Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: World at War

11.11.2008
27.09.2016
kompatibilní
72
443 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V pořadí již pátá hra populární válečné série Call of Duty. Děj se znovu odehrává během druhé světové války. Tentokrát se boje částečně přesunou na ostrovy Pacifiku, což tvoří zhruba polovinu hry. Zbytek misí mapuje dobývání Německa Sovětským svazem.

CoD5 se od předchozích dílů příliš neliší. Průběh hry je hodně naskriptovaný, ovšem tím nabývá jako vždy silné atmosféry. Zbraně jsou standardní, novinkou je například plamenomet. Mise jsou dost různorodé, také díky střídání dvou dějových linií. Během hry se dostanete i do tanku nebo za kulomet ve stíhačce.

Hra je postavená na enginu Call of Duty 4, a tak také vypadá. Průběh je lineární, dopředu vede vždycky jen jedna cesta. Samozřejmostí u CoD je multiplayer, který je okořeněný několika bonusy (např. módem Nazi Zombie). Postupem času byl rozšířen o první, druhý a třetí balík map. Závěrečná poznámka - hra je proti předchozím dílům více brutální (upalování Japonců plamenometem, ustřelování končetin dělem apod.).


Poslední diskuzní příspěvek

Včera jsem to po nějakých 15-ti letech zase hrál, zhruba do půlky, a upřímně nechápu hejt zrovna tohoto konkrétního dílu. :D Nekonečné zástupy kontinuálně nabíhajících nepřátel, dokud se člověk někam nepohne, to je dost otravná mechanika, kterou ovšem trpělo i množství dalších jinak uznávaných a srovnatelných stříleček, třeba Medal of Honor. Ale jinak je to prostě první Modern Warfare v hávu WW2, o nic stupidnější než jakékoliv jiné kritikou vyzdvihované Call of Duty, recept byl přece totožný.

Přijde mi, že zrovna WaW to poněkud odsral, protože mnozí - včetně mě - byli svého času zajeté formule přejedení a proto kritičtější, jistě i pro tehdejší nedostatek taktických akcí. Jakože fakt by mě zajímalo, v čem objektivně má být tento titul o tolik horší v komparaci s CoD2 nebo MW1... Specifikem WaW je temná atmosféra a brutalita, asi nejvýraznější ze všech MoH a CoD titulů - pročišťování japonských zákopů plamenometem v přímo pekelném Burn 'Em Out, kde oharky kvílí a lze téměř cítit spálené lidské maso a klouzat po vyteklých očích, považuji dokonce dodnes za špičkovou záležitost, pozitivem je pak i solidní obtížnost.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Zřejmě nejautentičtější simulace zážitku z pěchotního boje -
Dlouhé pasáže nudy a vyčkávání kdy se něco konečně začne dít, přerušované momenty naprosté hrůzy a zuřivosti.
Absolutní zbavení vlastní vůle s neustálou nutností poslouchat vůli a rozkazy cizí, často zcela nesmyslné.
Dezorientace v čase a prostoru, odlidštění, apatie.
Touha brutálně se pomstít všem co tohle mají na svědomí.
A také permanentní strach že to nikdy neskončí, s ustavičným vnitřním bojem o to neukončit to sám předčasně, jediným rázným krokem.

Tedy přesně jako všechno, co zažíval každý běžný voják v druhé světové válce.

Pro: brutální ustřelování končetin digitálních pindíků má většinou příjemně katarzní účinek vzhledem k marasmu okolo

Proti: zoufale nezvládnutá a stereotypní pseudo-arkádová akce, respawn, AI, dementní přeskriptovanost, úzké koridory, nefunkční save a velmi špatně umístěné checkpointy, proamerický überpatos, prznění historie, prznění videoher, prznění hráčů a jejich peněženek

+31 +32 −1
  • PC 75
Páté pokračování této akce mě poprvé docela bavilo, po druhé jsem ho ani nedohrál a nejvíc jsem si ho užil až při třetím hraní v kooperaci. Do této hry to hezky sedlo a zabavilo po celou dobu.

Treyarch rozhodně nejsou tak šikovní jako Infinity Ward, ale je nějaká ta snaha tam vidět je. Hře hlavně chybí nějaké ty zvraty. Vše jede po vzoru druhého dílu, tedy bez souvislého příběhu. Moc se mi líbily lokace v Pacifiku, džungle vypadala místy až božsky. Na to, že je to dost starý engine, to bylo fakt pokoukáníčko a navíc to i hezky plynule běželo. Jenže jak je zvykem, po pár misích nastal útrum a konec. Vytknul bych přehnaný počet němců, kterých bylo opravdu NEHORÁZNĚ moc. Doslova stovky, ale aspoň umírali rychle a tak nebyly moc vidět jednoduché skripty v AI. Zvuky byly na poměry CoD na standartní úrovni, dabing rovněž. Zombie mód je dost sranda, jen mi malinko do téhle hry nesedí. MP jako takový mě nechytl, Modern Warfare jasně vede.

Ve výsledku to ale bylo hodně příjemně strávených 5-6 hodin. 75%

Pro: atmosféra války, výborná grafika, hudba, zvuky, zombie mód, šikmoočka měli koule

Proti: až moc obyčejné na CoD poměry, žádný velký posun dopředu, nepřátel je moc, opět velmi krátké

+30
  • PC 85
Ano, je to svým způsobem neskutečně tupá hra. Na pozadí autentických událostí se odehrává bojová arkáda kde jenom jdete dopředu a postupně dobíjíte území. A když nejdete dopředu, tak jen střílíte na nekonečně se respawnující nepřátele. Ano, to samé už je tady popáté. Vlastně to vypadá spíš jako remake prvních tří dílů.

Jenže je to pořád hodně zábavné. Čistokrevný popkorn, kde je důležité mít hlasitost doprava a žádné rušení prosím. Konečně zmizela hrůzu nahánějící patosem prolezlá hudba minulosti. Tady hudba dokonale podkresluje ponurou náladu smrti a války. Celkově je tady atmosféra hodně tíživá a je z ní znát, že to žádná sranda nebyla. Že by tam nikdo z nás nechtěl být. Že do velké míry záviselo vaše přežití spíše na náhodě, než na schopnostech.

Pocit zmaru je nejvíce vidět na japonské dějové linii. Zfanatizovaným vojákům nezáleželo na životě. Hlavně, že jich mohli vzít pár sebou. Nikdy se nevzdávali. Jak to asi muselo dopadat na psychiku amerických vojáků. Tady je to celkem vidět. Šílené útoky. Čelní, ze strany. Časté boje zblízka. Do toho ještě ve hře přibyl model poškození, takže je to všechno pěkně naturální.

Hra za Rusáky je trochu odproštěna od propagandy. Při bojích v ulicích Berlíně jsem trochu soucítil s Němci. Neměli šanci. Bojovali jen o své životy. Bojovali jen o to, nedostat se Rusům do zajetí. A to dost horlivě. Ve hře je to dost vidět. I když, potom co udělali v Rusku se těm Rusákům ani nedivím. Boje neskutečně gradují a ke konci už nedostanete žádný metr zadarmo.

Ze všech zbraní je tady radost střílet. Nejkomfortnější arzenál měli Američané a Němci. Proč Japonci tak často bojovali na blízko je nasnadě. Jejich pušky neměli zrovna nejjednodušší ovládání střelby. No, dobře. Je to jen má teorie.

Mise v tanku, nebo v letadle? To už byla turbo arkáda. Hlavně lovení přeživších z moře. Taky si mohli tvůrci dát trochu práce s balistikou. Taky mohli hru udělat trochu delší. Je to ale opět intenzivní. Opět to taky potřebuje vypnout mozek.

Pro: atmosféra války, hudba, zpracování zbraní, intenzivní hratelnost, model poškození

Proti: délka, někdy až moc arkádní

+24
  • PC 65
Po nejlepšim dílu se serie vrací opět do druhé světové války. Call of Duty: World at war (od teď už jen CoD 5) je takový mix Medal of honor: Pacific Assault a Call of Duty 2, ale bohužel nepřináší žádnou novou věc. Hlavní aspekt hry je arkádovost a to si myslím, že je chyba, protože většina hráčů chce cítit boj na vlastní kůži a né postřílet tisíce nácků, kteří ještě k tomu běhají ve vlnách, jak to dovolí engine. Hlavní problém CoD 5 ovšem tkví v absolutní nemožnosti se jakkoliv pohybovat po levelech a když řikám absolutní nemožnosti, tak to tak myslím. V jedný misi jsem se dokonce vyskytl na náměstí, kde byly otevřené dveře, tak jsem myslel, že se skryji za zdí před palbou stovky němců, avšak jakási neviditelná textura, či ruka boží mi zabránila jít dovnitř. Když jsme u těch nepřátel, tak musím konstatovat, že bývalý spolužák z druhé třídy Fero, by si mohl ve srovnání s nimi říkat Mudr. Někdy se stává, že protivník není schopen ani reagovat a lze jich v klidu pár posekat jenom nožem v otevřené vřavě. Sám kulek schytáte sakra dost než vás to položí (jednotka zvláštního nasazení z tropického ostrova v čele s Nomádem a Psychem by mohle závidět) samozřejmě v závislosti na obtížnosti, přesto hodně přehnané. Aby toho nebylo málo, tak hra vykrádá filmové válečné klasiky, jako je Zachraňte vojína Rayena a Nepřítel před branami. Ano Mafie je taky takové lehká variace Mafianů, ale aspoň né doslovná a je z toho cítit jakási tichá pocta tomu filmu, ale u CoD 5 ne. Naskytnou se ovšem i lepší chvilky jako je letecká mise nebo trhání končetin silnější ráží a občas podbarvení některých scén krásnou hudbou. To co se mi líbilo na hře nejvíc byly paradoxně videa mezi misemi, které jsou perfektně nastříhané a doprovázené skvělými slovy. Víc ale od CoD 5 nečekejte

Pro: Hudba, občas grafika, loading, opravdu si zastřílíte...

Proti: Uměnlá (ne)inteligence, levely, předvídavost, nesmrtelnost, nic nového pod sluncem jen víc vystřelených patron na zemi

+23
  • PC 70
Stručně řečeno nejnovější COD je další ždímání již do sucha vyždímané onuce. Předchozí díl nabídl svěží vánek v podobě nového prostředí a filmového feelingu a WaW se snaží o totéž, výsledek ale není zdaleka tak působivý jako minule. Pacifik, Stalingrad a Berlín jsou poměrně atraktivní lokace (díky bohu tentokrát žádná Normandie), nicméně samy o sobě zábavnou hru neudělaj. Můžete mít COD třeba na Marsu, pokud ale zachováte nudnej a okoukanej herní koncept (zabij tisíce tupých vojáků a kochej se nascriptovanejma wow scénkama), tak to bude stejná nuda. K neduhům se navíc přidává skutečnost, že grafický engine už je těžce za zenitem, AI paňáců je naprosto žalostná, fyzika žádná a herní doba okolo 6 hodin, to vše za krásných 1300,-…. Ale abych jen nehaněl. Některé filmové momenty jsou opravdu povedené, hra je o poznání brutálnější a syrovější (což jí prospívá mnohem víc, než bych čekal), ze strany autorů je vidět snaha předvést zajímavé lokace (depresivní prostředí roztříleného ústavu pro choromyslné apod.) překvapí zajímavej soundtrack a... a hopla, nic dalšího, co by stálo za vyzdvižení, mě už jaksi nenapadá. Objektivně musim říct, že jsem se docela slušně bavil, ale je opravdu znát, že COD by potřeboval jak změnu prostředí (co takhle Korea, Vietnam či první Irák?) tak změnu konceptu. Za sebe řikám, méně nepřátel a akce, více AI, příběhu a realismu.

Pro: Brutalita, soundtrack, některé momenty a lokace (vylodění, hořící Stalingrad, roztřílená léčebna pro choromyslné, Berlín za deště apod.), nízké HW nároky

Proti: Stereotyp, nezajímavý příběh, žádná fyzika, grafika přinejlepším průměrná, příšerné „jezdící“ mezihry, stále stejné hlášky Němců jako v minulých dílech („Komunystnnnn!!!“ už vážně ne), herní doba, spouštění skriptů, respawn nepřátel, a další a další

+21