Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: Infinite Warfare

04.11.2016
68
72 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V pořadí již třináctá (dvanáctá na PC) hra z dnes již kultovní FPS série po tříleté pauze opět od vývojářů z Infinity Ward. Vydavatelem je již tradičně společnost Activision.

Hra se odehrává v časově neurčené budoucnosti, kdy se lidstvo potýká s nedostatkem surovin a je odkázáno na těžení a dovoz zásob z planet a asteroidů napříč sluneční soustavou. Vše zpočátku zajišťovalo společenství národů zkr. UNSA, ze kterého se ale v průběhu několika konfliktů oddělila skupina povstalců známá jako The FRONT, která se snaží ovládat stále více vesmírných kolonií a podmanit si tak vládu na zemi. Situace vygraduje ve chvíli, kdy The FRONT napadá několik pozemských cílů a rozpoutává tak proti spojeným národům totální válku. Povolán je proto hlavní hrdina titulu, poručík Reyes, který se stane velitelem lodi Retribution, jedné z posledních válečných lodi UNSA a je na něm, resp. na hráči, aby znovu nastolil pořádek nejen na zemi, ale i v blízkém vesmíru.

CoD: Infinite Warfare přináší oproti předchůdcům několik novinek, a to hlavně na poli hratelnosti. Kromě již tradiční FPS akce hra nabídne převážně vesmírné letecké souboje a to jak s velkou válečnou lodí, která je mj. herním domovem hráče, tak i s lehčím stíhacím letounem zvaným Jackal. Novinkou jsou také souboje v nulové gravitaci a větší důraz na odpovědné velení ostatním jednotkám. Kromě hlavní kampaně vč. vedlejších misí je připraven i kooperativní zombie mód s vlastním příběhem i unikátními herními mechanismy a jak je v sérii zvykem, nechybí ani multiplayer.

Vybrané speciální edice hry obsahují i remasterovanou verzi titulu Call of Duty 4: Modern Warfare, kterou připravili vývojáři z Raven Software.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Tak konečně se jim to povedlo. Konečně je Call of Duty ten akční filmový blockbuster, o který se už devět let neúspěšně snaží. Hloupoučká, nenáročná, ale nesmírně efektní letní ptákovina jak má být.

Máme tu parádní (a neodfláknutý!) vizuál. Žánrově nesmírně přesnou režii. Jednoduchou gumáckou story, nesnažící se o šokantní zvraty. Nechybí ani příjemně klišoidní postavy jako z příručky. A dokonce tu funguje i taková prkotina, jako elegantně schované loadingy, které udržují tempo a hráče v pozoru.

Jinak je to stále ta stejná, skripty a pitomou AI prohnilá hra. Nyní však konečně zabalená do adekvátně draze vypadajícího balíčku a se zlatou stužkou navrch. Kvalitní povrchní zábava, která se nesnaží prvoplánově vzdělávat jako jedničková konkurence, ale jednoduše bavit.

Na druhou stranu, multiplayer se zaseknul v čase a je naprosto zapomenutí hodný. Zombie kampaň mi přijde už z principu dementní a pro mě absolutně nezajímavá. Každopádně jde pro mě po letech o první Call of Duty, u kterého se nemusím stydět za to, že jsem ho hrál.

PS: Výborná hlavní parťačka a ženský na každým rohu pobavily. Anitka vážně funguje!
+19 +21 −2
  • PC 30
Nebyl jsem před Infinite Warfare CoD hater, protože jsem se sérii chvíli vyhýbal, ale ani potom haterem nebudu. Prostě se asi musím smířit, že to není hra pro mě, takže nečekejte nějakou velkou objektivitu. Střílení je nezáživná rutina. Za celou kampaň jsem si nedokázal vybrat oblíbenou zbraň, většina z nich je zaměnitelná a zní stejně, do těch silnějších zase nelze v úrovních najít dostatek munice. Ocenil jsem jen doplňky jako facehugger granát, štít nebo bojový dron.

Původně jsem si myslel, že se hra bude snažit navodit atmosféru války, ale přitom působí jen jako drahá pouťová atrakce. Padají letadla, budovy, výbuchy zprava zleva, ale našemu "safe space" koridoru se samozřejmě vyhýbají. Co je to kurva za válku, když se necítím ohrožen a scripty se nepočítaj, protože ty už jsem viděl 100x předtím v jiných hrách. Šipka dopředu, vlna nepřátel, pif paf, o zbytek se postaraj nesmrtelní kámoši, nedejbože aby si mě nepřátelé všimli a začali na mě střílet, se mi pak zamlží obraz a vidím velký hovno. Kdo vymyslel tak blbej koncept, nechápu, raděj mě zabijte, abych se příště víc snažil než tohle. A pak přijde největší revoluce v gameplayi, místo zmáčkni F k postupu, přijde podrž F! Hraji za poručíka/velitele/kapitána, ale když nebojuji tak jsem hlavní otvírač dveří, mačkač červených tlačítek, ....a když zakopnu, vždycky je okolo podřízený, který mi s odhodlaným výrazem pomůže zpět na nohy. Ach jak mě začalo srát opakování stejných animací dokola a dokola, které si pamatuji ještě z dob CoD 2. Herní design po prvních patnácti minutách nemá čím překvapit a když přišlo na řadu vesmírné létání ve stíhačce, byl jsem už natolik otráven, že jsem na jeho jednoduchosti nenašel nic moc zábavného.

Příběh je absurdní, nebo spíš žádný ani pořádně neexistuje. Tamhle jsou ti zlí, tady ti dobří a teď do sebe! Antagonista - zlý John Snow se v průběhu kampaně (která trvá zhruba 5 hodin bez vedlejších misí) objeví párkrát v interkomu s hláškami jako- "Vzdejte se a okamžitě vás popravíme.", "Zemřít není ostuda.", "Náš svět začíná - jejich umírá." Působí jak blbá roztleskávačka. Do toho protagonista, dobrák od kosti, ale špatný voják, který by raději zachránil hrstku svých kamarádů na úkor celé planety. Jsem se občas musel smát tomu, co mu vypadlo z pusy. Dialogy jakoby vypadly z "im 14 and this is deep"...do toho přijde "cool" robot z "cool" hláškami, a - ...mohl bych pokračovat, ale snad chápete.
Hlavní konzumenty tohoto podivného vesmírného pouťového paintballu vidím v teenagerech bez občanky, což nekoresponduje s číslem 18 na krabici, nebo v ožralých vysokoškolácích s Playstationem. Jedná se o hru, která ze všech nejvíc ve mě vyvolala nádech "I'm too old for this shit". No příště snad budu moudřejší.

Pro: bojové doplňky, grafika ujde, vedlejší mise, kvalita produkce

Proti: všechno ostatní

+14 +16 −2
  • PC 65
Další rok, další CoD. Nával čiré nenávisti v diskuzích po celé světové síti opět vzplanul, jako peněženky vychovatelů milionu autistických individuí a virtuálních masochistu. Údajně nejhůře přijatý díl Call of Duty celé jeho historie, jenž se navíc ocitlo v mírném sevření marketingových EA kleští. My, jakožto dospělí jedinci zde na databázi se však nenecháme negativní popularitou nijak ovlivnit, že? Tedy pokusme se v rychlosti zjistit jaké nové CoDko doopravdy jest.

V základu je vše při starém. Letošní "Volání do služby" je až na pár vizuálních a herních změn zcela totožný jako Black Ops 3. Což je věta, kterou bych určitě mnoho občanů pařanů nenavnadil. Infinite Warfare je na pohled daleko filmověji pojatá a upírá své úsilí na charaktery. To je trochu problém, protože až na robota Ethana mi byli všichni kulantně řečeno zcela u zádě. To včetně hlavního protagonisty, jenž je velitelem lodi s posádkou. I vzhledem k tomuto faktu na 95% příkazy přijímá on...od svých podřízených..s nižší hodností. A když už nějaký rozkaz vydá, člen jeho posádky ho nevyplní. To vskutku dodá na věrohodnosti, což? Reyes je kapitán asi tak, jako jo kapitán Kirk karatista. Každopádně Reyes má zde i svou kamarádku, Salterovou. To je vám taková píč...impulzivní mladá dáma s úctyhodným nedostatkem poslušnosti. Opravdu se mi nelíbí jak vám hra to jejich přátelství pořád tak uměle předhazuje. Ethan je jediná postava, která nepůsobí uměle, což je paradox první cenové, Ethan je robot...robot, který je nechová jako robot, ale zasvěcení pochopí.

Příběh - Klišé, podávané na klišé podnosu s klišoidním záporákem - božínku jakej idiot to byl, hrůza. Dohrané to máte za pár hodin, takže i kdyby tu byl dobrý příběh a postavy, tak by se stejně nedokázali dostatečně rozvinout, ergo jejich smrt vás zasáhne asi jako myší prd v kosmiclé bouři.

Herně, jak jsem již předeslal tu pár změn je. Máte k dispozici hackovací zařízení na roboty, což je ukázalo jako naprosto OP mechanika. Space fight! vizuálně zajímavý, ale mechanicky naprosto triviální. K tomu tu jsou vedlejší mise, které jsou strukturovýny celkem pěkně, tempo, úkoly fajn (infiltrace lodí byl nepochybně vrchol) ale žel vesmírné energii pocit de-javu mě napadl, když jsem uzřel, že interiér lodi je v těchto misích vizuálně fixní..škoda převeliká.

Celkový vizuál je dosti kolísavý, ale jako celek to rozhodně nelze považovat za hru nehezkou. Cod:IW disponuje několika opravdu hezkými momenty, kterými jsem se tak kochal, že jsem skončil v propasti..dvakrát. Světelné efekty, modely postav jsou též velmi fajn. Slabší je již práce s texturami a částicovými efekty, zejména výbuchy.

Hodně jsem si zanadával, a teď to vypadá, že je COD naprostá kosmická břečka. Není tomu tak. Kampaň IW mě místy dosti bavil, level design vám dává dostatečnou volnost se více aktivněji pohybovat po bojišti (ovšem ani zdaleka je tak jako konkurenční Titanfall 2) a celkově je více vidět ten klasicky moderní Call of Duty spektákl. Vrazit ten mega rozpočet do "wow" momentů a prdět na nějakou větší inovaci. Kdepak, letos má Cod příliš velkou konkurenci na to, abych s ním marnil čas.

Pro: Lepší level design, hezký art design, Eathan, slušná hratelnost.

Proti: Krátké, klišoidní, s tupým záporákem a zapomětihodnými postavami.

+10
  • PC 85
Takže, abych začal tento větší komentář, musím použít známou a neotřelou fázi: Tak tentokrát jsem to vážně nečekal. Nemyslel jsem si, že budu tento díl vůbec hrát, přeci jen nejsem kdovíjaký fanda do Sci-fi, nicméně po Advanced Warfare (dále AW) jsem tomu dal šanci. Po tříleté pauze je to znovu díl od Infinity Ward, kteří to na rozdíl od Treyarchu umí … no byl jsem lehce překvapen, jak jsem to začal hrát. První mise a hned první zklamání … byla to nuda, fakt jsem počítal s tím, že to vypnu a odinstaluju … jenže jsem se mýlil, a to docela dost … první mise je vlastně takový úvod do příběhu a to pravé začíná až později (a k tomu se také až později dostanu).

Takže po pár desítkách minut jsem si už v duchu říkal, že pro AW tento díl nebude konkurencí. Říkal jsem si to ještě pár dalších desítek minut, poté jsem už však konečně pochopil, o čem to vše je a hra mě doslova připoutala k židli a jel jsem, jel jsem vlastně až do konce, který však přišel bohužel, jak je to u série CoD zvykem, na mě až příliš brzy. Přesneji už po cca 8 hodinách.

Nečekal jsem, že mě Sci-fi hra, a ještě k tomu ze série CoD dokáže takto zaujmout. V tuto chvíli, pár desítek minut po dohrání kampaně, mohu s klidným svědomím říct, že je tohle pro mě druhé nejlepší Call of Duty co se týče singleplayerové kampaně (za nepřekonatelným prvním Modern Warfare). Opravdu jsem nečekal takový zážitek, příběh tak emotivní, že i během závěrečných titulků posloucháte a přemýšlíte, co se to vlastně stalo. Nemohu si pomoci, ale ten konec opravdu nebyl jeden z těch nejšťastnějších. Tak, teď se přesuneme k tradičnímu rozboru hry.

Příběh se odehrává v neurčené (vzdálené) budoucnosti, kdy na planetě zemi docházejí suroviny a lidé jsou tak nuceni těžit suroviny po celé sluneční soustavě. K tomu se navíc přidá nebezpečí v podobě vzbouřenců, kteří se snaží podmanit si planetu zemi a zejména nerostné bohatství vesmíru.

V této budoucnosti se již však (na rozdíl od ostatních titulů série CoD) neodehrávají (ve většině případů) boje na naší planetě, nýbrž ve vesmíru. Jmenujete se Nick Reyes a nešťastnou náhodou se stanete velitelem jedné z poslední vesmírných lodí, které mají Spojené národy planety Země k dispozici. Váš úkol je jasný; pomocí různých tajných misí, sabotáží nebo přímých útoků porazit skupinu vzbouřenců a nastolit v naší galaxii mír. Jestli se Vám to povede, to už je jen na Vás.

Původně jsem chtěl hru lehce srovnávat s AW, nicméně po chvíli jsem pochopil, že je dělaná jinak. AW na to šel víceméně přímočaře, jedna mise následovala další, mezi nimiž byly cutscény. Zde je to více podobné třetímu dílu Black Ops, jelikož zde hra funguje na principu, že jste velitelem lodi a na můstku si vždy vybíráte z několika nabízených misí. Mise jsou hlavní a vedlejší. Infiltrace na nepřátelskou loď a splnění úkolu a vesmírné souboje pomocí malých stíhaček, které pilotujete, přičemž cílem je vždy zničit nepřátelské lodě, jsou mise vedlejší, které víceméně jen vyplňují ty hlavní, příběhové. Navíc, podobně jako v Black Ops 3, se vždy po dokončení mise můžete procházet po lodi, navštívit kapitánskou kajutu či briefingovou místnose a další jiné prostory. Taktéž si před misí můžete navolit, které zbraně chcete do mise vzít. Zbraní je ve hře dost, na chuť si přijdou víceméně všichni. Jsou tu jak zbraně klasické, které střílí kulky, tak i zbraně energetické, které střílí výboje, nicméně fungují víceméně na stejném principu. A samozřejmě nechybí ani specialitky jako raketomet, laserová zbraň či pulzní zbraň. Zbraně jdou taktéž upravovat a vylepšovat, takže si každý může zbraň upravit dle libosti.

Jak jsem již tedy zmínil na začátku, hra se víceméně kompletně odehrává ve vesmíru a v interiéru vesmírných lodí a základen. Graficky to tudíž nebylo tolik náročné na zpracování, jako když se příběh odehrává na zemi. Abych pravdu řekl, hra jela v pořádku stabilně na 60FPS, vypadá docela pěkně a zní pěkně. Nemám, co bych u grafické stránky vyzdvihl nebo zkritizoval, je to prostě taková CoD klasika jako vždy, i když si myslím, že starší Advanced Warfare vypadalo ještě o něco lépe.

Jako je to u mě obvyklé, ke konci ještě musím zmínit pár chybiček, na které jsem narazil, které se však mohou lišit PC od PC (konzole nemám, nemohu hodnotit).

Prvním z problémů, s kterým jsem se setkal, byl zvuk. Během misí i cutscén se zvuk velmi často lagoval, vypadával, sekal a opravdu to nebylo příjemné. Nicméně po chvíli guglování jsem zjistil, že jednoduchý a účinný fix je přepnout hru do Borderless režimu. A světe div se, fungovalo to.

Druhým, trošku obdobným problémem, nicméně na opačné straně barikády, bylo pomalé načítání textur, kdy někdo trvalo opravdu dlouho, než se načetly ostré textury, někdy se nenačetly například vůbec (to se mi stalo naštěstí jen jednou).

Nicméně po vyřešení problému se zvukem a vlastně ignorací problému s texturami jsem, hodně překvapivě, na této hře žádnou zásadní chybu nenašel. Jediné, co trochu štvalo, je klasický styl od IW, kdy nestačí zmáčknout F pro potvrzení akce, ale musí se držet asi 2 sekundy, dokud si konečně neuvědomíte, co vlastně děláte za akci. Po AW to bylo docela nepříjemné zjištění.

Ke konci bych chtěl ještě zmínit, že se mi líbilo, že byla většina hlavních postav (nebo dokonce všechny) vymodelovány detailně podle reálných postav, přičemž mezi asi nejznámější patří Kit Harington (známý z Game of Thrones).

Navíc, mě jako zapáleného automobilové fanouška potěšilo cameo Lewise Hamiltona jako lodního mechanika Carla Hamiltona. A abych pravdu řekl, nadaboval ho opravdu povedeně.

Nechtěl jsem, opravdu nechtěl, psát takto dlouhý komentář a je mi stejně jasné, že většina z Vás k této větě vlastně nikdy nedojde, ale nedalo mi to. Chtěl jsem se podělit o vše, co se mi ještě nestačilo vykouřit z hlavy.
A hlavně, jak jsem již řekl, pro mne je to druhý nejlepší díl CoD série po první Modern Warfare a to si myslím delší komentář zaslouží. Hodnotím pěknými 85%.

Pro: Parádní mise, vesmírné letecké souboje, zbraně a jejich customizace, postavy a jejich zpracování, emotivní až filmový příběh ...

Proti: ... na konci až moc srdceryvný, Grafické a zvukové bugy, herní doba

+10
  • PC 55
Sérii Call of Duty hraji už od vydání prvního dílu a na ty starší jak Modern Warfare 3 dodnes rád vzpomínám. To co se ale se sérií děje právě od dob Modern Warfare 3, počínaje Black Ops 2, přes Ghosty a Advanced Warfare a vrcholem v podobě naprostého a nehratelného propadáku Black Ops 3, to je vážně znatelný extrémní úpadek značky. Přesto všechny díly až na Black Ops 3 mám koupené a lehá na ně prach na poličce. Nově k nim přibyla i Legacy edice Infinite Warfare, která obsahovala i Remastered mého oblíbeného prvního dílu série Modern Warfare, na který již můžete nalézt mou recenzi. Byl jsem zvědav, jak přes veškerý hate na Trailer (který se mimochodem stal druhým nejdislikovanějším videem na YouTube vůbec) nový počin od Infinity Ward dopadne.

Už úvodní Intro kampaně, které se dost povedlo stejně jako všechny cutscény ve hře, nám odhalí počátek naprosto klišoidního příběhu. Přírodní zdroje na Zemi jsou vyčerpány a lidé začínají osidlovat a čerpat zdroje z jiných planet naší Sluneční soustavy. Jenže jak už to tak bývá, nikomu nestačí to co má, a každý chce pořád víc a víc. No a proto se jak na Zemi, tak ve vesmíru a na planetách schyluje k bojům o území. Po krátké, celkem pestré úvodní misi na měsíci Europa, se nám poprvé ukáže hlavní, nemastný, neslaný záporák Salen Kotch z frakce Settlement Defence Front, který následně napadne nejen Europu, ale i Zemi. Vy, jakožto kapitán Reyes, máte za úkol nastolit pořádek. Opět se nám vracejí problémy z předchozích novějších CoDček, a to naprosto nevýrazné a zapomenutelné charaktery. Jediné, které si totiž zapamatujete bude tak již zmíněný kapitán Reyes, potom jediná zajímavá ženská postava ve hře Nora, a maximálně tak ,,vtipný,, robot Eathan. Na další desítky, dovoluji si říct naprosto zbytečných postav, rádi zapomenete.

Právě Infinite Warfare obsahuje oproti předchůdcům nové prvky. Vše je řízeno z vaší mateřské lodi, kde budeme mít možnost si před jednotlivými misemi vybírat a vylepšovat zbraně a vybavení, které se vám postupem hrou odemyká, měnit vzhled vaší bojové lodi, přehrávat bonusové Intel hlasové zprávy, a hlavně si budete moci vybírat jak hlavní, tak vedlejší mise. Ano, vůbec poprvé v historii Call of Duty se nám ve hře objevují i vedlejší úkoly, v podobě odstranění některých z kosmických lodí, nebo zničení základen. Před každou misí jste s postupem akce detailně seznámeni v podobě briefingu. Ve hře budete bojovat jak se zbraní v ruce, tak i nově ve vaší bojové kosmické lodi. Tohle všechno zní a vypadá na první pohled pěkně, jenže na rovinu, vše je to katastrofální. Tragická hratelnost, která je při střílečkách tohoto typu to nejdůležitější, začne být stereotypní po pár úvodních misích, ať už se jedná o bitvy se zbraní v ruce nebo právě i v kosmické lodi. K tomu veškeré mise mají naprosto stejný postup, typu : Vyslechni Briefing, vybav se na misi, odleť na misi v kosmické lodi, vystřílej základnu, užij si bitvu v kosmické lodi, vrať se na mateřskou loď. To vše doprovázeno desítkami explozí, při kterých by hrdina byl nejméně desetkrát mrtvý. Dokonce se mi zdálo, že se všechny zbraně chovají stejně, nemají téměř žádný zpětný ráz a pocit ze střelby zde doslova abstinuje. Všechno to doráží snad nejtupější umělá inteligence v historii CoDček, což platí i pro vaše parťáky, kteří se vám neustále pletou pod nohy, blokují vás, a za celou hru nezabijí ani jednoho nepřítele... pokud jim to teda nenařídí script. A i přes to, že se máte vžít do role kapitána, tak se spíš budete cítit jako vrchní otevírač dveří, všechno se tu totiž odvíjí od písmena ,,F,,. Stiskni F pro stisknutí tlačítka, Stiskni F pro otevření dveří, Stiskni F pro odsunutí trosek, Stiskni F pro záchranu kamaráda apod. Neřeknu, kdyby se toto vyskytovalo jednou začal, přeci jen to v CoDčkách tak nějak bylo vždycky, ale to že to bude v každé misi nejméně desetkrát, z toho už mi bylo vážně zle.

Chvíli jsem dal šanci i Multiplayeru, dvě bitvy klasického módu Team Deatchmatch mi stačili. Myslel jsem, že když si většina lidí kupuje dnes CoDčka jen kvůli Multiplayeru, tak si na něm vývojáři dají alespoň záležet. Ale kdepak, místo toho tu máme zase to samé jako každý rok, akorát zase o něco přeplácanější. Já osobně bych třeba uvítal nějaké bitvy v kosmických lodích, když už to tak je v singlu, jenže to bych už asi opravdu chtěl od ,,schopných vývojářů,, hodně. Mnohem zábavnější než celá kampaň a Multiplayer mi přišla ta jediná samotinká Co-Op Zombie mapa s názvem Zombies in Spaceland, která vás přenese do zábavného parku z osmdesátých let, který je právě pod útokem Zombie. Vše tu funguje téměř stejně, jako tomu bylo v předchůdcích. Nalezneme tu ale i nová obohacení právě v podobě osmdesátek. Já např. strávil dlouhý čas v ,,Revive Retro herně,,.

Nové Call of Duty mělo dost velký potenciál, jenže nebyl využit ani ze čtvrtiny, a dočkali jsme se průměrné až podprůměrné střílečky, ve které se budeme bavit maximálně tak s kamarády u Zombie módu. Právě Infinite Warfare je krásným příkladem toho, jaká je síla reklamy, a i přes to, že je hra taková jaká je, se stala jednou z nejprodávanějších her roku 2016.

Pro: Zombie mód, Soundtrack, vedlejší mise, vylepšování zbraní a vybavení, cutscény, bitvy v kosmické lodi

Proti: Hratelnost, Multiplayer, stereotyp, tupá umělá inteligence, příběh, záporák, zapomenutelné charaktery, scripty

+7