Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: Modern Warfare 2

80
578 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
online > online akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
10.11.2009 PCPS3X360
28.08.2018 XOne
Vývojáři:
Infinity Ward
Příběh Modern Warfare 2 začíná pět let po událostech v Call of Duty 4: Modern Warfare. Imran Zakhaev je mrtvý, a tak se může zdát, že je všem problémům konec. Ovšem opak je pravdou. Zakhaevův nástupce, Vladimir Makarov, upevňuje postavení ultranacionalistů mezi obyčejnými ruskými občany a dojde to až do takového stavu, že je Zakhaev označen za mučedníka.

Hráč se ve hře ujímá dvou hlavních postav plus ještě několika dalších, pro vyprávění příběhu zcela kritických. Hlavní slovo má Gary "Roach" Sanderson, příslušník mezinárodní organizace pro boj s ultranacionalisty - Task Force 141 pod vedením "Soapa" MacTavishe (jedna hratelná postava z Call of Duty 4: Modern Warfare). Další je příslušník US Army Rangers James Ramirez.

Hra se hraje, podobně jako její předchůdce, na několika frontách. Jedna z nich je v kůži Garyho Sandersona proti nejen ruským ultranacionalistům. V těchto misích je kladen větší důraz na stealth, i když není vyžadován. Druhá fronta se odehrává v ruskou armádou okupovaných USA v kůži Jamese Ramireze. Tyto mise jsou zaměřeny na obrovské armádní manévry a bojuje se o celá města.

Boje se odehrávají takřka na celém světě - Rusko, Rio de Janeiro, Afghánistán, Kazachstán, USA. Hráč se ve hře zhostí i ovládání několika vozidel, jako jsou sněžné skútry, čluny ale i UAV, podobně jako AC-130 v původní hře. Další novinkou je možnost používání dvou jednoručních zbraní naráz. Přítomny jsou pravděpodobně všechny zbraně z jedničky plus několik (možná několik desítek) nových a to v nejrůznějších variacích.

Poprvé v sérii Call of Duty od vývojářů z Infinity Ward se objevuje co-op multiplayer, a to v podobě módu Special Ops pro dva hráče. Vývojáři zde dali některé mise, které se jim nehodily do singleplayeru. Vyskytují se zde i takové kousky, kde jeden hráč hraje na zemi a druhý mu poskytuje podporu z letounu AC-130. Misí je k dispozici celkem 23 a za každou se dají získat až tři hvězdy v závislosti na obtížnosti. Online multiplayer už neběží na dedikovaných serverech, nahrazuje je matchmaking systém IW.net. Tento systém najde hráče s podobným levelem a připojí je na jeden server. Obsah pro více hráčů též doplňují tzv. private matches pro klanová klání. Hra je také propojena se Steamworks, tudíž nabízí proticheatovací ochranu VAC namísto PunkBusteru a nechybí ani Steam Achievementy. Podobně, jako v prvním díle, i zde jsou tzv. kill streaky, za které hráč dostává odměny od leteckého útoku nebo helikoptéry po UAV, AC-130, popř. taktickou nukleární bombu, která zabije všechny hráče a kolo skončí. Přítomno je i upravování zbraní pomocí tzv. attachments.

Příběhovou linii zakončuje třetí díl, Modern Warfare 3, který i navzdory jistým problémům vyšel v roce 2011.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Šílený hype, který doprovází Modern Warfare 2, musel zasáhnout snad každého, kdo alespoň trochu sleduje dění kolem her. Obecně, co jsem tak vypozoroval, mají lidé ve zvyku k podobně očekávaným titulům zaujímat poměrně extrémní názory, ať už pozitivní, či negativní. Já jsem se rozhodl s komentářem vyčkat do té doby, než budu mít pořádně prozkoumané všechny 3 hlavní módy (Singleplayer, Multiplayer a Special Ops).

*** SINGLEPLAYER ***
Bylo o něm napsáno už hodně, ve zkratce: krátký a intenzivní. Zcela ve stylu MW1, avšak tam, kde v jedničce dechberoucí momenty působily jako blesk z čistého nebe, ve dvojce už víte, co zhruba můžete čekat a jen tak vás něco nepřekvapí. Stále se však jedná o hru se skvělou dynamikou (a to i díky autohealu, který už od MW1 považuju za jednoznačné plus), výtečným pocitem ze střelby, pohybu a intenzitou celé akce. I přesto se mi kampaň v MW1 zřejmě líbila o něco více, nicméně na druhé zahrání se těším.

Než přejdu na popis dalších módů, neodpustím si malou vsuvku. Vůbec mi nevadí, když někdo hodnotí hru pouze po dohrání singleplayeru. Co mě naopak dovede vytočit je to, že se neustále někdo ohání tím, jak je "za 6 hodin hotovo a dál hra nemá co nabídnout" popřípadě "to jsem utratil 1000Kč za pár hodin zábavy?".

1) Rozpočítávat investované peníze na hodiny je přinejmenším hodně podivné.
2) Jestli byl u MW1 singleplayer 50% hry (a to ještě přeháním), tady je to regulérní jedna třetina (na investované hodiny i méně).
3) Pokud vás zajímá jen singleplayer a stěžujete si na utracené peníze, je to vaše chyba. Koupili jste si luxusní jídlo o třech chodech, z nějž jste snědli jen předkrm.


*** MULTIPLAYER ***
Byl jsem zvědav, jak se autorům podaří vylepšit skvělý motivující systém z MW1, kdy se postupem času hráči s vyššími a vyššími dosaženými levely odemykají nové schopnosti a zbraně, za jejichž používání se zase odemykají jejich vylepšení. Systém dvojky zůstal prakticky nezměněn, jen byl notně nabit novým obsahem. Přibyly nové skvělé killstreaky (odměny za zabití v řadě bez vlastní smrti), deathstreaky (bonusy když se nedaří a cesta, jak zabránit frustraci hráče - X smrtí v řadě bez zabití) - obojí hodnotím velice kladně. Killstreaky si můžete zvolit celkem 3 a je to často opravdu dilema (zvolit menší bonusy za méně zabití nebo ty brutální, ke kterým se dostanu jen zřídka kdy?). Perky mi připadají vyvážené a konečně odpadl (přesunul se do deathstreaků, kde nezpůsobí žádnou škodu) ten nejotravnější z MW1 (odhození odjištěného granátu po vlastní smrti), který jen kazil hru a na hodně dlouho mi zdeformoval online hraní, kdy jsem automaticky po zabití protihráče odbíhal sprintem pryč od jeho těla, protože tuhle prasárnu používal skoro každý. Zbraně jsou výtečné a jejich vylepšení (tlumič, rozšířený zásobník, vylepšená mířidla a spousta dalších) opět získáváte za jejich používání, často vás tyto úkoly učí i hrát jinak (pro odemknutí senzoru tlukotu srdce známého ze singleplayeru potřebujete X killů s tlumičem atp.) a lépe (střílet přes mířidla atp.). V celkem 70 levelech si tedy budete moci odemknout spoustu zbraní, perků, vylepšení a blbůstek typu obrázek a hláška u jména (nechybí ani česká vlajka), stále je tedy pro co hrát.

Co se týče samotné hry, obsahuje spoustu módů (od těch akčnějších až po taktické ve stylu Counter-Strike, kdy nedochází k respawnu během kola), je rychlá, ale ne bezhlavá (zabije vás jedna, dvě rány). Paniku, která vznikla kolem multiplayeru ještě před vydáním, považuju za směšnou a neopodstatněnou (alespoň pro mě, ne zas tak hardcore muliplayerového hráče). Systém hledání hry sice není ještě zcela vychytaný, ale věřím, že po čase tomu tak bude. Skvělý je také Party systém, kdy se při hraní se Steam Friends hodíte do party a hra má tendenci vás přiřazovat do stejného týmu, načež se pak na minimapě vidíte odlišnou barvou. Celkově od MW1 velký pokrok vpřed.

*** SPEC OPS ***
Co-op multiplayer, na který jsem se před vydáním těšil asi nejvíc, určitě nezklamal. Pokud máte s kým hrát a ideálně s ním komunikovat přímo při hraní, jde o úžasnou zábavu. Opět vás hra motivuje hrát kola, která jsou hodně variabilní, na vyšší obtížnost, kde už bez pořádné kooperace nemáte šanci. Vzdušná podpora AC-130 pro parťáka na zemi, odpočítávání do headshotu při sniperování v zamlženém lese, zvedání parťáka ze země (ve Spec Ops je aplikován systém z Left 4 Dead, kdy při obdržení velkého zranění parťák upadne na zem, může se jen plazit a střílet pistolí a vy ho z toho musíte dostat) při totálním obležení - to jsou momenty, které se řadí k vrcholům celé hry. Trvanlivost jen módu Special Ops je o něco vyšší, než samotného singleplayeru. Nejlepší co-op zážitek za hodně dlouhou dobu, pro mě překonávající i primárně co-op L4D, a asi bych dlouho neváhal utratit další peníze za DLC s novými Spec Ops misemi.

Abych to nějak shrnul, Call of Duty 4: Modern Warfare 2 jsou u mě tři výtečné hry v jedné, které v součtu nabízejí dlouhotrvající zábavu plnou atmosferických momentů. Těm, kteří chtějí hrát jen singleplayer, a zdá se jim to moc, doporučuju počkat nějaký ten čas na slevu, pro ostatní krátký vzkaz: "Kupte to hned!". :)
+43
  • PC 75
HERNÍ VÝZVA 2017 - Kategorie č. 8 - Pokračování příště!
Komentář se týká výhradně singleplayerové kampaně.

Série Call of Duty v podobě jejich moderních reinkarnací se stala pro herní megakorporaci Activision výnosným byznysem. Každoročně čeká hráče nová nálož akce v podobě nového a pokud možno co nejvíce bombastického titulu v sérii. Zatímco ty úplně první druhoválečné hry byly hodnoceny velice slušně, jak přibývají další a další tituly v nekonečné sérii, hráči čím dál tím více prskají a stěžují si na stále stejnou hratelnost i herní principy a krátkou herní dobu, čemuž napovídá i pozvolna klesající procentuální hodnocení.

Druhý díl moderní reinkarnace - Modern Warfare 2, jsem si zvolil do herní výzvy jako pokračování rozehrané série. Jakožto fanoušek těch klasičtějších 3D akcí přistupuji k modernějším Call of Duty hrám s určitou rezervovaností - lze je totiž přirovnat ke značkovému spotřebnímu zboží - za poměrně mastnou cenu získáte značkový výrobek, který párkrát upotřebíte, do mrtě využijete, za rok odložíte a koupíte si nový a možná vylepšený model.

Tak nějak to podle mého názoru funguje. Infinity Ward a jeho následovníci vytvořili hru přístupnou širokému hernímu publiku, kterou si může zahrát každý fanoušek akčních her. Ať již FPS panic, stejně tak si užije i hardcore pařan. Tatínek si projde single playerovou kampaň, synátor se vyblbne u mulťáku. A maminka, pokud nespí s virtuálním kalašnikovem pod peřinou, svým drahým svěřencům třeba uvaří kafe a přinese popcorn. A za rok znovu další kolo.

O multiplayeru se vyjadřovat nebudu a ani to v podstatě v současné době nejde. Aktuálně totiž na serverech Modern Warfare žádný herní zájemce neprodlévá a pochybuji, že by se někdo z mých Steam přátel se mnou jakožto multiplayerovou lamou zatěžoval zkoušením záludností speciálních map.

Hlavní kampaň pro osamělého herního vlka se podle mě velice povedla. Je zasazena do současnosti a trochu mi připadá, jakoby v Infinity Ward měli její tvůrci v ruce věšteckou kouli. Ačkoliv hra vyšla roku 2009, mnohé scenérie mi připadají žhavě aktuální a nadčasové. Příběh honby za ruským masovým teroristou je vyprávěn z pozice několika řadových vojáků. Nechybí ikona celé série, Cpt. Price, a špetka kontroverze v podobě známé kontroverzní scéna bezhlavé likvidace rukojmích na letišti. Scénáristé se rovněž nebojí drsně skoncovat s herním hrdinou, což taky nebývá časté.

Příběhová linka nicméně slouží jako záminka pro cestování po nejrůznějších končinách zeměkoule, abychom si užili rozličných krajinných typů i pestrých prostředí, které se atraktivně využívají v bojových situacích. Favely v Rio de Janeiru, zasněžené Rusko, hornatý terén Afghánistánu, rozbořená napadená města Spojených států. Prostředí jsou skvěle navržena a v každém z nich využíváme rozličných bojových stylů. Jak plížení se stealth nádechem, tak zběsilé čištění uzavřených prostor. Nechybí ani ovládání vozidel - buď spoza kulometu nebo i jejich plná kontrola třeba za řidítky sněžného skútru.

V kombinaci s bohatým výběrem zbraní se tak akčně zaměřenému hráči dostává skvělého zážitku. A co Infinity Ward dokonale umí, je uvěřitelnost bojových situací. Komorní záškodnické akce se sniperkou, nebo naopak masivní bitvy, kde se opravdu cítíte, jako byste byli součástí něčeho velkého. Svištící kulky, exploze, křik spolubojovníků či povely radiokomunikace, spolupracující soudruzi ve zbrani, zkrátka intenzivní adrenalinový zážitek.

Jistě, nejde o reálné bitvy. Setkáváme se s mnohými omezeními moderních 3D akcí - autohealing někde v zákrytu za překážkou, lineární úrovně, šipky navigující k cílovému úkolu, relativně pohodově zvládnutelná kampaň, to vše napomáhá přístupnosti hry širokým masám. Nic pro hardcore specialisty. Na základní obtížnost Modern Warfare 2 poskytne pohodovou relaxaci a příjemné odreagování bez zbytečné frustrace a stresu. Ale pokud nastavíte obtížnost výše, hra vás dokáže notně potrápit.

Kampaň zvládnete za několik hodin. Hra ale nabízí pro single playerové hráče další zpestření, a to Special Ops mise. Znovu si můžete projít scenérie z kampaně, které potrápí váš skill a prodlouží herní dobu. K odblokování dalších misí potřebujete získat požadovaný počet hvězdiček, jež získáváte za úspěšné plnění úkolů. A věřte, není to jednoduché a mně se všechny mise odblokovat nepodařilo. Bohužel některé pro mě atraktivní levely jsou vázané na kooperaci dvou hráčů, takže díky prázdným serverům si je nezahrajete.

Call of Duty: Modern Warfare 2 je velice solidním pokračováním zavedené série. Přinese vám intenzivní zážitek z epických bitev a jistě si jej užije i hardcore hráč. S vědomím, že jde o sehrané divadlo pro masové hráče a nikoliv realistický zážitek, Modern Warfare 2 dokonale zabaví. Takže pokračování příště u dalšího dílu, snad nebudu zklamán.

Pro: Solidní grafika i prezentace, atmosféra války, poutavá kampaň

Proti: Autoheal, občasná nepřehlednost bojových situací, někdy až příliš lineární postup

+30
  • PC 85
Zážitek z dohrání singleplayerové kampaně je ještě čerstvý, tak nemá smysl otálet a rovnou to vysypu. MW2 mne jednoduše dostala. Hrál sem všechny tituly COD (co vyšly na PC) a jedině tahle hra mě dokázala přikovat k počítači tím způsobem, že jsem ji dohrál na dva zátahy (což je u mne poslední dobou skoro zázrak i u takto relativně krátkých her). Design levelů je perfektní, střídání rozlehlých bojišť s klasickým čištěním koridorů mi opravdu sedlo a jen dvakrát za celou dobu hraní jsem pocítil jakousi mírnou repetetivnost. Zpočátku jsem moc nesledoval příběh, ale postupem času jsem ho chtě nechtě musel začít brát v potaz – a to se počítá.

MW2 je na první pohled velmi podobná prvnímu dílu, ale oproti němu působí jako jakási BEST OF akčních her. Akce je neustála, frenetická a snad každá úroveň něčím překvapí. Atmosféra je hutná a díky povedeným skriptům nikdy nevíte, co se stane za pár sekund, ale pokaždé to stojí za to. Oceňuji i zábavné řidičské mise, i když oproti zbytku hry působí občas až moc arkádově. Hudba je skvělá a má velký vliv na atmosféru a prožitek z akce. Těžko bych vzpomínal na lepší hudební doprovod v akční hře. Co ovšem vytknout musím, jsou občasné „výstřelky“ jinak slušné grafické stránky. Textury na horizontu v některých levelech jsou velmi nekvalitní a ploché, stejně tak jsou podezřelé některé efekty jako nepřirozené světelné obrysy nepřátel ve tmě, či voda stékající po předmětech.

Nové Call of Duty se trefilo přesně do noty, na kterou slyším. Každou minutu hraní jsem si užíval a každá mise mne dokázala něčím překvapit. Jasně, inspirace v žánrových filmech a hrách je více než patrná, ale co sakra v dnešní době vymýšlet nového? Naopak, tuto snahu autorů o nejlepší možný zážitek oceňuji a nechápu, proč by mi mělo vadit, že jsem podobnou scénu viděl ve Skále? MW2 je steroidová jednička, nacpaná až po okraj efektivní akcí a skvělou nenáročnou hratelností. Přesně tohle očekávám od akční hry, intenzivní prožitek z akce, skvělou atmosféru, tuny zbraní, odlišné a atraktivní lokace, slušný příběh plný zvratů, perfektně naskriptované situace a dobrou technickou stránku. Co víc chtít?

Pro: technické provedení, hratelnost, prostředí, atmosféra, hudba, zvuky, počet zbraní, skripty, spec ops

Proti: detaily v grafice, krvavy efekt na monitoru pri zasahu, mírná dějová překombinovanost

+26
  • PC 95
Oproti předešlemu dílu, jsem se u tohoto víc bavil, hutná hratelnost, grafika a hlavně hudba. Opravdu jsem si připoměl můj oblíbevý film The Rock. Je pravda, že je to snad ještě kratší než jednička a příběh je stále takový dosti americký, ale jsou tam funční zvraty a inovací podle mě je dost a bylo pár momentů, které mě chytly a škubly se mnou"sniper mise, horolezec atd."Zajímavé zbraně a celkově skvělá hratelnost. A né že bych byl nějaký skautík, ale ta mise na letišti mě byla tak nějak dosti nepříjemná. Takže musím říct, že je to skvělá hra, a nebýt krátké délky a pro mě naprosto frustrující Brazílie, kde bylo zbytečně mnoho nepřátel, jsem si dvojku užil víc jak první Warfare.

Pro: opět atmosféra, grafika, filmový zážitek

Proti: délka, nepřátelé

+24 +25 −1
  • PC --
Tato série vyvolala davové šílenství, které prostřednictvím Modern Warfare 2 (šestého Call of Duty) vyvrcholilo do nejvyšších možných výšin. Po vydaní tak přišla menší sprcha, které až zas tak studená, kterak se mohlo zdát, ovšem nebyla. Mnozí očekávali od tohoto titulu příliš novinek a přitom bylo po úspěcích prvního MW jednoznačné, že koncept jednoduché, ale přitom svižné a na oko výtečně působící akce zůstane neprodleně zachován. Proč měnit něco, co funguje a co se hernímu publiku líbí?

Jasně, několik málo novinek do hry implantováno bylo, avšak možnost krýt se za štít, okoukaný bullet-time a tak podobně nepokládám za nějaké úchvatné vychytávky. Ocenil jsem nicméně adrenalinem napumpovanou jízdu na skútru a ve člunu, byť šlo a velmi krátkodobé zážitky, které v případě opakovaní již takový příval nadšení nespustí.

Příběh sice ze začátku zaujal a nachystány jsou i poměrně velké zvraty, nicméně celá zápletka na mě působila značně narychlo splácaně. Obsahuje i nějaké nesrovnalosti, ovšem nikdy v celé série Call of Duty nehrála tato kapitola první housle, takže i tady lze odpouštět.

Horší je to s délkou syngleplayeru, který je rovněž ďábelsky krátký. Na nejlehčí obtížnost lze hru dohrát za necelých pět hodin, což je pro případné zájemce o koupi jistě velká podpásovka. Multiplayer a Special Ops naštěstí značně hrací dobu prodlužují, a tak je o zábavu postaráno minimálně na několik dlouhých dnů, pro vytrvalce a pro hru více hráčů stavěné jedince i několik týdnů.

Grafické zpracování sice nenadchlo, nicméně o žádný propadák nejde. Dvojka běží na stejném enginu jako její předchůdce, avšak byl značně inovován. Absolutní pastva pro oči to tedy opravdu není, některé úrovně mně však přesto oslovily i po této stránce.

Suma sumárum je Modern Warfare 2 ucházející pokračování, které nepřineslo mnoho inovací, ale ten, kdo to čekal byl buď absolutně naivní nebo hloupý. Infinity Ward s Activisionem si totiž můžou gratulovat, neboť prodejní úspěchy jsou naprosto fenomenální a do firemní kasy se jim tak hrnou neskutečná kvanta peněz že by i strýček Skrblík mohl závidět.

Pro: Atmosféra, intenzivní akce, efekty, hratelnost a další

Proti: Slabá Umělá inteligence, málo novinek

+23