Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
RedDwarf_Cz • 42 let • Těžařská loď,3 mil. let někde ve vesmíru (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Path of Exile

  • PC 90
Piety zabita na diff. merciless, momentálně nahráno 185 hod.
Hru jsem poprvé poznal v květnu loňského roku cca. 14 dní před vydáním D3, kdy byl open víkend v rámci server stress testu a byl jsem mile překvapen. Potom, co vyšlo D3 a sním problémy s error 37, jsem se rozhodl investovat 10 eček za přístup do closed bety a přečkat u této hry, než Blizz poladí servery.
Po týdnu jsem tedy znovu zapl D3 a začal hrát hru, na kterou jsem se tolik let třepal a najednou kdesi v moji hlavě se ozval hlas. "To je nuda, PoE mělo tohle, támto i toto lepší", což mi bránilo se nějak do Diabla ponořit, tak jak jsem čekal. Začal jsem svádět vnitřní boj sám s sebou "Ty debílku, co děláš jako, tolik let jsi na to čekal a teď tě to jako nebaví? Vyhodil jsi 1100,- ,abys teď začal hrát nějakou no name hru, která je navíc closed beta?"
Asi po týdnu jsem se toho zbavil a začal v klidu hrát D3, ale řekl jsem si, že k PoE se určitě vrátím, protože ten hlas měl pravdu.
D3 není špatná hra, ale rozhodně to není plnohodnotný nástupce D2: LoD. Hra prošla řadou změn, zvlášť překopáním celého systému vývoje postavy, který je velmi zjednodušen, psát jak zde nebudu, protože to každý ví.
PoE každého začátečníka ohromí svým skill tree , který se může na první pohled zdát nepřehledný, ale není tomu tak. Právě skill tree je jeden z těch hlavních taháků, co tu hru dělá tak zábavnou, protože množství variací, jak jet svou postavu se nabízí hromada. Pravda, pro endgame hraní to chce jistou dávku zkušeností, kde body investovat, ale pokud to člověk neovládá, stačí se mrknout na web a zjistit si funkční build. Dobře navolený build je jen půlkou úspěchu k hraní engame obsahu. Zbytek tvoří gear a trocha skillu každého hráče. A právě gear a jeho craft je tím dalším obrovským lákadlem, který činí tu hru tak zábavnou.
Pomocí craftu můžete měnit počty, barvy a provázanost děr, které vám pak umožní kombinovat a propojovat mezi sebou skill gemy, čímž se postava boostuje. To se provádí pomocí orbů, což je jakási měna ve hře, nahrazující např. goldy v D3, která imho funguje lépe.
Příklad: mám luk , ale chtěl bych propoji všechny díry. Tak vemu orb of fusing a zkusím štěstí, nevyšlo? Tak další a další... až se povede. Nejsem spokojen s barvou děr? Od toho zde máme chromatic orb a nakonec si uděláme pomocí orb of alchemy z obyč. luku rare, čímž luk dostane náhodně přidělené affixy. Jsou na hovno? Vemu orb of chaos, který tyto affixy náhodně mění a to dělám tak dlouho, dokud nejsem spokojen, nebo než mi dojdou orby, přičemž některé jsou celkem dost vzácné, takže to zas není tak snadné.
O to víc má hráč z každého itemu radost, protože D3 je nastaveno tak, že pokud chcete mít dobrý gear, musíte na AH/RMAH, což dle mě tu hru posralo asi nejvíc, protože tak jen farmíte za účelem dropnout šupu věc, aby jste ji rubli na AH a obratem si z ní koupili něco, co potřebujete. V dnešní době je aukce zahlcená předměty díky boterům, proti kterým Blizz nic nedělá, nikdo nic moc nekupuje, takže něco dnes prodat je opravdu dost těžké.
A hlavně, bílé předměty a dnes již většina rare v D3 nemají žádnou hodnotu, nesbírají se, jen se čeká na nějakou legendárku a ta musí mít top roll, jinak vendor. D3 nenabízí téměř žádný endgame content, uberbossové vydrží jen na chvilku, pak je to nuda a paragon lvl. je cypovina. To číslo není žádné renomé, je to jen údaj, kolik času tomu obětujete. Můj paragon je 80 a stálo mě to 900 hod.
V PoE jsou tzv. endgame mapy, které dropujete v normálních mapách. Ty jsou zvláštní tím, že monstra tam mají vysoké lvl. a + jdou tyhle mapky vylepšovat pomocí orbů na rare, kde monstra získavají další bonusy, jako je větší dmg., nebo ressisty, popřípadě hráč se nemůže healovat,atd.. odměnou jsou lepší dropy, množství dropu a taky šance na drop itemů s lvl. přes 70 a můžu říct, že některé ty mapky jsou pak peklo, takže hráč má pořád co dělat.
Pokud by tohle někoho nebavilo, jsou zde Race Season , které probíhají i několikrát denně, jak party, tak solo, takže opět člověk nemusí jak ocas dělat dokola runy určitých map, či lokací a ještě za to dostanete odměnu v podobě nějakého itemu.
Tohle zatím D3 nemá, v dohledné době mít nebude a nespíš nebude mít nikdy.
Ze začátku se může PoE jevit jako pomalá, nebo pomalejší hra, ale to je zapříčiněno tím, že máte nízký lvl= že umíte hovno, nemáte patřičné skill gemy, takže logicky tam nebude rozsévat smrt, ale právě každým novým lvl cítíte ten boost a postava se zrychluje a zdokonaluje a máte z ní opravdu radost.
Pro představu jak hra vypadá v pozdější fázi, jsem nahrál kratičký GP
Samozřejmě i tato hrá má své nedostatky, hlavně to jsou občasné lagy, ale hra už nepadá.
Graficky jsem spokojený, není tam tolik efektů jako v D3, takže to není takový zabiják na oči. Kdo hrával dost D3 ví, o čem mluvím. Třeba za huntera skill bola shot s poslední runou dělal po zásahu takový kruh s ornamentem uprostřed silně připominající vagínu a do toho to bliklo. Při AS 2.6 máte během 30 min. v očích vypálenou vagínu. A wizard, no comment, ale v PoE je to s kouzelnicí podobné, hold nemám je rád.
Jak jsem psal výše, D3 není špatná hra, ale tomuhle nešahá ani po kotníky, zde je vidět rozdíl, když někdo něco dělá pro peníze a druhý pro nadšení a peníze řadí až na druhé místo. Já pevně věřím, že příjde čas, kdy tohle bude hrát mraky lidí a D3 zůstane v jeho stínu.
+18