Přijde mi, že zrovna WaW to poněkud odsral, protože mnozí - včetně mě - byli svého času zajeté formule přejedení a proto kritičtější, jistě i pro tehdejší nedostatek taktických akcí. Jakože fakt by mě zajímalo, v čem objektivně má být tento titul o tolik horší v komparaci s CoD2 nebo MW1... Specifikem WaW je temná atmosféra a brutalita, asi nejvýraznější ze všech MoH a CoD titulů - pročišťování japonských zákopů plamenometem v přímo pekelném Burn 'Em Out, kde oharky kvílí a lze téměř cítit spálené lidské maso a klouzat po vyteklých očích, považuji dokonce dodnes za špičkovou záležitost, pozitivem je pak i solidní obtížnost.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano
CoD5 se od předchozích dílů příliš neliší. Průběh hry je hodně naskriptovaný, ovšem tím nabývá jako vždy silné atmosféry. Zbraně jsou standardní, novinkou je například plamenomet. Mise jsou dost různorodé, také díky střídání dvou dějových linií. Během hry se dostanete i do tanku nebo za kulomet ve stíhačce.
Hra je postavená na enginu Call of Duty 4, a tak také vypadá. Průběh je lineární, dopředu vede vždycky jen jedna cesta. Samozřejmostí u CoD je multiplayer, který je okořeněný několika bonusy (např. módem Nazi Zombie). Postupem času byl rozšířen o první, druhý a třetí balík map. Závěrečná poznámka - hra je proti předchozím dílům více brutální (upalování Japonců plamenometem, ustřelování končetin dělem apod.).
Poslední diskuzní příspěvek
Přijde mi, že zrovna WaW to poněkud odsral, protože mnozí - včetně mě - byli svého času zajeté formule přejedení a proto kritičtější, jistě i pro tehdejší nedostatek taktických akcí. Jakože fakt by mě zajímalo, v čem objektivně má být tento titul o tolik horší v komparaci s CoD2 nebo MW1... Specifikem WaW je temná atmosféra a brutalita, asi nejvýraznější ze všech MoH a CoD titulů - pročišťování japonských zákopů plamenometem v přímo pekelném Burn 'Em Out, kde oharky kvílí a lze téměř cítit spálené lidské maso a klouzat po vyteklých očích, považuji dokonce dodnes za špičkovou záležitost, pozitivem je pak i solidní obtížnost.
Nejlépe hodnocené komentáře
Dlouhé pasáže nudy a vyčkávání kdy se něco konečně začne dít, přerušované momenty naprosté hrůzy a zuřivosti.
Absolutní zbavení vlastní vůle s neustálou nutností poslouchat vůli a rozkazy cizí, často zcela nesmyslné.
Dezorientace v čase a prostoru, odlidštění, apatie.
Touha brutálně se pomstít všem co tohle mají na svědomí.
A také permanentní strach že to nikdy neskončí, s ustavičným vnitřním bojem o to neukončit to sám předčasně, jediným rázným krokem.
Tedy přesně jako všechno, co zažíval každý běžný voják v druhé světové válce.
Treyarch rozhodně nejsou tak šikovní jako Infinity Ward, ale je nějaká ta snaha tam vidět je. Hře hlavně chybí nějaké ty zvraty. Vše jede po vzoru druhého dílu, tedy bez souvislého příběhu. Moc se mi líbily lokace v Pacifiku, džungle vypadala místy až božsky. Na to, že je to dost starý engine, to bylo fakt pokoukáníčko a navíc to i hezky plynule běželo. Jenže jak je zvykem, po pár misích nastal útrum a konec. Vytknul bych přehnaný počet němců, kterých bylo opravdu NEHORÁZNĚ moc. Doslova stovky, ale aspoň umírali rychle a tak nebyly moc vidět jednoduché skripty v AI. Zvuky byly na poměry CoD na standartní úrovni, dabing rovněž. Zombie mód je dost sranda, jen mi malinko do téhle hry nesedí. MP jako takový mě nechytl, Modern Warfare jasně vede.
Ve výsledku to ale bylo hodně příjemně strávených 5-6 hodin. 75%
Pro: atmosféra války, výborná grafika, hudba, zvuky, zombie mód, šikmoočka měli koule
Proti: až moc obyčejné na CoD poměry, žádný velký posun dopředu, nepřátel je moc, opět velmi krátké
Jenže je to pořád hodně zábavné. Čistokrevný popkorn, kde je důležité mít hlasitost doprava a žádné rušení prosím. Konečně zmizela hrůzu nahánějící patosem prolezlá hudba minulosti. Tady hudba dokonale podkresluje ponurou náladu smrti a války. Celkově je tady atmosféra hodně tíživá a je z ní znát, že to žádná sranda nebyla. Že by tam nikdo z nás nechtěl být. Že do velké míry záviselo vaše přežití spíše na náhodě, než na schopnostech.
Pocit zmaru je nejvíce vidět na japonské dějové linii. Zfanatizovaným vojákům nezáleželo na životě. Hlavně, že jich mohli vzít pár sebou. Nikdy se nevzdávali. Jak to asi muselo dopadat na psychiku amerických vojáků. Tady je to celkem vidět. Šílené útoky. Čelní, ze strany. Časté boje zblízka. Do toho ještě ve hře přibyl model poškození, takže je to všechno pěkně naturální.
Hra za Rusáky je trochu odproštěna od propagandy. Při bojích v ulicích Berlíně jsem trochu soucítil s Němci. Neměli šanci. Bojovali jen o své životy. Bojovali jen o to, nedostat se Rusům do zajetí. A to dost horlivě. Ve hře je to dost vidět. I když, potom co udělali v Rusku se těm Rusákům ani nedivím. Boje neskutečně gradují a ke konci už nedostanete žádný metr zadarmo.
Ze všech zbraní je tady radost střílet. Nejkomfortnější arzenál měli Američané a Němci. Proč Japonci tak často bojovali na blízko je nasnadě. Jejich pušky neměli zrovna nejjednodušší ovládání střelby. No, dobře. Je to jen má teorie.
Mise v tanku, nebo v letadle? To už byla turbo arkáda. Hlavně lovení přeživších z moře. Taky si mohli tvůrci dát trochu práce s balistikou. Taky mohli hru udělat trochu delší. Je to ale opět intenzivní. Opět to taky potřebuje vypnout mozek.
Pro: atmosféra války, hudba, zpracování zbraní, intenzivní hratelnost, model poškození
Proti: délka, někdy až moc arkádní
Pro: Hudba, občas grafika, loading, opravdu si zastřílíte...
Proti: Uměnlá (ne)inteligence, levely, předvídavost, nesmrtelnost, nic nového pod sluncem jen víc vystřelených patron na zemi
Pro: Brutalita, soundtrack, některé momenty a lokace (vylodění, hořící Stalingrad, roztřílená léčebna pro choromyslné, Berlín za deště apod.), nízké HW nároky
Proti: Stereotyp, nezajímavý příběh, žádná fyzika, grafika přinejlepším průměrná, příšerné „jezdící“ mezihry, stále stejné hlášky Němců jako v minulých dílech („Komunystnnnn!!!“ už vážně ne), herní doba, spouštění skriptů, respawn nepřátel, a další a další
Pro: brutální ustřelování končetin digitálních pindíků má většinou příjemně katarzní účinek vzhledem k marasmu okolo
Proti: zoufale nezvládnutá a stereotypní pseudo-arkádová akce, respawn, AI, dementní přeskriptovanost, úzké koridory, nefunkční save a velmi špatně umístěné checkpointy, proamerický überpatos, prznění historie, prznění videoher, prznění hráčů a jejich peněženek