Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tannenberg

13.02.2019
24.07.2020
kompatibilní
81
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Od tvůrců Verdunu přichází další multiplayerová FPS z období 1. světové války, nyní se zaměřením na východní frontu. V bitvách mezi Ruskou říší a Německým císařství se vžijete do role jedné ze čtyř nových bojových skupin - na ruské straně můžete hrát za skupinu 'Frontovik' a 'Cossack' a na straně Německa bojovat v řadách Rakousko-Uherských ‘K.u.K.' či Německé 'Infanterie'. Samozřejmostí je opět realistické pojetí hry jako ve Verdunu s jednou zcela zásadní novinkou v podobě nového herního módu 'Maneuver' až pro 64 hráčů s možností zapojení botů. Tento nový herní režim funguje na bázi zabírání samostatných sektorů, které tvoří jednu velikou herní mapu. Podobně jako v Battlefieldu 1 je respawn hráče řešený volnou možností objevit se buď náhodně v již zabraném sektoru nebo přímo po boku svého spolubojovníka z jednotky.

Nový herní mód inovuje hratelnost o rychlé taktické přesuny z jednoho sektoru do druhého a bitvy tak mají spád a hráči jsou neustále v pohybu. Na výběr je ze 4 map/oblastí s různými variantami počasí - Východní Prusko, Polsko, Halič (Galicia) a Karpaty. Z tradičních zákopů se přesunete do pestřejšího prostředí lesů a malých vesniček, což dovoluje lepší krytí jednotek bez nutnosti se neustále pohybovat v zákopech tak jako u Verdunu. Více než 20 realisticky zpracovaných zbraní, množství autentických zvuků a efektů odtržených částí těla je pro tuto hru samozřejmostí, stejně jako precizní zpracování prostředí s množstvím dobových detailů. Ochutnejte pocity zmaru na straně brutálně poraženého Ruska a euforii dominantního vítěství německé armády, nebo svými činy tento historický fakt postavte zcela naruby.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Prakticky bych mohl zopakovat svá tvrzení z Verdun s tím, že TAnnenberg k tomu ještě přidal vrchovatě taktického boje. Navštívíte východní bojiště východní fronty první světové války a opět můžete zakusit běsnění Velké války. Tedy pro lidi co nečetli recenzi na Verdun, tak zde kompletní recenze. Pro ostatní, pokud se vám Verdun líbil nebo ne, Tannenberg je taktičtější a v něčem i brutálnější.

Hra přišla o své dva módy z Verdun, obrana a zákopová válka. Zůstávají zde méně povedené módy Deathmatch a Attrition (teamdeathmatch s omezeným počtem respawnů na stranu), na serverech moc lidí nehraje ani jeden. Jednak z tohoto nedostatku hráčů a také z důvodu náhodného spawnování na mapě považuji oba mody za prakticky nehratelné. Vícekrát se mi stalo, že jsem se pokoušel opatrně postupovat, aby se někdo respawnoval přímo kousek za mě a zabil mě. Nízký počet hráčů také v modech vede k dlouhým prodlevám než vůbec někoho na velké mapě potkáte. Zároveň mody úplně vynechávají skvělý prvek střeleckých družstev a armád a degradují hru prakticky jen na střílení s puškami.

Hlavní mód je Manouver, který již nestaví proti sobě zteče ze zákopů, ale spojitý boj o jednotlivá opevněná stanoviště. Každé stanoviště po dobytí dává dané straně nějakou výhodu (např. rychlejší obnovu dělostřelecké přípravy) a ta strana, která ovládá většinu bodů ubírá protistraně body. Vyhrává ten, kdo ubere protivníkovi všechny body a nebo když dobyje protivníkovu základnu. Manouver umožňuje, víc než zákopy z Verdun, dělat obchvaty a odříznout protivníka od základ. Je zde opět historická mapa bojišť jako z Verdunu a užijete si zase širokou škálu bojišť (zejména skvělé jsou boje o obrněný vlak, i přestřelka o kostel v údolí nebo boje o bažiny) a místy máte i dost zákopů. Avšak díky možnostem obchvatu už nemůžete vždy důvěřovat tomu z jaké strany přijde nepřítel (naštěstí kulomety míří zpravidla do všech směrů).

V čem, stejně jako Verdun, hra exceluje je zvuk a celkové realistické zpracování bojiště. Ke kakofonii zvuků na bojišti se připojuje štěkání kulometů, řev mrtvých, rozkazy důstojníků ve velkém množství jazyků (Rumuni, Bulhaři, Maďaři,...), přelety průzkumných letadel nebo dělostřelectvo. Když třeba mezi střelbou v úzském zákopu uslyšíte z poza rohu rozkaz v jazyce protivníka ke zteči, nebo nedej bože zažehnutí plamenometu, je nejvyšší čas se stáhnout. Zejména bych zmínil zpracování plynové masky, která se hodí proti bojovým plynům, ale omezí vaše zorné pole a také ztlumí veškeré zvuky. Boj v mraku bojového plynu, kde není vidět ani na hrot bajonetu dostává ještě surrealističtější nádech.

Bojiště jsou opět podle reálných míst, akorát se podíváte spíše po opevněných bodech ve stále ještě zachovalé přírodě než do nekonečných zákopů v měsíční krajině. Vypnete si hudbu a HUD a můžete se plně vžít do bojů ve slatích, lesích, kopcích i slavné Dukle.

Opět je zda vyvážená a každá jednotka má svou úlohu v boji. Chaos bojiště teď ještě více závisí na rozhodnutích jednotlivých důstojníků o tom, kam poslat svou dělostřeleckou podporu nebo kam soustředit útok. Protože již nejsou jednotlivé fronty dané zákopy, ale fronty jsou dané výskytem jednotek, jak se snaží dobýt jednotlivé opěrné body. Opět má každá zbraň, resp. druh zbraně, své výhody jak by se dalo čekat, ale působí společně dost vyrovnaně. Pistole vám v zákopu dobře poslouží, ale než se tam dostanete, tak je spíš k smíchu. Puška naopak může sejmout obránce na dálku, ale v zákopu abyste spíš spoléhali na bodák. Bude to vyžadovat trochu jiný způsob boje než jste zvyklí z arkádovitějších stříleček, ale nedá se říci, že by nebyl akční. Oproti Verdunu poznáte novou škálu zbraní včetně míst s pevně umístěnými těžkými kulomety.

Obecně, hra slibuje, že je rozumně realistickým herním zpracováním bojů na východní frontě a domnívám se, že je přesně tím. Je výborné vidět momenty, kdy se obě strany musí zakopat na proti sobě stojících kopcích, neboť jakýkoliv pokus proniknout do údolí se setká se zuřivou kulometnou i puškovou palbou z protějšího kopce.

Pro: Vic takticky boj, Realisticka prvni svetova valka, zajimave historicke bojiste

Proti: Chybi kooperativni boje, občas je to fakt chaos

+11
  • PC 80
Mladší bratříček bojů ze západní fronty vás zavede na opačnou stranu Evropy a země tentokrát zahoří na území Polska, Ukrajiny či dokonce Rumunska. Tannenberg si opět zakládá především na realističnosti. I zde budete válčit v zákopech, ale už výrazně méně. Hratelnost a obtížnost zůstává neměnná a taktéž atmosféra. Opět budete hltat někonečné létající kulky z pušek, pistolí, granáty, plyn a vše ostatní v totožné kvalitě a místy ještě intenzivněji. Atmosféru ještě připepří velitelé mluvící svými domorodými jazyky. Vedle němčiny uslyšíme například ruštinu, ale i rumunštinu nebo bulharštinu.

Pilotním herním režimem je tentokrát Manouver. Boje se ze zákopů přesouvají spíš do otevřenějšího terénu, ve kterém poměříte síly o jednotlivá stanoviště. Jde o mód ne nepodobný Conquestu ze série Battlefield, kdy strana kontrolující méně stanovišť ztrácí tickety. Ztratí-li všechna stanoviště, dostane zde protivník možnost dobýt i její spawnovací sektor a ukončit hru. Zákopy se ve hře stále ještě vyskytují, ale už pouze ve formě výrazně menší obranné linie daného stanoviště. Dobývání stanovišť je stále o taktickém postupu a kooperaci všech tříd a velitelů. Ono vystrnadit z pozice kulometčíky kryté pěchotou s puškami půjde bez náležitého průzkumu, shozením plynu v kombinaci s obejitím pozice a útokem do zad nebo z boku jen velmi těžko. O granátech nemluvě. V tomto módu už nebudou územní zisky takovou vzácností jako v předešlém Verdunu. Osobně jsem tuto změnu uvítal, protože krajina východní fronty působí zachovalejším dojmem a po několika hrách ne depresivně jako měsíční krajina u Verdunu.

Největší chybou série her od Blackmill Games se stejným tematickým zaměřením je jejich vydávání jako samostatných dílů. Kdyby vyšel Tannenberg jako DLC, nedocházelo by tolik k dělení hráčů mezi dvě hry. Toto sice kompenzuje přítomnost umělé intelgence na vysoké úrovni, ale ve hře poté chybí lidský faktor. Rovněž i zde chybí příběhová složka formou kampaně a vojenskou techniku zde znázorňuje obrněný vlak. Autoři taktéž vyřadili režim Squad Defence, což ale příliš nevadilo. Mimo hlavní herní mód jsou ty ostatní spíš doplňkové. A to ve Verdunu i zde. Tannenberg a Verdun nyní střídám a uživám si obě dvě hry plnými doušky.

Pro: opět stejně výživné realistické přestřelky, hutná atmosféra a mistrovské ozvučení bojiště, nové zbraně a lokace, opět stále nutný taktický postup

Proti: rozdělením na samostatné hry autoři defakto snižují počty hráčů, bez kampaně a vojenské techniky, chybí mód Squad Defence, který ale téměř nikdo nehrál

+8