Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Titanfall

11.03.2014
08.04.2014
kompatibilní
67
35 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Titanfall je multi-playerová akční střílečka z pohledu první osoby od tvůrců Call of Duty. Hra byla ohlášena na E3 2013, kde kromě velkého ohlasu získala i přes 60 ocenění. Ve hře bojují hráči v online zápasech 6 vs 6 za tzv. piloty, kteří mají možnost nastoupit do Titána (obrněného osmimetrového mecha) či přepadnout nepřítelova Titána. Těch je několik druhů, např. Oger, jenž svou těžkopádnou výstrojí odolává i těm největším ranám za cenu pomalejšího pohybu. Stryder, který je velice hbitý za cenou slabšího pancéřování a Atlas, jenž se pohybuje ve středu těchto dvou Titánů.

Kromě klasického multiplayeru ve hře najdeme také multiplayer kampaň, jejíž příběh se točí kolem střetu korporace IMC (Interstellar Manufacturing Corporation) a poloprofesionální milice s názvem Militia. IMC vznikl z malé firmy pro těžbu přírodních surovin jménem Hammond Engineering. Patnáct let po založení kvůli masivní produkci Titánů vzrostl požadavek na suroviny, díky čemuž nastal pro Hammond Engineering zlatý věk, jenž vyústil ve změnu názvu a transformaci v IMC. Na IMC se hrne kritika kvůli tomu, že postupuje na Hranici (Frontier) nevybíravě, ovšem podílníci a spotřebitelé v centrálních slunečních systémech jsou s výsledky práce IMC spokojení. Hranice je totiž atraktivní díky bohatým planetárním zdrojům a také cenným transportním trasám, což v očích podílníků ospravedlňuje jakékoliv bezpečnostní zásahy. Kampaň je možno hrát za obě strany.

Hudbu do hry složil Stephen Barton, který pracoval na soundtracku Call of Duty 4: Modern Warfare. Série dále v roce 2016 pokračovala druhým dílem Titanfall 2.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Titanfall je nejlepší střílečka za několik posledních let.....vážně, nekecám, Respawn/ex-Infinity Ward odvedli skvělou práci. Matně si vybavuji, kdy mě naposledy tolik bavilo střílet do tupých botů, robotů a živých koko.....hráčů. Kombinace hyper parkouru, chytrého level designu a řízné akce tu funguje parádně. Pohyb po mapě je zcela dynamický a přístupný (překvapilo mě, jak rychle jsem si tento atribut osvojil). Nikdy a nikde nejste v bezpečí. Hra vás motivuje k neustálému pohybu díky chytře postaveným herním modům, což velice efektivně redukuje počet hnid dřepících někde v rohu (tato individua jsou též herní komunitě známá jako "Kempeři")

Hra za titána je koncepčně zcela odlišná, tudíž vyžaduje jiný přístup, než k souboji pěšímu, což není nic překvapujícího, jenže balanc mezi scifi pěšákem a TITÁNEM je též velice fajn. Jste sice ve velkém robotovy s raketometem, ale nejste bůh, naopak. Upínáte na sebe pozornost a nebezpečí opět čeká všude. Ve správných rukách se však může z tohoto mazlíka stát opravdová šrotující mašinka (nevím, jak je to možný, ale kill ratio titán vs titán jsem měl vždy velice pozitivní, což už se nedá říct o mě, jakožto pěšákovi) je paráda když se vám podaří silně poškodit dva nepřátelské titány,kulometem, raketometem či jejich vlastní municí, nakonec vlítnout mezi ně, katapultovat se a sledovat z výšky krásný, atomový hříbek.... EPIC.

Do toho si připočtěte povedené animace, pěknou a nenáročnou grafiku a máte zaděláno na střílečku roku......bohužel tu je však markatní nedostatek věci, které se říká obsah.
Žádná kampaň typu Modern Warfare, která by této hře přilnula jako trenky na zadek za deštivého dne. Málo map, málo zbraní, málo všeho. No, ani nemrknete a máte tu ošklivý jev, jenž nechce žádný pařan zažít.........STEREOTYP. Jo, to je důvod proč jsem u toho nevydržel více jak 30h, jelikož opakování těch samých map pořád, pořád a pořád dokola není asi zcela ten správný způsob, jak vás u hry udržet. At je forma hry sebelepší nemůže onen nedostatek rozmanitosti nahradit. Doufám, že to Respawn a EA napravěj v sequelu, jelikož podle mě pan Zampella a spol. opět dokázali, kdo tady v dnešních moderních časech umí dělat FPS.

Pro: Úžasná dynamika bojiště a pohyb po mapách, návyková hratelnost, odladěnost modů, class a Titánů, grafika, animace.

Proti: velice málo obsahu (!!), po čase stereotyp, zabírá gigantické množství místa na disku.

+13
  • PC 80
Po tříleté pauze, kdy jsem se věnoval ARPG hrám (tfuj), jsem narazil na tuhle hru díky její masivní reklamní kampani. O to víc mě začla zajímat, když jsem zjistil, kdo za ní stojí.
Trochu mě zaráželo přidání umělé AI do MP, ale naopak se mi líbila myšlenka s mechy. Takže, když přišel beta víkend, šlo se testovat, jak to vlastně bude fungovat dokupy. Světe div se, funguje to skvěle.
Je to opravdu rychlá akce, rychlejší než CoD/CS díky jetpackum, co maj pajtaši na zádech, díky kterým mohou běhat po stěnách, čímž i zrychlují a překonávat opravdu vysoké překážky. No a mechové tomu dodávají dynamičnost a řekněme částečně redukují stereotyp.
K té umělé AI: dost lidí na to nadává i v recenzích, co jsem četl. Že jsou totálně tupí, což je holý fakt, ale podle mě, to těma lidma nebylo pochopeno, protože oni tam nemají sloužit jako potenciální nebezpečí, ale pouze dokreslují atmosféru dění kolem. Bijou se mezi sebou, komunikují mezi sebou, atd. a hlavně slouží na odemykání attachment k zbraním. Osobně se jima po odemčení potřebných věcí vůbec nezabývám a jdu čistě po hráčích. Zabijím je jen v nutných případech. Hlavně ze dvou důvodů. Pokud po něm vystřelíte a nemáte tlumič, zobrazíte se nepřátelům na mapě a druhá věc s tím hned souvisí, že začnete přebíjet a v tom se vynoří živý hráč, který vás sejme. Věřím tomu, že respawn nejsou tací chuji, aby neviděli, jak přiblblá ta AI je.
Zbraní tam je "pár", což také nemuselo každému sednout, ale já to vidím tak, že čím míň zbraní, tím lepší balance.
Hra se hraje 6 vs 6 + ti boti, to se také spoustě lidí nezdálo, ale opět, je to tak akurát. I přesto, že mapy jsou středně velké, tak ke konci hry to je taková mela, že někdy máte pocit, že je tam přehuštěno. V tom se mě líbí ta dynamičnost, kdy na začátku proti sobě jen piloti (hráči) + boti a postupem času do toho přichází Titáni a končí to řeži i 5 Titánů mezi sebou. Na ty si musí hráč dát obzvlášť majzla, protože jejich zbraně jsou opravdu smrtící a také mu můžete zakřupat pod nohama.
Odehráno mám něco kolem 40 hodin čistého času, nenarazil jsem na žádné neduhy, které by znepřijemňovaly, nebo znemožňovaly hraní, hra vypadá pěkně pro oko.
Takže kdo by hledal FPS na odreagování, mohu doporučit, nudit se určitě nebude a na takové 1-2 hod. vyblbnutí ideální věc.
+12
  • PC 90
V mém hráčském životě je několik milníků v hraní multiplayeru ve FPS. Prvním a nejzásadnějším byl Doom/Doom II: Hell on Earth, které přes ZDaemon občas hraju dodnes. Mezi další bych zařadil Quake III: Arena, Call of Duty 1 a Call of Duty 4: Modern Warfare. Po dlouhé době mohu říct, že se objevil milník nový, Titanfall.

Předně musím říct, že Titanfall nemůžu porovnávat s nejnovějšími díly COD, protože jsem je nehrál. Nejnovější FPS akci, kterou jsem před Titanfallem hrál byl Battlefield 3, ale ten je žánrově úplně někde jinde.

Titanfall je pro mě jedna z nejrychlejších a nejdynamičtějších stříleček jaké jsem kdy hrál. Vlastně druhá nejrychlejší, protože to šílenství, které se odehrává v balíku map Brit10 pro DOOM 2 přes ZDaemon, tomu se nevyrovná nic.

Titanfall posouvá multiplayer ve FPS zase o kus dál. Nejen, že se úplně oprostil od singlplayerové kampaně, která se sice v rámci možností odehrává na několika herních mapách ale v zásadě nemá vůbec žádný význam. Ale i samotné klání mezi živými hráči je vylepšené o spoustu zajímavých prvků.

Mezi tyto prvky patří zejména parkour, tedy možnost běhat po stěnách a rychle vylézt do velkých výšek. To hru významně rozšiřuje o vertikální rozměr. S parkourem souvisí možnost v průběhu skoku skočit ještě jednou. Tímto způsobem se dají překonávat velké vzdálenosti a hra se tím ještě zrychlí.

Hra je sice omezena na turnaje 6 proti 6, ale mapy i přesto netrpí prázdnotou. Pohybují se tam totiž týmy botů, které doplňují týmy hráčů. Dále se zde pohybují nezávislí roboti, které je možno nahackovat aby pak stáli na straně hráče.

Co se zbraňového arzenálu týče, ten je rozdělen na dvě skupiny. Klasické zbraně, určené k likvidaci obyčejných hráčů a těžké zbraně sloužící prioritně k likvidaci titánů. Mezi klasickými zbraněmi je třeba vyzdvihnout automaticky zaměřovací pistoli. Hodně hráčů sice tvrdí, že tak už došlo k úplnému zjednodušení hry, kdy jenom stačí běžet vpřed a střílet, ale není tomu tak. Automatická pistole je dobrá tak na likvidování botů. Trefit s ní ale živého hráče, to chce chvíli čas. Potřebuje totiž zaměřit 3 body na jeho těle, a to je ve velké rychlosti hodně obtížné.

Nejvýraznějším prvkem je, jak už název vypovídá, možnost povolat Titána. Do titána pak nasednout a rozšířit tak hru o další dimenzi. Nejen, že se dá s vlastním titánem bojovat, ale je možné na spoluhráčova titána i vylézt, sedět mu na zádech a ostřelovat okolí. Proti nepřátelskému titánovi jsou již uvedené speciální těžké zbraně a nebo jej lze zlikvidovat naskočením na jeho záda a rozstřílet jeho elektroniku pěkně zblízka. Titánů jsou bohužel jen tři druhy, ale je možné je vybavit různými zbraněmi a perky, takže se zas tak rychle neomrzí. Dokonce i hra s titánem není pomalá a roboti se dokáží hýbat pěkně rychle.

Na to, že hra běží na obstarožním Source enginu, vypadá i na dnešní poměry velice dobře. Je vidět, že Source engine byl a stále je nadčasový.

Co mi na Titanfallu hodně vadí, je dlouhý loading před misí. Kdyby to šlo zkrátit aspoň na polovinu, bylo by to docela únosné. Dále stahovat na disk cca 60 GB, taky není málo, ale naštěstí mi internet běží celkem svižně, takže mi to až tak nepřekáží. Pro některé hráče to ale může být příliš.

Celkově mě Titanfall hodně baví a budu se k němu pravidelně vracet.

Pro: Rychlá hratelnost, titáni

Proti: pomalost loadingu, cca 60 GB místa na disku

+12