Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of Duty: Modern Warfare - Reflex Edition

Infinity Ward •  Treyarch (Wii)
05.11.2007
10.11.2009
84
906 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Call of Duty 4, jak už podtitul napovídá, přenáší sérii CoD z WW2 do současného světa. Druhá světová válka a zákeřní Němci byli nahrazeni aktuální teroristickou hrozbou a fiktivním diktátorem Imranem Zakhaevem.

Herní principy se nemění, a tak se opět jedná o klasickou lineární střílečku, která staví hlavně na hutné atmosféře války a bojiště. Střídavě hrajete za britského důstojníka SAS "Soap" MacTavishe na evropských bojištích a za amerického mariňáka Paula Jacksona na bojištích na Středním Východě. Pod ruku dostanete většinu moderních zbraní a i několik vychytávek v podobě přímého řízení dělostřelecké palby z bombardéru.

Nemalou součástí hry je také multiplayer, ve kterém hráč získává zkušenosti a postupně si vylepšuje svoji postavu. O čtyři nové mapy ho rozšířil Variety Map Pack.

Hra už neběží na postarším idTech enginu jako předcházející díly, ale autoři si vytvořili vlastní, jenž byl použit i u pokračování Call of Duty: Modern Warfare 2.

Roku 2016 vyšla Remastered verze této hry jako součást speciálních edic Call of Duty: Infinite Warfare, ale později byla vypuštěn jako samostatně prodejná.


Poslední diskuzní příspěvek

Stiahni to odtiaľto, prípadne sa skús pripojiť na tento server. Nie som si istý či to bude fungovať, ale mne sa to nainštalovalo keď som sa vtedy pripojil na modnutý server, ktorý už asi neexistuje.
Ak by to nefungovalo, napíš mi PM sem na DH alebo na Steam.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
V Call of Duty 4 jsem nejprve zkusil multiplayer a vzhledem k tomu, že jsem spíše sólista, tak volba padla na Free For All. A u toho jsem zůstal až nezdravě dlouho. Frenetická nekončící akce mě absolutně dostala. Sbírání zkušeností a s tím spojené získávání nových zbraní a schopností mě nutilo do dalšího hraní, až jsem se dopracoval na 43 level. A to pouze prostřednictvím FFA. Vzhledem k tomu, že už jsem otevřel téměř všechny schopnosti a ztratil tak další motivaci k hraní, jsem multiplayer odložil a s ním i celé Modern Warfare.
Po půl roce jsem se k Call of Duty 4: Modern Warfare vrátil a začal hrát singleplayer. Úvodní mise na potápějící se lodi spolu s intrem je originální a naplno tak ukazuje nový směr, kterým se čtvrtý díl Call of Duty vydává.
Bohužel následující mise mne už tak moc nebavily, přišly mi docela jednotvárné a musel jsem se k jejich hraní docela přemáhat. Jednotvárnost rozbil až bojový letoun, ze kterého jsem ostřeloval nepřátelské jednotky.
A pak to přišlo. Vybuchla atomová bomba, která vyčlenila Modern Warfare z houfu ostatních stříleček, a to začalo hrát svou vlastní ligu. Projevilo se to hned po výbuchu, kdy se v stěží zvednu, ujdu pár kroků a pak, v atmosféře plné beznaděje a zmaru, umírám. Třešničkou na dortu je působivá stealth akce odehrávající se v okolí města Pripjať. Plížení skrze nepřátelské jednotky, které jsem měl na dosah ruky bylo opravdu nervy drásající. Samotné město Pripjať je pro mne vrcholem hry. Ta atmosféra prázdnoty a opuštěnosti je naprosto uchvacující. Další mise po Pripjati už bohužel nejsou tak atmosférické, ale i tak předbíhají své ostatní herní kolegy o pár koňských délek.
Modern Warfare je nová vroucí krev, která se vlila do žil série Call of Duty. Ta po nemastném neslaném druhém díle, který více méně opakoval díl první, přešlapovala na místě. Naštěstí si vývojáři z Infinity Ward včas uvědomili, že tudy cesta dál nevede a provedli změnu prostředí tak výraznou, že už to snad ani lépe nešlo. Vůbec mi nevadilo, že hra je lineární a není možné z předem dané cesty odbočit, neměl jsem na to totiž vůbec čas. Filmová atmosféra, zejména druhé poloviny hry, mne chytila do svých spárů a pustila až se závěrečnými titulky.

Pro: Intenzivní single i multiplayer, atmosféra některých misí

Proti: Některé mise jsou lehce jednotvárné

+40
  • PC 90
Velice intenzivní hra. Skvělá atmosféra války, která chytne a nepustí do závěrečných titulků. Atmosféře napomáhá pěkná grafika a výborná hudba a ozvučení vůbec. Prostě takto má vypadat naskriptovaná střílečka.

Samozřejmě nesmím zapomenout na multiplayer, který se na mém pomyslném žebříčku ihned vyšplhal na druhé místo (hned po Battlefield 2).

Pro: atmosféra, hudba, multiplayer

Proti: nic

+30 +32 −2
  • PC 95
Modern Warfare je pro mě výběrem toho nejlepšího ze série Call of Duty. Hra běží na vylepšeném enginu ze dvojky, takže je grafický pěkná, ale hlavně velmi nenáročná, což je klíčový prvek pro multiplayer.

SP část dostala nějaký ten příběh, který graduje až do výborného závěru. Přestřelky jsou velmi dobré, rozhodně lepší než v v druhém díle, kdy se nepřítel klidně i několikrát zvedl ze země. Uvodní animace před začátkem každé mise navnadí. Atmosféra boje je naprosto špičková a neotřelá díky zasazení do moderního konfliktu. Na řadu přijdou modernější zbraně a vcelku originální mise (jak to tedy v tomto žánru ještě jde). Jako naprostý vrchol hry považuju misi v okolí města Pripjať. Atmosféra je tu vypíchnuta dokonale.

MP považuju za špičku žánru a strávil jsem v něm mnoho hodin. Do hry je přidán systém zkušeností a tzv. levelování, které konkurence začala ve velkém kopírovat.

Zvuková stránka je také skvělá. Jak dabing, tak zvuky. Modern Warfare jsem dohrál asi 5x, a určitě si ho někdy v budoucnu zopakuju. Nejlepší hra? ASI NE. Nejlepší naskriptovaná střílečka? PRO MĚ ANO! 95%

Pro: vše,co není v záporech - atmosféra, hratelnost, kampaň i MP, zbraně, design levelů,...

Proti: SP je kratší a až moc lineární

+29 +30 −1
  • PC 80
Původně jsem neměl komentář v plánu, ale teď když si olizuju prsty po téhle mňamce, tak sem jen plácnout procenta nepřipadá v úvahu. Poněvadž akce tu není jen slovo za kolonkou žánr, je to hlavní argument, proč si Modern Warfare zahrát. Parádní svižné přestřelky v ještě lepší "potápěčské" atmosféře než u předchozích dílů, kdy se spuštěním nové mise přestanete vnímat realitu a ponoříte se do úžasného světa války po amícku. Na designérsky vyvedených bojištích, ve sprškách kulek, za hřmění granátů a řevu vojáků (často posledního), vám hra nedá vydechnout, dokud zdárně nedokončíte své poslání. A než se rozkoukáte, už plynule přecházíte do další mise a za chvíli konec.

Co mi nesedlo aneb vařím z H2O. Zaprvé, krátkost hry, ovšem to jen minimálně, neboť se mi zdá, že by hra ztratila s dalšími kapitolami na intenzitě. Zadruhé, odevšad čouhající skripty, na druhou stranu jsem si u nich nevšiml žádných výraznějších chyb, to bude pravděpodobně tím, že jsem všude poslušně běhal za týmem jak psisko a nezkoušel přelejzat kdejakej plot (což mám normálně ve zvyku). A nakonec mi zbývá zmínit jediný skutečný zápor, a to že CoD 4 není tak jednoduchý, abych ho mohl hrát jen jednou rukou a tou druhou do sebe ládovat popkorn - neb některé filmové okamžiky bez kukuřice prostě nejsou ono (nechat kolem sebe štrádovat celou nepřátelskou četu nebo si, z vrtulníku na vycházce, vychutnat hříbka satanáše).
+26
  • PC 90
Strastiplná cesta vedla k téhle hře. Vyhlídl jsem si jí v JRC. Kde mě od ní odrazoval prodavač. Prý, co mám za systém. Že to na nových systémech nemusí fungovat a reklamace neberou. Že prý musím být kreativní, když to nepůjde. Z češtinou to opravdu nešlo. Dlouho jsem si nechtěl připustit, že by to bylo tím. Bez ní to ale šlapalo naprosto bezproblémově.

Další problém byl z mou dosluhující DVD mechanikou. Hra nejede bez DVD v mechanice. Výsledkem tedy bylo, že vždycky po zapnutí počítače mi trvalo asi půl hodiny, než se to povedlo načíst. Úkonem vysouvání a zasouvání DVDéčka stále dokola. Ještě, že ta hra neni tak dlouhá a je tak pekelně zábavná. Dohrál jsem jí na pár zátahů.

Hned v tutoriálu mi nabídli obtížnost regular. Pche, nejsem žádný máslo. Jestli to nedám alespoň na hardened, nejsem správný akční hráč. Říkal jsem si. A pak to jelo. První, druhý, třetí, čtvrtý chcípnutí za sebou. Sebemenší zdržení na místě a hned letěl granát. Vystrčim kebuli a hned mi jí někdo ustřelí. Za celý průchod hrou jsem chcípl alespoň tisíckrát. Docela mi to prodloužilo herní dobu. Často jsem přešlapoval dlouho na místě. Strach o život mi nedovolil jít dál.

Třeba konec sniperské mise v černobylu. To klávesnice málem nepřežila. Špičkové technické zpracování. Filmové momenty někdy brali dech. Skvěle zpracované a ozvučené zbraně. Pocit ze střelby. Vždy malý zásobník někdy doháněl k nepříčetnosti. Hratelnost se od minule moc nezměnila. Probíjení se záchytnýma bodama přes dokola se respawnující nepřátelé. Náplň misí je ale docela pestrá a nejednotvárná.

Vše zabaleno do současného moderního hávu. Tentokrát i s příběhem, který dokonce nebyl úplně blbý. Jen těch misí tedy mohlo být opravdu víc. Na druhou stranu mě to ani chvíli nenudilo. Hodně slušný herní adrenalin.

Pro: super akce, zbraně, prostředí, ozvučení, filmové momenty, technické zpracování

Proti: málo misí, někdy moc respawnu

+25 +26 −1