme vyradili. Jednou vyhral turnaj on, jednou ja. V podstate jsme pouze nakopavali balon vpred. Prihravky do stran ci zpet nemely smysl. Prekonat golmana tvari v tvar byl nadlidsky ukol, naopak z velkych vzdalenosti to tam padalo o sto šest. Ze vzdalenosti nejakych petadvaceti, triceti metru stacilo vystrelit padajicim listem a golman byl bez sance. Nicmene atmosfera na stadionu a krik fandu byl v teto hre nejlepsi ze vsech fotbalovych her. Uz jen losovani minci pred vykopem melo svuj naboj. Nicmene hra, ktera nabizela jen 48 narodnich vyberu po case omrzela.

Pro: atmosfera, losovani minci

Proti: nelogicke zejmena pri strelbe

+5+5 / 0

UEFA Euro 96 England


Spolecne s FIFA International Soccer muj uplne prvni fotbalek na PC. Ukolem bylo vyhrat evropsky sampionat. Za tymy urovne Nemecka, Italie, Anglie, Spanelska nebo Danska neslo o nic pretezkeho. Ale za Cechy jsem se nejdale dostal do ctvrtfinale a musel jsem si do zakladni skupiny nalosovat Turecko a Svycarsko. Hra byla i na tehdejsi dobu jednoznacne arkadova. Golmani chytali vylozene sance v podobe strel do sibenic, naopak opakovane pousteli propagacni strely zdalky, pripadne z nulovych uhlu. Nebyl problem dohrat zapas se dvema, tremi vyloucenymi a stejne vyhrat. Hra nebyla na svoji dobu spatna, ale po case se dostavit stereotyp. Potesili pomerne presne soupisky tehdejsich tymu a licencovani rozhodci. Naopak chybela moznost zahrat kvalifikaci od zacatku. Hraje se na cisty cas, cili hra konci, kdyz casomira ohlasi presne 45' a 90', tudiz neexistuje nastaveny cas.

Pro: turnaj s realnymi soupiskami, licencovani sudi, moznost znovunalosovat skupiny

Proti: silena arkada, chybi moznost hrat kvalifikaci, cesky tym je neskutecne podhodnoceny, po case stereotyp a nuda

+5+5 / 0

Indianapolis 500: The Simulation


Po formulich od Accolade me prvni poradne formule, ktere jsem kdy hral. Jezdil jsem vzdy za cervene auto a po kvalifikaci nasledne startoval nekde od stredu skupiny vozu. Na zavody na delsi dobu jsem ve svych tehdy 6-10 letech nemel nervy. Zlute auto jsem se bohuzel nenaucil ovladat a vzdy s nim skoncil ve zdi. Nicmene svoji obtiznosti a realisticnosti se jednalo na svou dobu o nadprumerny herni kus. Potesily i historicke zabery v podobe fotek pri startu hry. Nostalgie.

Pro: realisticke zavodeni - trenink, kvalifikace, zavod, boxy, kvanta moznosti jak prijit k uhone, safety car se zakazem predjizdeni, moznost zmeny parametru vozu

Proti: grafika na dnesni dobu

+5+5 / 0

Vietcong 2


Po famozni praci na prvnim dilu a o neco horsi na navazujicich datadiscich prislo s vydanim Vietcong 2 obrovske rozcarovani. Hra naprosto ztratila atmosferu puvodni hry. Nemyslim si, ze by byl hlavnim duvodem jen presun bojiste z dzungle do mesta. Duvodu je vic. Hra byla ve sve dobe spatne optimalizovana, graficky minimalne vylepsena, omacka v podobe brifinku, vyberu zbrani, treninku byla znacne odflaknuta, stejne jako vas tym, hecovani vasich clenu mezi sebou, velitelem a podobne. Secteno a podtrzeno hra pusobila neslane, nemastne a spichnuta horkou jehlou bez emoci. Nevytrhla ji ani kampan za protistranu o ctyrech misich. Samotna americka citala 8 misi. Zlepseni se dockal multiplayer, kde jste mohli vyuzivat i vojenskou techniku, i kdyz v omezene mire. Kvalitou rozhodne potesi obtiznost, ktera sice byla lehci, nez v predchozich dilech, ale stale na velmi vysokem stupni. Celkove ale znacne rozporuplny dojem a bohuzel i pocit z nastavovane kase.

Pro: hrajete za obe strany, vojenska technika v multiplayeru, obtiznost stale na vysoke urovni

Proti: neoptimalizovano, nulovy graficky posun, odflaknuty interface a briefinky pred misi, o neco horsi hudebni doprovod

+11+11 / 0

Vietcong: Fist Alpha


Vietcong Fist Alpha je priklad datadisku, ktery nenavazal na sveho puvodniho predchudce. Hra se dejove vraci pred puvodni hru do doby, kdy je tabor na kopci Nui-Pek teprve konstruovany. Vedete tym z pozice predchoziho vudce Douglase a k dispozici mate stejne cleny s vyjimkou stopare, ktereho vam dela Nghuyen. Hra bohuzel nenabizi tolik napeti a necekanych situaci, coz je dano predevsim dejovym umistenim a jistotou konce clenu tymu a dale poctem misi, kterych je jen pet. A zejmena posledni ve stealth akci notne potrapi vase nervy. Hru na nejtezsi obtiznost doporucuji jen fanatikum nebo masochistum, jelikoz prave posledni mise vas bude strasit jeste nekolik dni po jejim dohrani. Ja osobne jsem ji hral snad deset hodin, nez jsem ji dohral. Problemem je ultimatni obtiznost, kdy vy nevidite pres housti nic, ale protivnici vam davaji pres pulku mapy jednou ranou headshoty. Zde by melo dojit na nerf. K pozitivum hry patri nove zbrane, mapy do multiplayeru a rychle bitky a ze jde stale o dobrou hru.

Pro: nove zbrane, mapy

Proti: vyrazne mensi atmosfera ve srovnani s predchozim dilem, posledni mise, kampan je utahana

+9+9 / 0

Vietcong


Vietcong pro me neznamena jen hru. Jde o srdecni zalezitost, o legendu, u ktere jsem stravil stovky hodin a na kterou mam spustu krasnych vzpominek. Zejmena se mi vybavuje pocitacova ucebna, kde jsme po skonceni vyucovani travili cas hranim. Autori z Pterodonu spolecne s Illusion Softworks byli mezi lety 2002-2003 na vrcholu a po prvni Mafii vysel druhy cesky herni klenot, ktery budeme jeste dlouho opevovat. Hra je po vsech strankach vypiplana temer k dokonalosti. Autori se sice nevyhnuli drobnym chybickam a bugum, nicmene v celkove atmosfere hry drobnosti jako obcasne zaseky o stromy a podobne naprosto zanikaji. Stejne jako Mafia je hra tvorena vyhradne srdcem a s maximalnim smyslem pro detail, coz je vic nez patrne.

"Tamhleten chlapek vam da munici. Co je k***a s vama? Jdete si vzit tu munici nebo vam kazdymu narvu do zadku par zasobniku!!!"

Dodnes jsem v zadne jine hre nevidel tak detailne zpracovany a v pripade zvoleni nejtezsi obtiznosti skutecne pekelne tezky single player. Uz jen pritomnost zakladniho vycviku (v nemz jste se minimalne seznamili se zakladnim ovladanim hry), kdy na vas vygumovanej zelenej velitelskej mozek fanaticky sproste rve dokaze navnadit paradni valecnou atmosferu. Zacinate na opici draze, kterou je treba dle instrukci velitele, ktery si behem vaseho behu neodpusti tuny sprostych a misty i nechutnych nadavek, zdolat. Pote se presunete na strelnici, kde si vyzkousite strelbu z Tommy Gunu na staticke a nasledne pohyblive terce. Treti cast je bunkr z nehoz budete odpalovat miny claymore, strilet z kulometu, hazet granaty a na zaver navigovat palebnou podporu. Posledni cast vycviku se odehravala na bojisti, kdy jste v arene podobne paintballove museli prezit a zastrelit vase protivniky. Osobne jsem se behem vycviku nekolikrat neudrzel a cholerickemu veliteli bud Tommy Gunem ustrelil kebuli, nebo jeho smerem hodil granat. Hlaska "Zmrde, ja te kurva zabijuuu!!!" me jeste dnes vhani slzy smichu do oci.

"Jo, obcas se to holt po**re, ale alespon to mel rychly. Kulka z akcka ho trefila primo do hlavy. Byl mrtvej driv nez padl na zem."

Po absolvovani vycviku jdeme na kampan. Mam rad vyzvu, a proto jsem ihned zvolil nejtezsi stupen Vietnam. A slo o opravdovou vyzvu. Dosud a ani pote jsem nehral tak tezkou hru proti AI. Stacila jedna dobre mirena rana a bylo po vas. V lepsim pripade jste byli tezce raneni a jakykoliv dalsi zasah se rovnal smrti. Vasi kolegove sice vydrzeli mnohem vic, ale nesmrtelni nebyli. I jejich smrt a nebo napriklad vybuch granatu se rovnal jistojiste opetovnemu nacteni posledniho quicksavu. A aby byla hra jeste tezsi, meli jste k dispozici pouze ctyri moznosti prave quicksavu behem jednoho useku dane mise (s vyjimkou automatickeho ulozeni zejmena pri zmene cilu mise nebo podavani hlaseni vysilackou). Dodnes nevim jak, ale hecnul jsem se a hru po stovkach loadovani dohral. A uprimne, kolik nervu me staly zejmena mise, kdy jsem musel solo prchat drzungli radeji ani nechci vedet. Ale pocit po dokonceni celeho singlu se neda popsat. To uz dnes nemate sanci zazit, jelikoz dnesni hry jsou i na nejtezsi stupen ve srovnani s Vietcongem neuveritelne jednoduche. Jakozto Steeve R. Hawkins jste preveleni do tabora CIDG na kopci Nui-Pek, kde nahrazujete zabiteho velitele Douglase. Spolecne s tymem, do ktereho se pridate plnite ruzne pruzkumne a bojove mise. Vasimi kolegy jsou Le Duy Nhut - stopar, Vietnamec, ktery zbehl z Viet-Minh k LLDB, Hornster - kulometcik, Crocker - zdravotnik, Defort - radista a Bronson - zenista.

"Nazerte se olova rejzozrouti za***ny!!!"

Samotne mise se vyrazne lisi svym obsahem. Jednou se plahocite dzungli k vesnici mistniho vesnickeho kmene, pote se v tabore branite utoku mistnich partyzanu Vietcongu, osvobozujete zajate kolegy, dobyvate kopec, vyhazujete do vzduchu most za ucelem zpomaleni postupujicich nepratel, prolejzate sirokou sit tunelu a podobne. Krome mapy a kompasu nemate k dispozici zadny zpusob navigace, cili rychlost a spravnost postupu je jen na vas. Tehdejsi hry vyzadovaly i logicke uvazovani a nevedly vas za rucicku jako mala decka. Nepratel je cela rada, casto se zajistuji kryci palbou, behaji, kryji se, vykukuji a opet se schovavaji. K jejich odstraneni nestaci jen slepe strilet, ale i takticky hazet granaty, obchazet je, cilene se v nekterych mistech i plizit a predevsim byt hodne trpelivy. A granat jste museli sami nejdrive odjistit a az pote hodit. Behem postupu jednotlivymi misemi casto celite i typickym pastem jako jsou punji nebo vystrelovaci bodaky. Kazda z misi vam zabere peknou radku minut a chvili bude trvat, nez si ji osvojite. Autori hru vypiplali do detailu. Svedci o tom jednak briefinky pred misemi, kdy se vase parta spravne hecuje, navnazuje a nesetri humorem, ale i velitel tabora, ktery s chladnym klidem zejmena vecne nespokojeneho kulometcika Hornstera castokrat vtipne usadi. Dale vase "cimra", ve ktere hraje v radiu dobova hudba od skutecnych zahranicnich autoru hranych v dobe vietnamske valky, zpravodajstvi z fronty, a ktera casem obrusta vsemoznymi zabavenymi suvenyry. Ke konci kampan graduje, spravne houstne a vy z pozice hrace pomalu ale jiste zacinate tusit nevyhnutelny a trpky konec.

"Vic Vietcong!!!"

Po dohrani kampane mate moznost zahrat si tzv. Rychlou bitku. Jde o vycisteni zvolene mapy od vsech VC. Muzete si nastavit stranu, mapu, zdali pujdete sami, kdo vsechno vas doprovodi, kolika budete celit nepratelum a jako obtiznost budete hrat. Na nejtezsi stupen se jedna o hotove peklo, kdy castokrat dostanete jednu ranu ani nevite odkud a je po vas. Nicmene jako trenink presnosti a postrehu neni spatne si tento mod vyzkouset.

"Dalsi Charlie!!!"

Multiplayerove radeni je ve Vietcongu paradni. Na vyber mate hromadu map (me nejoblibenejsi byly NVA Base, Arroyo a Halong Port) a hernich modu (CTF, Deathmatch, Team Deathmatch a dalsi). Mohli jste si vybirat z velke skaly povolani. Napriklad vojak mohl mit vsechny strelne zbrane s vyjimkou kulometu a odstrelovacek, zdravotnik jako jediny umel lecit, zenista doplnoval munici a sniper vladl vsem odstrelovacim puskam. Hra byla ve sve dobe velmi popularni zejmena v Cesku a na Slovensku a temer vzdy jste se na bojisti setkavali s krajany nebo vychodnimi sousedy. Multiplayer zabavil na stovky hodin. Jedinou vytkou je, ze neexistoval system levelovani a hodnoceni, jako dnes.

"Hawkinsi, tebe dneska zase cekaj hajzliky!!!"

Suma sumarum, Vietcong je pro me spolecne s prvni Mafii nezapomenutelnou hrou, kterou si jeste dnes z nostalgie rad zahraji. Hra vas nejen pobavila, ale i jste se neco dozvedeli o vietnamske valce jako takove. A famozni dabing, ktery hre poskytli skutecni cesti daberi (napr. Svatopluk Schuller, Libor Hruska, Martin Stransky, Jan Maxian a dalsi). Jejich hlasky vas casto dostanou do kolen a rovnez hlasky jich i spojeneckych vojaku, kdyz do nich strilite. Priznam se ze jsem parkrat opakovane po dobu nekolika desitek minut strilel do kulometcika na vrtulniku, protoze jeho hlasky: "Blbce, co to delaaas???!!!" nebo "Nestrilej do me!!!" a predevsim zpusob, jakym byly pronaseny, me opakovane odrovnaval. A myslim, ze jsem nebyl jediny :D

"Aaa pozor to jsem jaaa!!!"

Uplnym zaverem jen hromada slz, ze dnesni FPS uz nejsou takto detailne vypiplane a vicemene kopie jedna druhe.

Pro: atmosfera, detailne propracovana hra, na dnesni dobu nevidane propracovany single, famozni soundtrack a zejmena hlasky vojaku ve hre, obtiznost Vietnam je hotove prave vietnamske peklo

Proti: neexistuje levelovaci system a tabulky, jinak vubec nic

+32+32 / 0

Ignition


Ignition jsou jednou z nejlepsich her pro odreagovani zavodniho typu. Hru jsem si zahral az v roce 1999, jelikoz jsem nemel predtim dostatecny pocitac. Dva roky po vydani plne hry jsem nejdrive vyzkousel demo za policajta na Moosejaw Falls a po case si poridil i plnou verzi. A nedavno, kdy jsem si ji po hodne dlouhe dobe znovu zahral, mi vykouzlila usmev na tvari. I po vice jak 15 letech vypada hra stale stejne skvele a citim obrovskou nadcasovost. Ano, rozliseni 800x600 je dnes spis usmevne, nicmene s prvnim zavodem hodite tento fakt za hlavu. Zpracovani zavodu je naprosto paradni. Kazda trat je jina, ale zaroven unikatne zpracovana a predevsim paradne vykreslena. Pasti jako blesky, tornado, padajici balvany, lavina, sopka, projizdejici traktor ci vzletajici letadlo a spousta dalsich atmosferu zavodu paradne prizivi. Vybirat muzete z cele rady typu vozu: od klasickych pres sportovni, policejni, hasicske, monster truck, skolni autobus az po kamion. Jedinou vytkou je pro me maly pocet trati a nasledny stereotyp, kdy odemknete vsechny trate a auta za jedno odpoledne. Pak nastava hra splitscreen a pote multiplayerove zavodeni. I presto se jedna o jednu z mych nejoblibenejsich her, ke ktere se cas od casu vracim. Jde o modelovy priklad, ze v jednoduchosti je sila.

Pro: grafika, spousta hernich modu, kazdy vuz je jiny, turbo, prekazky a pasti, splitscreen a multiplayerove zavodeni

Proti: malo trati, kratke, single player po case omrzi

+10+10 / 0

Doom II: Hell on Earth


Kral neni mrtvy, at zije druhy kral! Jedno z mala vice nez povedenych pokracovani puvodniho dilu ve forme samostatne hry. Po uspesne misi na Marsu se Doom Marine vraci na Zemi, kam ale necekane dosahlo stejne peklo, ktere predtim plenilo prave Mars. Vrhate se opet do viru jatek a ve 30 (+2 tajnych) levelech kosite co se da. Pribyly nova monstra, dvouhlavnova brokovnice a power-up, ktery vas upgraduje na 200% life i armor. Mise jsou rozlehlejsi a dobre na sebe navazuji. Hudba je paradni, za me jeste o neco lepsi nez v jednicce. Proste pokracovani jeste lepsi prvniho dilu se vsim vsudy. Opet tecou hektolitry krve demonu, sbirate kvanta naboju, lekarnicek, pachate masakr motorovou pilou a podobne. Opet povinnost pro vsechny fajnsmekry FPS.

Pro: vse co nabizel puvodni dil, nova monstra a jejich vetsi pocet, nove a vetsi mapy, dvouhlavnova brokovnice, megasphere

Proti: opet nelze skakat

+14+15 / -1

Doom


Po Wolfenstein 3D je Doom legenda vsech legend. Ne nadarmo se jeho nasledovnikum rikalo "doomovky". Hra, ktera urcila chod korodorovym FPS ve sve dobe ovladatelna vyhradne klavesnici bez free mouse looku. Jakozto Doom Marine jste vyslan na Mars, kde mate zabranit demonum prichazejicim z pekla ovladnout planetu. Jakozto jediny prezivsi se vydavate na nefalsovana jatka a kosite demona za demonem. Arsenal zbrani je rozmanity od pesti pres pistoli, brokovnici, rotacni kulomet, raketomet, plasmovou pusku az k legendarnim BFG 9000 a motorove pile. Vse do metaloveho, spise az satanskeho nadechu, kdy ve hre nechybi pentagramy, lebky, hektolitry krve, lebky a kosti. V porovnani s Wolf3D byly v Doomu mimourovnova patra propojena chody, vytahy, teleporty. Nepratel bylo pozehnane a zejmena neviditelna prasata, jak jim hraci s oblibou rikali, dokazala v temne chodbe pekne zavarit a rovnez i postrasit. Dale jste se setkali s klasickymi zombiky ozbrojenymi pistoli, brokovnici, milouckymi Impi, kteri po vas metali ohnive koule a zblizka skrabali svymi ostrymi drapy. Nechybeli oblibeni Cacodaemoni a Pekelni baroni, kteri byli uz tuzsi. Hra byla rozdelena na 3 kampane (pozdeji 4) a ve finale vzdy cekal nejaky Boss. V jednicce zejmena obrovsky pavouk. O popularite Dooma hovori i tuny modifikaci, ktere jej predelavaji do soucane moderni grafiky plus rada misi. Doom byl, je a i bude nezapomenutelnou legendou, kterou jsem mel cest hrat ve svych 10 letech. Kdo ji nehral o hodne prisel a nemuze se povazovat za znalce FPS her.

Pro: legendarni hra, atmosfera, muzika, zvuk, motorova pila, BFG 9000

Proti: dnes uz jen zub casu, nemoznost skakani

+15+16 / -1

The Lord of the Rings: The Return of the King


Po The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, ktery vychazel vyhradne z knihy prisla od tvurcu z EA mnohem lepe zpracovana co se tyce filmove predlohy. Hra zacinala v Helmove Zlebu, kdy jste se z uvodniho filmecku presunuli rovnou do pozice Gandalfa a pomohli vycistit pevnost od zbylych skurutu a nasledne ziskali pod svoji kontrolu zpet Zelezny pas. Pote jsou k dispozici tri pribehove vetve: 1) Gandalf, 2) Aragorn, Gimli a Legolas, 3) Frodo a Sam. Mise vychazi z filmove predlohy. S Gandalfem branite Minas Tirith pred invazi skretu z Mordoru, trio Aragorn, Gimli a Legolas projde Stezkami Mrtvych, dale jizni branou Gondoru az na Pellenorska pole, kde se opet spoji s Gandalfem pred zaverecnou bitvou pred Cernou branou. Frodo se Samem putuji Osgiliathem pres Cirith Ungol az do nitra Orodruiny. Samozrejmosti je originalni hudba a dabing, filmova kamera, ktera prechazi primo do hry. Jedna se o akcni hru z pohledu treti osoby, kde mydlite moba za mobem. Pokud se rozhodnete hrat hru na nejtezsi obtiznost, pripravte si kybl na nervy, protoze pujde o hotove peklo. Osobne jsem musel, zejmena posledni mise, nekolikrat restartovat, jelikoz jste museli jednak chranit spojence, branit se valicim se hordam a jeste sundavat bosse. Dychtivych lekarnicek padalo mene nez safranu a checkpoint byl ve hre jeden nebo dva. V pripade smrti jste museli restartovat od posledniho checkpointu. Ale pro zazitek ze hry prave nejtezsi obtiznost doporucuji. Logickych hadanek je ve hre pramalo, jedna se o nefalsovana jatka skretu. Urcite potesi COOP, ktery je ale jen na jednom PC.

Pro: atmosfera, bitvy, hudba a dabing, filmecky, COOP, bonusy po dohrani hry

Proti: ultimatni obtiznost hry v jejim zaveru, COOP jen na jednom PC

+4+4 / 0

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II


Druhy dil vic oceni ctenari nez filmovi fajnsmekri. Dej se odehrava z filmoveho pohledu v pozadi, zejmena se valci v radach trpasliku a elfu a na strane zla stoji samotna Usta Sauronova, cernoknezny kral z Angmaru, rozsevajici hruzu do srdci nepratel a pavoucice Odula. Misto Gandalfa vas hrou provazi sam velky Elrond. Hra je stale doprovazena famoznim soundtrackem Howarda Shore. Budovy jiz muzete stavet libovolne, nejen na urcenych mistech. Pribyla nova kouzla, Zase ubyla mapa Stredozeme a k dispozici jsou pouze linearni kampane za dobro a zlo. Hru nejvice srazi opet nizka obtiznost, ale predevsim neuveritelna kratkost obou kampani, kdy kazda cita pouhopouhych 8 misi. Vse ale vynahradil mod War of the Ring, kde je AI jiz vetsim oriskem a posila stovky jednotek. Hra je vylozene relax, ale fandy Pana Prstenu rozhodne potesi.

Pro: stale stejne dobry soundtrack, lepsi grafika, budovy muzete stavet kdekoliv, mod War of the Ring

Proti: vylozene stupidni AI, silene kratke kampane

+4+4 / 0

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth


Jedna z mala her dle filmove predlohy, ktera se povedla. Navzdory svemu stari se na ni prilis nepodepsal zub casu. Uvodni video komentovane Gandalfem vam nastini minulost, jak vse vzniklo a navede vas do pribehu. Muzete si vybrat bud stranu dobra (Rohan, Gondor) nebo zla (Isengard, Mordor) a vydat se do valky o prsten. Jedna se o RTS s ucasti hrdinu. Hra cerpa vse z filmove trilogie, kdy behem hrani vidite animacky z ni. Zejmena soundtrack, ktery je originalni od Howard Shore, do hry spravne navnadi. S vasimi hrdiny muzete dosahnout maximalni 10. urovne, cimz se zejmena z Gandalfa stane ultimatni cistic schopny sam ovladnout celou mapu. Klicem k uspesne zvladnutym misim je mit co nejvic farem (prijmu potravy), namaxovat armadu a vyhladit protivnika. Behem putovani za stranu dobra budete bojovat vsechny velke bitvy dle knih (Moria, Amon Hen, Helms Deep, Isengard, Osgiliath, Minas Tirith, Black Gate) a muzete zabrat temer celou mapu. Cim vic misi odehrajete, tim vice bodu ziskate a vice schopnosti odemknete. Jedinou kankou hry je nizka obtiznost AI, ktery i na nejvyssi stupen utoci v malinkych skupinkach, neresi oblehaci katapulty a stereotyp vedlejsich, mimopribehovych misich.

Pro: super soundtrack, vylepsovani hrdinu, dejova linie zachovana, Boromir muze prezit az do konce

Proti: budovy nelze stavet kdekoliv, nizka obtiznost AI

+4+4 / 0

Outlaws


Naprosto unikatni FPS, na motiv westernu prvni sveho druhu. Kdyz si odmyslime horsi grafiku, kterou spolehlive prebiji poutavy pribeh, kvanta filmecku a zejmena soudtrack, za ktery by se nemusel stydet ani sam slavny Moriccone, se i na dnesni dobu jedna o hru, co pridava nadstavbu. Vedle hlavni pribehove vetve, kterou doporucuji dohrat na nejtezsi obtiznost, jsou k dispozici jeste Historical Mission, kde z pozice serifa lovite mistni padouchy a bud je privedete zive nebo mrtve. Zbrani je cela rada, od pesti pres nuz, colt, pusku, brokovnici, dynamit az ke gatelingu. Zbrane pri dobrem trefeni zabijeji na jednu, dve rany, maji dva zpusoby utoku a predevsim se realne prebijeji. Mise jsou rozmanite, ale se stejnymi cili - vystrilet padouchy a nakonec i bosse. Cilem hry je osvobodit unesenou dcerku a pomstit smrt zabite manzelky.

Pro: famozni soundtrack ala spaghetti western, filmecky, atmosfera, zbrane

Proti: grafika a stejne ukoly v misich

+11+11 / 0

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring


Ke hre je nutne pristupovat s rezervou, jelikoz je zpracovana dle knizni predlohy a s filmem muze mit spolecneho pramalo. Zpocatku je dobre zpracovana, jelikoz vedle boje plnite i spoustu logickych hadanek. Postupem casu se ale hadanky vytraci a ze hry se stavaji na muj vkus prehnana jatka. Hratelni jsou Frodo, Aragorn a Gandalf a kazdy hrdina je jiny. Potesi lokace a postavy, ktere ve filmu nejsou, ale zde ano. Obtiznost hry je stredne tezka a delka nejakych deset hodin. Jedna se o hru pro vekovou skupinu 12+, ktera vas potesi, nebudete-li mit velika ocekavani. Zadne grandiozni putovani ale necekejte.

Pro: postavy a lokace primarne z knihy, logicke hadanky

Proti: chybi podoba s hlavnimi hrdiny z filmu, hra je misty chaoticka

+7+7 / 0

Robin Hood: The Legend of Sherwood


Anglie, leta pane a doba krizackych vyprav. Jako navrativsi se Robin z Locksley (dale Robin Hood) zjistujete, ze vas rodinny majetek byl zkonfiskovan serifem z Nottinghamu a vase nyni jiz byvale pozemky hlidaji vojaci. Po uniku a pri prijezdu do Nottinghamu se stavate nedobrovolnym svedkem pranyrovani vasich pratel a jejich druhu. Po jejich osvobozeni vsichni spolecne prchate do Sherwoodskeho lesa... Zde zacina vase vzpoura a rebelske tazeni proti usurpatorum, kteri vyuzili nepritomnosti krale a vysokymi danemi ozebracuji jiz nyni zdecimovane obyvatele. Hra ma opet famozni soundtrack, ktery se meni vzhledem k vaznosti situace v konkretnich misich, kterych je dost - deli se na hlavni, kde dobyvate hrady, kradete cenne relikvie, prepadove mise v lese, kdy kradete prepravovane zlato nebo osvobozujete zajatce a nakonec dobyvatelske, kdy bud podplacite nepratelska vojska, posilate zbojniky bojovat, ci sami bojujete. Hlavni clenove tymu pribyvaji postupne, zbojnici dle co nejmensiho zabiti nepratel. Mezi misemi muzete v Sherwoodu tezit suroviny nebo se trenovat v sermu ci lukostrelbe. Postupem casu se ale hlavni mise, odehravajici se na peti velkych hradech, opakuji a zacnou nudit. V boji namisto tiche akce casto nastava rezba, kdy bandu vojaku idealne omracujete tycemi a nasledne poutate. Pote jim muzete prosacovat kapsy a nalezenymi penezi uplatit mistni zebraky a ziskat cenne informace. Dalsim neduhem je system sermu, ktery mi prijde nedotazeny a pouze dve animacky za celou hru. Obtiznost na treti stupen je na nizsi urovni nez Desperados: Wanted Dead or Alive

Pro: soundtrack, tri typy misi, kradeni relikvii a pokladu, tezba surovin a trenink dovednosti

Proti: mise se opakuji, serm je nedotazeny, jen dve animacky

+13+13 / 0

Desperados 2: Cooper's Revenge


Jednicka nasadila latku hodne vysoko a dvojka mela velmi tezkou ulohu se svemu predchudci minimalne vyrovnat. Prinesla lepsi grafiku, filmeckove cut sceny behem hrani, ale atmosfery prvniho dilu bohuzel nedosahla. Prispela k tomu i nizsi obtiznost a 3D pohled, ktery se do podobnych her vubec nehodi. Mise byly ale rozmanite a potesil i novy clen do party - indian.

Pro: lepsi grafika, cut sceny ve hre, novy clen tymu

Proti: nizsi obtiznost, 3D pohled

+3+3 / 0

Duke Nukem Forever


Bohuzel. Vzhledem k cekaci dobe a ocekavani je hra zklamanim. Grafika na svoji dobu pripomina hru okolo roku 2005, hratelnost mi prijde zbytecne komplikovana. Ocekaval jsem podobna jatka jako predvedl letosni Doom a zde jsem byl nenaplnen. Zajimava mise byla v aute, nicmene jinak bohuzel zklamani. Hra zklouzla k hernimu stylu her CoD a podobnych, coz je obrovska skoda. Duke Nukem byl vzdy akcni ranar se spoustou zbrani a tak melo i zustat. Skoda

Pro: dej, mise v aute

Proti: nenaplneny herni potencial, zkomercneny titul

+8+9 / -1

Grand Theft Auto: Vice City


Jedine GTA, ktere jsem kdy dohral. A predevsim diky famoznimu soundtracku ze stejne doby, ve ktere se odehrava hra. Tommy Verceti po zpackanem kseftu musi ziskat zpet pekny balik penez. Pomaha mu i postup na zebricku zlocinnosti, kdy stoupa vys a vys. Hra je zpracovana vylozene dobove, kdy vedle famozni hudby jezdite v dobovych autech a oblekani lidi i na tehdejsi grafice do 80. let zapada. Za me suverenne nejlepsi GTA z hlediska atmosfery. Diky teto hre jsem poznal spoustu legendarnich kapel 80. let.

Pro: paradne zpracovana 80. leta - zejmena soundtrack, atmosfera hry

Proti: nelze plavat, auto na strese = vybuch

+15+17 / -2