Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

DEU DEU

uživatel / 457 bodů

Komentáře

« Novější Starší »

FIFA International Soccer


Jojo, toto byl muj uplne prvni fotbalek na PC. Co jsme si s kamaradem tehdy uzili srandy pri jeho hrani. Podvodne goly s obiranim golmana jsme vyradili. Jednou vyhral turnaj on, jednou ja. V podstate jsme pouze nakopavali balon vpred. Prihravky do stran ci zpet nemely smysl. Prekonat golmana tvari v tvar byl nadlidsky ukol, naopak z velkych vzdalenosti to tam padalo o sto šest. Ze vzdalenosti nejakych petadvaceti, triceti metru stacilo vystrelit padajicim listem a golman byl bez sance. Nicmene atmosfera na stadionu a krik fandu byl v teto hre nejlepsi ze vsech fotbalovych her. Uz jen losovani minci pred vykopem melo svuj naboj. Nicmene hra, ktera nabizela jen 48 narodnich vyberu po case omrzela.

Pro: atmosfera, losovani minci

Proti: nelogicke zejmena pri strelbe

+5+5 / 0

UEFA Euro 96 England


Spolecne s FIFA International Soccer muj uplne prvni fotbalek na PC. Ukolem bylo vyhrat evropsky sampionat. Za tymy urovne Nemecka, Italie, Anglie, Spanelska nebo Danska neslo o nic pretezkeho. Ale za Cechy jsem se nejdale dostal do ctvrtfinale a musel jsem si do zakladni skupiny nalosovat Turecko a Svycarsko. Hra byla i na tehdejsi dobu jednoznacne arkadova. Golmani chytali vylozene sance v podobe strel do sibenic, naopak opakovane pousteli propagacni strely zdalky, pripadne z nulovych uhlu. Nebyl problem dohrat zapas se dvema, tremi vyloucenymi a stejne vyhrat. Hra nebyla na svoji dobu spatna, ale po case se dostavit stereotyp. Potesili pomerne presne soupisky tehdejsich tymu a licencovani rozhodci. Naopak chybela moznost zahrat kvalifikaci od zacatku. Hraje se na cisty cas, cili hra konci, kdyz casomira ohlasi presne 45' a 90', tudiz neexistuje nastaveny cas.

Pro: turnaj s realnymi soupiskami, licencovani sudi, moznost znovunalosovat skupiny

Proti: silena arkada, chybi moznost hrat kvalifikaci, cesky tym je neskutecne podhodnoceny, po case stereotyp a nuda

+5+5 / 0

Indianapolis 500: The Simulation


Po formulich od Accolade me prvni poradne formule, ktere jsem kdy hral. Jezdil jsem vzdy za cervene auto a po kvalifikaci nasledne startoval nekde od stredu skupiny vozu. Na zavody na delsi dobu jsem ve svych tehdy 6-10 letech nemel nervy. Zlute auto jsem se bohuzel nenaucil ovladat a vzdy s nim skoncil ve zdi. Nicmene svoji obtiznosti a realisticnosti se jednalo na svou dobu o nadprumerny herni kus. Potesily i historicke zabery v podobe fotek pri startu hry. Nostalgie.

Pro: realisticke zavodeni - trenink, kvalifikace, zavod, boxy, kvanta moznosti jak prijit k uhone, safety car se zakazem predjizdeni, moznost zmeny parametru vozu

Proti: grafika na dnesni dobu

+5+5 / 0

Vietcong 2


Po famozni praci na prvnim dilu a o neco horsi na navazujicich datadiscich prislo s vydanim Vietcong 2 obrovske rozcarovani. Hra naprosto ztratila atmosferu puvodni hry. Nemyslim si, ze by byl hlavnim duvodem jen presun bojiste z dzungle do mesta. Duvodu je vic. Hra byla ve sve dobe spatne optimalizovana, graficky minimalne vylepsena, omacka v podobe brifinku, vyberu zbrani, treninku byla znacne odflaknuta, stejne jako vas tym, hecovani vasich clenu mezi sebou, velitelem a podobne. Secteno a podtrzeno hra pusobila neslane, nemastne a spichnuta horkou jehlou bez emoci. Nevytrhla ji ani kampan za protistranu o ctyrech misich. Samotna americka citala 8 misi. Zlepseni se dockal multiplayer, kde jste mohli vyuzivat i vojenskou techniku, i kdyz v omezene mire. Kvalitou rozhodne potesi obtiznost, ktera sice byla lehci, nez v predchozich dilech, ale stale na velmi vysokem stupni. Celkove ale znacne rozporuplny dojem a bohuzel i pocit z nastavovane kase.

Pro: hrajete za obe strany, vojenska technika v multiplayeru, obtiznost stale na vysoke urovni

Proti: neoptimalizovano, nulovy graficky posun, odflaknuty interface a briefinky pred misi, o neco horsi hudebni doprovod

+10+10 / 0

Vietcong: Fist Alpha


Vietcong Fist Alpha je priklad datadisku, ktery nenavazal na sveho puvodniho predchudce. Hra se dejove vraci pred puvodni hru do doby, kdy je tabor na kopci Nui-Pek teprve konstruovany. Vedete tym z pozice predchoziho vudce Douglase a k dispozici mate stejne cleny s vyjimkou stopare, ktereho vam dela Nghuyen. Hra bohuzel nenabizi tolik napeti a necekanych situaci, coz je dano predevsim dejovym umistenim a jistotou konce clenu tymu a dale poctem misi, kterych je jen pet. A zejmena posledni ve stealth akci notne potrapi vase nervy. Hru na nejtezsi obtiznost doporucuji jen fanatikum nebo masochistum, jelikoz prave posledni mise vas bude strasit jeste nekolik dni po jejim dohrani. Ja osobne jsem ji hral snad deset hodin, nez jsem ji dohral. Problemem je ultimatni obtiznost, kdy vy nevidite pres housti nic, ale protivnici vam davaji pres pulku mapy jednou ranou headshoty. Zde by melo dojit na nerf. K pozitivum hry patri nove zbrane, mapy do multiplayeru a rychle bitky a ze jde stale o dobrou hru.

Pro: nove zbrane, mapy

Proti: vyrazne mensi atmosfera ve srovnani s predchozim dilem, posledni mise, kampan je utahana

+9+9 / 0

Vietcong


Vietcong pro me neznamena jen hru. Jde o srdecni zalezitost, o legendu, u ktere jsem stravil stovky hodin a na kterou mam spustu krasnych vzpominek. Zejmena se mi vybavuje pocitacova ucebna, kde jsme po skonceni vyucovani travili cas hranim. Autori z Pterodonu spolecne s Illusion Softworks byli mezi lety 2002-2003 na vrcholu a po prvni Mafii vysel druhy cesky herni klenot, ktery budeme jeste dlouho opevovat. Hra je po vsech strankach vypiplana temer k dokonalosti. Autori se sice nevyhnuli drobnym chybickam a bugum, nicmene v celkove atmosfere hry drobnosti jako obcasne zaseky o stromy a podobne naprosto zanikaji. Stejne jako Mafia je hra tvorena vyhradne srdcem a s maximalnim smyslem pro detail, coz je vic nez patrne.

"Tamhleten chlapek vam da munici. Co je k***a s vama? Jdete si vzit tu munici nebo vam kazdymu narvu do zadku par zasobniku!!!"

Dodnes jsem v zadne jine hre nevidel tak detailne zpracovany a v pripade zvoleni nejtezsi obtiznosti skutecne pekelne tezky single player. Uz jen pritomnost zakladniho vycviku (v nemz jste se minimalne seznamili se zakladnim ovladanim hry), kdy na vas vygumovanej zelenej velitelskej mozek fanaticky sproste rve dokaze navnadit paradni valecnou atmosferu. Zacinate na opici draze, kterou je treba dle instrukci velitele, ktery si behem vaseho behu neodpusti tuny sprostych a misty i nechutnych nadavek, zdolat. Pote se presunete na strelnici, kde si vyzkousite strelbu z Tommy Gunu na staticke a nasledne pohyblive terce. Treti cast je bunkr z nehoz budete odpalovat miny claymore, strilet z kulometu, hazet granaty a na zaver navigovat palebnou podporu. Posledni cast vycviku se odehravala na bojisti, kdy jste v arene podobne paintballove museli prezit a zastrelit vase protivniky. Osobne jsem se behem vycviku nekolikrat neudrzel a cholerickemu veliteli bud Tommy Gunem ustrelil kebuli, nebo jeho smerem hodil granat. Hlaska "Zmrde, ja te kurva zabijuuu!!!" me jeste dnes vhani slzy smichu do oci.

"Jo, obcas se to holt po**re, ale alespon to mel rychly. Kulka z akcka ho trefila primo do hlavy. Byl mrtvej driv nez padl na zem."

Po absolvovani vycviku jdeme na kampan. Mam rad vyzvu, a proto jsem ihned zvolil nejtezsi stupen Vietnam. A slo o opravdovou vyzvu. Dosud a ani pote jsem nehral tak tezkou hru proti AI. Stacila jedna dobre mirena rana a bylo po vas. V lepsim pripade jste byli tezce raneni a jakykoliv dalsi zasah se rovnal smrti. Vasi kolegove sice vydrzeli mnohem vic, ale nesmrtelni nebyli. I jejich smrt a nebo napriklad vybuch granatu se rovnal jistojiste opetovnemu nacteni posledniho quicksavu. A aby byla hra jeste tezsi, meli jste k dispozici pouze ctyri moznosti prave quicksavu behem jednoho useku dane mise (s vyjimkou automatickeho ulozeni zejmena pri zmene cilu mise nebo podavani hlaseni vysilackou). Dodnes nevim jak, ale hecnul jsem se a hru po stovkach loadovani dohral. A uprimne, kolik nervu me staly zejmena mise, kdy jsem musel solo prchat drzungli radeji ani nechci vedet. Ale pocit po dokonceni celeho singlu se neda popsat. To uz dnes nemate sanci zazit, jelikoz dnesni hry jsou i na nejtezsi stupen ve srovnani s Vietcongem neuveritelne jednoduche. Jakozto Steeve R. Hawkins jste preveleni do tabora CIDG na kopci Nui-Pek, kde nahrazujete zabiteho velitele Douglase. Spolecne s tymem, do ktereho se pridate plnite ruzne pruzkumne a bojove mise. Vasimi kolegy jsou Le Duy Nhut - stopar, Vietnamec, ktery zbehl z Viet-Minh k LLDB, Hornster - kulometcik, Crocker - zdravotnik, Defort - radista a Bronson - zenista.

"Nazerte se olova rejzozrouti za***ny!!!"

Samotne mise se vyrazne lisi svym obsahem. Jednou se plahocite dzungli k vesnici mistniho vesnickeho kmene, pote se v tabore branite utoku mistnich partyzanu Vietcongu, osvobozujete zajate kolegy, dobyvate kopec, vyhazujete do vzduchu most za ucelem zpomaleni postupujicich nepratel, prolejzate sirokou sit tunelu a podobne. Krome mapy a kompasu nemate k dispozici zadny zpusob navigace, cili rychlost a spravnost postupu je jen na vas. Tehdejsi hry vyzadovaly i logicke uvazovani a nevedly vas za rucicku jako mala decka. Nepratel je cela rada, casto se zajistuji kryci palbou, behaji, kryji se, vykukuji a opet se schovavaji. K jejich odstraneni nestaci jen slepe strilet, ale i takticky hazet granaty, obchazet je, cilene se v nekterych mistech i plizit a predevsim byt hodne trpelivy. A granat jste museli sami nejdrive odjistit a az pote hodit. Behem postupu jednotlivymi misemi casto celite i typickym pastem jako jsou punji nebo vystrelovaci bodaky. Kazda z misi vam zabere peknou radku minut a chvili bude trvat, nez si ji osvojite. Autori hru vypiplali do detailu. Svedci o tom jednak briefinky pred misemi, kdy se vase parta spravne hecuje, navnazuje a nesetri humorem, ale i velitel tabora, ktery s chladnym klidem zejmena vecne nespokojeneho kulometcika Hornstera castokrat vtipne usadi. Dale vase "cimra", ve ktere hraje v radiu dobova hudba od skutecnych zahranicnich autoru hranych v dobe vietnamske valky, zpravodajstvi z fronty, a ktera casem obrusta vsemoznymi zabavenymi suvenyry. Ke konci kampan graduje, spravne houstne a vy z pozice hrace pomalu ale jiste zacinate tusit nevyhnutelny a trpky konec.

"Vic Vietcong!!!"

Po dohrani kampane mate moznost zahrat si tzv. Rychlou bitku. Jde o vycisteni zvolene mapy od vsech VC. Muzete si nastavit stranu, mapu, zdali pujdete sami, kdo vsechno vas doprovodi, kolika budete celit nepratelum a jako obtiznost budete hrat. Na nejtezsi stupen se jedna o hotove peklo, kdy castokrat dostanete jednu ranu ani nevite odkud a je po vas. Nicmene jako trenink presnosti a postrehu neni spatne si tento mod vyzkouset.

"Dalsi Charlie!!!"

Multiplayerove radeni je ve Vietcongu paradni. Na vyber mate hromadu map (me nejoblibenejsi byly NVA Base, Arroyo a Halong Port) a hernich modu (CTF, Deathmatch, Team Deathmatch a dalsi). Mohli jste si vybirat z velke skaly povolani. Napriklad vojak mohl mit vsechny strelne zbrane s vyjimkou kulometu a odstrelovacek, zdravotnik jako jediny umel lecit, zenista doplnoval munici a sniper vladl vsem odstrelovacim puskam. Hra byla ve sve dobe velmi popularni zejmena v Cesku a na Slovensku a temer vzdy jste se na bojisti setkavali s krajany nebo vychodnimi sousedy. Multiplayer zabavil na stovky hodin. Jedinou vytkou je, ze neexistoval system levelovani a hodnoceni, jako dnes.

"Hawkinsi, tebe dneska zase cekaj hajzliky!!!"

Suma sumarum, Vietcong je pro me spolecne s prvni Mafii nezapomenutelnou hrou, kterou si jeste dnes z nostalgie rad zahraji. Hra vas nejen pobavila, ale i jste se neco dozvedeli o vietnamske valce jako takove. A famozni dabing, ktery hre poskytli skutecni cesti daberi (napr. Svatopluk Schuller, Libor Hruska, Martin Stransky, Jan Maxian a dalsi). Jejich hlasky vas casto dostanou do kolen a rovnez hlasky jich i spojeneckych vojaku, kdyz do nich strilite. Priznam se ze jsem parkrat opakovane po dobu nekolika desitek minut strilel do kulometcika na vrtulniku, protoze jeho hlasky: "Blbce, co to delaaas???!!!" nebo "Nestrilej do me!!!" a predevsim zpusob, jakym byly pronaseny, me opakovane odrovnaval. A myslim, ze jsem nebyl jediny :D

"Aaa pozor to jsem jaaa!!!"

Uplnym zaverem jen hromada slz, ze dnesni FPS uz nejsou takto detailne vypiplane a vicemene kopie jedna druhe.

Pro: atmosfera, detailne propracovana hra, na dnesni dobu nevidane propracovany single, famozni soundtrack a zejmena hlasky vojaku ve hre, obtiznost Vietnam je hotove prave vietnamske peklo

Proti: neexistuje levelovaci system a tabulky, jinak vubec nic

+30+30 / 0

Ignition


Ignition jsou jednou z nejlepsich her pro odreagovani zavodniho typu. Hru jsem si zahral az v roce 1999, jelikoz jsem nemel predtim dostatecny pocitac. Dva roky po vydani plne hry jsem nejdrive vyzkousel demo za policajta na Moosejaw Falls a po case si poridil i plnou verzi. A nedavno, kdy jsem si ji po hodne dlouhe dobe znovu zahral, mi vykouzlila usmev na tvari. I po vice jak 15 letech vypada hra stale stejne skvele a citim obrovskou nadcasovost. Ano, rozliseni 800x600 je dnes spis usmevne, nicmene s prvnim zavodem hodite tento fakt za hlavu. Zpracovani zavodu je naprosto paradni. Kazda trat je jina, ale zaroven unikatne zpracovana a predevsim paradne vykreslena. Pasti jako blesky, tornado, padajici balvany, lavina, sopka, projizdejici traktor ci vzletajici letadlo a spousta dalsich atmosferu zavodu paradne prizivi. Vybirat muzete z cele rady typu vozu: od klasickych pres sportovni, policejni, hasicske, monster truck, skolni autobus az po kamion. Jedinou vytkou je pro me maly pocet trati a nasledny stereotyp, kdy odemknete vsechny trate a auta za jedno odpoledne. Pak nastava hra splitscreen a pote multiplayerove zavodeni. I presto se jedna o jednu z mych nejoblibenejsich her, ke ktere se cas od casu vracim. Jde o modelovy priklad, ze v jednoduchosti je sila.

Pro: grafika, spousta hernich modu, kazdy vuz je jiny, turbo, prekazky a pasti, splitscreen a multiplayerove zavodeni

Proti: malo trati, kratke, single player po case omrzi

+9+9 / 0

Doom II: Hell on Earth


Kral neni mrtvy, at zije druhy kral! Jedno z mala vice nez povedenych pokracovani puvodniho dilu ve forme samostatne hry. Po uspesne misi na Marsu se Doom Marine vraci na Zemi, kam ale necekane dosahlo stejne peklo, ktere predtim plenilo prave Mars. Vrhate se opet do viru jatek a ve 30 (+2 tajnych) levelech kosite co se da. Pribyly nova monstra, dvouhlavnova brokovnice a power-up, ktery vas upgraduje na 200% life i armor. Mise jsou rozlehlejsi a dobre na sebe navazuji. Hudba je paradni, za me jeste o neco lepsi nez v jednicce. Proste pokracovani jeste lepsi prvniho dilu se vsim vsudy. Opet tecou hektolitry krve demonu, sbirate kvanta naboju, lekarnicek, pachate masakr motorovou pilou a podobne. Opet povinnost pro vsechny fajnsmekry FPS.

Pro: vse co nabizel puvodni dil, nova monstra a jejich vetsi pocet, nove a vetsi mapy, dvouhlavnova brokovnice, megasphere

Proti: opet nelze skakat

+14+15 / -1

Doom


Po Wolfenstein 3D je Doom legenda vsech legend. Ne nadarmo se jeho nasledovnikum rikalo "doomovky". Hra, ktera urcila chod korodorovym FPS ve sve dobe ovladatelna vyhradne klavesnici bez free mouse looku. Jakozto Doom Marine jste vyslan na Mars, kde mate zabranit demonum prichazejicim z pekla ovladnout planetu. Jakozto jediny prezivsi se vydavate na nefalsovana jatka a kosite demona za demonem. Arsenal zbrani je rozmanity od pesti pres pistoli, brokovnici, rotacni kulomet, raketomet, plasmovou pusku az k legendarnim BFG 9000 a motorove pile. Vse do metaloveho, spise az satanskeho nadechu, kdy ve hre nechybi pentagramy, lebky, hektolitry krve, lebky a kosti. V porovnani s Wolf3D byly v Doomu mimourovnova patra propojena chody, vytahy, teleporty. Nepratel bylo pozehnane a zejmena neviditelna prasata, jak jim hraci s oblibou rikali, dokazala v temne chodbe pekne zavarit a rovnez i postrasit. Dale jste se setkali s klasickymi zombiky ozbrojenymi pistoli, brokovnici, milouckymi Impi, kteri po vas metali ohnive koule a zblizka skrabali svymi ostrymi drapy. Nechybeli oblibeni Cacodaemoni a Pekelni baroni, kteri byli uz tuzsi. Hra byla rozdelena na 3 kampane (pozdeji 4) a ve finale vzdy cekal nejaky Boss. V jednicce zejmena obrovsky pavouk. O popularite Dooma hovori i tuny modifikaci, ktere jej predelavaji do soucane moderni grafiky plus rada misi. Doom byl, je a i bude nezapomenutelnou legendou, kterou jsem mel cest hrat ve svych 10 letech. Kdo ji nehral o hodne prisel a nemuze se povazovat za znalce FPS her.

Pro: legendarni hra, atmosfera, muzika, zvuk, motorova pila, BFG 9000

Proti: dnes uz jen zub casu, nemoznost skakani

+15+16 / -1

The Lord of the Rings: The Return of the King


Po The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, ktery vychazel vyhradne z knihy prisla od tvurcu z EA mnohem lepe zpracovana co se tyce filmove predlohy. Hra zacinala v Helmove Zlebu, kdy jste se z uvodniho filmecku presunuli rovnou do pozice Gandalfa a pomohli vycistit pevnost od zbylych skurutu a nasledne ziskali pod svoji kontrolu zpet Zelezny pas. Pote jsou k dispozici tri pribehove vetve: 1) Gandalf, 2) Aragorn, Gimli a Legolas, 3) Frodo a Sam. Mise vychazi z filmove predlohy. S Gandalfem branite Minas Tirith pred invazi skretu z Mordoru, trio Aragorn, Gimli a Legolas projde Stezkami Mrtvych, dale jizni branou Gondoru az na Pellenorska pole, kde se opet spoji s Gandalfem pred zaverecnou bitvou pred Cernou branou. Frodo se Samem putuji Osgiliathem pres Cirith Ungol az do nitra Orodruiny. Samozrejmosti je originalni hudba a dabing, filmova kamera, ktera prechazi primo do hry. Jedna se o akcni hru z pohledu treti osoby, kde mydlite moba za mobem. Pokud se rozhodnete hrat hru na nejtezsi obtiznost, pripravte si kybl na nervy, protoze pujde o hotove peklo. Osobne jsem musel, zejmena posledni mise, nekolikrat restartovat, jelikoz jste museli jednak chranit spojence, branit se valicim se hordam a jeste sundavat bosse. Dychtivych lekarnicek padalo mene nez safranu a checkpoint byl ve hre jeden nebo dva. V pripade smrti jste museli restartovat od posledniho checkpointu. Ale pro zazitek ze hry prave nejtezsi obtiznost doporucuji. Logickych hadanek je ve hre pramalo, jedna se o nefalsovana jatka skretu. Urcite potesi COOP, ktery je ale jen na jednom PC.

Pro: atmosfera, bitvy, hudba a dabing, filmecky, COOP, bonusy po dohrani hry

Proti: ultimatni obtiznost hry v jejim zaveru, COOP jen na jednom PC

+3+3 / 0

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II


Druhy dil vic oceni ctenari nez filmovi fajnsmekri. Dej se odehrava z filmoveho pohledu v pozadi, zejmena se valci v radach trpasliku a elfu a na strane zla stoji samotna Usta Sauronova, cernoknezny kral z Angmaru, rozsevajici hruzu do srdci nepratel a pavoucice Odula. Misto Gandalfa vas hrou provazi sam velky Elrond. Hra je stale doprovazena famoznim soundtrackem Howarda Shore. Budovy jiz muzete stavet libovolne, nejen na urcenych mistech. Pribyla nova kouzla, Zase ubyla mapa Stredozeme a k dispozici jsou pouze linearni kampane za dobro a zlo. Hru nejvice srazi opet nizka obtiznost, ale predevsim neuveritelna kratkost obou kampani, kdy kazda cita pouhopouhych 8 misi. Vse ale vynahradil mod War of the Ring, kde je AI jiz vetsim oriskem a posila stovky jednotek. Hra je vylozene relax, ale fandy Pana Prstenu rozhodne potesi.

Pro: stale stejne dobry soundtrack, lepsi grafika, budovy muzete stavet kdekoliv, mod War of the Ring

Proti: vylozene stupidni AI, silene kratke kampane

+3+3 / 0

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth


Jedna z mala her dle filmove predlohy, ktera se povedla. Navzdory svemu stari se na ni prilis nepodepsal zub casu. Uvodni video komentovane Gandalfem vam nastini minulost, jak vse vzniklo a navede vas do pribehu. Muzete si vybrat bud stranu dobra (Rohan, Gondor) nebo zla (Isengard, Mordor) a vydat se do valky o prsten. Jedna se o RTS s ucasti hrdinu. Hra cerpa vse z filmove trilogie, kdy behem hrani vidite animacky z ni. Zejmena soundtrack, ktery je originalni od Howard Shore, do hry spravne navnadi. S vasimi hrdiny muzete dosahnout maximalni 10. urovne, cimz se zejmena z Gandalfa stane ultimatni cistic schopny sam ovladnout celou mapu. Klicem k uspesne zvladnutym misim je mit co nejvic farem (prijmu potravy), namaxovat armadu a vyhladit protivnika. Behem putovani za stranu dobra budete bojovat vsechny velke bitvy dle knih (Moria, Amon Hen, Helms Deep, Isengard, Osgiliath, Minas Tirith, Black Gate) a muzete zabrat temer celou mapu. Cim vic misi odehrajete, tim vice bodu ziskate a vice schopnosti odemknete. Jedinou kankou hry je nizka obtiznost AI, ktery i na nejvyssi stupen utoci v malinkych skupinkach, neresi oblehaci katapulty a stereotyp vedlejsich, mimopribehovych misich.

Pro: super soundtrack, vylepsovani hrdinu, dejova linie zachovana, Boromir muze prezit az do konce

Proti: budovy nelze stavet kdekoliv, nizka obtiznost AI

+3+3 / 0

Outlaws


Naprosto unikatni FPS, na motiv westernu prvni sveho druhu. Kdyz si odmyslime horsi grafiku, kterou spolehlive prebiji poutavy pribeh, kvanta filmecku a zejmena soudtrack, za ktery by se nemusel stydet ani sam slavny Moriccone, se i na dnesni dobu jedna o hru, co pridava nadstavbu. Vedle hlavni pribehove vetve, kterou doporucuji dohrat na nejtezsi obtiznost, jsou k dispozici jeste Historical Mission, kde z pozice serifa lovite mistni padouchy a bud je privedete zive nebo mrtve. Zbrani je cela rada, od pesti pres nuz, colt, pusku, brokovnici, dynamit az ke gatelingu. Zbrane pri dobrem trefeni zabijeji na jednu, dve rany, maji dva zpusoby utoku a predevsim se realne prebijeji. Mise jsou rozmanite, ale se stejnymi cili - vystrilet padouchy a nakonec i bosse. Cilem hry je osvobodit unesenou dcerku a pomstit smrt zabite manzelky.

Pro: famozni soundtrack ala spaghetti western, filmecky, atmosfera, zbrane

Proti: grafika a stejne ukoly v misich

+11+11 / 0

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring


Ke hre je nutne pristupovat s rezervou, jelikoz je zpracovana dle knizni predlohy a s filmem muze mit spolecneho pramalo. Zpocatku je dobre zpracovana, jelikoz vedle boje plnite i spoustu logickych hadanek. Postupem casu se ale hadanky vytraci a ze hry se stavaji na muj vkus prehnana jatka. Hratelni jsou Frodo, Aragorn a Gandalf a kazdy hrdina je jiny. Potesi lokace a postavy, ktere ve filmu nejsou, ale zde ano. Obtiznost hry je stredne tezka a delka nejakych deset hodin. Jedna se o hru pro vekovou skupinu 12+, ktera vas potesi, nebudete-li mit velika ocekavani. Zadne grandiozni putovani ale necekejte.

Pro: postavy a lokace primarne z knihy, logicke hadanky

Proti: chybi podoba s hlavnimi hrdiny z filmu, hra je misty chaoticka

+6+6 / 0

Robin Hood: The Legend of Sherwood


Anglie, leta pane a doba krizackych vyprav. Jako navrativsi se Robin z Locksley (dale Robin Hood) zjistujete, ze vas rodinny majetek byl zkonfiskovan serifem z Nottinghamu a vase nyni jiz byvale pozemky hlidaji vojaci. Po uniku a pri prijezdu do Nottinghamu se stavate nedobrovolnym svedkem pranyrovani vasich pratel a jejich druhu. Po jejich osvobozeni vsichni spolecne prchate do Sherwoodskeho lesa... Zde zacina vase vzpoura a rebelske tazeni proti usurpatorum, kteri vyuzili nepritomnosti krale a vysokymi danemi ozebracuji jiz nyni zdecimovane obyvatele. Hra ma opet famozni soundtrack, ktery se meni vzhledem k vaznosti situace v konkretnich misich, kterych je dost - deli se na hlavni, kde dobyvate hrady, kradete cenne relikvie, prepadove mise v lese, kdy kradete prepravovane zlato nebo osvobozujete zajatce a nakonec dobyvatelske, kdy bud podplacite nepratelska vojska, posilate zbojniky bojovat, ci sami bojujete. Hlavni clenove tymu pribyvaji postupne, zbojnici dle co nejmensiho zabiti nepratel. Mezi misemi muzete v Sherwoodu tezit suroviny nebo se trenovat v sermu ci lukostrelbe. Postupem casu se ale hlavni mise, odehravajici se na peti velkych hradech, opakuji a zacnou nudit. V boji namisto tiche akce casto nastava rezba, kdy bandu vojaku idealne omracujete tycemi a nasledne poutate. Pote jim muzete prosacovat kapsy a nalezenymi penezi uplatit mistni zebraky a ziskat cenne informace. Dalsim neduhem je system sermu, ktery mi prijde nedotazeny a pouze dve animacky za celou hru. Obtiznost na treti stupen je na nizsi urovni nez Desperados: Wanted Dead or Alive

Pro: soundtrack, tri typy misi, kradeni relikvii a pokladu, tezba surovin a trenink dovednosti

Proti: mise se opakuji, serm je nedotazeny, jen dve animacky

+12+12 / 0

Desperados 2: Cooper's Revenge


Jednicka nasadila latku hodne vysoko a dvojka mela velmi tezkou ulohu se svemu predchudci minimalne vyrovnat. Prinesla lepsi grafiku, filmeckove cut sceny behem hrani, ale atmosfery prvniho dilu bohuzel nedosahla. Prispela k tomu i nizsi obtiznost a 3D pohled, ktery se do podobnych her vubec nehodi. Mise byly ale rozmanite a potesil i novy clen do party - indian.

Pro: lepsi grafika, cut sceny ve hre, novy clen tymu

Proti: nizsi obtiznost, 3D pohled

+3+3 / 0

Duke Nukem Forever


Bohuzel. Vzhledem k cekaci dobe a ocekavani je hra zklamanim. Grafika na svoji dobu pripomina hru okolo roku 2005, hratelnost mi prijde zbytecne komplikovana. Ocekaval jsem podobna jatka jako predvedl letosni Doom a zde jsem byl nenaplnen. Zajimava mise byla v aute, nicmene jinak bohuzel zklamani. Hra zklouzla k hernimu stylu her CoD a podobnych, coz je obrovska skoda. Duke Nukem byl vzdy akcni ranar se spoustou zbrani a tak melo i zustat. Skoda

Pro: dej, mise v aute

Proti: nenaplneny herni potencial, zkomercneny titul

+8+9 / -1

Grand Theft Auto: Vice City


Jedine GTA, ktere jsem kdy dohral. A predevsim diky famoznimu soundtracku ze stejne doby, ve ktere se odehrava hra. Tommy Verceti po zpackanem kseftu musi ziskat zpet pekny balik penez. Pomaha mu i postup na zebricku zlocinnosti, kdy stoupa vys a vys. Hra je zpracovana vylozene dobove, kdy vedle famozni hudby jezdite v dobovych autech a oblekani lidi i na tehdejsi grafice do 80. let zapada. Za me suverenne nejlepsi GTA z hlediska atmosfery. Diky teto hre jsem poznal spoustu legendarnich kapel 80. let.

Pro: paradne zpracovana 80. leta - zejmena soundtrack, atmosfera hry

Proti: nelze plavat, auto na strese = vybuch

+14+16 / -2

Warcraft: Orcs & Humans


Spolecne s Dune 2 praotec vsech RTS. Hru jsem si natahl od kamose na disketach a jedna se samozrejme pokazila. Druhy den tedy radeji tri pro jistotu a mohl jsem hrat. Dnesni konfigurace 486/80 MHz, 8 MB RAM, 256 SVGA a 800 MB HDD je naprosto usmevna. Hra ma jeste dnes sve kouzlo a chytlavy soundtrack. Co mi vsak uz tehdy chybelo byla neschopnost workeru utocit a kontrola maximalne ctyrech jednotek najednou, kterou jsem odhalil az v zaveru hry. Zakys v misi, kde jste nesmeli znicit vez mi rovnez nekolik pokusu zabral. Legenda a nostalgie.

Pro: na svoji dobu vse

Proti: workeri neutocili a kontrola jen ctyrech jednotek

+6+7 / -1

Desperados: Wanted Dead or Alive


Jakozto fanda Westernu jsem si hru uzival a vychutnaval. Autori hru zpracovali paradnim zpusobem a jelikoz jsem na zapade USA pred lety byl, mohu jen potvrdit, ze Wild West skutecne takto kdysi vypadal. Nejlepsim ze hry je podle me soundtrack, za ktery by se nemusel stydet ani sam Morricone. Postavy, ktere ovladate jsou rozmanite, pribyvaji postupne a velmi dobre se doplnuji. John Cooper vede bandu jako spravny sef, cernoch Sam vladne vsem vybusninam a sve pusce, Doc je chemie v cele sve krase, Kate oblbuje chlapy svym vyzyvavym stylem, Sanchez je ranar jako hrom a zakrikuta Mia rozhodne nejen andilek s detskou tvari. Mise jsou rozmanite a nejde jen o prostrileni se, ale casto musite postupovat tise, po kouskach a taktizovat. Celkem jich je 25 a pekne odsejpaji. Ve hre se nachazeni legendarni mesta jako Baton Rouge nebo El Paso. Samotne finale hry me ale trosku zklamalo.

Pro: prvni stealth hra z dalky na motivy Wild West, famozni soundtrack, nepratele vas po vyvolani poplachu hledaji kde se da

Proti: zaver hry zklamal, jinak bych dal 100%

+9+9 / 0

Commandos 3: Destination Berlin


Prestoze si treti dil zachoval atmosferu svych predchazejicich, nevyhnul jsem se po jeho dohrani zklamani. Ano, hra stale ma co nabidnout a zabavi, ale ve srovnani s predchozimi dily bohuzel pokulhava. Rozdeleni do trech kampani (Stalingrad, Central Europe a Normandie) je dobrym napadem, ale bohuzel nedotazenym. Ze stavajicich clenu vypadli Driver (a me osobne mise, kdy mate za ukol neco vyhodit do vzduchu a rychle zmizet ukradenym vozem pryc ve hre chybela), Natasha, pes Whiskey a napriklad Marinaka jste vyuzili jen v jedne misi v kampani v Normandii. Mise nebyly vubec spatne, ale jejich nerovnomerne nastaveny pocet (3-5-3) rozdeleni hry na tri dejove vetve degradoval. Dalsim neduhem byla opet snizena obtiznost, kdy byla hra jeste lehci nez predchozi dil. Suma sumarum - bohuzel nejslabsi pokracovani drive legendarnich a velmi dobre zpracovanych stealth rts. Za zminku vsak stoji hudebni doprovod, ktery je stejne dobry, jako v predeslem dile.

Pro: rozdeleni na tri kampane, mise - zejmena ve vlaku, prvni ve Stalingradu a posledni v Normandii

Proti: nevyvazeny pocet misi v jednotlivych kampanich, prilis lehka hra

+6+7 / -1

Commandos 2: Men of Courage


Pokracovani prevratneho prvniho dilu Commandos: Behind Enemy Lines a jeho pokracovani Commandos: Beyond the Call of Duty se rozhodne povedlo. Hra dostala lepsi grafiku, vice hernich moznosti a pribyli natrvalo novi clenove tymu (Lupin, Natasha a pes Whiskey). Vasi clenove komanda mohli nove zaklekavat, zalehavat, mohli se oblekat do uniforem nepratel a vsim uvedenym se stali hure odhalitelnymi pro vase nepratele. Univerzalni zbrane jako pistole, pusky a lehky kulomet mohli ovladat vsichni do jednoho. Hudebni doprovod doznal vyrazne zmeny k lepsimu, kdy se menil vzhledem ke spouste okolnosti. Napriklad v misi v noci hrala ticha a pliziva hudba a naopak pri braneni vypadu nepritele hudba vyrazne zrychlila a zhlukla. Jedinou vytkou je obtiznost, ktera je, navzdory rozdeleni do tri stupnu, i na nejtezsi lehci nez v predchozich dilech. Herni doba mi zabrala polovinu prvniho dilu, cili pocet misi mohl byt vyssi. Zaujaly me predevsim treti mise "White Death", kdy jste museli najit kozichy a vyhnout se umrznuti a sesta mise "Savo Island", kdy jste za pomoci mistniho zalesaka vybili cely ostrov od Nemcu. I pres drobny neduh v podobne snizene obtiznosti a mensiho poctu misi je Commandos 2: Men fo Courage dustojnym pokracovatelem svych predeslych dvou dilu.

Pro: lepsi grafika, zvuk, atmosfera misi, novi clenove tymu, vetsi skala bojovych taktik, bonusove mise, mohli jste se prozradit behanim

Proti: nizsi obtiznost a mene misi nez v predchozim dilu

+6+7 / -1

Commandos: Beyond the Call of Duty


Po Max Payne 2 druhe nejlepsi pokracovani sveho predesleho dilu ve forme samostatne hry. Hra zdatne navazuje na hru Commandos: Behind Enemy Lines. Mate k dispozici 8 rozmanitych misi, jejichz obtiznost je na urovni poslednich misi v puvodni hre. Budete vyhazovat do luftu pevnost na ostrove, prepadat ZOO, likvidovat vlak na nadrazi, osvobozovat zajate kolegy, nicit nepratelska letadla a podobne. Obtiznost misi navic muzete jeste zvysit nastavenim na nejvyssi stupen pred zahajenim samotne kampane. Opet dostanete do ruky stejnou partu jako v predeslem dile s tim, ze se naucili nove prvky boje. Umi odlakat nepratelske vojaky pomoci krabicky cigaret, hazenim kamenu a po zneskodneni vojaka spoutat a ovladat ve svuj prospech. Pribyli dva novi clenove tymu, ktere vsak budete ovladat velmi sporadicky. Za me se jedna o velmi solidni nastavbu, ktera mohla byt o neco delsi.

Pro: stejna atmosfera jako v prvnim dilu, novi clenove, nove techniky boje, lepsi hudebni doprovod, upravene hlasy vojaku

Proti: misi mohlo byt klidne 10

+10+11 / -1

Commandos: Behind Enemy Lines


Prukopnik stealth akci z pohledu z vetsi dalky. Hra mela na svoji dobu super grafiku, dobova videa, paradni hudebni doprovod. 20 ruznorodych misi, ktere jste plnili v maximalnim moznem utajeni, jelikoz vyvolani alarmu znamenalo celit drtive presile po zuby ozbrojenych vojaku Wehrmachtu se samopaly. Ve hre bylo k dispozici sest povolani, kazde z nich umelo neco jineho. Green baret jako spravny velitel sel do nejtvrdsich akci, kdy likvidoval nepratele nozem pekne zezadu, sniper odstreloval ty, co videli mnoho a nedalo se k nim dostat, marine se svoji harpunou delal tichou praci a jako jediny umel zachazet se cluny, sapper vladl vybusninam vseho druhu, driver pro zmenu veskere vojenske technice a na zaver spy pronikal v dustojnickych uniformach nikym nezpozorovan hluboko do tylu nepratel. Dohromady tvorila sehrany tym, ktery nacistum spolehlive vypaloval rybnik za rybnikem. Nez jste vsak dospeli ke zdarnemu konci, cekala vas tuna quicksavu a quickloadu. Mrtvoly bylo nutne schovavat, aby je nikdo neobjevil. Prozradit jste se vedle vybuchu nebo vystrelu mohli i napriklad stopami ve snehu. Kdyz nekdo z nacku uvidel mrtvolu, nasledoval poplach a v levem spodnim rohu tolik nenavidena cervena sirena, kterou jsme vsichni proklinali, a samozrejme CTRL+L :). Hlasky jako Ein Verletzter, Alarm Alarm s kamaradem pouzivame ze srandy dodnes. Jde o legendarni hru, ktera otevrela dvere spouste nastupcu.

Pro: atmosfera, zvuky, hudba, ruznorodost misi, skutecna vyzva

Proti: obrovska obtiznost muze lidi odradit

+12+13 / -1

Czech Soccer Manager 2002 FE


Muj nejoblibenejsi fotbalovy manager. Hral jsem jej zejmena v dobach, kdy jsem mel stare PC a nemohl hrat nejnovejsi hry. Vzdy jsem si vzal Spartu a hral, dokud jsem nevyhral tituly a LM. Nejvice jsem si uzival CSM 2001, kdy byli v tehdejsi Sparte hraci jako Petr Cech, Jiri Novotny, Libor Sionko, Lukas Hartig a ostatni z doby, kdy Sparta valela v LM a Feyenoord, Spartak Moskva, Porto na Letne ani nevstrelili gola. 2002 FE uz nabizi spousty dalsich vylepseni. Hra je defakto vypiplana k dokonalosti, ale nikdy neomrzi. Super, ze se aktualizuji soupisky.

Pro: hra zabavi na hodiny, v jednoduchosti je krasa, je zdarma

Proti: velka vyhoda domaciho prostredi, autori by si zaslouzili honorar

+7+7 / 0

Gooka


Gooka patri mezi me nejoblibenejsi adventury navzdory velmi vysoke obtiznosti. Pohadkove vytvorenou hru z ryze slovanskeho prostredi s velmi peknou kreslenou grafikou si cas od casu z nostalgie zahraji i dnes. Hudebni doprovod ve stylu kostelnich varhannich melodii, trubek, bubnu a podobnych ke hre dokonale ladi. Herni doba byla neznama, jelikoz jsem musel nekolikrat hru restartovat. Nejprve jsem se nemel cim dostat ze retezu v mucirne, pote se nemohl dostat pres Gurhu z Parentis a uplne na zaver musel zacit znovu a sehnat kuzi z Algiho na zirny krapnik. Najit stygru zabralo take hodne casu. Z nejotravnejsich ukolu zminim puzzle na Gluxove ostrove, suky pri vstupu do pevnosti a predevsim reseni elektrickeho obvodu, ktere mi zabralo snad tyden a vyresil jsem jej jen nahodne. Ale hru jsem nakonec dohral bez navodu, cemuz dodnes nemuzu uverit. Vsem kdo by ji chteli vyzkouset - mejte svatou trpelivost. Hra je hodne tezka a za jakekoliv zapomenuti vas vytresta.

Pro: chytlavost, atmosfera, paradni hudebni doprovod, hra je opravdovou vyzvou

Proti: velmi vysoka obtiznost, kdy jedinou chybou muzete zkazit cely postup a pak musite hru rozjet znovu

+12+12 / 0

The Neverhood


Naprosto unikatni adventura. Svym zpusobem silena hra a myslim si, ze i dozivotni unikum, jelikoz neco podobneho uz asi nevznikne. Cely svet je vymodelovany z plasteliny, kde se najednou octinete v roli Claymena - plastelinoveho panacka a vyrazite prozkoumavat okoli. Ve hre plnite spoustu ukolu - od lehcich po slozitejsich, ktere doplnuje spousta cutscen. Velka vetsina je jich zabavnych. Casto se mi stalo, ze jsem se u hry smal jako maly kluk. Dohral jsem ji asi za tyden bez navodu a herni doba nepresahla nejakych 25 hodin. Castokrat jsem se musel vracet a dohledavat spoustu veci. Jedna se o jednu z nejlepsich adventur, ktere jsem kdy hral. Tresnickou na dortu je soundtrack, ktery udajne vznikl, kdyz byli jeho autori pod vlivem :)

Pro: dokonale zpracovany svet z plasteliny, hra je vyzva a zabava zaroven, nadcasovy soundtrack, relax jak ma byt

Proti: nic

+12+12 / 0

Max Payne 3


Na tretim dile je jasne patrne, ze jej netvorili finsti Remedy. Hra uz nema atmosferu puvodnich dilu, ale stale se jedna o nadprumerny titul. Max po dlouholetem uzivani prasku konci u NYPD a potlouka se po barech v New Jersey, kam se prestehoval pote, co mu ve druhem dile uklizeci vyhodili byt do vzduchu. V jednom z baru v Hobokenu se vsak dostane do konfliktu s nafoukanym mafianskym synackem a... Max se ocita v Sao Paolu, kde dela ochranku mistni bohate rodine. Dej nabere pomerne rychle spad a jste vtazeni do viru strelby, zabijeni, osvobozovani, uteku a dalsiho. Hra si zachovala svuj old school styl predchozich dilu. Jedna se o koridorovku, ale bez jakychkoliv navodu. U musite obcas i premyslet co a jak udelat. Nemate zadny autoheal (s vyjimkou situace, kdy vam dojdou painkillery a vy mate par sekund dostat nepritele, ktery vas naslednym vystrelem definitivne zabije) a musite pekne setrit paikillery. Zejmena na posledni ze ctyr obtiznosti vas hra notne proveri a bez kryti v kombinaci s bullet time ji prakticky nemate sanci dokoncit. Atmosfera puvodnich dvou dilu je ale pryc. Z Maxe se stal po letech trapeni nedobrovolny drsnak zavisly na lecich a alkoholu. A zejmena od druhe poloviny hry mi prislo, ze hraji uplne jinou hru. Maxovo puvodni charisma je uplne fuc. Rovnez nepotesi fakt, ze nelze hrat offline a nutnost zaregistrovat se do Social clubu u Rockstar games. Max Payne dostal premierove moznost hrat ve vice hracich, ktera se ale prilis nepovedla.

Pro: stale stary dobry max payne, pribyly achievementy, unesete uz jen jednu pistoli a jednu hlavni zbran

Proti: nutnost byt online, socialclub, nepratel je bud moc nebo malo, hra je zbytecne casto prerusovana, multiplayer je rozporuplny

+11+11 / 0

Max Payne 2: The Fall of Max Payne


Malokdy se stava, ze je druhy dil hry minimalne stejne dobry, jako jeho predchudce. Max Payne 2 je vyjimkou potvrzujici pravidlo. Hra vas dostane stejne, jako prvni dil. Stejne ponurou, temnou atmosferou, kdy Maxe provazi jeho minulost, ktera se znicehonic vynori behem jeho prvniho pripadu po navratu k NYPD. Pote jste velice rychle vtazeni do kolotoce podobne, jako v prvnim dile. Prispeje k tomu navrat i nekolika starych znamych. Hra odsypa stejne dobre jako prvni dil, doplnovana stejnym komiksovym noir-pribehem. Tentokrat uz se neprotloukate pouze spinavymi a nechutnymi ctvrtemi, ale podivate se napriklad i do Upper East Side, do jedne z nejbohatsich ctvrti New York City. Jak hra plyne, zacina vam dochazet, ze ne vse co zpocatku vypadalo pratelsky skutecne pratelske je a v pozici Maxe smerujete k nevyhnutelnemu konci. Opet jsou k dispozici tri obtiznosti a zaverem jeste varianta hry prezit co nejdele. Dvojka zdatne navazuje na jednicku - dejove i kvalitativne.

Pro: minimalne stejne dobra hra, jako jednicka, zahrajete si i za Monu

Proti: starsi grafika, pouze single player

+18+18 / 0

Max Payne


Jedna z nejlepsich her ve svem zanru. Inovace a prukopnik - prvni strilecka z tombreiderovskeho pohledu, ktera nabizi matrixovske zpomaleni casu, klicove ke hrani. Max pote, co mu jako policistovi banda fetaku zabije zenu a dceru porada nefalsovana jatka. Jeho cesta vede temi nejtemnejsimi zakoutimi a nejvetsimi "shitholes" v New York City. Projdete mista jako stanici metra, mistni bordely, ruiny domu, rockovy klub, pristav, tovarnu a mnohe dalsi az do zaverecneho finise. Hra ma spad, hraje se dobre. Postupne ji muzete dohrat az na tri obtiznosti. Jedna se o prvni hru v noir komiksovem stylu, ktery vyplnuje mezery behem hrani, nebo pri sebrani duleziteho predmetu. Hudba behem hrani je casto hororoveho razeni - ticha a plizive desiva. Kdyz nadejde tuha prestrelka, hudba zdrsni. Cestou potkate i nejake ty spojence, kteri po pomoci vam ale vetsinou zemrou. Ve finale pribehu vse graduje. Pribyva nepratel, jsou tuzsi s lepsimi zbranemi. Vy rovnez sbirate silnejsi a silnejsi arsenal. Finale hry je nezapomenutelne. Prestoze je hra jiz 15 let stara, stale jde o vynikajici kousek. Doporucuji ji vsem fandum strilecich her, jde o herni klasiku, kterou by si mel zahrat kazdy.

Pro: atmosfera, hudba, komiksy, kvanta zbrani, bullet time, obtiznost, zabavi na hodiny i po letech

Proti: grafika na dnesni dobu, pouze single player

+20+20 / 0

Mafia II


Rozporuplna hra, ktera rozhodne mohla a mela nabidnout vic. Grafika je paradni a lepe zpracovana nez v jednicce, strelba zabavnejsi diky systemu kryti, auta se ovladaji jednoduseji. Mise jsou rozmanite a dialogy a cut sceny dobre zpracovane. Dabing mi prijde o neco horsi, nez v prvnim dile, ale i tak kvalitni. Mesto je lepe zpracovano nez v prvnim dile - je mnohem rozmanitejsi a vetsi. Absolutorium zaslouzi tvurci za soundtrack, ktery je dobovy a zmeni se behem doby, kdy je hlavni hrdina mimo scenu. Nicmene veci, ktere me ve hre vadi a chybi, je hodne. A bohuzel - nelze nesrovnavat s prvnim dilem, ktery nasadil latku hodne vysoko. Nelze strilet z auta, neprebijite zasobniky, do kabatu pojmete vic zbrani nez Schwarzenegr, policie je vyrazne mirnejsi (ignoruje prekrocenou rychlost (nejedete-li 100 m/h), projeti cervene), na mape mate navigaci jako v jednadvacatem stoleti. MHD ve meste nelze pouzivat, coz povazuji za velikou chybu. Stejne jako absenci volne jizdy. Autori bohuzel hru zjednodusili pro decka a v mych ocich ji tim vyrazne zmrsili. Nepomuze ani vyber ze dvou obtiznosti, jelikoz i na Hard je hra lehci nez puvodni prvni dil. Mafia 2 pro me predstavuje nevyuzity potencial. Bohuzel, dnesni doba si jednoduche veci zada :(

Pro: grafika, kryti za prekazkami, penize ve hre, hrdina neni kladas jako tommy v jednicce, realnejsi dej nez v jednicce diky kvante zapletek

Proti: MHD nelze pouzivat s vyjimkou ukradeni autobusu, cast mesta se otevre az s vydanim DLC, nedodelana hra

+15+16 / -1

Mafia: The City of Lost Heaven


Mafia: City of Lost Heaven neni jen hra. Jde o zivotni styl, o velkolepe zpracovany projekt, legendu. Autori defakto na koleni tvorili hru primarne srdcem a na vysledku je to vic nez videt. Hra casto pusobi formou filmu, coz atmosferu jen prizivuje, paradni dobova hudba a pomalost hry do 30. let skvele zapada. Vedle pribehu, ktery cita dvacet naprosto odlisnych a unikatne zpracovanych misi je po jeho dohrani k dispozici jeste Extremni jizda, kde muzete ziskat bonusova auta a volna Jizda mestem, kde je jen na vas, co budete delat. Samotne Lost Heaven je zpracovano predevsim rozmanite. Kazda ctvrt je jina a unikatni. Muzete chodit pesky, tramvaji, nadzemkou, ale vetsinu misi odjezdite v aute. Za zminku rozhodne stoji zvedaci most, aby mohly projet lode. Dobova auta jsou samozrejmosti a ovladaji se realisticky obtizne. Hra patri mezi tezsi - na mape nemate zadne asistenty, kteri vas vedou za rucicku jako male decko, zasobniky se prebijeji, neexistuje moznost save, ale checkpointu, ktere hru sami ulozi. Kapitolou samou pro sebe je 5. mise, kde musite vyhrat zavod. Policie je velmi prisna a pujde po vas po sebemensim prestupku jako je i mirne prekroceni rychlosti, jizda na cervenou nebo srazeni chodce. Zbrani je ve hre cela rada od pistoli pres luparu az k tommy gunu. Cesky dabing je v podani Vasuta, Rychleho a dalsich famozni a dokresluje umelecke dilo ceskych tvurcu. Mafia je nadcasova hra, i po letech velmi zadana a navzdory starsi grafice dodnes neprekonanou legendou. Kdo ji nehral, nemuze se povazovat za znalce her.

Pro: vse

Proti: par bugu a nemoznost plavat, ktere ale diky vsemu ostatnimu absolutne zanikaji

+22+23 / -1

StarCraft II: Nova Covert Ops


Je moc dobre, ze se Blizzard o hru dal stara na vsech frontach. Nova Covert Ops jen potvrzuje jejich kvalitu. Opet mame moznost si zahrat za Terrany, nyni pod vedenim ghosta Novy. Mise jsou rozmanite, jednotky maji nova vylepseni, atmosfera pribehu spravne graduje. Finale je tak trochu ocekavane, ale opet s pootevrenym koncem ve stylu Blizzardu, jak ho zname. Opet jsou k dispozici ctyri obtiznosti, upgrady jednotek muzete menit a dale je moznost opet sledovat zname zpravodajstvi UNN :)
+4+4 / 0

StarCraft II: Legacy of the Void


Po terranskem rozjezdu, ktery nasadil latku velmi vysoko, se pres zergsky roj vedeny Kerriganovou dostavame k Protossum. Jiz par mesicu pred vydanim LotV byla moznost hrat prolog mise, ktere vas do deje solidne navnadily. Hned zkraje je treba dodat, ze samotna hlavni kampan velmi dustojne zakoncuje celou Starcraft 2 sagu, ale neda se hovorit o grandioznim finisi. Dej protosske kampane nabere velmi rychle na temnych obratkach a v podstate az do konce hry je jasne o co pujde. Postupem hry jakozto hierarcha Protossu shromazdujete posily vsude, kde muzete az ke konecnemu stretnuti, ktere nakonec vyvrcholi v epilogu. V multiplayeru je naprostou novinkou Archon Mode, kdy hrajete dva hraci za jednu rasu a delite se o vse. Navic vas dvakrat vetsi pocet workeru nuti rychleji a casteji expandovat. Dalsi novinkou hry jsou CO-OP mise, kdy si muzete vybrat jednoho z mnoha commanderu a ve dvou hracich souperite s Amonovymi armadami. Autori navic po case do nich implementovali Mastery body, kterymi si zvysite silu vaseho commandera. Naplno jej vyuzijete ve Vikendovych mutacich, ktere se vzdy jednou tydne meni a jsou opravdovou vyzvou. Hra je i po dohrani kampane za Protossy neustale vyvijena. Budou pribyvat dalsi Mission packy, novi commanderi do CO-OP misi a dalsi novinky. Zaverem nepotesim majitele starsich stroju, jelikoz doslo k navyseni pozadavku hry a na Core 2 Duo (na kterem behaly WoL i HotS v pohode na Ultra) si nyni hru zahrajete maximalne na Medium.

Pro: solidni zakonceni cele SC2 sagy, Archon Mode, CO-OP mise, multiplayer je skutecna vyzva

Proti: Mission Packy a CO-OP commanderi jsou placeni, obtiznost hry v multiplayeru odradi spoustu hracu

+7+7 / 0

StarCraft II: Heart of the Swarm


Nejsem priznivce Zergu, ktere mam nejmene rad z ras ve Starcraftu. Kampan za ne me bavila mene nez predchozi Wings of Liberty (dale jen WoL), ale v ramci moznosti jsem si ji uzil. Leviathan je zpracovany paradne, Zergum sity na miru a zejmena Abathur je neuveritelne zabavny. Pribyly evolucni mise, kde jste si mohli vyzkouset varianty vyvojovych stupnu vasich jednotek, ktere narozdil od vylepseni terranskych jednotek ve WoL nebyly trvale a daly se menit pred kazdou misi. Vsech boju se navic ucastnila sama Kerriganova osobne, kdy zpusobem sobe vlastnim vedla roj do boje. Kazda rasa dostala nove jednotky do solo hry i multiplayeru, kde dale pribyl levelovaci system vsech tri ras. Jedna se o velmi solidni pokracovani s temnou predzvesti pro finalni protosske tazeni.

Pro: paradne zpracovani Zegrove

Proti: ac velmi dobre zpracovane, v mych ocich nedostahuje kvalit Terranske WoL - nejsou to Terrani

+4+4 / 0

StarCraft II: Wings of Liberty


Hodnotim vyhradne single player. Za me jednoznacne nejlepe zpracovany ze vsech tri dilu Starcraftu 2. Jim Raynor je drsnak se srdcem na spravnem miste, ktery se stal nedobrovolnym vyvrhelem. Jeho rebelske tazeni proti samozvanemu vladci Mengskovi vas chytne a nepusti, dokud nedokoncite celou kampan. Narozdil od kampane za Zergy a Protossy jsem se i diky moznosti sledovat UNN zpravodajstvi (zejmena propagande Donny Vermeliona, za kterou by se nemusel stydet ani Joseph Goebbels) nekolikrat od srdce zasmal. Hra se hraje dobre, doslo ke znacnemu zjednoduseni ovladani. Jednak diky moznosti kontrolovat najednou temer neomezenemy pocet jednotek a dale zautomatizovanejsimu enginu, kdy staci nastavit shromazdiste na mineralove pole/gejzir plynu nebo bunkr a jednotka sama od sebe zacne tezit nebo zaujme pozice v bunkru. Dale pribyly nove jednotky a nektere stare byly vyrazeny nebo nahrazeny novymi. Jednotky muzete trvale vylepsovat za herni penize, ktere dostavate za plneni ukolu v misich. Jejich pocet, rozmanitost ukolu v nich a moznost hrat je na ctyri obtiznostni stupne uspokoji naproste novacky i veterany Starcraftu. Doprovodne filmecky a debaty behem misi i mezi nimi ve hre rovnez nechybi. Soundtrack je paradni a casto se ve hre meni vzhledem k vyvoji mise a ktere rase celite. V Multiplayeru, ktery jsem ve Wings of Liberty hral jen okrajove se jednotky oproti kampani lisi. Vyhodou je, ze muzete hrat za kteroukoliv ze tri ras aniz byste museli mit komplet vsechny tri dily trilogie. V kampani i multiplayeru muzete posbirat stovky achievementu, pro skutecne fajnsmekry jsou k dispozici i mastery achievementy, k jejichz ziskani uz musite byt skutecny profik a mit i velkou davku trpelivosti.

Pro: vse zminene vyse

Proti: grafika mohla byt o neco lepsi, nevyvazena obtiznosti misi, rozdelena hra do trech casti a celkova cena

+7+7 / 0

StarCraft: Brood War


Za me jednoznacne nejlepsi datadisk, ktery kdy vysel k jakekoliv hre vubec. Pridal vam opet 3x10 misi pro kazdou rasu (plus jedna secret mise, kdyz jste uspesne dokoncili 9. misi za Zergy a zbylo vam minimalne 5 minut do konce odpoctu), pricemz jejich obtiznost byla vyrazne vyssi nez v puvodni hre. Kazda rasa jeste dostala dve nove jednotky do svych rad a jednu hudebni melodii. Hra neztratila nic ze sveho puvodniho kouzla - pribyly nove svety, mapy do custom a multiplayeru. Dej hry byl vyrazne temnejsi, ale hra vas chytila, dokud jste nedokoncili cely single.

Pro: vse - pribeh, nove jednotky, nekolik zapletek, nove mapy, hudebni doprovod

Proti: stale pouze 12 jednotek na skupinu a rozliseni jen 640x480

+11+11 / 0

StarCraft


Legendarni RTS. Jako prvni sveho zanru nabidla tri naprosto odlisne, ale neuveritelne vybalancovane rasy. Hrali jste za lidskou expedici vyslanou z planety Zeme - Terrany, krveziznive bilogicke Zergy, nebo roboticke a technicky velmi vyspele Protossy. Hra ma i po letech velmi poutavou atmosferu a paradni hratelnost. O jeji popularite svedci, ze je stale hrana i po temer 20 letech vic, nez sest let stary druhy dil. Paradni single playerova kampan citajici 30 misi (deset za kazdou rasu), custom games proti PC a na zaver multiplayer, ktery je skutecnou rezbou a zejmena utrpenim pro vase ruce. Z nostalgie si jednicku cas od casu zahraji i dnes. You wanna piece of me boy? :)

Pro: vse - atmosfera, hratelnost, zvuky, ve sve dobe naprosto legendarni hra

Proti: nemoznost healovat terranske marinaky, do jedne skupiny muzete dat jen 12 jednotek a rozliseni jen 640x480

+9+10 / -1