Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Šílený hype, který doprovází Modern Warfare 2, musel zasáhnout snad každého, kdo alespoň trochu sleduje dění kolem her. Obecně, co jsem tak vypozoroval, mají lidé ve zvyku k podobně očekávaným titulům zaujímat poměrně extrémní názory, ať už pozitivní, či negativní. Já jsem se rozhodl s komentářem vyčkat do té doby, než budu mít pořádně prozkoumané všechny 3 hlavní módy (Singleplayer, Multiplayer a Special Ops).

*** SINGLEPLAYER ***
Bylo o něm napsáno už hodně, ve zkratce: krátký a intenzivní. Zcela ve stylu MW1, avšak tam, kde v jedničce dechberoucí momenty působily jako blesk z čistého nebe, ve dvojce už víte, co zhruba můžete čekat a jen tak vás něco nepřekvapí. Stále se však jedná o hru se skvělou dynamikou (a to i díky autohealu, který už od MW1 považuju za jednoznačné plus), výtečným pocitem ze střelby, pohybu a intenzitou celé akce. I přesto se mi kampaň v MW1 zřejmě líbila o něco více, nicméně na druhé zahrání se těším.

Než přejdu na popis dalších módů, neodpustím si malou vsuvku. Vůbec mi nevadí, když někdo hodnotí hru pouze po dohrání singleplayeru. Co mě naopak dovede vytočit je to, že se neustále někdo ohání tím, jak je "za 6 hodin hotovo a dál hra nemá co nabídnout" popřípadě "to jsem utratil 1000Kč za pár hodin zábavy?".

1) Rozpočítávat investované peníze na hodiny je přinejmenším hodně podivné.
2) Jestli byl u MW1 singleplayer 50% hry (a to ještě přeháním), tady je to regulérní jedna třetina (na investované hodiny i méně).
3) Pokud vás zajímá jen singleplayer a stěžujete si na utracené peníze, je to vaše chyba. Koupili jste si luxusní jídlo o třech chodech, z nějž jste snědli jen předkrm.


*** MULTIPLAYER ***
Byl jsem zvědav, jak se autorům podaří vylepšit skvělý motivující systém z MW1, kdy se postupem času hráči s vyššími a vyššími dosaženými levely odemykají nové schopnosti a zbraně, za jejichž používání se zase odemykají jejich vylepšení. Systém dvojky zůstal prakticky nezměněn, jen byl notně nabit novým obsahem. Přibyly nové skvělé killstreaky (odměny za zabití v řadě bez vlastní smrti), deathstreaky (bonusy když se nedaří a cesta, jak zabránit frustraci hráče - X smrtí v řadě bez zabití) - obojí hodnotím velice kladně. Killstreaky si můžete zvolit celkem 3 a je to často opravdu dilema (zvolit menší bonusy za méně zabití nebo ty brutální, ke kterým se dostanu jen zřídka kdy?). Perky mi připadají vyvážené a konečně odpadl (přesunul se do deathstreaků, kde nezpůsobí žádnou škodu) ten nejotravnější z MW1 (odhození odjištěného granátu po vlastní smrti), který jen kazil hru a na hodně dlouho mi zdeformoval online hraní, kdy jsem automaticky po zabití protihráče odbíhal sprintem pryč od jeho těla, protože tuhle prasárnu používal skoro každý. Zbraně jsou výtečné a jejich vylepšení (tlumič, rozšířený zásobník, vylepšená mířidla a spousta dalších) opět získáváte za jejich používání, často vás tyto úkoly učí i hrát jinak (pro odemknutí senzoru tlukotu srdce známého ze singleplayeru potřebujete X killů s tlumičem atp.) a lépe (střílet přes mířidla atp.). V celkem 70 levelech si tedy budete moci odemknout spoustu zbraní, perků, vylepšení a blbůstek typu obrázek a hláška u jména (nechybí ani česká vlajka), stále je tedy pro co hrát.

Co se týče samotné hry, obsahuje spoustu módů (od těch akčnějších až po taktické ve stylu Counter-Strike, kdy nedochází k respawnu během kola), je rychlá, ale ne bezhlavá (zabije vás jedna, dvě rány). Paniku, která vznikla kolem multiplayeru ještě před vydáním, považuju za směšnou a neopodstatněnou (alespoň pro mě, ne zas tak hardcore muliplayerového hráče). Systém hledání hry sice není ještě zcela vychytaný, ale věřím, že po čase tomu tak bude. Skvělý je také Party systém, kdy se při hraní se Steam Friends hodíte do party a hra má tendenci vás přiřazovat do stejného týmu, načež se pak na minimapě vidíte odlišnou barvou. Celkově od MW1 velký pokrok vpřed.

*** SPEC OPS ***
Co-op multiplayer, na který jsem se před vydáním těšil asi nejvíc, určitě nezklamal. Pokud máte s kým hrát a ideálně s ním komunikovat přímo při hraní, jde o úžasnou zábavu. Opět vás hra motivuje hrát kola, která jsou hodně variabilní, na vyšší obtížnost, kde už bez pořádné kooperace nemáte šanci. Vzdušná podpora AC-130 pro parťáka na zemi, odpočítávání do headshotu při sniperování v zamlženém lese, zvedání parťáka ze země (ve Spec Ops je aplikován systém z Left 4 Dead, kdy při obdržení velkého zranění parťák upadne na zem, může se jen plazit a střílet pistolí a vy ho z toho musíte dostat) při totálním obležení - to jsou momenty, které se řadí k vrcholům celé hry. Trvanlivost jen módu Special Ops je o něco vyšší, než samotného singleplayeru. Nejlepší co-op zážitek za hodně dlouhou dobu, pro mě překonávající i primárně co-op L4D, a asi bych dlouho neváhal utratit další peníze za DLC s novými Spec Ops misemi.

Abych to nějak shrnul, Call of Duty 4: Modern Warfare 2 jsou u mě tři výtečné hry v jedné, které v součtu nabízejí dlouhotrvající zábavu plnou atmosferických momentů. Těm, kteří chtějí hrát jen singleplayer, a zdá se jim to moc, doporučuju počkat nějaký ten čas na slevu, pro ostatní krátký vzkaz: "Kupte to hned!". :)
+44
  • PC 75
HERNÍ VÝZVA 2017 - Kategorie č. 8 - Pokračování příště!
Komentář se týká výhradně singleplayerové kampaně.

Série Call of Duty v podobě jejich moderních reinkarnací se stala pro herní megakorporaci Activision výnosným byznysem. Každoročně čeká hráče nová nálož akce v podobě nového a pokud možno co nejvíce bombastického titulu v sérii. Zatímco ty úplně první druhoválečné hry byly hodnoceny velice slušně, jak přibývají další a další tituly v nekonečné sérii, hráči čím dál tím více prskají a stěžují si na stále stejnou hratelnost i herní principy a krátkou herní dobu, čemuž napovídá i pozvolna klesající procentuální hodnocení.

Druhý díl moderní reinkarnace - Modern Warfare 2, jsem si zvolil do herní výzvy jako pokračování rozehrané série. Jakožto fanoušek těch klasičtějších 3D akcí přistupuji k modernějším Call of Duty hrám s určitou rezervovaností - lze je totiž přirovnat ke značkovému spotřebnímu zboží - za poměrně mastnou cenu získáte značkový výrobek, který párkrát upotřebíte, do mrtě využijete, za rok odložíte a koupíte si nový a možná vylepšený model.

Tak nějak to podle mého názoru funguje. Infinity Ward a jeho následovníci vytvořili hru přístupnou širokému hernímu publiku, kterou si může zahrát každý fanoušek akčních her. Ať již FPS panic, stejně tak si užije i hardcore pařan. Tatínek si projde single playerovou kampaň, synátor se vyblbne u mulťáku. A maminka, pokud nespí s virtuálním kalašnikovem pod peřinou, svým drahým svěřencům třeba uvaří kafe a přinese popcorn. A za rok znovu další kolo.

O multiplayeru se vyjadřovat nebudu a ani to v podstatě v současné době nejde. Aktuálně totiž na serverech Modern Warfare žádný herní zájemce neprodlévá a pochybuji, že by se někdo z mých Steam přátel se mnou jakožto multiplayerovou lamou zatěžoval zkoušením záludností speciálních map.

Hlavní kampaň pro osamělého herního vlka se podle mě velice povedla. Je zasazena do současnosti a trochu mi připadá, jakoby v Infinity Ward měli její tvůrci v ruce věšteckou kouli. Ačkoliv hra vyšla roku 2009, mnohé scenérie mi připadají žhavě aktuální a nadčasové. Příběh honby za ruským masovým teroristou je vyprávěn z pozice několika řadových vojáků. Nechybí ikona celé série, Cpt. Price, a špetka kontroverze v podobě známé kontroverzní scéna bezhlavé likvidace rukojmích na letišti. Scénáristé se rovněž nebojí drsně skoncovat s herním hrdinou, což taky nebývá časté.

Příběhová linka nicméně slouží jako záminka pro cestování po nejrůznějších končinách zeměkoule, abychom si užili rozličných krajinných typů i pestrých prostředí, které se atraktivně využívají v bojových situacích. Favely v Rio de Janeiru, zasněžené Rusko, hornatý terén Afghánistánu, rozbořená napadená města Spojených států. Prostředí jsou skvěle navržena a v každém z nich využíváme rozličných bojových stylů. Jak plížení se stealth nádechem, tak zběsilé čištění uzavřených prostor. Nechybí ani ovládání vozidel - buď spoza kulometu nebo i jejich plná kontrola třeba za řidítky sněžného skútru.

V kombinaci s bohatým výběrem zbraní se tak akčně zaměřenému hráči dostává skvělého zážitku. A co Infinity Ward dokonale umí, je uvěřitelnost bojových situací. Komorní záškodnické akce se sniperkou, nebo naopak masivní bitvy, kde se opravdu cítíte, jako byste byli součástí něčeho velkého. Svištící kulky, exploze, křik spolubojovníků či povely radiokomunikace, spolupracující soudruzi ve zbrani, zkrátka intenzivní adrenalinový zážitek.

Jistě, nejde o reálné bitvy. Setkáváme se s mnohými omezeními moderních 3D akcí - autohealing někde v zákrytu za překážkou, lineární úrovně, šipky navigující k cílovému úkolu, relativně pohodově zvládnutelná kampaň, to vše napomáhá přístupnosti hry širokým masám. Nic pro hardcore specialisty. Na základní obtížnost Modern Warfare 2 poskytne pohodovou relaxaci a příjemné odreagování bez zbytečné frustrace a stresu. Ale pokud nastavíte obtížnost výše, hra vás dokáže notně potrápit.

Kampaň zvládnete za několik hodin. Hra ale nabízí pro single playerové hráče další zpestření, a to Special Ops mise. Znovu si můžete projít scenérie z kampaně, které potrápí váš skill a prodlouží herní dobu. K odblokování dalších misí potřebujete získat požadovaný počet hvězdiček, jež získáváte za úspěšné plnění úkolů. A věřte, není to jednoduché a mně se všechny mise odblokovat nepodařilo. Bohužel některé pro mě atraktivní levely jsou vázané na kooperaci dvou hráčů, takže díky prázdným serverům si je nezahrajete.

Call of Duty: Modern Warfare 2 je velice solidním pokračováním zavedené série. Přinese vám intenzivní zážitek z epických bitev a jistě si jej užije i hardcore hráč. S vědomím, že jde o sehrané divadlo pro masové hráče a nikoliv realistický zážitek, Modern Warfare 2 dokonale zabaví. Takže pokračování příště u dalšího dílu, snad nebudu zklamán.

Pro: Solidní grafika i prezentace, atmosféra války, poutavá kampaň

Proti: Autoheal, občasná nepřehlednost bojových situací, někdy až příliš lineární postup

+31
  • PC 85
Zážitek z dohrání singleplayerové kampaně je ještě čerstvý, tak nemá smysl otálet a rovnou to vysypu. MW2 mne jednoduše dostala. Hrál sem všechny tituly COD (co vyšly na PC) a jedině tahle hra mě dokázala přikovat k počítači tím způsobem, že jsem ji dohrál na dva zátahy (což je u mne poslední dobou skoro zázrak i u takto relativně krátkých her). Design levelů je perfektní, střídání rozlehlých bojišť s klasickým čištěním koridorů mi opravdu sedlo a jen dvakrát za celou dobu hraní jsem pocítil jakousi mírnou repetetivnost. Zpočátku jsem moc nesledoval příběh, ale postupem času jsem ho chtě nechtě musel začít brát v potaz – a to se počítá.

MW2 je na první pohled velmi podobná prvnímu dílu, ale oproti němu působí jako jakási BEST OF akčních her. Akce je neustála, frenetická a snad každá úroveň něčím překvapí. Atmosféra je hutná a díky povedeným skriptům nikdy nevíte, co se stane za pár sekund, ale pokaždé to stojí za to. Oceňuji i zábavné řidičské mise, i když oproti zbytku hry působí občas až moc arkádově. Hudba je skvělá a má velký vliv na atmosféru a prožitek z akce. Těžko bych vzpomínal na lepší hudební doprovod v akční hře. Co ovšem vytknout musím, jsou občasné „výstřelky“ jinak slušné grafické stránky. Textury na horizontu v některých levelech jsou velmi nekvalitní a ploché, stejně tak jsou podezřelé některé efekty jako nepřirozené světelné obrysy nepřátel ve tmě, či voda stékající po předmětech.

Nové Call of Duty se trefilo přesně do noty, na kterou slyším. Každou minutu hraní jsem si užíval a každá mise mne dokázala něčím překvapit. Jasně, inspirace v žánrových filmech a hrách je více než patrná, ale co sakra v dnešní době vymýšlet nového? Naopak, tuto snahu autorů o nejlepší možný zážitek oceňuji a nechápu, proč by mi mělo vadit, že jsem podobnou scénu viděl ve Skále? MW2 je steroidová jednička, nacpaná až po okraj efektivní akcí a skvělou nenáročnou hratelností. Přesně tohle očekávám od akční hry, intenzivní prožitek z akce, skvělou atmosféru, tuny zbraní, odlišné a atraktivní lokace, slušný příběh plný zvratů, perfektně naskriptované situace a dobrou technickou stránku. Co víc chtít?

Pro: technické provedení, hratelnost, prostředí, atmosféra, hudba, zvuky, počet zbraní, skripty, spec ops

Proti: detaily v grafice, krvavy efekt na monitoru pri zasahu, mírná dějová překombinovanost

+26
  • PC 95
Oproti předešlemu dílu, jsem se u tohoto víc bavil, hutná hratelnost, grafika a hlavně hudba. Opravdu jsem si připoměl můj oblíbevý film The Rock. Je pravda, že je to snad ještě kratší než jednička a příběh je stále takový dosti americký, ale jsou tam funční zvraty a inovací podle mě je dost a bylo pár momentů, které mě chytly a škubly se mnou"sniper mise, horolezec atd."Zajímavé zbraně a celkově skvělá hratelnost. A né že bych byl nějaký skautík, ale ta mise na letišti mě byla tak nějak dosti nepříjemná. Takže musím říct, že je to skvělá hra, a nebýt krátké délky a pro mě naprosto frustrující Brazílie, kde bylo zbytečně mnoho nepřátel, jsem si dvojku užil víc jak první Warfare.

Pro: opět atmosféra, grafika, filmový zážitek

Proti: délka, nepřátelé

+25 +26 −1
  • PC 85
Co říci? Snad jen - to byla JÍZDA! Tak nečekal jsem to, ale todle se opravdu povedlo. Začátek hry až do necelé půlky má strašný spád (a jak by tady někdo řekl, velký koule), na skútru jsem pocítil trošku adrenalin a v Brazilii se to skvěle rozjelo(chvílí jsem měl pocit, že hraji Mirrors Edge:). Taky jedna z prvních misí v USA s tou jednou snipou - to byl skvělý zážitek, když vám vlny nabíhají přímo pod okulá:P. Druhá část nebyla už takový boom, hlavně mise ve Washingtonu DC mne tak moc nebraly. Vězení - celý Alkatraz, sprchy - no zkratka Skála(vlastně někdo tam měl k zarostlému Conerymu dost blízko - mimochodem super moment:). Pak samozřejmě konec parádní a hlavně závěr! Nikdy bych netušil, že se na další Call of Duty(potažmo Modern Warfare 3) budu do budoucna těšit. Tady bych se zastavil u příběhu. Je super,že to navazuje na CoD4 a dále rozvíjí. Nechybí oblíbené postavy ze 4ky a přibyde pár nových, kteří si mne získali - jako Ghost a další. Ovšem na Soupa, hlavně na Price nikdo nemá :). Sžití s postavou je určitě vítáno. Co je hlavní a šokovalo mne - hru sem dohrál na jedno posezení v kuse - což vzhledem k tomu, že sem výjma včerejšku(dohral KL a CoD4) nehrál v podstatě rok a půl nic na PC, je úspěch. A to vůbec nevím, kdy sem naposled dohrál něco v kuse, to už bude doba, panečku. Délka mi nepřišla až tak krátká, na težší obtížnost to jde. Hra má skvělou hudbu, která doplňovala už tak skvělou atmosféru. Závěrečné titulky jsou udělány originálně :). Což mi připomíná, že jsem zahlédl u cpt.Price - Billa Murraye(Krotitelé duchů), ovšem mohl jsem se přehlédnout. Určitě ještě počkám na češtinu a sjedu to podruhé kvůli detailům příběhu - na letišti při boji se to opravdu stíhat číst nedalo:(.Výborná je optimalizace - i já jsem to bez problému rozjel,což je paráda. U kamaráda jsem chvíli hrál začátek, grafiku měl na max a myslím, že je fajn....co mne taky překvapilo, byl lepší pocit ze zbraní, lépe se z nich střílelo, hlavně nejmarkantnější rozdíl prodělala AK-47. Jinak zbraní je hodně a 3 z nich jsem si opravdu zamiloval.

Jasně hra není dokonalá-hlavně bych vytkl slabší AI. Věc, která mne štve už od první CoD snad nikdy nevymizí a to neustálé ležení polomrtvých na zemi a jejich následné dorážení - ach jo, kdyby to aspoň omezili na minimum:(. Taky je to samozřejmě přeskryptovaný koridor, jenže....tady tak nějak musím přivřít očko, protože ještě o chlup vyšperkovali už tak dokonalé CoD4. Pár nových nápadů, několik dechberoucích scén(4ku sem dohrál včera, Prypiat a pár momentů supr,ale MW2 je asi o cosi lepší, asi to bude tím, že rozvedli postavy a hlavně příběh, takže se těším, že příště to bude opravdu stát na příběhu a nebude to jen takový doplněk,chtělo by to více dialogů atd)) - opravdu sem se bavil, takže tleskám - což sem dělal v titulcích. Kluci z Infinity prostě umí. Recenze čistě SP části, Na SO se ještě mrknu, MP zkoušet nebudu, ale slyšel jsem, že se nějak nevyvedl, což je škoda, jelikož jako bývalý "profi" hráč CoD4 sem MP část měl velmi oblíbenou, třeba to spraví update.

Jak tedy dopadlo MW2 u mne? Ze začátku jsem byl opravdu nadchnut - 90%(první půlka), po druhé půlce 85% a na uplný závěr o5 90%, ovšem po vystřízlivění, zvolím stejně, jako u CoD4, 85% s tím, že ve výsledku kvalitních 87% :).

Pro: udržení hráče, wow , lokace , postavy, příběh,¨zbraně, grafika, několik vylepšní

Proti: AI, pár bugů a neduhy CoD série....

+23
  • PC --
Tato série vyvolala davové šílenství, které prostřednictvím Modern Warfare 2 (šestého Call of Duty) vyvrcholilo do nejvyšších možných výšin. Po vydaní tak přišla menší sprcha, které až zas tak studená, kterak se mohlo zdát, ovšem nebyla. Mnozí očekávali od tohoto titulu příliš novinek a přitom bylo po úspěcích prvního MW jednoznačné, že koncept jednoduché, ale přitom svižné a na oko výtečně působící akce zůstane neprodleně zachován. Proč měnit něco, co funguje a co se hernímu publiku líbí?

Jasně, několik málo novinek do hry implantováno bylo, avšak možnost krýt se za štít, okoukaný bullet-time a tak podobně nepokládám za nějaké úchvatné vychytávky. Ocenil jsem nicméně adrenalinem napumpovanou jízdu na skútru a ve člunu, byť šlo a velmi krátkodobé zážitky, které v případě opakovaní již takový příval nadšení nespustí.

Příběh sice ze začátku zaujal a nachystány jsou i poměrně velké zvraty, nicméně celá zápletka na mě působila značně narychlo splácaně. Obsahuje i nějaké nesrovnalosti, ovšem nikdy v celé série Call of Duty nehrála tato kapitola první housle, takže i tady lze odpouštět.

Horší je to s délkou syngleplayeru, který je rovněž ďábelsky krátký. Na nejlehčí obtížnost lze hru dohrát za necelých pět hodin, což je pro případné zájemce o koupi jistě velká podpásovka. Multiplayer a Special Ops naštěstí značně hrací dobu prodlužují, a tak je o zábavu postaráno minimálně na několik dlouhých dnů, pro vytrvalce a pro hru více hráčů stavěné jedince i několik týdnů.

Grafické zpracování sice nenadchlo, nicméně o žádný propadák nejde. Dvojka běží na stejném enginu jako její předchůdce, avšak byl značně inovován. Absolutní pastva pro oči to tedy opravdu není, některé úrovně mně však přesto oslovily i po této stránce.

Suma sumárum je Modern Warfare 2 ucházející pokračování, které nepřineslo mnoho inovací, ale ten, kdo to čekal byl buď absolutně naivní nebo hloupý. Infinity Ward s Activisionem si totiž můžou gratulovat, neboť prodejní úspěchy jsou naprosto fenomenální a do firemní kasy se jim tak hrnou neskutečná kvanta peněz že by i strýček Skrblík mohl závidět.

Pro: Atmosféra, intenzivní akce, efekty, hratelnost a další

Proti: Slabá Umělá inteligence, málo novinek

+23
  • PC 95
Na pokračování mého oblíbeného Modern Warfare jsem se velmi těšil. Dobové zařazení, akčnost, spád hry, vše nahrávalo na velké oblíbenosti prvního dílu. Jak dopadl díl druhý ?
Opět jsem hrál pouze kampaň, hodnocení multiplayeru nechám na jiných.

Hra se rozjíždí pozvolna, ze začátku na vás čeká trénink na vojenské základně a podle vašeho umu vám hra doporučí, na jakou obtížnost byste měli ideálně hrát kampaň.
Hned na to se pustíte do akce doslova na plný plyn ! A zde začalo opět mé nadšení a velká spokojenost. Tuhý boj, divoké jízdy, adrenalin, to mě zcela přikovalo k židli a opět mi začala padat čelist.
Tvůrci hry opět udělali hru nadupanou od začátku do konce akcí, nenechá vás ani na chvíli vydechnout, slovo nuda zde ani nezavadí o monitor. A než se nadějete, po zhruba 5 hodinách hraní je konec a říkáte si, já chci ještě !

Pro: audiovizuální, filmová akce od začátku do konce !

Proti: že to muselo skončit .. .)

+22 +23 −1
  • PC --
Šestistupňová převodovka téhle řežbě rozhodně nestačí. Je to hrozně laciné, ale funguje to výborně. I přes patetické mise za americkou armádu (na kterou mám v posledních letech averzi), přes všechen ten nános patosu a trapného patriotismu, přes příběh o zlých Rusech a hodných Američanech… přesto všechno je to exa-akční nářez na druhou, co nedá člověku vydechnout až do samotného finále.

****/5
+19 +20 −1
  • PC 75
Tak a je to tady. Jedna z nejočekávanějších her roku je zde. Povedla se nebo ne?... kde začít? Tak začnem třeba u technologie, protože ta prakticky nedoznala změn. Když vynecháme efektní kravinky jako krev (přes kterou je vidět velký ho*no) a hlína na obrazovce nezůstane nám žádné tolik viditelné vylepšení (což je vlastně paradox, protože je nejviditelnější, ale právě kvůli němu nevidíte nic...).
Příběh se nám obyčejně rozrostl, tak aby šlo hladce udělat další díl, což se dalo předpokládat. Předpokládat se dala i jedna naprosto nelogická věc a to, že opět uvidíme cpt. Price, který nejen, že žije už od 2. světové války, ale taky je zřejmě odolný vůči kulkám. Hra má standardní hratelnost a je založena prakticky na stejných principech, jako její předchůdkyně. Znič, běž, najdi, nahraj, chraň, zachraň a přitom střílej vším možným na všechno nepřátelský (vyjímka jsou stealth akce postavené na úspěchu sniperské mise z předchozího dílu). Když jsem u toho všeho možnýho, tak arsenal se nám celkem slušně rozrostl. Máme tu výše zmíněné jednoruční zbraně do obou rukou, hromadu pušek i samopalů, ale mně osobně největší radost udělala termo optika, v které kupodivu animace vypadají líp než bez ní ;-). Dalším kladem hry je hudba, která nám dolaďuje atmosféru u několika fantastických scén, jako byly například útěk z gulagu nebo přestřelky v typických amerických čtvrtích s bílým plotem kolem zahrádky. Hezkou novou věcí je také vystřelování dveří a následná akce ve stylu Call of Juarez. V hratelnosti ovšem nečekejte nic, co tu ještě nebylo jinak by jste udělali stejnou chybu jako já. Vrcholem celé hry je ovšem (mám pocit) 3 mise "No russian", která přinesla konečně kus inovace a takovej ten nádech, kterej jsem čekal po celou hru. Nechci působit dojmem, jako bych jenom hledal zápory, pořád je Call of Duty v rukou Infinity špička dnešních FPS, jen mi přijde, že za dva roky čekání jsme si zasloužili trošku víc než 6 hodin standardní akce okořeněnou pěkně nascriptovaným koncem... Na multiplayer nemám čas, proto ho do hodnocení nezahrnuji...
+17 +18 −1
  • PC 80
Modern Warfare 2 mohl být klidně součástí MW1 a nikomu by to nepřišlo divné. To asi hovoří za vše. Nevím jestli to, co jsem dostali je dost na nový díl, mohl to být i datadisk za poloviční cenu, která by odpovídala tomu, co hráč dostane. Každopádně, protože z MW1 jsem byl dost nadšený, tak ani MW2 mě nezklamal, jen ten pocit ohromení už nebyl takový.

Stejně jako v MW se hraje střídavě za 2 (nebo víc ? Byl to docela fofr, takže jsem občas ani nestačil sledovat, za koho hraju) strany. Upřímně, mnohem víc se mi líbily, stejně jako v MW1, mise za Brity, více taktiky, trocha toho stealth postupu a hlavně cpt. Price jsou jejich hlavní devízou. Také prostředí byla lepší, hlavně ropná plošina, nebo zimní mise. Za Američany to je bohužel většinou jen o tom, jak zlikvidovat desítky až stovky valících se nepřátel a to už mě tak moc nebere. Někdo říká, že zbrojní arsenál byl rozšířen, já nevím, pokud jsem nemusel, tak jsem zbraně, které jsem na úvod dostal neměnil.

Zpracování mi přišlo nachlup stejné jako v MW1, mě se to po grafické i hudební stránce líbilo. Tu hudební musím vyzdvihnout. Ze začátku jsem se trochu bál, většinou si hudbu ve FPS vypínám a tady to podle prvních ohlasů nešlo, ale pak jsem zjistil, že to zase tak moc nevadí, tématicky hudba seděla a postupem hraní jsem ji vnímal už jen na pozadí, jako příjmné dokreslení atmosféry.

MW2 není hra pro každého, kdo není ochoten přijmout její pravidla - nadechnout se, chytnout zbraň a jít neustále dopředu tak jak to hra chce a rozhodně nekoukat napravo nebo nalevo a nezkoušet své vlastní postupy - tomu asi nesedne. Pro ostatní to může být krátký (dohrál jsem za cca 5 hodin) ale velmi intenzivní zážitek, blížící se sledování napínavého akčního filmu, plného zvratů.

Můj komentář se týká číste singlu, MP nehraju a neplánuju to ani v tomto případě :)

Ještě jsem si vzpomněl an jednu věc - chyběla tam mise, která by vyrzaila dech a byla by o dvě úrovně nad zbytkem hry. Tak jako Chernobyl v MW1.

Pro: Atmosféra. grafické zpracování, HW náročnost, mise za Brity, Cpt. Price ... bude pokračování ?

Proti: Herní doba, občas hodně vidtelné skripty, mise za Američany , ... bude pokračování ?

+17
  • PC 90
Jako se mi v poslední době stává čím dál tím častěji, obrovský hype kolem vydání Modern Warfare 2 mě minul, přestože jedničku považuji za bezmála nejlepší herní akční zážitek mého života. Možná i proto jsem nemohl zažít určité zklamání zaviněné přehnaným očekáváním, což se v takovýchto případech stává.

U prvního dílu jsem ocenil vysokou autentičnost bitev, kdy si hráč musel připadat jako součást něčeho většího a ne jako ultimátní zabíjecí stroj (samozřejmě závěrečná část mise v Pripjatu je výjimkou), což je případ drtivé většiny ostatních her podobného typu. Ve dvojce je mnohem méně situací, kdy je nutné - držíc předem určený post - odvracet obrovskou přesilu nepřátel, stejně jako mnohem více dynamičnosti, geniálních skriptů a akčního cítění. To mi naprosto vyhovuje.

Co mě nutí hodnotit Modern Warfare 2 jako jeden z nejlepších herních zážitků poslední doby je jeho filmovost. Ano, je to béčko s náběhem na céčko, ale ruku na srdce - čím jsou Transformers (nemluvě o pokračování), kde roboti skládající se na auta zachraňují planetu, když ne béčkovým příběhem. To co z Transformers činí AAA titul není příběh jehož jádrem jsou hračky, ale geniální efekty, hudba, režie, herci, výprava, epické pojetí. Všechno tohle v MW2 nalézám.

Dabing je výborný, grafika a její efekty taktéž, příběh je prošpikován logickými dírami a nebojí se vykrádat Skálu, ale jeho podání tohle všechno dokáže poměrně jemně zakrýt. Tvůrcům se jednoduše podařilo vytvořit výborný koktejl sestávající z akčního filmu a válečné hry.

Všem situacím dodává šťávu (místy až přehnaně patetická) monumentální hudba a když jsem se tak dobýval do Bílého domu plného krvežíznivých (:-))Rusáků, bylo mi jasné, že tohle se bude každému Američanovi líbit více než slevová akce u McDonalds.
Z mého pohledu je MW2 prostě příkladem, jak by měla válečná hra s příměsí akčního velkofilmu vypadat - plná akce, výborné hudby, šokujících odhalení a nesmírně působivých momentů.

Na konec bych ještě vyzdvihl fakt, že hra se nebojí zůstat u relativně krátké herní doby. Pokud by došlo k umělému nastavování délky single playeru, hra by nemohla zůstat takovým zážitkem jakým je. Pro tvůrce by nebyl nejmenší problém zdvojnásobit délku hry prostými nedůležitými přestřelkami, které by ale neměly požadovaný efekt. Mnozí by byli spokojeni, že u hry namísto sedmi nebo osmi hodin prosedí nějakých patnáct, ale pravda je prostě taková, že by hra ztratila obrovskou část ze svého kouzla.

Pro všechny kdo chtějí u her sedět co nejdéle na úkor opravdového zážitku je tu multiplayer. Já osobně si bohatě vystačím s tím, co mi poskytla hra po stránce singleplayeru.

edit: Multiplayer nehraji nikdy u žádných her, nebaví mě to. Proto nebudu hodnotit hru pro více hráčů ani u této hry, to nechám na ostatních. ;-)

Pro: grafika, hudba, dabing, příběh, hratelnost - to vše namíchané do dokonalé harmonie

Proti: docela mě zamrzelo očividné vykrádání Skály (The Rock) ve dvou případech

+17
  • PC 70
Šestý díl Call of Duty startoval s tak obrovskou reklamní kampaní že jsme si ho zahrál prakticky hned v době vydání a to s nemalým očekáváním. Zvlášť po totálně zkaženém pátém díle jsem doufal že přinese něco co MW1 (nemyslím samozřejmě prostředí ale hratelnost). Stalo se a MW2 nabízí opět výtečnou porci zábavy na šest hodin.

Největším překvapením pro mě bylo prostředí. Boje v USA měli prostě svoje kouzlo, stejně tak jako třeba letiště který jsem opravdu nečekal. Dál si vzpomínám na Rusko, jedna nebo dvě mise v Riu no a pak někde na Blízkém východě. Zbraní je ve hře hodně, to se ale určitě hodí hlavně do multiplayeru a v singlu jsem je ani všechny nevyzkoušel (vlastně v muzeu ano). Příběh nemá cenu řešit, proto Call of duty nehrajeme a vzhledem k jeho kvalitě asi ani nikdy nebudeme. Grafika je pěkná, ozvučení parádní, u level designu si na žádné blbosti nevzpomínám. Hratelnost je vcelku slušná ale ke konci mě to už nudilo (na to že má šest hodin je to celkem velké mínus). Zajímavým bonusem je muzeum které se otevře po dohrání hry a obsahuje zbraně, vojáky a objekty s různých misí. Pokud to někdy budete hrát tak hlavně nemačkejte to červené tlačítko na stole.

Call of Duty 6 nepřevapil ale ani nezklamal a přinesl přesně to co jsem očekávál. Škoda že se kampaň nedá hrát kooperativně, musíte se registrovat na steamu a hlavně pokud neplánujete multiplayer tak za součastných cenových podmínek CoD 6 není dobrá volba.

Pro: Hratelnost, počet zbraní, prostředí které se často mění, snad fyzika, zvuky, grafika

Proti: krátké přesto už lehce stereotypní, podobnost s MW1, absence dedikovaných servrů

+17
  • PC 80
Jak začít? Těšil jsem se, ale nadržený jsem nebyl. Mluvím teď o očekávání na jeden z největších herních zážitků roku 2009 – Modern Warfare 2 (titul „Call of Duty“ tímto zapomenut). Ať už chcete nebo ne, poslední dny před slavnostní premiérou na hnědém vojenském koberci se napětí jenom stupňovalo, šeptanda se rozlezla do posledních možných míst a reklama ze sebe vydala maximum. Jsem si jist, že tenhle nechutný hype zkazil překvapení mnoha hráčům. Ta hra je totiž z mého hlediska přesně taková, jaká byla prezentována celý poslední rok, s čimž jsem teda nepočítal.

Je dravá, rychlá, epická, filmová, nezapomenutelná. Modern Warfare 2 splnil do puntíku, co sliboval. Už z trailerů se dalo vypozorovat, že se Infinity Ward vydaly poněkud jiným směrem. V podstatě jde o to samé, ale značný upgrade a tlačení na pilu je cítit mnohem důrazněji. Z názvu Modern Warfare se definitivně stalo synonymum pro špionážní akci, ve které se střílí vše živé co má 2 – 4 nohy a co se eventuelně plazí. Ale aby to neznělo příliš optimisticky pro všechny natěšené, výcvik a první úkol jsou snad nejhorším začátkem v historii Call of Duty a tak nějak počítají se znalostí prvního dílu. Nudný tutoriál a chaotická mise v úzkých uličkách můžou leckoho vylekat, ale já vás okamžitě utěším, další mise už je vyloženě lahůdková záležitost a o třetí netřeba hovořit, dost vody o nelítostných teroristech proteklo internetem (a televizí), ale hlavně že to má tu filmovou atmosféru, díky které snad ti všichni samozvaní ochránci dětské nevinnosti zalezou zpět do děr (aby vyčkal na další GTA).

Mise jsou zkrátka špičkově naskriptované a intenzita akce nedává možnost se nudit. Navíc už nejde jenom o pobíhání mez domy, ale dostanete se do situací, které jsou nápaditostí a pohotovostí pro agresivní FPS velice netypické. Problém nastává, když si od té akce na chvíli odpočinete a hlavě si promítnete, co jste dnes všechno pozabíjeli a proč jste to dělali. Cíle a zatmívačky jsou totiž téměř identické – dožeň tamtoho, zneškodni támhleto, dojdi pro něco nebo pro někoho. Pokud to ale hrajete jako já na tři, čtyři zátahy, není moc prostoru pro takové úvahy, protože za tu hrací dobu jsem byl vždy několikrát v extázi z monumentálních momentů, jež byly servírovány s dost odvážnou kadencí. Až bych skoro řekl, že si Infinity Ward zahrávají s důvěrou dobrého hráče, protože když stihnete za pouhou minutu vystřílet stovky nábojů, zabít desítky nepřátel a vystřídat tři lokace, přičemž vás v každé čeká nejméně jeden „eye candy“ moment na efekt, kdy jsem hledal čelist na zemi, hraničí to už trochu s přehnanou sebedůvěrou ze strany tvůrců. A jak se tak koukám, nesežere jim to každý.

Co se týče příběhu, je ho víc, mnohem víc a nabírá naléhavějších obrátek. Děj se někde po třetině hry začne rýsovat a podle mého názoru je v podstatě OK, ale opět záleží na tom, do jaké míry jste schopni akceptovat pár logických děr velikosti eidamu. Dávám odpůrcům za pravdu, že v prvním díle takové nesmysly nebyly. Ale všechno je to extrémně přitažlivé, navíc si na vás scénář připravil několik zvratů a jedno příjemné překvapení, po kterém jsem byl ochoten odpustit i těch několik přešlapů. Pokud bylo Modern Warfare předem zamýšleno jako trilogie, přirovnal bych rozdíl mezi díly k Matrixu – zatímco jednička končila dostatečně smířlivě, dvojka si nechává s výhledem na rekordní finanční úspěch otevřená vrátka.

A ještě k technické stránce – ať už je engine jakkoliv zastaralý, grafika vypadá fantasticky, ale jenom díky berličkám jako přehnané nasvícení, v normálním prostředí vypadá Modern Warfare dost obyčejně. Musím ale poznamenat, že jsem od jedničky zaznamenal zlepšení, obzvlášť v oblast mimiky a obličejů hlavních i vedlejších postav. O zvukové stránce není potřeba psát, patří k vrcholům současné tvorby. Speciální místo tímto vymezuji Hansu Zimmerovi, autoru hudby, který sám vyzdvihuje hru o dobrých 5% nahoru.
+16 +18 −2
  • PC 85
Čím je vlastně série Modern Warfare tak jedinečná co se týče singleplayeru? Přináší až neuvěřitelnou jízdu, kdy se na hráče valí spousta akce, dechberoucích momentů a skvěle naskriptovaných situací. Někdy je toho tak moc, že to vše najednou snad ani nejde pobrat.

Právě proto druhý díl pokračuje tam kde první Modern Warfare začalo, s vážným tématem kdy opustilo druhou světovou válku, a zaměřuje se na fiktivní konflikty, a využívá i ty reálné (jako Afgánistán), nyní jde opět do ještě většího konfliktu kdy se válka přenese i na půdu USA. A protivníky už nejsou jenom teroristé ale i regulérní armády.

Příběh opět dokáže zaujmout díky své akčnosti, zběsilosti a v zásadě i jednoduchosti( překvapil mě docela jeden dějový zvrat který sem opravdu nečekal), mise se opět střídají mezi americkými jednotkami a britské speciální jednotce Task Force 141. Jinak kontroverzní letiště, mi přišlo zajímavé svým zpracováním a cílem šokovat, ale toto je pouze jedna odchylka od již tradičních misí.

V zásadě mě pokračování potěšilo, i když zamrzí krátkost kampaně, nenáročnost na hardware, vynikající hudební doprovod na kterým se podílel Hans Zimmer což se ve hrách jen tak nevidí.

Nový díl mě teda nadchnul a opět dokázal že hra má stále co nabídnout a je skvěle hratelná.

Pro: Až filmovost hry, skvělé mise, nové nápady, akčnost a dynamičnost, zvrat v příběhu, kontroverzní letiště

Proti: Bohužel tato jízda skončí dříve něž by si hráč přál

+15
  • PC 85
Na pokračování skvělého Modern Warfare jsem se velmi těšil. Ve výsledku mě hra zklamala, čekal jsem víc.

Začněme singlem. Ten jde po vzoru předchozích dílů, ale přišel mi až moc přehnaný v počtu nepřátel. Tentokrát to byla opravdu až neskutečně arkádová střílečka, kde se nepřátele respawnovali všude a hráč je kosil po stovkách. Zejména v Riu to vyloženě bylo do očí. Hrál jsem na nejvyšší obtížnost a tam mě strašně iritovala zakrvácená obrazovka, při které nebylo absolutně nic vidět. Postupem času jsem snížil až na střední, protože to bylo vyloženě otrava. Vše ostatní ale funguje na jedničku a docela mě i překvapil zvrat v druhé půli hry. Ač je engine už trochu zastaralý, graficky to vypadá krásně a skvěle se to hýbe.

Mulťák? Ten, přiznám se, jsem moc nehrál. Oproti prvnímu dílu mě nechytl. Mapy jsou zbytečně moc malé a tento hektický styl hry mi moc nesedl. A vyloženě mi chyběly dedikované servery. Radši si zahraju konkurenční Battlefield.

A coop? Geniální! Po zklamání z mulťáku jsme se s Jackem pustili do kooperativních misí, které jsou dosti variabilní. Hráli jsme na nejvyšší obtížnost a získali jsme téměř všechny hvězdičky. Bohužel poslední dvě mise jsme nebyli schopní dohrát, protože obtížnost byla neskutečná. Celkově ale šlo o úžasný zážitek, který si znova určitě někdy zopakujeme.

Verdikt: Důstojné pokračování, ale kampaň už nedokázala navodit onen wtf efekt, jako předchozí díly. Přesto jde o pohodové postříleníčko, které nahoru výrazně vytahují suprové kooperativní mise, jenž jsou leckdy skutečnou výzvou.

Pro: vše co bylo dobré na minulých dílech + výborný coop

Proti: až moc respawnujících se nepřátel, ku*va-nic-nevidim obrazovka při zásahu, už je to přeci jen malinko okoukané

+15 +17 −2
  • PC 70
Pozdě, ale přece.. Hru hraju od vydání, zejména MP.. Zkusil bych to v krátkosti, ale tady to zřejmě nepůjde.

Single Player:

Hozená rukavice prostřednictvím CoD4:MW byla zdvižena a se ctí švihnuta do obličeje svému předchůdci. Laťka byla prvním dílem nasazena velmi vysoko, ale nebojím se říci, že v kampani MW uspěl. Přibylo opět trochu více akčnosti, výbuchů, hluku, efektů a fakt-drsných-amerických hlášek... Návaznost "příběhu" je místy všelijaká, ale tady o ten příběh až tak nejde, tady jde o řežbu (CoD hraju jedině na nejtěžší obtížnost) a řežba to opět byla... Najdeme zde klasicky stealth a sniperské mise, nechybí letadlo, nově sněžný skůtr, noční mise, prostě klasická paleta MW universa. A jako vždy přibylo pár nových kousků do arsenálu. Délka kampaně 6 hodin zůstane předpokládám u CoD (bohužel nejen u CoD) už klasikou, nic co by mě překvapilo. Jednoduše MW1 byl neokoukaný nářez a MW2 je důstojným nástupcem.

SP hodnotím na 85%

Coop:

Nechybí kooperativní mise, avšak bohužel jen pro 2 hráče. Misí je opravdu dostatek a prodlužují tak herní dobu o opravdu hodnotný kus. Misi si hráč napřed musí projít sám a odemčít ji alespoň na první hvězdičku (čti na nejlehčí obtížnost) aby to mohl spustit i se svým bratrem ve zbrani, který ji musí mít odemčenou taktéž. Zde není co vytknout, jednoduše se zde prodlužuje herní doba z mizerných 6ti hodin na dvojnásobek.


Multiplayer:

Tady jsem pln rozporů. MW je klasicky návykový. Mapy nejsou špatné. Hráčů je dostatek. Spawnovací systém je dobrý a vyladěný, nikdy se mi nestalo, abych se spawnul oponentovi v zádech nebo naopak. Módů co si zahrát je snad 20, takže člověk si má z čeho vybrat, klasicky TDM, FFA, SaD, HC varianty všeho atd... Spostu věcí na odemykání, úpravu arzenálu a podobně.. Nebudu tu vzpomínat nešvary jako cheatery, roboty, terminátory a supermany - to je v každém MP. Celkem si nemám na co stěžovat, až na jednu velepodstatnou věc. Tou věcí je přátelé IW Net, na kterém celý MP stojí a padá.. Zde hlavně padá. Absence volitelných serverů je neodpustitelná hrubka. Opravdu tady je to uděláno pro analfabety, kteří jen zmáčknou "find game" a nějaký hypergeniální IW MEGA BLB COMPUTER rozhodne kam tě připojí. Jestli do rozběhlé hry, která skončí za 3 vteřiny, nebo vůbec do žádné, nebo zhodnotí, že budeš čekat 3 minuty na rozhodnutí serveru (nemožnost odpojit se manuálně, ale jen tupě zírat na zaseklou obrazovku). Anžto klasicky nevydržíš hrát se stejnou skupinou lidí více než 2-3 mapy, protože IW MEGA BLB COMPUTER se nějak záhadně rozhodl půlku tvého týmu kiknout a ten zbytek připojit do úplně jiné hry s jinými protihráči., kde už není místo pro zbytek týmu. logicky z toho vyplývá, že týmové hraní ve skupině je zcela vyloučeno. Opravdu OJEDINĚLE se zadaří dát dvě mapy po sobě beze změny hráčů. Ale to je náhoda... A to je myslím přátelé jedna ze zásadních esencí dobrého MP - vytvořit vlastní bandu a s tou to pařit po netu, no ne? WOW, to jsme prostě ještě neviděli, opravdová sprasenost a za tohle oba palce dolů a velký americký BŮŮŮŮŮŮŮ k tomu!!!!

MP hodnotím 60% kvůli zprasenosti, jinak je velice zábavný a svižný.

Celková zábavnost MW je opět zde, celkově MW nepřekonává svého předchůdce, ale je jeho velice důstojným nástupcem, který se nemá za co stydět, ba naopak.

Pro: Vylepšení enginu po všech stránkách, klasická řežba

Proti: IW Net, dále IW Net, myslím, že IW Net a ještě nesmím zapomenout na IW Net

+15
  • PC 70
Je to střílečka a je škoda, že všechny ty přestřelky nevzali autoři tak vážně jako příběh a prezentaci - stále se opakující vzorec "přílivu" desítek naprosto tupých nepřátel, kteří taktizují asi jako pravěcí lidé při lovu mamutů, pro mě není moc zábavný, naopak jsem se musel někdy přemáhat, abych hrál dál. Nutila mě k tomu zvědavost, jak hra dopadne. Příběhová část je hodně vymazlená, ale také dost přitažená za vlasy. Minulý díl měl jakžtakž uvěřitelný a realistický děj, tady je tomu už docela jinak. Při některých "cool" scénkách a misích jsem si říkal, že víc to už přehnat ani nešlo. Ale tak jde hlavně o efekt a ten je tu velký :)

Audiovizuálně je to hodně působivé dílo i přes svůj starý engine plný pavučin. Krom kolísavé kvality 3d modelů a divného nasvícení panáků si moc není na co stěžovat... Snad jen na absenci nějaké pořádné fyziky a demolice prostředí... Tam kde pokulhává obraz, tam to dorovnává dobrá hudba, která hru krásně podtrhuje (ovšem k mému zklamání neobsauje žádný zapamatováníhodný motiv, který bych od něčeho, na čem dělal Zimmer čekal). Vytknul bych zvuky zbraní, které jsou u některých typů fakt směšné (pán, který má na svědomí zvuky by si mohl někdy zajít na střelnici)

Celkově dávám 70% i když jsem původně chtěl dát mnohem míň. Přestřelky mě až na nějaké výjimky (sniperské mise) nebavily tak jako třeba u Call of Juarez2 nebo Brothers in Arms3 a o nic jiného vlastně při hře nejde.

Pro: příběh, atmosféra, prezentace, hudba, spousta působivých (ač trochu přehnaných) scének, odkazy na různé filmy

Proti: krev na monitoru, která byla během hraní neskutečně otravná, příliš mnoho naprosto tupých nepřátel, kteří hru jen zdržují (nějak to natáhnout museli), nesmyslnost některých postupů vojenských sil ve hře a jejich využití

+14 +18 −4
  • PC 80
Krátká,ale nášupová záležitost, která po pět hodin opravdu nepustí. Skvěle naskriptované videosekvence, při kterých se až tají dech a....to je vše.

Zápory?Jistěže. Nepřehlednost na bojišti, kdy jsem směle postupoval se svými druhy dopředu, postřílel vše co se dalo a ejhle, jeden nepřítel se zamotal mezi našince, kteří nic nedělali a čekali, až mne zezadu oddělá. Pf! Dalším podle mne velkým mínusem jsou mise za Američany, tam se totiž všechny neduhy projevily nejvíce. Nemám rád americký patos a tady v těchto misích jsem si ho užil dosyta. Zato mise za Brity (Roach, Soap, který mimochodem vypadá fakt jako parádní veterán-machr), jsem si užil dosyta.

Další velké mínus je absence krytí, i když na toto jsme si jistě my, co už Call of Duty nějaký ten pátek hrajeme, dozajista zvykli.
í
Pokud se mne ptáte na grafiku a celkové vzezření hry, palec nahoru. Nejlepší záběr ze hry zůstává ten, kdy v úvodu Soap klečí na ledovci a kouří doutník. Hell!

Pro: grafika, okamžiky ve hře, mise za Brity, Soap

Proti: absence krytí, nepřátelé i přátelé jsou tupí, mise za Američany

+14
  • PC 60
Tak prozatím se můj subjektivní graf hodnocení her série COD neustále snižuje.
Nebudu příliš omílat už mnou dříve uvedené - zkrátím to.

Pořád stejnej tupej koncept hry - kdy se povětšinou rodí nekonečně blbečků a já se ženu kurážně proti nim (nebo prostě musím nějak splnit úkol), aby se rodit přestali (pravda jsou místa, kde respawn omezen - díky!). Nezřídka se mi stalo, že na mě panáci vybíhali z místností, který jsem před pár vteřinama vyčistil. Postrádá to taktiku, logiku - zůstává jen neustálé zabíjení, přebíjení a pocit pana všemocnýho, kterýho dávka z AK ani nezaštípne (pokud ano, jen na tři vteřiny).

To už známe - jasný. Tentokrát se ale rozhodli autoři hru zase o něco vylepšit:
◘Zrušení možnosti vyklánění.
◘Zrušení možnosti skrýt zaměřovací kříž.
◘Neskrytelnej údaj o směru kam jít (ten nevypnutelnej radar dole byl asi moc nepřehlednej a lidi asi v tom koridoru zřejmě dost ztráceli)
◘A na závěr ještě jedna specialitka - pokud mám v zásobníku míň jak třetinu nábojů, rozsvítí se veprostřed obrazovky nezdravě velkym písmem nápis NEED TO RELOAD (samozřejmě, že je automaticky nastaven autoreload - stačí prostě dál mačkat střelbu)
◘Taky nově, když schytám dávku ze samopalu, nejen že se obrazovka tradičně zalije rudou barvou - autoři se domnívali, že bude lepší když ještě k tomu vypíšou na monitor poskaující nápis: YOU NEED TO FIND COVER. Kdykoli se přiblížím k jakékoli překážce, vypíše se zase PRESS X TO JUMP.
- opravdu jak pro idioty.

Nic toho nejde vypnout, téměř nic krom kláves nejde ani nastavit (např. vyvážení zvuků, muzika je taky povinná) Cožpak COD je hra pro osmiletý děcka? Co mám teda hrát, když mě hra všude pošle, vše mi ukáže a dokonce mi říká, kdy mám nabíjet, jakou zbraň použít na helikoptéru i kde takovou najdu - vše, co považuju za zábavu dělat sám v rámci herní náplně. Neměl by to bejt raději už film?
Neuvěřitelné - ono se navíc podle komentářů nezdá, že by to někomu vadilo. :(

Co lze pochválit je snad zajímavý prostředí - především boje ve Washingtonu musely američany poměrně uchvátit. Zde mi to přišlo jaksi originální, nevím do jaké míry tomu tak opravdu je.

"We are the most powerful military force in history of man."
"Every fight is our fight."
"Because what happens over there, matters over there. We dont get to sit one out."
...
Taky se někomu při těchto slovech zvedal žaludek?

Tohle se opět opravdu moc nepovedlo.

60%

Pro: Grafika, lokace, existující zbraně

Proti: Level design, koncept, HUD, málo možností v nastavení, pořád stejné, AUTORESPAWN, bez nápadu

+14 +15 −1
  • PC 80
Takže konečně dohráno a tady je shrnutí (obsahuje spoilery):
První MW mě nadchnul. Kupodivu přechod do moderního hávu CoD jenom prospěl a já se neskutečně bavil. Dokonce i příběhem. Dvojka mě nechávala vcelku chladným, ale stejně jsem ji nakonec neodolal.
Herní mechanismy se vůbec nezměnily. Pořád stejná zběsilost, pořád "miliony" mrtvých, spolubojovníků, zbraní, efektů...Bohužel, tady jsem nějak postrádal ucelenou dějevou linii. Už na začátku, při misi ve městě, jsem neměl páru, co dělám, proč tam jedu a jestli jsem vůbec v právu, prostě zmatení nad zmatení. No nic, pokračuju, snad se to zlepší...a ono nic, zmatení bylo víceméně až do konce s několika světlými okamžiky. Takže osobně mi nejvác sedl přepad USA a mise s ním spojené. Na druhou stranu, takový přepad těžební věže jsem si vyloženě užíval. Pohled na zemi z vesmíru, těch 20 sekund klidu po 15 minutách řevu, byl skoro až nádherný a působil asi nejvíc emotivně z celého MW2.
Co mě v tomhle směru moc zklamalo, byly některé herní principy. Třeba pády. Jdou je to super, podruhé je to nuda, ikdyž zrovna běh v Riu beze zbraně byl zase povedený. Stejně tak umírání. V prvním MW působila smrt vašeho alter ega šok a lidem se to líbilo. Takže v MW2 jen houšť, když to lidi mají rádi. Mám pocit, že ve třetím MW to poroste exponenciálně a už se dočkáme ne 3, ale 15 zabití.
Design misí je pořád silně koridirový, ať už se Vám zdá něco jiného, pořád žádná volnost, naštěstí si toho nemáte čas vůbec všimnout. Všude střelba, umírání, hlasy, spousty zbraní, které působí silně věrohodně a když vezmete těžší kalibr, tak máte pocit, že jej opravdu držíte. Potěšilo využití bezpilotního letounu.
Takže, ikdyž se to možná, tak jsem si hraní MW2 užíval. Atmosféra je dokonalá, skoro se chce říct skutečná. Dokonce mě velice zamrzela smrt Ghosta. Mise Spec Ops mě taky chytly, možní víc, než samotná kampaň, MP nehraji.
Délka hraní 7:32

Pro: atmoséra, zbraně, délka

Proti: příběhové zmatení

+13