Path of Exile je akční isometrické "hack and slash" online RPG zasazené do temného fantasy světa Wraeclast. Hráč se ujme jednoho z obyvatel země Oriath, jenž byl za své činy poslán do vyhnanství. Pro postavu je na výběr mezi šesti třídami - duelista (duelist), čarodějnice (witch), hraničářka (ranger), templář (templar), nájezdník (marauder) a stín (shadow).
Všechny postavy sdílejí společný strom pasivních dovedností, přičemž pro každý z šesti charakterů je vždy prioritní jiná kombinace dvou ze tří základních atributů (síla, obratnost, inteligence), což ovlivňuje startovní pozici charakteru ve společném stromu dovedností. Hráč si může vybrat libovolnou cestu vývoje postavy, dokonce se lze napojit, skrze spletité cesty stromu dovedností, do pasivních skillů jiných povolání.
Kouzla a schopnosti postav jsou řešeny originálně pomocí drahokamů kouzel, které se vkládají do zbraní a brnění postavy a tím jí umožňují dané kouzlo využívat. Tudíž skutečná síla a magie pochází z magických artefaktů a jimi osazeného vybavení (zmíněný skill tree přidává jen pasivní dovednosti).
Ekonomika je řešena jiným způsobem, než je obvyklé. Ve hře se neobjevuje žádná forma platidla jako je zlato a podobně, ale celá podléhá směnnému obchodu. Přesněji řečeno obchodníci vyměňují přinesené věci za svitky k identifikaci, portálu a jiné věci, kterými je možné například změnit atributy vybavení a dále modifikovat zbraň, přesto v obchodu platí jistá pravidla a za určité specifické předměty jste odměňováni stejným "materiálem".
njn, to je asi to nejmenší, co mě trápí (mě osobně) .. jinak nevím no ... co mě (a nejen mě) nejvíc na poe štve, je prehistorické UI a party play .. a to s příchodem poe 2 (4.0) nevypadá, že by se nějak změnilo ...
Pro: samodoplňující lahvičky, směnný obchod, úhybné manévry, možnost z výběru šesti postav
Proti: nepřehledný strom dovedností, náročnější souboje