Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shift 2: Unleashed

Need for Speed: Shift 2 Unleashed

29.03.2011
77
64 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Shift 2: Unleashed je další hrou ze série Need for Speed. I když známé "Need for Speed" už v názvu nefiguruje, hra se nijak zařazení do této série nebrání, jak už napovídá malý nápis na obalu nebo v samotné hře na různých billboardech a poutačích kolem tratí.

Druhý Shift se řadí spíše k té realističtější straně série Need fo Speed. Realističnost zde ovšem nepředstavuje, stejně jako u prvního dílu, samotný jízdní model, ale spíše prožitek z jízdy. Pohled z očí řidiče byl ještě o něco vylepšen. Řidič má na hlavě helmu, tudíž pohled z kokpitu už není jenom visící kamera ve vzduchu.

Počet tratí a aut se oproti prvnímu dílu také náležitě rozrostl. Tratí je nyní celkem 35, z nichž je většina vymodelována podle reálných předloh. Pro našince bude zřejmě nejzajímavější brněnský Masarykův okruh, který se v sérii Need for Speed objevil poprvé. Ohledně aut se nedočkáme žádného překvapení. Jsou zde klasické stroje nejrůznějších značek jako Lamborghini, Nissan, Audi, BMW, Toyota a další (Ferrari zase chybí). Videoherní premiéru si zde odbude Pagani Huayra. Celkový počet se zastavil na čísle 145, nejvíce v sérii Need for Speed. Samozřejmě nemůže chybět ani jejich tuning.

Singleplayer kariéra je v klasickém stylu, kdy se hráč musí z úplného nováčka propracovat až na vrchol, který zde představuje FIA GT1 šampionát. Závodů jsou dva druhy, klasické a drifty.

Mezi novinky nově patří noční závody a sociální síť Autolog (poprvé použitá v Need for Speed: Hot Pursuit).


Poslední diskuzní příspěvek

Zdar, hraju na klávesnici a chci mít manuální řazení a v nastavení se ten otravnej automat nedá vypnout. Prosím o radu, díky

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Shift 2 mělo být ve všech ohledech lepší než jednička a přitom se nějak zásadně nelišit. Druhý bod byl splněn do puntíku přesně, co ale ten první?

Opět zde dostáváme možnost projet se v licencovaných autech po z větší části již známých tratí z předchozích dílů. Třeba takové doky v Tokiu, v sérii již tolik známé, už v dalších dílech vidět nechci, i když trať sama o sobě to špatná není. Grafika je zase o malinko dále, o žádný markantní skok se ale nejedná. Přece jen jsou mezi oběma díly pouze dva roky.

Systém kariéry je podobný tomu z jedničky, je však o něco benevolentnější a pro postup kariérou není nutné vyhrávat, stačí skončit na bedně. Opět se zde kariéra otevírá až příliš rychle, k dohrání by stačilo odjet cca 20-30% závodů, které nabízí. Poctivce jako já toto jenom naštve.

Jedná se o dosud poslední hru ze série, která v sobě obsahuje pohled z kokpitu a je tedy skvěle hratelná na volantu. Žádný jiný pohled prostě v závodní hře nedodá takový tolik potřebný pocit imerze. A zde je tento pohled zpracován se vším všudy bravurně.

Co mě však oproti jedničce neuvěřitelně po celou dobu hraní pilo krev, bylo naprosto stupidní chování AI soupeřů. Těžko říct, jestli to bylo nastavením těžké obtížnosti a z toho vyplývající extrémní agresivity, mnohdy mi ale spíše přišlo, že AI zkrátka nezná polohu hráčova vozidla - tzn. bourá do hráče v plné rychlosti v zatáčkách a jiných občas vznikajících kuriozních situací. Pokud jsem startoval z první pozice, většinou jsem tak bez problému i dojel. Pokud jsem ale startoval někde z prostředka pole, byl to závod ne s časem, ale s uhýbáním protivníkům, protože sebemenší kontakt tady končí hodinami pro vás a výhrou soupeře.

Je tedy dvojka lepší než jednička? Podle mě ne. Pořád se ale jedná o nadprůměrnou závodní hru a důstojného zástupce této početné série. Pohlede z kokpitu, budeš mi chybět!

Pro: audiovizuální zpracování, licencovaná auta, tratě, jízdní model, pohled z kokpitu, pocit z jízdy

Proti: absence příběhu, extrémně hloupá (agresivní?) AI, příliš rychlý pokrok v kariéře

+13
  • PC 90
Minulý rok jsem se stal šampionem Formule 1, letos jsem se musel prozatím trochu uskromnit a uzmout tituly šampiona jenom v sériích GT3 a GT1 (a taky drift, works, muscle, endurance a mnohé další). Druhů závodů je teda v druhém Shiftu požehnaně, ale kromě driftů se liší jenom počtem kol. Každý z nich má svého "patrona", který ho v krátkém videu představí a po vyhrané sérii rád odevzdá svoje klíčky od auta.

Musím jednoznačně pochválit množství tratí a jejich rozložení v kariéře. Je jich tolik, že třeba Brno jsem jel poprvé až v druhé polovině hry a hned na dvacet kol (parádní způsob, jak zabít třičtvrtě hodiny). Tratí je kolem třicítky ale drtivá většina má několik variací. Velké plus jsou městské tratě, častokrát jsem si vzpomněl na excelentní GRID, který stále zůstává na vrcholu, ale Shift 2 je zatím jediná hra, která mu dýchá na záda (pro někoho to byl možná už první Shift).

Ve vozovém parku se snad ani nedá očekávat žádné překvapení. Přímo do očí bijící je absence Ferrari. Hra má sice kompletní licenci na GT3, kde Ferrari normálně jezdí, ale žádné se tam neobjeví. Všechna ostatní současná auta z GT3 a GT1 jsou přítomna. Excelentní jsou taky možnosti tuningu. Všechny auta mají parádní uřvané zvuky motorů, až mi to pomalu shazovalo reproduktory ze stolu.

Noční závody představují skvělé zpestření a v kombinaci s pohledem z helmy se jedná o neskutečnou adrenalinovou zábavu. Autolog je zajímavá věc ale už teď je ve hře tolik cheaterů, že jeho přítomnost je pro normálního smrtelníka naprosto zbytečná. Třísekundové rekordy na kolo na některých tratích se mi ještě nepodařilo zdolat.
+12
  • PC 85
Jeden z nejlepších dílů Need for Speed za posledních několik let. A překvapivě jde víc o simulaci než o arkádu. Při hraní jsem si také párkrát vzpomněl na exceletní Race Driver GRID, u něhož jsem proháněl volant dlouhé hodiny.

Když už jsem u volantu, tak je nutno říci, že bez volantu je hra prakticky nehratelná. A to platí především pro driftování, které jsem musel dlouho trénovat i na volantu. Právě drift mi způsobil chvilkové frustrace a až postupem času jsem zjistil, jak si správně nastavit auto na drift.

Jak už je u série NFS zvykem, hráč má k dispozici opravdu velké množství lincencovaných aut a tratí. Rozmanitost závodů je dobrá, od časovek, přes klasické závody a drift, až po endurance závody. Při endurance závodech na vyšší obtížnost není problém uvařit motor, což se mi taky povedlo a nadšen jsem z toho zrovna nebyl, poněvadž jsem měl odjetou už asi půlhodinku závodu.

Postupem času se mým dvorním závodním speciálem stalo Lamborghini Gallardo LP 570-4, které s různými úpravami zvládalo 340 km/h a nebyl pro mě problém předjíždět některé soupeře o celé kolo. Mezi mé další oblíbené vozy patřili Ford GT, Nissan GT-R, BMW M6, Porsche 911 GT3 nebo klasický Shelby GT500.

Shift 2 jsou plnohodnotnou závodní hrou, která se zase o něco blíž přiblížila závodnímu simulátoru. Tento fakt může ještě umocnit možnost pohledu z helmy, který jsem však osobně nevyužíval a radši jsem sázel na osvědčený pohled z přední kapoty.

Pro: grafika, vozový park, tratě, noční závody, zvuky aut, hmatatelný adrenalin, jeden z nejlepších dílů NFS

Proti: AI soupeřů, těžší driftování, absence značky Ferrari

+10
  • PC 60
Shift 2: Unleashed téměř splňuje to, co žádám po kvalitní závodní hře. Project Cars je v mnoha ohledech kvalitnější, ale tam nemá kariéra smysl a nechci srovnávat.

Loading byl poměrně krátký a tak jsem zavítal do úžasného menu. Uši mi hladil špičkovej soundtrack na pozadí, (gladiators remix k různým skladbám) a atmosféra působila skutečně epicky. Okamžitě jsem si zamiloval systém kariéry, takhle si to představuji. Vydělávat chechtáky, za které si budu kupovat lepší a lepší auta.

A však, krom pěkné grafiky mě v ničem hra nefascinovala. Co to jako bylo? Ještě zmíním úžasnou atmosféru během driftů, které mi taky dali zabrat kvůli prasečímu jízdnímu modelu - v pozadí hraje hudba, hlasatel pořád něco hlásá a je i slyšet křik diváků. Navíc mi i ovládání přišlo příjemný. Svym způsobem...

Vozový park je bohatý. Ale vůbec jsem neměl z jízdy radost. Za vše právě může jízdní model. Auto zpočátku funguje tak jak má, ale pomalej reaguje na moje úkony a po prvním kole si žije svým životem. Zejména u driftů je to úplně nasírací, kdy mám naděláno na top skóre a auto začne bejt brutálně přetáčivé (zkoušel jsem to různě ladit, měl jsem schválně i veškeré poškození off) a stejně jsem se tomu nevyhnul.

Korunu tomu nasazuje katastrofální AI. Neberu argument, že to k závodní hře patří. Já na té trati sem a podle toho by měli reagovat protivníci. Né, že si kryju vnitřek zatáčky a ten mamlas se mi tam cpe, takže vzniká havárka a furt do mě tlačí autem, takže se nemůžu narovnat. WTF? Obzvlášť na úzkých tratí to je nepochopitelnej opruz.

Nelze ani přeskočit videa, kde něco závodníci melou a nepochopil jsem kupování aut. Když si auto koupim, můžu si ho koupit ještě 69x. Jelikož aut je hodně, vznikal často zmatek v tom, jestli tohle mám koupený a tohle ne. Tuning aut je trošku chaotickej a nic moc, ale to je asi maličkost.

V týhle hře se nemá ani cenu učit jezdit, kvůli té AI. Krom toho design tratí působí nesympaticky a v hlavě mi žádná trať neutkvěla. Japonské tratě mě připravily o spoustu nervů :D

... přesto se ke hře asi ještě vrátím a párkrát si zajezdím sám na nějakých tratích s mustangem.

Pro: Vozovej park, monumentální soundtrack v menu, menu samo o sobě, drifty a jejich atmosféra, systém kariéry, optimalizace

Proti: AI, design tratí, zvuky aut, otřesný jízdní model, nic moc úprava aut, otravný videa skutečných jezdců, kupování aut